eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
140 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
تصویر جلد سوم دوره حیات روح خدا با عنوان «لله» قسمت دوم از روایت دوره زعامت آیت‌الله بروجردی و استادی حضرت امام و تاریخ معاصر آن که گفته‌اند ان شاء الله به زودی روانه بازار کتاب شود.
خانمی شعارش این بود: «زن باید قدرتمند باشه، خرج خودش رو دربیاره». نتیجه این قدرتمندی او شده بود دو شیفت کار کردن، بچه نداشتن و طلاق گرفتن و همچنان کار کردن. آیا معمولا پسرها میرن جلو دبیرستان دخترانه و مزاحم دخترها میشن یا دخترها...؟! آیا معمولا دخترها دوست دارند آرایش کنند و خودنمایی جنسی کنند یا پسرها...؟! آیا توان جسمی و روحی مردها و زن‌ها برابره؟! جواب این سوالات خیلی خیلی واضحه ولی خب این‌‌ چه حماقتی هست که عده‌ای اصرار دارند بگن زن همون کارهای مرد رو بکنه؟! وجود تفاوت‌های بسیار زیاد و توانمندی‌های مختلف در مرد و زن را هیچ کس نمی‌تواند انکار کند. مردها که معمولا نمیان کارهای زن‌ها رو بکنند یعنی یا نمی‌تونن یا خرابش می‌کنند، پس چه کسی باید کارهای زن‌ها رو بکند؟! فرهنگ غربی اول کار زن در خانه و پرستاری از بچه رو بی‌ارزش میکنه بعد می‌تونه زنان رو به حماقت کارگری مردانه بکشاند ولی اسلام قدردانی عظیمی از زن و کار او در خانه می‌کنه و زن نیازی نمی‌بینه با مرد شدن برای خودش احساس هویت پیدا کند. البته مرد مؤمن هم باید عملا نشان دهد عظمت کار زن را قبول دارد. در نگاه غربی زن قدرتمند زنی است که متکی به خودش باشد و خرج خودش را دربیاورد! و چون برای کار خانه و پرستاری از بچه‌های خودش پولی نمی‌گیرد کارش ارزشی ندارد یا بچه‌اش را باید بگذارد مهدکودک یا برود بچه دیگری را پرستاری کند تا پول بگیرد و با قدرت شود! البته ممکن است کسانی مسلمان و با ریش و چادر باشند و فرهنگشان غربی باشد و کسانی مسیحی یا بی‌دین و در وسط اروپا ولی فرهنگشان دینی باشد، خیلی به تیپ و مکان نیست. @sharhe_hal
11.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خودرو جک جی ۴ خوردرو اقتصادی کرمان موتور هست. کرمان موتور هم یک خودرو ساز خصوصیه و این ماشین رو ۷۰ درصد تولید داخل کرده و قطعاتش همین داخل تولید میشه. قیمت ثبت نامی این خودرو ۴۹۵ میلیون با تحویل ۹۰ روزه است و شرایط قسطی هم داره که نزدیک ۲۰۰ میلیون رو نقد می‌دی و الباقی رو قسطی ۱۲ ماهه یا ۱۸ ماهه. اما قیمت بازارش تقریبا ۷۸۰ میلیون! این یعنی ظرفیت بازار داخلی هرچقدر هم اینها تولید کنند وجود داره. حالا توی اخبار از صادرات این خودرو به عراق و روسیه و کشورهای آفریقایی و استقبال از آن گفته.👇 https://www.eghtesadnews.com/fa/tiny/news-582304 خب اولا وقتی بازار داخلی اینقدر تشنه هست چرا اینها به خارج صادر می‌کنند؟! ثانیا بر اساس آنچه از قیمت‌های خودروهای برندهای مشهور و قیمت‌هاشون میگن که مثلا با این قیمت می‌تونی مثلا تویوتا و بی‌ام‌وه و ... وارد کنی و میزنن توی سر خودرو ساز داخلی، حالا اینها چطوری دارند ماشین خودشون رو صادر می‌کنند؟!🤔 مقایسه با قیمت بازار است یا کارخانه؟! ماجرای اختلاف قیمت بازار و کارخانه چیست؟! یک تحریف مقایسه قیمت بازار ایران و مثلا ترکیه است نه قیمت کارخانه. یک تحریف نگاه نکردن به گذشته قبل از دولت غربگرا هست. ماجرای صادرات هم ارز آوری آن است‌. دولت با درآمد حاصل از صادرات می‌تواند ظرفیت جدید در داخل برای تولید بیشتر بوجود آورد ولی فروش داخلی درآمدی برای دولت ندارد. در پست‌های آینده کمی بیشتر توضیح می‌دهم. @sharhe_hal
