eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.7هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خودتان را ارزان نفروشید. خداوند در قرآن فرمود که حالا که می خواهید خودتان را بفروشید به یک مشتری بفروشید که شما را خوب می خرد،قدر شما را می داند. آن مشتری هم من هستم. حالا که می خواهید خودتان را بفروشید،خداوند فرمود خودتان را به من بفروشید.من مشتری شما هستم. حیف شما نیست که خودتان را به سنگ و گل می ف وشید . حیف شما نیست که بله ،جان و دل را از دست بدهی . برای سنگ و گل و وو و.... @shakhehtoba
بسم الله الرحمن الرحیم سلام عليكم در سال جدید به اذن خدای متعال و عنایت حضرت صاحب الامر عج ، کتاب طهارة الاعراق با شرح حضرت استاد صمدی آملی به صورت صوتی و خلاصه متني تايپ شده توسط گروه پر تلاش شاخه طوبي در این کانال قرار خواهد گرفت . ▫️ به امید خدا تا جايي كه توفيق داشته باشيم به ترتيب دروس روزانه یک جلسه بارگزاری خواهد شد @shakhehtoba
تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق (یا طهارة الاعراق ) ، کتابی به عربی در بارة علم اخلاق نوشتة ابوعلی احمدبن محمدبن یعقوب رازی ملقب به مسکویه ، فیلسوف قرن چهارم و پنجم . مسکویه در جاویدان خرد الحکمة الخالدة  نوشته است که اصول اخلاق را در تهذیب الاخلاق آورده و این نشان می دهد که تهذیب الاخلاق پیش از جاویدان خرد تألیف شده است . در سنّت فلسفة اسلامی پرداختن به اخلاق فلسفی به صورت مباحث عقلی چندان متداول نبوده و تهذیب الاخلاق یکی از معدود آثاری است که در آن تلاش شده تا اخلاق فلسفی  با بهره گیری از مبانی اخلاق نزد افلاطون و ارسطو تبیین شود. تهذیب الاخلاق در هفت مقاله تنظیم شده است (مسکویه ، مقدمة تمیم ، ص 24). بعضی آن را شامل شش مقاله و بعضی آن را مشتمل بر هشت مقاله دانسته اند و این ناشی از آن است که در برخی چاپها ترتیب مقالات تغییر کرده و بعضی بخشها با هم تلفیق شده است (رجوع کنید به همان، 1375 ش ، مقدمة امامی ، ص 14). مسکویه غرض از تألیف کتاب را دست یافتن به اخلاق و کردار نیکو بیان می کند (1410، ص 27) و می افزاید که برای این منظور باید به معرفت نفس پرداخت ؛ یعنی ، کمال و غایت و قوا و ملکات نفس را شناخت (همان جا). مقالة اول این کتاب مشتمل است بر تعریف نفس انسانی ، اثبات تجرد نفس ، فضائل نفسانی ، قوای نفس و فضائل متناسب با هریک ، بحث از چهار فضیلت یعنی حکمت و عفت و شجاعت و عدالت که در اینجا تأثیر نظرگاه یونانی بویژه افلاطون و سپس شرح نظریة ارسطویی اعتدال مشهود است . مقالة دوم مشتمل است بر بحثی در خلقیات و طبایع ، معرفی صناعت اخلاق که برای نیکوکردن رفتار آدمی و بهترین صناعت است ، نسبت میان نظر و عمل ، مراتب نفس ، و شیوة تربیت کودکان . مقالة سوم در بارة تفاوت میان خیر و سعادت و بحث در آرای گوناگون در این باره است . مقالة چهارم در بارة اعمال انسان ، شرح عوامل زیان کاری در رفتار و حق خالق بر انسان است و اشاره دارد به اینکه ارسطو در این باب تصریح بر عبادت نکرده است . مسئلة اختیاری بودن عدالت یا ستمکاری نیز در آن مطرح شده است . مقالة پنجم در باب انواع محبت ، رأی