eitaa logo
سلوک شیدای حسین(ع)
125 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
904 ویدیو
206 فایل
✨﷽‌. الهم الرزقناشفاعه الحسین.کوچکتراز آنم‌که خود را ذاکر کوی حسین بدانم‌اماچون اغلب کانالهای آموزش مداحی به #آسیبها نمی پردازندو #سلوک شیدایی است که مارادراین راه موفق میکند سعی دارم در این دو زمینه مطالبی را عرضه بدارم تا چه درنظر آید. @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
خدایا مدد فرما یه جوری زندگی کنیم که با آیه ۱۶۹ سوره آل‌عمران(وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ) یاد ما بیفتن
هی نگیم گنهکاریم این رو ادامه ندیم تا خودمون هم به این یقین برسیم روی صفات خوب و کارهای خوب‌مون کار کنیم تا روی اون‌ها به یقین برسیم معصیت رو به یقین نرسانیم ایمان رو به شک تبدیل نکنیم تاثیر زبان اینست که اگر چهار مرتبه بگیم بیچاره‌ام و عادت کنیم اوضاع خیلی بی‌ریخت می‌شه همیشه بگیم الحمد لله بلکه بتونیم دل‌مون رو هم با زبان‌مون همراه کنیم اگر پکریم دو مرتبه همراه با دل‌ بگیم الحمد لله آن وقت غم‌مون رو از بین می‌بره
و هر كس نامه‌اش از پشت سر (و به دست چپ) او داده شود، پس زود فرياد فغان بر خواهد آورد، و داخل دوزخ خواهد شد. اشخاص کافر و گناهکار نامه اعمال خود را از پشت سر و با دست چپ دریافت می‌دارند. چنین کاری بیانگر بیزاری ایشان از این نامه شوم و پرونده بدشگون است. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 آیه ۱۰ سوره انشقاق ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ وَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ وَرَاءَ ظَهْرِهِ(۱۰) و اما آن کس که نامه اعمالش را از پشت سر (به دست چپ) دهند(۱۰) معانی کلمات آیه «وَرَآءَ ظَهْرِهِ»: پشت سرش. اشخاص کافر و گناهکار نامه اعمال خود را از پشت سر و با دست چپ دریافت می‌دارند. چنین کاری بیانگر بیزاری ایشان از این نامه شوم و پرونده بدشگون است. =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) تفسير نور(10جلدى)    ج‌10    426     سوره الانشقاق، آيه 15 - 6 ..... ص : 426 يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّكَ كادِحٌ إِلى‌ رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاقِيهِ «6» فَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِيَمِينِهِ «7» فَسَوْفَ يُحاسَبُ حِساباً يَسِيراً «8» وَ يَنْقَلِبُ إِلى‌ أَهْلِهِ مَسْرُوراً «9» وَ أَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ وَراءَ ظَهْرِهِ «10» فَسَوْفَ يَدْعُوا ثُبُوراً «11» وَ يَصْلى‌ سَعِيراً «12» إِنَّهُ كانَ فِي أَهْلِهِ مَسْرُوراً «13» إِنَّهُ ظَنَّ أَنْ لَنْ يَحُورَ «14» بَلى‌ إِنَّ رَبَّهُ كانَ بِهِ بَصِيراً «15» هان اى انسان! تو به سوى پروردگارت تلاش بسيارى دارى و سرانجام به لقاى او خواهى رسيد. پس هر كس كارنامه‌اش به دست راستش داده شود، به زودى و به آسانى به حساب او رسيدگى خواهد شد، و شادمان به سوى خانواده‌اش (يا همفكرانش) باز مى‌گردد. و هر كس نامه‌اش از پشت سر (و به دست چپ) او داده شود، پس زود فرياد فغان بر خواهد آورد، و داخل دوزخ خواهد شد. همانا او (در دنيا) در ميان خانواده‌اش شادمان بود. او گمان مى‌كرد كه هرگز بازنمى گردد. چرا (باز خواهد گشت) و پروردگارش به او بيناست. نکته ها كلمه «كدح» هم به معناى تلاش و كوشش آمده و هم به معناى آسيب وارد كردن، يعنى انسان به سوى پروردگارش پيش مى‌رود ولى رفتنى همراه با رنج و تعب كه گويا به خود آسيب و خدشه وارد مى‌كند. در حديث مى‌خوانيم: هر كس سه خصلت را دارا باشد، خداوند حساب او را آسان قرار جلد 10 - صفحه 427 مى‌دهد و با رحمت خود، او را به بهشت وارد مى‌سازد: به آن كس كه محرومش كرده، عطا كند؛ با آنكه قطع رابطه كرده، صله رحم مى‌كند و از آن