eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.7هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
علم منشاء همه ی خوبی ها تا با عارف محبت نباشد او را سلوک دست ندهد، و محبت از معرفت است پس تا معرفت نباشد عبادت دست ندهد حضرت خاتم صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: العلم امام العمل و العمل تابعه (آخر فصل 5 عین الیقین فیض ص 5 ط 1) نکته 814 هزار و یک نکته @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزیزان من،آقایان من،خواهران من،فرزندان من ، دار دار حقیقت است. آقای من و شما، امام ملک و ملکوت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرمود: أَفضَلُ النّاسِ اَنفَعُهُم لِلنّاسِ ؛ بهترین شما پیش خدا آن کسی است که نفع او،بهره او،خدمت او در اجتماع برای مردم بیشتر باشد،افضل باشد،بهتر باشد . خدا باشد در فراز و نشیب زندگی تان .خدا، خدا،خدا. خودتان را ارزان نفروشید. @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انواع قنوت در نماز حضرت استاد داود صمدی آملی در ضمن شرح مناجات خمس عشر در مسجد اعظم تجریش در شهر تهران از کتاب ریاض السالکین پنج هیئت مختلف دعا(قنوت) را بیان فرمودند. از بیان حضرت استاد داود صمدی آملی: از انحاء قنوت (مهم نیست دستها به هم چسبیده باشند یا نباشند) 1. رغبت: میل و آرزویی دارد که چیزی برای انسان حاصل شود، دستها نیمه باز، حتما ضرورت ندارد محاذی صورت هم برسد. پنجه به سوی آسمان اما نیمه باز. 2. رهبت: یک نحوه ترس هم همراه دارد. کمتر میل و شوق دارد. کف دستها کاملا باز بسوی آسمان. 3. تضرع: انگشتان دست را به راست و چپ میگرداند. 4. تبتل: انگشت ها را بالا و پایین حرکت دهد. 5. ابتهال: کف دست به سوی آسمان تا محاذی صورت، بهترین نوع تضرع و زاری (قنوتهای آیت الله بهجت نوعا به این صورت بود) @shakhehtoba
حکیم بزرگ جناب بابا افضل کاشی- قدّس سرّه الشریف- چه نیکو فرموده است: عالم درختی است که بار و ثمره او مردم است. و مردم درختی است که بار و ثمره وی خرد است. و خرد درختی است که ثمره او لقای خدای تعالی است. در دیوان راقم آمده است: یک درخت است نظام ازلی و ابدی آدم او را ثمر است و چه گرامی ثمری کیست مانند تو فرزند کریم الأبوین نفس کل مادری و عقل کل او را پدری دکارت فرانسوی گوید: فلسفه درختی است که ریشه ایش مابعدالطبیعه و تنه اش طبیعی است، و شاخه هایی که از این تنه برمی آید علوم دیگر می باشند که عمده آنها طب و اخلاق و علم الحیل است. به درس 93 و 94 کتاب دروس معرفت نفس رجوع شود. [1] پی نوشت [1] حسنزاده آملى، حسن، هزار و يك كلمه، 7جلد، بوستان كتاب(مركز چاپ و نشر دفتر تبليغات اسلامى حوزه علميه قم) - قم، چاپ: دوم، 1381 ه.ش. @shakhehtoba
دوستان این پیج شاخه طوبی۲(حامل اسرار) در پیام رسان یا همان اینستاگرام ایرانی هورسا است .در صورت تمایل فالو کنید چون دیگر به پیج اینستاگرام اصلا نمیشه اعتماد کرد و هر لحظه امکان حذف وجود داره ... هورسا امکانات نسبتا خوبی داره سرعت بارگزاری پستهاش هم از اینستاگرام بیشتره .... مسئولین این پیام رسان قول دادن به زودی امکانات جدید مانند لایو گذاشتن و بالا بردن مدت زمان ویدئو کلیپها رو برای کاربران فراهم کنن ... موفق باشید https://www.hoorsa.com/hamele.asrar @hamele.asrar
