کلاس های تابستانی مدرسه مسجد امام حسن مجتبی (ع)
کلاس مومنات (اول، دوم، سوم) 💐💐💐
داستان هایی از گلستان سعدی ، حفظ قرآن(جز سی)، نمد دوزی، چرتکه، مکالمه عربی، ورزش
کلاس قانتات (چهارم، پنجم، ششم) 🌺🌺🌺
ادبیات(گلستان سعدی)،خیاطی (چادر، مانتو، شلوار)، حفظ قرآن (جز سی)،مکالمه عربی،چرتکه،گلدوزی، ورزش
کلاس عابدات (هفتم، هشتم، نهم) 🌻 🌻 🌻
ادبیات (گلستان سعدی)،خیاطی (چادر، مانتو، شلوار)، حفظ قرآن (جز اول)، مکالمه عربی، تقویت ریاضی، گلدوزی، ورزش
شنبه تا چهارشنبه ساعت 9-12،از 10تیر آغاز شده تا 20مرداد ادامه دارد.
🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼
به مناسبت ایام زیارت مخصوص حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیه السلام که همه هستی ما به فداي خاک پای کبوتران گنبد طلای او...
سلام علیکم و رحمة الله.
برای تحقق تمدن اسلامی که مقدمه اش تشکیل دولت اسلامی است اولین قدم این است که تا جای ممکن از ساختارهای مدرنیته گریزان باشیم و بعد از آنکه از سلامتی و ایمنی خود اطمینان حاصل کردیم آنوقت با خیال راحت ریشه مدرنیته را با تیشه صبر بصیرت بدون تنش و چالش از سرزمین اسلام بیرون کشیده و به جهنم کفر پرت میکنیم.
لذا یک انسان عاقل برای ایجاد تحول ساختاری در مدرنیته نمی تواند خودش و مایملکش را به مدرنیته بسپارد و انتظار تحول هم داشته باشد.
از آنجایی که مدرنیته غلیظ ترین حجاب و پرده بر سر اهداف اسلامي و به اصطلاح ضل مضل است حتما در دلش سیاهی و سیاه زدگیست.
لذا مثلا بنده اگر عاقل باشم به هیچ وجه من الوجوه فرزندم که پاره تنم و عزیزترین چیزم هست را به مدرسه که بدترین جز از دنیای مدرن که یک کل به هم پیوسته شامل اجزا است هرگز نمی سپارم.و به جهت یک پاره کاغذ که هیچ آورده مالی و اجتماعی برای من و تمام هم نسلانم نداشته آینده اخروی و دنیوی او را به این خطر عظیم نمی اندازم.
بعد از اینکه این انتخاب درست و مهم را انجام دادم آنوقت اگر خواستم گوشه چشمی هم به مدرک می اندازم و با یکی از راه های گوناگون از مدرک دار بودن خود و فرزندم را محروم نمی کنم.
مثال دیگر ؛ اگر بنده عاقل باشم به هیچ وجه من الوجوه برای مدیریت امر طب و سلامتی و احیانا مداواي بیماری خود و عزيزانم پایم را در درمانگاه و داروخانه و بیمارستان نمي گذارم. اما در عین حال خود و خانوادهاش را هم از داشتن دفترچه بیمه خدمات اجتماعی هم محروم نمي کنم. هر چند هیچ گاه از آن استفاده نکنم.
انسان نباید در مقابل ظلم ساختاری و مستمر کوتاه بیاید و دچار غفلت و روزمره شود. خصوصا در چنین زمانه عسرت که غرب با تحمیل لوایح استعماری و سند های بین المللي قصد استحاله فکری،فرهنگی،اقتصادی و سیاسی ما را دارد به طوري که حالا با کمک و مباشرت سازمان همکاری های بین المللي ژاپن و کره جنوبی و سازمان همکاری های اسلامی پروژه نفوذ را دنبال می کند.
ما فعالیم نه منفعل ما تنها آینده نگر نیستیم بلکه آینده نگار هستیم. ما می گوییم که در ایران بیست سال دیگر چه کسانی با چه شاخصه ها و مدارکی بر سر کار اداره کشور می آیند و باید بیایند.
ما کنکور را و مدارک بی اعتبار آموزش و پرورش و کم اعتبار دانشگاه را محو خواهیم کرد.
ما وزارت آموزش و پرورش را از افراد فاسد و مفسد پاکسازی خواهیم کرد.
ما نظام تعلیم و تربیت کشور را از بیخ و بن متحول خواهیم کرد آن چنان که امام و رهبر و ولی نعمتان حضرت خامنه ای کبیر اراده فرموده باشد.
اگر تمام نماز شب خوان های ایران جمع بشوند و مقابل ما قرار گيرند هرگز نخواهند توانست سر سوزنی خلل در اراده پولادین ما جهت تاسیس و گسترش مسجد مدرسه ها و مقابله ساختاری با نظامات مدرنیته ایجاد کنند چرا که ما تایید ولی را داریم همچنان که فرمود اینها گوش به زنگ های من هستند.
