💐بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ
❤️💭 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلی اولاد الحسین و عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ...
✅ @shebrahimiii | رِسانو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 آره عزیزم شما پیروزید ✌️
👈 روسیاهیش میمونه برای سگیونیستها و حامیانِ این داعشیهای تروریست و کودککش..
🇮🇷🇵🇸
✅ @shebrahimiii | رِسانو
#کاربردی
#سواد_رسانه
👌 تکنیک های جنگ رسانه ای
1⃣ #برچسب_زدن:
👈این روش به منظور برانگیختن وحشت یا تعصب افراد جامعه علیه یک گروه مخالف استفاده میشود. این روش باعث میشود که نیازی به ایجاد بحث استدلالی با گروههای مخالف نباشد یکی از این روشها استهزای مخالفان با کاریکاتور میباشد.
2⃣ #شعارهای_فریبنده
👈 دراین روش سعی میشود که بادادن شعارهایی با مفهوم مبهم و کلّی توجه افکار عمومی به پیام مبلغ جلب شود. این پیامها اغلب بر حول محور ارزشهایی همچون شرافت، دین، افتخار به میهن و میهنپرستی یا ارزشهای خانوادگی میباشد.
3⃣ #حمله_شخصی
👈 حمله کردن به شخصیت فرد (مثلاً اتهام روابط نامشروع یا خیانت به کشور)، به جای رد کردن منطقی افکار و سخنان او.
4⃣ #تکرار
👈 تکرار بی وقفه ی یک حرف، مخصوصاً اگر یک شعار ساده باشد، باعث می شود که کم کم به عنوان یک حقیقت بدیهی پذیرفته شود. این حربه اگر همراه با کنترل و سانسور رسانه ها باشد، تأثیر بیشتری خواهد گذاشت.
5⃣ #توسل_به_مرجع
👈 برای اثبات درستی یک سخن، به جای استدلال منطقی، به مرجعیت و اقتدار و محبوبیت گوینده ی آن استناد می شود.
6⃣ #توسل_به_ترس
👈 القای ترس و نگرانی همگانی برای آن که مردم با حکومت همراه شوند، همچون تأکید بر خشونت و وحشی گری دشمنان یا احتمال قریبالوقوع حمله ی آن ها.
7⃣ #توسل_به_اکثریت
👈 القای این حس که اکثریت مردم پیرو این فرد یا حزب هستند و پیروزی آن قطعی است، تا افراد برای همرنگ جماعت شدن، یا برای رسیدن به پیروزی حتمی، به پیروان آن فرد یا حزب بپیوندند.
8⃣ #دروغ_بزرگ
👈 بیان دروغی چنان بزرگ که هیچ کس فکرش را هم نمیکند که کسی آن قدر بی شرم باشد که چنین گستاخانه حقیقت را تحریف کند، در نتیجه همگان آن دروغ را باور خواهند کرد.
9⃣ #سیاه_و_سفیدنمایی
👈جلوه دادن اوضاع به گونه ای که افراد تنها دو گزینه در برابر خود ببینند: یا دوست کامل بودن یا دشمن کامل بودن.
🔟 #حقیقت_گزینشی
👈 گفتن پیام تبلیغاتی در ضمن حقایق گزینش شده، به شکلی که مخاطب متوجه نشود که مورد هجوم تبلیغاتی قرار گرفته است.
✅ @shebrahimiii | رِسانو
#سواد_رسانه
#اقناع
👌 روش های اقناع از نظر ارسطو
👈 ارسطو اعتقاد داشت که با سه روش میشه مخاطب رو اقناع کرد :
1⃣ روش اتوس
2⃣ روش پاتوس
3⃣ روش لوگوس
💬 امروز درباره این روش ها، با مثال صحبت خواهیم کرد.
با ما همراه باشید ...
