✍️ انواع شکنجههای ساواک...
✅ در ساواک انواع مختلفی از شکنجه استفاده میشد، آخوربند، کابل، شکستن فک و ناخن کشی از جمله شکنجههای ساواک بودند.
علی محمدآقا که یا این شکنجهها را تجربه کرده یا از نزدیک شاهد آنها بوده است، در خاطرات خود هرکدام را چنین توصیف میکند:
🔻 آخوربند؛
یک بار دیدم دو نفر را به آخوربند بستهاند (محل شکنجه بود که خودشان به آن آخوربند می گفتند.) وقتی فرد را به شدت میزدند و پایش خیکِ باد میشد، او را میدواندند، بعد تازه او را میآوردند و میگفتند لباست را روی سرت بینداز. لباسش را که روی سرش میانداخت، آن را زیر چانهاش میپیچاندند، بعد چانهاش را روی نردهها میکشیدند و چانه لایِ نردهها میرفت. او را آنجا میبستند. دستش را هم از پشت میبستند. به این میگفتند «آخوربند».
آدم آنجا نمیتوانست سرش را تکان دهد. بدنش میافتاد. دستش هم از پشت بسته بود. هر کسی هم که از راه میرسید و سیگار دستش بود. پیراهنت را بالا میزد و سیگار را روی بدنت خاموش میکرد. یک بار این کار را با من کردند. وقتی دو - سه بار سیگار را پشت من خاموش کردند، دیگر عین خیالم نبود؛ چون پاهایم آنقدر درد داشت که دیگر آتش سیگار را حس نمیکردم، مثل این بود که یک نفر دستش را پشت من گذاشته و فشار میدهد. ولی در حالت عادی که سیگار را روی بدن خاموش میکردند، جِزّ آدم در میآمد. آن روز بعضیها میآمدند و با لگد میزدند. گردنم که به نرده وصل بود. دستم هم از پشت بسته بود. لذا زمین میخوردم.
🔻 کابل
ساده ترین شکنجه با کابل بود. به پا کابل میزدند تا ورم کند و دیگر دویدن کفاف نمیداد. پوست کف پا میترکید و گوشت اضافه میآورد. خیلی از بچه های زندان کف پایشان گوشت اضافه دارد؛ مثل سنگ است. این افراد الان هم برای راه رفتن مشکل دارند. پشت پاهایشان همه از بین رفته بود و دیگر پوست نمی آورد. مدام ترمیم شده بود و دوباره زده بودند. دست آخر پوست خودش را ول کرده بود. سوزاندن هم در کار بود.
🔻شکستن فک
محمدی متخصص شکستن فک بود؛ یعنی وقتی روی زمین مینشستی یک ورق میداد و می گفت: "بنویس." بعد میآمد بالا ی سرت نگاه میکرد. روی میز و صندلی هم نمینشاند. این طوری میتوانست با لگد توی فک بزند و فک را بشکند. خیلیها که از زیر دست محمدی بیرون میآمدند فکشان شکسته بود. لگدهایی که میزد وحشتناک بود. هنوز هم افرادی هستند که فکشان مشکل دارد.
🔻ناخن کشی و سلیب کردن.
ناخن کشیدن و سوزاندن و آویزان کردن و بیخوابی دادن هم جزو شکنجه ها بود. زندانی را با دست بند به صورت صلیب به فلکه میبستند، چهارپایه را از زیرش بر میداشتند و او آویزان می ماند.»
.....
📖 منبع: خاطرات مبارزه و زندان، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)، موسسه چاپ و نشر عروج، ۱۳۸۷ش، صص ۱۲۲ – ۱۲۴.
https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
🔰 رهبر معظم انقلاب اسلامی:
«جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است.»
۱۴۰۰/۱۱/۱۹
وقتی حضرت آقا میفرمایند فریضه قطعی و فوری و چندبار دیگر هم تذکر دادهاند یعنی همه ما باید در هر لباسی و هر شغلی خود را نسبت به این صحنه مکلف بدانیم.
فکر کنیم چه کاری از دست ما برای تبین بر میآید.
پاسخ به شبهات، کانال زدن، لیست انتشار، تحقیق و تولید مطلب و...
