💡 نظارت دقيق امام زمان ـ عجّل اللّه تعالى فرجه ـ بر اعمال
☑️ آیت الله بهجت(ره) :
▫️ آيا نبايد توجّه داشته باشيم كه ما رييسى داريم كه بر احوال ما ناظر است؟!
واى بر حال ما اگر در كارهايمان او را ناظر نبينيم، و يا او را در همه جا ناظر ندانيم!
⛔️ گناهان شخصى كه در خلوت انجام میگيرد و ربطى به امور اجتماعى ندارد، استحقاق جهنّم را دارد « إِلّا بِتَوبَةٍ مُناسِبَةٍ لِلْحالِ »؛ (مگر اين كه بعد از آن توبهاى مناسب حال، انجام گيرد.)
📛 عواقب گناهان اجتماعى كه موجب تغييرات در جامعه و اختلال نظام و انحلال آن، و يا تحريم حلال و ترك واجب و يا مصادره ى اموال، هتك حرمت و قتل نفوس زكيّه و ريختن خون مسلمانان و حكم به ناحقّ و... مىشود، چگونه خواهد بود؟
❓ با وجود اعتقاد به داشتن رييسى ـ كه « عَيْنُ اللّه النّاظِرَة »(۱) است ـ آيا مى توانيم از نظر الهى فرار كنيم و يا خود را پنهان كنيم؟! و هر كارى را كه خواستيم انجام دهيم؟! چه پاسخى خواهيم داد؟
❗️همه ادوات و ابزار را از خود او مى گيريم و به نفع دشمن به كار مىگيريم، و آلت دست كفّار و اجانب مى شويم و به آنها كمك مىكنيم!
🛑 چه قدر سخت است اگر براى ما اين امر ملكه نشود كه در هر كارى كه مى خواهيم اقدام كنيم و انجام دهيم، ابتدا رضايت و عدم رضايت او را در نظر نگيريم و رضايت و خوشنودى او را جلب ننماييم!
🕯 البته رضايت و سخط او در هر امرى معلوم است، و ظاهرا منتهى به واضحات مىشود، و در غير واضحات و موارد مشكوك بايد احتياط كنيم.
🪔 در همين اواخر اتّفاق افتاده كه شخصى در تقليد و تعيين مرجع شايسته، شكّ و ترديد داشت، در خواب چهره ى شخص مورد نظر را به او معرفى كردند. به نجف رفت و پس از مدّتى جست و جو او را پيدا كرد.
هم چنين براى بعضى اتّفاق افتاده كه در بقا بر تقليد يا عدول به حىّ ترديد داشته اند، از قبر معصوم شنيده است كه « باقى باش! » البتّه هر كدام از اين نقل ها قابل تكذيب است،
💡ولى از مجموع اين قضايا معلوم مىشود كه امام زمان ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّريف ـ متوجّه و مراقب ما است، و نمىتوان گفت:
❌ از احوال ما مطّلع نيست و ما هر كار و يا هر چه را خواستيم، مىتوانيم آزادانه انجام دهيم.
⬅️ در محضر بهجت، جلد اول
۱. بحار الانوار، ج ۲۶، ص ۲۴۰؛ توحيد صدوق ـ رحمه اللّه ـ ص ۱۶۷؛ معانى الاخبار، ص ۱۶.
🏷 #امام_زمان_عج #آیت_الله_بهجت #گناه
🔴 توسل به امام زمان علیهالسلام
🔵 پس از آمدن مرحوم آیه الله کشمیری به ایران، مرحوم علامه طباطبایی به دیدن ایشان رفت و این نکته را بهعنوان هدیه به ایشان بیان کرد: هر گاه به مشکلی برخوردید، به پشت بام رفته، دو رکعت نماز خوانده و به امام زمان علیهالسلام هدیه نمایید.
پس از نماز، رو به قبله، تلاش کنید خود را از افکار و پراکندگی و تشتت خالی کنید. در آن هنگام هر چه به ذهنتان رسید، اشاره و الهام و تلقینی است از حضرت ولیعصر علیهالسلام برای رفع مشکل.
📚 میناگر دل/مکتوب سوم
☑️ عارف واصل استاد سید علی اکبر صداقت ره
#امام_زمان
#توسلات_مهدوی
و اينكه مساجد براى خداوند است پس (در آنها) با خداوند احدى را نخوانيد و اينكه وقتى بنده خدا بر پا ايستاده و او را مىخواند نزديك بود (جنيان) بر او ازدحام كنند. بگو: من فقط پروردگارم را مىخوانم و احدى را شريك او نمىگيرم. بگو:
همانا من مالك هيچ سود و زيانى براى شما نيستم.
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
روزچهار شنبه ۱۴۰۳/۶/۲۸
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
آیه ۱۸ - ۲۱ سوره جن
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا(۱۸)
مساجد مخصوص (پرستش ذات یکتای) خداست پس نباید با خدا احدی غیر او را پرستش کنید.(۱۸)
معانی کلمات
«أَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلّهِ»: مساجد از آن خدا است. مراد این است که مساجد مختصّ عبادت خدا است، لذا در آنها کسی را با خدا عبادت نکنید. «لا تَدْعُوا»: مپرستید. عبادت نکنید.
