فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯🎥 حواسمون به حبه قند های دور و برمون باشه
نزاریم زود آب بشن !!
✅ واقعا عالی بود چه مثال زیبایی
غیر از این هم نیست!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت تکان دهنده از امام رضا درباره شخص گناهکار! 😢
#یا_امام_رضا
💞فقطعاشقای #امام_رضا.
تو #صحن_آزادی از دنیا آزادی
- خطر را با كلماتِ هشدار دهنده اعلام كنيد.
- مال حرام از راه كمفروشى، عامل سقوط انسان است.
- تفاوت گذاردن در گرفتن و دادن كم فروشى است. آنچه بر خود نمىپسندى بر ديگران مپسند.
- كم فروشى نسبت به هر كس، گرچه مسلمان نباشد، نارواست.
- بالاتر از گناه، انس گرفتن با گناه است، به گونهاى كه كم فروشى شغل انسان شود.
- براى جلوگيرى از مفاسد اقتصادى، بايد ياد معاد را در دلها زنده كنيم.
- اعتقاد به معاد حتّى در حدّ گمان بازدارنده است.
- حوادث روز قيامت، بزرگ و هولناك است.
- براى كمفروشى و حق الناس بايد پاسخگو باشيم.
- كيفر و مجازاتِ مجرمان، از شئون ربوبيّت خداست.
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
آیه ۶ سوره مطففین
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
يَوْمَ يَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعَالَمِينَ(۶)
روزی که مردم تمام در حضور پروردگار عالم (برای حساب) میایستند.(۶)
معانی کلمات آیه
«یَقُومُ النَّاسُ ...»: مردمان به فرمان خدا سر از گورها به در میآورند. مردمان در پیشگاه خدا برای حساب و کتاب برپا میایستند.
===============================
تفسیر آیه
تفسیر نور (محسن قرائتی)
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند بخشنده مهربان
وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفِينَ «1» الَّذِينَ إِذَا اكْتالُوا عَلَى النَّاسِ يَسْتَوْفُونَ «2» وَ إِذا كالُوهُمْ أَوْ وَزَنُوهُمْ يُخْسِرُونَ «3» أَ لا يَظُنُّ أُولئِكَ أَنَّهُمْ مَبْعُوثُونَ «4» لِيَوْمٍ عَظِيمٍ «5» يَوْمَ يَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعالَمِينَ «6»
واى بر كمفروشان. كسانى كه هرگاه از مردم پيمانه بگيرند كامل مىگيرند. و هرگاه به ايشان پيمانه دهند يا برايشان (كالايى را) وزن كنند، كم مىگذارند. آيا آنان گمان ندارند كه برانگيخته خواهند شد؟ براى روزى بزرگ. روزى كه مردم در پيشگاه پروردگار جهانيان (براى پاسخ به كارهايشان) خواهند ايستاد.
نکته ها
«وَيْلٌ» به معناى هلاك و عذاب است و بر اساس روايات، نام درّهاى در دوزخ يا درى از درهاى آن مىباشد.
«طفيف» و قليل به يك معناست و «تطفيف» به معناى كاستن و كم گذاشتن است و ريشه آن از «طف» به معناى كنار است. به فروشندهاى كه از كنار اجناس مىزند، «مطفف» گويند.
ابن مسعود نقل مىكند كه هر كس از نمازش بكاهد مشمول اين آيه است. «1»
كم فروشى هر صنفى متناسب با خودش مىباشد: معلم، كارگر، نويسنده، فروشنده،
«1». تفسير نمونه.
جلد 10 - صفحه 414
مهندس، دكتر و ديگر مشاغل، هر كدام در انجام وظيفه خود كوتاهى كنند، كم فروشند.
كمفروش، خود را زرنگ مىداند، مردم را دوست ندارد، خدا را رازق نمىداند و ظلم اقتصادى به جامعه مىكند.
كم فروشى از گناهان كبيره است، زيرا وعده عذاب براى آن آمده است.
