دیروز جام جهانی مشغول برهم زدن اعصاب تیم فوتبال بودن
حالا آمریکا مشغول برهم زدن اعصاب تیم کشتی
ما شاء الله چقدر پول و همت دارند، اینها شغل و زندگی ندارن؟ یا شغلشون این کاراست؟!
https://eitaa.com/sharhe_hal
✍طعمههای فتنهانگیزی...
🔻 در نقلی مربوط به جنگ جمل عمرعاص که پدر جنگ روانی و فتنه انگیزی بود، به عایشه میگوید دوست داشتم در جنگ روز جمل کشته شده بودی!
وَ رُوِيَ: أَنَّ عَمْرَو بْنَ اَلْعَاصِ قَالَ لِعَائِشَةَ - لَوَدِدْتُ أَنَّكِ قُتِلْتِ يَوْمَ اَلْجَمَلِ.
🔻عایشه میگوید چرا بیپدر این چنین میگویی؟
فَقَالَتْ وَ لِمَ لاَ أَبَا لَكَ؟
🔻عمرعاص که با هشتک #پیراهن_خونین_عثمان جنگ جمل را علیه امیرالمؤمنین راه انداخته بود و دنبال هشتک جدید #ام_المؤمنین برای شارژ کردن فتنه میگشت، گفت: تو میمردی و اجلت رسیده بود و وارد بهشت میشدی و ما تو را وسیلهای قرار میدادیم برای تخریب چهره علی.
قَالَ كُنْتِ تَمُوتِينَ بِأَجَلِكِ وَ تَدْخُلِينَ اَلْجَنَّةَ وَ نَجْعَلُكِ أَكْثَرَ لِلتَّشْنِيعِ عَلَى عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ .
الاحتجاج ج ۱، ص ۱۶۵
#ندا_آقاسلطان
#مهسا_امینی
https://eitaa.com/sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ويدئو بخشی از دادگاه مجیدرضا رهنورد قاتل شهیدان «حسین رضازاده» و «دانیال زینال زاده»
تلخترین جای فیلم ۳ ثانیه آخر آن است جایی که این جوان قاتل تقاضای عفو و بخشش نمیکند، سرش را پایین انداخته در طول جلسه و در آخر میگوید من برادر کشی کردهام و آنها را شهید کردهام و از خانوادههای آنها برای مجازات شدن بیشتر عجله دارم.
با تمام وجود بر علی کریمی لعنت میفرستم که این جوانان و خانوادههایشان را داغدار کرده است، ان شاء الله خواری او را در همین دنیا هرچه زودتر، همه ببینیم.
https://eitaa.com/sharhe_hal
یک سری از ما حزباللهیها
به خدا گلایه میکردیم: ای خدا اگر پرچم این تیم ایران را بالا نبری و از آمریکا و انگلیس ببازد، دیگر میان زمین و آسمان کسی نیست که پرچم تو را بالا بگیرد، از ما گفتن خود دانی، عزت اسلام در گرو پیروزی ما است!
ولی کار خدا قشنگ بود، کسانی را آورد که از آنچه ما در خواب هم نمیدیدیم بالاتر رفتند، پرچم فلسطین را بالا بردند و حتی بعد از باخت هم سجده شکر کردند.
برای نمایش اسلام و عزتش هم نیازی هم به آنهایی که اگر فقط از مرحله اول صعود کرده بوند دیگر خیلیهاشان خدا را بنده نبودند و هر کدام دردسر جدیدی و چاه ویل سیر نشدنی برای این ملت بودند، نبود.
https://eitaa.com/sharhe_hal
❇️ روایات رایات (نفی قیام) شامل قیامهای ناهی از منکر و تشکیل حکومتی مثل جمهوری اسلامی نیست.
🔻در سال ١٣٨٩ در موضوع حدیث "کل رایة" و قیام در زمان غیبت از مراجع معظم تقلید استفتا کردم.
