eitaa logo
شیخ علی🇵🇸
1.1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
121 ویدیو
13 فایل
دغدغه #خدمت داریم و بالاترین خدمت، #آگاه‌سازی است! الحاصل آقا... @alhasell ناشناس:👇👇 payamenashenas.ir/sheikh_ali_110
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شیخ علی🇵🇸
خاصیت علم.mp3
4.38M
اثر فهم مشترک حتما گوش بدید 👌
✍ اعتراض تند حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به طلاب/ امام زمان به مبلغ کر و کور و لال احتیاج ندارد... ♦️ چطور سربازی هستید که ابزار لازم را برای تبلیغ ندارید؟ 🔸 اگر امام زمان فردا ظهور کنند و به شما آقایان دستور بدهند به شرق یا غرب عالم برای تبلیغ بروید، چکار می‌خواهید انجام بدهید؟ شما که نه با فرهنگ جهان و نه با زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی آشنایی ندارید، چه فایده‌ای برای امام زمان دارید و چطور سربازی هستید که ابزار لازم را برای تبلیغ ندارید؟ ♦️ باید کانت، هایدگر و دکارت بخوانید 🔸 باید کانت، هایدگر و دکارت بخوانید تا با زاویه دید اروپای غربی و شرقی و آمریکا و ... آشنا باشید تا بتوانید ماموریت‌تان را به خوبی انجام بدهید. 🔸واِلا اگر مطالبی که مطالعه می‌کنید یا موارد تحقیقی‌تان فقط به کار تبلیغِ از حرم تا جمکران باشد، فایده‌ای نمی‌تواند داشته باشد و به درد نهضت امام زمان نمی‌خورد. ♦️ امام زمان به مبلغ کر و کور و لال احتیاجی ندارد 🔸 آن کس که منتظر امام زمان است‌ باید ابزار لازم را برای عمل به دستورات ایشان فراهم کند. 🔸 امام زمان به مبلغ کر و کور و لال احتیاجی ندارد و روحانی‌ای که زبان‌های خارجی را بلد نباشد، در واقع هم کر است، هم کور است و هم لال. 📌 اقتباس از سایت خبر فوری و با نقل مستقیم حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان.
شیخ علی🇵🇸
✍ اعتراض تند حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به طلاب/ امام زمان به مبلغ کر و کور و لال احتیاج ندارد.
گوشه ای از جهانی شدن، این مواردی است که ایشان فرموده اند: زبان های خارجی آشنایی با فرهنگ کشور های دیگه دانستن نظریات فلاسفه غربی نظیر: کانت و دکارت و خصوصا هایدگر شناخت نوع نگاه و زاویه دید آنها! طلبه ای که زبان خارجی بلد نیست هم کر است هم کور است و هم لال...
سلام رفقا 👋 ان شاء الله امشب تتمه بحث « ملاک های کفویت » رو میگیم و وارد‌«جایگاه‌ تحصیلات‌ در‌ ازدواج» میشیم 😊 همراهمون باشید هم یادتون نره 😁🌱
خُب شروع کنیم؟!
