إلهی، اگر الفاظم نارساست، داستان سنگ تراش و شبان موسی است.
فراز ۴۷۴
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#شاخه_طوبی
@shakhehtoba
✍️حسرتهای ناتمام انسان دنیایی :
💠انسان دنیاپرست و مادی که هنوز متخلّق به اخلاق خدایی نشده و با ادب الهی بار نیامده ، تنها و تنها کامیابی های مادی را سعادت میداند ، و کمترین اعتنایی به سعادت روح و کامیابیهای معنوی ندارد .
قهرا چنین کسی هر چه زور دارد مصرف میکند که مال بیشتر و فرزندان و جاه و مقام و سلطه و قدرت بیشتری بدست آورد و در آغاز ، خیال میکند که این امور تنعم و لذت خالص است.
مادام که به دست نیاورده از نداشتن آن حسرت میخورد ، ولی وقتی بدست می آورد می بیند ، نه ، آنطور هم که خیال میکرده نیست ، اگر یک لذت در آن هست ، هزار ناراحتی هم همراه دارد ، برای اینکه آنطور که می پنداشت به تمام معنا کامل نیست و نواقصی دارد و رفع همان نواقص هم گرفتاریها دارد ، در اینجا به شدت دل به آن اسباب می بندد ، ولی وقتی به سراغ اسباب میرود ، متوجه می شود که آنها هم هیچکاره اند ، در نتیجه یک حسرت دیگر هم بر دلش می نشیند ،
او مسبب الاسباب را نیافته و به وی دل نبسته تا همواره ، دلی آرام و در برابر هر مصیبتی ، تسلیتی در جان خود داشته باشد.
#تفسیر_المیزان_علامه_طباطبایی ج۳ ص۱۴
#علامه_حسن_زاده_آملی
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
سراج چراغ را گویند و چراغ برای تاریکی است و پیامبر سراج مردم در تاریکی جهل است، مثل این که قرآن، سراج وهّاج هم گفته است، همان گونه که وجود آفتاب صوری در آسمان ظاهری تکوینی عینی ضرورت دارد تا زمینیان و آسمانیان از او نور گیرند و اگر کسی در افق اعلی به نظام کیانی ملاحظه کند، مینگرد که همه جا تاریک است و آفتاب ظاهری همانند چراغی در آن روشن است و وجود آن ضروری است، بیش از این، وجود انسان کامل به خصوص خاتم در عصر محمدی در آسمان معرفت ضرورت دارد. "وَالشَّمْسِ وَضُحاها"، "والقمر إذا تلاها" در مورد سوره مبارکه شمس روایتی نقل شد که جناب سلمان از حضرت خاتم در مورد شمس و قمر سؤال کرد که کیست؟ حضرت در جواب فرمود: آن شمس منم و قمر علی است که نور ولایت تشریعی است، و مراد از خلافت و وصی بودن و جانشین بودن علی، این نور ولایت است.
📗#دروس_شرح_فصوص_الحکم_قیصری، ج۱، ص ۴۳، حضرت علامه حسن زاده آملی
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
4_671561043452887314_۲۰۲۴_۱۰_۳۱_۲۲_۰۵_۱۶_۹۹۴.mp3
6.78M
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها2
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
#استاد_صمدي_آملي
#فایل_صوتی2
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
کانال شاخه طوبی
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها2 #حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی #استاد_صمدي_آملي #فایل_صوتی2 🌹کانال شاخه طوبی 🌹
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها2
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
در این روزهای سوگ و ماتم حضرت اباعبدالله الحسین سید الشهدا علیه الصلاة و السلام که آغاز سال ۱۴۲۳ هجری قمری است.
با اجازهی عزیزان تشرف پیدا میکنیم به عبارات و کلماتی که از رسالهی عرشی و شریف نامهها برنامهها به محضر انورتان عرایضی تقدیم میداریم.
همانطور که از اسم شریف این کتاب ملاحظه میفرمایید، اسم و نامش به نام نامهها برنامههاست، که کلمهی برنامه را میشود که به دو صورت معنا کنیم؛ یکی اینکه برنامهها را به معنای جمع بر برنامه بگیریم یعنی دستورالعمل و مسائلی که در پیرامون نکات اخلاقی، عملی، انسان سازی در کلمات اهل بیت علیهم السلام و قرآن کریم به عنوان ثقل اکبر و ثقل اصغر مطرح است. که لفظ برنامهها را به منزلهی جمع از برای برنامه بگیریم و مراد از برنامه هم یعنی دستورالعمل، آنوقت به اینصورت میشود که نامههایی که حضرت آقا برای عزیزانی فرستادهاند، هر یک یک این نامهها حاوی برنامههایی هست که دستورالعملهای انسانساز هست.
