eitaa logo
شمیم حضور
48 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
816 ویدیو
219 فایل
**به نام خدا با صلوات بر محمد و آل محمد و امام شهدا. السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان(ع). خداوندا آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که تغییر یافتنی نیست. «رب هب لی حکما و الحقنی با الصالحین» التماس دعای فرج
مشاهده در ایتا
دانلود
♠♠♠ تو بخشنده هر گناهی، الهی به جز تو نباشد پناهی، الهی به این بنده ناتوانت مدد کن که ابلیس دارد سپاهی، الهی چه دردها به رویم ز رأفت گشودی کشیدم چو از سینه آهی ، الهی زیک عمر عصیان، نشانی نماند ز رحمت کنی گر نگاهی ، الهی به نیکی مبدل نمائی بدی را چو خواهی ببخشی گناهی، الهی دهد روشنی را جلا تیرگی ها که ظلمت ضروری است گاهی، الهی ز ما اسم غفار تو چون درخشد چه باکی از این روسیاهی، الهی به اثبات ستاریت روز محشر شود محو هر اشتباهی ، الهی به جرم خودم داورا چون مقرم معافم کن از دادخواهی، الهی به جز حب حیدر که آن هم تو دادی ندارم دگر تکیه گاهی ، الهی نه آنم که کوهی به کاهسی ببخشی ندارم به غیر از تباهی، الهی چو رحم تو سبقت، زقهر تو گیرد در آن دم چه کوهی چه کاهی، الهی ولی هر که با مرتضی آشنا نیست ندارد به عفو تو راهی، الهی به باغ ولایش ، به رسم گدایان منم ره نشین چون گیاهی، الهی به قلب(حسان) مهر جانبخش او را فزون کن دمادم، الهی، الهی 📚 مرثیه عاشورا ♠♠♠ https://eitaa.com/shamem_hoozoor (ع)
♠♠🌲🌲 🌟 دعوت کوفیان از امام حسین (علیه السلام ) از دیگر عواملی که امام حسین( علیه السلام)را به قیام واداشت دعوت کوفیان از آن حضرت بود ، دعوت مردم از امام(علیه السلام ) ایجاب می کرد که به خواست مردم پاسخ مثبت دهد . پذیرش دعوت مردم کوفه ازجانب امام حسین (علیه السلام )درست همانند قبول ولایت حضرت علی (علیه السلام) است . بعد از کشته شدن عثمان مردم به خانه حضرت علی( علیه ا لسلام) ریختند تا با وی بیعت کنند حضرت هم با توجه به اصرار مردم در پذیرش حکومت فرمودند : «آگاه باشید به خدا سوگند اگر نه این بود که جمعیت بسیاری گرداگردم را گرفته وبه یاری ام قیام کردند و از این جهت حجت تمام شده است و اگر نبود عهدی که خداوند از علماء و دانشمندان گرفته که در برابر ستم ستمکاران و گرسنگی ستم دیدگان سکوت نکنند ؛ من مهار شتر خلافت را رها می ساختم و از آن صرفنظر می کردم» . در زمان امام حسین (علیه السلام) نیز مردم کوفه نامه های فراوانی برای امام فرستادند و اولین عکس العمل امام(علیه السلام) این بود که پسر عمویش مسلم بن عقیل را به کوفه فرستاد تا اوضاع را بسنجد مردم کوفه با دعوت ازامام حسین (علیه السلام) مسیر فیزیکی و ظاهری امام را معین کردند ، وخود آن حضرت مسیر معنوی و باطنی حرکت خودرا مشخص کرد . اگر مردم کوفه از امام (علیه ا لسلام) دعوت نمی کردند امام (علیه السلام ) حرکتی را که آغاز کرده بود شاید مسیر آن کوفه نبود، اما