eitaa logo
شمیم حضور
46 دنبال‌کننده
3هزار عکس
825 ویدیو
221 فایل
**به نام خدا با صلوات بر محمد و آل محمد و امام شهدا. السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان(ع). خداوندا آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که تغییر یافتنی نیست. «رب هب لی حکما و الحقنی با الصالحین» التماس دعای فرج
مشاهده در ایتا
دانلود
1.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱🌱✨✨ 100 مرتبه لا إلهَ الا اللهُ الملکُ الحَقُ المبین ختم صلوات امروز هدیه می شود به روح منور امام حسن عسگری(ع)،برای تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان(عج)، شادی روح امام(ره)، شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدا و اسرای کربلا، شهید سردار سلیمانی و همراهان،اموات، سلامتی کادر درمانی،شهدای فاجعه منا، شهید ابراهیم هادی، شهید تورجی زاده، شهد بیضائی، شهید محسن فخری زاده ، شفای بیماران، پیروزی اسلام، نابودی کفر ، حاجت روایی و عاقبت به خیری همگی 🌱🌱✨✨ https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌱🌱 امام علی علیه السلام : الحَقُّ أحَقُّ أن يُتَّبَعَ . حق ، به پيروى شدن ، سزاوارتر است . 📚 . غرر الحكم : ج ۱ ص ۳۱۹ ح ۱۲۱۵ 💠 مناسبتهای امروز : روز بیمه[ شمسی ] روز جهانی معلولان[ میلادی ] 🌱🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌲🌲🌴🌴 نماهنگی در مورد شهید فخری زاده
✨✨🍃🍃 💠 شهید سعید بیگی و قاتلوا هم حتی لا تکون فنه و یکون الدین و یکون الدین کله لله، فان انتهوا فان الله بما یعملون بصیر(سوره انفال آیه 39) بنام خداوندی که خالق و هدایت کننده هر موجودی است، همه از اویند و به سوی او بر می گردند بنام قادر توانایی که حیات و مماتم در دست اوست. ستایش خدایی را که اول هستی است قبل از پیدایش و زنده کردن و پس از فانی شدن موجودات، آخر هستی است. ستایش و سپاس از آن خدایی است که حاضر نکرد احدی را هنگامی که آسمانها و زمین را بیافرید و کمکی نگرفت هنگامی که جنبندگان را بیافرید. در خدای شریک نداشت و در یکتایی پشتیبانی نشد و بنام آن خدایی که زبانها از بیان حد و وصفش عاجز مانده اند و عقلها از کنه معرفتش و گردنکشان از مقام و هیبت او فروتن گشته اند و ستایش پی در پی و رشته دار ابدی صمیمانه از آن اوست. وصیت دیگرم به برادران عزیز این است که مساجد را خالی نگذارند، زیرا مساجد هستند که انسان ساز می باشند. حتی الامکان نماز خود را با جماعت بخوانید. همچین در پیشبرد انقلاب همچون گذشته، بلکه بیشتر کوشا باشید و نگذارید که خون پاک شهیدان، خدای ناکرده به هدر رود، تا ان شاء الله حکومت را بدست صاحب اصلی اش، یعنی حضرت صاحب الزمان(عج) دهیم . همچنین جبهه ها را خالی نگذارید ، چرا که امام عزیزمان فرمودند: عزت و شرف و حفظ اسلام در گرو همین مبارزات می باشد. گوش به فرمان امام عزیز باشید چرا که اطاعت از او به ترتیب اطاعات از خداوند متعال می باشد. در همین رابطه خداوند متعال در قرآن کریم خود می فرماید: ای اهل ایمان چون خدا و رسول شما را به ایمان دعوت کند، اجابت کنید تا به حیات ابدی برسید. بدانید که خدا در میان شخص و قلب حایل است و از همه اسرار درونی آگاه است و همه به سوی او محشور خواهید شد. ای اهل ایمان اگر خداترس و پرهیزگار شدید، خدا به شما لباس فرقان(تمیز حق از باطل و تشخیص سعادت از شقاوت) بپوشاند و گناهان شما را ببخشد و شما را می آمرزد که خدا دارای فضل و رحمت بی انتهاست. از شما مسئولین می خواهم که با اخلاقی اسلامی و خوشرو با برادران رفتار کنید و خدای ناکرده مسئله ای پیش نیاید که از یکدیگر ناراحت و باعث کناره گیری عده ای از برادران شود. کاری کنیم که در هر حال خود را در محضر خداوند متعال احساس کنیم و این را بدانیم که هر کجا باشیم، مرگ به سراغمان خواهد امد. در هر حال محبت ائمه اطهار(ع) و اولاد انان را در دل داشته باشیم که آن عمل به گفته های آنان می باشد.. شادی روح تمام شهدا و شهید فوق صلوات . 