و یک وقتی هم میتوانیم برنامه را، نه به عنوان اینکه دستور و امر و مسائل اخلاقی و عرفانی بگیریم بلکه "بَر" را با "نامه" را از هم جدا کنیم و نامهها را جمع نامه بگیریم و عبارت را به اینصورت معنا کنیم که کسانی که به محضر مبارک حضرت آقا نامه فرستادهاند و از حضرت ایشان انتظار و توقع جواب نامهشان را داشتهاند، آقا هم بر پیرامون نامهی آن آقایان برایشان نامهها فرستادند، آنوقت عبارت را بگوییم نامههایی که حضرتِ آقا بر اساس نامههای آن آقایان نوشتهاند. که این نامههای آقا خودش، حاوی دستورالعملها است، به هر دو وجهاش معنا کنیم حق است، چه نامه هایی که از آقا به پی نامههای آن عزیزان داده شده است یا اینکه نامههایی که آقا برایشان نوشتهاند، این نامهها هر یکاش به عنوان برنامههای، دستورهای عملی انسان سازی من و شماست. به هر دو وجهاش معنا میدهد.
اما عمده آن وجه اول است که برنامهها را جمع برنامه بگیریم و نامههای آقا را به عنوان اینکه نامهها حاوی دستورالعملهای اخلاقی و انسانی و قرآنی است، به عنوان نامههایی که برنامهها است بگیریم و معنا کنیم. این معنای اول بیشتر با متن عبارات و آنچه که هدف اصلی حضرت ایشان بود، این سزاوارتر است و بر اساس آن مقاصد شریف ایشان احسن و احوط بهتری دارد.
کل این برنامههایی که در این رساله از آیات قرآن کریم و از روایات آمده است اینها به صورت برنامههایی است که هر کسی بخواهد به اندازهی ظرفیت وجودی خودش از این دستورالعملها استفاده بفرماید، اشکالی ندارد مگر اینکه خدای ناکرده بخواهد به افراط و تفریط بکشاند، اگر حد اعتدال را در اجرای این دستورات قرآنی که هر کسی بخواهد به اندازهی ظرفیت وجودی خودش از این دستورالعملها استفاده بفرماید، اشکالی ندارد مگر اینکه خدای ناکرده بخواهد به افراط و تفریط بکشاند. اگر حد اعتدال را در اجرای این دستورات قرآنی و روایی مراعات بفرمایند در حدی که به مقدار ظرفیتشان هست، به اندازهای که به خانوادههایشان فشار نیاورند، کسب و کارشان ضربه نبیند، که تازه تمام تذکرات همه جانبهی اخلاقی را حضرت استاد (روحی فداه) در این کتاب شریف هدیه فرمودهاند.
و همانطور که در خود این کتاب و در جاهای دیگر می فرمایند که: آنکه به حقیقت برنامهی دستور اصلی انسانسازی ما است قرآن کریم است؛ "انَّ هذا القرآنَ یهدی للتی هی اقوم" این قرآن کتابی است که هدایت به سوی آن مسیری که مسیر اقوم و با قوامتر است، میفرماید که هیچ کتابی در نظام هستی به اندازهی قرآن کریم در هدایتگری به سوی طریقِ اقوم نداریم، چون قرآن کتاب صمدِ پیغمبر اکرم است.
همانطور که نبوت حضرت، صمد است، پُر است، هیج جای خالی ندارد و همانگونه که رسالت حضرت یک رسالت پُر و غیرمتناهی است، به این معنا که الی یوم القیامه هرچه را که نیاز انسانسازی بشر باشد سنت رسول الله، رسالت پیغمبر،قرآن کریم او،عهده دار بیان هر چه که بشر نیازمند باشد هست، ولذا رسالت و نبوت حضرت صمد است، زیرا که تنها کسی که در نظام هستی از جنبهی نبوت رسالت توانست مظهر اسم شریف صمدِ حق متعال باشد، پیغمبر اکرم است.یکی از ادلهی بر این فرمایش، همان حدیث شریف معروف است: "حلالُ محمد حلال الی یوم القیامه (صلی الله علیه و آله و سلم) و حرامه حرام الی یوم القیامه"
#ادامه_دارد
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها2
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
#استاد_صمدي_آملي
#فایل_صوتی2
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
AudioMix_5FilesMerged_۲۰۲۴۱۰۳۱_۰۶۴۸۲۰_۲۰۲۴_۱۰_۳۱_۲۲_۴۳_۰۴_۵۱۵.mp3
5.41M
وجه افتراق الهامات رحمانی با القائات شیطانی چیست؟
محک قلب سلیم قلب شناسد ز سلیم 🌸 کاین بود از دم رحمانی و آن شیطانی
سخن آن بود که استاد گرانمایه بگفت 🌸 حسنا در پی هر چه روانی آنی!