ما نسلی هستیم که عزم جزم داریم برای این که دیگر حرف ولی ثانیه ای زمین نماند و صاحبمان بیش از این پشت پرده غیبت نماند و لذا هستیم با قوت و قدرت هم هستیم.
ما مسجد مدرسه را سکوی پرتاب و درگاه ورود به تمدن اسلامی می دانیم و همه شرایط تحقق را هم در خود و هم نسلی هايمان می بینیم. تاييدات و امداد های الهی را هم هر روز مشاهده میکنیم لذا هر چه ميگذرد بر یقیناً افزوده می شود و عزمتان راسخ تر.
در پایان از خدای تدارک و تعالی درخواست و طلب میکنیم همان را که حضرت خامنه ای قبل از بلوغ از خدا می خواست:
اللهم اجعلنا مجددا لدینک و محیی لشریعتک
خدایا ما را تجدید کننده دین و زنده کننده شریعت خود قرار بده.
۱۳۹۸/۵/۴
قم مقدسه
والسلام.
#در_مسجد_تحصیل_کنید.
##مسجد_مدرسه_درگاه_ورود_به_تمدن_اسلامی
@shamta
tavasi.ir
*سیصد نباید برای تدریس موفق*
1- آغاز کلاس بدون بسم الله
2- بدون سلام وارد کلاس شدن
3- آغاز کلاس با بداخلاقی
4- آغاز کلاس بدون کمی احوالپرسی
5- آغاز کلاس بدون ابرقراری نظم
6- ترسیم نکردن اهداف درس در ابتدای ترم یا سال تحصیلی
7- ترسیم رویایی و غیر قابل دستیابی اهداف درس
8- نگاه چشمی و توجه، فقط به به بخشی از کلاس
9- نگاه به شخص خاص
10- نگاه نکردن و وانمود حال ناخوشایند از شخصی خاص
11- نگاه به در و دیوار
12- نگاه مکرر به بیرون از پنجره
13- دیر آمدن و سر وقت رفتن
14- سر وقت آمدن و زود رفتن
15- دیر آمدن و زود رفتن
16- دیر آمدن و بدون رضایت همه دیر رفتن
17- تعطیلی کلاس به بهانههای مختلف
18- بی توجهی به وضع ظاهری خود
19- بی نظمی و وقت ناشناسی
20- معرفی نکردن و نگفتن مختصری از رزومۀ کاری در ابتدای سال
21- اغراق و غلو در معرفی خود و رزومهٔ کاری بافت
22- از معلمان و استادان پیشین بدگویی نمودن
23- تعریف بیش از حد از خود
24- بی مطالعه به کلاس رفتن
25- سرسری گرفتن درس
26- عدم مدیریت کلاس
27- عدم ارتباط منطقی با فراگیران
28- توقع و انتظار یکسان از همه
29- مسئولیت ناپذیری
30- بی صبری و از کوره به در رفتن
31- بی عدالتی
32- عدم شناخت کافی از روحیات، طبیعتها، نیازها و تفاوتها
33- تحقیر متعلمان
34- غرور بی جا
35- خوب گوش ندادن به پرسشها
36- انتقاد نپذیرفتن
37- ارزیابی نکردن مستمرِ خود
38- ارزیابی نکردن مستمرِ پیشرفت تحصیلی فراگیران
39- عدم مطالعة مستمر
40- بی اطلاعی از اوضاع فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه
41- شوخیهای بی جا
42- بد دهانی
43- عدم بهره گیری از وسایل جدید کمک آموزشی
44- عدم آشنایی با فناوریهای نو و فضای مجازی
45- عدم پیوند محبتآمیز و عاطفی
46- برقراری ارتباط عاطفی بیش از حد با فراگیران به نحوی که درس را تحتالشعاع قرار دهد
47- ایجاد یاس و نا امیدی
48- گلایه از وضعیت جامعه
49- بیان مشکلات شخصی
50- یکنواختی کلاس
51- عدم بهره گیری از طنز، لطیفه و...
