eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.6هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
2.1هزار ویدیو
61 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
✏️ آن كه چند روزی خود را از هرزه‌خواری و هرزه‌كاری، و از گزاف و ياوه‌سرایی، بلكه زياده‌گویی وخلاصه از مشتهيات و تعشّقات حيوانی باز بدارد، می‌بيند كه اقتضای تكوينی نفس این است كه از رياضت، ضيا و صفا می‌يابد، و آثار او را نور و بهایی است. پس اگر رياضت مطابق دستورالعمل انسان‌ساز، أعنی منطق وحی، «إِنَّ هَـذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ» بوده باشد، اقتضای تكوينی نفس به كمال غایی و نهایی خود نائل آيد. 🌿 @shakhehtoba
🌱چشم برزخی و عقلی 🍃 بنده و جناب‌عالی باید تن به سیر و سلوک ریاضت شرعی قرآنی بدهیم به نحو "إنّ هذا القرآنَ یَهدی لِلّتی هِیَ أقوَم" و به راه بیفتیم تا یواش یواش ، چشم برزخی‌مان نسبت به این نشئه باز شود...... اگر آن قابلیت لازم را داشته باشی از چشم برزخی فراتر می‌روی، چشم عقلی هم باز شود. و ملاک در یافتن آن چشم هم همان انقطاع از این نشئه‌ی ظاهری است. ... لذا حالت احتضار ، نوم ، غشوه ، تنویم مغناطیسی ، خوف شدید، بیماری و بی‌هوشی و امثال آن موضوعیت ندارد. آنچه که موضوعیت دارد همان انصراف و انقطاع از این نشئه است ، و در همه‌ی مصادیق مذکوره اگر برای شخص چیزهایی پیش می‌آید و تمثلاتی رخ می‌دهد ، زیر سر همین نقطه‌‌ی انقطاع است. وقتی این حالت انقطاع به شخص دست دهد چه چهره‌ها و چه اشتر گاو پلنگ هایی را مشاهده می‌کند و حقیقت کریمه‌ی "یومَ یُنفَخُ فی الصورِ فَتأتُونَ أفواجا" به او روی می‌آورد و برای وی مکشوف می‌شود ..... 📚 / علامه حسن‌زاده آملی / جلد۲/ فصل نهم 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید
کانال شاخه طوبی
. 🔴#کانال_شاخه_طوبی #حضور_و_مراقبت #مجلس_هفتم #درس_چهل_و_یکم ♦️صراط تاریک و باریک ح
. 🔴 ♦️حضور و تشرف به مشرب و مقدم امام 🔺لفظ مشهدی از کربلایی هم شریف تر است.مشهد،مشرب و قدم از اصطلاحات عرفانی هستند.مثلا می فرمایید فلانی برقدم شیث و آن دیگری بر قدم ابراهیم است؛یعنی این آقا پشت سر شیث به راه می افتد و قدم بر جاپای آن حضرت می گذارد. 🔺گوینده ای که با مستمعان حرف می زند،همه مستمعان در مشهد اویند یعنی در محل شهودند لذا می بیند.اگر گوینده شنونده را نبیند از حرف زد لذت نمی برد و اگر شنونده هم گوینده را نبیند،لذت نمی برد و در مشهد و محضراو نیست. 🔺باید حقیقتا مشهدی شویم و بر محل شهود امام هشتم "علیه السلام" قرار گیریم.درست مثل مستمعی که هر لحظه آقا را ناظر بر خود می بیند،گویا که آقا به او نگاه می کند. مثل الان که در محضر یکدیگر هستیم چطور خودمان را می پاییم و هر جور نمی نشینیم و بر نمی خیزیم. #درس_چهل_و_دوم 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید
إلهی، شکرت که از تقلید رَسْتَم و به تحقیق پیوستم. فراز۷۳ @shakhehtoba
کانال شاخه طوبی
♻️#نماز نماز معراج عشق #جلسه #هفتاد_و_چهار 💠همه سر در خط فرمان حق ♦️در اين مقام، كل ذرّات وجود
♻️ نماز معراج عشق 💠 وكيست؟ ♦️خداوند در آيه فوق روشن فرمود كه: «صراط الذين انعمت عليهم»؛ راهِ كسى كه اطاعت خدا ورسول كند حتماً با كسانى كه مورد انعام ولطف خدا قرار گرفتند از پيامبران وصدّيقان وشهدا وصالحين است وايشان خوب رفيقانى هستند: «هم القوم لا يَشقى جَليسُهم»؛ ايشان كسانىاند كه همنشينشان بدبخت نگردد. ♦️«ولا الضالين»: دسته سوم گمراهان كه چون نور توحيد را پوشاندند، گرفتار تاريكى حيرت‏زا شدند، باز اين گروه از دسته دوم بهترند. ♦️اين جاست كه مصلّى مؤمن از آن روح هدايت‏گر تقاضا مىكند: «اهدنا الصراط المستقيم»؛ ما را به راه راستى كه به سالكان دلداده‏ات عنايت كردى هدايت فرما، نه آن كوردلانى كه مورد خشم توواقع شدند ونه راه بىخدايان سرگردان، بلكه راه كسانى كه برْايشان اِنعام كردى، به عارفان واصِل وبه راهيان صادقِ كوى رضا ويقين وبه نيكان حِلم ورَأفت، وبه اِرادتْ كيشانِ حَلاوتِ طاعتْ وبه مؤمنينِ اِستقامت، وانعام خدا اين است كه در اين ضيافتگاه، دل سالك چنان در شهود مُنعم باشد كه به نعمت نپردازد(27). (27). قاضى سعيد، اسرار الصلاة، ص634. 📚منبع : يا معراج عشق از شاگردان حضرت علامه حسن زاده املي ره 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 💢
