eitaa logo
شرح حال
1.3هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.5هزار ویدیو
146 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده. @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻دوگانه ترس و امید، همان دوگانه کفر و ایمان است، اگر با خدا باشیم امید و نشاط داریم و اگر با او نباشیم هر لحظه از زندگی خسرانی بیش نیست. 🔻«وَ الَّذينَ كَفَرُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ لِقائِهِ أُولئِكَ يَئِسُوا مِنْ رَحْمَتي‏» (۲۳ عنکبوت) کسانی که به آیات مختلف خداوند و دیدار او کافر شدند آنان همان کسانی هستند که از رحمت من ناامید شدند. ....... 📌به شرح حال بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
پیش از این برخی صوت‌های سخنرانی‌های محرم استاد وحیدی را در کانال گذاشته بودم و برخی دوستان پیگیر بودند و تشکر کردند. حقییر به لطف الهی، مدتی است پنجشنبه‌ها توفیق دارم در درس صحیفه ایشان که معمولا در آن، ضمن ادعیه مبارک امام سجاد(علیه السلام)، مباحث اخلاقی و تربیتی مطرح می‌شود، شرکت کنم. از این جهت که برخی دوستان که ایشان را می‌شناسند و از مطالبشان استفاده می‌کنند، محروم نباشند می‌توانند در گروه کلاس صحیفه ایشان عضو شوند و از صوت‌ها استفاده کنند. لینک گروه:👇 https://eitaa.com/joinchat/924319768C420fbd25f8 ...... لطفا از ارسال مطالب غیر مرتبط با کلاس خودداری فرمایید. با تشکر.
29.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک وقت خوبی گذاشتم و کلیپ‌های آموزنده و سرگرم‌کننده مختلفی برای پسرکوچکم پیدا کردم، اما به نظرم این کلیپ: «طعم صلوات» زیبا ترین آنها بود. چقدر خوب است که بر اساس روایات با هنر شعر و پویانمایی کلیپ‌های ارزنده این چنین بیشتر ساخته شود.
✍️ معارف و واقعیت‌هایی که شاید ما نفهمیم!... ✅ گاهی برخی ادراکات برای یک پیرمرد کشاورز مؤمن حاصل می‌شود که ممکن است برای یک فقیه یا فیلسوف نیز حاصل ‌نشود، در تعابیر برخی عرفا این شعر مولانا را زیاد شنیده‌ایم که: «پای استدلال چوبین بود پای چوبین سخت بی‌تمکین بود» و مراد این است که کسانی که صرفا اهل استدلال‌های رسمی و متعارف هستند از ادراک برخی معارف بازمی‌مانند. ✅ برخی که می‌خواهند همه چیز را با استدلال‌های صریح و به قولی با ظهورات و تصریحات فقهی که هیچ احتمال خلافی در آن مطرح نباشد، درک کنند، وقتی لطایف و نکاتی را از یک حکیم و عارف می‌شنوند، محترمانه رمی به ذوقیات و در واقع اباطیل می‌کنند. اما خوب است ما یاد بگیریم وقتی لااقل انسانی که می‌دانیم اهل معرفت است، چیزی می‌گوید که ما نمی‌فهمیم در همان مرحله نمی‌دانم بمانیم و با آن مقابله نکنیم و نگوییم من نمی‌فهمم و استدلالی منطقی برای آن نمی‌یابم، نه اینکه بگوییم این مطلب باطل است. 🔰 آیت‌الله حائری شیرازی در باب فهم برخی معارف می‌فرمودند: 🎙ببینید شما مثلاً اینجا می‌نشینید می‌گوئید من باید مطالب را پهلوی خودم بیاورم اما درست این است که باید رفت به طرف مطلب. وقتی که انسان بگوید من می‌خواهم همه چیز با استدلال برایم روشن شود این یعنی مطالب را از آسمان بیاورید در سطح فکر من، ما معمولا اینگونه هستیم. اما باید رفت تا رسید به مطلب از طریق احیاء عصب ارتباطی و ادراکی خود با خداوند. فرق است بین کسی که می‌رود تا متصل شود به مطلق و کسی که مطلب را خرد و خمیر می‌کند و می‌گوید بیاوریدش در سطح فکر من. 