eitaa logo
شهید شیخ احمد کافی
89.3هزار دنبال‌کننده
15.2هزار عکس
7.2هزار ویدیو
5 فایل
🌹﷽🌹 آثار ماندگار از صدای ماندگار 👇 《رسانه حفظ و نشر آثار #شیخ‌احمد‌ڪافی》 تبلیغات ثامن برندینگ💚👇 https://eitaa.com/joinchat/2308702596Cce98270c04 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌖🔴صحبت های امام صادق علیه السلام برای شیعیان دنیا 🌕هرجا بودی یاد جدم حسین(ع) کردی سه بار بگو: «صلی الله علیک یا أباعبداللّه الحسين» «صلی الله علیک یا أباعبداللّه الحسين» «صلی الله علیک یا أباعبداللّه الحسين» → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 عاشق کیست؟ مشتاق کیست؟ آن کس که فراق حضرت مهدى علیه‌السلام بى‌تابش کرده؛ آن کس که دورى رخ زیباى یوسف زهرا سلام‌الله علیها خواب را از چشمانش گرفته؛ آن کس که غیبت مولایش راحت و آرامش و آسایش را از او سلب کرده؛ و به چیزى جز دیدار او نمى‌اندیشد،،، این شخص عاشق است... «عزیزُ عَلَىّ اَن اَرَى الخلق و لاترى» ای امام من! آقای من! «بر من دشوار است که مردم را ببینم اما تو دیده نشوى»  «اللّهم انّى اسئلک اَن تُرینى ولىَّ امرک ظاهراً...» «بار خدایا! از تو مسئلت دارم که ولى امرت را به من بنمایانى...» «ارید الامام المحجوب عن العالم» چه کسى مى‌گوید که حضرت محجوب از عالم است؟ «و ما هو المحجوبُ عن العالم و لکن حَجَبه سوءُ اعمالِکم» بلکه این اعمال بد ما او را محجوب کرده است... → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ وقتی با خــدا حرف می زنی هیچ نفسی هدر نمی رود وقتی منتظر خدا باشی هیچ لحظه ای تلف نمی شود وقتی به خدا اعتماد کنی هرگز شکست را نخواهی دید با خـــــدا هیچ چیز را از دست نخواهی داد ... → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴🌓 حقایقی جالب دربارهٔ شیاطین و نحوهٔ زایش آن ها... «الصّادق الْآبَاءُ ثَلَاثَهًٌْ آدَمُ وَلَدَ مُؤْمِناً وَ الْجَانُ وَلَدَ کَافِراً وَ إِبْلِیسُ وَلَدَ کَافِراً وَ لَیْسَ فِیهِمْ نِتَاجٌ إِنَّمَا یَبِیضُ وَ یُفْرِخُ وَ وُلْدُهُ ذُکُورٌ لَیْسَ فِیهِمْ إِنَاثٌ.» 🌕 امام صادق علیه السلام فرمودند: «پدران بر سه‌گونه‌اند: آدم علیه السلام که فرزندی مؤمن آورد؛ جانّ که فرزند مؤمن و کافر آورد و ابلیس که فرزند کافر آورد؛ و در میان شیاطین بچّه‌زایی وجود ندارد، بلکه شیطان تخم می‌گذارد و جوجه می‌آورد و فرزندانش همه نرند و در میانشان ماده وجود ندارد.» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۴۷۸ 📗بحارالأنوار، ج۱۱، ص۱۱۱ 📗الخصال ج ۱، ص ۱۵۲ 📗روضة الواعظین ج ۲، ص ۳۶۷ 📗تفسير الصافي ج ۳، ص ۱۰۶ 📗تفسير نور الثقلين ج ۳، ص ۸ 📗تفسير کنزالدقائق ج ۷، ص ۱۱۷ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ 🎙سخنان ماندگار احیا گر بزرگ غدیر مرحوم علامه امینی رحمت الله علیه 🕯میزان تشخیص مومن از منافق چیه؟ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴🌖 حکومت امام مهدی عجل الله فرجه‌الشریف، مُلکی که نهایت ندارد: ⭕️ بهشت پشتِ بهشت... 🌕🌖 مفضل بن عمر می‌گوید: به امام صادق علیه السلام عرض کردم: ای پسر رسول خدا مدت خلافت حضرت قائم (عج) چه مقدار است؟ حضرت در جوابم آیه ۱۰۸ سوره هود را تلاوت فرمودند: «وَ أَمَّا الَّذينَ سُعِدُوا فَفِي الْجَنَّةِ خالِدينَ فيها ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ إِلاَّ ما شاءَ رَبُّكَ عَطاءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ» «اما نيك بختان تا آسمان ها و زمین پابرجاست ، در بهشت جاودانه‌اند مگر آنچه را مشیت پروردگارت اقتضا کرده ، (بهشت) عطايی قطع ناشدنی و بی‌پایان است» سپس در توضیح آیه فرمودند: منظور از عطاء غير مجذوذ این است: که آن نعمت و عطا از ایشان (حضرت مهدی عج) بریده نمی‌شود. بلکہ نعمتی است دائمی؛ و ملکی که نهایت ندارد. و حكمی که منقطع نمی‌گردد. و امری است که باطل نمی‌شود مگر به اراده و مشیت حق تعالى. و از آن اراده و مشیت، کسی جز ذات او آگاه نیست. 