52- استفاده از حربة زور و تهدید
53- استفاده از حربۀ نمره برای اولین گام در تشویق یا تنبیه
54- استفاده از نمره به عنوان یک حربة ثابت
55- گروکشی در نمره دادن
56- تبعیض در نمره دادن
57- بیمیلی و بیرغبتی به درس یا تدریس
58- انعطافناپذیری
59- برخورد کینهای با فراگیران
60- عدم یادگیری فنون نوین تدریس
61- عدم تعامل با دیگر همکاران خود
62- قبول هدایا از فراگیران
63- تحمیل هزینههای سنگین خرید کتاب و لوازمی که در وسع اکثریت نیست
64- توجه نداشتن به فراگیران بیبضاعت
65- عدم برخورداریٍ حداقلی از جنبههای عمومی علم روانشناسی
66- با شکم گرسنه به کلاس رفتن
67- با اعصاب خراب به کلاس رفتن
68- برجسته کردن جیب از خودکار، کیف پول، موبایل و... به نحوی که ظاهر را خراب کند
69- متهم کردن فراگیران به دروغ در صورتی که به دلیلی عذر بیاورند
70- بیتوجهی به مشکلات شخصی و خانوادگی دانش آموزان و دانشجویان 71- همراه نداشتن خودکار
72- عدم معرفی منابع مرتبط
73- به روز نبودن منابع
74- انگشتنما شدن
75- انگشتنما کردن یک یا چند فراگیر
76- درگیری لفظی
77- درگیری یا تنبیه فیزیکی
78- عبوس و گرفته بودن
79- مسواک نزده به کلاس رفتن
80- بوی نامطبوع کفش یا بدن
81- تدریس با عینک آفتابی یا دودی(به نحوی که چشم دیده نشود (اگر مجبورید هر از گاهی آن را از چشم بردارید حتی برای چند ثانیه)
82- تا پایان کلاس، یک جا نشستن یا ایستادن
83- گیر دادنِ بی خودی و دنبال بهانه گشتن
84- از کاه، کوه ساختن
85- سوء ظن بی جهت به خود یا کلاس
86- به همراه نداشتن یک آینۀ کوچک
87- ترس و وادادگی در کلاس
88- اهمیت بیشتر به پولدارها و آقازادهها
89- تحقیر پولدارها و آقازادهها
90- بیتوجهی و تحقیر بیبضاعتها
91- آمد و شد به دانشگاه یا مدرسه با ماشین دانشجویان و دانش آموزان
92- درگیری و مجادله با مدیران آموزشگاه
93- بازی با خودکار، ریش، دکمه، ماژیک و...
94- یکسره درس دادن بدون استراحت و تنفس
95- نداشتن طرح درس(دستکم طرح درس ذهنی)
96- تعجیل در رسیدن به اهداف
97- عدم تقسیم بندی بالسویۀ مطالب درسی در طول سال تحصیلی
98- خواستن تمرینهای دشوار
99- رفاقت غیرمتعارف و معمول با فراگیران خصوصا تبعیضآمیز
100- اکتفا کردن به حرف و سخنرانی
101- پوشیدن لباس نامناسب، جلف و جلب توجه کننده
102- تحتالشعاع قرار گرفتن تدریس ذیل موارد جانبی همچون رنگ لباس، نوع پوشش و آرایش، نوع حرکت و رفتار و...
103- حضور در کلاس با لباس غیر رسمی
104- پوشیدن کفش تنگ، جوراب تنگ، لباس خشن و هرآنچه در روان شما تاثیر منفی دارد
105- فرستادن دانشآموز به دفتر و ناتوانی از حل مشکل در کلاس
106- ایجاد حالت پادگانی
107- ایجاد توقع غیرقابل دسترسی
108- پراکندهگویی یا پراکنده نویسی تابلو
109- عدم تطبیق درس با تیتر تابلو
110- نامنطم نویسی روی تابلو
111- استفاده ناصحیح از تابلو مثلاً کل درس را روی تابلو نوشتن
112- پاک کردن تابلو با دست، آستین و ...
113- عدم تقسیم بندی تابلو در صورت تنوع موضوعات
114- پشت به کلاس هنگام کار با تابلو خصوصا طولانی مدت
115- وادار کردن دانشآموز خلافکار به عذرخواهی
116- عذرخواهی مکرر از کلاس
117- بی توجهی به رفع تیکهای رفتاری خود
118- کیفیت را فدای کمیت کردن
119- دست انداختن کسانی که احتمالا تیک رفتاری دارند
120- زوم کردن روی تیکهای عصبی یا شخصیتی فراگیران
121- عدم رفع شبهۀ مشهود در ظاهر و سعی در مخفی کردن آن(مثلاً اگر یک انگشت ندارید، خیلی راحت بگویید مادرزاد است یا در تصادف قطع شده)
122- خواب آلوده درس دادن
123- سستیِ بدن و ورزیده نبودن
124- نگرش و توجه سیاسی به فراگیران
125- خواستن چیزی از فراگیران اگر خود به آن پایبند نیستید
126- پیوند ندادن آموزشهای قبلی به درس فعلی
127- عدم اغماض وتغافل
128- پرتاپ کردن اشیا(گچ، ماژیک، عینک، صندلی و به طرف فراگیران)
129- عدم ضبط صوتی یا تصویری تدریس و مرور و ارزیابی دقیق و مستمر
130- خوردن بعضی غذاهایی که به آن حساسیت دارید و در تدریس شما اخلال ایجاد می کند(ترشی، نمک زیاد و... )
131- بردن بچه خردسال خود سر کلاس(یکی دوبار اشکال ندارد گاهی اوقات مفید هم هست)
132- خاموش نکردن گوشی یا پاسخ دادن آن وسط تدریس
133- یاد نکردن از مناسبتهای خاص که با درس مصادف شده است
134- عدم بررسی و شناخت کافی و حضوری از محل تدریس(در اولین تدریس)
135- غیبت و بدگویی کردن از بچهها در دفتر آموزشگاه یا
دانشگاه
136- مشاوره دادن در اموری که تخصص ندارید
137- مشورت نگرفتناز همکاران (مستقیم یا غیرمستقیم)در بهبود کلاسداری
138- خوردن سیر یا غذاهای بودار و رفتن به کلاس
139- اجبار به خریدن بستنی و ... برای کسانی که در کلاس شلوغ می کنند و قادر به کنترل آنها نیستید
140- استفاده از برخی شیوههای نوین پیشنهاد شده در کارگاهها، بدون تمرین قبلی
141- فقدان روح تعامل و همکاری بین استاد و دانشجو و بین دانشجویان باهم
142- عدم پیوند مطالب درسی با واقعیتهای بیرونی
143- لحاظ نکردن روحیه فراگیران با برخی از کارهای عملی؛ مثل تشریح ناگهانی جسد برای کسی که از دیدن خون غش میکند!