#دیوان_حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی ، ص۱۵۹ ، میکده روحانی
#استاد_صمدی_آملی
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی،
حسن که از شنیدن یک ندای
«التوحیدُ أن تَنسی غیرالله»
این همه ابتهاج دارد،
ابتهاجِ خاتم گیرندۀ قرآن چه حد است،
و خود ابتهاج تو چون است.
إلهی،
به ابتهاج خودت و به ابتهاج خاتمت،
ابتهاج حسن و دیگر نفوس و الهه ات را مزید گردان
و وعدۀ حق «لَدینا مَزید» ات را
در حقّشان اکید فرما!
فراز ۴۷۵
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#شاخه_طوبی
@shakhehtoba
AUD-20220329-WA0042.
2.07M
#دعای_عهد
📝 آخرش...!
یك نفر از راه میرسد،
کـہ بـودنش 🌱
جبرآن تمام نـبودنهاست.
امام زمان عج
🎤استاد #فرهمند
@shakhehtoba
🔸🌸🔸🌸🔸🌸🔸
💠 دلیل بر امتداد غیبت امام زمان (علیه السلام)
قرآن كريم درباره يونس پيغمبر عليه السلام فرمود:
" فَلَوْ لا أَنَّهُ كانَ مِنَ الْمُسَبِّحِينَ لَلَبِثَ فِي بَطْنِهِ إِلى يَوْمِ يُبْعَثُونَ " (الصافات، 143 و 144) پس اگر حجتى الهى را در ظَهر ارض عمرى دراز باشد چه جاى استبعاد و استيحاش، لذا آيه مذكور در امتداد غيبت امام زمان حجة ابن الحسن عسكرى (ع) تمام و كمال است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ترجمه آیه : و اگر او از تسبيح كنندگان نبود تا روز قيامت در شكم ماهى مى ماند!
ظهر: روی
استیحاش: اندوهگین شدن، وحشت کردن، رمیدن
📚 منبع : کتاب هزار ویک نکته، ص 141
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💠#باب_ششم #انسان_كامل ، #حجت_الله است.
آن كسي كه لياقت دارد تا از محضر امام زمان بهره مند شود نيازي به ظهور جسماني آن حضرت ندارد بلكه به واسطه ارتقاي نفساني خود از آن حضرت بهره ميگيرد اما در مقابل آن كه در درون جانش اسباب شهود امام مطلق را فراهم نكرده است ، ولو اين كه امام با بدن مباركشان ظاهر حاضر شوند بهره ي كافي و لازم نخواهد برد زيرا امام زمان عليه السلام انسان كاملي است كه با ظهورش هفتاد و يك اسم از اسماي اعظم الهي كه تاكنون فقط يكي از آنهاظهور كرده است ، قيام خواهد كرد و مابايد آنچنان خود را آماده كنيم كه بتوانيم هر وقت اراده كرديم در محضر تام كريمه ي
"لو انزلناه هذا القرآن علي جبل لرايته خاشعا متصدعا من خشية الله "(١)
قرار بگيريم واز آن حضرت استفاده ي علمي و معنوي ببريم
(١) سوره حشر آيه ٢٢
#شرح #رساله_انسان_كامل از
#ديدگاه_نهج_البلاغه_باب_ششم
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
30.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا بادینتون اعراض میکنید ؟؟
بیانات ارزشمند حضرت علامه حسن زاده رضوان تعالی علیه
#شاخه_طوبي
@shakhehtoba
کانال شاخه طوبی در پیام رسان «ایتا»
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
إلهی، می دانم که می دانی، اما چگونه می دانی خودت می دانی. (ألا یَعلَمُ مَن خَلَقَ و هُوَ اللطیفُ الخَبیر)
فراز ۴۷۶
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#شاخه_طوبی
@shakhehtoba
وسع دانائی و دارائی انسان
انسان دارای تمام مراتب وجود است. دارای مفهومی است وسیع، دانایی دارد. عینی است که خودش را مظهر اسماء الله کرده است. به جایی میرسد که کلمات نوری هستی میشود و این جهان از شئون او میشود، مثل اعضاء و جوارح انسان که از شئون انسان است. زمین میشود عضوی از اعضای او و همان طوری که شما به انگشت خود امر میکنید باز و بسته شود،حرکت کند، همین طور است انسان کامل که تصرف میکند در عالم، تمام عالم میشود اعضاء و جوارح او.
