eitaa logo
شمیم حضور
47 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
813 ویدیو
219 فایل
**به نام خدا با صلوات بر محمد و آل محمد و امام شهدا. السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان(ع). خداوندا آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که تغییر یافتنی نیست. «رب هب لی حکما و الحقنی با الصالحین» التماس دعای فرج
مشاهده در ایتا
دانلود
مولای من! سلام روزت به خیر بلکه تمام روزهای سال و ماه ها و هفته ها که در پی هم می آیند و می روند؛ به خیر. مولای من! ما انسان ها ماشین زندگی را سوار شدیم و همچنان کوچه پس کوچه های اضطراب ونگرانی را طی می نماییم، برای خود فکر و خیالاتی داریم که هیچ کدام ره به سوی معبود حقیقی ندارد. مولای من! در این روزهای وانفسای عمر، سرعت حرکتمان از چراغ قرمز نفس هم گذشته است، کاش! سرعت گیری همچون ایمان و تقوا و توکل سر راهمان قرار دهیم؛ چرا که ناگاه سقوط پایان مسیر مان خواهد بود. اللهم عجل لولیک الفرج. ✍خ. محمدجانی @shamem_hoozoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از شمیم حضور
اعوذُ باللهِ مِنَ الشیطانِ الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س) السلام علیک یا ابا عبدالله(ع) السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی(عج)
هدایت شده از شمیم حضور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
100 مرتبه یا ارحم الراحمین ختم صلوات امروز هدیه می شود، به روح امام حسین(ع) اسراء و شهدای کربلا،ائمه بقیع(ع)، برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج)، شادی روح امام(ره)، امام شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدا و اسرای کربلا، شهید سردار سلیمانی و همراهان،اموات، علماء، سلامتی کادر درمانی،شهدای فاجعه منا، شهید ابراهیم هادی، شهید تورجی زاده، شهد بیضائی، شهدای روز سیزده آبان و شهید فهمیده ، شفای بیماران، پیروزی اسلام، نابودی کفر ، حاجت روایی و عاقبت به خیری همگی، ختم به خیر شدن حوایج دنیوی و اخروی همگی. هدیه به روح آیت الله فاطمی نیا https://eitaa.com/shamem_hoozoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیک یا بقیه الله(عج) (عج)
ترازوی کافر شناسی....
❇️ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺣﻀﺮت ﮐﻪ در ﯾﮏ ﻣﮑﺎن اﺳﺖ ، ﻧﺎﻇﺮ همه ﺟﺎ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ؟ ✅ﺑﺎﯾﺪ داﻧﺴﺖ ﮐﻪ ﺣﺎﺿـﺮ و ﻧﺎﻇﺮ داﻧﺴـﺘﻦ اﻣﺎم ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ اﻣﺎم ﺑﺎ ﭼﺸﻢ ﺳﺮ ، اﻓﺮاد را ﻧﮕﺎه ﻣﯽ ﮐﻨﺪ؛ همان ﮔﻮﻧﻪ ﮐﻪ شاهد و ﻧـﺎﻇﺮ ﺑﻮدن ﺧـﺪا ﻧﯿﺰ شهود و دﯾـﺪن ﻣﺎدي ﻧﯿﺴﺖ . ﺑﻠﮑﻪ اﻣﺎم داراي ﺣﻘﯿﻘﺖ وﺟﻮدي ﺑﺴـﯿﺎر ﺑﻠﻨـﺪي اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﮔﺴﺘﺮه اﯾﻦ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﺎدي ﻧﯿﺴﺖ. . در ﺑﺴـﯿﺎري از اﺧﺒﺎر ، ﺑﺮاي ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺻـﻠﯽ اﷲ علیه و آله و ﺳـﻠﻢ و اﻣﺎﻣﺎن ﻋﻠﯿهم اﻟﺴـﻼم ﻏﯿﺮ از آﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﻣﺎ آن را ﻧﻔﺲ و روح ﻣﯽ ﻧﺎﻣﯿﻢ ، ﻣﻘﺎﻣﯽ واﻻﺗﺮ اﺛﺒﺎت ﺷـﺪه و آن ﻣﻘﺎم ﻧﻮراﻧﯿﺖ اﺳﺖ . در رواﯾﺘﯽ ﻧﻘﻞ ﺷـﺪه اﺳﺖ :«ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﭼﯿﺰي ﮐﻪ ﺧﺪاي ﻣﺘﻌﺎل آﻓﺮﯾﺪ ، ﻧﻮر ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ اﮐﺮم و اﻣﺎﻣﺎن ﺑﻮد». در رواﯾﺖ دﯾﮕﺮ آﻣﺪه اﺳﺖ » : ﺧﺪاوﻧﺪ در آﻏﺎز ، ﻧﻮر ﻣﺤﻤﺪ ﺻﻠﯽ الله علیه و آله و ﺳﻠـﻢ و ﻋﻠﯽ ﻋﻠﯿـﻪ اﻟﺴــﻼم را ﺧﻠـﻖ ﮐﺮد» و در رواﯾـﺘﯽ دﯾﮕﺮ ﺑﯿـﺎن ﺷــﺪه اﺳـﺖ » : ﺧﺪاوﻧـﺪ ، از ﻧـﻮر ﻋﻈﻤـﺖ ﺧـﻮﯾﺶ ، آﻧـﺎن را آﻓﺮﯾﺪ». آﻓﺮﯾﻨﺶ از ﻧﻮر ﺧـﺪا ، ﭼﻨـﺪان ﺑﺮاي ﻣـﺎ روﺷﻦ ﻧﯿﺴﺖ ، وﻟﯽ ﻣﯽ ﺗﻮان ﮔﻔﺖ ﻏﯿﺮ ﻣـﺎدي و ﻣﻘﺎﻣﯽ ﺑﺲ ﺑﻠﻨـﺪ اﺳﺖ . اﯾﻦ ﻣﻘﺎم ﻧﻮراﻧﯿﺖ ، ﭼﻮن ﻣﺤﯿﻂ و درﺑﺮدارﻧـﺪه زﻣﺎنها و ﻣﮑﺎنها اﺳﺖ ، ﺑﺮ همه ﭼﯿﺰ اﺣﺎﻃﻪ وﺟﻮدي دارد و ﻧﻤﻮﻧﻪ و َﻣَﺜﻠﯽ اﺳﺖ ﺑﺮاي ﻋﻠﻢ الهی؛ ﯾﻌﻨﯽ همان ﮔﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﺧﺪاي ﻣﺘﻌﺎل ﺑﺮ همه ﻣﺎ ﺳﻮاي ﺧﻮﯾﺶ ، احاطه ﺣﻀﻮري دارد و اﯾﻦ ، ﺑﻪ زﻣﺎن و ﻣﮑﺎن رﺑﻄﯽ ﻧﺪارد ، آن ﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﮐﻪ ﻣﻈﻬﺮ ﺗﺎم اﺳﻤﺎي اﻟﻬﯽ اﻧﺪ و ﻋﻠﻤﺸﺎن ﻫﻢ مظهر ﻋﻠﻢ اﻟﻬﯽ اﺳﺖ ، ﺑﻪ ﻣﻮﺟﻮدات اﺣﺎﻃﻪ ﺣﻀﻮري دارﻧﺪ . ﺑﺮ اﯾﻦ اﺳـﺎس ، اﺳـﺘﻘﺮار ﺣﻀـﺮت در ﻣﮑﺎﻧﯽ از ﻣﮑﺎن های اﯾﻦ ﮐﺮه ﺧﺎﮐﯽ ، ﺑﺎ ﺷﺎﻫـﺪ و ﻧﺎﻇﺮ ﺑﻮدن او ﻣﻨﺎﻓﺎﺗﯽ ﻧـﺪارد . اﺳـﺘﻘﺮار ﺑﺮاي ﺑﺪن ﻣﺎدي اﺳﺖ و شاهد و ﻧﺎﻇﺮ ﺑﻮدن ، ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﻘﺎم ﻧﻮراﻧﯿﺖ و روح مطهر آﻧﺎن ﮐﻪ وﺳﻌﺖ وﺟﻮدي دارد ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. 📚(کتاب آفتاب مهر)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ می نگارد زمان در گذر است، تاریخ می نگارد قطار عمر همچنان در تب و تاب لحظه ها، در سکوت ثانیه ها در موج های خروشان زندگی به امید طلوع آفتاب ظهور و دیدن رخ یار در آیینه ی فردا ریل های انتظار را بی صبرانه و مشتاقانه به سوی ایستگاه نور طی می کند، به امید آن که شخصی با سلاح عدالت گستر خود از پشت انوار متراکم امید و آرزو ظهور نماید؛ غنچه های گلستان باغ انتظار را شکوفا نماید و آنگاه آزادگی و انسانیت و مهربانی را زینت بخش زمین نماید. ✍خ. محمدجانی @shamem_hoozoor
مولای من! سلام تمام فصل ها در انتظار گذشت، تمام زمستان ها به بهار تبدیل شد. مولای من! پس کی فصل انتظار به پایان می رسد و زمستان غیبت به بهار ظهور تبدیل خواهد شد؟ مولای من! مرا آماده ی فصل ظهورت گردان ✍خ. محمدجانی @shamem_hoozoor