متن استفتاء و پاسخ مرحوم آیت الله العظمی سید محمدصادق روحانی را در ذیل ملاحظه میفرمایید:
🔹متن استفتاء:
همان طور که مستحضرید در منابع روایی. شیعی روایاتی از قبیل «كُلُّ رَايَةٍ تُرْفَعُ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ فَصَاحِبُهَا طَاغُوت یعبد من دون الله» وجود دارد.
آیا برای اثبات بطلان کلیه قیامها در زمان غیبت کبرای امام عصر (عجل الله تعالی فرجه ) میتوان به این گونه روایات استناد کرد؟ نظر مبارک حضرتعالی در این زمینه چیست؟
🔸باسمه جلت اسمائه
مفاد این روایت و امثال آن جلوگیری از امر به معروف و نهی از منکر نیست، و نیز مفاد آن تشکیل یک حکومت اسلامی تابع امام مهدی ارواحنا فداه، مانند حکومت جمهوری اسلامی نیست، بلکه مفاد آن مطابق آن روایتی است که قبل از ظهور امام عصر (عجل الله فرجه) ۱۲ نفر به نام مهدی آخر الزمان قیام میکنند که الان اولی آنها در عراق قیام نموده است.
۲۶ ربیع الاول ۱۴۳۱
https://eitaa.com/sharhe_hal
دیشب میهمانی داشتیم که پسر کوچکشان تقریبا ۱۲ ساله بود.
در مورد مطلبی صحبت شد، دیدم مخالفت میکند و اظهار نظر که به نظر من اینطور است و آنطور.
خیلی مؤدبانه برادر بزرگش و من شروع کردیم توجیهش کردن که این مطلب که میفرمایی به این علت و علت درست نیست. از ما مثالها و توضیح بیشتر و از او مقاومت.
آخرش که کم آورد و بحثها به جایی رسید که نمیتوانست انکار کند پذیرفت و بعدش گفت: راستش میخواستم بگم منم هستم، منم نظر دارم!
حالا پیشنهاد میکنم عوض نگران شدن برای نسل z و y و گودزیلا و... که اینها از دست رفتن و این حرفا و کارا چیه میکنن؟
به این گزینه هم فکر کنیم که اینها میخواهند بگن ما هم هستیم، حرف داریم، مهم هستیم و با آن رفتارها و حرفهای کذایی، بودن خودشان را ثابت میکنند.
ما میتوانیم با بردن فضاهای کار جهادی، حلقههای صحبت و تبادل نظر، مبارزه با استکبار به شکلهای مختلف و... این فرصت را آنطور که درست و خوب است برایشان فراهم کنیم.
https://eitaa.com/sharhe_hal
شرح حال
❇️ روایات رایات (نفی قیام) شامل قیامهای ناهی از منکر و تشکیل حکومتی مثل جمهوری اسلامی نیست. 🔻در سا
✳️ تجلیل حضرت آیت الله شب زندهدار(حفظه الله) از مقام علمی مرحوم حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی:
ایشان حق بزرگی بر گردن علم دارند
رحلت عالم بزرگوار حضرت آیت الله حاج سید صادق روحانی رحمة الله علیه را خدمت همه حوزههای علمیه تسلیت عرض میکنم و خداوند متعال ایشان را با اجداد طاهرینش محشور بفرماید و خدمات علمی و اجتماعیای که ایشان داشتند مورد قبول حق تعالی واقع بشود.
ایشان از عالمان پرکار بودند و حق بزرگی بر گردن علم دارند؛ چون ایشان موفق شدند یک دوره فقه به نام «فقه الصادق» بنویسند عنوان فقه الصادق هم عنوان زیبایی است؛ چون اسم ایشان نیز صادق است و کأنّ کلمه صادق در دو معنا استعمال شده است. این کتاب از نظر عبارات، دارای بیانی رسا و از نظر عمق مطلب، دارای اتقان و قوت استدلال است.
این کتاب همچنین مشتمل بر مطالبی است که ایشان از پدر و نیز آباء خود - که همگی از بزرگان و علماء قم بودند - نقل کرده است؛ چون کتابهای آنها هنوز چاپ نشده است. ایشان همچنین یک دوره مباحث اصولی نوشتهاند و نیز حاشیهای بر مکاسب به نام منهاج الفقاهة دارند. و مکتوبات دیگری نیز دارند. ایشان در أزمنه سابقه شاید از اولین کسانی بودند که در مسائل مستحدثه کتاب نوشتند.
خداوند متعال به همه ما توفیق خدمت به اسلام و فهم وظایف و انجام آن را خالصا لوجهه عطا بفرماید و با روسفیدی وارد نشأه دیگر شدن را عنایت بگرداند.
بنا شد برای ارج نهادن به مقام شامخ این بزرگوار، در روز تشییع ایشان، حوزه علمیه تعطیل باشد.
۲۶ آذر ۱۴۰۱
https://eitaa.com/sharhe_hal
✍ معرفی نسخه جدیدی از کتاب موفقیت با ورژن خودمان...
✅ احتمالا کتاب «قورباغهات را قورت بده»؛ یا «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟»؛ «راز ثروت» و خلاصه کتابهای مشهور در زمینه موفقیت را خواندهاید یا حداقل اسم آنها را شنیدهاید.
✅ حالا یک اسم جدید هم به اسمها اضافه کنید: «تندتر از عقربهها حرکت کن.»
✅ تفاوت این نسخه با قبلیها این است که این نسخه از کتاب موفقیت، الگوی خودمان در موفقیت است!
✅ میتوانم به جرات بگویم اکثر جوانان (حتی مذهبی ما)، وقتی میخواهند وارد بازار کار و پیشرفت اقتصادی شوند، میگویند من اینجا دیگر دنبال شهید مطهری و شهید چمران شدن نیستم، آنها ثروت و دنیا را بوسیده بودند گذاشته بودند کنار، دنبال مأموریت عبادی و مبارزاتی خودشان بودند، اینجا در بازار میخواهیم کار کنیم، پول دربیاوریم و ثروتمند شویم، اگر شهید مطهری یا شهید چمران میخواستند کف بازار با همان روحیه عبادی و مبارزاتی کار کنند، سر سال که چه عرض کنم بلکه سر ماه برشکست شده بودند!
📌البته ما میخواهیم شهید مطهری و چمران باشیم اما نه در بازار!
پس قرآن چه میگوید که «رِجالٌ لا تُلْهيهِمْ تِجارَةٌ وَ لا بَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّه»
ماندهایم در جمع این برزخ میان عبادت و مبارزه و بازار؟!
✅ ما باید دنبال نسخهای از مطهری و چمران برای معرفی به جوانمان باشیم که مأموریت عبادی و مبارزاتیاش کف بازار بوده و در کف بازار مانده پیشرفت اقتصادی کرده و در بالاترین قلههای تولید و صادرات کشور ایستاده است. ماموریت سیاسی و عبادیاش و کمال او در تولید و بازار بوده است.
✅ جذاب شد!🤔 نشد؟ از این نسخهها کم نیستند اما ما دنبال معرفی آنها نبودهایم و حالا یک نوید نجاتبخش که خوب روایت شده است، پیدا کردهایم تا سر دست بگیریم و معرفی کنیم.
✅ اسم و فامیلش «نوید نجات بخش» است و چه خوب اسم و مسمایی را خدا کنار هم جور کرده، نوید پیشرفت و رسیدن به قلههای نجات کشور.
✅ کتاب «تندتر از عقربهها حرکت کن» روایت زندگی نوید نجات بخش است، جوان لیسانسهای که با معدل ۱۴ از دانشگاه صنعتی اصفهان فارغ التحصیل میشود و برای خود یک مغازه کپی و زیراکس دارد. اما ۱۵ سال بعد سهامدار و مدیرعامل یکی از موفقترین شرکتهای خصوصی دانش بنیان کشور است. شرکتی که نه فقط کالای پیشرفته بلکه تکنولوژی پیشرفته و به روز دنیا را صادر میکند!
✅ او در مسیر روایت موفقیتش یک دنیا از تجربیات مدیریت و حل کردن مشکلات مختلف و ریسک کردن را با جزئیات مختلف و البته با قرائت یک انسان مؤمن انقلابی، روایت میکند.
او ریسک نمیکند بلکه توکل میکند.
او زحمت میکشد و امیدوار است و مشکلات درون کار را نعمت خدا برای پیشرفت بیشتر میداند.
او خیانتها و دروغها را میبیند و تلخی آنها را لمس میکند و چندین بار تا مرز ورشکستگی میرود اما مقاومت و صبر میکند و موفق میشود.
📌برای موفقیت و پیشرفت روایت نوید نجات بخش را از دست ندهید.👇
https://eitaa.com/sharhe_hal/4502
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی شرکت «بهیار صنعت» و آقای نوید نجات بخش که داستان آن را در کتاب «تندتر از عقربهها حرکت کن» میخوانید.
جهت سفارش خرید کتاب 👇
@rahil125
.....
https://eitaa.com/sharhe_hal/4501
هدایت شده از چاپ و نشر بینالملل
#معرفی_کتاب
#حاج_آقا_روح_الله
📚 کتاب «حاجآقا روحالله؛ بررسی دوران استادی امام خمینی در بستر تاریخ» جلد دوم از مجموعه حیات روحخدا، با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم، از سوی شرکت چاپ و نشر بینالملل چاپ و روانه بازار کتاب شد.
دوره اول این مجموعه با یک جلد با عنوان «آقا روحالله» به اتمام رسید و سال گذشته به چاپ رسید و دوره دوم نیز با دو جلد بهتازگی به پایان رسیده است و جلد اول از دوره دوم اکنون منتشر شده است. در این جلد نُه سرفصل مهم از زندگی امام خمینی بر اساس نظم زمانی و موضوعی تنظیم شده است:
1⃣ اخلاق و قیام
2⃣ باز ما ذبح شدیم
3⃣ تشکل برای اسلام
4⃣ قیام للّه
5⃣ قم لشکر حق است
6⃣ عرفان جهادی
7⃣ اگر آیتالله بروجردی اجازه دهند
8⃣ بیشتر علمای بلاد شاگرد ایشاناند
9⃣ حاج آقا روح الله لا یکون الا للّه
📌 دومین جلد از مجموعه «حیات روح خدا» با عنوان «حاجآقا روحالله»، تألیف حمیدرضا باقری در 416 صفحه و با شمارگان 1000 نسخه بهتازگی روانه بازار شده است.
این عکس امروز خیلی سوزاندم.😭😭
اما غصه آن لازم است، هر وقت فکر کردیم طلبکاریم هر وقت ادعایمان شد یک نگاه به این عکس بیاندازیم.
در نمایشگاه قم؛
پسر بچه ای چشمش به پدر افتاد و دوید تا خودش را در بغل پدر بندازد.....
بغض ترکید وقتی فهمید ماکت پدر شهیدش بود....😔
این ثانیه ها را میتوان قیمت داد....؟!
https://eitaa.com/sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچ جا روسری نمیپوشیدم،
خیلی طرفدار مسیح علینژاد بودم،
اکیپهای دختر پسری باهم دوست بودیم!
.....
این کلیپ را که دیدم، یاد حاج قاسم افتادم، رازی که موجب شد این دختر عاشق ایمان شود همان چیزی بود که مردم در وجود حاج قاسم یافتند و عاشقش شدند.
حاج قاسم در اوج مشکلات و جنگ آرامش داشت و آرامش بخش بود.
https://eitaa.com/sharhe_hal
هدایت شده از چاپ و نشر بینالملل
✅ معرفی تفصیلی کتاب #حاج_آقا_روح_الله در خبرگزاریهای ایرنا و فارس:
https://www.irna.ir/news/84976565
https://www.farsnews.ir/news/14010930000155
الحمد لله بعد از گذاشتن متنی که در مورد امتحان شفاهی حوزه گذاشتم بازخوردهایی داشتم.
برخی از عزیزان پیام دادند و حضوری هم فرمودند انتشار عمومی این پیام درست نبوده و دلایلی ذکر کردند که قانع کننده بود و به همین علت پیام را حذف کردم.
از دو کانال هم از طرف مسئولان حوزه قول صحبت و پیگیری داده شده است الحمد لله.
شرح حال
الحمد لله بعد از گذاشتن متنی که در مورد امتحان شفاهی حوزه گذاشتم بازخوردهایی داشتم. برخی از عزیزان پ
در مورد اینکه چرا آن متن را گذاشتی و چرا برداشتی پیامهای مختلفی برای بنده آمد.
مشکل امتحان شفاهی با نگفتن بنده حل نمیشود، آقایان از صدر تا ذیل هم نسبت به آن مطلع هستند. شاهدش هم اینکه عزیزان در برخی مؤسسات فقهی مجوز گرفتهاند امتحان شفاهی را خارج از فیضیه برای طلاب خود میگیرند و شرایط بهتر و راحتگیری بیشتری نسبت به طلاب آنها رعایت میشود تا نمراتشان کم نشود.
جالب هم این است اگر سختگیری باشد باید برای طلبه مؤسسه فقهی باشد نه طلبه درس آزاد. طلبه مؤسسه فقهی که عادتا به خاطر برنامه مؤسسه و شرکت در درس جنبی هم نمره درس حدیث خوانی را میگیرد هم درس تمهیدیه.
عزیزان میدانند مشکل چیست و ظاهرا حل هم نمیشود پس آن را دور میزنند!
مثلا درس حدیث خوانی را میگذارند با سه نمره تشویقی برای اضاف شدن به نمره امتحان شفاهی یا درس تمهیدیه و راهنما با ۲ نمره جایزه برای امتحان شفاهی.
مشکل امتحان شفاهی همچین عام البلوی است که پاداشها و دور زدنها را برای آنجا گذاشتهاند.
کسی نیست بپرسد این نحو از امتحان ده دقیقهای برای ارزشیابی یک درس که یک سال رفتهاید آیا درست است؟ روش بهتر و جایگزین چه میتواند باشد؟!
مشکلات طلاب در این ماجرا چیست؟
مثلا کثیری از طلاب خبر ندارند اگر امتحان شفاهی پایه ده را نداده باشند ده سال هم درس خارج بروند جزو سابقه تحصیلی آنها حساب نمیشود، هر روز هم چند مورد از این دست در واحد امتحان شفاهی دارید، خب یک تذکر زمان ثبت واحد برای آنها بگذارید که تذکر دهد طلبه عزیز درس را ما برایت ثبت میکنیم و شما میتوانی به درس بروی ولی سابقه تحصیلی برای شما محسوب نمیشود به این علت!
چند نفر در جامعه قوانین متعدد و مختلف و متغییر را میدانند؟! این پاسخ که شما باید خودتان بروید قوانین را گیر بیاورید و بخوانید قانع کننده است؟!
و نکات متعدد دیگر که احتمالا در آینده در موردش بنویسم.
اما چرا فعلا نمینویسم و پیام قبل را پاک کردم، چون:
۱. از طرف مسئولان حوزه پیامهایی داده شد که مسئله را پیگیری میکنیم و صحبت میکنیم و خواستم ببینم حرفشان چیست.
۲. بحث شخصی مطرح شده بود و سود و ضرر شخص خودم میان بود و این دنبال حق خود رفتن است.
۳. متن پیام در این شرایطی که استقبال از حوزه کاهش یافته موجب القاء ناامیدی و نق زدن بود.
هنگام مطالعات و درسهای طلبگی، آیات و روایات کاربردی زیادی را برمیخوردم که اشتراک گذاری آنها با دوستانم بسیار مفید بود هم از این جهت که دوستان از این آیات و روایات استفاده کنند هم اینکه به کمک دوستانم برداشتی که از آن مطلب وحیانی شده است را کامل کنم.
کانال جدیدی زدهام که ان شاء الله از حالا این مطالب را در آنجا اشتراک میگذارم.👇
https://eitaa.com/joinchat/3499884818C4a82ae00a1
✍ امتحان شفاهی حوزه...
🔻 چهارشنبه گذشته بعد از اینکه از امتحان شفاهی درس خارج خود برگشتم متنی نوشتم که بازخوردهای متعددی داشت:
👈برخی گفتند چرا این متن را نوشتهای و حوزه را به صورت عمومی نقد کردهای!
👈برخی که تعدادشان خیلی بیشتر بود پیام دادند و زنگ زدند که خدا خیرت دهد، داغ دل ما را تازه کردی، درد و دل کردند و از ظلمی که به آنها رفته بود گفتند.
👈 دو نفر هم از طرف مسئولان حوزه پیام دادند که تلفن دهید و پیگیری میکنیم و هیچ خبری هم از آنها نشد.
🔻آن متن را پاک کردم و حالا با ملاحظه همه نقدها و درد دلها، دوباره با اعتراف به اینکه حوزه بهترینجا برای رسیدن به فقه و تربیت شدن است و با افتخار از طلبگی خود و اینکه اگر صدبار دیگر هم برگردم به اول باز حوزه را انتخاب میکنم، با اجازه سر این زخم کهنه را باز کنیم.
🔻در حوزه مثل مثلا رشته پزشکی به امتحانات کتبی اکتفا نکردهاند و امتحان شفاهی را هم برای ارزیابی علمی طلبه گذاشتهاند.
⁉️ در پزشکی امتحان شفاهی چطور است؟
بعد از طی دوره عمومی که امتحانات آن کتبی است در دوره عملی، هر چند ماه دانشجو یک بخش از علم طب را میگذراند و همان استادی که دانشجو با او کار عملی انجام میدهد در چند نوبت از او سوال میپرسد و دانشجو جواب میدهد و به او نمره میدهد و این نمره در کنار فعالیتهای دیگر دانشجو بخشی از نمره او در آن درس را به خود اختصاص میدهد.
مثلا یکی از فعالیتهای دیگر دانشجو این است که کیسهای خاص از مریضها را به دانشجو میدهند و هر روز صبح قبل از اینکه اساتید بالای سر مریضها بروند همه جمع میشوند و یک یا چند دانشجو به نوبت شرح حال آن مریض را میدهند و آنچه از تشخیص درمانی برای او به نظرشان میرسد را مطرح میکنند و اساتید همانجا از آنها سوالاتی میکنند و آنها را راهنمایی میکنند.
نکته ویژه این است که اساتید تلاش دارند دانشجو رشد کند و نمره بیاورد و امیدوار شود چون به نوعی پیشرفت آنها اعتبار خود استاد هم است.
⁉️ اما در حوزه چطور است؟ چندنفر محدود را گذاشتهاند برای ارزیابی که نه طلبه را میشناسند نه با او کار علمی کردهاند و نه بعد از آن با طلبه کاری دارند.
ده دقیقه طلایی که معمولا بخش عمده آن هم آقایان ممتحن مشغول صحبت کردن و تعریف از خود هستند، ملاک ارزشیابی یک سال فعالیت علمی طلبه است و بس!
این آقایان در ده دقیقه میخواهند علمیت طلبهای که یک سال در موضوعی کار تخصصی کرده است را معلوم کنند و هیچ فاکتور دیگری برای ارزیابی علمی طلبه وجود ندارد. ممکن است طلبهای یک سال را در درس شرکت کرده، مباحثه و مراجعه کرده، بارها اشکالهای خوب به استاد کرده و فعال بوده اما در آن ده دقیقه نتواند پاسخی که آن ممتحن از یک جای خاص از آن بحث جزئي که ممتحن در ذهن دارد را بگوید.
این ممتحنین معمولا یک نکات خاص چالشی از هر موضوعی را در ذهن دارند و طلبه به احتمال قوی نتواند در لحظه و بدون تأمل همان نکته را دقیق بگوید و نگفتن همان و شروع شدن تحقیر و نصیحتها همان.
اگر هم همه سوالات علمی را پاسخ دهد اکثرا به علت بعید الذهن شدن از ادبیات بالاخره در ادبیات گیر میکنند.
در این ده دقیقه دو یا سه سوال از طلبه میشود که معمولا حداقل یک یا حتی دوتای آن از ادبیات است، چون بنده خدای ممتحن که عالم دهر نیست که از هر علمی سوال تخصصی کند بلکه در یک علم ادبیات عالم دهر است! و از همان سوال میکند و کافی است طلبه نتواند یک سوال را جواب دهد و ۷ یا ۸ نمره را از دست دهد.
⁉️ خب آقایان عزیز مسئول حوزه، چرا ممتحنین امتحان شفاهی را زیاد نمیکنید؟ چرا طلبه نتواند نزد استاد خود امتحان شفاهی دهد و آن هم نه فقط یکبار بلکه در طول سال حداقل دو یا سه بار امکان امتحان شفاهی دادن داشته باشد. یا حداقل وقتی یکبار امتحان شفاهی نزد این اساتید محدود و مورد تایید شما داد و به هر علتی ناموفق بود بتواند مجددا با استفاده از تجربه قبلی، خود را محک بزند.
⁉️ لابد میگویید خود اساتید طلاب فرصت نمیکنند امتحان شفاهی بگیرند؟ خب حداقل این است که برخی اساتید میتوانند و شما این امکان را باز کنید که هر طلبه بتواند نزد استاد خود امتحان شفاهی دهد و در عرض این سیستم آن امکان هم فراهم باشد.
⁉️ میترسید اساتید نمره بیخود بدهند؟ به آن استاد اعتماد ندارید؟ مگر به اساتید فعلی اعتماد دارید و نمره دادن آنها را تأیید میکنید؟ اگر چنین است پس چرا به برخی مدارس مجوز دادهاید که خارج از سیستم فعلی امتحان شفاهی برگزار کنند؟ چرا این اجازه را عمومی نمیکنید؟ توجه دارید که وقتی امتیاز اختصاصی شد میشود: رانت!
همان رانتی که برای تشویق طلاب برای شرکت در دروس فقه معاصر هم قائل شدهاید که نمره کتبی آن عوض نمره شفاهی ثبت شود!
همان رانتی که برای تشویق طلاب برای شرکت در درس حدیث خوانی و اضافه شدن نمره امتحان شفاهی قائل شدهاید.
ادامه👇
https://eitaa.com/sharhe_hal/4514
ادامه از (امتحان شفاهی حوزه...)👇
🔻 عزیزان ظاهرا میدانند امتحان شفاهی مشکل دارد راههای دور زدنش را اضافه میکنند!
⁉️ چرا مدلهای ارزیابی طلبه را متنوعتر نمیکنید؟
👈 مثلا بخشی از نمره را به خود اساتید هر درس بسپارید و اساتید بر اساس یک مجموعه از فاکتورها بتوانند از طلبه کار بخواهند.
با این کار مطمئنا استادیارهایی که واسطه استاد و طلبه باشند و در ارزیابی علمی طلاب و مدیریت کار علمی طلبه به استاد کمک کنند نقششان پر رنگ میشود و فضایی برای تربیت اساتید قوی نیز شکل میگیرد. برای استادیاری اعتبار علمی و امتیاز و حقالزحمه و امکان دادن نمره امتحان شفاهی قرار دهید آنگاه ببینید چقدر افراد فاضل هستند که بازوی استاد شوند.
👈 و یا مثلا بخشی از نمره هر درس را به نوشتن مقالهای که به تایید استاد آن درس برسد اختصاص دهید که طلبه بتواند اگر خواست از این طریق نمره امتحان شفاهی خود را افزایش دهد.
نه مثل درس حدیث خوانی که ربطی به درس دیگر طلبه ندارد ولی تشویقی آن را در امتحان شفاهی گذاشتهاید.
اگر آن را گذاشتهاید به طریق اولی این روشها جا دارد وجود داشته باشد.
👈 و یا طلبه بتواند بخشی از نمره امتحان شفاهی هر درس را با نوشتن تقریر قوی از درس استاد که به تایید استاد نیز برسد جبران کند.