برهان فلسفی آن هم در پیش است که به حساب دو دو تا میشود چهارتا و دقیق است و در قرآن آمده وَ عَلْمَ آدَمَ الأسْمَاءَ كُلّها ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَؤُلاءِ إِنْ كنتُمْ صادِقِينَ»، «الأسماء» که جمع محلی به الف و لام است خیلی حرف دارد. «قَالَ يَا آدَمُ أَنْبِنْهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ»، «إنباء» دارد، خبر دادن و تعلیم دادن است «أنبئهم» مرتبهی دون است که باید از مرتبهی عالی تعلیم بگیرد، و علم امام و انسان کامل از همین جا سرچشمه میگیرد.
📗#تفسیر_سدره_المنتهی،ج ۱، ص ۱۴۹_۱۴۸، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره)
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
#پست_شماره_۹۶ : ✨✨🌷🌷
✍️ آخرین نکته کتاب شریف ۱۰۰۱ نکته در اهمیت معرفت نفس و خودشناسی :
✨ ... سرمایه همه سعادتها و اهمّ واجبات ، « معرفت نفس» یعنی خودشناسی است و آنکه خود را نشناخت، عاطل و باطل زیست و گوهر دانش را تباه کرد و برای همیشه بی بهره ماند .
هیچ معرفتی ، چون معرفت نفس به کار انسان نمی آید.
انسان کاری مهمتر از خودسازی ندارد و آن مبتنی بر خودشناسی است.
✨ سقراط خودشناسی و اخلاق را از همه مهمتر می شمرد .
گویند وقتی از کنار معبد دلف عبور می کرد ، دید بالای آن نوشته : « خود را بشناس» ، همین کلام را اساس فلسفه خود قرار داد . سقراط در مقابل دانشمندان طبیعی گفت :
« بیهوده در شناختن موجودات خشک و بی روح ، رنج مبر ، بلکه خود را بشناس که شناختن نفس انسان بالاتر از شناختن اسرار طبیعت است.»
چون گفتار او شبیه به گفتار انبیاء بود ، بزرگ شد و آوازه اش جهان را بگرفت ، چه قیمت انسان را بالا برده بود .
سقراط گفت آنچه برای ما مفید است، آن است که بدانیم ما چه هستیم و برای چه آفریده شده ایم و سعادت ما در چیست و کاری کنیم که برای خود و دیگران فایده داشته باشیم .
📗#کتاب_هزار_ویک_نکته_نکته ۱۰۰۱
#علامه_حسن_زاده_آملی
💠 الحمدالله گلچینی از ناب ترین مطالب عرفانی اخلاقی کتاب شریف «هزار و یک نکته» در قالب ۹۶ پیام خدمت همراهان و سالکان کوی دوست تقدیم شد تا انشالله کتاب دیگری تقدیم گردد .
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
4_671561043452887315_۲۰۲۴_۱۱_۰۲_۲۲_۲۵_۱۲_۰۲۷.mp3
5.61M
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها3
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
#استاد_صمدي_آملي
#فایل_صوتی3
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
کانال شاخه طوبی
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها3 #حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی #استاد_صمدي_آملي #فایل_صوتی3 🌹کانال شاخه طوبی 🌹
نامهها برنامهها
چه اینکه این نظام هستی ظاهری و باطنی همه مطلقا شرح عینی او هستند.
آنوقت هدایتگر من و شما اگر فقط قرآن از ماوراء طبیعت نازل میشد که هدایت ظاهری و باطنی، همه مطلقا شرح عینی او هستند.
آنوقت هدایتگر من و شما اگر فقط قرآن از ماوراء طبیعت نازل میشد که هدایت کند کافی نبود. بلکه باید کسانی از این نشئهی طبیعت برخاسته باشند که به آنچه قرآن میفرماید رسیده باشند تا من و شما دلگرمی داشته باشیم، بدانیم که آنچه قرآن فرمود، شدنیست، فقط خداوند حرف نزد که ما بشنویم، و نتوانیم به آن کمالات لایق انسانی نائل بشویم، بلکه به ما میفرماید که عدهای این حرفها را عمل کردند به این دستورات راه پیدا کردند، و توانستهاند آن مقاماتی را که ما میگوییم، به او واصل بشوند، و شما هم اگر به راه بیفتید، به آن مقامات قرآنی میرسید.