🎙 در عصر امام هشتم (ع) درخت بزرگی در هندوستان بود، می‌گفتند که تخم این درخت را بوذرجمهر نشانده است. مأمون قصد کرد که این درخت را ببیند و گفت که حتما باید این درخت را تماشا کنم. بار سفر را برای هندوستان بست. اطرافیان او گفتند:‌ ای مأمون، رفتن به هندوستان برای جان شما خطر دارد و شاید از بین بروید. او را از سفر منصرف کردند. گفت: پس باید حتما اینرا ببینم، نمی‌شود ندید. پس فرمان داد: درخت را تکه، تکه کنید و بیاورید تا من آنرا ببینم! چون حتما تصمیم گرفته بود که درخت را ببیند فرستاد درخت را قطع کردند و سوار کاروان کردند و آنرا آوردند که مأمون درختی را که می‌خواهد، ببیند. 🎙 ما وقتی می‌خواهیم همینجا که هستیم باشیم و مطالب عالیه را در همین سطحی که هستیم بفهمیم، این درست مثل کار مأمون است که باید تکه، تکه کنند، قطعه قطعه کنند و از دریچه ذهن ما داخل کنند بعد ما تکه، تکه‌اش را بفهمیم. اما این درست نیست. دعوت به این نبوده که حقایق اصیل را پاره، پاره کنیم، بلکه دعوت به تکامل بوده. 🎙 وعده داده که: تو این «لااله الاّ الله» را بگو جز خدا منظوری نداشته باشید، نیات خودتان را یکجا و یک کاسه کنید، به کمال میرسید « تُفلِحوا» در نتیجه فلاح، این آگاهی را پیدا می‌کنی، رشد و معنا پیدا می‌کنی. کما اینکه در روایات داریم: « مَا أَخْلَصَ عَبْدٌ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَرْبَعِینَ صَبَاحاً إِلَّا جَرَتْ یَنَابِیعُ الْحِکْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِهِ» کسی که چهل روز صبح کند برای خدا، چشمه‌های حکمت از قلبش برزبانش جاری می‌شود. و یا از علی (ع) هست که: « مَن زَهِدَ فی الدنیا، ولم یجزَعْ مِن ذُلِّها، ولَم ینافِسْ فی عِزِّها، هَداهُ اللّه‏ بغَیرِ هِدایةٍ مِن مَخلوقٍ، وعَلَّمَهُ بغَیرِ تَعلِیمٍ، وأثبَتَ الحِکمَةَ فی صَدرِهِ وأجراها على لِسانِهِ» یعنی کسی که نسبت به دنیا بی‌علاقه شد و تعلق نسبت به عزت دنیا پیدا نکرد و پیوسته مباهات و افتخار به موقعیت دنیا نمی‌کند، خدا هدایتش می‌کند بدون اینکه خلقی واسطه‌اش بشود، و تعلیمش می‌کند بدون اینکه کسی به او تعلیم دهد و حکمت را در قلبش می‌گذارد و بر زبانش جاری می‌کند. https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
✍️ پروژه‌هایی برای اندیشکده‌های حوزوی... ✅ اندیشکده فضایی است که یک پایش در میدان اندیشیدن و پای دیگرش در صحنه عمل و به دنبال به تحقق رساندن و حل کردن مسائل است. ✅دغدغه اندیشکده صرفا مسائل نظری نیست بلکه حل مشکلات و مسائل عینی است. این مسائل عینی و واقعی که یک اندیشکده حوزوی و متعهد به انقلاب به دنبال حل آنها است همان مسائل و مشکلات عینی نظام اسلامی است. ✅ در فضای حوزه حرف‌های خوب بسیار زده می‌شود، فکرهای خوب بسیار است اما نیاز به یک مجموعه‌هایی است که این حرف‌های و فکرهای خوب را ناظر به مشکلات تجمیع کنند و در فرآیندهای رفت و برگشت میان صحنه عینی و اندیشه‌ای، نواقص آن را مشخص و کامل کنند، آن‌ها را پخت و پز کرده و به یک مجموعه راه‌کارهای عملی مبتنی بر اندیشه عمیق دست یابند؛ پاسخ‌هایی تولید کنند که مبانی آن تا چندین لایه مشخص و قابل توضیح باشد. ✅ در صحنه کنونی نظام اسلامی که اقتصاد شعار اصلی چندین ساله و پرچم حرکت انقلاب شده است، ما نیازمند اندیشکده‌های مختلف حوزوی هستیم که مشکلات مختلف و اساسی نظام را خصوصا در زمینه اقتصادی احصاء کنند و سپس به تولید ایده در مسائل مربوط به خود بپردازند و اجرای این ایده‌ها را نیز پیگیری کنند. ✅ به طور مثال یکی از مسائل اساسی که در صحنه اقتصاد کشور بارها گفته شده است این است کشور ما رتبه یک در عدم استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی را دارد، پس ما باید برای این مشکل بزرگ که در صحنه اقتصاد کشور با آن مواجه هستیم فکر کنیم و آن گره‌هایی که بازکردن آن به دست ما است را در این اینجا پیدا کنیم. 