eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ 💠زیارت تو‌ِ،حج تو،مکه تو و کربلای تو فقط بذری است که می افشانی از آن به بعد اوست که باید سبزش کند ما چه می دانیم؟ شاید به صلاح ما نباشد که این بذر الآن سبز شود و باید رویش عقب بیفتد. اگر دستت رسید از شاخه آن درخت میوه بچینی بچین. ♦️نوش جانت و اگر دستت نرسید ناراحت نباش. انسان باید آن تسلم ولایت را پیدا کند و بداند همین هست و بس،نباید به اینکه چه می دهند و چه نمی دهند کاری داشت. زاده_آملی @shakhehtoba
❁﷽❁ : 🔅بنام یکتای همه، خدا🔅 در زمان حضرت علیه السلام، کعبه دارای دو باب بود: باب شرقی ⬅️ یعنی که والاترین مقام انسانی است؛ این مقام را به حضرت علیه السلام داده بودند، البته به اندازه ی خودش؛ و این همان است. 🕋 @Shakhehtoba 🕋 باب غربی ⬅️ یعنی ، یا همان شیطان که و را اغوا کرد. و شیطان برای همه هست. وقتی خدایی باشیم و در ذکر خدا باشیم، شیطان فرار می کند؛ وقتی توجه به دنیا کردیم و از خدا روی گردان شدیم، دوباره بر می گردد و وسوسه می کند. و به گفته ی والا، شیطان همان دنیاپرست است و از هیچ کس جدا نیست و این را عارفان می فهمند ، دیگران نه. ================== 📕 رساله ی حج، حضرت استاد سمندری 🕋 @Shakhehtoba 🕋
❁﷽❁ : 🔅بنام یکتای همه، خدا🔅 حضرت و خواص از پیروانش، که انگشت شمار بودند، به ( یعنی به شهود حضرت حق و اطاعت محض از پروردگار) رسیده بودند؛ و دیگران هنوز پیرو نفس بودند، لذا دارای دو باب می شود: که مقام قلب خالص است، و که است و با زمینی ها در ارتباط است. 🕋 @Shakhehtoba 🕋 برای زمان حضرت ابراهیم هم خداوند برای دو در قرار داد؛ تا آنهایی که به مقام قلب رسیده اند از در شرقی بیت الله کنند و آنهایی که نرسیده اند از در غربی وارد شوند. مثل همین زمان که عده ای از در شرقی و عده ای از در غربی وارد بیت الله می شوند. عده ای و به دنبال و و غیر آن هستند . ================== 📕 رساله ی حج، حضرت استاد سمندری 🕋 @Shakhehtoba 🕋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ "لیلی و مجنون" فوتو کلیپی است که متشکل از عکسها و فیلمهایی از حضرت علامه حسن زاده آملی(روحی له الفداه)میباشد. همراه با نوای زیبای جناب آقای حسام الدین سراج میباشد. @shakhehtoba
❁﷽❁ : 🔅بنام یکتای همه، خدا🔅 عده ای ند پولها خرج می کنند و کراراً به می روند و جای کسانی که تا کنون به حج نرفته اند را می گیرند. را ترک می کنند تا به گمان خود، کار انجام دهند و حال آنکه این عمل، مستحب نیست؛ چون در دیارشان زیاد است؛ دختران و پسران نکرده فراوانند؛ کمبود ، و غیره وجود دارد که باید برای مردم تهیه کرد؛ کاری که در آن است انجام نمی دهند و از باب غربی ( هوای نفس ) به حج می روند. 🕋 @Shakhehtoba 🕋 نقل است که یک بار قصد سفر حجاز کرد. چون بیرون شد بازگشت. به او گفتند هرگز هیچ ، نقض نکرده ای، این چرا بود؟ گفت: روی به راه نهادم؛ زنگی دیدم تیغ کشیده که اگر بازگشتی نیکو! و الاّ سر از تنت جدا می کنم. پس مرا گفت: خدای را به گذاشتی و قصد کعبه کردی؟! و نقل است که گفت: مردی در راه پیشم آمد و گفت: کجا می روی؟ گفتم: به حج. گفت: چه داری؟ گفتم: دویست درم. گفت: به من ده که صاحب عیالم؛ و هفت بار گِرد من گَرد که حج تو این است. من هم چنان کردم و بازگشتم. ================== 📕 رساله ی حج، حضرت استاد سمندری 🕋 @Shakhehtoba 🕋
. بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 ۲۱ 🔺 💠نطق و کلام،از رحمت رحمانیۂ حق است و ظاهر را می شوراند،لذا آن بزرگمرد الهی در «الهی نامه» اش فرمود : 🌼الهی!به رحمت رحمانیه ات نطقم داده ای،به رحمت رحيمیه ات سکوتم ده.🌼 💠یک حاجی را در نظر بگیرید که وقتی از سفر حج باز می گردد،مردم به ملاقات او می آیند و از او می پرسند که ره توشۂ سفرت چه بوده است و او هرچه می خواهد آنچه را که دیده و چشیده و لذت برده است،در قالب كسوت الفاظ و کلمات بر زبان براند و به دیگران تفهیم کند،نمی تواند. لذا در نهایت می گوید : تو خود باید بروی و ببینی،چون من هرچه برایت بگویم،نمی توانم آنچه را که در آنجا چشیده ام،برایت بيان کنم. 💠آنکه این سخنان حاجی را می شنود و احیانا تصوری از آنچه حاجی،برایش بازگو می کند در ذهن خود ایجاد می نماید،همان است که به معرفت فکری رسیده است.اما خود حاجی که قدم در حج گذاشته و تمامی اجزای آن را پشت سر گذاشته و از نزدیک،مکه و مدینه و منا و مشعر و عرفات را دیده است،در قیاس با اینکه فقط الفاظی را شنیده است،به حکم صاحب معرفت شهودی است و آنکه در قیاس دیگران،از معرفت شهودی برخوردار است،هرگز نمی تواند چشیده های خود را با الفاظ و کلمات به دیگران که در مراتب پایین ترند،القاء کند. ۵۲ @shakhehtoba
. بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 ۱۰۶ 🔺 💠جناب محیی الدین بن عربی در «فتوحات» مراتب سه گانۂ یقین را چنین تمثیل می فرماید : «ما علم یقینی داریم به اینکه در عالَم خانه ای به نام کعبه هست که در شهر مکه مقرّر می باشد و احدی جهل به این علم نداشته و به هیچ وجه در آن شبهه ای وارد نشده است و به دلیلش هرگز قادحی داخل نمی شود پس علمی استوار یافته است به اینکه برای خداوند خانه ای به نام کعبه در قریۂ مکه است که هر ساله مردم برای اعمال عبادی حج بدان جا تشرف می یابند و به دور آن طواف می کنند. ادامه دارد ... » ۱۰۵ @shakhehtoba
❁﷽❁ : 🔅بنام یکتای همه، خدا🔅 از آن است کہ انسان تحت فرمان حضرت حق باشد، حج واجب، بعد از تحقق شرایط آن، همان سفر اول است کہ باید رفت و هیچ عذرۍ هم پذیرفتہ نیست؛ اما دفعات بعدۍ در حالۍ کہ موجب مۍ شود دیگران کہ باید بہ حج برود، نتواند؛ یا ۍ ما است و غیره؛ دیگر، حج نیست؛ یا است یا جہت است یا . 🕋 @Shakhehtoba 🕋 عزیزان! حج، سنگ و گل و ... نیست؛ باید کم کم عوض شد، و با راهنمایۍ یک ولیّ خدا، یک عالم ربانۍ، را از درهاۍ غربۍ (در ، تجارت، شہرت و غیره) کرد. با تزکیہ ۍ و ۍ (جلا دادن جان)، باب هاۍ غربۍ هم، شرقۍ مۍ شود؛ آن وقت، از در شرقۍ بہ خانہ ۍ خدا باید رفت. ================== 📕 رساله ی حج، حضرت استاد سمندری 🕋 @Shakhehtoba 🕋
بیانیه اولین ضیافت واره عظیم بیش از 10000 شهید گمنام سراسر کشور ایران انقلابی و شهیدان مدافع حرم جبهه مقاومت، در ابتدای گام دوم انقلاب به میزبانی شهیدان گمنام خشواش آمل 👆(1)
بیانیه اولین ضیافت واره عظیم بیش از 10000 شهید گمنام سراسر کشور ایران انقلابی و شهیدان مدافع حرم جبهه مقاومت، در ابتدای گام دوم انقلاب به میزبانی شهیدان گمنام خشواش آمل 👆(2)
❁﷽❁ : 🔅بنام یکتای همه، خدا🔅 جہل در زمان علیہ السلام، عالم را غرق کرد؛ چرا کہ آدمیان در مۍکردند. در زمان حضرت نوح علیہ السلام مردم یا بہ دین حضرت نوح علیہ السلام بودند و از باب غربی، طواف خانه ی خدا مۍکردند؛ همچنان کہ این جریان تا زمان حضرت خاتم صلوات اللہ علیہ کشیده شد. خانه ی خدا را پر از کرده بودند و دور طواف مۍکردند، نہ طواف خانہ خدا و صاحبخانہ. حتی بعضۍ بر اساس سنتہاۍ غلط، لخت به طواف مۍرفتند. ▬▬▬▬ஜ۩🔴۩ஜ▬▬▬▬ 📕 رساله ی حج، حضرت استاد سمندری 🕋 @Shakhehtoba 🕋
دوست من نخست ذكر انس آورد و سپس انس موجب ذكر میشود: با سوره مباركه اخلاص كه نسبت رب است بيشتر مأنوس باش. سوره با قدر قدر به ولايت راهنمايى میكند. سوره يس قلب قرآن است، آيه نور، نور میدهد، آيه سخره رفع وساوس نفسانى میكند و هفتاد بار آن در كافى منصوص است و آن از إِنَّ رَبَّكُمُ اللَّهُ الَّذِي تا قَرِيبٌ مِنَ الْمُحْسِنِينَ «55 اعراف» " " @shakhehtoba