فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا صاحب الزمان 🙏
#فاطمیه
▪️کانال شاخه طوبی ▪️
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💫 #علامهحسنزادهآملی
💫 #امام_عصر
؛●➼┅═❧┅┄═❧┅
💬امام زمان در عصر محمّدى صلّى الله عليه و آله و سلّم انسان كاملى است كه جز در نبوّت تشريعى و ديگر مناصب مستأثرهى ختمى، حائز ميراث خاتم به نحو اتمّ است و مشتمل بر علوم و احوال، و مقامات او به طور اكمل است و با بدن عنصرى در عالم طبيعى و سلسلهى زمان موجود است چنان كه لقب شريف صاحب الزمان بدان مشعر است، هر چند احكام نفس كليّه ى الهيّهى وى بر احكام بدن طبيعى او قاهر و نشأهى عنصرى او مقهور روح مجرّد كلى وَلوى اوست و از وى به قائم، حجة الله، خليفةالله، قطب عالم امكان، واسطهى فيض و به عناوين بسيار ديگر نيز تعبير مىشود.
اين چنين انسان كه نامش مىبرم
من ز وصفش تا قيامت قاصرم
چنين كسى در اين زمان، سرّ آل محمّد صلّى الله عليه و آله و سلّم امام مهدى هادى فاطمى هاشمى ابوالقاسم (م ح م د) نعم الخلف الصالح و دُرّ يكدانه ى امام حسن عسكرى عليه السلام است.
(إِنَّ هٰذٰا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ) .
(الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِي هَدٰانٰا لِهٰذٰا وَ مٰا كُنّٰا لِنَهْتَدِيَ لَوْ لاٰ أَنْ هَدٰانَا اللّٰهُ) .
؛●➼┅═❧┅┄═❧┅
📚 #نهج_الولایه
؛●➼┅═❧┅┄═❧┅
▪️کانال شاخه طوبی ▪️
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سکوت در شب تاریک خانه معنا بود
طلایه دار خدا سر به چاه تنها بود
نبود شاهد اشکش به غیر چهره ی ماه
به سینه غصه ی زهرا و همدمشم هم آه
کسی که وقت نمازش خدا سلامش کرد
بگو که بعد پیمبر که احترامش کرد؟
چه کرده اند که حالا نشسته در خانه؟
چه کرده اند که اشکش شده غریبانه؟
کسی که قلعه ی خیبر شکست با یک دست
چه کرده اند که در کوچه ها ز پا بنشست
چه کرده اند به کوچه؟کسی چه می داند
چه کرده اند که زهرا دگر نمی ماند
بلای جان علی تیغ ابن ملجم نیست
بلای جان علی دل شکستگی هم نیست
بلای جان علی داغ بودن میخ است
علی غریب ترین مرد طول تاریخ است
همان دمی که به خانه هجوم آوردند
کسی ندید که با همسرش چه ها کردند
همان جماعت پستی که نان او خوردند
چقدر همیه و آتش به پشت در بردند
به یاد روز غدیر و فدک چو افتادند
زدند همسر او را و پز به هم دادند
جماعتی که به دنیای خود گرفتارند
همیشه از علی و آل او طلب کارند
گذشت قصه ی کوچه به کربلا چو رسید
کسی صدای حسین غریب را نشنید
به دور قتله گهش هی برو بیا کردند
به قتل صبر سرش را ز تن جدا کردند
شاعر: #آرمان_صائمی
#شهادت_حضرت_فاطمه#روضه_مادر
▪️کانال شاخه طوبی ▪️
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
إلهی،
سفیر کبیرت فرمود:
«المؤمنُ مِرآةُ المؤمن.»
اگر من مؤمنم تو هم مؤمنی،
چه آخر حشرم گواه است که
(هُوَ الله الَّذی لَا إلَه اِلاّ هُوَ المَلِکُ القُدّوسُ السَّلامُ المُؤمِنُ المُهَیمِنُ العَزیزُ
الجَبّارُ المُتَکَبّرُ.)
فراز ۴۹۷
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#شاخه_طوبی
@shakhehtoba
#پست_شماره_۵۲ :🌷✨🌹
✍️ اگر حقایق عالَم ملکوت در تو وارد شود ، درجات پیدا میکنی و جَذبه ها و وَجْدها و خلسه ها پیش می آید و گیرنده و واصل می شوی .