ارسال نامه ها از طرف شخصیتهای کوفی به دست امام (علیه السلام )رسید که به تدریج نامه ها به هزار نامه رسید . نخستین نامه در دهم ماه رمضان سال 60 هجری به دست امام (علیه السلام ) رسید . امام حسین(علیه - السلام ) برسر دو راهی تاریخ قرار گرفته است اگر به تقاضای آنان پاسخ نمی داد قطعاً درمقابل تاریخ محکوم بود و تاریخ آینده قضاوت می کرد که زمینه مساعد بود اما امام (علیه السلام ) نتوانست از این فرصت استفاده کند . امام( علیه ا لسلام )برای اتمام حجت به تقاضای آنها پاسخ مثبت داد . بنابراین مردم کوفه نقش اساسی در حرکت امام داشتند تا آنجا که با خبر شهادت مسلم نیز برنگشت چون حجت برآنها تمام شده بود و دراین صورت آنها ادعا می کردند نسبت به امام (علیه ا لسلام) وفادار بودند . ... 📚 1. نهج البلاغه ، محمد ، ح3، ص497 . 2. احمد ، خاتمی ، ره توشه راهیان نور ، چاپ اول ، قم ، دفتر تبلیغات اسلامی ، بی تا ، صص162-3. 3. عباس ، عزیزی ، لهوف ، چاپ نهم ، قم ، صلاه ،1386، ص 15 . 4.عباس ، عزیزی، امام حسین(ع) از زبان استاد مطهری ، قم ، صلاه ، بی تا ، صص30-19. https://eitaa.com/shamem_hoozoor (ع) ♠♠🌲🌲
♣♣🌱🌱 🌟 بیداری مردم اثر دیگر قیام عاشورا روشن ساختن افکار عمومی توده های مردم بود ، فرزند پیغمبر( صلی الله علیه و آله و سلم) با موقعیت حساس و بی نظیر خود اجتماع آنروز را متوجه اسلام حقیقی نمود تا مردم فریب ستمگران بی دین را که به نام اسلام ، حقیقت اسلام را می کوبیدند نخورند . از آنجا که امام حسین (علیه السلام)در شمار دعوت کنندگان به سوی خدا و منادی حق و نور حق است و نور حق هم پنهان نمی ماند و آتش الهی هرگز به خاموشی نمی گراید وخداوند هم خواسته تا نور خودرا به اتمام برساند ، بنابر این امام قیام کرد تا مردم مسلمان را که درخواب عظیم بسر می بردند بیدار کند و آنان را از سستی برهاند و روح مبارزه طلبی را در آنان بدمد تا هم از بند مستبدان برهند و هم دربندان را برهانند . در زیارتی از زیارتهای امام حسین (علیه السلام) که در روز اربعین خوانده می شود جمله ای پر معنا وجود دارد وآن این است : «بَذل مَهجه فیک لِیستَنقذ عِبادک مِن ألجهاله لی ؛ در راه تو بذل جان کردتا بندگان تورا ازنادانی نجات بخشد » امام حسین (علیه ا لسلام) خون خود را نثار کرد تا مردم را ازجهالت نجات بخشد و درجای دیگری می فرماید : «دوامُ الاعتباریودّی إ لی الاستبصار وَیثمرالاذدجار؛ ادامه عبرت آموزی به بصیرت می انجامد و خویشتنداری در پی می آورد» . 🌟 پایداری اسلام حفظ قانون اگرچه به آن عمل نشود از مهمترین مسائلی است که همیشه مورد توجه بزرگان جهان بوده و همیشه حراست و پاسداری قانون را از مفاخر خود می دانستند . همگان باید در حفظ دین و دفاع ازحریم شرع و احکام کوشا باشند و هرگاه دین دستخوش تغییر وتحول از جانب معاندین شد واجب است مسلمانان به یاری دین برخیزند و خطرات را ازدین دفع کنند . امام حسین( علیه السلام )برهمه انسانهای