eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.7هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
انواع ساعت یعنی قیامت پنج است: یکی از آنها در هر آن و ساعت یعنی زمان است. و یکی از آنها موت طبیعی است چنان که پیامبر اکرم(ص) فرموده است: هرکس که مرده است قیامت او قیام کرده است. و یکی از آنها موت ارادی است "پیش از آن که به مرگ طبیعی بمیرید ، به مرگ ارادی اختیاری بمیرید". و یکی از آنها موت موعود است که همه در انتظار آنند چنان که خدای‌تعالی فرموده است: ساعت یعنی قیامت آمده است هیچ شکی در آن نیست؛ و رساله ما به نام "رتق و فتق" متکفل بیان آنست. و یکی از آنها قیامت کبری است که برای عارفان موحد ، از فناء فی‌الله و بقاء‌بالله حاصل می‌شود. 📚 شرح فص حكمة عصمتية في كلمة فاطمية / علامه حسن‌زاده آملی
احسن منازل قرآن قرآن را منازل بسيار است و احسن منازل آن مقام قرآن ناطق است كه (كل شىء احصيناه فى امام مبين) در اين نكته عليا چه اسرارى بايد نهفته باشد؟ الا اى طوطى گوياى اسرار مبادا خاليت شكر ز منقار سرت سبز و دلت خوش باد جاويد كه خوش نقشى نمودى از رخ يار سخن سر بسته گفتى با حريفان خدا را زين معما پرده بردار بروى ما زن از ساغر گلابى كه خواب آلوده ايم اى بخت بيدار سبحان الله كه طوطى دل است، چه هر دو جسم يك روحند كه (الاعداد أرواح و الحروف أشباح)، به قول دهدار عيانى: نزد اهل خرد و اهل عيان حرف  جسم و عدد اوست چو جان منبع: انسان کامل از دیدگاه نهج البلاغه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍂🍃🍂🍃🍂 🍂🍃🍂🍃 🍂🍃 🍂 ❤ بر "زلال‌اندیشه" ۵) 💢 آیت‌الله صمدی آملی (حفظه الله) : و عامل از محضر جناب رسول‌الله(ص) و عامل با خاتم انبیاء (ص) ✍در روایات داریم: حضرت رسول‌الله(ص)، نه تنها 《شفیع مردم》 است بلکه حتی 《شفیع همه انبیاء》 است. این‌ صحابه یک چنین آقایی(ص) داشتند. این‌ صحابه ظلمانی و نزاعی که آمدند خودشان را به بدبختی‌های دنیا دچار کردند، معرفت نداشتند که در محضر چه کسی تشرّف دارند؟! ببینید فرق رفتار دو صحابه در زمانی که پیامبر(ص) در حالت کسالت جسمی هستند و می‌خواهند از این نشئه به نشئه بالاتر تشرّف فرما شوند؛ 1⃣یک صحابه می‌گوید: این آقا(ص) هذیان می‌گوید(نعوذ بالله)؛ 2⃣اما صحابه دیگر(امام علی(ع)) می‌فرماید: همان موقعی که تو می‌گویی خاتم انبیا(ص) هذیان می‌گوید برای من هزار باب علم گشوده شد و از هر بابی از آن هزار باب هزاران باب علم باز شد. چه تفاوت در رفتار دو گروه صحابه در صحنه‌ وفات نبی(ص) مشاهده می‌شود⁉️ تمام علمای اهل سنّت و تمام منابع روایی اهل سنّت، حدیث ابن‌عبّاس در واقعه‌ی زمان وفات حضرت(حدیث قرطاس و قلم یا یوم خمیس) را نقل کرده‌اند که یک عده‌ای در محضر حضرت بودند؛ بین آنان کشمکش و تنازع برخواست؛ چون جناب رسول الله(ص) فرمودند: برای من قلم و کاغذ بیاورید تا من کتابی را بنویسم که هرگز گمراه نشوید؛ یکی از صحابه در مورد پیغمبر(ص) گفت: ایشان الآن تب کرده است؛ «قد غلبه الوجع»؛ و با این حالش نمی‌تواند مطلبی بنویسد و وانگهی هذیان می‌گوید.(نعوذ بالله) خلاصه یک عده به دفاع از امر پیغمبر(ص) و یک عده هم در مخالفت با امر نبی(ص) با طرف مقابل، در محضر انسان کامل تنازع می‌کردند؛ در همین لحظه جناب خاتم انبیاء(ص) به امیرالمؤمنین(ع) که در گوشه‌ای نشسته و سکوت کرده بودند و اصلاً در بین متنازعین نبودند، فرمودند: علی جان! گوش خودت را بیاور. امام علی(ع) جلو رفتند و برگشتند؛ چند لحظه‌ای طول کشید؛ بعداً از جناب امیرالمؤمنین(ع) سؤال کردند چه اتفاقی افتاد؟ فرمودند: هزار باب به من علم یاد داد که از هر دری از این هزار باب، هزار در به روی من باز شد. ای نظام هستی! ای همه‌ی عالم! ای آقایان اهل سنّت! ای آقایان اهل تشیّع! بفرمایید! این کتاب صحنه‌ی وفات جناب رسول الله(ص) را محضر شما می‌گشاییم؛ یک شاگردی است که می‌گوید: پیغمبر(ص) هذیان می‌گوید و یک شاگرد دیگر همین لحظه از او هزار باب علم می‌گیرد. ❤️ما به دنبال این آقاجان(ع) هستیم❤️.