برادر عزیز و خواهر عزیز ما در دو رحم رشد میکنیم برای ابد یکی رحم مادر ودیگر این دنیا که الان داریم زندگی میکنیم وقتی توشکم مادر عزیز بودیم میگفتیم چه جای گرم ونرمی وقتی به این دنیا آمده ایم‌حیرت زده ایم که اینجا دیگر کجاست؟؟وای خدای من آسمان زمین وو---وقتی هم از این دنیا رخت ببندیم و سفرکنیم به آخرت آنجا هم برای ما حیرت آور است این دنیا هم مثل شکم مادر است و جایی را نمیبینیم وقتی سفر کنیم به آخرت تازه حقایق را میفهمیم البته خیلی از افراد همین دنیا چشم‌و دلشون‌باز شده و حقایق را میبینند چون کشیک نفس کشیده اند گناه نکرده اند مواظب زبان و چشم خود بودند قابل توجه آنهایی که میگویند آخرت را چه کسی دیده؟آیا در شکم مادر بودی فکرمیکردی که یک روزی از یک جای تاریک به یک جایی برگردی که آسمان و زمین و___باشه ؟برادرم این دنیا هم مثل شکم مادر است و روزی به یک جایی سفر میکنی که راه برگشت ندارد آنجا دیگر هستی که هستی خودت را بساز برای ابد ما چند صباحی مهمان این دنیا هستیم مواظب زبانت باش کشیک نفس بکش مواظب چشمانت باش تا حقایق را ببینی @shakhehtoba
«اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»:   در تشهد نماز می خوانیم «اَشهَدُ اَنْ لاَ اِلهَ اِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَریکَ لَهُ، وَ اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ » وقتی می رسیم به پیغمبر عرض می کنیم «وَ اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ»  این آقا این جناب عبدِ این اللهِ یکیِ بی شریک است، پس معلوم است او هم در عبودیت یک عبدی است که در آن رتبۀ عبودیتش شریک ندارد. همه عبدالله اند همه عندالله اند اما مثل یک استادی را می ماند آن بالا نشسته تنها یک تک شاگردی از همۀ شاگردان جلوتر پیش آن استاد است. یعنی جناب خاتم الانبیاء محمد مصطفی علیه السلام در آن رتبه ای که قرار گرفته است احدی از انبیاء در آن رتبه حتی در عبودیت هم قرار نگرفته اند که اگر می گرفتند قطعاً آنچه حضرت محمد علیه السلام گرفت آنها به تمامه می گرفتند و نگرفتند. بله جناب موسی کلیم تورات گرفت اما کجا . وقتی کتابهای انبیای دیگر را به محضر قران عرضه کنیم باز می بینیم قرآن چیز دیگرست. با اینکه آنها هم محققانه گرفتند مقلّدانه نگرفتند اما قرآن چیز دیگریست. پس معلوم است او در عبودیت در یک افق اعلائی قرار گرفته است که هیچ یک از انبیاء به آن رتبۀ اعلاءِ عبدهُ نرسیده است چه اینکه باز هم رسولُهُ به او برمی گردد، خیلی این تشهد نماز سنگین است. بعد می خواهی بفرمائی من دارم شهادت می دهم شهادت یعنی چه؟ یعنی کأنّهُ اگر محکمه و میزانی گذاشته شود در سنجش مراتب وجودی انبیاء و یک ترازوئی می خواهیم قرار بدهیم پیغمبر اکرم را با تمام انبیاءِ گذشته بسنجیم ببینیم از جنبۀ سنجش پیغمبر در چه حدی است و آن عزیزان در کدام حد هستند ؟ این تشهد نماز کأنّهُ یک ترازوئی گذاشته است که می گوید این آقا در مقام عبودیت به جائی رسیده است که او رسول و عبدِ این اللهِ  وحدهُ ی لا شریک له است. و لذا می فرمائید «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد» که بار الها تو بر او و آلش درود بفرست . امام رضا علیه السلام فرمودند اصلاً تمام شرافت نماز به این صلواتی است که در تشهد می آید. ای خدائی که نمازها را به خاطر صلوات بر پیغمبر و آلش شرافت دادی که نماز عمود دین است اگر نماز قبول شود همه اعمال قبول می شود اگر نماز رَد شود همه رَد می شوند. امام رضاعلیه السلام می فرمایند: می دانید چرا این قدر نماز شرافت پیدا کرد؟ خداوند نماز را فقط  به خاطر آن یک  صلوات در تشهّد شرافت داد که می گوئیم «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد» نماز را بر تمام اعمال عبادی دیگر اینجور شرافت داد. چرا؟ می بینیم در تشهد یک اصل اعتقادی را پیش می کشیم شهادت می دهیم که این آقا در ترازوی سنجش مقامات انسانی در اعلل مراتبی است که احدی از انبیاء نه در عبودیت با او شریک هستند نه در رسالت با او شریک هستند .درست است می گوئیم ابراهیم آدم نوح موسی و عیسی اینها همه رسولان الهی اند اما هیچکدام در مرتبۀ افق اعلای رسالت خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی علیه السلام  قرار نگرفتند اینها در یک رسالتی پائینتر از رسالت خاتم انبیاء هستند این ارزش تشهّد نماز است. «اَشهَدُ اَنْ لاَ اِلهَ اِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَریکَ لَهُ، وَ اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد» که اگر صلوات را در تشهد نگوئیم کلّاً نماز منحدم شده نماز آمد به این «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد» که رسیده است نماز تکمیل شد. منبع:فرمایشات استاد داود صمدی آملی محرم93 @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت علامه حسن زاده می فرمود : تو ماشین نشسته بودم.نمیدونم چی پیش آمده.خیلی وقته.چه پیش آمد که حرف ناروایی پیاده شد.عنوان شد.ناراحت شدم.با خودم دعوا کردم به آن ها (سرنشینان ماشین)چیزی نگفتم. این سبب شد غزلی تو دیوانم گفتم. حالا دیوانم را همراه نیاوردم که غزل را بخوانم.بد نبود که می آوردم.همینجور که این حرف یاوه که از دهن (ان سرنشین) در آمد مرا گرفت.چرا من و شما هرزه گو باشیم؟... در همین حین یکی از شاگردان استاد صمدی دیوان را برای حضرت علامه آوردند چیه جان؟دیوان آوردید؟شما از رجال الغیبید جان؟!!کجا داشتید؟کی داشتش؟(شاگرد عرض کرد آقای صمدی داشتند)آقای صمدی؟ عجب خطرناکی آقای حاجی آقای صمدی عزیز.(خنده حضار)عجب.توش پول نباشه.من نگاه کردم خیال کردم هزار تومنیه.خوب.خیر ببینید... به پیامبر خطاب کردم: دهن آنست که تو داری که چه شیرین سخن است... @shakhehtoba
به پیامبر خطاب کردم: دهن آنست که تو داری که چه شیرین سخن است منبع آب حیاتست و بنام دهن است نرگس دیدهْ روح القدس از شش جهتش مات آن طرّه مشکین شکن در شکن است چهره گل چه حکایت ز تو بنمود که دوش سوسن و یاسمینش گفت عروس چمن است ما شا الله قلم حُسن ازل با رخ لوح نقش تصویر تو را گفت بهین صنع من است از ثری تا به ثریا به درود و به نوید همه جا یاد و تو در انجمن مرد و زن است آنچه دوش از لب نوشین تو من نوشیدم به خداوند نه چون قصّه طفل و لبن است چینهْ طایر طوبی سزد آن