فقط یک چیز را مطمئن باشید، با منتظر کسی نشستن چیزی درست نمیشود، هرچقدر سعه دارید ولو کم به صحنه بیاورید، خدا برایتان زیادش میکند، آتش به اختیار باشید.
از افسران و فرماندهان خیلی خبری نیست خودتان تیم تشکیل دهید و شروع کنید.
از یکدیگر کمک بگیرید ولی لنگ هم نباشید.
اگر تصمیم گرفتید که کانال بزنید یا در پاسخ به شبهات همکاری کنید بنده اگر شما را بشناسم میتوانم به شما کمک کنم.
کسانی هستند که کار تخصصی پاسخ به شبهات میکنند شبهات مختلف سیاسی دینی و... و نیاز به نیرو دارند و جامعه مخاطب آنها هم بسیار گسترده است و میتوانم شما را به آنها معرفی کنم.
برای کانال زدن هم میتوانم مدتی با شما همراه باشم متنهای شما را با هم همخوانی و نقد کنیم کارهای شکلی را راهنمایی کنم و...
@hamidreza_baghery
✍️ بزرگترین مصلحان و عدالتخواهان تاریخ (قسمت اول)
✅ امروزه با افرادی مواجه هستیم که مارک خود را عدالتخواه یا مصلح اجتماعی گذاشتهاند، سبک مشخصی هم دارند مثل یک کارآگاه جرمها را شناسایی، گذشته و رابطههای افراد را در میآورند، بیانیه مینویسند، لایو، تجمع و... میگذارند، افشاگری میکنند و...، این فعالیتها گاهی یک خروجیهای موفقی هم دارد، موفقترین آنها مثلا آزاد شدن یک کارخانه یا درست شدن یک قانون است و کار مبارکی است و اگر در این وسط در جاهایی هم اشتباهاتی رخ دهد به قول خود دوستان مشق نانوشته غلط ندارد و وقوع این اشتباهات در صحنه مبارزه طبیعی است.
✅ اما سبک دیگری هم از اصلاحگری اجتماعی و عدالتخواهی وجود دارد که نسخه ثمربخشتر و کاملتری از سبک مذکور است و با آن تفاوتهای بسیاری دارد، سبک اصلاحگری و عدالتخواهی انبیاء!
✅ وقتی خروجی کار انبیاء را نگاه میکنیم، میبینیم اصلاحگری آنها در افق قرنها و بلکه هزاران سال در سرزمینهای مختلف تاثیرات خود را گذاشتهاست، مدل اصلاحگری و عدالتخواهی انبیاء همان مدلی است که سالیان دراز است جریان روحانیت شیعه به خصوص کسانی چون امام و آقا آن را دنبال کردهاند.
این مدل تمایزات جدی با مدل مشهور به عدالتخواهی امروز دارد.
📌 مدل مبارزه انبیاء یک دعوت حداکثری فعال مردمی است اما مدل مرسوم یک حرکت حداقلی منفعلانه تشکلی است.
✅ در مدل مرسوم شما تلاش میکنید از یک حق ضایع شده در یک مورد خاص دفاع کنید، یک تشکل از همفکران خود دور هم جمع میشوید، اعتراض میکنید و آنقدر فشار میآورید تا شاید بتوانید با هزینههایی که متحمل میشوید از این حق دفاع کنید و عملا شما مجری عدالت میشوید و مردم نظارهگر.
در این مدل هدف شما اگر دفاع از حق ضایع شده در موارد خاص نباشد، حداکثر اقامه عدالت در منطقه یا تمام کشور یا تمام دنیا است.
✅ در مدل انبیاء اگرچه عدالت و اصلاح اجتماعی محقق میشود اما مقصد اصلی تحقق عدالت نیست بلکه فقط یکی از نتایج مبارزه شما است.
هدف نهایی اقامه دین در تمام دنیا است نه صرف اقامه قسط یا تشکیل حکومت، بلکه همه اینها مقدمه برپایی دین هستند.
👈«وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلَّهِ» ( انفال - ۳۹)
و با آنان بجنگید تا هیچ نوع فساد و فتنه [و خونریزی وناامنی] بر جا نماند، و دین [در سراسر گیتی] ویژه خدا شود.