فلاسفه در باب دوستی و شرایط آن و بحث در بارة رأی ارسطو در مورد سعادت تام است . مقالة ششم ، مشتمل است بر بحث از امراض نفسانی و توصیه به محاسبة نفس برای مدافعة درونی در برابر رذایل و مقالة هفتم در بارة طب نفسانی و درمان بیماریهای اخلاقی ، مسئلة مرگ ، درمان اندوه و تأثیر ایمان در این امر است . تهذیب الاخلاق مکرراً در هند و ترکیه و مصر و ایران و لبنان چاپ شده است. خواجه نصیرالدین طوسی (متوفی ۶۷۲) در بخش اخلاق کتاب اخلاق ناصری ، بنا به تصریح خودش، خلاصه معانی تهذیب الاخلاق را آورده است.  میرزاابوطالب زنجانی (متوفی ۱۳۲۹) تهذیب الاخلاق را با نام کیمیای سعادت به فارسی ترجمه کرده و آن را بهترین نوشته در فلسفه عملی دانسته است.  این ترجمه یک‌دست نیست، ‌گاه دقیق و مطابق متن است و‌گاه گزارشی است آزاد از متن.  نصرت بیگم امین ، بانوی مجتهد معاصر (متوفی ۱۳۶۲ ش)، نیز ترجمه‌ای با نام اخلاق و راه سعادت از این کتاب دارد که ترجمه دقیق نیست، بلکه به تصریح مترجم در مقدمه، اقتباس و ترجمه است و افزوده‌هایی بر متن دارد که در حاشیه آورده است. این کتاب را زُرَیق به انگلیسی و محمد ارکون به فرانسه ترجمه کرده‌اند.  ترجمه فرانسه را باید شرحی مفصّل و انتقادی بر تهذیب الاخلاق دانست.  @shakhehtoba
lis_qd2419.pdf
21.6M
کتاب تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق (یا طهارة الاعراق ) به زبان عربی در بارة علم اخلاق @shakhehtoba
4_183200657484808716.mp3
9.86M
استاد آملي در لحظه تحويل سال بحث های مطرح شده در این جلسه ی سخنرانی: همه برکات از بسم الله الرحمن الرحیم است شرح حدیث"الأرواح جنود المجنده" اهمیت انس پیاده شدن حقیقت توحید در جان انسان همیشه به اعتدال در رفتار و کردار پایدار باشید وحدت صنع شرح وقایعی از روز عاشورا و اصحاب حضرت امام حسین(ع) دلها را خداوند متحول می فرماید سِّر "یا مقلب القلوب و الأبصار" قرائت دعای تحویل سال توسط حضرت استاد صمدی آملی(حفظه الله) قرائت بعضی از اشعار حضرت علامه حسن زاده آملی(حفظه الله) @shakhehtoba
Sal_Tahvil_H.wma
1.76M
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 دعای شریف لحظه ی تحویل سال با صدای عرشی حضرت 🌿🌸🌿🌸🌿🌸 @Shakhehtoba
🍃هر كه را اسرار حق آموختند 🍃مهر كردند و دهانش دوختند 💠هر كه خاموش شد گويا شد . هر كه چشم سر بست بينا شد . هر كه گوش دل گشود دانا شد . هر كه را حضور است نور است . هر كه را مراقبت است سرور است چه اين كه كليد نيك بختى در مشت اوست و نگين پيروزى در انگشت او . از ادبش عجب است كه نوشته است[:نور ديدگان دست مباركتان را مشتاقانه مى بوسند] 💠 به دوستان سعيدم كه خداى تعالى دلشان را طور سينا كناد و ديده شان را به ديدارش بينا , معروض مى دارد كه : 🍃 مرا معذور دار از دست بوسى 🍃كه من دستى ندارم تو ببوسى 💠گفته است[از حال بنده استفسار فرمائيد بحمدالله بد نيست .من باب مطايبه عرض مى شود كه يكى از ديگرى پرسيد حال فلانى چطور است ؟ گفت : بد نيست . گفت : مرده شور بد نيست را ببرد يا خوب است يا بد است , بد نيست كدام است ؟ الحمدلله كه حال آقا مانند مقالش خوب است 💠يا مقلب القلوب و الاحوال حول حالنا الى أحسن الحال] ( . آنكه حالش خوب است بينوا نيست , بخصوص اگر اهل نوا باشد . آورده است كه( عبادت و تقرب بنده گناه است , چه رسد به خود گناه) . گويمش آرى : 🍃زاهدان از گناه توبه كنند 🍃عارفان از عبادت استغفار حضرت روحي فداه @shakhehtoba