كه به او ظلم كرده، درمى‌گذرد. «تعطى من حرمك تصل من قطعك و تعفو عمن ظلمك» «1» در آيه نهم و سيزدهم، سخن از شادى و سرور در نزد خانواده است، يكى منفى كه مورد انتقاد است و يكى مثبت كه پاداش نيكوكاران است. آرى، ثمره سرور مستانه و غافلانه در دنيا، دوزخ است و ثمره ايمان و تقوى در دنيا، سرور در ميان بستگان در قيامت است. از حضرت على عليه السلام درباره آيه‌ى‌ «يَنْقَلِبُ إِلى‌ أَهْلِهِ مَسْرُوراً» سؤال شد. فرمودند: كسانى كه در دنيا اهل و عيال انسان بهشتى بودند، اگر مؤمن باشند در آخرت نيز اهل او خواهند بود. پیام ها 1- انسان در حركت به سوى خداست. «يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّكَ كادِحٌ إِلى‌ رَبِّكَ» (چنانكه در جاى ديگر مى‌فرمايد: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ» «2») 2- انسان در مسير حركت به سوى خدا، با مشكلات بى‌شمارى روبروست. «إِنَّكَ كادِحٌ إِلى‌ رَبِّكَ» 3- خداوند در تاريخ و جامعه قوانينى ثابت قرار داده است كه همه از آن تبعيّت مى‌كنند؛ نه مى‌توانند توقف كنند، نه به عقب بازگردند و يا به سويى ديگر روند. «كادِحٌ إِلى‌ رَبِّكَ كَدْحاً» 4- پايان حركت انسان، رسيدن به خداوند است. «فَمُلاقِيهِ» 5- اعمال انسان در دنيا ثبت شده و در قيامت، به صورتى مكتوب و مستند به او ارائه مى‌شود. «أُوتِيَ كِتابَهُ» 6- در قيامت، حساب مردم گوناگون است و خوبان حسابى آسان دارند. «حِساباً يَسِيراً» (و تبه‌كاران حسابى سخت. «حِساباً شَدِيداً» «3») 7- به شادى‌هاى دنيوى مغرور نشويد كه مى‌گذرد، به شادى‌هاى پايدار قيامت، «1». تفسير نورالثقلين. «2». بقره، 156. «3». طلاق، 8. جلد 10 - صفحه 428 فكر كنيد. (اگر امروز به خاطر فرمان الهى از بعضى لذّت‌هاى خانوادگى صرف نظر كرديم و براى جهاد يا تحصيل علم يا خدمت از خانواده دور شديم، در آينده جبران خواهد شد.) «يَنْقَلِبُ إِلى‌ أَهْلِهِ مَسْرُوراً»8- در روزى كه برخى از يكديگر فرار مى‌كنند: يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِيهِ‌ ... «1» آن كه حسابش آسان و جايگاهش بهشت باشد، به سوى خانواده‌اش بازمى‌گردد. «يَنْقَلِبُ إِلى‌ أَهْلِهِ مَسْرُوراً» (شايد فراريان از يكديگر، مراد كافران باشند) دانشنامه اسلامی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
و سلام بر او که می گفت: «انسان یک تذکر در هر ۴ ساعت به خودش بدهد بد نیست، بهترین موقع بعد از نماز وقتی سر به سجده میگذارید مروری بر اعمال صبح تا شب خود بیندازید آیا کارمان برای رضای خدا بود؟!» ❗️
آیا میدانید که؛ 👇👇👇 اولین ملک که وارد قبر میت می شودسیمایش مانند خورشید می درخشد اسم او رومان است هنگامی که وارد قبر شد،به میت می گوید بنویس هر کار خوب و بدی را که انجام داده ای انگشتت قلم و آب دهانت جوهر تو کفنت کاغذ تو زود باش بنویس مرده قطعه ای از کفنش را بر می داردآنچه از کارهای نیک انجام داده می نویسد و از نوشتن کارهای زشت حیا می کند سپس فرشته میگوید ای خطا کار آیا آنگاه که این اعمال زشت را در دنیا انجام می دادی از پروردگارت خجالت نمی کشیدی؟ اینک از نوشتنش خجالت می کشی؟ تو دروغ می گویی زود باش بنویس آنگاه همه آنچه را که در دنیا از کارهای نیک و بد انجام داده می نویسد و سپس ملک دستور می دهد بپیچ و مهر بزن با ناخنت مهر کن و بر گردنت حلقه وار بیانداز و تا روز قیامت همراه تو خواهد بود چنانچه خداوند‌‌در قرآن می فرماید ما اعمال نیک و بد هر انسانی را طوق گردن او ساختیم(اسرا۱۳) پس از آن نکیر و منکر داخل قبر می شوند بحارالانوارج ۵۹ ص ۲۳۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این را بفرستید برای اونهایی که هرچه از محاسن داشتن حجاب میگویید متوجه نمی شوند یا شایدم نمی‌خواهند بفهمند 👇👇👇 🔴 فلسفه حجابو که قبول ندارین، 👌 فلسفه بدحجابی و آرایش کردنو گوش بدین!
