eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.4هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
61 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
4_381897131771823541.mp3
14.11M
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ 📔 علم موجود اشرف و در رتبه ی فزون تر از همه است با این که به ظاهر انسان عالم موجود اشرف و فزون تر از همه است. ... شرافت عالم به جاهل به خاطر وجود صرف نیست به خاطر نحوه وجود خاصی است که از آن تعبیر به علم می کنیم. علم،عین ذات عالم است. علم،عالم ساز است. وجود و موجود یک حقیقت اند ولی لفظ موجود یک لفظ اشتقاقی از وجود است. وجود یعنی هستی و بود. موجود یعنی اونی که دارای وجود است. ✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ @shakhehtoba 🔸 تا زمانی که در حرف زدن، جر و بحث، مطالعه یا مباحثه هستید، بدانید در مقام اثباتید؛ یعنی در حقیقت می خواهید آن چه را که نمی دانید، بدانید نه آن چه که در خارج هست را درست کنید. 🔸هر یک از ما دارای چیزی است که تمیزدهنده است، حال باید ببینیم این چیز در درون یا بیرون ماست. ✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ @shakhehtoba 🔸تمام ادلّه ای که در فلسفه اقامه می کنند که خدا وجود دارد برای این است که بخواهند خداشناسان را از جهل در بیاورند و جاهلان را عالم کنند. این است که عزیزان عنایت داشته باشید و لفظ را توجه کنید که گفته اند « ادله اثبات وجود خدا» نه « ادله ی ثبوت وجود خدا » چون اگر ثبوت می فرمودند ثبوت به خود وجود می خورد اما اثبات به آقای عالم می خورد و لذا آقایان در فلسفه می گویند ادلّه ی اثبات وجود خدا که در حقیقت اثبات به رفع جهل بخورد نه به ثبوت واقع. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
🔰 👈 آنچه را كه شريعت مطهّر فرموده است همه را علّت و دليل و برهان است. قرآن كريم فرمود: (قُلْ هٰاتُوا بُرْهٰانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صٰادِقِينَ) . احكام حلال و حرام همه مبتنى بر مصالح و مفاسد و اسرار و حِكَمى است كه در متن طبايع اعيان موجودات خارجى، و در كمون احوال و افعال اطوار وجود آدمى نهفته‌اند. خداى منّاح غيوب و فتّاح قلوب توفيق اعتلاى به فهم خطاب محمّدى صلى الله عليه و آله و سلم را به همگان مرحمت بفرمايد. مثلاً شارع فرمود: غوره‌ى انگور و آب غوره را بخور هيچ منعى ندارد، و از خوردن انگور و كشمش هم مانع نشده است، و خوردن شيره‌ى انگور و سركه‌ى آن را نيز نهى نفرموده است، اما همينكه آب انگور به صورت خمر در آمده است خوردن آن را تجويز نكرد و تحريم فرموده است كه عقل را از انسان سلب مى‌كند و مضارّ گوناگون براى مزاج و اجتماع انسانى پيش مى‌آورد. ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مذهبی‌ها در اقلیت‌اند؟ ⁉️ کدام تبر را درهم می‌شکند؟ ♨️ فریاد وسط سالن سینما ـــــــــــــــــــــــ
إلهی، حرم بر نامحرم حرام است،‌ محرم چرا محروم باشد. فراز ۱۷۹ @shakhehtoba
4_381897131771823546.mp3
14.17M
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ 🔸گاهی تصدیق بدیهی تر از تصور است و از بس که تصدیق روشن است در متن تصدیق تصور هم هست و تا بگویم وجود مشهود ماست خود وجود را تصور کرده ایم شهود را تصور کرده ایم ،اولین چیزی که در معرفت نفس تصور قرار گرفت وجود است شهود و وجود شد یک حقیقت 🔸اولین مرتبه ای که وارد می شویم شهود است و شهود علم است و باز هم اولین مرتبه ای که وارد شدیم وجود است وجود همان شهود است شهود وجود هر دو علم است 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