نزول
عده اى به رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم گفتند: یا رسول الله ما چگونه به مسجد تو داخل شده و به نماز با تو موفق شویم. در صورتى که راههاى ما دور و دراز است، خداوند این آیه را نازل فرمود و تمام مساجد را به خود مربوط دانست و فرمود: در هر مسجدى نماز بگذارید، مال خداوند است.
عده اى از مفسرین خاصه و عامه منظور از مساجد را هفت موضع سجود گفته اند که در موقع سجده کردن به زمین میرسد که عبارتست از: دو کف دست و دو انگشت پا و دو سر زانو و پیشانى یعنى این مساجد هفتگانه آفریده خداوند است و با آن غیر خدا را سجده نکنید چنانچه از سعید بن جبیر و زجاج و فراء روایت گردیده است.[۱]
معتصم خلیفه عباسى از امام محمدتقى علیهالسلام درباره این آیه سؤال کرد. امام فرمود: منظور از مساجد در آیه اعضاء هفتگانه است که بر آن براى خداوند سجده میگردد.[۲] از طریق ابوصالح از ابن عباس روایت شده که جنیان به رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم گفتند: اجازه بده که در نمازها در مسجد خودت شرکت نمائیم سپس این آیة نازل گردید.[۳]
سعید بن جبیر گوید: جنیان به رسول خدا صلی الله علیه و آله گفتند: ما چگونه در مسجد تو حاضر شویم در صورتى که از تو دور مى باشیم. این آیه در جواب آنها نازل گردید.[۴]
===============================
تفسیر آیه
تفسیر نور (محسن قرائتی)
وَ أَنَّ الْمَساجِدَ لِلَّهِ فَلا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَداً «18» وَ أَنَّهُ لَمَّا قامَ عَبْدُ اللَّهِ يَدْعُوهُ كادُوا يَكُونُونَ عَلَيْهِ لِبَداً «19» قُلْ إِنَّما أَدْعُوا رَبِّي وَ لا أُشْرِكُ بِهِ أَحَداً «20» قُلْ إِنِّي لا أَمْلِكُ لَكُمْ ضَرًّا وَ لا رَشَداً «21»
و اينكه مساجد براى خداوند است پس (در آنها) با خداوند احدى را نخوانيد و اينكه وقتى بنده خدا بر پا ايستاده و او را مىخواند نزديك بود (جنيان) بر او ازدحام كنند. بگو: من فقط پروردگارم را مىخوانم و احدى را شريك او نمىگيرم. بگو:
همانا من مالك هيچ سود و زيانى براى شما نيستم.
«1». نمل، 40.
جلد 10 - صفحه 253
نکته ها
«مساجد» جمع «مسجد» به معناى محل سجده است.
امام صادق عليه السلام فرمود: چون يهود و نصارى در مراكز عبادت خود به خدا شرك مىورزيدند، خداوند فرمود: در مساجد اسلامى با خداوند احدى را نخوانيد و خدا لعنت كند كسى كه به مسجد احترام نگذارد. «1»
«لِبَداً» به معناى تراكم اجتماع و ازدحام است.
در جمله «فَلا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَداً» دعا به معناى عبادت است، به دليل آيه «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبادَتِي» «2» بنابراين خواندن غير خدا به عنوان عبادت او حرام است، امّا خواندن عادى شرك نيست.
مراد از ازدحام مردم به هنگام عبادت پيامبر كه آيه مىفرمايد: «لَمَّا قامَ عَبْدُ اللَّهِ يَدْعُوهُ كادُوا يَكُونُونَ عَلَيْهِ لِبَداً»، يا ازدحام مخالفان است براى استهزا و مزاحمت و يا ازدحام عاشقان از جن و انس براى يادگيرى.
اخلاص، زمانى به اوج مىرسد كه انسان خودش را نبيند و هر چه هست از او ببيند. در اين آيات ابتدا مىفرمايد: من احدى را شريك او نمىدانم. سپس مىفرمايد: حتّى خودم را مالك چيزى نمىدانم. لا أُشْرِكُ بِهِ أَحَداً ... لا أَمْلِكُ لَكُمْ ضَرًّا وَ لا رَشَداً
جلوه بندگى پيامبر به اين است كه براى خود نقشى قائل نباشد و هر چه هست از او بداند و بگويد: «لا أَمْلِكُ لَكُمْ ضَرًّا وَ لا رَشَداً»
از آغاز سوره تا اينجا، چهار بار واژه رشد بكار رفته تا هدفگيرى وحى هر لحظه مورد توجه باشد. «يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ، أَرادَ بِهِمْ رَبُّهُمْ رَشَداً، تَحَرَّوْا رَشَداً، ضَرًّا وَ لا رَشَداً»
مراد از مالك سود و زيان نبودن پيامبر، آن است كه آن حضرت در برابر خداوند، به طور مستقل مالك نيست وگرنه در آيات فراوانى براى پيامبر از طرف خداوند نقش مهمى مطرح است. مانند آمرزش خواهى براى مردم: «وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً» «3»،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب عید میلاد ، از ته دل بخندید 😃😃😃😃
عیدتان مبارک🌷🌷🌷🌷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توسل به امام زمان معجزه میکنه
فقط باید باور کنی همه کاره عالم اوست.
