8.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سیاستمداران معمولا دوپهلو صحبت میکنند و صرفا کلیاتی را میگویند. اما وقتی رهبر یک ملت در پیشگاه شخصیتهای مهم کشورهای اسلامی به صورت جزئی و مصداقی میگوید: "قطعا ملت یمن و انصارالله پیروز است." و حیثیت خود را برای این ادعا وسط میآورد و ادله خود را ذکر میکند، حکایت از ایمان واقعی او به این سخن دارد.
✍ضرورت دشمن شناسی
📌قسمت دوم(غفلت حوزه علمیه) ...
✅ از ابتدایی که به حوزه علمیه میآییم، یک کلمه در ساختار تحصیلی حوزه بحث نمیشود که آیا دشمنی داریم یا خیر؟ اگر داریم این دشمن کیست؟ چطور آن را بشناسیم؟ معیارهایش چیست؟ اصلا چرا دشمن را بشناسیم و...
✅ طلبه بیچاره حق دارد بعد از سالها تحصیل در حوزه معیار دشمنی و دوستی را نداند، فهمی از جبهه حق و باطل و شاخصههای هرکدام نداشته باشد و خلاصه آدرس را اشتباه برود.
✅ در کتاب شریف کافی از امام صادق(علیه السلام) روایت شده است:
🔹«سه چيز از علامات مؤمن است: شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا.»
🔸ثلَاثٌ مِنْ عَلَامَاتِ الْمُؤْمِنِ عِلْمُهُ بِاللَّهِ وَ مَنْ يُحِبُّ وَ مَنْ يُبْغِضُ.[۱]
✅وقتی به رهبر انقلاب نگاه میکنیم، حجم مطالبی که در ضرورت، چرایی و اهمیت "دشمن شناسی و ابعاد مختلف آن" صحبت کردهاند به یک کتاب قطور که اتفاقا چاپ هم شده است میرسد، اما وقتی به حوزه علمیه نگاه میکنیم، آنقدر این مقوله "شوخی و بیاهمیت" انگاریده شده است که در حال حاضر بیشترین ضربات به جهان اسلام از همین مقوله وارد میشود و هرکس اراده کند میتواند با چند حرف سطحی جمعی را به انحراف بکشاند.
✅ رهبری مقوله دشمن شناسی را نه مختص به حوزه بلکه یکی از بایستههای عمومی جامعه میدانند و میفرمایند: «هم دشمن را باید شناخت، هم شیوههای دشمنی را. راه و رسمها و سمتوسوهایی را که اینها برای دشمنی در نظر گرفتهاند، [همه] باید بدانند؛ مسئولین باید بدانند، مردم هم باید بدانند.»[۲]
✅در فرازهای یکی از خطبههای مهم امیرالمؤمنین(علیه السلام) که در هردو کتاب کافی و نهجالباغه آمده است، حضرت میفرمایند:
🔹بدانيد كه شما رشد و صواب را نتوانيد شناخت تا بشناسيد كسى كه تارك و مخالف آن است.
🔸و اعْلَمُوا أَنَّكُمْ لَنْ تَعْرِفُوا الرُّشْدَ حَتَّى تَعْرِفُوا الَّذِي تَرَكَهُ
🔹و نتوانيد بعهد و ميثاق قرآن عملکنید تا آن كسانى كه آن را نقض كرده و شكستهاند بشناسيد.
🔸و لَمْ تَأْخُذُوا بِمِيثَاقِ الْكِتَابِ حَتَّى تَعْرِفُوا الَّذِي نَقَضَهُ
🔹و بدان تمسك نداريد تا آن كسيرا بشناسيد كه آن را پشت سر انداخته است.
🔸و لَنْ تَمَسَّكُوا بِهِ حَتَّى تَعْرِفُوا الَّذِي نَبَذَهُ
🔹و هرگز قرآن را چنانچه حق آن است، نخواندهاید تا آن كسى كه آن را سوزانيده بشناسيد.
🔸و لَنْ تَتْلُوا الْكِتَابَ حَقَّ تِلَاوَتِهِ حَتَّى تَعْرِفُوا الَّذِي حَرَّفَهُ
🔹شما ضلالت را نخواهید فهميد تا هدايت را بدانيد.
