🌺🌺
جان ها در پشت درب ها ی یأس و اضطراب به اسارت کشیده شده، قلب ها افسرده شده اند ؛ شکوفه های امید در روح ها و جان ها به خشکیدن گراییده و آب حیات بخش زندگی در جان هایمان رو به ایستادن است.
ندا های أین المهدی ! أین ا لمهدی ! وجودمان هر روز پررنگ تر می شود، تنهایی سراسر وجودمان را فراگرفته محبت و عاطفه ها سرد زندگی ها بی روح و لبخند ها بی احساس شده اند.
اکنون که فصل خزان و انتظار طبیعت سپری شده و در آستانه بهار می باشیم، درختان در حال شکوفه دادن، چکاوک ها در حال آواز خواندن و رود ها در حال جریا ن یافتن می باشند، و همان طور که طبیعت مرده و بی روح با آمدن بهار، روز های انتظار را سپری می کند تا با آمدن بهار فصلی نو از زندگی و طراوت را باز یابد، مهدی جان ! پس بیا که جان های مرده و بی روح ما نیز روز های انتظار را به شوق و امید آمدن بهار وجودت سپری می نماید، بیا برگ های زرد و پژمرده درختان یأس و اندوه را از سرزمین قلبمان بزدایی شکو فه های امید را بر شاخه سار های آن شکو فا نمایی اسارت را از جان هایمان بر گیری و آب حیات بخش را در کویر خشک و تفدیده جا نمان جاری نمایی.
🌺🌺
#تولیدی
#بهار
#یا_مهدی(عج)
https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌹🌹
اعوذُ بالله مِنَ الشیطانِ الرجیم
بسم اللهِ الرحمن الرحیم
السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی(عج)
🌺🌺🌷🌷
#ذکر_روز_یکشنبه
100 مرتبه یا ذالجلال و الاکرام.
ختم صلوات امروز هدیه می شود به روح منور حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، برای سلامتی امام زمان(عج)، شادی روح امام(ره)، شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدا و اسرای کربلا، شهید سردار سلیمانی و همراهان،اموات، سلامتی کادر درمانی،شهدای فاجعه منا، شهید ابراهیم هادی، شهید تورجی زاده، شهد بیضائی، شهید محسن فخری زاده ، شادی روح آیت الله محمدیزدی، آیت الله مصباح یزدی، حضرت آیت الله العظمی حسینی زابلی، شفای بیماران، پیروزی اسلام، نابودی کفر ، حاجت روایی و عاقبت به خیری همگی
🌺🌺🌷🌷
https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌺✨✨
سلام صبح به خیر
امروزتان سرشار از الطاف الهی
🌺✨✨
https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌷🌷🌱🌱
#حدیث_روز
امام علی علیه السلام :
إنّ إعطاءَ هذا المالِ قِنيَةٌ ، و إنّ إمساكَهُ فِتنَةٌ .
راستى كه بخشيدن اين مال و دارايى، اندوخته اى [براى انسان ]است و نگاه داشتن آن [مايه] فتنه است.
📚 غرر الحكم : ۳۳۹۱
🌷🌷🌱🌱
https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌹🌹
خدای من!
لطافت بهار و طبیعت همه جا را فراگرفته است بوی آن تا چند قدمی قربت دل استمشام می شود.
کاش بتوانم این غربت را کنم کنم. و عطر حضور و یاد تو را در قلبم استشمام نمایم.
🌹🌹
https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌺🌺🍃🍃🍃
#تفسیر_قرآن
💠سوره انشقاق
💠آیات 16 تا 21
بسم الله الرحمن الرحیم
«فَلَا أُقْسِمُ بِالشَّفَقِ؛ سوگند به شفق.»(16) «وَاللَّيلِ وَمَا وَسَقَ(الانشقاق/17)؛ و سوگند به شب و آنچه را جمعآوري ميکند.»(17)« وَالْقَمَرِ إِذَا اتَّسَقَ؛ و سوگند به ماه آنگاه که بدر کامل ميشود.»(18) «لَتَرْكَبُنَّ طَبَقًا عَنْ طَبَقٍ؛
که همه شما پيوسته از حالي به حال ديگر منتقل ميشويد (تا به کمال برسيد).»(19)« فَمَا لَهُمْ لَا يؤْمِنُونَ؛ پس چرا آنان ايمان نميآورند؟!»(20)« وَإِذَا قُرِئَ عَلَيهِمُ الْقُرْآنُ لَا يسْجُدُونَ؛ و هنگامي که قرآن بر آنها خوانده ميشود سجده نميکنند؟!»(21)
💠 نکته ها:
*«یحور» از«حور» به معنای رجوع و بازگشت است و مراد از آن بازگشت به حیات اخروی در قیامت می باشد.
*«طَبَق» به معنای تطبیق و انطباق است، یعنی قرار گرفتن دو چیز روی هم و به حالت نیز گفته می شود، چون روح انسان با آن حالت منطبق شده است. پس«لَتَرْكَبُنَّ طَبَقًا عَنْ طَبَقٍ»
یعنی شما بر خصلتی و حالتی سوار می شوید که مثل مرکبی شما را به سوی مقصد می برد.(تفسیر راهنما)
*همان گونه که در آستانه غروب، سرخی نمودار می شود، سپس سیاهی شب آن را می پوشاند و آنگاه نور مهتاب بر تاریکی شب پرتو می افکند و این حالات یکی پس از دیگری می آید، شما انسان ها نز یکی پس از دیگری آمده و دارای حالاتی گوناگون در مسیر تکامل به سوی خدا هستید.
*مراد از «لَتَرْكَبُنَّ طَبَقًا عَنْ طَبَقٍ» مراحل مختلف زندگی است که انسان در مسیر حرکتش به سمت پروردگارآنها را طی می کند. حیات دنیوی، حیات اخروی و حیات برزخی.(تفسیر المیزان)
ممکن است مراد از «لَتَرْكَبُنَّ طَبَقًا عَنْ طَبَقٍ» این باشد که سرنوشت شما، طبق سرنوشت اقوام گذشته است. اگر مثل آنان انکار کنید، هلاک می شوید و اگر مثل آنان ایمان آورید، نجات می یابید، حدیثی نیز این معنا را تأیید می کند.
*مراد از سجده در «وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ لَا يسْجُدُونَ» خضوع، تصدیق و ایمان است وگرنه باید هر آیه ای که تلاوت شود مردم به سجده افتند.
💠 پیام ها:
1- منشأ بدبختی انسان غفلت از معاد یا انکار آن است. «ظَنَّ أَنْ لَنْ يحُورَ»
2- منکران معاد براساس گمان انکار می کنند نه علم.« ظَنَّ أَنْ لَنْ يحُورَ»
3- ریشه خوشی های مستانه غفلت از آخرت است. «كَانَ فِي أَهْلِهِ مَسْرُورًا.... ظَنَّ أَنْ لَنْ يحُورَ»
4-عقل و احتیاط حکم می کند که اگر یقین به قیامت ندارید، لااقل به وقوع آن گمان داشته باشید.(یظنون انَّهم ملاقوا ربّهم»(بقره: 46) نه آنکه به عدم وقوع قیامت گمان برید که منشأ هلاکت است«ظَنَّ أَنْ لَنْ يحُورَ»
5- نتیجه قرائت قرآن باید عبودیت و تسلیم باشد. «إِذَا قُرِئَ .... الْقُرْآنُ لَا يسْجُدُونَ»
📚 تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، ج10 جزء 30، ص428-429.
https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌺🌺🍃🍃🍃