✅ @shebrahimiii | رِسانو
رِسانو | شاهرخابراهیمی
#سواد_رسانه #اقناع 👌 روش های اقناع از نظر ارسطو 👈 ارسطو اعتقاد داشت که با سه روش میشه مخاطب رو اقن
#سواد_رسانه
#تکنیک
1⃣ اتوس
👈 این تکنیک به اعتبار و قدرت فرد گوینده بر میگردد..
اتوس ،کمک میکند، مخاطب به حرف شما اعتماد کند..
💬 ادامه در پوستر ...
✅ @shebrahimiii | رِسانو
رِسانو | شاهرخابراهیمی
#سواد_رسانه #تکنیک 1⃣ اتوس 👈 این تکنیک به اعتبار و قدرت فرد گوینده بر میگردد.. اتوس ،کمک میکند، مخا
#سواد_رسانه
#اقناع
👌استفاده از روش اتوس
👈 این تکنیک که ارسطو به آن «اتوس» می گوید در تکنیک های اقناع معادل روش «گواهی دادن سلبریتی ها ، نخبگان و عموم مردم» می باشد.
💬 این تکنیک، پای فرد سومی را به میان میکشدتا گیرنده پیام آن چه را هدف نویسنده بوده است، راحتتر بپذیرد..
✅ @shebrahimiii | رِسانو
رِسانو | شاهرخابراهیمی
#سواد_رسانه #اقناع 👌 روش های اقناع از نظر ارسطو 👈 ارسطو اعتقاد داشت که با سه روش میشه مخاطب رو اقن
#سواد_رسانه
#تکنیک
2⃣ پاتوس
👈 در این تکنیک گوینده از نوستالژی ها ، تجربیات شخصی ، داستان ها ، خاطره ها ....
💬 ادامه در پوستر ...
✅ @shebrahimiii | رِسانو
رِسانو | شاهرخابراهیمی
#سواد_رسانه #تکنیک 2⃣ پاتوس 👈 در این تکنیک گوینده از نوستالژی ها ، تجربیات شخصی ، داستان ها ، خاطره
#سواد_رسانه
#اقناع
👌استفاده از روش پاتوس
👈 این تکنیک که ارسطو به آن «پاتوس» می گوید در تکنیک های اقناع شبیه روش «تداعی» می باشد.
💬 این تکنیک، تداعی کننده حس خوب ، شادی ،نشاط و... در مخاطب می باشد.
✅ @shebrahimiii | رِسانو
رِسانو | شاهرخابراهیمی
#سواد_رسانه #اقناع 👌استفاده از روش پاتوس 👈 این تکنیک که ارسطو به آن «پاتوس» می گوید در تکنیک های ا
#سواد_رسانه
#تکنیک
3⃣ لوگوس
👈 در این تکنیک تلاش می شود مخاطب از طریق منطق و دلیل متقاعد شود...
💬 ادامه در پوستر ...
✅ @shebrahimiii | رِسانو
#پیشنهاد_مطالعه
👌 بدون شرح...
💬 با دقت بخون عکسو...
✅ @shebrahimiii | رِسانو
#تربیت_رسانه
#پیشنهاد_ویژه
⚠️ ما امروزه با #سونامی رسانه روبرو هستیم.
رسانه ها بخشی از زندگی ما نیستند❗️ بلکه ما جزئی از سپهر رسانه ها هستیم .
👈 نباید از وجود این #مهمان_ناخوانده هراسان شد.
برای پیروز شدن در کارزار رقابت رسانه ای، باید قوی شویم ، رشد کنیم و وقت بگذاریم
🔸در تربیت رسانه ای👇
نباید برای همه نسخه واحد پیچید .
نگاه #کاریکاتوری به تربیت رسانه ای نداشته باشیم .
👌 باید #تفکر_انتقادی خودمون رو تقویت کنیم..
راستی ⁉️
چقدر فکر میکنیم ...؟!؟
✅ @shebrahimiii | رِسانو