🔸و لَنْ تَعْرِفُوا الضَّلَالَةَ حَتَّى تَعْرِفُوا الْهُدَى
🔹و هرگز تقوى و پرهيزكارى را تشخيص ندهيد تا كسى كه از حق تجاوز كرده بشناسيد و چون اين مطالب را فهميديد بدعتها و زورسازيها را ميتوانيد بفهميد.
🔸و لَنْ تَعْرِفُوا التَّقْوَى حَتَّى تَعْرِفُوا الَّذِي تَعَدَّى فَإِذَا عَرَفْتُمْ ذَلِكَ عَرَفْتُمُ الْبِدَعَ وَ التَّكَلُّفَ.[۳]
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/11
.............
ارجاعات:
[۱] الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج2 ؛ ص: 126.
[۲] بیانات در دیدار مردم قم – 19 دی 1395.
[۳] الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج 8 ؛ ص: 390، در ترجمهها نیز از "ترجمه كمرهاى، استفاده شده است.
مطالب مرتبط:
ضرورت دشمن شناسی قسمت اول👇
http://sharhhal.blog.ir/1397/08/04-6
12.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبتهای دکتر عبدالملکی در موضوع دستآوردهای انقلاب اسلامی در برنامه چوبخط با موضوع مدیریت جهادی.
✍مقصد جریان عدالت خواهی...
✅سال 1387 رهبری به شیراز آمده بودند، شبی که فردای آن قرار بود رهبری در دانشگاه با دانشجویان دیدار داشته باشند، همراه با دوست صمیمیام "سید مهدی پوریزدان پرست" که دبیر جنبش عدالتخواه در شیراز بود به دانشگاه شیراز رفتیم. صحبت دوستان از این بود که فردا مقابل رهبری چه چیزی گفته شود؟
✅ از بحثهای اصلی آن سالهای بچههای جنبش در شیراز، پروژه برجهای دوقولوی شیراز و برخی اقدامات شورای شهر شیراز همچون طرح هدف ۹۰ و تقسیم ناعادلانه بودجه و امکانات شهری و شاید از همه مشهورتر مقابله دوستان جنبشی با اقدامات دفتر امام جمعه شیراز در اجرای طرح "فلاحت در فراغت" و به قول ما "فلاکت در فلاکت" بود.
✅ فردای آن شب مشتاقانه منتظر شنیدن پاسخهای رهبری به "فرشید جعفری" نماینده دانشجویان عدالتخواه شیراز، بودم، پاسخهای رهبری برای خیلیهامان و شاید همه تا مدتها قابل هضم نبود. لااقل خودم تا چندسال اخیر نیز متوجه حقیقت توصیه رهبری نبودم.
✅ توصیه اصلی رهبری در این دیدار به دانشجویان و علی الخصوص بچههای جنبش، گفتمانسازی و تصمیمسازی و عدم ورود مصداقی به مبارزه با مفاسد بود.
✅ ظاهر سخن این بود که وقتی فساد را میبینیم، دست روی دست بگذاریم و فقط موعظه کنیم که خوبها خوب باشند، بدها بد نباشند، خوبها بد نباشند، بدها خوب باشند و خلاصه کلیاتی که هر دزد و فاسدی باکمال میل در کنار ما سروده آن را بلندتر سر میداد.
✅ بارها از اساتید خود پرسیدم این حرف رهبری که "مصداق سازی نکنید بلکه گفتمان سازی کنید." یعنی چه؟! و مرثیه خود را مجدد میسرودم اما متاسفانه دریغ از یک جواب قانع کننده...
✅ سخن رهبری در آن روز این بود که اساسا کار دانشجو برخورد مصداقی با فساد نیست بلکه این کار قضات و مسئولین است و دانشجو ممکن است در مصادیق اشتباه کند و یا حداقل اینکه تلاشهای خارج از ساختار او موجب هزینههایی تقریبا بیفایده برای جریان دانشجویی و دانشجویان و القای ناامیدی و یأس به جریان دانشجویی و دانشگاه باشد.