🔻حضرت امام در این مورد میفرمایند:
👈مسأله اساسى ما اين نبود كه رژيم سلطنتى برود و قطع ايادى ديگران بشود، اينها همه مقدمه بود براى مسأله اساسى ما؛ و آن اسلام است. انبيا كه جنگ مىكردند با مخالفين توحيد مقصدشان اين نبود كه جنگ بكنند و طرف را از بين ببرند، مقصد اصلى اين بود كه توحيد را در عالم منتشر كنند؛ دين حق را در عالم منتشر كنند. آنها مانع بودند. اينها مىديدند كه اين مانع را بايد برداشت تا به مقصد رسيد. رسول اكرم- صلى اللَّه عليه و آله و سلم- مقصدشان اين نبود كه مشركين مكه را از بين ببرند؛ يا مشركين جزيرة العرب را از بين ببرند؛ مقصد اين بود كه دين اسلام را منتشر كنند؛ و حكومت، حكومت قرآن باشد؛ حكومت اسلام باشد. آنها چون مانع بودند از اينكه اين حكومت اسلامى تحقق پيدا بكند، منتهى به جنگ مىشد و معارضه، آنها معارضه مىكردند با حكومت اسلامى؛ اينها مقابله مىكردند. (صحيفه امام؛ ج۸ ؛ ص۴۱)
👈تمام عبادات، وسيله است، تمام ادعيه، وسيله است، همه وسيلهاى براى اين است كه انسان اين لبابش ظاهر بشود. آنكه بالقوه است و لبّ انسان است، به فعليت برسد و انسان بشود آدم. انسان بالقوه، بشود يك انسان بالفعل. انسان طبيعى، بشود يك انسان الهى كه همه چيزش الهى باشد. هر چه مىبيند حق ببيند. انبيا هم براى همين آمدهاند. ... بسط عدالت، همان بسط صفت حق تعالى است براى اشخاصى كه چشم دارند. بسط عدالت هم مىدهند، عدالت اجتماعى هم به دست آنهاست، حكومت هم تأسيس مىكنند، حكومتى كه حكومت عادله باشد؛ لكن مقصد اين نيست، اينها همه وسيله است كه انسان برسد به يك مرتبه ديگرى كه براى آن، انبيا آمدهاند.(تفسير سوره حمد؛ ص۱۷۱ جلسه ۴)
✅ حضرت آقا در این مورد میفرمایند:
👈 ايجاد حكومت حق، مبارزهى با ظلم، مبارزهى با فساد، اينها همه جزو مقدمات همان نجات است. بنابراين اصل اين است. همه چيز مقدمه است؛ جامعهى اسلامى هم مقدمه است؛ عدالت هم مقدمه است. اينكه در قرآن كريم هست كه «لِيَقُومَ النّٰاسُ بِالْقِسْطِ» - كه بهعنوان هدف انبياء ذكر شده - قطعاً عدل هدف است، منتها اين هدف ميانى است؛ هدف نهائى عبارت است از رستگارى انسان؛ اين بايستى مورد توجه باشد.
۱۰ آذر ۱۳۸۹ - بيانات در نخستين نشست انديشههاى راهبردى، بررسى انديشههاى راهبردى الگوى اسلامى - ايرانىِ پيشرفت.
ادامه دارد...
https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
شرح حال
✍️ بزرگترین مصلحان و عدالتخواهان تاریخ (قسمت اول) ✅ امروزه با افرادی مواجه هستیم که مارک خود را ع
✍️ بزرگترین مصلحان و عدالتخواهان تاریخ (قسمت دوم)
✅در قسمت قبل به تمایزات مدل عدالتخواهی مرسوم با مدل عدالتخواهی و اصلاحگری اجتماعی انبیاء رسیدیم.
✅ دومین تمایز در مدل انبیاء نقش مردم است. در مدل مرسوم شما یک تشکل هستید که یا با مردم ارتباط خاصی ندارید یا نه تنها ارتباطی ندارید بلکه با سبکهای مختلف ادبیات، پوشش و... خود را متمایز از توده مردم میکنید و هرچه متمایزتر شوید، محوتر و ضربه پذیرتر میشوید!