🌠 : 🔹در خطاب و مناجات توجه به حق لازم است و گرنه دعا با انصراف قلب به غیر و عدم توجه به حق سبحانه محض سوء ادب است. 💎 🍀 @Shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
✏️ آن كه در باطن و ظاهر خود تأمل كند، بدين حقيقت می‌رسد كه هيچ‌گاه باطن از ظاهر غافل نمی‌شود، حتی نائم در نوم خود و سكران در سكر خود، لذا به اصابت كمترين أذی و ألم بدان‌ها آگاه می‌گردند. پس نفس را مظهر «لا تَأْخُذُه سِنَةٌ وَ لانَوم» می‌يابد، و از اينجا زيادت بصيرت حاصل كند كـه بـاطن عالم عين حيات و علم و آگاهی است، هيچ‌گاه از ظاهر غافل نمی‌شود، امّا ظاهر بر اثر اشتغال به غيرش از باطن غافل می‌گردد. 🌿 @shakhehtoba
🍀 🔸علم وعمل بذر سعادت وشقاوت اند وانسان زرع ،زارع و مزرعه ي خودش است كه فرمودند "المعرفة بذر المشاهده" و" العمل الصالح غرس النعيم " لذا هر انساني خزاين سعي واعمال خود و مجموعه ي نيات و كردار و مهمان سفره ي خويشتن است . 🔸علم آب حيات است و وعاي قلب را حد محدود نيست ، وهرچه مظروف او كه آب حيات است در او ريخته شود وسعت او بيش تر ميشود وطعام انسان من حيث هو انسان همان است كه انسان ساز است ، لذا امام فرمود كه طعام انساني علم است ، وعلم و عمل بهشت اند اگر ملكوتي باشند ، واگر ريشه ي آن ها از دنيا باشد دورخ اند فتدبر! منبع : شرح ره 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید
کانال شاخه طوبی
. 🔴#کانال_شاخه_طوبی #حضور_و_مراقبت #مجلس_هفتم #درس_چهل_و_دوم ♦️حضور و تشرف به مشرب
. 🔴 ♦️ 🔺وقتی می بینید یک روحانی حرف می زند و دیگران هرکاری که بخواهند می کنند،معلوم می شود که نه آن روحانی در مشهد آنهاست و نه آنها در مشهد اویند و هردو غایبند. 🔺اگر چنین حضوری دست دهد،دیگر معنی ندارد که انسان به غیر مشغول باشد،چه اینکه کسی در مقام حضور باشد و چیز خاصی از حق طلب کند.مگر آنکه بنا به دستورالعملی که انبیاء و اولیاء "علیهم السلام" به انسان می دهند و یا به خاطر آنچه که از کانال و سر وجودی انسان بر اساس نبوت انبایی (وحی و الهام)و تمثلات منامیه (تصور معانی مرسله در خیال) در خواب و یا تمثلات در زمان بیداری در درون انسان از ناحیه حق مطلق به انسان القاء شود که باید چیزی طلب کند،که آن حساب دیگری دارد. 🔺به تعبیر شریف حضرت آقا: "الهی،اگر بهشت شیرین است،بهشت آفرین که شیرین تر است!" #درس_چهل_و_سوم 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید
🎋🌸🎋🌸🎋🌸🎋🌸 🌸🎋🌸 🎋 🌸 مسئله علی (علیه السلام) قبل از محقق شده بود. مسئله­ ی خلافت امیرالمومنین، فقط مربوط به غدیر نیست. غدیر تنها، بیان ظهورش، نسبت به این خلافت است. خلافت، قبل از غدیر محقق شده بود؛ برای این که جنگ مربوط به قبل از غدیر است. غدیر مربوط به سال دهم هجری و دو ماه قبل از رحلت پیامبر بود. 18 ذی الحجه در غدیر، پیامبر علی را به عنوان جانشینش معرفی کرد و در 28ماه صفر وفات کرد. اما جنگ تبوک مربوط به سال­ های نخستین هجری است. 🌼 @Shakhehtoba 🌼 در آن جا پیامبر به علی ع فرمود که تو بعد از من در مدینه بمان .من به جبهه می روم. شما جانشین من در مدینه باش.چرا؟ چون که "أنتَ مِنِّی‌ بمَنزِلَةِ هَارونَ مِن‌ مُوسَی‌ إلا أنَّه‌ لانَبیَّ بَعْدی"‌، برای این که نسبت تو به من، مانند نسبت به است؛ چرا که هارون به نص قرآن، خلیفه موسی شده بود در زمان حیاتش. نسبت علی(علیه السلام) به پیامبر(صلوات الله علیه)، مانند نسبت هارون به موسی(علیه السلام) بود. ▬▬▬▬ஜ۩🦋۩ஜ▬▬▬▬ 📚سخنرانی استاد در محرم سال 93 🌹 کانال شاخه طوبی 🌹 ▬▬▬▬ஜ۩🦋۩ஜ▬▬▬▬ 🌼 @Shakhehtoba 🌼 https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a