144- فراموشیِ افرادِ ضعیف، تنبل, خجالتی، مشکل دار، پرخاشگر، بیشفعال
145- عدم توجه با بازخورد روشها، طرحها، دستورزیها و اعلامی از بالا
146- نداشتن روحیه انتقادی و مبتکرانه نسبت به طرحها و درسهای مصوب و وحیمُنزل پنداشتن آنها
147- رقابت با دیگر همکاران و رفاقت با خود به جای رفاقت با آنها و رقابت با خود
148- شوخی با عقاید، قومیت، آداب و رسوم و ...
149- گلایه از دانشآموزان نزد والدین بهجای تعامل و همفکری برای حل مشکلات
150- ممانعت بیدلیل از خروج دانشآموزان در مواقع ضروری همچون رفع حاجت و...
151- ورود به حریم خصوصی ایشان همچون جیب و کیف و موبایل و ...
152- سرزنشهای زیاد
153- فراموشی اصل تشویق یا استفاده بیش از حد و بیجا از آن
154- قهرکردن مکرر با فراگیران
155- مدیریت نکردن کلاس و اکتفا کردن به تدریس
156- استمدادِ مکرر از دفتر آموزشگاه برای کنترل کلاس
157- بدگویی از همکار نزد مدیر به امید ارتقای خود
158- اصرار به سکوت محض فراگیران در کلاس
159- درگیری زبانی یا ذهنیِ مدام با افراد شلوغ کننده
160- نداشتن جاذبه
161- نداشتن جذبه
162- نداشتن دافعه در مواقع لزوم
163- توقع کمک مالی و معنوی از فراگیران
164- ساده و کاربردی نکردن فرمولها و موضوعات درسی
165- اخراج از کلاس(مگر در موارد حاد آنهم بدون توهین و ارعاب و البته نه با لفظ اخراج )
166- فراموش کردن جایگاه معلم و استادی
167- توجه به تعلیم و تدریس محض و فراموشی جنبههای تربیتی و اخلاقی
168- فراموش کردن بردنِ کتاب، جزوه، کیف، یادداشت و...
169- استفاده از یک رنگ ماژیک
170- عدم تناسب اندازه ماژیک برای آخرین صندلی کلاس
171- عدم توجه به جنسیت مخاطب(پسر، دختر، مختلط)
172- عدم شناخت کافی از تفاوتهای جنسیتی در امر آموزش
173- اعمال تبعیض ملیتها
174- بی توجهی به تهویۀ مناسب کلاس
175- اجرای درس فقط در کلاس و بی توجهی به فضاهای مناسب دیگر
176- مسلط نبودن به بخشنامهها، دستورالعملها و قوانین آموزشگاه مرتبط با تدریس(بازه زمانی، منابع، حضور و غیاب، آزمون و...)