🎥#کلیپ_مهدوی
#امام_زمان
👌بسیار شنیدنی
حتما ببینید و نشردهید.
کُفران یعنی به خاطر یه اشتباه، رویِ تموم خوبیها خط بکشیم
کُفـران یه صفت خطرناکه و در دو مورد خطرناکتر
پدر و مادر
اُستاد
حواسمون رو خیلی جمع کنیم
برای سلامت و آرامش، به یاد گرفتنِ توکل محتاجیم
توکل یعنی وکیل گرفتن
خدا بشه وکیلِمون
و ما آروم بشینیم و به تدبیرش نگاه کنیم
کافیه اعتماد کنیم
تَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَ كَفَىٰ بِاللَّهِ وَكِيلًا ۸۱ نساء
قطع ارتباط با خویشان، سدّ معبر ما در جاده آسمونه
صلح با خویشان و آغوش باز و پُر مهر، هم روحمون رو وسیعتر میکنه و هم به اونا احساس امنیت میده
اگه میخوایم بدونیم آخر جادهای که داریم میریم سعادته یا شقاوت باید ببینیم خونهمون، دلِمون، ارتباطاتمون و ... بویِ بهشت میده یا نه؟
هِی این و اونو مقصر نَدونیم
اگه گرههامون باز نمیشَن، اگه نمیتونیم با خدا خلوت کنیم و ازش لذت ببریم و اگه حال دلمون همیشه بَدِه، دنبال ریشهش توی دل خودمون بگردیم
با خدا لجبازی نکنیم
حرام، فقط لیست میکروبهایِ روح خودمونه نه مجموعهای از عُقدههای خدا!
اگه به میکروبی مبتلا شدیم دور بزنیم و برگردیم
خدا عاشـ❤️ـقانه منتظرمونه
حضرت ارباب!
به تو محتاجترم تا به نفس کشیدنم
اگه میشه وقت مردنم بیا به دیدنم
🌼پنجشنبه است و ياد درگذشتگان
✍اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ
🌼پنجشنبه
هـمان روزی است
اهالی سفر کرده از دنیا
چشم انتظار عزیزانشان هستند
دستشان ازدنیا ڪوتاه است
ومحتاج یادڪردن ماهستند
با ذکر فاتحه و صلوات
روحشان را شاد کنیم
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
💠
اگر هر روز دقایقی به یاد امام زمان(عج) باشیم و با حضرت همصحبت بشیم قطعاً عافیت به خیر میشیم
اللّٰهُمَّ عَجِّل لِّوَلِّیّکَ ٱلْفَرَجْ بالحسین و القرآن
عرشیان امروز زمین را لاله باران میکنند
خاک را خوشبوتر از زلف نگاران میکنند
آفرینش فیض از دیدار احمد میبرد
کعبه امشب سجده بر خاک محمد میبرد
میلاد حضرت رسول اکرم(ﷺ) و امام جعفر صادق(علیه السلام) مبارک
زیارت رسول خدا(ص) از دور:
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّه
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيلَ اللَّه
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نَبِيَّ اللَّهِ
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَفِيَّ اللَّه
ِالسَّلامُ عَلَيْكَ يَا رَحْمَةَ اللَّه
ِالسَّلامُ عَلَيْكَ يَا خِيَرَةَ اللَّه
ِالسَّلامُ عَلَيْكَ يَا حَبِيبَ اللَّه
ِالسَّلامُ عَلَيْكَ يَا نَجِيبَ اللَّه
ِالسَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَاتَمَ النَّبِيِّين
َالسَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَيِّدَ الْمُرْسَلِينَ
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا قَائِما بِالْقِسْطِ
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا فَاتِحَ الْخَيْرِ
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَعْدِنَ الْوَحْي
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُبَلِّغا عَنِ اللَّه
السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا السِّرَاجُ الْمُنِير
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُبَشِّر
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُنْذِرُ
السَّلامُ عَلَيْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِك
الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِين الْهَادِينَ الْمَهْدِيِّين
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّد
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَحْمَدُ
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ عَلَى الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِين
میلاد حضرتش بر شمای الهی و ولائی مبارک
یا نبی!
ما مسلمان تو و دختر و داماد توئیم
صلیالله علیک یا خیر الأنام، یاسین ما، ای آیههای دین ما
میلاد رسول مهربانی بر شمای نبوی مبارک