👈 به طور مثال این کشور دارای اراضی بسیار گسترده بی‌استفاده است طبیعتا یک مواردی به علت نبود آب و امکانات طبیعی است که قابل حل نیست یا حل آن بدست دولت است اما دشت‌های متعددی نیز وجود دارد که قابلیت‌های کشاورزی را دارند اما به علت مسائل حقوقی به اسم اراضی ملی یا طبیعی بدون استفاده مانده است و عملا همان طرح‌های انقلاب سفید شاه به نحو اتم بعد از انقلاب در مورد آنها پیاده شده است، در حالی که به نصوص متواتر از روایات با احیاء موات افراد می‌توانند مالک زمین‌ها شوند و در اسلام این فرصت به مردم و فراد توانمندشان داده شده است که هرچقدر که می‌توانند زمین‌ها را آباد کنند و از منافعش بهره‌مند شوند. ⁉️ مشکل کجاست؟ چرا این بحث زمین مانده است؟ گره‌ها کجاست؟ چه کسی باید طرح جامعی با دیدن ابعاد مختلف فرهنگی اقتصادی و... برای احیاء موات ارائه دهد تا افراد توانمند کشاورزی را با فعال کردن ظرفیت‌های زمین‌مانده تقوت و اشتغال را فعال کنند. 📌 ما از طرفی معتقد به مدل‌های مردمی اقتصاد هستیم، از طرفی معقد به اهمیت استراتژیک کشاورزی در اقتصاد مقاومتی و از سویی نیز بحث قطعی احیاء موات در نصوص دینی را داریم و صحنه نبردمان نیز صحنه اقتصادی است، اما بحث‌های از این دست را مغفول گذاشته‌ایم! حال که به واسطه مجلس انقلابی و جوان و ان شاء الله دولتی انقلابی و جوان در آینده فرصت برای حل مشکلات فراهم شده است،‌ بایست نقش خود را سریع‌تر پیدا و حقش را ادا کنیم. ان شاء الله. https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
29.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ غرب‌زده‌های ما با شوق و حسرت از زوایایی این‌چنین، به غرب می‌نگرند، در حالی که این اقدامات حمایتی و تشویقی برای فرزند آوری نتیجه سال‌ها ضربه به نهاد خانواده و ظلم‌های غرب به مردمان جامعه خود است. برای فهم ماجرا از زاویه‌ درست، مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.👇 🔰کتابی که مرگ غرب را پیش بینی کرد | فرهنگ اسلامی https://farhangeeslami.com/%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%B1%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF/ ..... 📌مرگ غرب - پاتوق کتاب فردا https://bookroom.ir/book/563/%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D8%BA%D8%B1%D8%A8
این عدالت نیست!
2.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ ویدئویی که در تهران دوست ندارد شما آن را ببینید! 🔹بیایید با دموکرات‌های آمریکا بیشتر آشنا شویم تا بدانیم باید از منتخبشان چه توقعی داشته باشیم. 🔸در این ویدئو جمعی از سیاستمداران دموکرات آمریکایی در مجمعی به نام «مرکز ترومن» گرد هم آمده‌اند و استراتژی ترومن را بازخوانی می‌کنند. 🔴 در پایان این ویدئو یکی از اعضای مرکز ترمن خطاب به «جیک سالیوان»، معمار توافق هسته‌ای با ایران می‌گوید نصیحت‌های ترومن را به کار ببر، هری_ترومن (سی و سومین رئیس جمهور آمریکا) می‌گفت: «جنگ را به سرزمین‌های آنها ببرید، نگذارید جنگ را به خانه شما بیاورند. آنها را در موضع دفاع قرار دهید و هرگز برای هیچ چیز عذر خواهی نکنید.»
