eitaa logo
کانال شاخه طوبی🇮🇷
16.2هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.2هزار ویدیو
64 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
@shakhehtobaعلامه حسن زاده-شرط اثرگذاری ذکر_۲۰۲۴_۰۶_۱۰_۲۱_۲۰_۴۵_۸۳۹.mp3
زمان: حجم: 994.4K
🎤 سلسله حضرت علامه حسن زاده آملی (ره) لطفا در نشر حداکثری این مطالب ناب معرفتی و عرشی همراهی بفرمایید🙏 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
علامه حسن زاده آملي : آن كه به هر آرمان است، ارزش او همان است‏ 12 در معرفت نفس 🌹كانال شاخه طوبي 🌹 @shakhehtoba
حضرت استاد صمدی آملی4_5954139082572431789.mp3
زمان: حجم: 19.1M
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ 🔵 مفهوم محبت در خارج مصداق دارد ولی معنای کلی محبت و یا هر مفهوم کلی دیگر را به هیچ مصداقی در خارج نمی توان اسناد داد. 🔵 در مفهوم کلی، خلق و خلقت را نباید در نظر گرفت. 🔵 چهار قسم کلی داریم: کلی منطقی، کلی طبیعی، کلی عقلی، کلی سعی فلسفی. ✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ 🔵 محبت جزیی، یک حالتی نفسانی و یک وصف است متحقق در جان شخص و این یک امر وجودی عینی ذاتی است. این وصف اگر زودگذر باشد حال است، اگر راسخ در نفس شده باشد مقام و ملکه هست. این به یک تعبیری ادراک هست و به یک تعبیری ادراک نیست. 🔵 بزرگ ترین ادله ای که بر تجرد نفس ناطقه اقامه می شود همان تجرد علم است. ✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ 🔵 عالمان حقیقی کسانی هستند که معانی کلی مرسل را در موطن اصلی اش یعنی عقل می یابند و در مثال هم که تنزل یافته است می یابند. اما کسانی که به سرحد عقل نرسیده اند هم باید معانی کلی مرسل را از موطن عقل تنزل بدهند تا بفهمند و هم اگر مثالی زده شد از طرف مثال به طرف عقلش نمی روند و در مثال توقف می کنند. 🔵 لذت یا لذت حسیه هست یا لذت خیالیه یا لذت عقلی. #علامه_حسن_زاده_آملی 🌹کانال شاخه طوبی🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢 کپی با ذکر لینک 🙏💢
🕋 و روحی [2]: رهسپارۍ بہ سوۍ خانۀ خدا از استطاعت ظاهرۍ است؛ ولۍ در معنۍ و در سِرّ، بسوۍ صاحب خانہ رفتن مہم است که نجات بخش آدمۍ است: 🛑جلوه بر من مفروش اۍالحاج که تو خانہ مۍبینۍ و من خانہ خدا مۍبینم. به بیان عرشۍ حضرت کشّاف حقایق، قرآن بہ حق ناطق، امام (علیہ السلام)، نالہ و زارۍ کننده در تلبیۀ حج فراوانند ولی حاجّ خیلی کم! ضجیج و عَجیج (یعنی نالہ و زارۍکننده و بانگ و فریاد بر آرنده بہ تلبیہ) کثیرند ولی حجیج اَقَل. لذا با یک تصرّف حضرت نسبت به ابا محمد که دست مبارک بر روۍ وۍ مالید، او هم بیشترین حاجۍهاۍ مستطیع به استطاعت مالۍ در حجّ را به صور برزخۍشان که نتیجہ ملکات اعمال جانشان بود به صورت خوک و دراز گوش و بوزینہ مشاهده کرده است. 🍃 @Shakhehtoba 🍃 چه بسا مردمی که از این سفر فقط شہرت و عنوان کسب کرده اند و دست آویزی برای اغراض دنیوۍ قرار داده اند. مَثَل آنان چنان است که عربۍ را گفتند وقتۍ که برادر تو وفات کرد برای زن خود چہ میراث گذاشت؟ گفت چهار ماه و ده روز عدّه وفات. حدیث شبلۍ که از امام صادق ناطق شاهد نقل کرد، بہترین بیان در فرق بین دو نوع، استطاعت است که ترجمه آن را از نامہ ها بر نامہ ها ص صد و سۍو دو به بعد طلب بنما. ▬▬▬▬ஜ۩🔰۩ஜ▬▬▬▬ منبع: اسرار حج و تجلی اعظم، داود صمدۍآملۍ برگرفته از كتاب نامه ها و برنامه ها حضرت علامه حسن زاده آملي ▬▬▬▬ஜ۩🔰۩ஜ▬▬▬▬ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
2.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
...به صورت هایی محشور می شوند. حرف، حرف می آورد.بحث داریم.مطلب داریم. کی خواستید از ما؟! کی آمدید به سراغ ما؟! کی تشنه بودید و بعد به دادتان نرسیدند؟! کی گرسنه بودید و لقمه ی نا به مطلوب به دهانتان نگذاشتند؟! این سفره ی رحمتِ "رحیمیه" الاهیه است. اعمالِ این جا، ملکه می آورند. ملکه ی آن جا، صور ساز هستند.( ماورای طبیعت) 《 یومَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِيهِ ، وَصَاحِبَتِهِ وَبَنِيهِ  》 به صورت های درنده و گرگ و پلنگی محشور می شوند که برادر از برادر، پدر از پدر فرار میکند. این ها، همین جا، خودشان را بد ساختند. ملائکه میگویند که:《 أَ لَمْ يَأْتِكُمْ فیها نَذِيرٌ 》؛ چرا اینجور، به این صورت ها در آمدید؟! "ای دریده پوستینِ یوسُفان گرگ برخیزی از آن خواب گران" 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، جایی که محمدبن عبدالله، انسان کامل، صاحب مقام محمود، خاتم انبیا، «ما عَرَفتُکَ حقَّ مَعرفَتِک و ما عَبَدتُکَ حَقَّ عِبادَتِک» گوید، حسن بن عبدالله، انسان نمای جاهل، باید «ما عَبَدتُکَ و ما عَرَفتُکَ» گوید. فراز ۳۸۳ @shakhehtoba