جانم به این سپاهی سال‌روز تاسیس سپاه گرامی باد
فَلَا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقَى ٣٢ نجم هرگز منشین متر نزن خوبی خود را اندازه‌ی خوبی به ندانستن آن است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا حالا این جملات را از آیت‌الله فاطمی‌نیا رضوان الله تعالی علیه شنیده بودین؟ @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود
به شفق، (سرخى بعد از غروب) سوگند مى‌خورم، و به شب و آنچه (زير پرده سياهى خود) جمع مى‌كند سوگند، و به ماه آنگاه كه كامل گردد سوگند. كه شما همواره از حالى به حال ديگر درآييد. پس آنان را چه شده كه ايمان نمى‌آورند؟ و آنگاه كه قرآن بر آنان خوانده شود، سجده نمى‌كنند؟ 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 آیه ۱۶ سوره انشقاق ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ فَلَا أُقْسِمُ بِالشَّفَقِ(۱۶) چنین نیست (که خدا از فعل مخلوقش آگه نباشد) قسم به شفق (و روشنی او وقت غروب، هنگام نماز مغرب). معانی کلمات آیه شفق: (بر وزن شرف) سرخى مغرب پس از غروب آفتاب. در مجمع البيان فرموده: از ائمه طاهرين عليهم السّلام نقل است كه شفق را سرخى مغرب فرموده‏‌اند.[۱] =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) فَلا أُقْسِمُ بِالشَّفَقِ «16» وَ اللَّيْلِ وَ ما وَسَقَ «17» وَ الْقَمَرِ إِذَا اتَّسَقَ «18» لَتَرْكَبُنَّ طَبَقاً عَنْ طَبَقٍ «19» فَما لَهُمْ لا يُؤْمِنُونَ «20» وَ إِذا قُرِئَ عَلَيْهِمُ الْقُرْآنُ لا يَسْجُدُونَ «21» به شفق، (سرخى بعد از غروب) سوگند مى‌خورم، و به شب و آنچه (زير پرده سياهى خود) جمع مى‌كند سوگند، و به ماه آنگاه كه كامل گردد سوگند. كه شما همواره از حالى به حال ديگر درآييد. پس آنان را چه شده كه ايمان نمى‌آورند؟ و آنگاه كه قرآن بر آنان خوانده شود، سجده نمى‌كنند؟ نکته ها «يَحُورَ» از «حور» به معناى رجوع و بازگشت است و مراد از آن بازگشت به حيات اخروى در قيامت مى‌باشد. «طَبَقٍ» به معناى تطبيق و انطباق است، يعنى قرار گرفتن دو چيز روى هم و به حالت نيز گفته مى‌شود، چون روح انسان با آن حالت منطبق شده است. پس‌ «لَتَرْكَبُنَّ طَبَقاً عَنْ طَبَقٍ» يعنى شما بر حالتى وخصلتى سوار مى‌شويد كه مثل مَركبى شما را به‌سوى مقصد مى‌برد. «2» همان گونه كه در آستانه غروب، سرخى نمودار مى‌شود، سپس سياهى شب آن را مى‌پوشاند و آنگاه نور مهتاب بر تاريكى شب پرتو مى‌افكند و اين حالات يكى پس از «1». عبس، 34- 36. «2». تفسير راهنما. جلد 10 - صفحه 429 ديگرى مى‌آيد، شما انسان‌ها نيز يكى پس از ديگرى آمده و داراى حالاتى گوناگون در مسير تكامل به سوى خدا هستيد. مراد از «لَتَرْكَبُنَّ طَبَقاً عَنْ طَبَقٍ»، مراحل مختلف زندگى است كه انسان در مسير حركتش به سوى پروردگار آنها را طى مى‌كند. حيات دنيوى، حيات برزخى و حيات اخروى. «1» ممكن است مراد از «لَتَرْكَبُنَّ طَبَقاً عَنْ طَبَقٍ» اين باشد كه سرنوشت شما، طبق سرنوشت اقوام گذشته است. اگر مثل آنان انكار كنيد، هلاك مى‌شويد و اگر مثل آنان ايمان آوريد، نجات مى‌يابيد. حديثى نيز اين معنا را تأييد مى‌كند. مراد از سجده در آيه‌ «إِذا قُرِئَ عَلَيْهِمُ الْقُرْآنُ لا يَسْجُدُونَ»، خضوع و تصديق و ايمان است و گرنه بايد هر آيه‌اى كه تلاوت شود مردم به سجده افتند. پیام ها 