ملاک چهارم در بحث کفویت « تناسب در اهمیت دهی ها » است. یعنی چی؟!🧐 یعنی اون چیزایی که شما و طرف مقابلتون در زندگی مهم میدونید، و اهمیت براشون قائلید، شبیه بهم باشن. ❇️ مثلا: یکی حجاب کامل و پوشش مناسب واسش مهمه، خب طرف مقابلش هم باید کسی باشه که این مسئله واسش مهم باشه. ⭕️ یا یکی رعایت مسائل محرم و نامحرم زیاد واسش مهم نیست، اهمیتی ندارهواسش حالا دختر خالشه، دختر داییشه، زیاد رعایت نمیکنه، راحت صحبت میکنه و میگه و میخنده خب این نمیتونه با کسی که مسئله محرم و نامحرم خیلی واسش مهمه ازدواج کنه. چون تناسبی در اهمیت دهی ها ندارن. شیخ علی
خلاصه ملاک های کفویت 4 تا شد: 1- نزدیکی نوع نگاه و نگرش 2- تناسب و نزدیکی جهت گیری ها 3- تناسب در ارزشگذاری ها 4- تناسب در اهمیت دهی ها شیخ علی
اما در مورد «تحصیلات و جایگاه اون» این مسئله بیشتر واسه دختر خانما اهمیت داره و واسشون سوال میشه خُب سوال مهمی هم هست. معمولا دختر خانما میپرسن: آیا باید با کسی ازدواج کرد که در مقطع تحصیلی یکسان باشیم؟ یعنی اگه دختر خانم لیسانس داره آقا پسر هم لیسانس داشته باشه؟! یا حتما باید طرفین هم رشته باشن؟! اساسا اختلاف در مقاطع تحصیلی چه نقشی در زندگی و بقاء اون داره؟! اگه دختر خانمی لیسانسه با پسری دیپلمه ازدواج کنه اشتباهه؟! اساسا جایگاه تحصیلات در زندگی چیه؟ و اثر خودشو کجا نشون میده؟ شیخ علی
واسه اینکه جواب صحیح و عالمانه ای به این سوالات بدهیم باید ببینیم اساسا چه انتظارات واقعی میتوان از تحصیلات داشت؟ و تحصیلات قراره چکار کنه و چه اثری داشته باشه؟! اون اثری که ما از تحصیلات دنبالش هستیم و انتظار واقعی از تحصیلات هست، 3 مطلبه. شیخ علی
1- اینکه تحصیلات به«اجتماعی شدن»فرد کمک‌ کنه. اجتماعی شدن یعنی چی؟!🧐 چه آثاری داره؟!🤔 و چجوری بوجود میاد؟!🤨 ببینید سبک زندگی ای که ماها داریم بیشتر مبتنی بر فردیت هست معمولا ماها یه دایره دور خودمون کشیدیم و کسی رو زیاد راه نمیدیم تو این دایره. و به همین خاطر وقتی وارد اجتماع میشیم اعتماد بنفسمون واسه انجام کارای اجتماعی کمه بیشتر میریم یه گوشه کِز میکنیم تا بقیه کارهارو بکنن. شیخ علی
وارد شدن به محیطی مثل دانشگاه و محیط های تحصیلی این چنینی خیلی در اجتماعی شدن فرد کمک میکنه چون شخص افق های بزرگتری نسبت به دوران دبیرستان روبه روش گشوده میشه و تو اون فضاها و مسیرها حرکت میکنه و زمینه اجتماعی شدن به خوبی براش فراهمه مخصوصا واسه دختر خانما که ارتباطات محدود تری دارن. البته تقویت اعتماد به نفس😌 در حقیقت یک زاویه ای از اجتماعی شدن هست و اجتماعی شدن زوایای دیگه هم داره🧐 شیخ علی
شیخ علی🇵🇸
وارد شدن به محیطی مثل دانشگاه و محیط های تحصیلی این چنینی خیلی در اجتماعی شدن فرد کمک میکنه چون شخص
یکی از زوایای دیگش اینه که شخص از فردیت خودش خارج میشه یعنی مثلا وارد یه محیط خوابگاهی میشه که مثل خونشون نیست، و این افراد دیگه پدر و مادر و خواهر و برادراش نیستن که بتونه هرکاری رو بکنه. و در طول زمان فرد کم کم یاد میگیره که دیگران هم هستند، و باید مراعات اونا رو هم کرد. مثلا آقا پسری که شبا تا دیروقت بیرون بود و نصف شب وقتی میومد خونه چراغا رو روشن میکرد و خانواده رو از خواب بیدار میکرد این نمیتونه تو فضای خوابگاه از این کارا بکنه اگه دو بار دیربیاد و بقیه رو از خواب بیدار کنه اینقدر بهش حرف میزنن که واسه حرف بقیه هم که شده دیگه دیر نمیاد 😂😂 شیخ علی
خُب بنظرم واسه امشب کافیه 🌱 دعامون کنید ☺️
❗️یه مطلب مهم❗️ ان شاء الله قصد داریم فعالیتمون رو تو روبیکا هم شروع کنیم و اونجا هم پیج داشته باشیم، واسه همین نیاز به کارای گرافیکی و بصری جذاب داریم. البته کارش زیاد سخت نیست! همین مطالبی که اینجا ارائه میدیم رو به صورت عکس نوشته های جذاب بسازیم و تو پیج بذاریم. اگه کسی از بزرگواران میتونه تو این زمینه فعالیت کنه به این آیدی مراجعه کنه: https://eitaa.com/Delneves786
رفقا یه نکته: این مطالبی که شبا در قالب مباحث ازدواج در خدمتتون هستیم رو حتما با دقت بخونید. چون یه به سری مباحث معرفتی در ضمنشون اشاره میکنیم که شاید بشه گفت به مراتب مهمتر از این مباحث ازدواج هستند... دیگه هرکیه و رزقش...