5.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اخیرا این فیلم تقطیع شده از حضرت امام با لوگوی سایت جماران منتشر شده است. در این فیلم بدون ذکر مقدمات آن، مطلبی غیر از آنچه مقصود حضرت امام است نمود داده می‌شود و متأسفانه با توجه به انتشار گسترده آن، این تقطیع و تحریف گامی مهم در تحریف اندیشه امام در اذهان نسل جوان بود. 📌در ادامه قسمت‌های تبیین کننده بیانات حضرت امام را از همان سخنرانی منتشر خواهم نمود.👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
تحریف کنندگان اندیشه امام بعد از رحلت آیت‌الله مصباح نیز مجددا فیلم تقطیع شده مورد اشاره از سخنان حضرت امام را به ضمیمه صحبت‌های آیت‌الله مصباح منتشر کردند تا تعارضی بین اندیشه ایشان و حضرت امام را نشان دهند. 📌بإذن الله در ادامه در باب این تحریف بزرگ توضیحاتی خواهم داد.👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
شرح حال
اخیرا این فیلم تقطیع شده از حضرت امام با لوگوی سایت جماران منتشر شده است. در این فیلم بدون ذکر مقدما
✍️ اکثریت هرچه گفتند معتبر است (قسمت اول) ... ✅ اخیرا فیلمی تقطیع شده از حضرت امام منتشر شده بود که در این فیلم در حالی که مخاطبان کلام حضرت امام به ظاهر روحانیون اطراف ایشان هستند. ایشان می‌فرمایند: 👈«اكثريت هر چه گفتند آراى ايشان معتبر است و لو به خلاف، به ضرر خودشان باشد. شما ولىّ آنها نيستيد كه بگوييد كه اين به ضرر شماست ما نمى‏‌خواهيم بكنيم. شما وكيل آنها هستيد؛ ولىّ آنها نيستيد. بر طبق آن طورى كه خود ملت مسيرش هست. ... شما آن مسائلى كه مربوط به وكالتتان هست و آن مسيرى كه ملت ما دارد، روى آن مسير راه را برويد، و لو عقيده‏‌تان اين است كه اين مسيرى كه ملت رفته خلاف صلاحش است. خوب، باشد. ملت مى‏‌خواهد اين طور بكند، به ما و شما چه كار دارد؟ خلاف صلاحش را مى‏‌خواهد. ملت رأى داده؛ رأيى كه داده متَّبع‏ است.» صحيفه امام؛ ج‏ ۹؛ ص: ۳۰۴. ✅ همین یک قلم کافی است که مشخص شود که چه کسانی و چقدر ظریف نظرات حضرت امام را تحریف می‌کنند. این سخنرانی مربوط به دیدار حضرت امام با منتخبین مجلس خبرگان قانون اساسی در ۲۷ مرداد ۱۳۵۸. در ابتدای این سخنرانی حضرت امام مفصل به خراب‌کاری‌هایی مختلف جریان‌های چپ به ظاهر خلقی اشاره می‌کنند: 👈«وقتى كه رفراندم مى‏‌خواست بشود، يك شلوغي‌هايى ايجاد مى‏‌كردند. آنجا كه شكست خوردند، بعد در هر موردى اينها با شكست مواجه مى‏‌شوند. حالا هم كه بناست اين مجلس محترم تحقق پيدا بكند، اين خرابكاري‌ها را پيش آوردند براى اينكه اذهان را متوجه كنند به جاى ديگر... بعد كه بخواهيم مجلس شوراى ملى درست بشود و رئيس جمهور، باز هم منتظر هستيم كه اين مسائل پيش بيايد. لكن ملت راه خودش را پيدا كرده؛ و ملت و دولت، همه قشرها، به اين راه ادامه مى‏‌دهند- چه اين شلوغ كاري‌ها را اينها بكنند و چه نكنند... ما منتظر اين هستيم كه اين خرابكاري‌ها به دست اين خرابكارها و به دست اين اجانب كه اينها را آلت قرار دادند براى مقاصد خودشان، و اينها با اين اسماء مختلف، مثل «حزب دمكرات»، دمكراتِ كذا، حزب «فدائيان خلق» و اين طور الفاظ بي‌معنا به اين كارهاى خلاف انسانى ادامه دارند مى‏‌دهند» (همان ص: ۲۹۶) ✅ مخاطب اعتراض امام در این دیدار احزاب و گروه‌هایی هستند که مقابل خواست مردم که جمهوری اسلامی باشد، ایستاده‌اند: 👈 «همه كسانى كه بر اوضاع ايران مطلع هستند، همه مى‏‌دانند كه اين ملت چه مى‏‌خواهد، بر كسى پوشيده نيست. به خارجى‏‌ها، داخلى‏‌ها، به احزاب، به همه، پوشيده نيست كه اين ملت آنى كه مى‏‌خواهد، جمهورى اسلامى مى‏‌خواهد، اسلام را مى‏‌خواهد اين ملت. چند نفر آدم فاسد بيايند بگويند كه نخير، اسلام نه! همان جمهورى، و بخواهند چند نفر آدم به يك ملت تحميل كنند و بعد بگويند كه ما آزاد نيستيم آزادى اين است كه شمايى كه در اقليت هستيد- نه آن اقلّيتى كه حزب‌ها بعضيشان اقلّ‏‌اند و بعضى اكثر- آن اقليتى كه شما همه گروههايتان را با هم جمع كرديد، و همه كارها را انجام داديد و همه خرابكاري‌ها را هم كرديد و از صدْ يك و نيم، فوقش دو، همه روى هم رفته دو، مخالف با قضيه بود!» (صص: ۲۹۸- ۲۹۹) 📌ادامه.👇 https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f