1- منشأ بدبختى انسان، غفلت از معاد يا انكار آن است. «ظَنَّ أَنْ لَنْ يَحُورَ» 2- منكران معاد بر اساس گمان انكار مى‌كنند نه علم. «ظَنَّ أَنْ لَنْ يَحُورَ» 3- ريشه خوشى‌هاى مستانه، غفلت از آخرت است. كانَ فِي أَهْلِهِ مَسْرُوراً ... ظَنَّ أَنْ لَنْ يَحُورَ 4- عقل و احتياط حكم مى‌كند كه اگر يقين به قيامت نداريد، لااقل به وقوع آن گمان داشته باشيد، «يَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلاقُوا رَبِّهِمْ» «2» نه آنكه به عدم وقوع قيامت گمان بريد كه منشأ هلاكت است. «ظَنَّ أَنْ لَنْ يَحُورَ» 5- نتيجه قرائت قرآن بايد عبوديّت و تسليم باشد. إِذا قُرِئَ‌ ... الْقُرْآنُ لا يَسْجُدُونَ‌ دانشنامه اسلامی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
سلام ایام و عاقبتتان بخیر مرحوم آیت الله حائری شیرازی : اینطور نیست که فقط هروئینی‌ها معتاد باشند. ما هم مثل معتادی هستیم که هروئین او «حبّ دنیا» است. یکی معتاد به قدرت است، یکی معتاد به ریاست است، یکی معتاد به اسم است، یکی معتاد به شهرت است. انسان وقتی معتاد به اسم و شهرت شد، وقتی از او تعریف می‌کنی، کِیف می‌کند! نشئه می‌شود! مثل اینکه مواد به او رسیده است. وقتی هم که از او تعریف نمی‌کنی، مثل این است که مواد به او نرسیده و خمار است. اینها همه‌اش اعتیاد است. انبیاء مثل کسانی هستند که می‌خواهند انسان را ببرند بیمارستان و او را مداوا کنند تا اعتیادش را ترک کند. یک دوره‌ای باید بگذرد تا مواد از بدن او خارج شود. معتاد را وقتی می‌برند برای مداوا، هفتۀ اول، ده روز اول، خمار است؛ گیج است. تمام این دست و پا و بدنش درد می‌کند؛ چون عادت کرده به مواد. نمی‌تواند بنشیند. نمی‌تواند راه برود و حوصلۀ هیچ چیز را ندارد. به ما گفته‌اند وقتی می‌روید مسجد، حرف دنیا نزنید. اما انسان مثل خمارها دلش می‌خواهد آنجا هم یک کسی را پیدا بکند و حرف دنیا با او بزند! یعنی مثل اینکه می‌خواهد مواد بکشد! به آدم می‌گویند وقت نماز خواندن، بازی نکن و حواست به نماز باشد. این دوای تو است. روزی پنج مرتبه این قرص را بخور. این نماز، مثل همان قرص و دوایی است که خدا داده برای این که ما اعتیادمان را ترک بکنیم. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
💥اصلاحیه طبق نرخ دلار و پرواز  💥 تور کربلا یکسر هوایی اردیبهشت ماه رفت هوایی از اصفهان وبرگشت با VIP از مهران هتل ها نزدیک وتمیز حدود ۵تا۷ دقیقه تا حرم ودرجه هتلهای کربلاونجف الف میباشد کربلا: هتل بوابة کربلا.امین المسلمین یا الدیوان نجف:المعراج الیسر دارک خ  شارع الرسول هتل کربلا یانجف بسته به پلان اتاقهای زایرین مشخص میشه (صبحانه و دسر ناهار وشام : انواع سالاد وترشی و...)دوغ ونوشابه ومیوه ... با غذای بین راه برگشت تاریخ حرکت :                      ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ ۷ شب در عراق ۶ شب هتل یه شب سامرا ۳شب کامل نجف با زیارات کامل مسجد کوفه و سهله حنانه و کمیل و وادی السلام و... ۱ شب دوره ای  سامرا و زیارت کاظمین سید محمد و دوطفلان مسلم و جناب حر... ۳ شب کامل  کربلا با شب جمعه  و با تمام زیارات دوره و سفره حضرت رقیه سلام الله نرخ یکسر هوایی  ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان خرید دلار با دفتر چارترکننده وچک ضمانت ودرصورت دلار با مسافر ۱۴میلیون تومان (این نرخ بسته به نرخ روز دلاردرزمان ثبت نام میباشد) ودوسر هوایی ۱۱/۵۰۰/۰۰۰ دلار بادفتر و دلار با خود زایر ۲۱ملیون 💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥 توجه نکته مهم : اسم پرواز وارش وساعت ۷صبح میباشدبهترین ساعت وبیشترین استفاده از زیارت در عراق برای زایر با بهترین خدمات وهتل های تمیز ونزدیک توجه:💥هرگونه افزایش ویاکاهش  نرخ دلاریا پرواز تورها  به نرخ روز محاسبه میگردد 💥این نرخ سوار شدن زایر از مبدا اصفهان مهران تا مقصد اصفهان میباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جوان فلسطینی: به ما می‌گویند شیعه شدید.. اره شیعه شدیم، هرکسی بویی از برده است. فیلم رو ببینید و یه سلام رو به نجف بکنید السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام
ندبه.wav
21.51M
فرازهایی از دعای ندبه در حسینیه صدیقین شهر رشادت و شهادت ونک ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ @sheidayehosein
🕊🌤 🌤🕊 🌹 امام صادق علیه السلام : 🌾 منتظر ظهور امام دوازدهم مانند کسى است که در رکاب پيامبر خدا شمشير کشیده است و از ايشان دفاع می کند . 🌾🍃 📒 کمال الدّين ،ص۶۴۷ 📒
ناحیه مقدس.wav
33.74M
شعری در ترجمه جملات شریف زیارت ناحیه مقدسه امام زمان علیه السلام دعای ندبه حسینیه صدیقین شهر رشادت و شهادت ونک ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ @sheidayehosein
❇️ تشرف سيد جعفر قزوينى با پدر بزرگوار خود ✅ سيد جليل , آقا سيد جعفر قزوينى مى‌گويد: ▫️بـا پدرم - مرحوم آقاى سيد باقر قزوينى - به مسجد سهله مى‌رفتيم. وقتى نزديك مسجد رسيديم، به او گفتم: 🔹 اين حرفهايى كه از مردم مى شنوم، يعنى هر كس چهل شب چهارشنبه به مسجد سهله بيايد حضرت مهدى (ع) را مى بيند، پايه و اساسى ندارد. ▫️ پدرم غضبناک متوجه من شد و گفت: 🔸 چرا اساسى نداشته باشد؟ فقط به خاطر آن كه تو نديده اى؟ آيـا هـر چيزى كه تو نديده اى اصل ندارد؟ ▫️ و خيلى مرا سرزنش كرد، به طورى كه از گفته خويش پشيمان شدم. داخل مسجد شديم. هيچ كس در آن جا نبود. وقتى پدرم در وسط مسجد، براى خواندن دو ركعت نـمـاز اسـتـجاره ايستاد، شخصى از طرف مقام حضرت حجت (ع) متوجه او شد و از كنارش عبور نـمـود. بـه او سلام كرد و با ايشان مصافحه نمود. در اين جا پدرم به من توجه كرد و پرسيد: 🔸 اين آقا كيست؟ ▫️ گفتم: 🔹 آيا او حضرت مهدى (ع) است؟ ▫️ فرمود: 🔸 پس كيست؟ ▫️ من به دنبال آن حضرت دويدم، ولى احدى را نه در مسجد و نه در خارج آن نديدم. ⬅️ بركات حضرت ولی عصر(علیه السلام)، 🏷 (عج الله تعالی فرجه الشریف)
امام صادق علیه السلام: شما شیعیان، نوری دارید که در دنیا با آن شناخته می شوید. هرگاه یکی از شما دیگری را می خواهد ببوسد، بر جای آن نور در پیشانی بوسه زند.
اعلام مراسم📣📣📣 👈 قرائت دعای توسل با توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها 📅سه شنبه ۱۴۰۴/۰۲/۰۴ از نماز مغرب 🕌مکان:آبشار سوم جنب سالن اجلاس آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه السلام جهت اطلاع از مراسمات آستان در کانال هیئت حضرت موسی ابن جعفر علیهماالسلام عضو شوید👇👇👇 🆔@heyate_moosabnejafar
سلوک شیدای حسین(ع)
دعای توسل در نمازخانه کوثر مرکز علمی تخصصی سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ @sheidayehosein