در مدل مرسوم شما خود مجری عدالت یا مطالبهگر اجرای عدالت میشوید اما در مدل انبیاء دعوت عمومی برای اجرای عدالت از مردم است و توده مردم مطالبه گر و مجری عدالت هستند.
مقابل ظالمان یک تشکل و افرادش نیستند بلکه تودههای مردم به رهبری انبیاء و نائبان آنها هستند.
👈«لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْميزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْط» ( ۲۵ - الحدید)
ما رسولان خود را با دلايل روشن فرستاديم، و با آنها كتاب و ميزان نازل كرديم تا مردم قيام به عدالت كنند.
✅ سومین تمایز در این است که در مدل عدالتخواهی انبیاء، رسیدن به نتیجه بسیار زمانبر است و گاهی حاصل زحمات چند نسل است البته در هرجایی و هر شغلی شما میتوانی با آن همراه شوی اما در حرکتهای تشکلی شما عجله داری تا در چندسال دانشجویی یا تا زمانی که هنوز مجردی و آزاد از بندها و فشارهای زندگی، چندپروژه موفق در کارنامه خودت ثبت کنی، جلو ظلم را در چندجای محدود بگیری و به خود ببالی که من این کار را کردم و شاید هم در این قضایا اشتباهاتی بکنی و در حق شما اشتباهاتی بشود و از اساس به هرچه برای آن آمده بودی پشت پا بزنی.
در مدل تشکلی، شما بعد از چند سال که از دانشگاه خارج شدی یا متاهل شدی و مشکلات زندگی زیاد شد و از تشکل خارج شدی، کم کم باد عدالتخواهی هم از سرت میافتد و حتی ممکن است در کار و شغل خود بشوی جزئی از همان جریان بسط بیعدالتی و عین خیالت هم نباشد.
اما در جریان انبیاء در هر شرایطی و هر شغلی و طبقه اجتماعی شما با جریان مبارزه با بی عدالتی همراه می شوی و تازه در سنین بالا و بعد از گذراندن تجربهها و تعلیمات مختلف شما برای قیام لله و دعوت به آن مبعوث میشوی.
👈 «وَ لَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ آتَيْناهُ حُكْماً وَ عِلْماً وَ كَذلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنينَ» (۲۲ - یوسف)
و هنگامى كه یوسف(ع) به بلوغ و قوّت رسيد، ما «حكم» [نبوّت] و «علم» به او داديم؛
👈 «وَ لَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَ اسْتَوى آتَيْناهُ حُكْماً وَ عِلْماً وَ كَذلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنينَ» (۱۴ - القصص)
و هنگامى كه (موسى) نيرومند و كامل شد، حكمت و دانش به او داديم؛ و اين گونه نيكوكاران را جزا مىدهيم!
✅ چهارمین تمایز در مدل انبیاء این است که مهمترین مخاطب دعوت و سخنان در مدل انبیاء خود شما هستی، اجرای عدالت و تقوا در وجود خود شما مهمتر و مقدم بر همه چیز است، شما قبل از ورود به صحنه مبارزه اجتماعی یا جهاد اصغر، سالیان دراز در قالبهای مختلف مبارزه با نفس خود یا همان جهاد اکبر را تمرین میکنی.
👈 قال أمیرالمؤمنین(ع): «مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً- [فَعَلَيْهِ أَنْ يَبْدَأَ] فَلْيَبْدَأْ بِتَعْلِيمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِيمِ غَيْرِهِ وَ لْيَكُنْ تَأْدِيبُهُ بِسِيرَتِهِ قَبْلَ تَأْدِيبِهِ بِلِسَانِهِ وَ مُعَلِّمُ نَفْسِهِ وَ مُؤَدِّبُهَا أَحَقُّ بِالْإِجْلَالِ مِنْ مُعَلِّمِ النَّاسِ وَ مُؤَدِّبِهِم.» (نهج البلاغة - للصبحي صالح؛ ص۴۸۰)
ادامه دارد...
https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
شرح حال
✍️ بزرگترین مصلحان و عدالتخواهان تاریخ (قسمت دوم) ✅در قسمت قبل به تمایزات مدل عدالتخواهی مرسوم ب
✍️ بزرگترین مصلحان و عدالتخواهان تاریخ (قسمت سوم)
✅ تا قسمت دوم به چهارمین تمایز بین مدل عدالتخواهی و اصلاحگری اجتماعی انبیاء و مدل مرسوم عدالتخواهی اشاره شد.