59.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فضل نبوت و مقام ولايت در رساله گرانسنگ انسان كامل از ديدگاه نهج البلاغه باب اول در اين مورد آمده است : (( در خطبه قاصعه امير المومنين عليه السلام از خود خبر مى دهد كه : اءرى نور و الرساله و اءشم ريح النبوه و نيز در همان خطبه آمده است كه حضرت نبى صلى اللّه عليه و آله به وصى عليه السلام فرمود: انك تسمع ما اسمع وترى ما ارى الا انك لست بنبى على عليه السلام را فضل نبوت نيست ولى به نور ولايت مى شنود آنچه را رسول صلى اللّه عليه و آله شنيده است و مى بيند آنچه را كه رسول مى بيند. )) پس اگر گفته شد ولى شايد نبى نباشد اين گفتار بدين معنى نيست كه آنچه را نبى به نور ولايت بدان مى رسد ولى نمى تواند بدان برسد بلكه بدين معنى است كه نبى تشريعى و رسول نيست . و چه بسا كه نبى تشريع ، در ولايت تابع او باشد، زيرا كه به حسب ولايتش ‍ اعلم و افضل از نبى اى باشد. @shakhehtoba
🌼 پخش زنده « افاضات استاد صمدی آملی » به مناسبت 🌸🌸🌸 *عید سعید غدیرخم* 🌸🌸🌸 ⏰زمان: دوشنبه ۲۷ تیر، حدود ساعت ۱۹ 🌍 از سایت تجلی اعظم: www.tajallieazam-live.com 🔰توجه: زمان آغاز برنامه تقریبی بوده و با شروع افاضات استاد، پخش زنده نیز آغاز خواهد شد‌.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔰طبیب می خواهیم 🎙 . عبث نیست عبث نیست هدف داریم سرمشق می خواهیم راهبر می خواهیم طبیب میخواهیم حالا که طبیب میخواهیم بعد از اکرم ص کسی که برای ما قرآن را بیان کند کسی که به زبان پیغمبر آشنایی داشته باشد به فقه قرآن آگاهی داشته باشد شناسایی کار بوده باشد مشکلات را حل بنماید مسائل گوناگون همه جوره جز علی ع پیدا بفرمایید از بپرسید از بپرسید از این بپرسید از اون بپرسید از هر که می خواهید بپرسید از دوست و دشمن از نصاری و یهود بپرسید بعد از ص در میان چه کسی از همه برتر از همه بالاتر در تمام صفات کمالیه انسانی علما و عملا جز ع را پیدا بفرمایید «ما که غیر از او نداریم» جز او نداریم خلیفة بودن این ها این اسم های صوری و ظاهری و اینگونه چیزها نیست که حالا پدر رفته نمیدانم نوبت به پسر رسیده اینطور نیست آقا که این ها ورراثت ظاهری دنیوی اینجایی که نیست .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔶 بزرگترین شرط خلافت، همان علم به همه‌ی مراتب، به اهل آن مراتب و حقوق و احکامشان است؛ ♦️زیرا که خلافت واسطه می‌شد که اِقتضا می‌کند گرفتن ار مُستَخلِف (حق)، و دادن به مستَخلفٌ علیهم (یعنی خلق). 🔶 پس هرگاه نداند آن مراتب را، حقّ خلافت را اعطاء نمی‌کند ... ♦️این علم از خصایص خلیفه‌ای است که از شرطش آن است که بر صورت مُستَخلِف (حقّ) خود باشد. 📚 حضرت علامه حسن زاده آملی/سدرةالمنتهی/ج۱/ص۱۲۸
علامه حسن زاده آملی ره نقل می کند: بنده حدود سي سال پيش صحبتي با يك رياضيدان داشتم تا اين كه كلام كشيد به شكل هندسي قطاع. من از او، به خاطر غرض الهي ، سؤال كردم : از اين شكل، چند حكم هندسي مي توان استفاده كرد ؟ گفت: شايد هفت تا ده تا حكم. گفتم: مثلاً بيست تا چطور ؟ گفت: شايد. ممكن است. گفتم: دويست تا چطور؟ با تعجب به من نگاه مي كرد كه آيا دويست حكم هندسي مي توان از آن استنباط كرد و خيال مي كرد كه من سر مطايبه و شوخي دارم. به او گفتم: آقا! اين خواجه نصيرالدين طوسي كتابي دارد به نام كشف القناع عن اسرار شكل القَطاع . جناب خواجه از اين شكل، چهارصد و نود و هفت هزار و ششصد و شصت و چهار حكم هندسي استنباط كرده ؛ يعني قريب نيم ميليون.  بعد راجع شخصيت خواجه صحبت كرديم و به او گفتيم: اين خواجه وقتي كه در بغداد حالش دگرگون شد و ديد دارد از اين نشانه به جوار الهي ارتحال مي كند، وصیت كرد: مرا از كنار امام هفتم، باب الحوائج الي الله، از اين معقل و پناهگاه بيرون نبريد و در عيبه به خاك بسپارند و روي قبر در پيشگاه امام هفتم ع بنويسيد: وَ كَلبُهُم بَاسِطٌ ذِرَاعَيهِ بِالوَصِيد.   و اين عالمي است صاحب اين همه كتاب در حكمت، فلسفه، عرفان، رياضيات، فقه و اصول، علوم غريبه، معماري و مهندسي و بناكننده رصدخانه مراغه و صاحب زيج ايلخاني و بالاخره خواجه نصير الدين طوسي و استاد بشر و استاد كلّ في الكل. اما در پيشگاه امام هفتم وصيت مي كند اين طور روي قبرش بنويسند. .
4_5965188143639432674.mp3
48.42M
💕فایل صوتی مراسم جشنهای دهه امامت و ولایت 💕پیامبر(ص) در روز غدیرخم: 《فَلْیبَلِّغِ الْحَاضِرُ الْغَائِبَ وَ الْوَالِدُ الْوَلَدَ إِلَی یوْمِ الْقِیامَةِ؛》 💢سخنران : استادصمدی آملی (مدظله) 🕌 تهران.مسجد روحانی 📆 زمان : یکشنبه، 26 تیرماه 1401 دهه‌_ @shakhehtoba
اضطراب انسان ها قوله تعالی شانه: یوم یکون الناس کالفراش المبثوث فراش پروانه است، و موضوع قضیه ناس است. یعنی ارواح ناس قوی نیستند، کالفراش المبثوث اند. آری انسان الهی است که روح او عنقای عرشی آشیانست. فراش مبثوث را به انتشار و اضطراب ناس معنی فرموده اند و لکن ممکن است اضطراب را به عبارات دیگر تعبیر کرد. سرّ کریمه همانست که به القاء سبّوحی تأدیه کرده ایم. اگر چشم برزخی انسان در همین نشأه باز شود، اکثر ناس را در ایاب و ذهاب به کوی و برزن و سکّه و سوق کالفراش المبثوث می بیند. این کمترین در برخی از منامات بلکه در حال یقظه بعضی ارواح را بصورت گنجشک دیده است، فافهم. غالب آیات قرآنی به ندای یا ایهاالناس مکی است، وب خطاب یا ایها الذین آمنوا مدنی است، فتبصر. منبع: هزارویک کلمه، ج، کلمه66. @shakhehtoba
🔰آیه مباهله 🌀مفسران در تفسير از عايشه روايت كرده اند: رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله در حالى كه بر دوش مباركش عباى مويين مشكين قرار داشت خارج شد پس حسن عليه السّلام آمد آن حضرت وى را داخل كساء كرد، آن گاه حسين آمد وى را داخل كساء كرد، آن گاه فاطمه و سپس على آمد، آن حضرت فرمود: «خداوند اراده كرده تا پليدى را از اهل بيت پاك نمايد ...». بدان كه مراد اماميه- كه خداى برهان ايشان را پر درخشش كند- از اصحاب كساء و آل عبا، اين معصومان كه در آيه مباهله منصوصند می ‏باشد و در آيه مباهله فرزندان و زنان بر انفس مقدم گرديد تا بر مكانت لطيف و منزلت قريب آنها تنبيه كند و تا اشعار بدارد كه ايشان بر انفس مقدم بوده‏ اند و انفس فدوى ايشانند. هر كدام از آل عبا در آثار گاهى به خامس «پنجم» و گاهى به خامس اصحاب كساء و در برخى اوقات به خامس اهل عباء و وقت ديگر به خامس اهل كساء تعبير شده است. 📗ممد الهمم در شرح فصوص الحكم،ص: 671 ‏_____________________ @shakhehtoba