177- عدم بومی سازی و ایجاد انعطاف در موارد بند بالا با توجه به فرهنگ منطقه و وحی منزل پنداشتن عین آنها
178- عدم توجه به زبان بدن موقع تدریس
179- آهسته بودن تن صدا و فقط توجه به
268- مشخص نکردن تاثیر درس در زندگی و آینده دانشآموز
269- معرفی نکردن خود در اولین جلسه
270- سخنرانی محور بودن
271- بی توجهی به چینش صندلیها و جای دانش آموزان
272- بی انصافی در قضاوت
273- لجبازی با دانش آموزان
274- نصیحت در جمع
275- سرزنش زیاد
276- واگذاری امور شخصی
277- شرطی کردن متعلم در درس خواندن
278- انتظار معجزه از خانواده دانش آموز برای رفع مشکل
279- گزارش مرتب مشکلات به خانواده ها بدون در نظر گرفتن وضعیت آنها
280- گزارش مشکلات برای رفع تکلیف
281- تهدید به گزارش مشکل به خانوادة فراگیر
282- گزارش به جای تعامل و جاره جویی
283- تعامل بدون دلسوزی
284- انتظار قدردانی از رفع مشکل و حل مسئله
285- دلسوزی و اقدام بدون پشتوانه علمی و تجربیِ حل مسئله
286- تعجیل و بی تابی در نتیجۀ حل مسئله
287- ایجاد حس رقابت منفی بین متعلمین
288- عدم توانایی ایجاد الفت و رفاقت بین آنها
289- متکلم وحده بودن
290- اتمام کلاس بدون در نظر گرفتن زمانبندی
291- گفتن حرف نادرست هرچند همه بپذیرند
292- گفتن مطلب حق و درست اگر نتوانیم قانع کنیم و کلاس به هم بریزد
293- اتمام کلاس با خاطره ناخوش
294- اتمام کلاس با تزریق خستگی مفرط
295- اتمام کلاس با پرسشهای فراوانِ بی پاسخ
296- اتمام کلاس با ایجاد ترس
297- اتمام کلاس با دلخوری و ناراحتی
298- اتمام کلاس به دلیل عدم کنترل نظم
299- اتمام کلاس بدون جمعبندی
300- پایایان ندادن کلاس با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص)
کانالروشتدریس👇کانالروشتدریس
╭─┅═ঊঈ🕹ঊঈ═┅─╮
@raveshetadris
╰─┅═ঊঈ🏒ঊঈ═┅─╯
. لطفاً فوروارد کنید
ضمنا کانال ما در تلگرام با بیش از ۳۰۰۰ عضو و با همین آدرس فعال است
آدرس را در پست تلگرامی کپی و روی آن کلیک کنید
ردیفهای اول
180- خیلی بلند بودن صدا اگر گوش خراج باشد
181- نرفتن هر ازگاهی به میان و انتهای کلاس
182- نداشتن رویه ای ثابت در چگونگی برخورد با تاخیرها
183- نداشتن رویه ای ثابت در دادن یا ندادن نمره کمکی
184- نداشتن رویه ای ثابت در برخورد با غیبتها
185- نداشتن رویه ای ثابت برای آزمونها
186- نداشتن رویه ای ثابت در پرسش یا عدم پرسش درس قبل
187- نداشتن رویة ثابت در امور انضباطی کلاس
188- نداشتن رویه ای ثابت در تدریس و تغییر مرتب روش های ناقص(روش مناسب باخودت را پیدا کن)
189- کوچک انگاری تاثیر تربیت یک فرد
در جامعه
190- کوچک انگاری تاثیر تعلیم یک شخص در جامعه
191- عدم ایجاد انگیزه در تدریس
192- عدم سیر صعودی ساده به سخت در تدریس
193- عدم استفاده از تمثیل و ساده سازی
194- عدم سخنوری و تقویت آن
195- عدم شناسایی استعدادها
196- عدم تعامل منطقی با اولیا
197- عدم ارتقای علمی مستمر خود
198- عدم بهرهگیری از کانال روش تدریس
199- عدم مهارت در طراحی سوال
200- حاشیه روی و فراموشی مطالب اصلی
201- به دنبال رضایت مدیران و همکاران بودن
202- صمیمی نبودن با متعلمان
203- ریسک پذیر نبودن
204- نداشتن معلومات عمومی و دینی
205- بیش از حد «کجدار و مریز» تا کردن
206- ندادن جرئت و جسارت اظهار نظر مخالف به متعلمین
207- اجازۀ بدگویی از دیگر استادان و معلمان
208- عدم قدردانی از معلمان پیشین کلاس
209- عدم درک شرایط فعلی و مقایسه با دوران تحصیل خود
210- بی توجهی به پیشرفت یا پسرفت تحصیلی و برخورد تدریس
211- دادن لقمۀ جویده علم به متعلم به جای قدرت اندیشه ورزی
212- تدریس چیزی که علاقه دارد اما تخصص ندارد
213- تدریس چیزی که تخصص دارد اما علاقه ندارد
214- تدریسچیزیکهنهتخصصداردنهعلاقه
215- رازدار نبودن و در نتیجه ترس متعلمان از بازگویی مشکلات خود به او
216- بیتوجهی به احساسات و عواطف فراگیران