📚 مهین مهرورزان غلامرضا شعبانپور، ص488-489 ✨✨🍃🍃 https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌱🌱🌲🌲 پیام امام حسین(ع) در اهتمام عمومی به امور معلولین 13 آذر روز معلولین گرامی باد. https://eitaa.com/shamem_hoozoor 🌱🌱🌲🌲
🍃🍃 💠 بیان نکات آیه 169 تا 171 آ ل عمران بسم الله الرحمن الرحیم « ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاءٌ عند ربهم یرزقون * فرحین بما ءاتهم الله من فضله و یستبشرون الذین لم یلحقوا بهم من خلفهم الّا خوف علیهم و لا هم یحزنون * یستبشرون بنعمه من الله و فضل و اَنّ الله لا یضیع اجر المؤمنین » (آل‌عمران 169 تا 171) 🌱 ترجمه آیات: " ای پیامبر هرگز گمان مبر آن‌هایی که درراه خدا کشته‌شده‌اند، مردگان‌اند بلکه آن‌ها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند * آن‌ها به خاطر نعمت‌های فراوانی که خداوند از فضل خود به ایشان بخشیده است، خوشحال‌اند و به خاطر کسانی که هنوز به آن‌ها ملحق نشده‌اند (مجاهدان و شهیدان آینده) خوش وقت‌اند (زیرا مقامات برجسته آن‌ها را در جهان می‌بینند و می‌دانند) که نه ترسی بر آن‌هاست و نه غمی خواهند داشت * و از نعمت خدا و فضل او (نسبت به خودشان نیز) مسرورند و (می‌بینند که) خداوند پاداش مؤمنان را ضایع نمی‌کند (نه پاداش شهیدان و نه پاداش مجاهدانی که شهید نشده‌اند). 💠 شأن نزول بعد از وقوع جنگ احد و کشته شدن جمعی از مسلمانان، عده‌ای از افراد سست ایمان نشستند و بر دوستان و بستگان خود که در جنگ کشته‌شده بودند، تأسف می‌خوردند که چرا آن‌ها مردند و نابود شدند. مخصوصاً وقتی به نعمتی می‌رسیدند و جای آن‌ها را خالی می‌دیدند، بیشتر ناراحت می‌شدند و با خود می‌گفتند: ما این‌چنین در ناز و نعمتیم امّا برادران و فرزندان ما در قبرها خوابیده‌اند و دستشان از همه‌جا کوتاه است. این‌گونه افکار و سخنان علاوه بر اینکه نادرست بود، در تضعیف روحیه بازماندگان هم بی‌اثر نبود. آیات فوق علاوه بر اینکه خط بطلان بر این‌گونه افکار می‌کشد، نعمات و کمالات شهیدان را یادآور می‌شود که: 1_ هر مردن و کشته شدنی ارزشمند نیست، کشته شدن آنگاه ارزش دارد که درراه خدا باشد و به این کمالات دست یابند (الذین قتلوا فی سبیل الله ...). 2_ شهیدان در دین خدا ثابت‌قدم بودند و تا آخر عمر درراه خدا بودند، نه درراه غیر خدا و طاغوت؛ به‌عبارت‌دیگر شهیدان عاقبت‌به‌خیر شدند (قتلوا فی سبیل الله ...). 3_ شهیدان نمرده‌اند، بلکه زنده‌اند و منظور از حیات وزندگی همان زندگی برزخ است که ارواح در عالم پس از مرگ دارند نه زندگی جسمانی و مادی. گرچه زندگی برزخی اختصاصی به شهیدان ندارد، ولی ازآنجاکه حیات شهیدان فوق‌العاده عالی و آمیخته با انواع نعمت‌های معنوی است، تنها از آن‌ها نام ‌برده شده است؛ آن‌ها به‌قدری غرق در مواهب حیات معنوی هستند که گویا زندگی سایر برزخیان در مقابل آن‌ها چیزی نیست ( بل احیاءٌ ...). 