✅ پنجمین تمایز مدل انبیاء در شعار اصلی و مطالبه حداکثری آن از آغاز دعوتشان است.
با اینکه حرکت انبیاء یک حرکت عدالتخواهانه است و بزرگترین عدالتها و اصلاحات اجتماعی در طول تاریخ از قبل آن بوده است اما از ابتدا شعار اصلی آن عدالت آن هم عدالتهای موردی نیست بلکه تحقق توحید به نحو حداکثری است.
✅ اولین شعار همه انبیاء در دعوت خود در آغاز اصلاحگری اجتماعی آنها دعوت به توحید و نفی عبودیت غیر خدا بوده است.
البته این دعوت به توحید صرف دعوت به نیایش و پرستش خدا و نفی آن نسبت به غیر خدا نبوده است بلکه نیایش تنها یک مصداق خاص از عبادت است و معنای اصلی عبادت و عبودیت، در دعوت انبیاء و ادبیات قرآن و روایات، «اطاعت» است.
👈 «ثُمَّ أَرْسَلْنا مُوسى وَ أَخاهُ هارُونَ بِآياتِنا وَ سُلْطانٍ مُبِينٍ* إِلى فِرْعَوْنَ وَ مَلَائِهِ فَاسْتَكْبَرُوا وَ كانُوا قَوْماً عالِينَ* فَقالُوا أَ نُؤْمِنُ لِبَشَرَيْنِ مِثْلِنا وَ قَوْمُهُما لَنا عابِدُونَ» (مؤمنون ۴۵- ۴۷)
سپس موسى و برادرش هارون را با آيات خود و دليلى روشن فرستاديم. بسوى فرعون و اطرافيان اشرافى او؛ امّا آنها تكبّر كردند، و آنها مردمى برترىجوى بودند. آنها گفتند: «آيا ما به دو انسان همانند خودمان ايمان بياوريم، در حالى كه قوم آنها بردگان ما هستند؟!»
✅ نه قوم بنیاسرائیل فرعون را نیایش میکردند و نه فرعون برای خودش دستگاه نیایش درست کرده بود. بلکه قوم بنیاسرائیل در بردگی و اطاعت فرعون بودند.
👈 «اتَّخَذُوا أَحْبارَهُمْ وَ رُهْبانَهُمْ أَرْباباً مِنْ دُونِ اللَّهِ وَ الْمَسيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَ ما أُمِرُوا إِلاَّ لِيَعْبُدُوا إِلهاً واحِداً لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ سُبْحانَهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ» (توبه - ۳۱)
(آنها) دانشمندان و راهبان خويش را معبودهايى در برابر خدا قرار دادند، و (همچنين) مسيح فرزند مريم را؛ در حالى كه دستور نداشتند جز خداوند يكتايى را كه معبودى جز او نيست، عبودیت کنند، او پاك و منزه است از آنچه همتايش قرار مىدهند!
✅ در این آیه تصریح میکند که گرفتن احبار و رهبانیان به عنوان ارباب مصداقی از عبادت آنها حساب میشده است. در ذیل همین آیه روایات زیادی است که برخی چون تصور میکردند عبادت به معنای پرستش و نیایش است از حضرات معصومین میپرسیدند که یهود و نصارا که عالمان خودشان را پرستش نمیکردند؟! حضرات پاسخ میدادند:
👈 «لكنهم أحلوا لهم حراما و حرموا عليهم حلالا- فكانوا يعبدونهم من حيث لا يشعرون»
✅ دعوت به عبادت خداوند همیشه در ادبیات تمام انبیاء صرف یک دعوت ایجابی به اطاعت از خدا نبوده است بلکه همیشه همراه با یک نفی اطاعت غیر خداوند بوده است.
👈«وَ لَقَدْ بَعَثْنا في كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت» (نحل – ۲۶)
در ذیل همین آیه در چندین روایت وقتی از حضرات معصومین سوال میشود: عبادت طاغوت به چه شکل است؟ حضرات به این مضمون پاسخ میدهند که: با اطاعت از اهل معصیت.