امكانِ كم فروشى يا حساسيّت در كيل بيش از وزن است، لذا در يك آيه فقط از كيل و در آيه پس از آن، ابتدا مجدداً از كيل و سپس وزن، سخن به ميان آمده است.
در روايات مىخوانيم: هرگاه مردم گرفتار گناه كمفروشى شوند، زمين روئيدنىهاى خود را از مردم باز مىدارد و مردم به قحطى تهديد مىشوند. «1»
انضباط و دقّت اقتصادى، در رأس برنامههاى اصلاحى انبياست. چنانكه حضرت شعيب به قوم خود فرمود: «أَوْفُوا الْكَيْلَ وَ لا تَكُونُوا مِنَ الْمُخْسِرِينَ وَ زِنُوا بِالْقِسْطاسِ الْمُسْتَقِيمِ وَ لا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْياءَهُمْ وَ لا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ» «2» پيمانه را (در معامله) كامل و تمام بدهيد و از كم كنندگان و خسارت زنندگان نباشيد و با ترازوى درست وزن كنيد و كالاهاى مردم را كم ندهيد و روى زمين مفسدانه عمل نكنيد.
پیام ها
1- خطر را با كلماتِ هشدار دهنده اعلام كنيد. «وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفِينَ»
2- مال حرام از راه كمفروشى، عامل سقوط انسان است. «وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفِينَ»
3- تفاوت گذاردن در گرفتن و دادن كم فروشى است. آنچه بر خود نمىپسندى بر ديگران مپسند. اكْتالُوا ... يَسْتَوْفُونَ- كالُوهُمْ ... يُخْسِرُونَ
4- كم فروشى نسبت به هر كس، گرچه مسلمان نباشد، نارواست. «عَلَى النَّاسِ»
5- بالاتر از گناه، انس گرفتن با گناه است، به گونهاى كه كم فروشى شغل انسان شود. «يُخْسِرُونَ» (فعل مضارع، نشانه استمرار است.)
6- براى جلوگيرى از مفاسد اقتصادى، بايد ياد معاد را در دلها زنده كنيم. «أَ لا
«1». تفسير الميزان.
«2». شعراء، 181- 183.
جلد 10 - صفحه 415
يَظُنُّ أُولئِكَ أَنَّهُمْ مَبْعُوثُونَ»
7- اعتقاد به معاد حتّى در حدّ گمان بازدارنده است. «أَ لا يَظُنُّ أُولئِكَ أَنَّهُمْ مَبْعُوثُونَ»
8- حوادث روز قيامت، بزرگ و هولناك است. «لِيَوْمٍ عَظِيمٍ»
9- براى كمفروشى و حق الناس بايد پاسخگو باشيم. «يَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعالَمِينَ»
10- كيفر و مجازاتِ مجرمان، از شئون ربوبيّت خداست. «يَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعالَمِينَ»
دانشنامه اسلامی
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
29.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸خیلی عالیست🌸
🌷روح هردوتاشون شاد انشاالله ، خیلی قشنگه
با گوش جسم بشنوید سپس با گوش جان نوش کن
==== 🍃🌹🌸🍃
اعلام مراسم📣📣📣
👈 قرائت دعای پر فیض کمیل
با توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها
🎤بانوای ذاکر اهل بیت :
کربلایی ذبیح الله قاسمی
📅شب جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
بعد از نماز مغرب و عشاء
🕌مکان:آبشار سوم جنب سالن اجلاس
آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه السلام
جهت اطلاع از مراسمات آستان در کانال هیئت حضرت موسی ابن جعفر علیهماالسلام عضو شوید👇👇👇
🆔@heyate_moosabnejafar
سلوک شیدای حسین(ع)
مناجات با امام زمان علیه السلام
شب جمعه
دعای کمیل.
آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه السلام
ردان اصفهان
هیأت موسی بن جعفر علیه السلام
۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
سلوک شیدای حسین(ع)
شب جمعه
فرازهایی از دعای کمیل.
آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه السلام
ردان اصفهان
هیأت موسی بن جعفر علیه السلام
۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
سلوک شیدای حسین(ع)
شب جمعه
فرازهایی از دعای کمیل
شب جمعه دلم کرده هوای تو
حسین جانم حسین جانم حسین جانم
آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه السلام
ردان اصفهان
هیأت موسی بن جعفر علیه السلام
۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
سلوک شیدای حسین(ع)
شب جمعه
فرازهایی از دعای کمیل
عرض توسل به حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها
آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه السلام
ردان اصفهان
هیأت موسی بن جعفر علیه السلام
۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشاپیش شهادت امام جعفرصادق(ع)
مرد آسمانی مدینه
چشمه جود وسخاوت
کوه حلم وبردباری
تجسم اخلاص وصبر و
دریای عمیق علوم
بر پیـروان راستین آن حضرت تسلیت باد
چنين نيست (كه آنان مىپندارند)، همانا پرونده بدكاران در سجّين است. و تو چه مىدانى كه سجّين چيست؟ اين، سرنوشتى است رقم خورده (و حتمى). واى بر تكذيب كنندگان در آن روز. كسانى كه روز جزا را انكار مىكنند. و جز تجاوزگر گناهكار، كسى آن را تكذيب نمىكند. هرگاه آيات ما بر او تلاوت شود، گويد: افسانههاى پيشينيان است.
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
جمعه ۱۴۰۳/۲/۱۴
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
آیه ۷سوره مطففین
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
كَلَّا إِنَّ كِتَابَ الْفُجَّارِ لَفِي سِجِّينٍ(۷)
چنین نیست (که منکران پندارند) البته (روز قیامت) بد کاران با نامه عمل سیاهشان در عذاب سجّینند.(۷)
معانی کلمات آیه
فجار: فاجر: گناهكار. جمع آن فجار و فاجرون است، فجر در اصل به معنى شكافتن مىباشد، به نظر راغب گناه را از آن فجور گويند كه پرده ديانت را پاره مىكند.
سجين: سجن: زندان. سجين: زندان سخت. كثرت حروف آن روشن كننده شدت آنست چنان كه گفتهاند.[۱]
===============================
تفسیر آیه
تفسیر نور (محسن قرائتی)
كَلَّا إِنَّ كِتابَ الفُجَّارِ لَفِي سِجِّينٍ «7» وَ ما أَدْراكَ ما سِجِّينٌ «8» كِتابٌ مَرْقُومٌ «9» وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِلْمُكَذِّبِينَ «10» الَّذِينَ يُكَذِّبُونَ بِيَوْمِ الدِّينِ «11» وَ ما يُكَذِّبُ بِهِ إِلَّا كُلُّ مُعْتَدٍ أَثِيمٍ «12» إِذا تُتْلى عَلَيْهِ آياتُنا قالَ أَساطِيرُ الْأَوَّلِينَ «13»
چنين نيست (كه آنان مىپندارند)، همانا پرونده بدكاران در سجّين است. و تو چه مىدانى كه سجّين چيست؟ اين، سرنوشتى است رقم خورده (و حتمى). واى بر تكذيب كنندگان در آن روز. كسانى كه روز جزا را انكار مىكنند. و جز تجاوزگر گناهكار، كسى آن را تكذيب نمىكند. هرگاه آيات ما بر او تلاوت شود، گويد: افسانههاى پيشينيان است.
نکته ها
«سِجِّينٍ» از «سجن» به معناى زندان و وزنِ فِعّيل براى مبالغه است: زندان ابد و سخت.
«مَرْقُومٌ» از «رقم»، به معناى خط درست و مشخص است، به گونهاى كه با ديگر نوشتهها اشتباه نشود. بنابراين، «كِتابٌ مَرْقُومٌ» يعنى سرنوشت فاجران، كاملًا مشخص و معيّن است و آنان گرفتار زندانِ هميشگى در دوزخاند.
مراد از «دين» در آيات مربوط به قيامت، جزاست. «يُكَذِّبُونَ بِيَوْمِ الدِّينِ» همان گونه كه در سوره حمد، آيه «مالِكِ يَوْمِ الدِّينِ» به معناى مالك روز جزاست.