اثرات سوره مبارکه توحید در بیان حضرت علامه حسن زاده آملی @shakhehtoba
... خاطره ای از استاد آیت الله حسینی آملی : ✳️ «روزی خدمت حضرت علامه آیت الله حسن زاده آملی – روحی فداه – بودم ✅شخصی اطلاعیه مجلس ترحیمی را آورد و به آقا داد. 🖋 در آن اطلاعیه نوشته بود: « با نهایت تاثر و تاسف! فوت نا بهنگام فلانی را تسلیت عرض می کنیم». آقا فرمودند: 🔴«با نهایت تاسف»! آخه شما را چه که این کلام را می‌گویی؟! چرا اینطور ابراز نارضایتی می‌کنی! نه خیر، با کمال رضا به قضای الهی، با کمال تسلیم. 🔴«مرگ نابهنگام»! تو چه خبر داری که هنگامش کی بود، که حالا نا بهنگام است؟! شاید که آن همین الان بوده باشد، 🔴 ناگهان چرا؟ که آن همین بود و تو خبر نداری. 🔴«فوت»! ‌ فوت چرا، فوت یعنی چه؟ فوت نابودی است. توفی درست است. أخذ الشیء بتمامه است، وفات صحیح است». @sHakhehtoba
♦️کلمه طیب روح مؤمن است، و عمل صالح معارف عقلیه که او را ارتقاء می دهند و بدانجا می کشانند. این تفسیر براین اساس قویم است که علم و عمل دو گوهر انسان سازند. انسان کاری مهمتر از خودسازی ندارد و ساختن هر چیز را مایه به حسب آنچیز لازم است مثلا دیوار را سنگ و گل باید و انسان را علم و عمل. انسان تا به لقاءالله نرسیده است بکمال مطلوبش نائل نشده است و لقاءالله بمعنی اتصاف انسان با وصاف الهی و تخلق او باخلاق ربوبی است. بابا افضل را کلامی کامل در این باب است که: عالم درختیست که بار و ثمره او مردم است و مردم درختی است که ثمره او لقای خدای تعالی است. ، آملی، ، 391 @shakhehtoba
🔰یا مَن فی الآفاق آیاتُهُ🔰 💢امام علی(ع): 《کُلُّ یَومٍ لا یُعصَی اللهُ فیهِ فَهُوَ یَومُ عیدٍ؛ هر روزی که در آن حریم خداوند شکسته نشود همان روز، روز عید است》   ❌✳️سلام قولا من رب رحیم بحق سر امیرالمومنین(ع)✳️❌ صحت و سلامت و خیر و سعادت برای شیعیان امیرالمومنین(ع) و دفع بلیات از جامعه انسانی ‌┅───ه💥✳️💥ه────┅ 🎬شناسه عکس: مربوط به لحظه تحویل سال. اول فروردین ۱۳۹۹ش.❌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀بسم الله الرحمن الرحیم‌‌ 📖آیه۲۵ سوره دوم(بقره)با۲۸۶آیه‌ 🎙قاری؛عامرالکاظمی‌
□در نقل صحیح آمده که هر که در وقت طعام خوردن 《بسم الله الرحمن الرحیم》بگوید شیطان از آن تناول نکند و اگر در وقت جامه کندن《بسم الله الرحمن الرحیم》بگوید پرده میان عورت او و جنیان پیداشود. @shakhehtoba