و لذا هم انسان کامل بدون قرآن باشد ناقص است و هم قرآن بدون انسان کامل باشد ناقص است در هدایت بشر.
این است که حق متعال برای هدایت من و شما دوتا طیف را و دوتا ثقل را فرستاده است: یکی از نشئهی طبیعت برخاسته؛ انسان، همین نفس ناطقهی مجرد. و لذا انبیاء همه از همین نطفه رستهاند پدر و مادر داشتهاند، از همین غذای طبیعی روزمرگی ارتزاق فرمودهاند، عالمی که انبیاء را پرورانده است، همین عالمی است که ما هم در رحم این عالم داریم پرورانده میشویم، هیچ پارتیبازی هم در عالم نمیشود.
خیال نکنیم که خداوند انبیاء را مجزا از یک سری موادی نطفهشان را ساخته است که هرگز غير انبیاء از آن مواد ساخته نمیشوند، تا یک کسی بگوید اگر ما را هم از آن مواد میساختند خب ما هم پیغمبر میشدیم، ما هم معصوم میشدیم اینطور نیست.
همین پدر است، همین مادر است، همین نطفه است، همین زهدان است، همین نان و آب است، همین آفتاب و ماه و زمین هستند. در این رحم هم انبیاء پرورانده شدهاند هم من و شما، و اتفاقا تمام آنها که پرورش دهندهی نطفههی انسان هستند همه را خداوند از رحمت رحمانیه قرار داد که بر روی سفرهی رحمت رحمانیهی خدا، چه دشمن چه دوست، چه فرعون چه در مقابلش موسای کلیم، چه نمرود چه در مقابل حضرت ابراهیم، چه پیغمبر اکرم در مقابل او بوسفیانها همه روی همین سفرهی رحمت رحمانیه نشستهاند.
تازه چه بسا آنها که در طریق مقامات الهیه هم نبودند، به عنوان معاند و دشمن بودند از نشئهی طبیعت بیشتر بهره دارند، تا آنها که در طریق بندگی الهی هستند و میخواهند انسان بشوند. و لذا در رحمت رحمانیه که برای پروراندن تمام نطفههای بشر است، خدای تبارک و تعالی این رحمت را واسعه قرار داد و اسم این رحمت هم (اتفاقا) رحمت واسعه است. و برای همه هم هست، بر این خوان یغما چه دشمن چه دوست، همه ارتزاق میکنند.
و لذا از این نشئهی طبیعت ثقل اکبر به نام اهل بیت ( علیهم السلام ) انسانهای الهی عرشی برخاستهاند، اینها معیارند.
ما دستورالعملی به غير از قرآن کریم که از غیب نظام هستی آمد _عصمت محض است_
و از غير اهل بیت که از نشئهی طبیعت برخاستهاند با اینکه جای این بود که آلوده بشوند باز هم آلوده نشدند، عصمت دارند،
ما از این دو گروه میتوانیم دستورالعمل بگیریم .
به غیر از این دو گروه حق نداریم، یعنی عقل به ما اجازه نمیدهد. دیگر، عموم مردم، دیگر کتابهای غير وحی نمیتوانند که انسان بسازند.
او که از عالم غیب آمد و تطهیر مطلق است انسانساز است و او که از نشئهی طبیعت در قوس صعود برخاسته است، برانگیخته شده است _که عصمت دارد_ انسان میسازد.
به غیر از این دو گروه هر کتاب دیگری اگر در خدمت این دو تا ثقل بود ارزش دارد، انسانساز است.
یعنی در حقیقت از همین دو برمیخیزد، اما به غیر از این هیچ کتابی نه میتواند انسانساز باشد و هیچ افرادی و اشخاصی هم نمیتوانند من و شما را بسازند و عقل هم به من و شما اجازهی این نمیدهد که خودمان را تحویل کسانی بدهیم که چه از غیب آمده باشد و چه از نشئهی طبیعت بدون عصمت باشد. راه عصمت باید در هر دو جهت مسلم باشد به یک امر قطعی.
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها3
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
#استاد_صمدي_آملي
#فایل_صوتی3
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، اگر گویم سگ کوی توأم، از روی سگ اصحاب کهف شرمنده ام.
فراز ۴۷۷
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#شاخه_طوبی
@shakhehtoba