شاخ نبات که چنو مائده نی در خور زاغ و زغن است شرف از تو داراست نماز شب و روز صلوات تو چو روحست و صلاتش بدن است طفل نا خوانده الف با است که ختم رسل است عامی اُمّی او نابغه هر زمن است از صباح ازل آن نور و ضیای ابدیست که سراج همه در عالم سرّ و علن است دانش ار حافظ ناموس خداوند شده است ور نه شمشیر برهنه به کف اهرمن است صله خواهد غزل و حوصله باید که بسی صله ام داد که پیرایهْ در عدن است چنگ زن زهره شد از کف زدن کف خضیب کز دبیر فلک آوازهْ شعر حسن است منبع:سخنرانی ضبط شده علامه حسن زاده-دی وی دی سخنرانی های ایشان(تراک۲۷۰)
allame hasanzade-book.zip
17.65M
متن ۵۳ کتاب از علامه حسن زاده آملی در قالب یک فایل فشرده برای دانلود  عناوین کتب موجود در این فایل فشرده بدین قرار است: ۱-کتاب آغاز و انجام ۲-کتاب الاءوبة الی التوبه ۳-الإلهیات من کتاب الشفاء ۴-اتحاد عاقل به معقول ۵-اشعار محلی علامه حسن زاده آملی ۶-اضبط المقال ۷-الجعل والعمل الضابطى الرابطى والرابط وقصیدة ینبوع الحیوة ۸-الحجج البالغة على تجرد النفس الناطقة ۹-الفواید المهمه حول اسناد نهج البلاغه ۱۰-النفس من کتاب الشفاء ۱۱-الهى نامه ۱۲-انسان کامل ازدیدگاه نهج البلاغه ۱۳-انسان وقرآن ۱۴- انه الحق ۱۵- بنای مسجد مدینه ۱۶- تعیین خط زوال ۱۷- تعیین سمت قبله ۱۸- جمال سالکین ۱۹-خیرالأثردرردجبروقدرودورساله دیگر ۲۰- دروس فی معرفة الوقت و القبلة ۲۱- دروس معرفت نفس (۳ جلد) ۲۲- دروس هیئت و دیگر رشته های ریاضی (۲ جلد) ۲۳- ده رساله فارسى ۲۴- دو رساله مثل و مثال ۲۵- دومین یادنامه علامه طباطبایى ۲۶- رتق و فتق ۲۷- سرح العیون فی شرح العیون ۲۸– صدکلمه درمعرفت نفس همراه بابرخى ازاشعارمنتشرنشده ۲۹- عیون مسائل النفس ۳۰- قرآن هرگز تحریف نشده ۳۱- قرآن وعرفان وبرهان ازهم جدایى ندارند ۳۲- قضا و قدر علامه دهدار ۳۳- کلمه علیادرتوقیفیت اسماء ۳۴- گزیده ای از شرح اشارات ۳۵- گنجینه گوهر روان ۳۶– رساله لقاء الله ۳۷- مجموعه مقالات ۳۸- مرورى برآثاروتالیفات ۳۹- مقالات فارسى ۴۰- مقدمه علامه بر انیس الموحدین نراقی ۴۱– ممد الهمم فی شرح فصوص الحکم ۴۲- مناسک حج ۴۳- نامه هابرنامه ها ۴۴- نصاب الصبیان ۴۵- نصوص الحکم برفصوص الحکم ۴۶- نهج الولایه ۴۷- نورعلى نور ۴۸- هزارویک کلمه (۶ جلد) ۴۹– هزار و یک نکته
۵۰- وحدت از دیدگاه عارف وحکیم ۵۱- ولایت تکوینى ۵۲- یادنامه مفسرکبیراستادعلامه طباطبائى ۵۳- یازده رساله فارسى بیشتر کتاب ها بصورت فایل متنی ورد و تعدادی هم بصورت پی دی اف می باشد. @shakhehtoba
روزی در ایراء خانمی خدمت حضرت علامه رسیدند و گفتند آقاجان من فرزندم را بدون وضو شیر نداده ام و آقاجان بسیارخوشحال شدند وفرمودند خدا شمارو عاقبت بخیر کند یعنی باید خیلی مواظب باشید فرزند در رحم مادر است مادر باید مواظب رفتار و کردارش باشد پدر باید مواظب کسب و کارش باشد مادر با وضو و بسم الله الرحمن الرحیم به فرزند شیر بدهد 💠اگر کسي مي‌خواهد در سير علمي و عملي وارد شود بايد به دو مطلب دقت کافي داشته باشد 1-طهارت 2-ادب. انسان بايد بدين دو امرتوجه کامل داشته باشد تا چشم و گوش و همگي اعضاء و جوارح اومودب شده و در مسير تکامل قرار گيرند.💠 شرح مراتب @shakhehtoba