⁉️ کسانی که امروز مشغول پست نوشتن و نقد جنبش عدالتخواه هستند و برخی دوستان جنبشی نیز که عوض رفتار برادرانه و تبیین کننده تیغ تیز برائت جستن را برداشتهاند، بهتر است از خود سوال کنند چقدر به سوالات اساسی بچههای جنبش پاسخ دادهاند؟ چقدر تفاوتهای ولی جامعه و سایرین و ارتباط با او را تبیین نمودهاند؟ چقدر سؤالات تکراری و پاسخهای مکرر رهبری به این سوالات را برایشان تکرار کردهاند؟ چقدر با زبان برادرانه و نه تندتر از جوانان جنبشی به نقد و ارائه راهکار برای بچههای جنبش پرداختند؟
⁉️ چندنفر از عزیزان برای دوستان جنبشی تبیین نمودند که در فضایی که ارزش های اجتماعی عدالت خواهانه نیست، عدالتخواهی از جنس سلبرتیهای دانشجویی و جدا افتاده از مردم و حتی دانشگاه و دانشجو بیفایده است و راهکار بازگشت به مردم است و لااقل از جریان کمونیست و چپ باید آموخت که پایگاه قدرت خود را در تودههای مردم نهاده بود و همچنان جریان ادبی کشور مسخر آن است.
📌در فضایی که آرمان بسیاری از مردم رسیدن به اشرافیت باشد و یک طیف سیاسی با برند اشرافیت وامدار قدرت میگردد، مبارزه با مسئول اشرافی خندهدار است.
📌در فضایی که گفتمان جامعه با ارزشهای عدالتخواهانه همراه نباشد، مصادیق ضد عدالت و فاسد چون علف هرز دائما میرویند و بازی مبارزه با مفسیدن، ثمرهای جز ناامیدی از اصلاح و انباشت خشم از سیستم نخواهد داشت.👇
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/13
مطالب مرتبط:
عدالتخواهی از جنس فدائیان اسلام👇
https://eitaa.com/sharh_hal/977
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/07
✍"نسخه رحمانی" نسخه مشترک جریان صهیونیسم برای اسلام و مسیحیت...
✅حضرت عیسی(سلام الله علیه و علی نبینا و آله) از انبیاء بنی اسرائیل بودند که با مخالفت علمای بنیاسرائیل مواجه شدند و در کشاکش این مخالفتها قبل از دستگیری، در حالیکه یهودیان گمان میکردند حضرت را دستگیر و به صلیب میکشند، به آسمان عروج میکنند، به تعبیر قرآن: «وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لكِنْ شُبِّهَ لَهُم». (۱۵۷ النساء)
✅بعد از ایشان وصی حضرت عیسی(س) "شمعون" که در اناجیل "پطرس" نامیده شده است به عنوان جانشین ایشان فعالیت خود را ادامه داد. از تعابیر اناجیل برمیآید که مأموریت پطرس عام بود و شامل غیر یهودیان نیز میشد.[۱]
✅قریب به ۱۰ سال پس از از عروج حضرت عیسی مسیح(س) فردی از بزرگان یهود به نام "پولس" که از دشمنان سرسخت مسیحیت بود و "مسیحیان یا به تعبیر یهودیان نوایمانان آن زمان" را به شدت شکنجه و آزار میداد با این ادعا که "نوری از عیسی به سوی او آمده و وی را به پیروی از حق دعوت نموده" به مسیحیت گروید.
✅پولس تمام تفاسیر تورات را میدانست و این موجب جذابیت و حتی گرایش بسیاری از حواریون عیسی به وی شد، او به تدریج انحرافات خود در مسیحیت را آغاز نمود.
او در مقابل اعتراض حواریون حضرت مسیح به این انحرافات پاسخ میداد:
👈«تفسیر من و تو از انجیل متفاوت است.» [۲]
✅با تقابلهای "پطرس(شمعون)" با "پولس" جامعه مسیحیت به دودسته تقسیم گردید با این تفاوت که "پولس" توانست با حمیاتهای جریانهای نفوذی یهودی، اکثریت جمعیت مسیحیان را با خود همراه کند. او عقاید انحرافی زیادی را در مسیحیت نهادیه نمود منجمله:
قربانی شدن مسیح برای گناه مسیحیان و مصونیت بخشی آنها در آخرت؛ باطل اعلام نمودن سایر انجیلها جز قرائتهای او از انجیل؛ حذف عناصر مرتبط با مبارزه با دشمنان خدا و آشتیدادن مسیحیان و یهودیان که به اشکال مختلف علیه مسیحیان توطئه میکردند. [۳]
✅ در واقع پولس از از شخصیتهای اصلی جریان انحرافی بنیاسرائيل و یهود بود.