□شب مبعث از شب‌های متبرّک و بسیار ارزشمند است که اعمال و مراقباتی هم برای آن نقل شده است: □۱- غسل □۲- شیخ طوسی در مِصباح‌المُتَهَجِّد از امام جواد علیه السّلام روایتی را نقل کرده که آن حضرت فرمودند: □در رجب شبى است که از آنچه که بر آن آفتاب می‌تابد، بهتر است و آن شب بیست و هفتم رجب است که در صبح آن پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلّم به رسالت مبعوث شدند و براى آن شب اعمالی است که اگر شیعه‌ای از ما آن اعمال را در آن شب انجام دهد پاداش عمل شصت سال را می‌برد و فرمودند: □پس از نماز عشاء هر ساعتى از شب را تا پیش از نیمۀ آن بیدار شو و دوازده رکعت نماز (هر دو رکعت به یک سلام) اقامه کن و در هر رکعت بخوان: ○سوره حمد ○و سوره‌اى از سوره‌هاى کوچک مفصل (از سوره محمّد (صلی الله علیه وآله) است تا آخر قرآن) □پس از آن که فارغ شدی از خواندن نمازها می‌نشینی و می‌خوانی: ○سوره «حمد» ۷ مرتبه ○سوره «ناس» ۷ مرتبه ○سوره «فلق» ۷ مرتبه ○سوره «توحید» ۷ مرتبه ○سوره «کافرون» ۷ مرتبه ○سوره «قدر» ۷ مرتبه ○«آیة الکرسى» (تا هوالعلی العظیم) ۷ مرتبه : □الْحَمْدُ لِلهِ الَّذى لَمْ یَتَّخِذْ وَلَداً وَلَمْ یَکُنْ لَهُ شَریکٌ فى الْمُلْکِ وَ لَمْیَکُنْ لَهُ وَلِىُّ مِنَ الذُّلِّ وَ کَبِّرْهُ تَکْبیراً. اَللّهُمَّ اِنّى اَسئَلُکَ بِمَعاقِدِ عِزِّکَ عَلَى اَرْکانِ عَرْشِکَ و َمُنْتَهَى الرَّحْمَةِ مِنْ کِتابِکَ وَ بِاسْمِکَ الاْعْظَمِ الاْعْظَمِ الاْعْظَمِ وَ ذِکْرِکَ الاْعْلىَ الاْعْلىَ الاْعْلى وَ بِکَلِماتِکَ التّامّاتِ اَن تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اَنْ تَفْعَلَ بى ما اَنْتَ اَهْلُهُ... □ستایش خاص خدایى است که فرزندی نگیرد و براى او در فرمانروایى شریکى نیست و نیست برایش یاورى از خوارى، و به بزرگى کامل بزرگش شمار، خدایا از تو خواهم به حقّ چیزهایى که موجبات عزتت بر پایه‌هاى عرشت مى‌باشد و به حقّ سرحد نهایى رحمتت از کتابت و به نام بزرگتر بزرگتر بزرگترت و به حقّ ذکرت که والاتر و برتر و اعلى است و به کلمات تام و تمامت.... □آنگاه هر دعایی که خواستی بخوان و هر حاجتی که داری، از خداوند طلب کن. □۳- زیارت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السّلام که افضل اعمال شب عید مبعث است. □۴- شیخ کفعمى در بلدالامین بیان کرده است که در شب مبعث این دعا را بخوانند: □«اَللّهُمَّ اِنّى اَسئَلُکَ بِالتَّجَلِىِ الاْعْظَمِ فى هذِهِ اللَّیْلَةِ مِنَ الشَّهْرِ الْمُعَظَّمِ وَالْمُرْسَلِ الْمُکَرَّمِ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَاَنْ تَغْفِرَ لَنا ما اَنْتَ بِهِ مِنّا اَعْلَمُ یا مَنْ یَعْلَمُ وَلا نَعْلَمُ اَللّهُمَّ بارِکْ لَنا فى لَیْلَتِنا هذِهِ الَّتى بِشَرَفِ الرِّسالَةِ فَضَّلْتَها وَبِکَرامَتِکَ اَجْلَلْتَها وَبِالْمَحَلِّ الشَّریفِ اَحْلَلْتَها ... (برای مطالعه دعای کامل به مفاتیح الجنان مراجعه شود) : □«اَلْحَمْدُلِلهِ الَّذى هَدانا لِمَعْرِفَتِهِ وَخَصَّنا بِوِلایَتِهِ وَوَفَّقَنا لِطاعَتِه» □و سپس در همان حالت سجده ۱۰۰ مرتبه بگو: : □«اَللّهُمَّ اِنّى قَصَدْتُکَ بِحاجَتى وَاعْتَمَدْتُ عَلَیْکَ بِمَسْئَلَتى وَتَوَجَّهْتُ اِلَیْکَ بِاَئِمَّتى وَسادَتى اَللّهُمَّ انْفَعْنا بِحُبِّهِمْ وَاَوْرِدْنا مَوْرِدَهُمْ وَارْزُقْنا مُرافَقَتَهُمْ وَاَدْخِلْنَا الْجَنَّةَ فى زُمْرَتِهِمْ بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ» □۵- دوازده رکعت نماز که داود بن سرحان از امام صادق عليه السّلام برای شب نیمۀ ماه رجب روايت كرده و در شب بیست و هفتم