eitaa logo
شرح خطبه‌ی غدیر
544 دنبال‌کننده
6هزار عکس
974 ویدیو
59 فایل
🍀برای تبادل به ای دی ادمین محترم تبادل مراجعه فرمایید. @arbab_d21s 🍀و برای دیدن شرائط تبادل به کانال زیر مراجعه فرمایید. @tabadol_sh 🍀ممنون. اجرتون با مولا علی و فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیهما
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️ عليه السلام فرمودند: 🍀 منِ استَغنى بِعَقلِهِ زَلَّ 🍃 هر كه عقل خود را كامل بداند، بلغزد 📖 ميزان الحكمه، ج7، ص553.
🌼بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین... 💐اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم... 🌿سلام و روز همگی دوستان به خیر...🌿
💚سلام امام زمانم💚 پشت کوچه پس کوچه های انتظار همان جا که فاصله هاکمی بیشتر است، با شما، به امید نگاه مهربانی از سر لطف هستم... برای آمدن و رسیدن! السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ وَعْدا غَيْرَ مَكْذُوبٍ 💎ایام فاطمیه و روزهای غم و غربت مادر 🌑 در کوچه های خاکی مدینه 😭خوشا روزی که مهدی منتقم بازگردد بانگ اناالمهدی طنین انداز گردد خداوندا ظهورش دیر گردید مهیا کن تو اسباب ظهورش منور کن تو گیتی را ز نورش" ☀️ یاصاحب الزمان"💚 دستهایت را زیر تنهایی ام ستون کن من از آوارگی بی تو بودن می ترسم... ☘️صبح جمعه است شادی روح تمام سفر کرده های دیار باقی خاصه شهدا هدیه صلوات و فاتحه🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف: 💚براي زود فرارسيدن فرج (و ظهور ما) زياد دعا کنيد، که آن همان فرج و گشايش شماست. 📗کمال‌الدين للصدوق، ج 2، ص 485
ارتداد اصحاب بعد از حضرت رسول اكرم آيا روايت «إرتد الناس بعد رسول الله إلا ثلاثة» معتبر است؟ ضمنا در برخي جاها آمده: إرتد الناس بعد رسول الله إلا أربعة أو خمسة. ما در رواياتمان داريم كه: إن الناس كلهم ارتدوا بعد رسول الله (ص) غير أربعة (1) بعد از رسول خدا جز چهار نفر، همه مرتد شدند. ارتد الناس بعد النبي(ص) إلا ثلاثة نفر : المقداد بن الأسود ، وأبو ذر الغفاري و سلمان الفارسي، ثم إن الناس عرفوا ولحقوا بعد (2) و روايتي كه هفت نفر را استثنا مي كند (3) و روايتي كه خبر از ارتداد عمومي غير از تعداد معدود بعد از امام حسين مي دهد(4). معناي اين روايات چنانچه در خود آنها هم تصريح شده، اين است كه بعد از رسول خدا همه از راه و رسمي كه ايشان معين كرده بود و در غدير بر آن پيمان گرفته بود كه به امامت بعد از نبوت معتقد شوند، دست كشيدند و ديگري را برگزيدند يا سكوت كردند و به وظيفه خود در دفاع از امير مؤمنان قيام نكردند جز مقداد، سلمان، ابوذر و عمار بلكه حتي عمار هم سستي مختصري كرد. بلكه حتي سلمان و ابوذر هم براي لحظاتي در قلب خود و از جنبه هايي گرفتار شك و ترديدهايي شدند و بعد ديگران از سستي در اين امر پشيمان شدند و توبه كردند و به پيروان امير مؤمنان ملحق شدند.(5) پس اين ارتداد معناي خاص دارد و تعدادي گرفتار همين معناي خاص هم نشدند و بسياري نيز به سرعت باز گشتند. پي نوشت ها: 1. سليم بن قيس، كتاب سليم، ص162. 2. شيخ مفيد، اختصاص، بيروت، دارالمفيد، 1414ق، ص10. 3. حميري، قرب الاسناد، قم، مؤسسه آل البيت، 1413ق، ص79. 4. مجلسي، بحار الانوار، بيروت، الوفا، 1404ق، ج46، ص144. 5. همان، ج22، ص440-441.