«أَثِيمٍ» از «اثم» به كسى گويند كه در گناه فرو رفته باشد.
جلد 10 - صفحه 416
جمله «وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِلْمُكَذِّبِينَ» را دو گونه مىتوان تفسير كرد:
الف: واى به كم فروشى كه سرنوشتش به تكذيب قيامت مىانجامد.
ب: واى به كسانى كه كيفر كم فروشان در قيامت را باور ندارند.
«أَساطِيرُ» جمع «اسطورة» به معناى افسانه است كه مطالب زيبا و دلنشين دارد ولى واقعيّت ندارد و بافته ذهن و خيال داستان سرايان است. «أَساطِيرُ الْأَوَّلِينَ» يعنى آنكه پيشينيان افسانهها را ساختهاند و پيامبر آنها را بازگو مىكند.
در تاريخ عاشورا مىخوانيم كه امام حسين عليه السلام چندين مرتبه لشگر يزيد را موعظه كرد و از آنان اقرار گرفت كه مگر من فرزند فاطمه دختر پيامبر شما نيستم، مگر حلالى را حرام يا حرامى را حلال كردهام؟ مگر شما با هزاران نامه از من دعوت نكرديد؟ و ... در پايان فرمود:
«قد ملات بطونكم من الحرام» شكمهاى شما از حرام پر شده و ديگر سخن حق در روح شما اثرى ندارد.
امروزه هيچ يك از دانشكدههاى علوم تربيتى و روانشناسى دنيا، سخنى از تأثير لقمهى حلال و حرام در تربيت و روح انسان مطرح نمىكنند و دانشمندان شرق و غرب عالم از تأثير تغذيه بر تربيت غافلند.
پیام ها
1- كم فروش، فاجر است و پرده ديانت را مىدرد. لِلْمُطَفِّفِينَ ... الفُجَّارِ
2- سرنوشت فاجران، قطعى و مشخص است. «كِتابٌ مَرْقُومٌ»
3- گناه، انسان را به كفر و انكار حقايق وامىدارد. «وَ ما يُكَذِّبُ بِهِ إِلَّا كُلُّ مُعْتَدٍ أَثِيمٍ»
4- كسانى آيات قرآن را افسانه و اسطوره مىخوانند كه در گرداب گناه و طغيان فرو رفتهاند. «كُلُّ مُعْتَدٍ أَثِيمٍ إِذا تُتْلى عَلَيْهِ آياتُنا قالَ أَساطِيرُ الْأَوَّلِينَ»
5- توجيه وحى به افسانه، راهى است براى كافر ماندن. «قالَ أَساطِيرُ الْأَوَّلِينَ»
6- لقمهى حرام، انسان را تا مرز كفر پيش مىبرد. (در آغاز سوره سخن از كم فروشى بود كه عامل كسب لقمه حرام است، در آيات بعد سخن از فجور شد و در ادامه سخن از تكذيب است.) «وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِلْمُكَذِّبِينَ»
جلد 10 - صفحه 417
7- رفتار انسان، در عقائد و باورهاى او اثر مىگذارد. تجاوز و گناه پىدرپى، انسان را به تكذيب وامىدارد. «وَ ما يُكَذِّبُ بِهِ إِلَّا كُلُّ مُعْتَدٍ أَثِيمٍ»
8- به يك تذكّر و انذار نبايد قناعت كرد، تذكّر و تلاوت بايد دائمى باشد. «تُتْلى عَلَيْهِ آياتُنا» (فعل مضارع، نشان استمرار است.)
9- قرآن، حتّى نزد مخالفان پرجاذبه است. «قالَ أَساطِيرُ الْأَوَّلِينَ» (اسطوره به داستانهاى زيبا و پر جاذبه گفته مىشود.)