👈از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است او همان کسی است که تفکر محدود بودن قدرت خداوند و بسته بودن دست او را در یهود نهادینه نمود. «بُولِسَ الَّذِي عَلَّمَ الْيَهُودَ أَنَّ يَدَ اللَّهِ مَغْلُولَة» و خداوند او را در طبقهای از جهنم که مخصوص انحراف دهنگان دین انبیاء است عذاب خواهد کرد. [۴]
👈در روایتی از امام کاظم(علیه السلام) نیز نقل شده است که او کسی است که موجب انحراف گروهی از مسیحیان شد. «بُولَسُ الَّذِي نَصَّرَ النَّصَارَى» [۵]
📌فتنه امروز اسلام نیز همان فتنه بنیاسرائیل و نسخه امروز جریان نفوذی یهود برای اسلام نیز همان نسخه مشابه و با همان انحرافات با تعبیر "اسلام رحمانی" است.
...............................
ارجاعات:👇
[۱] ر.ب: تبار انحراف، ص: ۱۴۵-۱۴۶.
[۲] همان، ص: ۱۴۷.به نقل از: عهد جدید، رساله ئولس به لاطیان باب ۲، شمارههای ۱۱-۱۳.
[۳] همان و الميزان في تفسير القرآن، ج3، ص: 312 و حجة التفاسير و بلاغ الإكسير، جلد ۲ مقدمه، ص: 616.
[۴] ابن قولويه، جعفر بن محمد، كامل الزيارات، 1جلد، دار المرتضوية - نجف اشرف، چاپ: اول، 1356ش، ص: 326.
[۵] ابن بابويه، محمد بن على، ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، 1جلد، دار الشريف الرضي للنشر - قم، چاپ: دوم، 1406 ق. ص: 216.
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/15
شرح حال
از همه دوستان علاقهمند به فضای عدالتخواهی که در قم تشریف دارید، دعوت میکنم تا در این هماندیشی شر
✍گزارشی از هماندیشی "عدالتخواهی در مسیر شدن" همراه با لینک صوت جلسه...
✅ بعد از دو نامه برخی از برادران جنبش عدالتخواه و انتقادهای صورت گرفته از این اقدام، محملی دست داد تا به گفتگویی عمیقتر از این کنش و واکنش جزئی، در باب عدالتخواهی و ضرورتهای پیشروی آن بپردازیم.
✅ این هماندیشی و گفتگو بر محور ارائه حجتالاسلام نامخواه با عنوان "عدالتخواهی مجدد و استلزامات نظری آن" و اشکالات و نظرات سایر دوستان طلبه که عمدتا مسبوق به فعالیت در جنبش عدالتخواه بودند، شکل گرفت و در نهایت با صحبتهای "حجتالاسلام فلاح" پایان یافت.
✅ شاید اگر نگاهی امنیتی و محافظه کارانه میداشتیم از انتشار این صوت پرهیز میکردیم اما همانطور که از اسم این برنامه پیداست گفتگویی در باب عدالتخواهی است و نه نظر نهایی و اشتراک آن به معنای اشتراک سایر دوستان در این هماندیشی است.
✅ از جمله محورهای سخن حجتالاسلام نامخواه لزوم تفکر در عدالتخواهی صورت گرفته و استلزامات گامهای بعدی این مسأله بود.
👈 همانطور که در آیه ۴۶ سبأ خداوند دستور به قیام برای خداوند و سپس تفکر میدهند. « قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى وَ فُرادى ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ما بِصاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ» وظیفه امروز ما تفکر در این قیام است که اگر این امر صورت نگیرد، اذهان رفتارهای ولی و صاحب را فهم نمیکند و رفتار ولی پوشیده میماند یا دیوانگی تصور میشود.