5.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴مقایسه عجیب قیمت خودرو در ترکیه و ایران توسط مجری تلویزیون. ✅در این ویدئو محمد دلاوری مجری تلویزیون با نمایش تنوع خودرو‌ها در ترکیه و مقایسه با ایران می‌گوید: کاری کردید داشتن یک خودروی معمولی آرزوی دست نیافتنی ایرانی‌ها باشد! ..... یک نمونه از مقایسه‌هایی که اشاره کردم. خب اگر اینطوری هست سایپا چطوری ماشین صادر میکنه به سوریه و روسیه و عراق؟! کرمان موتور چطوری صادر میکنه؟! تذکر: این کلیپ مال یک مدت قبل کمتر از یکساله، و در هر صورت در قیمت‌ها خیلی تفاوت خاصی رخ نداده. البته مشکل اینجاست که مقایسه ما بین قیمت بازار ایران و ترکیه هست نه قیمت کارخانه ایران و ترکیه. @sharhe_hal
16.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ناگفته‌هایی از زبان مردی که ساواک را هم سرکار می‌گذاشت!
اعمال شب وروز عرفه.
شرح حال
خودرو جک جی ۴ خوردرو اقتصادی کرمان موتور هست. کرمان موتور هم یک خودرو ساز خصوصیه و این ماشین رو ۷۰ د
حقیر نه از باب اظهار نظر بلکه از باب سوال که این ماجرا چطوری هست مطلب بالا رو نوشتم و درخواست کردم که جواب منطقی اون رو اگر کسی دارد بفرستد تا منتشر کنم معلوم بشه ماجرا چیه؟! حالا جواب‌ها رو ببینید.👇
موارد دیگری هم بوده که فقط اینو گذاشتم! خودرو و مسکن الان شده چالش اصلی کارآمدی کشور. سوال به این واضحی پرسیده‌ام، قبلا هم در جاهای دیگه و جمع خصوصی در مورد اون بحث کردیم ولی هیچ جواب منطقی تا حالا نشنیدم. الان می‌تونم ده‌ها پست از نماینده مجلس و کارشناس خودرو و... اینجا فوروارد کنم که هیچ کدام پاسخ روشنی ندارن! خب حالا این شد سوال بی‌خود و وقت هدر ده! در یک پایش از سوالات نوجوانان که طلاب مبلغ مدارس داشتند، یکی از پر تکرارترین آنها بحث خودرو و وضعیت آن در کشور به عنوان نماد ناکارآمدی جمهوری اسلامی، آمده بود. وقتی طلبه ما از این موضوع اطلاعات مفیدی نداشته باشد و در مورد آن اصلا فکر نکرده باشد در پاسخ به دانش‌آموز و ارتباط علمی مؤثر با او درمانده می‌شود. @sharhe_hal
13.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ صنعت خودروسازی از رویا تا واقعیت 🎙گفتگو با سیدامیرحسین حسینی/پژوهشگر اقتصادی 🔷 رویکرد مردمی و مصرفی ایران در صنعت خودرو بر خلاف رویکرد تجاری و منفعتی ژاپن در این صنعت 🔶 خودروهای ایرانی متناسب با قدرت خرید مردم/ واردات خودرو با کیفیت مشابه دناپلاس حداقل ۱میلیارد خواهد بود 🔷 ایران یکی از بهترین خودروسازهای جهان 🔶 بسیاری از کشورهای دنیا تشنه خودروهای با کیفیت ایران هستند 🔷 ماجرای تحقیر مردم ژاپن با خودروهای بی کیفیت ژاپنی. ..... این منطقی‌ترین پاسخ به آن سوال بود که کسی هم نفرستاد خودم از قبل داشتم ولی به پاسخ‌های آن هم ظاهرا کامل کامل نیست. @sharhe_hal
هدایت شده از شرح حال