👈«قَالَ كَيْفَ كَانَتْ عِبَادَتُكُمْ لِلطَّاغُوتِ قَالَ الطَّاعَةُ لِأَهْلِ الْمَعَاصِي»
✅ پس اساس کار انبیاء اولین دعوت و شعار همه انبیاء دعوت به عبادت یعنی اطاعت از خداوند و ترک اطاعت از هر غیر خدا بوده است و این دعوت محدود به اصلاح و مبارزه برای یک مورد خاص و جزئی نبوده است بلکه دعوت به حاکمیت و اطاعت منحصر به خداوند و نفی حاکمیت و اطاعت از غیر خدا در هر زمینهای بوده است و در سایه این مهم همه کمال بشر منجمله عدالت نیز محقق شده است.
https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاشق این مدل کارها هستم.
فیلم بازی نمیکنند، دستگاه صوت و بلندگو ندارند، تماشاچی خاصی هم ندارند ولی میخوانند، زیبا هم میخوانند.
https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
10.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صدای شهید حاج ابراهیم همت در بارهی عملیات در اسرائیل...
خیلی عالی هست، حتما گوش کنید.
https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
اگر میخواهید میزان بی اخلاقی و دروغگویی جریانهای تبلیغاتی تخریبگر دولت را بدانید، ماجرای ناهار خوردی را ببینید.
یک دروغ میسازند و ماجرایی را تحریف میکنند بعد آن را به مضحکه و تمسخر میگیرند.
فردی از کارمندان دولت دارد گزارش نامههای مردمی رسیده در سفر استانی را میدهد، رئیسی که میداند حجم کار اینها چقدر سنگین است و به نیروی خود مثل ابزار نگاه نمیکند، وسط صحبتها میپرسد، شما ناهار خوردهای؟
جریان تخریب این کلیپ را تحت عنوان صحبتهای رئیس کارخانه که در حال بیان مشکلاتش است، منتشر میکند و بعد این رفتار به ظاهر غیر معقول رئیسی را برند تمسخر میکند و دست خالی خودش برای تخریب دولت را بر پایه این دروغ پر میکند.
هر روز صدها کلیپ و عکس تمسخر از ناهار خوردی درست میکند تا به مرور این تکه کلام، جزئی از شوخی بیربط مردم شود و تا سالیان دراز در ذهن مردم یک تصویر فرد نامعقول از رئیسی در ذهنها باقی بماند!
اصل ماجرای "نهار خوردی؟ " رئیسی👇
https://shoaresal.ir/fa/news/371826
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استوری همسر شهید بلباسی
حالا بگو قیمت چند؟ ...
روز پدر مبارک 🌹❤️
بنده خدایی متن زیر را فرستاده بود که به آن پاسخ دادم.
شبهه و پاسخ آن را خدمت شما نیز عرضه میکنم شاید برای شما نیز مفید باشد.👇
پوتین کیست و چه کرد؟
پوتین برای حفظ منافع کشورش و بازگرداندن این کشور از هم فروپاشیده به قدرت گذشته و پایان بخشیدن به هرج و مرج، تلاشهای فراوان کرد و بی تردید نام او در ردیف یکی از رهبران بزرگ و خدمتگزار روسیه ثبت خواهد شد.
پوتین ورزشکار، با سواد، روشنفکر و سیاستمداری کم نظیر است.
اگر کسی روسیهی پیش از فروپاشی و پس از فروپاشی را دیده باشد میداند که پوتین چه خدمات شگرفی برای مجد و عظمت روسیه انجام داده.او تمامی فرصتهایی که میتوانست ایران را در منطقه قدرتمند و باثبات و ثروتمند نماید، از بین برد.
از ضعف مسئولان و توهمات و خودبزرگ بینیهای ایشان، بهرههای وافری برد.
او با ایجاد انحراف در افکار سیاسی دولتمردان جمهوری اسلامی، آنان را به بیراهه هدایت کرد و اجازه نداد ملت ایران از فرصتهای پیش آمده برای آبادی و رفاه و آسایش خود بهره ببرد.
او از جمهوری اسلامی به عنوان ابزاری علیه آمریکا و غرب استفاده کرد و در تمامی تعاملات سیاسی از برگ ایران برای منافع ملی کشور خود استفاده کرد.
پوتین هیچگونه امتیازی و خدمتی به ایران و ایرانی نکرد و تنها از منویات و خواستههای پوچ و تو خالی کوتولههای احمق سیاسی در ایران حمایت کرد تا هر قدر میتوانند فریاد 'مرگ بر آمریکا' بزنند.
او با اسراییل که به زعم جمهوری اسلامی، دشمنی خیالی نامیده میشد، بهترین روابط سیاسی را برقرار کرد و با ایجاد توازن قوا در سوریه به دریای مدیترانه راه یافت.
وی با یک دست به اسرائیل اجازه داد که پایگاههای جمهوری اسلامی را ویران و نیروهای ایرانی را قتل عام کند و با دست دیگر به رهبر ایران قرآن اهدا مینمود و ابراز دوستی میکرد و از ایدئولوژی اسلامی آنان در فتح جهان دفاع میکرد، در حالی که مسلمانان کشور خود را در چچن قتل عام و سرکوب و نابود مینمود.
پوتین با وعدههای پوشالی سهم 50 درصدی دریای مازندران را از تصرف ایران خارج و به ایرانیان تبسم تحویل میداد.
پوتین راه هرگونه مذاکره ایران با قدرتهای غربی و کشورهای منطقه را مسدود کرد تا یک ایران ضعیف و درمانده را به آغوش بکشد.
او به بهانهی دفاع از برنامه اتمی ایران و ساخت نیروگاه اتمی بوشهر، میلیاردها دلار از ایران رشوه گرفت و در نهایت سیستم اتمی ویران شده کشور خودش را بازسازی و احیا کرد.
پوتین با نابودی صنعت نفت و گاز ایران و باز کردن بازار انرژی خود به اروپا، تمام دستاوردهای صنعتی ایران در پنجاه سال گذشته را نابود و بازار چین را به روی مردم ایران گشود.
شرح حال
بنده خدایی متن زیر را فرستاده بود که به آن پاسخ دادم. شبهه و پاسخ آن را خدمت شما نیز عرضه میکنم شای
📋 پاسخ:
📌بیایید واقع نگر باشیم و فانتزی فکر نکنیم.
پوتین تمامی فرصتهایی که میتوانست ایران را در منطقه قدرتمند و باثبات و ثروتمند نماید، از بین برد!
میشود به جای نام پوتین مثلا گذاشت شی جین پینگ! یا سید حسن نصر الله! یا قاسم سلیمانی! خلاصه شما سفارش بده میخواهی به چه کسی؟ هرچه خواستی ببندی؟ تا من نام آن را به جای پوتین بگذارم.
📌هرکس هر ادعایی میکند لااقل باید یک شاهد ولو به دروغ برای آن بیاورد اما نویسنده این متن حتی به خودش زحمت نداده ابتدا چهارتا ادعا مطرح کند و بعد چنین ادعای بزرگی کند؟!
آخر مگر ارتباطات اقتصادی ما با روسیه چقدر است؟ یا مثلا مگر تحت تحریم روسیه هستیم؟! که تمام فرصتهای ایران را روسیه از بین برده باشد! بر چه اساسی چنین ادعایی میشود؟!
📌و همینطور در مورد ادعاهای کلی بعدی تا برسیم به آنجا که پوتین از ایران به عنوان ابزاری علیه آمریکا و غرب استفاده کرد ...
بله این حرف درستی است. نه روسیه و نه چین نه کشورهای اروپایی و خلاصه هیچ کشوری به دنبال فدا کردن خود و منافعش برای دیگر کشورها نیست!
روسیه و چین در تقابل و رقابت خود با اروپا و آمریکا به دنبال بازکردن یک جبهه جدید هستند و ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و اقتصادی میتواند یک دست قدرتمند در این جبهه مقابل غرب باشد. به همین علت آنها تلاش دارند از ما به عنوان یک برگ برنده برای خود استفاده کنند، ما هم باید تلاش داشته باشیم همین کار را نسبت به آنها بکنیم.
بین اروپا و روسیه یک رقابت است بین ایران و اروپا هم یک رقابت در عرض آن وجود دارد و به اصطلاح دشمن دشمن من میتواند دوست خوبی برای من باشد.