لینک دانلود صوت جلسه👇
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/16
http://bayanbox.ir/info/7208628764634208624
شرح حال
✍"نسخه رحمانی" نسخه مشترک جریان صهیونیسم برای اسلام و مسیحیت... ✅حضرت عیسی(سلام الله علیه و علی نبی
✍کلید واژه "اسلام رحمانی"...
✅ خصوصیت کلید واژه این است که وقتی آن را برای خود حل کنی و به حاق آن پی ببری بسیاری از مباحث دیگر نیز به تبع آن برایت حل میشود.
✅ از جمله این کلید واژهها "اسلام رحمانی" است. به تعبیر حضرت آقا: «این "اسلام رحمانی" یک کلیدواژهای است، برای معارف نشئتگرفتهی از لیبرالیسم»
✅ اگرچه "اسلام رحمانی" تفکری با ریشههای عمیق در جریان روشنفکری است اما به خصوصه در دهه اخیر و به ویژه بعد از ۸۸ به کرات در ادبیات جریان غربزده و روشنفکر نمای دینی تکرار میشود.
✅ حتی در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبری در ۷ مرداد ۹۳، آقای دکتر روحانی پس از ذکر معضلات مختلف جهان اسلام راهکار حل این معضلات را تبیین "اسلام رحمانی" برای جهان اسلام معرفی میکند.
✅ چندماه پس از ارائه راهکار و افاضات دکتر روحانی، رهبری بر طبق سنت معمول خود که صحبتهای راهبردی و کلان خود را در دیدارهای رمضانیه انجام میدهند؛ صحبتهای مفصلی در نقد "اسلام رحمانی" در دیدار رمضانیه خود با دانشجویان در ۲۰ تیر ۹۴ ارائه نمودند که گزیدههایی از آن به شرح زیر است:
🔹گاهی یک شعارهایی داده میشود، شعارهای بهظاهر اسلامی که باطناً اسلامی نیست؛ از جملهی چیزهایی که اخیراً خیلی رایج شده و انسان میشنود در نوشتهها و در گفتهها، «اسلام رحمانی» [است]؛
🔹خدای متعال، هم رحمان و رحیم است، هم «اشدّالمعاقبین» است؛ هم دارای بهشت است، هم دارای جهنّم است. خدای متعال، مؤمنین و غیر مؤمنین را یکجور به حساب نیاورده؛ «اَفَمَن کانَ مُؤمِنًا کَمَن کانَ فاسِقًا لا یَستَوون»
🔹اگر منظور از اسلام رحمانی این است که ما به همهی موجودات عالم با چشم رحمت نگاه کنیم، با چشم مودّت نگاه کنیم، این هم درست نیست؛ این هم خلاف قرآن است. صریح قرآن، ناطق برخلاف این حرف است. بله، محبّت و مودّت و مَعدِلت را مخصوص مسلمانها نمیداند؛ میگوید شما که توانایی دارید، نسبت به غیر مسلمان هم بایستی با مودّت و مَعدِلت رفتار کنید، به شرطی که با شما دشمنی نکرده باشند و دشمنی نخواهند بکنند.
🔹قرآن میگوید: «لا یَنهکُمُ اللهُ عَنِ الذَّینَ لَم یُقاتِلوکُم فِی الدّینِ وَ لَم یُخرِجوکُم مِن دِیارِکُم اَن تَبَرّوهُم وَ تُقسِطوا اِلَیهِم؛» [کسانی که] کافرند امّا به شما دشمنی نکردند و دشمنی نمیکنند، با اینها نیکی کنید، با اینها قسط و عدل بهکار ببرید؛ امّا از آن طرف میفرماید که «اَلا تُقاتِلونَ قَومًا نَکَثوا اَیمانَهُم وَ هَمّوا بِاِخراجِ الرَّسولِ وَ هُم بَدَءوکُم اَوَّلَ مَرَّة»؛ با آن کسانی که عهدشکنی میکنند، به بر هم زدن کانون زندگی شما و پیغمبرتان همّت میگمارند و آنها شروع کنندهاند به دشمنی، میخواهید مبارزه نکنید؟ این آیهی قرآن است؛ با خطاب عتابآمیز و گلایهآمیز یا ملامتآمیز میگوید: «اَتَخشَونَهُم؛» از اینها میترسید؟ بعد میفرماید: «فَاللهُ اَحَقُّ اَن تَخشَوه»؛ اگر راست میگویید، اگر مؤمنید، از خدا باید بترسید، نه از این کسان. خب، این هم قرآن است.
