🟢 دعای کمیل و خواسته های معنوی انسان
🔸 شما اگر دعاى كميل را از اول تا آخر بخوانيد اصلا محركى غير از عامل معنوى در آن نمىبينيد؛
تمام انگيزهها معنوى است و در آن هيچ خواسته مادى وجود ندارد.
«مادى اخروى» را مىگويم نه مادى دنيوى، آن كه ديگر هيچ.
هرچه هست معنويت است،
تمام خواستهها معنويت است تا آنجا كه مىبينيد حضرت فرض مىكند كه:
اگر من در آخرت رنج جسمانى بىنهايتِ آنجا را بتوانم تحمل كنم، رنج معنوى دورى تو براى من قابل تحمل نيست:
«فَهَبْنى يَا إلهى وَ سَيِّدى صَبَرْتُ عَلَى عَذابِكَ فَكَيْفَ أصْبِرُ عَلَى فِراقِكَ وَ هَبْنى صَبَرْتُ عَلَى حَرِّ نارِكَ فَكَيْفَ أصْبِرُ عَنِ النَّظَرِ إلى كَرَامَتِك»
اساساً سراسر دعاى كميل اين طور است.
🔸...در همان دعاى كميل است كه:
يا غايَةَ آمالِ الْعارِفينَ
مىگويد نهايت آرزو تو هستى.
اصلا خودش مقصود است،
نه اينكه وسيله است براى چيز ديگر.
▪️انسان شناسى قرآن، ص: ۱۳۴-۱۳۵-
https://eitaa.com/shakhes1340
10.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 روزی که در قیامت ندا دهند «این الرجبیون؟»
و ما شرمسار باشیم!
⭕️ تکذیب تعیین کنندگان وقت ظهور!
🔻درباره - زمان ظهور امام عصر علیه السلام - ما هيچ حق نداريم به اينكه وقت ، معين كنيم، حساب بكنيم چند سال ديگر، ده سال ديگر،
از اين حساب ابجدهايى كه هر روز مى كنند.
🔻يك دفعه مى آيند آيه «انَّ الْارْضَ لِلَّهِ يورِثُها مَنْ يَشاءُ»
و يك وقت آيه «وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِى الزَّبورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ انَّ الْارْضَ يَرِثُها عِبادِىَ الصّالِحونَ»
را حساب مى كنند كه مثلًا در فلان سال حضرت ظهور مى كند.
از اينها بترسيد و تكذيب بكنيد كه:
«كَذِبَ الْوَقّاتونَ»
(یعنی : تعیین کنندگان وقت ظهور ، دروغگو یند).
🔻هيچ كس هم در دنيا، نه ما و شما و نه هيچ مصلح ديگرى نمى تواند ادعا بكند كه من مى خواهم آن كار را - اصلاح و عدالت جهانی به معنای واقعی - انجام بدهم. او بالاتر از اين است.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(ده گفتار) ؛ ج25 ؛ ص500-499- با تلخیص و ویرایش -
https://eitaa.com/shakhes1340
🔸دوره تمهیدی تربیت مدرس آثار شهید مطهری (ره) برگزار میشود
معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه
https://tahzib.ismc.ir/7296/
May 11
7.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 درسی بزرگ از امام جواد علیه السلام در شیوه مناظره و مباحثه
اندیشه مطهر (عمومی)
⏺ نقد و بررسی ایرادها به حجاب اسلامی (۱۳) ⭕️ ایراد سوم : حجاب و افزايش التهابهای جنسی 🔸ادامه پا
⏺ نقد و بررسی ایرادها به حجاب اسلامی (۱۴)
قسمت پایانی
⭕️ ایراد سوم : حجاب و افزايش التهابهای جنسی
🔸ادامه پاسخ تفصیلی
9️⃣... اما اينكه مى گويند:
«الْانْسانُ حَريصٌ عَلى ما مُنعَ مِنْه»
مطلب صحيحى است ولى نيازمند به توضيح است:
انسان به چيزى حرص مى ورزد كه هم از آن ممنوع شود و هم به سوى آن تحريك شود؛
به اصطلاح تمناى چيزى را در وجود شخصى بيدار كنند و آنگاه او را ممنوع سازند.
اما اگر امرى اصلًا عرضه نشود يا كمتر عرضه شود، حرص و ولع هم نسبت بدان كمتر خواهد بود.
🔟 فرويد كه طرفدار سرسخت آزادى غريزه جنسى بود،
خود متوجه شد كه خطا رفته است،
لذا پيشنهاد كرد كه بايد آن را از راه خاص خودش به مسير ديگرى منحرف كرد
و به مسائل علمى و هنرى نظير نقاشى و غيره منعطف ساخت
و به اصطلاح طرفدار تصعيد شد؛
زيرا تجربه و آمار نشان داده بود كه با برداشتن قيود اجتماعى، بيماريها و عوارض روانى ناشى از غريزه جنسى بيشتر شده است.
🔽 من نمى دانم آقاى فرويد كه طرفدار تصعيد است از چه راه آن را پيشنهاد مى كند.
آيا جز از طريق محدود كردن است؟
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مسأله حجاب)، ج19، ص: 462-461- با تلخیص و ویرایش-
https://eitaa.com/shakhes1340
این بود علی(ع).mp3
45.36M
🟢 چند داستان شنیدنی درباره امیرالمومنین«ع» از زبان شهید مطهری
🔹این صوت بخشی از سومین سخنرانی تحت عنوان «جاذبه و دافعه علی(ع)» است که صوت کامل آن را میتوانید در اپلیکیشن جامع استاد مطهری در کنار دیگر سخنرانیهای استاد بشنوید.
🔸 دانلود اپلیکیشن استاد مطهری از:
motahari.ir/app
🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
اندیشه مطهر (عمومی)
🔸روش تبلیغ (۶) 🟢 سلسله مباحثی در زمینه : پیام و پیام آوران (۱۸) 4️⃣ متكلّف نبودن ✅ در قرآن از ز
🟢 شرایط موفقيت يك پيام(۱)
1️⃣ عقلى بودن و غنای محتوای پیام
🔸 سلسله مباحثی در زمینه :
پیام و پیام آوران (۱۹)
✅ اولين شرط موفقيت يك پيام، عقلى بودن، قدرت و نيرومندى محتواى آن است؛
يعنى اينكه خود آن پيام براى بشر چه آورده باشد،
چگونه برآورنده نيازهاى بشر باشد.
✅ بشر صدها نياز دارد،
نيازهاى فكرى، احساسى، عملى، اجتماعى و مادى
يك پيام نه تنها نبايد بر ضد نيازهاى بشر باشد
بلكه بايد موافق و منطبق بر آنها باشد.
✅ يك پيام در درجه اول بايد منطقى باشد،
يعنى با عقل و فكر بشر سازگار باشد؛
به گونه اى باشد كه جاذبه عقل انسان آن را به سوى خودش بكشد.
✅ يك پيام اگر ضد منطق و عقل باشد و لو مثلًا احساسى باشد،
براى مدت كمى ممكن است دوام پيدا كند ولى براى هميشه قابل دوام نيست.
✅ اين است كه قرآن كريم دائماً دم از تعقل و تفكر مى زند.
مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حماسه حسينى(1 و 2))، ج17، ص: 326- 325- با تلخیص و ویرایش-
https://eitaa.com/shakhes1340
12.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 رمز جاذبه علی علیه السلام
چرا امیرالمؤمنین علی(ع) چنین دلآشناست و فراموششدنی نیست؟