217- به دنبال نتیجه تدریس نبودن
218- بدبینی زیاد به کنشها و واکنشهای کلاس
219- نداشتن وقار
220- حب و بغض در تشویق و تنبیه
221- تدریس برای خوشایند دیگران
222- درنظر نگرفتن تاثیر رفتار
223- بیان سست و سرد
224- بیان خشن
225- بیان غیر اخلاقی
226- بیان بسیار احساسی و عاطفی
227- بیان بی احساس و کلیشه ای
228- بیان و لطیفه های خارج از نزاکت و عدم تطابق با جنسیت مخاطبین
229- یکی از اساتید نوشته است: «در اختیار گذاشتن شماره تلفن» ( البته من در این باره نگاه سیاه یا سفید ندارم با مدیریت و کنترل اشکال ندارد)
230- نجوشیدن کلام از عمق باور
231- تناسب نداشتن لحن بیان با موضوع درس
232- مشارکت ندادن فراگیران در بحث و کار گروهی
233- ایجاد نا امنی روحی، روانی در کلاس
234- عدم ایجاد رغبت و شوق به درس در بین فراگیران
235- عدم تعیین مقصد نهایی از درس
236- مغلق و پیچیده گویی
237- ترس از بیان جملۀ «نمیدانم»
238- گذشتن از موضوعات مهم و ایستایی بر نکات فرعی(به دلیل آسانتر بودن)
239- تاکید بر «به چه فکر کن» به جای «چگونه فکر کن»
240- ترس از پرسیدن سؤالات اساسی به دلیل ترس از مورد سوال واقع شدن از سؤالات اساسی تر
241- برای اقناع، با همه به یک شیوه پاسخ دادن
242- اعتقاد اینکه حتما باید شیوه ای منحصر به فرد در تدریس پیدا کنم
243- شیوه ای انتخاب کنی که فکر کنی فقط قرار است دانشجوی شما باشند و دیگران نیز تابع شیوه تدریس شما خواهند بود!
244- بی توجهی به هشدارهای ناشی از تدریس شما(چه منفی چه مثبت)
245- نهادینه کردن این تفکر که «آموزش فقط در آموزشگاه وکلاس درس است»
246- تغییر محل کلاس بدون اطلاع قبلی
247- باز بودن در کلاس؛ اگر محل رفت و آمد دیگران است
248- ندادن منبع اصلی تدریس (کتاب یا جزوه یا خلاصه درس ...)
249- تعداد زیاد افراد در کلاس
250- نداشتن رویه ای مشخص برای پاسخ به سوالات(هر سوالی را هر وقت پاسخ دادن؛ بدون درنظر گرفتن اهمیت آن و مدت زمان لازم برای پاسخ و )
251- بی توجهی به قول و وعده های داده شده در درسهای پیشین
252- هماهنگ نشدن با درسها و تدریس استادان دیگر
253- به کار بردن کلمات بیگانه؛ اگر کاملا به آن زبان مسلط نیستید
254- تکیه کلامهای خسته کننده و عدم حذف آنها
255- تنبیه دسته جمعی
256- آشنا نبودن به شیوههای نوین و مؤثر تدریس
257- بی توجهی به اثر بیشتر یاددهی بصری نسبت به شنیداری
258- به هم زدن سیر منطقی مراحل تدریس
259- نپذیرفتن عواقب رفتار و گفتار خود
260- ابراز نارضایت کامل از شغل معلمی و مدرسی در کلاس
261- ابراز ناخشنودی از تدریس برای فراگیران خود
262- مچگیری در کلاس
263- فقط تدریس؛ بدون مدیریت کلاس
264- عدم خلاقیت در تدریس
265- پایین تر یا همسطح بودن سواد با فراگیران
266- فراموشی ابزارهای تدریس مثلا گاهی نبودن یک ماژیک، تدریس را خراب میکند
267- عدم پیش بینی اتفاق غیرمترقبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 در سراشیبی سقوط
🔍 مروری بر بیانات رهبرانقلاب درباره وضعیت اقتصادی و اجتماعی داخلی ایالات آمریکا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
@OstadRaefipoor1
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
گروسی:
کلاس های تابستانی مدرسه مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام)
کلاس مومنات (اول، دوم، سوم) 💐💐💐
داستان هایی از گلستان سعدی ، حفظ قرآن(جز سی)، نمد دوزی، چرتکه، مکالمه عربی، ورزش
کلاس قانتات (چهارم، پنجم، ششم) 🌺🌺🌺
ادبیات(گلستان سعدی)،خیاطی (چادر، مانتو، شلوار)، حفظ قرآن (سوره ی مبارکه ی حدید)،مکالمه عربی،چرتکه،گلدوزی، ورزش
کلاس عابدات (هفتم، هشتم، نهم) 🌻 🌻 🌻
ادبیات (گلستان سعدی)،خیاطی (چادر، مانتو، شلوار)، حفظ قرآن (جز اول)، مکالمه عربی، تقویت ریاضی، گلدوزی، ورزش
شنبه تا چهارشنبه ساعت 9-12،از 10تیر آغاز شده تا 20مرداد ادامه دارد.