شیخ علی🇵🇸
ملاک چهارم در بحث کفویت « تناسب در اهمیت دهی ها » است. یعنی چی؟!🧐 یعنی اون چیزایی که شما و طرف مقاب
▶️ بحثمون در رابطه با انتظارات واقعی بود که باید از مقوله تحصیلات داشته باشیم دیشب گفتیم اولین انتظار واقعی از تحصیلات اینه که به فرد در اجتماعی شدن اون کمک کنه. ✅‌ اثر دومی که تحصیلات باید داشته باشه اینه که باعث بشه شخص «درک‌بهتری‌از‌واقعیت‌ها» داشته باشه. شیخ علی
👩‍🎓ببینید دروسی که معمولا در دانشگاه ها خونده میشه، دروسی هستند که عمدتا تجربی و برپایه تجربه هستند. 👨‍💻و محیط های دانشجویی و علمی محیط هایی هستند که حرف بدون دلیل و بدون سند در اونها جایی نداره🤓 و دائما با استدلال و منطق فرد میره جلو و همین استدلالی شدن و منطقی شدن باعث میشه که فرد از خرافات که خیلی تو محیط عامه مردم رواج داره دور بمونه و درگیر اونا نشه.🧐 شیخ علی
❇️ اثر سومی که تحصیلات داره، اینه که: « نگاه انسان بازتر میشه و انسان با شرح صدر بیشتری با نظرات و عقاید دیگران تعامل میکنه». ‼️ البته؛ نکته بسیار مهمی که اینجا هست اینه که: این مسئله اگر در مجرای صحیحی قرار بگیره میتونه یه امتیاز مثبت باشه و اگه در مجرای غیر صحیح قرار بگیره، یه آفت و ویژگی خیلی منفی برای زندگی هست. یعنی چی؟! ✅ ببینید حضور در محیطی مثل دانشگاه میتونه از یک طرف تعصب های بیجا و حساسیت های افراطی نسبت به معاشرت و نوع پوشش و تبادل بین دو جنس رو در فرد اصلاح کنه و به یه حالت تعادل برسونه. ⭕️ از یک طرف هم میتونه به تعهد و ایمان و اعتقاد و تقوای فرد آسیب وارد کنه. ⏺ و باید بررسی بشه، که طرف مقابل شما در کدوم یک از این دو مجرا قرار گرفته مجرای اول کمک کننده به زندگی هست و مجرای دوم مانع هست و خودش باعث بوجود اومدن چالش هاست! شیخ علی
‼️یه نکته خیلی مهم که اینجا هست بحث علم زدگی و مدرک گراییه!‼️ یعنی چی؟! ⭕️ یعنی همین که اسم دانشجو اومد روی فرد یا شخص تونست مدرک فوق لیسانس یا دکترا بگیره، یک توهمی واسش بوجود میاد که دیگه همه چیز رو فهمیده، و انتهای فهم همین چیزیه که این آقا فهمیده و بهش رسیده! و این از دو جهت آسیب بسیار بزرگیه. شیخ علی
جهت اول: زندگی مشترک یعنی افراد دیگه دوتا « من » نباشد، یک « ما » شده باشند، و در این مسیر حرکت کنند. 🚫 تو زندگی مشترک چیزی که خیلی به زندگی ضربه میزنه اینه که فرد روی فهم خودش ببنده، و حرف دیگران رو قبول نکنه، و این باعث ناهماهنگی و ایجاد اختلافات میشه. ❌ شما فرض کنید هر دو طرف همچین ویژگی ای داشته باشن یعنی نه آقا زیر بار حرف خانوم میره و نه خانوم زیر بار حرف آقا! خُب این زندگی اصلا پیش نمیره آسیب می بینه و از هم میپاشه! شیخ علی