هم خوانده می‌شود: □دوازده ركعت نماز به جا مى‌آورى هر دو رکعت به یک سلام و در هر ركعت بعد از سورۀ «حمد» يک سوره خوانده و هنگامی كه از نماز فراغت يافتى، می‌خوانی: ○سوره «حمد» ۴ مرتبه ○سوره «فلق» ۴ مرتبه ○سوره «ناس» ۴ مرتبه ○سوره «توحید» ۴ مرتبه ○«آية الكرسى» ۴ مرتبه : □سبْحَانَ اللهِ وَ الْحَمْدُ لِلهِ وَ لا إِلَهَ إِلا اللهُ وَ اللهُ أَكْبَرُ : □اللّهُ اللّهُ رَبِّي لا أُشْرِکَ بِهِ شَيْئا وَ مَا شَاءَ اللّهُ لا قُوَّةَ إِلا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِيمِ. @sHakhehtoba
از حضرت رسالت پناه روایت است که امت مرا روز قیامت در موقف حساب بدارند و علمهای ایشان را در ترازوی عمل نهند حسنات ایشان بر سیئات بیفزاید امتان پیغمبران گذشته امت محمد را با وجود کمی عمل چرا کفه حسنات ایشان افزون شد؟ پیغمبران ایشان گویند به جهت آنکه ابتدای کلام ایشان سه نام بود از نامهای الهی که اگر همان سه نام در کفه نهند و همه حسنات و سئات همه فرزندان آدم را در کفه دیگر نهند آن بر همه به چربد، 《بسم الله الرحمن الرحیم》است. @shakhehtoba
□در روایتى از امام صادق علیه السّلام روز بیست و هفتم رجب که روز مبعث است به عنوان شریف‌ترین اعیاد یاد شده است و از بزرگان براى این روز اعمالى ذکر شده است: □۱- غسل □۲- روزه □این روز در میان روزهاى سال یکى از چهار روزى است که روزه گرفتن آن فضیلت بسیار دارد و پاداش فراوانى براى آن نقل شده است، در روایتى از امام صادق علیه السّلام آمده است: □هر کس در روز بیست و هفتم رجب روزه بگیرد، خداوند براى او پاداش روزه هفتاد سال را مى‌نویسد. □۳- زیاد صلوات فرستادن □روایتى از امام صادق علیه السّلام نقل شده است که در این روز روزه مى‌گیرى و بر محمّد و آلش زیاد صلوات مى‌فرستى □۴- زیارت رسول خدا و امیرالمؤمنین علی علیهما السّلام □۵- دوازده رکعت نماز □از «ریّان بن صلت» نقل شده است که هنگامى که امام محمّد تقى علیه السّلام در بغداد بودند، روز نیمۀ رجب و روز بیست و هفتم رجب را روزه مى‌گرفتند و همۀ ملازمان و یاران آن حضرت نیز روزه می‌گرفتند. آنگاه به ما فرمودند: □دوازده رکعت نماز، هر دو رکعت به یک سلام به جا آوریم که در هر رکعت «حمد» و «سوره» بخوانیم و هنگامى که نمازها به پایان رسید، هر یک از سوره‌هاى: ○«حمد» ○«توحید» ○«معوّذتین» (فلق و ناس) را ۴ مرتبه بخوانیم. ۴_مرتبه_گفته_شود: □«لا اِلـهَ اِلاَّ اللهُ واللهُ اَکْبَرُ، وَسُبْحانَ اللهِ وَ الْحَمْدُ لِلهِ، وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاَّ بِاللهِ الْعَلِىِّ الْعَظِیمِ» ۴_مرتبه: □«اَللهُ اَللهُ رَبِّى لا اُشْرِکُ بِهِ شَیْئاً» ۴_مرتبـه: □«لا اُشْرِکُ بِرَبّى اَحَـداً» □۶- دوازده رکعت نماز دیگر □شیخ طوسى از «حسین بن روح» روایت کرده است که در این روز ۱۲ رکعت نماز به جا مى‌آورى و در هر رکعت «حمد» و هر سوره‌اى که خواستى مى‌خوانى و پس از هر دو رکعت و سلام نماز، مى‌خوانى: □«اَلْحَمْدُ للهِ الَّذى لَمْ یَتَّخِذْ وَلَداً، وَلَمْ یَکُنْ لَهُ شَریکٌ فى الْمُلْکِ، وَلَمْ یَکُنْ لَهُ وَلِىٌّ مِنَ الذُّلِّ، وَکَبِّرْهُ تَکْبیراً، یا عُدَّتى