✨💫
@shamta
@madreseye_eshgh
tavasi.ir
🍃🌸
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
با عرض سلام خدمت خانواده ها ی محترم متربیان ، مربیان و کادر عزیز مدارس مسجد محور شبکه مردمی تمدن اسلامی(قم و پرديسان)
انشااله پنجشنبه ۱۷ مرداد از ساعت ۷ صبح تا ۵ بعد از ظهردر مکان وشنوه اردویی خانوادگی تدارک دیده شده است.
شرایط اردو :
۱-هماهنگی وسیله نقلیه و ناهار بر عهده ی مدرسه میباشد.
۲-هزینه ی اردو نفری ۱۵ هزار تومان است.
۳-برای پایه های اول تا سوم حضور حداقل یکی از والدین الزامی، ولی بقیه ی پایه ها با موجه کردن عدم حضور والدین میتوانند در اردو شرکت کنند.
۴-لطفا وسایل مورد نیاز (زیرانداز،آب،وسیله ی بازی و...) به همراه بیاورید.
لطفا حضور خود را با امضای رضایت نامه و ذکر تعداد افراد به ما اطلاع دهید.
حرکت اتوبوس راس ساعت ۷ صبح از مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام. پردیسان. میدان شهرداری. بلوار بصیرت. خیابان فقاهت
شماره تماس جهت ثبت نام و هماهنگی:
۰۹۱۶۹۶۴۸۹۸۵ آقای کاوند
مهلت ثبت نام : حد اکثر تا چهارشنبه بعد از ظهر
جهت شرکت در اردو ؛ نام و نام خانوادگی و سن افراد پیامک شود.
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
🔆 گوش بزنگ های رهبری🔆
#امام_خامنه_ای ، هنگام حضورشان در منزل شهید مدافع حرم، #مصطفی_عارفی خطاب به افرادی که در مدارس مسجد محور فعالیت میکنند
فرمودند : اینها گوش به زنگ های من هستند.
🌼مدارس مسجد محور در قم و پرديسان ثبت نام می کند.
@shamta سروش
tavasi.ir
نظام سنجش و ارزیابی اسلامی باید بر اساس شاخص هايي باشد که شارع مقدس فرموده.
نه حجم اطلاعات بعضا بی فایده ای که حفظ کرده ايم
در یک کارنامه جامع و گویای وضعیت متربی باید عقل، اخلاق،معلومات و مهارت وی گزارش شود
برای توصیف و گزارش گری از هرکدام از اینها روش و سنجه ای خاص وجود دارد.
مثلا درجهت عقل روایات شاخص هايي به ما می دهند که البته با دقت نظر و روشهایی ملاک تشخیص خواهند بود.
در اخلاق هم تقریبا همینطور است.
در معلومات هم حصولی و هم حضوری باید گزارش بشود.
علم حصولی در هیچ معلوم کفایت نميکنن حتی اگر گزاره علمی مربوط به مادیات مثل سنگ ها باشد. این مطلب هم خود بحث مفصلی ميطلبد و اکنون در نظام ارزیابی موجود فقط معلومات حصولی آن هم با روشی ناقص توصیف و گزارشی ناکافی می شود و لذا اصلا نمیتوانیم به گزارش کارنامه از وضعیت تحصیلی فرزندانمان اعتماد کنیم. چون نظامش مشکل دارد.
در بعد مهارتی نیز مشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید و تنها راه سنجش کارآزمودن است آن هم با رضايتمندی و عشق و شور. یعنی آن وقتی ارزیابی ما از مهارت متربی مثل نجاری مثبت است که با علاقه و دقت کار نجاری را انجام می دهد و می تواند با عشق و علاقه به دیگری بیاموزد.
چرا که هرگز کمالی را که انسان با تمام وجودش دریافت نکرده باشد نمی تواند با تمام وجودش افاضه و منتقل کند. لذا حتما باید مربی و معلم عاشق و عارف به این موضوع باشد.
و اگر نبود نتیجه اش می شود این همه معلومات بی فایده و بی روح که با وجود ابزار های رسانه ای فوق پیشرفته هر روز با سرعت و نفوذ بیشتری گسترش پیدا می کند و راحت تر در اختیار قرار می گیرند ولی هیچ عمقی در جان انسان این عصر ایجاد نکرده و موجب تعالی و تقرب او هم نشده و نمی شوند.
پس باید هر چه زود تر دست به کار شد و فکری کرد.
اولین گام استخراج مولفه های توصیف انسان عاقل، صاحب قلب سلیم، دارای معلومات مفید و مهارت کافی در آیات و روایات است.
گام دوم دسته بندی و تنظیم روایات و آیات
گام سوم تدوین برنامه عملی بر اساس توصیفات تا آنچه به عنوان مطلوبیت ها در دین آمده در انسان محقق گردد.
نکته: در این طرح ارزیاب: اول والدین،ثانيا متربی و ثالثا مربی و نهاد تربیتی خواهند بود و لذا کارنامه باید توسط این سه طرف تنظیم شود. تا از دقت کافی برخوردار باشد.
تا بعد...