پس از خود تا آخر تاریخ و بر همه بشریت وتمدنهای پس از خود حق دارد و همه مدیون ایشانند ؛ زیرا اگر امام حسین (علیه السلام) نبود عاشورا نبود و اگر عاشورا نبود اسلام نمی ماند و اگر اسلام نبود تمدن اسلامی پدید نمی -آمد ، تازمینه اصلی ایجاد تمدن و پیشرفتهای بعدی و ظهور رنسانس در غرب بشود و در آن صورت این تمدن کنونی وجود نداشت . امام حسین (علیه السلام) با قیام عاشقانه خود حقیقت محبت ورزی و دوستی راستین را به همگان آموخت ؛ مقاومت و پایداری این وجود مقدس وایستادگی در مقابل ظلم وستم باعث بقاء و دوام شد و نهضت مقدس این بزرگوار بقای دین را باعث گردید به طوری که گفته می شود دین را وجود مقدس محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم ) شروع وآغاز نمود و بقای آن به واسطه وجود مبارک امام حسین( علیه السلام) شد ؛روایت مشهور نبوی که فرمود :«حسین از من است و من از حسین هستم » به معنای این است که برپایی و باقی ماندن اسلام به برکت امام حسین (علیه السلام) است ؛آن حضرت باعث شد که قانون اسلامی به رسمیت خود باقی بماند و از قانونیت نیفتد . 📚 1.محمد هاشم ، دستغیب ، سیدالشهدا (علیه السلام) ، چاپ اول ، شیراز ، کانون تربیت ، بی تا ، صص6-5 . 2. بخشعلی ، قنبری ، فلسفه عاشورا ، ص29 . 3.عباس ، قمی ، مفاتیح الجنان ، چاپ دوم ، قم ، فاطمةالزهرا ،1377 ، ص771 . 4. علی اصغر ، الهامی نیا ، عبرت های عاشورا ، چاپ اول ، بی جا ، آموزش های عقیدتی سپاه ، بی تا ، ص19 . 5.محمد هاشم ، دستغیب ، همان کتاب ، ص7 . https://eitaa.com/shamem_hoozoor (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اباعبد الله.mp3
1.56M
صلی الله علیک یا ابا عبدالله ♣♣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوشنبه.jpg
32.8K
♣♣🍃🍃 100مرتبه یا قاضی الحاجات ختم صلوات امروز هدیه می شود به روح منور امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان(عج)، سلامتی رهبر، شادی روح امام(ره) ، شهداو اسرای واقعه کربلا و شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم، شهید محمود رضا بیضائی، شهید سردار سلیمانی و همراهان، شهید تورجی زاده، شهید حججی، شهید ابراهیم هادی، شکست و نابودی اسرائیل، نجات و پیروزی فلسطین، شادی روح اموات، سلامتی و عاقبت به خیری کادر درمانی، شفا و کنترل بیماران کرونا، پیروزی حق و حقیقت، نابودی کفر و باطل، سلامتی، شادی روح شهدای فاجعه منا، عاقبت به خیری، برآورده شدن حوائج دنیوی و اخروی، سلامتی و سعادت تمام اساتیدی که از علم خویش بهره مندمان کردند و سعادت همگی ♣♣🍃🍃