اصل این است که چشم ببیند و جان بیابد ، اگر چنین نیست، ببین چه شده و چه ایرادی دارد و چه گرد و غباری است که نمی توانی بیابی ! که :
سعدی حجاب نیست تو آیینه پاک دار
زنگار خورده چون بنماید جمال دوست
📗#نمط_نهم_مقامات_عارفین_ص۱۶۲
#شرح_اشارات_و_تنبیهات
#علامه_حسن_زاده_آملی
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
عوالم قرآن
قرآن را عوالم است یک عالم آن قرآن کتبی است، و آن همین قرآن است که بر روی دست میگیریم و میگشاییم و با زبان و دهن و صوت و لفظ اینجا، یعنی عالم ماده و نشئه عنصری، قرائت میکنیم، و چون صورتی در زیر دارد آنچه در بالاستی، همانطور که هر ذره را عوالم است که " و اِن مِن شيء اِلّا عِندنا خزائنه" آن قرآنی که کتاب مکنون است در لوح محفوظ است. "لا يمسه الا المطهرون". أن قرآنی است که از مقام شامخ اسماء و صفات الهی از خزائن ربوبی، از ملکوت عالم تنزل پیدا کرده تا به صورت کتب در آمده است. امیر المؤمنين ( ع) فرموده است: واعلم ان لكل ظاهر باطناً على مثاله، این قرآن کتبی صورت کتبیه انسان کامل است و آن قرآن عینی صورت عینیه انسان کامل است.
📗#انسان_و_قرآن، ص ۹۶، ابوالفضائل حضرت علامه حسن زاده آملی(ره)
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
4_671561043452887334.mp3
6.29M
نامه ها برنامه ها ۱۱
نامه ها برنامه ها ۱۱
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها۱۱
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
#استاد_صمدي_آملي
#فایل_صوتی۱۱
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
نامهها بر نامهها ۱۱
#قسمت_۱
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها۱۱
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
اَعوذ باللّه مِن الشیطان الرجیم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
الْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّالْعالَمِینَ، ثُم الصلاه و السلام علی جمیع الانبیاء و المرسلین و علی سَیِّدِنا ابیالقاسم مُحَمَّدٍ(ص) و علی اهل بیته الطيبين الطاهرین المعصومین
به امر مبارک حضرت جناب آقای دینپرور حفظهالله که در این محفل نورانی شما عزیزان روزهدار، بیشتر نکات اخلاقی مطرح بشود، به ذهنمان آمد که عزیزان را با یکی از کتابهای انسانساز، که از قلم و زبان و جان انسان عرشی _ قرآنی (کسی که خودش را در مسیر پیغمبر و آل پیغمبر و قرآن کریم، درست ساخته است) تنزیه فرمود به نام کتاب نامهها بر نامهها از حضرت استادمان، علامه حسنزادهی آملی روحی فداه، که در حقیقت بیان و تفسیر و شرح آیات و روایاتِ قرآن و اهل بیت علیهم السلام است.
از قدما یکی از سیرههای به جاماندنی که به ارث رسیده است، این است که بزرگوارانی مثل علامهی حلّیها، خواجهی طوسیها، شیخ مفید، همینجور تا در اعصار بعدی، بزرگانی باز این سیره را ادامه دادهاند که از محضر مبارکشان، کسانی که طالب معارف و حقایق بودند نامه مینوشتند و از نامه، از محضرشان برنامههایی را استدعا میکردند. سرّ نامهنویسی، یا جهت اطلاع از احوال متعارف جسمی شخص است به دیگران، یا سرّ نامه برمیگردد به اینکه انسان خودش را از جنبهی روحی به دیگری عرضه کند و از محضر بزرگوار، استاد، معلم، مربی برنامهای را تقاضا کند که بر اساس آن برنامه خودش را بسازد.
در بین عموم مردم، نامه دادنها به همان اطلاع از سلامت جسمی و ظاهری مطرح است. ولی برای کسانی که در مسیر سیر انسانی قرار میگیرند، نامه دادنشان مربوط به این است که برنامه بخواهند و از برنامهها خودشان را در مسیر انسانیت درست بسازند.