✍مستندهای مربوط به صنعت خودروسازی ایران... 😔بخواهیم یا نخواهیم مشکل خودرو بی‌کیفیت و البته گران، یقه همه ما را گرفته است، نمی‌خواهم ناله‌ای بزنم چراکه همه خودشان صاحب عزا هستند، خودرو مهم‌ترین نیاز جدی ما بعد از مسکن است و سال‌هاست همه از بی‌کیفیتی، ایمن نبودن، عدم تنوع و خلاصه گرانی خودرو در کشور شاکی هستیم. ✅همه می‌خواهیم این مشکل حل شود به هر قیمتی که شده، اما مشکل کجاست؟ همه ما چون به صورت مستقیم با مشکلات صنعت خودرو دست به گریبان هستیم، می‌خواهیم بدانیم واقعا مشکل کجاست؟ ✅بارها با این حرف روبرو شده‌ایم که «کره با ما شروع کرده و او الان کجاست و ما کجاییم؟» «این ماشین محصول چند دهه قبل اروپاست و ما الان به عنوان کالای لوکس باید از آن استفاده کنیم و خیلی‌ها حسرت آن را بخورند؟!» ✅در واکاوی پاسخ به این پرسش‌ها، مستندهای بسیار خوبی ساخته شده است و از رهگذر پیگیری مشکلات صنعت خودرو با مسائل کلان‌تری که ریشه سایر مشکلات کشور نیز می‌باشد، آشنا می‌شویم. در این راستا برخی از این مستندها را که دیده بودم خدمت دوستان خودم معرفی می‌کنم و به همه عزیزان پیشنهاد اکید می‌کنم این مستندها را ببینید. 📌مستند بدون فرمان: این مستند که شاید بهترین مستند در این زمینه باشد، به واکاوی دقیق ریشه‌های مشکلات صنعت خودرو و مدل‌های توسعه این صنعت و همچنین ظرفیت‌های خودروسازی درون کشور می‌پردازد. لینک دانلود رایگان👇 http://www.sorayatv.ir/content/documentry/1187 📌مستند در آغوش فرانسه: این مستند بیشتر به دنبال نشان دادن فسادهای پشت پرده دولتی و مدیران صنعت خودرو و سیاست غلط توسعه صنعت خودرو در کشور می‌باشد. لینک دانلود رایگان👇 http://www.doctv.ir/programs/888938 -24 📌مستند مقایسه صنعت خودروسازی ایران و کره جنوبی: این مستند که اشاراتی به مباحث آن در مستندهای پیشین نیز شده است، به بررسی مدل‌ توسعه صنعت خودروسازی کره که موجب پیشرفت این صنعت در آن کشور در مقایسه با صنعت خودروسازی ایران که موجب درجازدن این صنعت در ایران شده است؛ می‌پردازد. لینک دانلود رایگان👇 http://www.doctv.ir/programs/5437-1 📌مستند خودرو سازی ایران در پسابرجام: در این برنامه بخش‌هایی از توانمندی‌های شگفت انگیز داخلی برای تولید خودروهایی قابل رقابت با بهترین خودروهای جهانی که متاسفانه مغفول مانده است به نمایش در می‌آید. لینک دانلود👇 http://www.sorayatv.ir/content/archive/2637/
جمع بندی خودم.mp3
4M
بعد از پست‌های مربوط به خودروسازی با بازخورهای مختلفی روبرو شدم و به همین جهت لازم شد جمع بندی خودم را هم عرض کنم. باید به این هم دقت داشت که صادرات خودرو برای دولت ارز آور است و واردات ارزبر و در شرایط تحریمی عملا دولت نمی‌تواند خودروی خاصی وارد کند و در این شرایط سخت، تمایل به صادرات و ارزآوری هم دارد. در صوتی که در ادامه می‌آورم توضیحات بسیار خوبی بر اساس آمار داده می‌شود که چرا واردات خودرو چه نو و چه دست دوم نمی‌تواند مشکل کمبود خودرو در کشور را حل کند. پست اول: https://eitaa.com/sharhe_hal/5097 پست دوم: https://eitaa.com/sharhe_hal/5098 پست سوم: https://eitaa.com/sharhe_hal/5102 پست چهارم: https://eitaa.com/sharhe_hal/5103 پست پنجم: https://eitaa.com/sharhe_hal/5104
هدایت شده از رادیو سداد
خودرو حسینی 01.mp3
9.47M
🎙برنامه | قسمت یازدهم 🗂موضوع: خودرو؛ ترسیم وضعیت و راهکار (1) 🗣 استاد: سیدامیرحسین حسینی 🗓 دانشگاه خواجه نصیر - خرداد ۱۴۰۲ تهیه‌کننده: رادیوسِداد 📻 @SEDAAD سِدای‌اقتصاد