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
نشانه های عاقل.docx
17.8K
والدین و مربیان محترم این ها نشانه های عاقل در بیان اهل بیت علیهم السلام است.
این نشانه ها هم شاخص هايي است جهت برنامه ریزی تربیتی فرزندانتان و هم شاخص ارزیابی عملکرد خودتون و مربی و نهاد تربیتی.
لذا سعی کنید این شاخص هارو به در یخچال بچسبانيد تا دایم جلوي چشمتون باشه.
🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲
🌹شبکه مردمی تمدن اسلامی درگاهیست برای ورود به مدنیت جدید اسلامی و محلی برای اجتماع مومنین حول محور امام با وقف هر آنچه که در بساط داشته باشند از مال ، علم ، تخصص و مهارت گرفته تا اعتبار و آبرو و حتی جان برای تحقق تمدنی اسلامی که در آن تمام نظامات ، مناسبات زندگی و ارتباطات انسانی بر اساس محبت ، ایثار و عشق به خدا و اهل البیت علیهم السلام شکل می گیرد ؛ نه ترس ، قدرت و یا منفعت طلبی های شخصی.
🌹آری این همان جامعه اربعينی هايي است که حبا لامام نه فقط در ایام اربعين و نه فقط در مسیر نجف به کربلا بلکه در طول روزها و ماه ها و سالهای عمر تا ظهور منجی عالم بشریت و مسقر شدن حکومت عدل مهدوی و همچنین در جغرافیای گسترده جهانی با اقتدا به حضرت سید الشهدا علیه السلام بذل کل می کنند.
🌹به طور طبیعی ما انسان ها نیاز هايي داریم ولی برای اینکه مقدمه سازان ظهور باشیم بهتر این است که نیاز های متنوع خود را منحل در نیاز های جامعه بدانیم و تمام تلاشمان رفع نیازهای جامعه باشد که به طور طبیعی در این بین نیاز های فردی و خانوادگی ما نیز مرتفع خواهد شد. ولی تفاوت و فاصله بین این دو نحوه پاسخ به نیازها از زمین است تا آسمان.
🌹برای مومن و محب امام نیاز فردی بهانه ، درگاه توجه و تحریک و حرکت اجتماعی اوست تا بدون وقفه و با فراموش کردن نیاز خود تا رفع کامل نیازهای جامعه به نحو اسلامی مستمرا تلاش خستگی ناپذير کند و لحظه ای گرد نا امیدی، منفعت طلبی،دنيا گرایی،غرور،عجب و رذایل دیگر بر روی چون ماه او ننشيند.
🌹آری اگر چنین انسانهایی با چنین مختصاتی دور هم جمع شوند و تلاش کنند فان حزب الله هم الغالبون و العاقبة للمتقین.
🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲
1_85059868.pdf
210.3K
فهرست تفصیلی نموداری کتاب آموزش نجوم مدرسه مسجد که توسط حجة الاسلام حاجی حسینی تالیف شده و ان شاالله قرار است امسال توسط خود ایشان تدریس شود.
📣📣📣📣📣توجه! توجه!
سلام علیکم خدمت تمامی والدین گرامی مجموعه مدارس شبکه مردمی تمدن اسلامی، به اطلاع می رساند:
⚫ شنبه 23شهریور ماه شروع کلاس های سال تحصیلی 98_99 می باشد.
⚫از تاریخ 7/22الی8/3 تمامی مدارس اعم از دخترانه و پسرانه در قم و پرديسان به جهت ایام اربعين حسینی تعطیلات اربعينی دارند.
فلذا خانواده ها با آسودگی خاطر برای سفر کربلا در ایام اربعين برنامه ریزی کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حیات_انقلابی
سخرانی دکتر حسن عباسی به مناسب بازداشت ایشان
@d_p_taha
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷سلام علیکم🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🌷برای تحویل دادن مدارک و یا گرفتن اطلاعات در مورد اهداف و برنامه های مدارس مسجد محور در
🌷مسجد امام حسن مجتبی واقع در پردیسان، میدان شهرداری،بلوار بصیرت،خیابان فقاهت ؛ شنبه ها
🌷مسجد شهدای زاویه واقع در خیابان آذر،خیابان قدس(زاویه) ؛ دوشنبه ها
🌷مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام واقع در بلوار فردوسی، نبش کوچه ۱۰ ؛ دوشنبه ها
🌷مسجد امام حسین علیه السلام واقع در میدان زین الدین،شهرک امام حسن،بعد از کوچه ۱۱، داخل پایگاه بسیج شهید وفایی ؛ چهارشنبه ها
🌷از ساعت ۱۷ الی ۲۰ در خدمت والدین عزیز و گرامی هستیم.
🌷همچنین والدین محترم می بایست جهت پیش ثبت نام از طریق سایت : tavasi.ir اقدام فرموده و جهت تحویل مدارک حضوری تشريف بیاورند.
@shamta
tavasi.ir