eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.7هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
در یک جلسه برای قضای جمیع حاجات، ۴۳۲ مرتبه سَلامٌ قولاً مِن رَبِّ رَحیم بِحَقِّ سِرِّ امیرالمومنین مجرب است. رساله رموز کنوز.ص۴۶ علیه السلام @shakhehtoba
حالات و اطوار انسان و دستوری از حضرت علامه حسن زاده آملی @shakhehtoba
(تطهیر یَد) در بخش تطهیر قوه لامسه به ذکر دستورالعملی که در باب تطهیر یَد وارد شده و به عمل مَسِّ ید معروف گشته ومستفاد از کلمه 24 کتاب عرشی هزار و یک کلمه از آثار گرانسنگ حضرت استاد علامه حسن زاده آملی است تبرک می جوییم. صورت دستورالعمل چنین است که در بین الطلوعین روز چهارشنبه و پنجشنیه و جمعه با وضو و طهارت مصحف عزیز یعنی قرآن را می گشایی و با بسم الله الرحمن الرحیم و چهارده بار اللهم صلّ علی محمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم افتتاح می نمایی، پس از آن انگشتان دست راست را بر سطر سطرِ سوره مبارکه حمد که  بسم الله الرحمن الرحیم نیز جزء آن است میکشی، و در هر سطر هنگام مدّ ید بر آن آیه    «لَا یَمَسُّهّ إِلِّا المُطَهَّروُنَ»1 را قرائت می کنی؛ و پس از اتمام سوره حمد، از اول سوره نبأ یعنی – عَمَّ یتسائَلُون- که   بسم الله الرحمن الرحیمنیز جزء آن است تا آخر قرآن که یک جزء کامل است همین دستور را بجا می آوری، وپس از اتمام باز چهارده بار صلوات به صورت فوق می فرستی، و پس از آن آیه « نُنَزِّلُ مِنَ القُرآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَ رَحَمهٌ لِلمُومِنِینَ وَ لَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إلَّا خَسَاراً»2 را تلاوت می کنی . و اگر با یک دوره قرآن کامل همین دستورالعمل را بجا آوری تاثیر عجیبی خواهد داشت، بدین معنی که در هر روز از روزهای نام برده یک دوره قرآن کامل بدانسان تمام شود نه اینکه قرآن را در سه روز یاد شده تقسیم کنی. و اگر مدت بین الطلوعین وفا نکند یعنی وقت کم آید و آفتاب مقداری بر آید باکی نیست. و اگر با چند جزء قرآن بدین دستور عمل شود هم صحیح است بشرط این که اول آن سوره حمد و آخر آن سوره ناس باشد. و نیز بدان اگر این ریاضت را پس از هر چند مدتی تکرار کنی تجدید عهدی بوده و فعل نیکی بشمار می آید. و دیگر بدان در اثنای ریاضت انگشتان دست سخت درد می گیرد به طوری که گاهی دست را رمق حرکت نخواهد بود. به تعبیر شریف حضرت استاد علامه در کلمه مذکور، گاه چنان می شد که مدت مدید دست را بر روی قران نگاه می داشتم تا درد آرام گیرد، و گاهی انگشتانم علاوه بر درد ورم می کرد تا پس از چند روزی درد و ورم آرام می شد ولی این درد بسیار مزه دارد، وگاهی این درد به دست چپ و دیگر اعضاء سرایت می کند. اما آنچه اهمیت دارد آن است که درد مذکور نه تنها موجب طهارت ید است بلکه تمامی اعضا به درد آمده را مطهر می کند. و نیز گفته اند عمل مزبور را تاثیری خاص در مطلق رشته های ارثماطیقی و نیز عزائم و علاج و درمان و استخارت با قرآن و غیر قرآن بوده و موجب گشایش است. @shakhehtoba