برای توضیح ارتداد از منظر شیعه، روایتی از امام باقر (علیه‌السلام) دلیل محکمی بر این مطلب است. حضرت فرمودند: «مسلمانانی از مهاجرین و انصار و دیگران، خدمت امیرالمومنین (علیه‌السلام) شرف‌یاب شدند و به ایشان عرض کردند: به خدا سوگند که شما امیرالمؤمنین هستی! به خدا سوگند سزاوارترین فرد به این مقام شما هستید؛ دست خود را جلو بیاورید تا ما با شما بیعت کنیم و به خدا قسم جلوی پای شما، خود را فدا می‌کنیم. امام (علیه‌السلام) در پاسخ فرمود: اگر شما راستگو هستید، فردا با سرهای تراشیده نزد من حاضر شوید. روز بعد به غیر از امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و سلمان، مقداد و ابوذر، کسی سر خود را نتراشیده بود.»[2]
بخاری مشهورترین محدث اهل سنت، در کتاب صحیح خود با اشاره به ارتداد صحابه در کلام رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) به نقل از ابوهریره می‌نویسد: «روزی پیامبر برای ما حدیث می‌کرد و می‎فرمود: در روز قیامت، برخی از اصحاب نزد من می‌آیند، پس از کنار حوض رانده می‌شوند، در این هنگام، من به خدای رحمان عرضه می‌دارم: ای پروردگارمن! اصحاب من را دریاب!؛ خداوند می‌فرماید: ای پیامبر! از آن‌چه اینان بعد از تو انجام داده‌اند اطلاعی نداری. اصحابت مرتد شدند و به دوران گذشته‎ی خود [جاهلیت] برگشتند.»[1] ابن کثیردمشقی مورخ مشهور اهل سنت در کتابش می‌نویسد: «عایشه می‌گوید: هنگامی‌که رسول‌خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) از دنیا رحلت کرد، تمامی اعراب (مسلمانان) مرتد شدند، و میانشان نفاق آشکار شد.»[2] [1]. صحیح البخاری، محمد بن إسماعيل بخاری (متوفاى 256)، ج5، ص2407، دار ابن كثير , اليمامة - بيروت - 1407 - 1987 ، چاپ سوم، تحقيق: د. مصطفى ديب البغا. «قال أَحْمَدُ بن شَبِيبِ ... عن أبي هُرَيْرَةَ أَنَّهُ كان يحدث أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قال ... إِنَّهُمْ ارْتَدُّوا على أَدْبَارِهِمْ القهقري.» [2]. البداية والنهاية، أبوالفداء ابن كثير دمشقی (متوفاى 774هـ)، ج6، ص336، محقق: علی شيری، دار إحياء التراث العربی، چاپ اول، 1408هـ. «وَقَدْ رُوِيَ هَذَا عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَائِشَةَ، وَمِنْ حَدِيثِ الْقَاسِمِ وَعَمْرَةَ عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ، لَمَّا قُبِضَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ارتدت العرب ...»
مردی که کنده بود در قلعه را ز جا وا می کند پس از تو در خانه را به زور ✏️📚
🍃یک برگ خشک صنوبر را آوردم که روی آن روضه بنویسم برای در ودیوار مجلس روضه.. . برای ماجرای گلبرگی که بین در و دیوار ماند . قرار بود با میخ به دیوار بکوبم منصرف شدم حرف میخ که آمد . گریه کردم اشکم روی برگ خشک صنوبر ریخت . طرح آهی را طراحی کردم. انگار طراحی ابر وباد شد وقتی اشکم روی برگ افتاد و آه کشیدم . انگار آهم اشک را در روی برگ به جریان انداخت . انگار رگبرگ برگ زنده شد . حیاتی به رگ برگ داده شد . مگر در بهار جز با داغی و ابری وبادی بارانی برگ زده میشود . ومن جز از داغ و وزش آه و باران اشک گفتم چرا تو قطعه ی صنوبری قلبت را با روضه زنده نمی کنی؟ ان من الماء کل شی حی. با آب همه چیز زنده می شود