🔹اگر معنای "اسلام رحمانی" این است که ما با دشمنانی که علیه اسلام، علیه ایران، علیه ملّت ایران، علیه پیشرفت ایران دارند تلاش میکنند و از هیچ کوششی فروگذار نمیکنند، بایستی با چهرهی محبّتآمیز، با دل صاف و پاک برخورد کنیم، نه، این اسلام نیست.
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/17
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
برشی از #مستند پایان مسیر و چگونه پول بیاعتبار میشود...
✍️معرفی مستند "پایان مسیر و چگونه پول بیارزش میشود."
✅ فرض کنید فردی یک سوم درآمد روزانه شما را به زور از شما بگیرد و هرازگاهی هم یک دفعه و بیخبر به خانه شما بیاید و نیمی از تمام موجودی شما را با زور از شما بگیرد.
چه نفرتی از او به شما دست میدهد؟
✅ حال فرض کنید این فرد همین کار را با همه همسایگان و یا همه اهل شهر شما انجام دهد.
حال چه احساسی نسبت به این فرد دارید؟
و اصلا فرض کنید چنین فردی با تمام مردم یک کشور یا اصلا همه جهان، چنین کاری را بکند؟
چه حالی به شما دست میدهد؟
📌همه ماجرا این است که "نمیدانیم."
✅ نمیدانیم که این اتفاق دائما "هم در ابعاد کشور" و "هم در ابعاد جهانی" در حال وقوع است.
✅ نمیدانیم که دولتها به راحتی با خلق پول بدون پشتوانه، دست در جیب تک تک ما میکنند و یکشبه با بازی کردن با نرخ ارز و بالا و پایین بردن ارزش آن، نیمی از سرمایههای مستضعفین جامعه را به یغما میبرند...
✅ و نمیدانیم دولتی مثل آمریکا چگونه سالهاست، در حال بالا کشیدن بخشی از سرمایههای تک تک مردم دینا است.
✅ و نمیدانیم کسانی که ولع ارتباط با آمریکا، آنها را به هر کاری وا داشتهاست، برای چه سرابی دست و پا میزنند.
◀️ #مستند "پایان مسیر، چگونه پول بیارزش میشود." (END Of The Road ,How Money Became Worthless ) به کارگردانی "تیم دلماسترو" پیرامون سیستم اقتصادی حاکم بر دنیا و فریب بزرگ دولت آمریکا در بهرهکشی از تمام دنیا صحبت میکند.
✅ آمریکاییها بعد از جنگجهانی دوم برای اینکه بتوانند برای همیشه بدون تولید و خلق سرمایه با بهره بردن از سرمایه دیگر کشورها فقط مصرف کنند، با اعطای وامها و کمکهای مالی مختلف به کشورهای دنیا در قالبهایی همچون طرح مارشال، ساختار مالی دنیا را با تعهد به خلق پول با ارزش ثابت و با پشتوانه طلا، به خود وابسته نمودند.
✅ اما بعد از مدتی مثل همیشه، با عهدشکنی برنامهریزی شده از سال ۱۹۷۱م یعنی قریب به ۴۷ سال قبل، تعهد خود مبنی بر چاپ دلار با پشتوانه طلا را منکر شدند و اخاذی از دنیا را آغاز نمود.
✅ هدف اصلی این مستند این است که به مخاطب نشان دهد که مسیر کنونی اقتصاد آمریکا و تمام اقتصادهای متکی برآن به فروپاشی بزرگ اقتصادی منجر خواهد شد.
✅ این مستند در برنامه "افق مستند" به نمایش در آمده و بعد از پخش آن دکتر عبدالملکی از اساتید اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) به توضیحاتی در مورد آن و اقدامات کشورهای مختلف برای حفظ خود از فروپاشی بزرگ اقتصاد دلاری آمریکا، سخن میگویند.
لینک دانلود #مستند👇
http://ofoghtv.ir/program?progNo=6103&episodeId=15807
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/20
.........................