4-شهیدان در نزد پروردگار خود هستند. منظور از نزد پروردگار یکی از دو مورد زیر است: الف) شهدا در مقامی هستند که فقط خداوند می‌تواند به آن‌ها نفع یا ضرر برساند، نه هیچ‌کس دیگری و مراد از نزد خدا، مکان و نزدیکی نیست زیرا مکان، نزدیکی، قرب و بعد مسافت از صفات اجسام است و بر خداوند محال است. ب) نزد خداوند یعنی خداوند می‌داند که آن‌ها زنده‌اند، چون خداوند از حیات آن‌ها خبر دارد و مردم بی‌خبرند. بنابراین فرموده است: «زنده در نزد خداوند هستند» 5- شهیدان در آن دنیا هم متنعّم‌اند و هم رزق و روزی خود را از خداوند می‌گیرند. (یرزقون) 6- شهیدان از اینکه کشته‌شده‌اند، نه‌تنها ناراحت نیستند بلکه شاد و خوشحال‌اند. (فرحین) 7- شهیدان بهره‌مند و سرشار از فضل الهی هستند. (فرحین بما ءاتهم الله من فضله ...) 8- شهیدان از هم‌رزمان خود دل نمی‌کنند و از حال و هوای آنان آگاهی دارند و آینده خوب آن‌ها را بشارت می‌دهد. (یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم ...) 9- شهیدان دورهم جمع‌اند و متفرق زندگی نمی‌کنند. جمله (لم یلحقوا بهم) دلالت بر این دارد که هم‌رزمان شهدا پس از شهادت به آن‌ها ملحق می‌شوند؛ بنابراین شهدا به‌صورت متفرق زندگی نمی‌کنند، بلکه شهیدان سراسر تاریخ به یکدیگر می‌پیوندند. 10- شهیدان در امنیت کامل هستند. کلمه "خوف" که نکره است و بعد از کلمه نفی آمده، دلالت بر نبود هیچ‌گونه ترس و دلهره دارد یعنی امنیت کامل. (لا خوف علیهم) 11- شهیدان ازآنچه ازدست‌داده‌اند، اندوه نمی‌خورند. (لا هم یحزنون) 12- شهیدان مأجورند و عملشان ضایع نمی‌شود. (اَنّ الله لا یضیع اجر المؤمنین) 13- شهیدان، مصداق مؤمنان حقیقی‌اند. اینکه خداوند به‌جای " اجر المؤمنین" نفرموده " اجر الشهدا " معلوم می‌شود که شهیدان همان مؤمنان واقعی‌اند. 💠 نکته‌ها و درس‌ها 1- از اینکه خداوند در آیات قبل همه مؤمنان را مخاطب قرار می‌دهد، ولی در این آیه تنها خطابش را متوجه پیامبر کرده (لا تحسبن به صیغه مفرد آمده نه جمع)، می‌تواند اشاره به این معنا باشد که مضمون این آیات (حیات شهیدان پس از شهادت)، فراتر از درک مردمان است و تنها درخور فهم پیامبر(ص) است. 2- تصور نابودی و خسارت برای شهیدان، تفکر ی غلط و انحرافی است. (لا تحسبن الذین قتلوا)
3- شهادت باختن و از دست دادن نیست، بلکه یافتن و به دست آوردن است. 4- با توجه به معنای "ربهم" در "بل احیاءٌ عند ربهم" (که خداوند مربی و تربیت‌کننده شهیدان است)، معلوم می‌شود که شهادت زمینه‌ای برای بهره‌مندی از تربیت خاص الهی است. 5- نفی ترس و اندوه، مستلزم نفی فناپذیری است، چراکه از اسباب ترس آفرین و اندوه، فناپذیری و نابودی است؛ پس شهیدان دارای حیات جاودان هستند. 6- حالات روحی مثل شادمانی، ترس، اندوه و ... در عالم برزخ برای انسان وجود دارد. 7- ایمان، شرط ضایع نشدن پاداش عمل است و اینکه خداوند پاداش عملکرد مؤمنان را تضمین کرده است. (اَنّ الله لا یضیع اجر المؤمنین) 8- حقیقت انسان فراتر از جسم اوست. با توجه به اینکه جسم شهیدان در دنیاست و برخوردار از روزی و حیات نیست، معلوم می‌شود حقیقت آدمی چیزی فراتر از جسم اوست. 9- شادی شهدا به الطاف الهی است، نه عملکرد خودشان و الطاف الهی را تفضل می‌دانند نه پاداش خون خود. 10- نکره بودن کلمه فضل و نعمت دلالت بر نعمت و فضلی ناشناخته برای انسان‌ها دارد، بنابراین نعمت و فضلی خاص است. 📚 برگرفته از تفاسیر مجمع‌البیان، نمونه، المیزان، نور و راهنما 🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
3.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍃✨✨ کلیپ کوتاه در مورد شهدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا