eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
138 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
در ادامه بررسی نتایج پژوهش آماری بدست آمده از خانم‌های بی‌حجاب در تهران مشخص می‌شود ۸۵.۶ درصد از بانوان بی‌حجاب خود را بدون حجاب جذاب‌تر می‌دانند. این یعنی اکثریت زنان این احساس را دارند. میل به جذاب بودن و تحسین شدن زیبایی‌ها یک میل فطری هر انسانی به ویژه در خانم‌ها است. پس همانطور که در نتایج این پژوهش نیز مشخص است راه مقابله با بی‌حجابی مبارزه با حس میل به جذاب بودن نیست. البته این تبلیغ که شما با حجاب جذاب‌تر هستید و بیایید تا مدل‌های جذاب و زیبای روسری به سر کردن را یادتان دهم هم یک تلاش اشتباه و ناکام است، هرچه شما با روسری جذابش کنید باز او یک مدل و رنگ و طرح در موهایش می‌زند که بیشتر به چشم می‌آید. یک راه دیگر که شاید خیلی امتحانش نکرده‌ایم این است که شما جذاب باش و به چشم بیا ولی برای خدا و حضرت زهرا(سلام الله علیها)، برای آن‌ها جلوه‌گری کن. خدا و امام زمان شما را اینطور بیشتر دوست دارند. شاید باور نکنیم اما این مطلب تجربه شده است، میل به خدا و محبت الهی در قلوب اکثر این خانم‌ها است و فقط باید باور کنند با حجابشان محبوب خدا و حضرت زهرا (س) می‌شوند، باور کنند با حجابشان با دشمنان خدا می‌جنگند. اگر این مطلب با بیان دل‌نشین و هنرمندانه برای خانم‌ها جا بیافتد خیلی از مشکلات حل خواهد شد. 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
از جمله دیگر یافته‌های پژوهش مذکور این است که فقط ۱۵.۶ درصد از این خانم‌هایی که حجاب ندارند واقعا با حجاب مخالف هستند. بقیه تقریبا همه دنباله‌رو جو و فضا هستند. این یعنی شما به راحتی با قانون و کنترل فضا می‌توانید فضای بی‌حجابی را کنترل کنید. در واقع بر خلاف دیگر کشورهای مسلمان، در ایران حجاب به یک نماد مخالفت سیاسی و اعتراض به وضع موجود تبدیل شده است تا یک مقوله‌ای که صرفا انتخابی آزاد و دینی باشد و افراد نه چون با خود حجاب مخالف هستند، بی‌حجاب را انتخاب می‌کنند. بنابراین مطمئنا تغییر در وضع موجود و ایجاد حس امید و نشاط سیاسی اجتماعی مستقیما در مقوله حجاب تاثیر خواهد داشت. نکته دیگر اینکه اگر بی‌حجاب‌ها احساس کنند حجاب میدان مبارزه آنها با نظام یا حتی اعتراضشان است محکم‌تر در این زمینه وارد می‌شوند ولی اگر مثل رهبری و حاج قاسم عمل کنیم و نشان دهیم آنها را خارج از نظام و مخالف آن نمی‌دانیم این بازی خنثی می‌شود. 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
نتایج تحقیق مذکور نشان می‌دهد نزدیک به ۹۳ درصد از خانم‌های بی‌حجاب از طبقه متوسط رو به بالای جامعه هستند. یعنی حقیقتا مشکلات فقر و نداری آنها را به بی‌تقیدی و ناآگاهی نسبت به مساله حجاب نکشانده است و عوامل دیگری دخیل است‌. وقتی این داده را کنار دیگر داده‌ها بگذاریم معلوم می‌شود در واقع بیشتر از خود فشار اقتصادی تصور آن و نارضایتی از آن شرایطی که در آن هستیم در بی‌حجابی موثر است. دولت و نهادهای مسئول به همان قدر بلکه بیشتر از آن که دغدغه کار واقعی دارند باید دغدغه ایجاد حس امید و عدالت و برابری را داشته باشند. 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
پژوهش صورت گرفته در مورد انگیزه شناسی بانوان بی‌حجاب در تهران، نشان می‌دهد بیش از ۵۱ درصد از خانم‌های بی‌حجاب تهران از بعد از فتنه زن‌زندگی‌آزادی مهسا امینی (مهر ۱۴۰۱) تصمیم به حضور بی‌حجاب در اجتماع گرفته‌اند. اگر این آمار را بگذاریم کنار آماری که می‌گوید فقط ۱۵.۶ درصد این‌ خانم‌های بی‌حجاب واقعا با حجاب مخالف هستند، معلوم می‌شود این‌ها تصور کرده‌اند میدان اصلاح اجتماعی یا مبارزه مدنی آنها برای بدست آمدن اصلاحات سیاسی و اجتماعی کشف حجاب است. حال اگر حاکمیت طوری رفتار کند که انگار مهم‌ترین مساله حیاتی او بحث حجاب است و از دست رفتن حجاب مساوی سقوط جمهوری اسلامی است این خانم‌ها برای ادامه این مبارزه ذهنی تشویق می‌شود. دیدیم که امثال مسیح علی‌نژاد هم دقیقا همین شعار زدن حجاب به سقوط جمهوری اسلامی منجر خواهد شد را کوک کرده بودند و دقیقا بر خلاف آنها رهبری طوری رفتار کردند که آن دختر کم حجاب و حتی بی‌حجاب هم خود را خارج از نظام و دشمن تلقی نکند. مسئولان اگرچه برای بحث حجاب برنامه می‌ریزند اما باید دقت داشته باشند طوری حرف نزنند و عمل نکنند که بی‌حجابی رنگ و بوی مبارزه سیاسی با نظام پیدا کند. 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
نتایج پیمایش انگیزه شناسی بانوان بی‌حجاب نشان می‌دهد. ۷۰ درصد این خانم‌ها در صورت داشتن توان مالی زندگی کردن در هر کشور غیر از ایران را ترجیح می‌دهند. این مطلب نشان می‌دهد اکثریت این افراد چه دیدگاه منفی و سیاهی نسبت به کشور خود دارند و خارج از ایران را چه بهشتی می‌دانند! همچنین تعلق خاطر آنها به خانواده و بستگان هم به قدری نیست که مانع آنها شود و فقط موانع مالی مانع مهاجرت آنها شده است. سبک زندگی سنتی با پیوست‌های محکم خانوادگی در کشورهای عربی خودش یکی از عوامل مهم حفظ حجاب بانوان است و دقیقا مقابل آن افزایش برهنگی و رفتارهای خلاف عفت ملازم ترویج سبک زندگی فردی و غربی است. 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
شرح حال
مرور مختصری از دوره طلبگی امام در جمع دوستان طلبه. چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ مدرسه علمیه امام حسین (علی
برخی از عزیزان درخواست کردند که اگر این صوت ارائه دوره طلبگی حضرت امام ادامه‌ای هم دارد صوت آن را بارگذاری کنم. (البته این ارائه به اقتضای جلسه خیلی از نکات گفته نشده.) یک صوت چند جلسه‌ای از ارائه دوره استادی حضرت امام و تاریخ معاصر آن هست که عملا ادامه این ارائه محسوب می‌شود و خدمتتان تقدیم می‌کنم. این صوت‌ها در سال ۱۳۹۹ برای ارائه مجازی در تشکل ربیون مشهد ضبط شده است.👇
صوت کامل جلسه اول.mp3
22.13M
جلسه اول از ارائه دوره جوانی و میان سالی حضرت امام و تاریخ معاصر آن. دوره رضاشاه 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
قسمت اول ارائه جلسه دوم.mp3
22.77M
جلسه دوم (قسمت اول) از ارائه دوره میان سالی و استادی حضرت امام و تاریخ معاصر آن دوره اشغال کشور در جنگ جهانی دوم 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
قسمت دوم ارئه جلسه دوم.mp3
23.64M
جلسه دوم (قسمت دوم) از ارائه دوره میان سالی و استادی حضرت امام و تاریخ معاصر آن دوره اشغال کشور در جنگ جهانی دوم 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
جلسه سوم ارائه قسمت اول.mp3
35.04M
جلسه سوم (قسمت اول) از ارائه دوره میان سالی و استادی حضرت امام و تاریخ معاصر آن دعوت از آیت‌الله بروجردی و حمایت از ایشان 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
جلسه سوم قسمت دوم.mp3
33.51M
جلسه سوم (قسمت دوم) از ارائه دوره میان سالی و استادی حضرت امام و تاریخ معاصر آن دعوت از آیت‌الله بروجردی و حمایت از ایشان 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal
جلسه_۴_قسمت_۱.mp3
18.79M
جلسه چهارم (قسمت اول) از ارائه دوره میان سالی و استادی حضرت امام و تاریخ معاصر آن دوره زعامت آیت‌الله بروجردی تا قبل از ملی شدن صنعت نفت 📌به شرح حال بپیوندید. @sharhe_hal