یاری امام زمان(عج) به چه معناست؟ مرحوم فقیه ایمانی کتاب خود را با این سؤال اساسی شروع می کند که: آیا یاری امام عصر(ع) که خود مظهر قدرتِ یزدان و مظهر سیطره و چیرگی خدای جبار است، از طرف ما بندگانِ ضعیف امکان پذیر است؟ در پاسخ، با استناد به آیاتی چند می نویسد: «خداوند خود در قرآن کریم فرموده: «إن تنصروا الله ینصرکم و یثبّت أقدامکم؛ اگر خداوند را یاری کنید، او نیز شما را یاری کرده و گام هایتان را در سلوک راه حق ثابت و پایدار نگاه می دارد». ممکن است این سؤال در ذهن کسی خطور کند که خداوند متعال که خود بی نیاز مطلق است و احتیاج و نیاز در ذاتِ مقدّس او راه ندارد و معقول و پذیرفتنی هم نیست؛ چگونه چنین درخواستی را از بندگان خود نموده است؟» یا در جای دیگر فرموده: «من ذالّذی یقرض الله قرضاً حسناً؛ کیست که به خداوند قرض نیکو بدهد» در پاسخ باید گفت: خداوند از شدت علاقه و محبتی که به اولیای خود دارد، یاری آنها را یاری خود، ظلم به آنها را ظلم به خود، احسان به آنها را احسان به خود فرض کرده و آنان را معیار و ملاک قرار داده تا بندگانش را بیازماید. پس هر کس که ادعای دوستی خدا را دارد باید اولیای او را دوست بدارد، چنانکه در بسیاری از زیارات معصومین(ع) آمده است: «من أحبّکم فقد أحبّ الله و من أبغضکم فقد أبغض الله؛ کسی که شما را دوست بدارد، خدا را دوست داشته و هر که با شما دشمنی کند، خدا را دشمن داشته است». پس با توضیحات بالا روشن شد، اگر کسی بخواهد خدا را یاری کند تا مشمول عنایات پروردگار و امدادهای غیبی او واقع شود، باید اولیای او را یاری کند و بدیهی است که سر سلسلة اولیای الهی و محبوب ترین افراد در درگاه ربوبی، پیامبر خدا(ص) و اهل بیت(ع) او هستند و آنان سرچشمة همة برکات و واسطة همة فیوضاتِ الهی می باشند و آنچه از طرف پروردگار به بندگانش احسان می شود به خاطر آنهاست. و در زمان حاضر ولایت کلیة الهیه و خلافت و وصایت نبویه به وجود مبارک حجت بن الحسن(ع) اختصاص دارد و اوست که واسطة میان خدا و خلق می باشد: «و بیمنه رُزق الوری و بوجوده تثبت الأرض و السماء؛ به برکت وجود نازنین اوست که به همة موجودات روزی داده می شود و به وجود شریف اوست که زمین و آسمان پایدار مانده است». پس وظیفة ما در مقابل این همه الطاف و عنایات که از ناحیة مقدس او به ما می رسد، شکرگزاری است و کمترین مرتبة شکر آن است که نعمت های ولیّ خود را در راه مخالفت با او به کار نبریم و موجباتِ خوشنودی او را فراهم آوریم و او را به هر شکل ممکن یاری دهیم که این خود یاریِ خداست و همان چیزی است که خداوند در برابر آن، وعدة نصرت به بندگانش را داده است. 📚فقیه ایمانی، محمّدباقر، شیوه های یاری قائم آل محمد، صص 11 و 12. @shamem_hoozoor