شاگردهای مرحوم ملا حسینقلی همدانی رحمتالله علیه به محضر او نامه مینوشتند و از محضر او استدعای برنامهها میفرمودند، شاگردان اساتید دیگر، مثل علامه طباطبایی و استاد بزرگوارشان مرحوم حاج میرزا علی آقای قاضی، اینها جزو سیرههای سَلَف صالح بودند که الحمدللّه در زمان ما هم این سیره کم و زیاد، همچنان باقی است.
یکی از کتابهایی که حضرت استادمان نوشتهاند، به نام کتاب نامهها بر نامههاست. عنوان این کتاب نامههایی است که ایشان نوشتهاند بر نامههایی که به ایشان داده شد. یکی از معانی عنوان این کتاب این است که ما هم بر نامههایی که برای ما فرستادند، نامههایی را برای این آقایان فرستادیم و لذا این کتاب، آن نامههایی است که برای ما فرستادهاند.
معنای دیگر عنوان این کتاب این است که این کتاب، مجموعهی یک سری نامههایی هست که برای این آقایان نوشتیم که این نامهها همهاش برنامه هست، همهاش دستور العمل است.
و لذا دو جور میشود عنوان این کتاب را تفسیر کرد.
اما آنچه که مهمترین تفسیرش است همین است که وقتی این کتاب را باز میکنید میفرماید این نامهای است به دوست عزیزی، نامهای است به رفیق ارجمندی، که در این نامه، برنامههایی برای آن شخص داده شد؛ به وفق استعداد آن کسانی که این نامهها را دریافت میفرمودند، برنامههایی را برای ایشان ترسیم فرمودند که این برنامهها همه از متن آیات و روایات استخراج شد.
نامه ها برنامه ها ۱۱
نامه ها برنامه ها ۱۱
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها۱۱
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
#استاد_صمدي_آملي
#فایل_صوتی۱۱
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
نامهها بر نامهها ۱۱
#قسمت_۲
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها۱۱
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
ما چون مقداری در مورد اوایل این کتاب
حرف هایی برای عزیزان زدهایم،
من همینجور گزیدههایی را از گوشههای این کتاب انتخاب میکنم، به عرض مبارکتان عرایضی تقدیم میداریم که رنگ و بوی مسائل اخلاقی هم پیدا کند.
مثلاً یکی از جملههایشان که به صورت یک برنامه است،
اگر کسی بخواهد در مسیر انسان سازی قرار بگیرد باید یک کاری بکند که
بالاخره در متن اجتماع هست، دارای خانواده و زندگی است، اینها [این امور] هم باید بگردد.
سیره.ی اهل بیت علیهم السلام را میبینیم که همیشه در متن اجتماع بودهاند، با مردم بودهاند در تمام شئون مردم.
البته آنها این مسئولیت را بر عهده داشتند برای اینکه امام مردم بودند،
امام باید همیشه در متن مردم باشد،
مثل اینکه امام جماعت نمیتواند خصوصی در منزل خودش موقع اذان ظهر که شد نماز را همان جا بخواند، بعد به مأمومیناش در مسجد اعلام کند که من که دارم در منزل نماز میخوانم شما هم در مسجد صف را ببندید
از همان جا من را نگاه کنید نماز بخوانید! این راه ندارد.
امام آن کسی است که جلوی مأموم باید طوری قرار بگیرد که نه در بین مأموم در عرض آنها باشد؛ برای اینکه اگر سعهی علمی او، سعهی وجودی و معنوی او به اندازهی خود مردم باشد که دیگر او امام مردم نیست!
او میشود جزء مردم.
نباید از مردم هم اینقدر دور باشد که مردم او را نبینند،
و لذا برای همین صف نماز جماعت را از جنبهی ظاهری هم که ترسیم میکنیم،
امام را در جلوی همهی صفها قرار میدهیم بعد مجموعهی صفها به دنبال امام باید بلند شوند برخيزند تکبیر بگویند ذکر بگویند؛ نه حق دارند جلو بیفتند نه خیلی هم حق دارند از امام جماعت عقب بیفتند.
حق ندارد جلو بیفتد؛ برای اینکه او امام است این مأموم است مأموم حق ندارد که جلوتر از امام ذکر بگوید، زودتر از او رکوع برود، زودتر از او برخیزد.