📗مهدی موعود جلد۲/ صفحه۳۵۵ 🌕🌖و در حدیثی دیگر فرمودند: «عَطاءً غَیْرَ مَجْذُوذٍ یَعْنِی غَیْرَ مَقْطُوعٍ مِنْ نَعِیمِ الْآخِرَهًِْ فِی الْجَنَّهًِْ یَکُونُ مُتَّصِلًا بِهِ» «عَطاءً غَیْرَ مَجْذُوذ» یعنی نعمت‌های دنیوی آن‌ها قطع نمی‌شود بلکه به نعمت‌های آخرت در بهشت متصل می‌شود. 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۷۹۴ 📗بحار الأنوار، ج۶، ص۲۸۵ 📗القمی، ج۱، ص۳۳۷ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴🌓منتظر امام زمان علیه‌السلام باید چگونه باشد؟ 🌕🌓در برخی از روایات به شیعیان دستور داده‌اند که باید هر زمان آماده ظهور امام عصر علیه‌السلام باشند؛ چون ظهور، ناگهانی فرا می‌رسد. وقتی اراده خدا تعلق بگیرد، به تعبیر روایات، خداوند، امر فرج حضرت مهدی علیه‌السلام را در یک‌شب اصلاح می‌کند؛ بنابراین، آنچه وظیفه حتمی و تغییرناپذیر ماست و هیچ اتفاقی در آن خللی و تردیدی ایجاد نمی‌کند، ضرورت آمادگی ما برای ظهور حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه است. 🌕🔴به تعبیر امام باقر علیه‌السلام، «مرابطه (مرزداری) ما مرابطه‌ای است که همیشگی است» و شیعه همواره باید مانند یک مرزدار آماده و مهیای عکس‌العمل مناسب باشد. مرزدار یا «مرابط» با «مجاهد» متفاوت است! مجاهد با دشمنی که در زمان و مکان مشخص رودرروی اوست می‌جنگد، اما مرزدار همیشه باید چشم به مرز داشته باشد تا دشمن حمله نکند؛ مرزدار باید همیشه بیدار و هوشیار باشد تا در زمانی که لازم شد، اقدامات لازم را انجام دهد. منتظر امام زمان (عج) همانند مرزداری است که همواره باید گوش ‌به ‌زنگ باشد؛ با چشم‌های بینا و گوش‌های شنوا و تیز... منتظر باید آمادگی عکس‌العمل را داشته باشد؛ نه اینکه با قحطی و خشک‌سالی و کرونا و هر رویدادی دیگر دچار هیجان شود که بگوید امام زمان (علیه‌السلام) آمد ولی بعد از آرامش جامعه بگوید: ای بابا مشکلات حل شد و از امام زمان خبری نیست. آمادگی منتظران باید همیشگی باشد و رویدادها و اتفاقات در آن خللی وارد نکند. → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 📚نفرین مادر در حق عالم بنی اسرائیل   از امام باقر(عليه السلام) روایت است که در بنی اسرائیل عابدی بود بنام جریح، که در صومعه خویش به عبادت مشغول بود. روزی مادرش در حالی که وی به نماز اشتغال داشت، وی را بخواند، و او مادر را پاسخ نداد ـ (در بعضی روایات آمده که اگر جریح فقیه می بود می دانست که قطع نماز نافله و پاسخ مادر از نماز افضل بود) ـ مادر برگشت، و بار دوم آمد و او را صدا زد، و باز پاسخ نداد، تا سه بار. در این بار مادر وی را نفرین کرد و گفت: از خدای بنی اسرائیل می خواهم که تو را به خود واگذارد و یاریت نکند. روز بعد زن بدکاره ای به کنار صومعه او آمده و فرزندی را که در رحم داشت در آنجا وضع حمل کرد، و ادعا کرد که فرزند از آن جریح است. در میان بنی اسرائیل شایع شد که آن کس که مردمان را از زنا نهی می نمود خود مرتکب زنا گشته است! حاکم دستور داد وی را بدار کشند، مادر بر سر و روی زنان به پای چوبه دار آمد. جریح گفت ساکت باش که این نتیجه همان نفرین تو است. مردمان چون شنیدند گفتند: ما از کجا بدانیم که این تهمت و این نسبت دروغ است؟ جریج گفت: کودک را حاضر کنید. چون کودک بیاوردند، از او پرسیدند: پدرت کیست؟ وی به زبان آمد و گفت: فلان چوپان پدر من است، و بدین گونه خداوند بر اثر توبه جریح وی را نجات داد، و جریح سوگند یاد کرد که از این پس از خدمت مادر جدا نگردد. 📙بحار الأنوار ، ج‏71، ص: 75 → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 راه ارتباط با عالم غیب 🎙استاد مسعود عالی → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سخنرانی حاج آقا دانشمند ✍موضوع: قلبمون آهنی شده → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