دستور العملی برای حاجات بزرگ در اينجا شايسته است  دستورى بسيار بسيار گرانقدر و ارزشمند به رسم بهترين تحفه و عطيه به حضور گوهر شناس قدردان تقديم بدارم . و آن اين كه قاضى قضاعى در ( دستور معالم الحكم و مأثور مكارم الشيم من كلام اميرالمؤمنين على بن ابى طالب  عليه الصلوه و السلام) بدين صورت  نقل روايت  كرده است  كه : البراء بن عازب  قال : دخلت  على على عليه السلام فقلت  : يا اميرالمؤمنين سألتك  بالله الا خصصتنى باعظم ما خصك  به رسول الله صلى الله عليه و سلم مما خصه به جبريل مما ارسله به الرحمن عزوجل . فقال :  لولا ما سألت  ما نشرت  ذكر ما اريد ان استره حتى اضمن لحدى اذا اردت  ان تدعو باسم الله الاعظم فاقرا من اول الحديد ست  آيات  , و آخر الحشر  هو الله الذى لا اله الا هو  , الى آخرها . فاذا فرغت فتكلمت  فقل : يا من هو كذلك  افعل بى كذا و كذا . فوالله لو دعوت  به على شقى لسعد  . قال البراء : فوالله لا ادعو بها لدنيا ابدا . قال على عليه السلام : اصبت  , كذا اوصانى رسول الله صلى الله عليه و سلم غير انه امرنى ان ادعو بها فى الامور الفادحه  . براء بن عازب  گويد : بر اميرالمؤمنين عليه السلام وارد شدم و آن جناب  را به خدا سوگند دادم كه مرا به اعظم اسمايى كه خداوند رحمن جبرئيل را به ارسال آن مخصوص داشت و وى رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم را و آن حضرت  شمارا, مخصوص گردان . فرمود : اگر سئوال تو نمى بود من اراده داشتم كه آنرا تا در لحدم نهاده شوم پوشيده بدارم . هرگاه خواهى خدا را به اسم اعظم وى بخوانى , شش آيه اول حديد ( بعد از بسم الله الرحمن الرحيم  تا  و هو عليم بذات  الصدور  ) و آخر حشر از  هو الله الذى لا اله الا هو  تا آخر سوره را بخوان , و پس از آن بگو اى كسى كه چنانى با من چنين كن ( يعنى حاجت  خود را بخواه ) كه سوگند به خداوند اگر بر شقى بخوانى سعيد مى گردد . براء گفت  : قسم به خدا من آنرا براى دنيا نمى خوانم . امام عليه السلام فرمود : همين صواب  است  , رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم مرا هم اينچنين وصيت  فرمود جز اينكه مرا امر كرد كه خدا را بدان در كارهاى بزرگ  و دشوار روزگار بخوانم]( و بدانكه هيچ حاجتى براى انسان شريف تر و عزيزتر از قرب  الى الله نيست  كه لقاء الله است  و ( رساله لقاء الله)  ما در وصول بدان زاد راه است  . منبع: نور علی نور @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 زیبا در رثای جبل الصبر، علیهاسلام با صدای حضرت استاد 🙏 التماس دعا ⚫️ @Shakhehtoba
4_341713769937764417.wma
1.82M
🔊 کلیپ صوتی "بسیجی"👆 🔘 حضرت آیت الله احدی @shakhehtoba
دستوری از حضرت علامه حسن زاده آملی : ای عزیز ، در حال قبض ، ذکر “یا باسط” به عدد اسم “قابض” بسیار نافع است که بسط می آورد ؛ چنان که جهت حلّ باید به عدد عقد خواند ، و جهت عقد باید به عدد حل. ای عزیز ، در قبض صابر باش که آب را برای تشنه آفریدند ؛ همانگونه که تو تشنهء آبی ، خودِ آب هم تشنهء توست. تشنه بسوی آب و خود تشنهء تشنه است آب گدا خدا خدا کند، خدا گدا گدا کند صابر باش که اگر دیر شود مسلّماً دروغ نخواهد شد. زودزود نمیدهند تا کم کم ظرفیت حاصل شود. هزارویک کلمه📚 @shakhehtoba