حق هم ندارد خیلی عقب بیفتد؛ امام دارد رکوع را میگوید نزدیک است سر بردارد آقا هنوز ایستاده، تازه میخواهد رکوع کند! اینجور هم حق ندارد.
یکی از لوازم نماز جماعت این است که مأموم تابع امام باشد، تابع به اندازهای که هر ذکری را که امام به محض اینکه ذکر را شروع کرده
او پشت سر آقا است، به محض اینکه امام جماعت رکوع رفت ایشان هم بلافاصله بعد از آقا برود،
دیگر برای خودش یک دکان جدا باز نکند؛ آقا ایستاده ایشان هنوز در رکوع است، آقا دارد سجده میرود ایشان تازه میخواهد از رکوع سر بردارد! این تابع امام جماعت بودن نیست.
تابع امام جماعت این است که در مطلق شئون به دنبال او باش، جلو نیفت
عرض او هم شروع نکن به محض اینکه او گفت: سبحان ربی العظیم دیگر شما درجا شروع کن [بگو] سبحان ربی العظیم!
دیگر وقف نداری.
به دنبال او باش، مطلقا تابع محض امام باش! به این میگویند امام.
آنها حالا چون مقام امامت را داشتند خدای متعال این مقام امامت مطلقه را که یک مقام تک مقامی است در هر عصری،
ولو در زمان پیغمبر اکرم هم جناب رسول الله بود هم امیرالمومنین بود هم امام حسن بود هم امام حسین؛
اما تا موقعی که جناب رسول الله هست علی دیگر امام نیست، علی مأموم این امام است.
دو فرزند او هم بعدها ولو امام میشوند، اما فعلاً امام نیستند تابع رسول الله هستند.
در زمان جناب امیرالمؤمنین اگر سه چهار امام جمع شدند، باز هم امامت مطلق مربوط به امیرالمؤمنین است؛ آنها همه مأموماند.
چون در امامت بودند ما هم بنایمان این است که در مسیر امامت قدم برداریم.
یکی از نکاتی که در مورد اهل بیت علیهم السلام است این است که ما را دعوت به مقامشان فرمودند، این هم به تبعیت از قرآن کریم؛
که قرآن فرمود که؛ کسانی که متقین هستند و کسانی که اهل همتاند از پیشگاه الهی استدعا میکنند: و اجَعَلنَا لِلمُتَّقینَ اِمَامَا
نه تنها اهل بیت اماماند، امامتشان اگرچه امامت اطلاقی است در هر عصری که یکی بیش نیست، امامت اطلاقی در هر عصری یکی بیشتر نداریم.
درست است ما در زمان خودمان حضرت مام را هم میگفتیم امام، اما امامت مطلقه نیست. آن امام علی الاطلاق، خاتم الاولیای علی الاطلاق حضرت مهدی فاطمه است (عجل الله تعالی فرجه الشریف) این امامت در هیچ عصری، دو برنمیدارد.
حالا آنکه تازه امام حسین بود، امام حسن بود در زمان پدرشان امام امیرالمؤمنین امام نبودند، امام علی الاطلاق نبودند.
نامه ها برنامه ها ۱۱
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها۱۱
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
#استاد_صمدي_آملي
#فایل_صوتی۱۱
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، هر کس به حسن حرفی آموخت، تو از وی راضی باش و او را از وی راضی بدار!
فراز ۵۰۳
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#شاخه_طوبی
@shakhehtoba
قیامت و قاری قرآن
فرمود در قیامت به قاری قرآن میگویند: اقرأ وارق، یعنی بخوان و بالا برو، به هر مرتبه و مرحله قرآن که رسیدی توقف نکن، بخوان و بالاتر برو، که خبرهایی است. در هیچ مقام قرآن، توقف نکن و نگو که به قله شامخ معرفت آن رسیدم. قرآن بحر غیرمتناهی است. آن کسی که برای این اقیانوس عظيم الهي ساحل میپندارد، در محفل روشنها ننشسته و از سخندانان و زبان فهمان حرف نشنیده، و به اسرار آیات قرآنی پی نبرده است، در این دریا غواصی نکرده است. همان طوری که دار هستی را نهایت نیست، فعل خداوند را نهایت نیست، کلام خداوند را نهایت نیست. کلام هر کس به فراخور عظمت وجودی اوست. قلم هر کس به اندازه سعه وجودی اوست. هر کس حرفی میزند یا کتابی تألیف میکند و خلاصه آثار وجود هر کس مطلقاً مُعِّرف مایه و پایه و قدر و اندازه عظمت وجودیش است.
📗#انسان_و_قرآن، ص ۹۸، ابوالفضائل حضرت علامه حسن زاده آملی(ره)
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
#پست_شماره_۵۳ :🌷✨🌹
✍️ فرق میان عالِم و عابد :
گفتم میان عالِم و عابد چه فرق بود
تا اختیار کردی از آن این فریق را
گفت آن گلیمِ خویش به در می برد ز موج
وین جهد میکند که بگیرد غریق را
پیغمبر فرمود : فضل و برتری عالِم به عابد همانند برتری ماه شب چهاردهم است بر سایر ستاره ها .
📗#نمط_نهم_مقامات_عارفین_ص۱۶۳
#شرح_اشارات_و_تنبیهات
#علامه_حسن_زاده_آملی
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
403-9-14 shabe shahadat hazrate fatemh.mp3
28.46M
🌑 شب شهادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها عصمت الله اکبری و حجت الله علی الحجج)
🔰 با افاضات استاد صمدی آملی
🟢 حسینیه کوثر آمل
🔷 تاریخ ۱۴۰۳/۹/۱۴
................................
🌐مجموعه فرهنگی قائم آمل 🔻🔻
إلهی، «یا قابض و یا باسط!» جزر بحر، مد را در پی دارد، و محاق قمر، بدر را، و ادبار فلک و عقل، اقبال را، و قوس نزول، صعود را؛ قلب حسن در قبض است و امیدوار بسط است.
فراز ۵۰۴
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#شاخه_طوبی
@shakhehtoba
کانال شاخه طوبی
نامهها بر نامهها ۱۱ #قسمت_۲ #شرح_نامه_ها_برنامه_ها۱۱ #حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی ما چون مقداری در م
نامهها بر نامهها ۱۱
#قسمت_۳
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها۱۱
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
امامت در هر عصری یکی بیشتر نیست، یک فرد بیشتر مصداق نمیتواند داشته باشد.
لحظهی ارتحال امام قبلی میبینید که امامت امام بعدی شروع میشود.
(حالا این بحث دارد طول میکشد و بیمناسبت هم با بحث کتاب نیست)
در زمان امام زینالعابدین (علیه الصلوة و السلام) جناب محمد حنفیه زنده بودند بعد از شهادت امام حسین (سلام الله علیه). محمد حنفیه هم یک جایگاه عجیبی در بین مردم عرب آن روز داشت، مضاف به اینکه شجاعتهای ایشان در جنگ جمل، نهروان، صفین زبانزد خاص و عالم شد.
درست است که در این جنگها مالک اشتر هم میرزمید، اما نوعا پرچم اصلی جنگ را امام امیرالمؤمنین به دست جناب محمد حنفیه فرزند خودشان میدادند.
شجاعتهایی که محمد حنفیه در این جنگها به ظهور رساند، باعث شد که در بین عرب و عجم معروف شد.
علاوه از اینکه جناب رسول الله راجع به تولد محمد حنفیه هم از قبل اطلاع فرمود. که اتفاقا راجع به محمد حنفیه هست که حضرت فرمود که ای علی فرزندی از تو دنیا میآید که، اسم او را اسم من بگذار بنام محمد (صلی الله علیه و اله و سلم )حتی کنیهاش را هم به کنیه من بگذار (ابوالقاسم) که دیگر بعد از من هیچکس به این اسم و کنیه نیست جز دوازدهمین فرزند من نام بقیهالله؛ آن یکی چرا!
او هم اسماش به اسم پیغمبر است، منتها تا زمانی که ظهور نفرمود، روایات ما فرمودند؛ لازم است اسم او را اگر بخواهید ببرید اسم اصلی او را، ترکیبی نبرید به صورت تجزیه ببرید؛ م ح م د ابن العسکری.