فى مُدَّتى یا وَلیّى فى نِعْمَتى، یا غِیاثى فى رَغْبَتى،یا نَجاحى فى حاجَتى یاحافِظى فى غَیْبَتى، یا کافِىَّ (کافِىَ) فى وَحْدَتى، یا اُنْسى فى وَحْشَتى اَنْتَ السّاتِرُ عَوْرَتى فَلَکَ الْحَمْدُ، وَاَنْتَ الْمُقیلُ عَثْرَتى فَلَکَ الْحَمْدُ وَاَنْتَ الْمُنْعِشُ صَرْعَتى فَلَکَ الْحَمْدُ،صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاسْتُرْ عَوْرَتى، وَآمِنْ رَوْعَتى، وَاَقِلْنى عَثْرَتى، وَاصْفَحْ عَنْ جُرْمى، وَتَجاوَزْ عَنْ سَیِّئاتى فى اَصْحابِ الْجَنَّةِ، وَعْدَ الصِّدْقِ الَّذى کانُوا یُوعَدُونَ» ○وقتى که نماز و دعا پایان یافت، هر یک از سوره‌هاى: ○«حمد» ○«اخلاص» ○«معوّذتین» ○«کافرون» ○«قدر» ○و «آیة الکرسى» را ۷ مرتبه مى‌خوانى. ۷_بار_مى‌گویى: □«لا اِلـهَ اِلاَّ اللهُ واللهُ اَکْبَرُ، وَسُبْحانَ اللهِ وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاَّ بِاللهِ» ۷_مرتبه_مى‌گویى: □«اَللهُ اَللهُ رَبِّى لا اُشْرِکُ بِهِ شَیْئاً» □پس از آن، هرچه از خدا مى‌خواهى طلب کن. □۷- دعای امام موسی بن جعفر علیه السّلام □دعایی که وقتى امام موسى بن جعفر علیه السّلام را در روز ۲۷ رجب سال ۱۷۹ هجرى از مدینه به سوى بغداد حرکت دادند، آن را خواندند: □«یا مَنْ اَمَرَ بِالْعَفْوِ وَالتَّجاوُزِ، وَ ضَمَّنَ نَفْسَهُ الْعَفْوَ وَالتَّجاوُزَ، یا مَنْ عَفى وَتَجاوَزَ، اُعْفُ عَنّى وَتَجاوَزْ یا کَریمُ، اَللّـهُمَّ وَقَدْ اَکْدَى الطَّلَبُ، وَاَعْیَتِ الْحیلَةُ وَالْمَذْهَبُ، وَدَرَسَتِ الاْمالُ، وَانْقَطَعَ الرَّجآءُ اِلاَّ مِنْکَ، وَحْدَکَ لا شَریکَ لَکَ .....» ( برای مطالعه دعای کامل به مفاتیح الجنان مراجعه شود) @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آفریدگارا! از پشه آن قدر اندیشه دارم که از پیل و از مور آن اندازه که از اژدهای دمان و از کرم شب تاب همان که از آفتاب، چیست که عجیب نیست، رستنی ها همه حیرت آور، حیوانات همه مهیب، کوهها همه عجیب، دریاها همه سهمگین، ستاره ها همه دلربا و جان فزا، این همه از کجا پیدا شدند، اصلشان چه قدر زیبا خواهد بود؟ و چه قدر بزرگ و توانا خواهد بود؟ همه علمند و شعور، همه در زمزمه مدح و ثنای تو، همه سر به آستان تو نهاده اند، این چه شوکت و سلطنت است و این چه جبروت و عظمت. @shakhehtoba
بسم الله الرحمن الرحیم: 🔴 💠بعثت شكوفايي و از متن بيرون آمدن واز قضا به قدر كشيده شدن واز اصل به فرع تجلّي كردن است ، ♦️"هو الذي بعث في الاميين رسولا منهم " ✅بعثت حقيقت محمديه ، مخصوص يك زمان معين نمي باشد بلكه آن مقام جمعي قرآني تعلق مي گيرد كه فوق زمان و مكان است و ازلي و ابدي است 🍃🍁🍃🍁🍃🍁🍃🍁🍃🍁 💠استاد علامه حسن زاده آملي در رابطه با روز مبعث مي فرمايد : ♦️"كدام روز است كه بعثت نيست هميشه بعثت است " 💠آري هر لحظه به لحظه در نظام هستي حق برخاسته است ، و آن به آن عالم در تجلي ًخاص است . 💠بر اين اساس تمام انبياء مبعوث اند به بعثت محمدي چه اين كه تمام انبياء رسول و نبي و ولي و خليفشان به رسالت و نبوت و ولايت و خلافت جناب خاتم الانبياصلي الله عليه وآله منبع، زاده_آملی : استاد 🌹🌹 @shakhehtoba