🚫جهت دوم: اینه که فرد وقتی به خاطر مدرکی که گرفته این توهم واسش بوجود بیاد که همه چیز رو دیگه میفهمه، دیگه جایی که اطلاعی نداره و چیزی هم بلد نیست بازم نمیتونه بگه من بلد نیستم.🚫 ❗️هرچیزی به ذهنش میرسه با قاطعیت میگه ولو تو اون زمینه اطلاعی هم نداشته باشه ولی چون واسه آقای دکتر، آقای استاد کسره شانه که بگه بلد نیستم و اون ابهت و شوکتش از بین میره در نظر دیگران، هرچی به ذهنش میرسه ولو اشتباه رو با قاطعیت میگه. شیخ علی
توجه به این نکته خیلی مهمه که آقا ما نباید روی فهم خودمون ببندیم و بگیم اون چیزی که من بهش رسیدم تمام مطلبه، و بالاتر و بیشتر از این دیگه چیزی نیست و الا من بهش میرسیدم این اشتباهه.✅ ⚠️ خداوند علم رو جوری قرار داده که هرچی آدم میره جلو میبینه انگار به تهش نمیرسه. اگه قرار بود انسان به ته علم برسه که دیگه پیشرفت علوم معنایی نداشت شما دانشمندان علوم مختلف رو ببینید! شیخ علی
شیخ علی🇵🇸
✅ توجه به این نکته خیلی مهمه که آقا ما نباید روی فهم خودمون ببندیم و بگیم اون چیزی که من بهش رسیدم ت
🤓تو هر عصری یکی نظریه ای میده که تو عصر بعدی اون نظریه رد میشه هی نظرات جدید ارائه و رد میشه.🧐 و با این وضع که علم دائما درحال پیشرفته هیچ کس نمیتونه ادعا کنه که من دیگه این مسئله رو به صورت کامل فهمیدم و به تمام زوایای اون تسلط پیدا کردم و فهم من آخر فهم هست و غیر از چیزی که بنده فهمیدم چیزی نیست ❗️این اشتباهه و رهزن انسان هست.❗️ شیخ علی
❇️ یکی از علمای بزرگوار هستند که 20 سال با مرحوم آیت الله بهجت بودند و بعد از ایشان از بزرگان دیگه استفاده کرده اند ایشان با اینکه از نظر علمی فوق العاده قوی هستند، ولی هیچ موقع روی فهم خودشون نبستن، که دیگه همینه و جز این چیزی نیست! ✅و از اونطرف اتفاقا وقتی یه مطلبی به ذهنشون میاد و بهش میرسن و میگن بازهم با قطعیت نمیگن میگن فعلا قضیش اینجور به نظر میرسه و حتی اگه مسئله ای رو بلد نباشن و اطلاعی نداشته باشن راحت میگن نمیدونم. ✳️فوق العاده خاکی و متواضع و حقیقت علم هم همینه! ایشان با اینکه مجتهد هستند و در قضایای معنوی فوق العاده قوی هستند اینگونه اند. شیخ علی