منتها حالا چون که ما اسم ترکیبیاش را بنا نیست ببریم (چون اسم ترکیبی جناب رسول الله محمد است صلی الله علیه وآله) اسم جناب امام زمان هم همین اسم مبارک شریف است، منتها به صورت تجزیه باید نام ببریم؛ م ح م د ابن العسکری، به صورت تجزیه است.
چه عجیب که حضرت در آن روایت نقل شده (محدث قمی هم نقل کرد که) به امام امیرالمؤمنین فرمود: فقط این فرزند تو به نام محمد حنفیه (ایشان حالا بعدها به خاطر ناحیه مادریاش لقب حنفیه را هم گرفت) اسماش محمد است لقباش ابوالقاسم است (این را دارد).
بعد از امام حسین علیه الصلوة و السلام که شهید شد، محمد حنفیه؛
که البته بعضیها این را توجیه هم کردهاند، گفتهاند: شأن محمد حنفیه اجلّ از این است که: از پیغمبر تصریح امامت امام زینالعابدین را شنیده، از امام امیرالمؤمنین پدرش به صراحت شنید که بعد از امام حسین ، امام زینالعابدین امام است، از امام حسین هم شنیده از امام حسن هم شنیده، اما با اینحال باز بیاید لو بدهد!
اما گفتهاند که، آمد محضر امام زینالعابدین عرض کرد که ما عموی شماییم، پسر علی بن ابیطالب هستیم، اگر اجازه بفرمایید امامت را ما بر عهده بگیریم. که این را توجیه کردهاند گفتهاند: مراد محمد بن حنفیه این بود که میخواست برای دیگران کاری کند که واقعیت روشن بشود وگرنه برای خودش واقعیت روشن بود.
که امام زین العابدین به ایشان فرمودند که عموجان! شما دیگر برای امامت هوس نورزید!
این یک مقامی است که شما شایستگی این مقام را ندارید. حالا درست است که پیغمبر راجع به تو تعریفهایی کرده، درست است که شجاعتهای تو در آن جنگهای صدر زمان پدر من زبانزد خاص و عام است، اما امامت، چیز دیگری است.
بعد به ایشان فرمود: عموجان حالا که این است با همدیگر (این کار در مکه رخ داد) گفت: با همدیگر میرویم پیش حجرالاسود، شما اول او را خطاب کن که راجع به امام بعد از حسین بن علی به حرف در بیاید، من هم خطاب میکنم.
که هر دو بزرگوار به حجرالاسود رفتند. اول، جناب محمد حنفیه اعلام کرد، از حجرالاسود خواست که امام بعد از حسین بن علی را معرفی کند، دید حجرالاسود به صدا در نمیآید!
این است که حضرت به او فرمود: عموجان! این که گفتم لیاقت امامت چیز دیگری است، دیدید که حجر حرف نزد؟ حالا من او را سوال میکنم ببین چطور حرف میزند!
از حجر سوال کرد به حق آن خدایی که چه چه چه، بگو که آیا بعد از حسین بن علی چه کسی امام است؟ حجرالاسود به حرف درآمد.
این سخن در بین همهی مردم پخش شد و امامت امام زین العابدین( سلام الله علیه) تثبیت شد.
گرچه یک عدهای با دیدن این همه معجرات و کرامات باز هم متأسفانه بعد از حسین بن علی، محمد حنفیه را امام میدانند؛ که اینها الآن گروهی هستند که هنوز هم متاسفانه از این گروه نسلشان در گوشه و کنار جهان باقی مانده، اینها کسانی هستند که امامت را تا محمدبن حنفیه میدانند.#شرح_نامه_ها_برنامه_ها۱۱
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
#استاد_صمدي_آملي
#فایل_صوتی۱۱
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
028(78M10)_۲۰۲۴_۱۲_۰۸_۰۱_۲۳_۱۶_۹۱۳_۲۰۲۴_۱۲_۰۸_۰۱_۲۸_۱۴_۶۴۰.mp3
1.37M
🎤 #علامه_حسن_زاده_آملی
سلسله #مباحث_اخلاقی
حضرت علامه حسن زاده آملی (ره)
#فایل_صوتی_شماره۴۸
#معرفت_نفس
#برنامه_انسان_سازی
#توصیه_اخلاقی
#ولایت
کاری از #گروه_شاخه_طوبی
لطفا در نشر حداکثری این مطالب ناب معرفتی و عرشی همراهی بفرمایید🙏
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