دانشنامه اسلامی
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
سلام
ایام و عاقبتتان بخیر
«السلام علیک یا ابا صالح المهدی »
گاهی اگر با ماه صحبت کرده باشی
و از ما اگر پیشش شکایت کرده باشی
گاهی اگر در چاه مانند پدر آه
اندوه مادر را حکایت کرده باشی
گاهی اگر زیر درختان مدینه
بعد از زیارت استراحت کرده باشی
گاهی اگر بعد از وضو مکثی کنی تا
آیینه ای را غرق حیرت کرده باشی
در سال های سال دوری و صبوری
چشم انتظاری را شفاعت کرده باشی
حتی اگر بی آنکه مشتاقان بدانند
گاهی نمازی را امامت کرده باشی
یا در لباس نا شناسی در شب قدر
از خود حدیثی را روایت کرده باشی
یا در میان کوچه های سرد و تاریک
نان و پنیر و عشق قسمت کرده باشی
پس بوده ای و هستی و می آیی از راه
تا حق دل هارا رعایت کرده باشی
پس مردمک های نگاه ما عقیم اند
تو حاضری بی آنکه غیبت کرده باشی
نغمه مستشار نظامی
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹رزمنده و جانباز مدافع حرم حاج طالع یوسفاف که دو هفته پیش در زندان های دولت آذربایجان به شهادت رسید:
▫️فقط یک راه هست و آن هم راه حسین(ع) است.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اجنّه و روش برخورد با آنان
🎤حجه الاسلام #قاسمیان
.
🖤 امام صادق (ع) :
هر كه براي خدا دوست دارد ،
و براي خـــــــــــدا دشمــــن دارد ،
و براي خـــــــــــدا عـــــــــــطاء كند ،
ازكسانیست كه ايمانش كامل است...
🏴شهادتامامصادق(ع)تسلیتبـاد🏴
#شهادت_امام_جعفر_صادق
🔴 ویژگیها وخصوصیات امام زمان(عج)
🔵 قسمت 5⃣
۵۱-آن حضرت صراط مستقیم است
۵۲-امام عصر برهان خدای تعالی است
۵۳-امام زمان علیهالسلام امام رشد دهنده است
۵۴-حضرت ولیعصر ارواحنا فداه معصوم است
۵۵-آن حضرت در نزد خدای تعالی گرامی است
۵۶-او مقرب درگاه الهی است
۵۷-امام زمان ارواحنا فداه صاحب تقواست
۵۸-آن حضرت صادق است؛ یعنی تمام وجود آن حضرت صدق و راستی است که خدای تعالی میفرماید: «وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقین» که خدای تعالی به ما دستور میدهد با ائمهی اطهار و امام عصر ارواحنا فداه همراه باشیم.
۵۹-امام عصر ارواحنا فداه مطیع خدای تعالی است
۶۰-آن حضرت قیام کنندهی به امر پروردگار است
#ویژگیها_و_خصوصیات_امام_زمان
#رمضان_مهدوی
🌷@emam_zmn🌷
🔴یه فرمول جالب برای اینکه بدونیم فلان جزءِ قرآن ... تو صفحه چنده؟
🔴تاحالا شده لازم بشه بدونین هر جزء قرآن تو صفحه چنده؟؟؟!
خب حالا من بهتون میگم😊
🍒فرض کنیم میخوایم جزء ۸ رو ببینیم از کدوم صفحه شروع میکنه
🍒از ۸ یه عدد کم میکنیم
میشه ۷ حالا ۷ رو ضرب در ۲ میکنیم میشه ۱۴
اون ۲ رو میزاریم بغل ۱۴
میشه، ۱۴۲
🍒پس جزء ۸ از صفحه ۱۴۲ شروع میشه
به همین راحتی😊
🔴حالا یکی دیگه رو امتحان کنیم مثلا
جزء ۲۱
۲۱-۱=۲۰
۲۰×۲=۴۰
۴۰۲
🔴پس جزء ۲۱ از صفحه ۴۰۲ شروع میشه... خوب بود!؟؟
🔴برای دوستاتون هم بفرستین
در استاندارد دوگانه غرب نسبت به آزادی بیان
به خدا، به دین، به مسیح توهین کن اما حق نداری به مسائلی مثل صهیونیسم و همجنسبازی توهین کنی!
اینها خط قرمز است