eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.4هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
2.1هزار ویدیو
61 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
akhlag-15.mp3
12.92M
شرح کتاب تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق (یا طهارة الاعراق )  توسط مهذب نفوس _صمدی_آملی_حفظه_الله جلسه ۱۵ @shakhehtoba
💠«علامه طباطبایی فرمودند: «مرحوم قاضی اول دستوری که می دادند، ذکر یونسی بود و دیگر مسبحات است که هر شب تلاوت شود . 💠فرمودند: در خبر مسبحات خمس است که سوره اعلی را ندارد و ما این حدیث را به مرحوم قاضی عرضه داشتیم و ایشان با وجود این، سخت مصر بودند که سوره اعلي قرائت شود . زیرا خودش هم چیزهایی می دانست که از استادان سینه به سینه اخذ کرده بود .» منبع :(حسن، حسن زاده آملی، هزار و یک نکته، قم، مرکز نشر فرهنگی رجاء، چاپ دوم، 1356، صص 5- 6) . 💠علامه طباطبايي تأكيد بسيار داشتند كه سالك هر شب اين سور را بخواند و اگر نتوانست لااقل سوره مباركه حشر را حتما بخواند. شاخه طوبي @shakhehtoba
🌼سؤال از استاد محمود امامی حفظه الله🌼 📜چگونه مزاجمان را معتدل کنیم؟ 🖊 پاسخ: به واسطه انجام واجبات و ترک محرمات مزاج معتدل می شود. ، 🗓 ماه محرم الحرام ، 1389/10/13 🌸کانال ملک داعی🌸 🆔 @shakhehtoba
13.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قرآن و ائمه معصومین علیهم السلام ترازوی سنجش انسان @shakhehtoba
🔴 13) موضوع : امام زمان( عج ) استاد علامه حسن زاده آملى 💠برهان بر امکان دوام بدن عنصری ♦️و چون روح انسان بر اثر ارتقاء و اشتداد وجودى نورى, از سنخ ملكوت و عالم قدرت و سطوت(عظمت) مى گردد, هر گاه طبيعتش را مسخر خود كند و بر آن غالب آيد, احكام عقول قادسه(قدسیه) و اوصاف اسماى صقع ربوبى(صفات و اسماء الهی) بر وى ظاهر گردد تا به حدى كه وعاى وجودش, وعاى وجود مجردات قاهره و بسائط نوريه دائمه(به طور کل منظور مجردات است که باقی و غالب بر این عالم ماده هستند) گردد و متخلق به اخلاق ربوبى شود. (ابتدا باید به جسمانی الحدوث بودن انسان توجه کرد که وقتی که از عالم طبیعت حرکت استکمالی انسان آغاز گردید و از جماد بودن بالا آمد و ابتدا نبات و سپس حیوان و در آخر هم انسان شد و موجودی عقلانی و بلکه فوق آن گردید می تواند مرتبه نازله خود که همان طبیعت و بدن اوست را مسخر خود کند و احکام خود که احکام مجردات است (و از جمله آنها صفت باقی است) را بر وی حاکم گرداند که در این صورت این بدن نیز متصف به صفات ربوبی می گردد و اسم شریف باقی نیز در وی تجلی کرده و می تواند هزاران سال و بلکه به توان هزاران سال باقی و برقرار بماند) ♦️نتيجه بى دغدغه اى كه از اين تحقيق حاصل است امكان دوام چنين انسانى در نشأه عنصرى است. چنانكه در مقابل, انسانى كه احكام طبيعت و لوازم آن بر وى غلبه كرده است به سبب سرعت تحليل بدن عنصرى مركب عمر كوتاهى خواهد داشت. (زیرا که عالم ماده عالم فنا است و کسی که احکام این عالم بر وی غالب باشد بر خلاف کسی که عالم مجردات که عالم بقا است بر وی غالب است عمری کوتاه خواهد داشت.(اینجا بر "وی" منظور بر مرتبه نازله شخص یعنی بدن فرد است وگرنه مراتب بالاتر همواره باقی و برقرار هستند.)) منبع :📚 حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹كانال شاخه طوبي 🌹 @shakhehtoba
🔴 14) موضوع : امام زمان( عج ) استاد علامه حسن زاده آملى 💠برهان بر امکان دوام بدن عنصری ♦️و چون روح انسان بر اثر ارتقاء و اشتداد وجودى نورى, از سنخ ملكوت و عالم قدرت و سطوت(عظمت) مى گردد, هر گاه طبيعتش را مسخر خود كند و بر آن غالب آيد, احكام عقول قادسه(قدسیه) و اوصاف اسماى صقع ربوبى(صفات و اسماء الهی) بر وى ظاهر گردد تا به حدى كه وعاى وجودش, وعاى وجود مجردات قاهره و بسائط نوريه دائمه(به طور کل منظور مجردات است که باقی و غالب بر این عالم ماده هستند) گردد و متخلق به اخلاق ربوبى شود. ♦️(ابتدا باید به جسمانی الحدوث بودن انسان توجه کرد که وقتی که از عالم طبیعت حرکت استکمالی انسان آغاز گردید و از جماد بودن بالا آمد و ابتدا نبات و سپس حیوان و در آخر هم انسان شد و موجودی عقلانی و بلکه فوق آن گردید می تواند مرتبه نازله خود که همان طبیعت و بدن اوست را مسخر خود کند و احکام خود که احکام مجردات است (و از جمله آنها صفت باقی است) را بر وی حاکم گرداند که در این صورت این بدن نیز متصف به صفات ربوبی می گردد و اسم شریف باقی نیز در وی تجلی کرده و می تواند هزاران سال و بلکه به توان هزاران سال باقی و برقرار بماند) ♦️نتيجه بى دغدغه اى كه از اين تحقيق حاصل است امكان دوام چنين انسانى در نشأه عنصرى است. چنانكه در مقابل, انسانى كه احكام طبيعت و لوازم آن بر وى غلبه كرده است به سبب سرعت تحليل بدن عنصرى مركب عمر كوتاهى خواهد داشت. (زیرا که عالم ماده عالم فنا است و کسی که احکام این عالم بر وی غالب باشد بر خلاف کسی که عالم مجردات که عالم بقا است بر وی غالب است عمری کوتاه خواهد داشت.(اینجا بر "وی" منظور بر مرتبه نازله شخص یعنی بدن فرد است وگرنه مراتب بالاتر همواره باقی و برقرار هستند.)) منبع :📚 حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹كانال شاخه طوبي @shakhehtoba
akhlag-16.mp3
14.08M
شرح کتاب تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق (یا طهارة الاعراق )  توسط مهذب نفوس _صمدی_آملی_حفظه_الله جلسه ۱۶ @shakhehtoba