🔻نکته بعد اینکه چه ارتباطی بین این امتحان شفاهی و شرکت طلبه در درس خارج وجود دارد که اگر طلبه در امتحان شفاهی پایه دهم شرکت نکره باشد ولو ده سال هم در درس خارج شرکت کرده باشد، هیچ کدام را جزو سابقه تحصیلی او حساب نمیکنید؟
اگر طلبه در امتحان شفاهی پایه ده بعد از چند سال شرکت در خارج رد شد، باشد قبول نکنید ولی اگر قبول میشود و شما هم برای درس خارج او میتوانید مستقلا از او امتحان شفاهی بگیرید، دیگر چرا سابقه تحصیلی این سالها را نمیپذیرید؟
باشد نمیپذیرید، چرا هنگام ثبت درس تذکر به این مهمی را به شکل سیستماتیک به طلبه نمیدهید که این درس صرفا برای وصل بودن شهریه است و جزو سوابق تحصیلی شما حساب نمیشود؟
چرا راهکاری برای اینکه طلبه ثابت کند ولو امتحان شفاهی پایه دهمم را ندادهام ولی من شایستگی علمی شرکت در درس خارج را داشتهام، فراهم نمیکنید؟
https://eitaa.com/sharhe_hal/4513
شرح حال
ادامه از (امتحان شفاهی حوزه...)👇 🔻 عزیزان ظاهرا میدانند امتحان شفاهی مشکل دارد راههای دور زدنش را
حاجآقا ملکی که در زمان مدیریتشان در مدرسه معصومیه برای ما طلبههای معصومیه مثل پدر بودند. امشب هم پدری کردند و در مورد متن حقیر پیام دادند که هفته آینده با مسئول امتحانات شفاهی جلسهای برقرار کنم و طرح خود را ارائه کنم.
به همین خاطر از عزیزان اگر کسی پیشنهاد تکمیلی دارد و علاقهمند است در این ماجرا همکاری کند ممنون میشوم به بنده در شخصی پیام دهد.👇
@hamidreza_baghery
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روح الله ایزدخواه ، عضو کمیسیون صنایع:
🔹دست فرمان شما در نرخ ارز همان دست فرمان دولت قبلی است.
#مجلس_شورای_اسلامی
یکشنبه ۴ دی ١۴٠١
......
آقایان با این نقدها رای میآورند و امیدها زنده میشود ولی در عمل گلگوگاهها و نقاط اصلی که مربوط به بانک و پول و برنامهریزی کلان است همانطور که بود باقی میماند!
@sharhe_hal
از عبد صالح خدا، سالک وارسته مرحوم شیخ جعفر توسلی(ره) نقل شده است که می فرمود:
لعن کردن دشمنان حضرت فاطمه الزهرا علیها السلام به این عبارت:
«لَعنَ اللهُ قَاتلِیکِ وَ ضَارِبیِکِ و ظَالِمِیکِ وَ غَاصِبی حقِّکِ یا مُولاتِی یا فاطمَة الزهراء»،
کنز است، از گنج هم بالاتر است،
خیلی راهگشا و پر برکت است.
این از الطاف الهی به من است
و این لعن را از کتابی نیاموختم.
این لعن را زیاد بگویید
و حضرت زهرا سلام الله علیها را خطاب قرار دهید.
مشکلات به صورت اعجاز آمیزی حل می شود.
از این لعن برکاتی دیدم.
🔻 این لعن، را امام زمان عج در شهر مدینه النبی در باب جبرئیل به بنده آموختند...
🔸مرحوم آقای توسلی در دنیا غیر از عشق به حضرت زهرا سلام الله علیها عُلقه ای (وابستگی) نداشت، یک روز فرمودند:
«من فقط و فقط، فقط و فقط دوست دارم در این دنیا بمانم که یک مقدار بیشتر لعن بر قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها بگویم.»
🌀 @HamidVahidi_ir
🌐 http://hamidvahidi.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیوار دم میداد
در بر سینه میزد.
@sharhe_hal