🌸🍂🍃🍂🍃🍂 🍂🍃🍂🍃 🍂🍃🍂 🍂🍃 🍂 ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ه ⭕️ولایت انسان کامل؛ بال پرواز به ملکوت⭕️ 💢حضرت آیت‌الله صمدی آملی حفظه‌الله: ✍کسى که مى‌خواهد از تمام اسرار حقايق عالم با خبر شود بايد به جانب کامل سفر کند که انسان کامل ملک و ملکوت است. 🔴 امکان ندارد کسى بدون وساطت 《 ولايت》 بتواند وارد باب علوم و معارف کلمات وجودى عالم شود. ☪ بايد توجه داشت که 《تقرب حقيقى》 به ، تقرب به لفظ و لسان نيست. بلکه تقرب به ❤️ و حقيقت است. ❌✳️ چه بسا افرادى که در "مرتبه ظاهر" اقرار به ولايت امام على(ع) نداشته باشند، اما در 《 باطنى ذات خود》 ارتباطى با على و اولاد مطهرش داشته باشند. ❌🔶در مقابل چه بسيارند افرادى که در 《لفظ و زبان》 على على مى‌گويند، اما در 💖 دلشان هرگز راهى به آن آستان ندارد. ┅─────ه💥🕌💥ه─────┅ 📚منبع: شرح رساله انسان کامل از ديدگاه نهج‌البلاغه، صمدى آملى، باب پنجم، ص۲۸۹ @shakhehtoba
4_350392271050375237.mp3
146.5K
موضوع کلیپ صوتی : روایت شریف رسول الله صلی الله علیه و آله در مورد احترام به مادر @shakhehtoba
آفریدگارا مرا به سجده های طولانی مدد فرما و شب زنده داریم ده، که نوای سحر دلسوختگان از نغمه های بهشتی گیراتر است.  نامه ها و برنامه ها @shakhehtoba
🌿 نکته ای بلند از مرحوم الهی طباطبایی نكته‏ اى بلند از استادم، شادروان جناب علامه آقا سيد محمد حسن الهى‏ طباطبائى‏ تبريزى- جانم به فدايش- به يادگار دارم. روزى در شيخان قم به حضور مباركش افتخار تشرف داشتم و هيچ‏گاه در محضر فرخنده ‏اش يك كلمه از دنيا و از كسى گله و شكوى و حرف كم و زياد مادى نشنيدم؛ دنيا را آب ببرد او را خواب ببرد؛ فرمود: آقا، انسان ها معادن ‏اند، بايد معدن ها را در آورد. 🔹 علامه حسن زاده آملی، دروس معرفت نفس، ص 301 @shakhehtoba
🌸 کشف با مثال و کشف بی مثال وقتى حضرت استادم علامه آقا سيد محمّد حسين طباطبائى صاحب تفسير عظيم الميزان (رضوان اللّه عليه) از من پرسيدند كه آيا تمثّل بى‏ صورت يعنى كشف بى‏ مثال هم به شما دست مى‏ دهد و روى مى‏ آورد؟ عرض كردم آنچه را كه مشاهده مى‏ كنم همه با مثال‏ اند. و گاهى عظمت نظام هستى آنچنان مرا مى ‏گيرد و مضطربم مى‏ نمايم كه اگر خودم را از آن حال انصراف ندهم، جان از بدنم مفارقت مى ‏كند. آن جناب فرمود: «همين معنى كشف بلاصورت و مثال است، و از اين كه خودت را انصراف مى ‏دهى كارى خوب و محبوب و مطلوب است تا كم‏ كم به عالم ماوراى مادّه و فوق آن انس بگيرى». سپس علامه حسن زاده آملی می نویسد: آنگاه كه سالك، مجذوب عظموت و جلال و جبروت وجود مطلق و كبريائى نظام احسن آن مى‏شود، از آن حالت تعبير به كشف بى ‏صورت و بى ‏مثال مى‏ شود. 📙 هزار و یک کلمه، ج 5 ص 259 @shakhehtoba
آفریدگارا! جهان را بهشت می بینم و از زیبایی آن لذت می برم جمال تو که جهان آفرینی تا چه اندازه دلنشین خواهد بود. نامه ها و برنامه ها @shakhehtoba