مطلب مرتبط:
#مستند استعمار دلار👇
http://sharhhal.blog.ir/1397/05/08-3
برشی از #مستند پایان مسیر👇
https://eitaa.com/sharh_hal/1014
http://bayanbox.ir/info/4324216506116021031
✍اعجاز منطق انبیاء ...
✅ از یکی از دوستانم، احوال برادرش را جویا شدم، میگفت مدتی است در آتشنشانی قم مشغول به کار شده است.
از قول برادرش نقل میکرد:
"چند ماه قبل به آنها مأموریت میدهند که در قسمتی از پشت کوه خضر که مسیر آن شیب تندی دارد، جنازهای پیدا شده است و برای برداشتن آن به آنجا اعزام میشوند. جنازه لباسهای طلبگی و زیراندازی داشته و کتابهای طلبگی هم کنار او بوده، متأسفانه قسمتهایی از بدن او هم توسط حیوانات وحشی خورده شده و جنازه آن طلبه بیچاره که ظاهرا از گرسنگی تلف شده بوده است وضعیت بدی داشته است."
این طلبه اولین و آخرین کسی که به این فضاها وارد شده است، نبوده و نیست.
✅ وقتی به قرآن نظر میاندازیم میبینیم علی رغم اینکه حضرات موسی و عیسی (علیهما و علی نبینا و آله السلام) بیشترین و عجیبترین معجزات را داشتند، قوم آنها بلافاصله بعد از نبود آنها به انحراف کشیده شدند.
👈سامری با قدرت اعجاب آمیز خود، قوم موسی(ع) که عادت به معجزات خارقالعاده کرده بودند را تنها بعد از ده روز از غیبت موسی(ع) گوساله پرست نمود. قوم عیسی(ع) نیز بعد از وی به خرافاتی چون فرزند خدا بودن ایشان و... کشیده شدند.
✅ منبریهایی که عادت کردهاند، روی منبر خواب و کشف و کرامت نقل کنند و دین مردم را به این امور ببندند بهتر است بدانند که بعد از آنها هم احمد الحسنها یا دراویش یا عرفانهای کذایی و... پیدا میشوند که مردم را که هیچ، خودشان را هم با خواب و کشف کرامت به مسلک و آیین خود در میآورند.
✅ آنچه میراث نبوت است و نه فقط میراث پیامبر خاتم(ص)، حکمت است.
👈«وَ إِذْ أَخَذَ اللَّهُ ميثاقَ النَّبِيِّينَ لَما آتَيْتُكُمْ مِنْ كِتابٍ وَ حِكْمَةٍ (۸۱ آل عمران)»
✅ آنچه قرآن از تبلیغ ابراهیم(ع) برایمان نقل میکند:
🔹محاجه منطقی با "ستاره و ماه و خورشید" پرست است. «فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لَا أُحِبُّ الافِلِينَ (76 انعام)»
🔹محاجه منطقی با بتپرستان است. « قَالَ بَلْ فَعَلَهُ كَبِيرُهُمْ هَذَا فَسئلُوهُمْ إِن كَانُواْ يَنطِقُونَ (63 الانبیاء)»
🔹محاجه منطقی با نمرودها است. « فَإِنَّ اللَّهَ يَأْتي بِالشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِها مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذي كَفَرَ (258 البقره) »
✅ آنچه امروز از امیرالمومنین(ع) باقی مانده است و هر انسانی، چه دیندار و چه بیدین را مجذوب خود میکند، حکمتها و منطق ایشان است. آنچه بیدارگر جاودان و تشکیک ناپذیر است، زبان منطق و حکمت است.
✅برخلاف روشنفکران غربزده، سلوک اسلام ناب در مقابل تودههای مردم از جنس منطق و حکمت و در مقابل ظالمان و زورمندان از جنس قدرت و عزت است.
✅ از جمله ابتلائات آخرالزمان که در روایات مرتبط با ظهور نیز بسیار به آن اشاره شده است و موجب خالص سازی یاران حضرت(عج) میگردد، ریزش ایمانهای وابسته به امور خارق العاده است، ایمانهایی که ریشههای حجت خود را نه در منطق و حکمت بلکه در امور خارق العاده محکم ساختهاند.
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/25