eitaa logo
کانال شاخه طوبی🇮🇷
16.1هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.2هزار ویدیو
64 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
18.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜من کیستم؟ رمضان ۱۴۰۱ 💠 استاد صمدی آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 علامه حسن زاده آملی: چون حرص بر روح آدمى غلبه كند و ملكه شود، شبيه مى شود آن روح به روح نمل (1)، و صور برزخيه نمال مناسب و اضلال آن ملكه حرصيه شوند. و چون انواع اذيت غلبه كند و ملكه شود، شبيه شوند آن ارواح به ارواح حيه(2) و عقرب  و زنبور , و اجساد مناسبه آن ارواح اظلال آن ملكات شوند. و چون تكبر يا سبعيت غلبه كند و ملكه شود، صور شير و پلنگ، و در حيله، روباه، و در سرقت  فاره (3)، و در غضب، سگ. منبع: @shakhehtoba
30-401-2-12=amol.mp3
زمان: حجم: 18.24M
♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السلام♦️ ▪️موضوع جلسات : عصر غیبت - دعای زمان غیبت 🔸 جلسه ۳۰ - شب ِ عید فطر ۱۴۴۳ ه.ق 🔸دو شنبه - ۱۴۰۱/۲/۱۲ ش 🔸آمل - حسینیه کوثر 🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️ ✳️مجموعه فرهنگی قائم( عج ) آمل: 43266835-011
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اضطراب انسان ها قوله تعالی شانه: یوم یکون الناس کالفراش المبثوث فراش پروانه است، و موضوع قضیه ناس است. یعنی ارواح ناس قوی نیستند، کالفراش المبثوث اند. آری انسان الهی است که روح او عنقای عرشی آشیانست. فراش مبثوث را به انتشار و اضطراب ناس معنی فرموده اند و لکن ممکن است اضطراب را به عبارات دیگر تعبیر کرد. سرّ کریمه همانست که به القاء سبّوحی تأدیه کرده ایم. اگر چشم برزخی انسان در همین نشأه باز شود، اکثر ناس را در ایاب و ذهاب به کوی و برزن و سکّه و سوق کالفراش المبثوث می بیند. این کمترین در برخی از منامات بلکه در حال یقظه بعضی ارواح را بصورت گنجشک دیده است، فافهم. غالب آیات قرآنی به ندای یا ایهاالناس مکی است، وب خطاب یا ایها الذین آمنوا مدنی است، فتبصر. منبع: هزارویک کلمه، ج، کلمه66. @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باز بنگر كه عارف متألّه و فقيه والا مقام جناب محمّد بهارى (قدّس سرّه الشريف و رفع اللّه درجاته) چه نيكو فرموده است: «فقه مقدمه تهذيب اخلاق، و اخلاق مقدمه توحيد است»، بيچاره در مقدمه اولى گير كرده و هنوز چند مقدمه ديگر مانده است. نکته 130، هزار و یک نکته طهارت ظاهره در مراتب قواى عمليه نفس مرتبه تجليه است كه نفس قوى و اعضاى بدن را به مراقبت كامله در تحت انقياد و اطاعت احكام شرع و نواميس الهيه وارد نموده كه اطاعت اوامر , و اجتناب از منهيات شرعيه را به نحو اكمل نمايد تا پاكى صورى و طهارت ظاهريه در بدن نمايان شود و در نفس هم رفته رفته خوى انقياد و ملكه تسليم براى اراده حق متحقق گردد و براى حصول اين مرتبه علم فقه بر طبق طريقه حقه جعفريه كافى و به نحو اكمل عهده دار اين امر است . فقه مقدمه تهذيب اخلاق و اخلاق مقدمه توحيد است . رساله وحدت از ديدگاه عارف و حکيم @shakhehtoba