♣♣🌴🌴 (ع) امام جعفر صادق علیه السلام: رسول خدا صلی الله علیه و آله در سفری از مرکب خود پیاده شد و پنج سجده به جای آورد. چون بر مرکب نشست، یکی از اصحابش عرض کرد: ای رسول خدا، ما کاری از شما دیدیم که قبلاً نکرده بودید! حضرت فرمود: آری، جبرئیل علیه‌السلام نزد من آمد و بشارتم داد که علی، اهل بهشت است و من به شکرانه آن در پیشگاه خدای متعال سجده کردم. چون سر برداشتم گفت: فاطمه هم اهل بهشت است و من به شکرانه آن نیز خدای متعال را سجده کردم. چون سربرداشتم گفت: حسن و حسین، سرور جوانان بهشتی‌اند و من باز به شکرانه آن خدای متعال را سجده کردم، چون سربرداشتم گفت: دوستدار آنان نیز اهل بهشت است و من برای خدای متعال، سجده شکر به جای آوردم. چون سربرداشتم گفت: و هرکس دوستدار ایشان را دوست بدارد، او نیز اهل بهشت است و من باز به شکرانه آن، در پیشگاه خدای متعال سجده کردم. متن حدیث: الإمام الصادق علیه السلام: بَینا رَسولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله فی سَفَرٍ إذ نَزَلَ فَسَجَدَ خَمسَ سَجَداتٍ ، فَلَمّا رَکِبَ قالَ لَهُ بَعضُ أصحابِهِ : رَأَیناکَ یا رَسولَ اللّه ِ صَنَعتَ ما لَم تَکُن تَصنَعُهُ ! قالَ : نَعَم ، أتانی جَبرَئیلُ علیه السلام فَبَشَّرَنی أنَّ عَلِیًّا فِی الجَنَّةِ ، فَسَجَدتُ شُکرًا للّه ِِ تَعالی ، فَلَمّا رَفَعتُ رَأسی قالَ : وفاطِمَةُ فِیالجَنَّةِ ، فَسَجَدتُ شُکرًا للّه ِِ تَعالی ، فَلَمّا رَفعتُ رَأسی قالَ : وَالحَسَنُ وَالحُسَینُ سَیِّدا شَبابِ أهلِ الجَنَّةِ ، فَسَجَدتُ شُکرًا للّه ِِ تَعالی ، فَلَمّا رَفَعتُ رَأسی قالَ : ومَن یُحِبُّهُم فِی الجَنَّةِ ، فَسَجَدتُ للّه ِِ تَعالی شُکرًا ، فَلَمّا رَفَعتُ رَأسی قالَ : ومَن یُحِبُّ مَن یُحِبُّهُم فِی الجَنَّةِ (فَسَجَدتُ شُکرًا للّه ِِ تَعالی) 📚 "أمالی مفید،جلد 2، صفحه 21" https://eitaa.com/shamem_hoozoor (ع)
♣♣♠♠ 🌟 احیای سنت وسیره پیامبر (صلی الله علیه وآله و سلم ) روش و سیره رسول خدا(صلی الله علیه وآله و سلم ) اصل واساس دین محسوب می شود و مورد اتفاق مسلمانان است اما باید گفت در عصر معاویه و پس از آن این امر مهم دینی نادیده گرفته شد ، امام حسین (علیه السلام) قیام خود را پیروی از دین حضرت محمد( صل الله علیه وآله و سلم ) و احیای سنت او دانسته است و به برادرش محمد بن حنیفه فرمود :« و إنی لَم اُخرِج اشد اًولا بطراً و لا مفسداً ولاظلماً إنما خَرجتَ لِطلبِ ألاصلاح فی اُمة جدی ؛ من ازروی هوی و هوس و سرکشی و تبهکاری وستمگری قیام نکردم ، تنها به انگیزه سامان بخشی در امت جدم برخاستم . » قیام امام حسین(علیه السلام ) می تواند ابعاد گوناگونی داشته باشد اما به هیچ وجه امام حسین(علیه السلام ) قیام نکرد تا حکومت تشکیل دهد ؛ او می خواست سنت وسیره پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم ) را تجدید کند و این احیاء نیاز به قدرت داشت ، بنابراین اگر قیام امام حسین (علیه السلام) به نتیجه نمی رسید ؛ حکومت نیز تشکیل می داد ، امام حسین (علیه السلام ) پس از ورود به مکه نامه ای به سران قبائل بصره فرستاد و طی آن چنین نوشت : «اینک پیک خودرا بانامه ای به سوی شما می فرستم و شمارا به کتاب خدا و سنت پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم ) دعوت می کنم زیرا در شرایطی قرار گرفته ایم که سنت پیامبر بکلی از بین رفته است و بدعتها زنده شده اما من شما را به راه راست هدایت می کنم ودرود خداوند بر شما باد» . با تامّل در این سخنان روشن می شود که قیام آن حضرت هیچ گونه پیامدی مادی نداشت ، بلکه خود حضرت هدف از قیام خود را اینگونه بر می شمارد : « وَ إنی لَم اُخرِج أشراً وَلا بَطَراً ولا مَفسداً وَلاُظلماً إنما خَرجتَ لِطلبِ إلاصلاح فی اُمة جدی،أیدان باِ لمَعروف ألنهی عَنِ أ لمُنکَر َوایسِر بِسیرة جدی علی بن ابیطالب (علیه السلام) ؛ من به جهت خودخواهی و ستمگری و فتنه انگیزی خارج نشده ام بلکه به قصد اصلاح برامت جدم خروج کردم ، می خواهم به معروف فرمان دهم واز منکر باز دارم و برسیره جدم و پدرم علی بن ابی طالب (علیه ا لسلام) رفتار کنم ». با نگاهی به تاریخ آن روز سرزمینهای اسلامی ، می یابیم که سنت نبوی پس از گذشت کمتر از نیم قرن در مسیر انحطاط افتاده است و به خاطر اختلافات صحابه و برداشتهای دینی گوناگون از سیره رسول خدا (صلی الله علیه وآله و سلم ) پراکنده شدند ؛ به همین خاطر امام (علیه السلام ) می فرمایند : «ألا بنابر این مؤمن باید مشتاق دیدار خدا باشد چرا که زندگی در چنین دوره ای مایع ننگ و سختی و مرگ سعادت است و د ر چنین شرایطی حضرت امام حسین (علیه ا لسلام)دست به قیام زدند و قیام اصلاحی امام حسین (علیه السلام)ریشه درنهضت اصلاحی انبیاء داشت ، او وارث خط اصلاح پیامبران بود و در این راه جان خود را فدا کرد تا مفاسد برچیده شود ، امام حسین (علیه ا لسلام) بُعدی از اصلاح طلبی خویش را بر مبنای احیای کتاب خدا و سنت و زدودن بدعت از افکار و اعمال مردم بر شمرد؛ به گونه ای که در نهضت خویش بر اوضاع نابسامان اجتماع صحه نمی گذاشت ومهر سکوت بر لب نمی گذاشت وخروج خویش را فقط انگیزه اصلاح در امت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) معرفی می کرد و می فرمود : « وإنما خرجتُ لطلبِ الاسلام ِفی امة جدی ؛ من برای اصلاح امت جدم خارج شده ام » به هرحال یکی از نتایج وعلل این قیام این بود که سنت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) را احیاءکند . ... 📚 1.بخشعلی ، قنبری ، فلسفه عاشورا ، چاپ دوم ، تهران ، سازمان تبلیغات ،1379، ص29. 2. محمود ، شریفی ، موسوعه کلمات امام حسین(ع)، ص330 . 3 . جعفر ، شهیدی ، دید گاهها ، جلد1،چاپ دوم ، قم ، نشر آثار امام (ره) ، بی تا ، ص83 . 4 . شریف ، قریشی ، حیاه ، امام حسین (ع) ، جلد2، چاپ اول ، قم ، مؤسسه اسلامیه ،2006 ، ص264 . 5 . علی ، ابن شهرآشوب ، مناقب آل ابی طالب ، هاشم ، رسولی محلاتی (محقق) ، جلد4، چاپ دوم ، قم ، علامه ، بی تا ، ص89 . 6. محمد بن جریر ، طبری ، تاریخ طبری ، ابو القاسم ، پاینده (مترجم) ، جلد3 ، چاپ اول ، بیروت ، رواقع التراث العربی ،1362 ، ص404 . 7. علی ، ابن شهر آشوب ، مناقب آل ابی طالب ، ص79 . https://eitaa.com/shamem_hoozoor (ع)