📌در مورد اینکه پوتین خدمتی به ایران نکرد...
بله این هم حرف درستی است، اصلا پوتین دنبال خدمت به ما نبوده و نیست، مگر نوکر ماست؟
او دنبال استفاده از ما در افزایش قدرت خودش مقابل اروپا و آمریکا است اما استفاده نه از طریق دشمنی بلکه از طریق توسعه روابط اقتصادی و سیاسی تا بتواند از ظرفیت ایران علیه آمریکا استفاده کند.
او برای رقابت با اروپا و آمریکا به یک رفیق و همراه قوی نیازمند است نه ضعیف!
خب ما چه کردیم؟! دست رد به سینه روسیه زدیم. نه فقط روسیه بلکه دست رد به سینه چین هم زدیم و ماندیم به دریوزگی اروپا و آمریکایی که ما را تحریم کرده بودند.
نتیجه این شد که از آنجا مانده و از اینجا رانده شدیم و کسانی مثل ترکیه و دیگر کشورهای همسایه از فرصتهایی که اولا و ابتدائا برای ما بوجود آمده بود، استفاده کردند.
در همین رابطه فیلم اظهارات آقای علاءالدین بروجردی، رئیس سابق کمسیون امنیت ملی و سفیر اسبق ایران در چین را ببینید.👇
https://bayanbox.ir/info/1137473303222095785
صحبتهای سفیر روسیه در مورد عدم استفاده ایران از فرصت تحریم ترکیه توسط روسیه👇
https://akharinkhabar.ir/politics/3740150
همچنین «روایت ثریا از فرصت سوزی ایران در بازار پرمشتری روسیه و عراق» را در همین رابطه در اینترنت سرچ کنید.
📌و اما در مورد رابطه اسرائیل و روسیه هم درست گفتهاید بلکه جا داشت، بگویید روسیه یکی از پایگاههای سنتی است که اسرائیل قویترین لابیها را در آنجا داشته و دارد.
اما مگر قرار است ایران با هر کشوری که با اسرائیل ارتباط دارد همکاری نداشته باشد؟!
بهتر است در مورد ماجرای حضور روسیه در سوریه هم مطلب زیر را که مربوط به خط لولهای که کشورهای عربی برای دور زدن ایران و روسیه در صادرات نفت و گاز به اروپا دنبال میکردند را مطالعه کنید تا متوجه شوید که چطور ایران با هنرمندی و تعریف منافع مشترک پای روسیه را به جنگ سوریه باز کرد و از این تعامل برای شکست داعشیهایی که تا چندکیلومتری مرزهای ما رسیده بودند استفاده کرد.👇
http://www.mizenaft.com/news/12322
📌در مورد قتل عام مسلمانان چچن و مسلمانان آیغور در چین هم بهتر است فیلم صحبت های سفیر ایران در روسیه و چین را در این مورد ببینید.👇
https://sharhhal.blog.ir/1400/01/26-5
📌 و باز دیگر دروغی که نویسنده این متن در ادامه تلاش هایش برای تجمیع هرچه شبهه در مورد روسیه بوده است انجام داده است، ماجرای سهم ۵۰ درصدی ایران از دریای خزر است که پیشنهاد می کنم گزارش کامل زیر در این رابطه را مطالعه کنید.👇
http://tarikhirani.ir/fa/news/6414
📌 اما در مورد ساخت نیروگاه بوشهر توسط روسیه هم خوب است بدانیم که ما اصلا قراردادی با روسیه نداشتیم بلکه طرف قرارداد ما آلمان بود که با پیروزی انقلاب کار را رها کرد و بعد از او هم هیچ کشوری با ایران همکاری نکرد تا اینکه روسها وارد صحنه شدند و البته به علت تحریم بودن ایران با هزینه بیشتر از هزینه واقعی کار را بالاخره در یک بازه طولانی تمام کردند.
حالا روسیه چون از این فرصت استفاده کرده، شده است بد ماجرا! و آلمان و آمریکا و اروپا که ما را تحریم کردهاند که هیچ کشوری جرات نکند با ما همکاری کند الا با هزینه زیاد شدهاند خوب ماجرا؟!🤔