نیایش صبحگاهی🌸🍃 🙏خدایا ما بنده توئیم و بنده را جز اطاعت نشاید به ما الفبای بندگی بیاموز... 🙏خدایا بی نگاه لطف تو هیچ کار به سامان نمی رسد نگاهت را از ما دریغ نکن... 🙏خدایا عنانمان را از دست نفسمان بستان نگاهمان را از غیر خودت بگردان... 🙏خدایا همه بندگان توایم کلید همه بسته ها دست توست دوای همه خسته ها دست توست به احسان و لطف خود درها و مشکلات همه را باز کن آمین صبحتون بخیر → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 📚نتیجه فاش کردن راز سدید الدین محمد عوفی در جوامع الحکایات مینویسد: ابراهیم مدبر می‌گوید: در آن وقت که امیرالمؤمنین مأمون به روم رفته بود، روزی سوار بود و او را اسفهسالاری بود «عجیب» نام. گفت: یا عجیب! می‌خواهم که اسب با تو بدوانم تا بنگرم که اسب تو چگونه می‌رود. پس هر دو اسب را بتاختند، چندان که از نظر خواص دور شدند. مأمون عجیب را گفت: غرض من آن بود از این مسافت که مرا با توستری بود و [خواستم] با تو خالی کنم و بگویم. بدان که من از این برادر خود معتصم اندیشه میکنم. باید که پیوسته احوال مرا مراقبت کنی و در محافظت من حزم (احتیاط) به جای آری. «عجیب» خدمت کرد و چون بازگشتند و چندی برآمد، عجیب فرصت طلبید و این معنی نزد معتصم حکایت کرد. معتصم از وی منت داشت و زندگانی به حزم کردن گرفت، چندان که نوبت خلافت به معتصم رسید و اول روز که به خلافت بنشست، بفرمود تا عجیب را بگرفتند و فرمود که سیاست کنند. عجیب گفت: یا أمیرالمؤمنین! گناه من جز اخلاص و هواداری تو چیست؟ گفت: گناه تو فاش کردن راز برادرم بود و سری که با تو گفت نگاه نداشتی و مرا به تو چه اعتماد بود پس از این؟ پس در حال «عجیب» را بکشتند و افشای آن سر، سر او را از مصاحبت تن معزول کرد. 📔جوامع الحکایات → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🌗🔴امتحان یاران حضرت مهدی عجل‌الله فرجه‌الشریف توسط خداوند: «الصّادق إِنَّ أَصْحَابَ مُوسَی ابْتُلُوا بِنَهَرٍ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ إِنَّ اللهَ مُبْتَلِیکُمْ بِنَهَرٍ وَ إِنَّ أَصْحَابَ الْقَائِمِ یُبْتَلَوْنَ بِمِثْلِ ذَلِکَ.» 🌕🌔امام صادق علیه السلام میفرمایند: خداوند اصحاب موسی علیه‌السلام را به ‌وسیله‌ی نهر آبی امتحان کرد؛ چنانکه خدا فرمود: «إِنَّ اللهَ مُبْتَلِیکُمْ بِنَهَرٍ. بقره/۲۴۹»، اصحاب قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هم، چنین امتحان خواهند شد. 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۲۷۰ 📗بحارالأنوار، ج۵۲، ص۳۳۲ 📗الغیبهًْ للطوسی، ص۴۷۲ 📗الغیبهًْ للنعمانی، ص۳۱ 🔴🌓و در روایتی دیگر حضرت مهدی علیه‌السلام یاران خود را می‌آزماید: 🌕🌖«...پس حضرت علی علیه السلام فرمود: به درستی که ایشان گروهی هستند که در محل سر زدن خورشید یعنی از جانب مشرق و مغرب آن، و در زمین‌های هموار و کوه‌ها گرد هم می آیند. خدای تعالی ایشان را در کمتر از نصف شبی به دور هم گرد می آورد. آن گاه آنان به سوی مکه روان می‌شوند، در حالی که کسی از اهل مکه آنان را نمی‌شناسند. آنان چنین می‌گویند: لشکریان سفیانی به ناگاه متوجه ما شده ما را به کام خود بردند. اما چون صبح روشن بدمد اهل مکه آنان را در حالی که طواف کنندگان و بر پای دارندگان و نماز گذارانند می‌بینند. از این رو، اهالی مکه منکر آنان می‌شوند. آن گاه آنان به نزد مهدی علیه السلام می‌روند، در حالی که حضرتش در زیر مناره‌ای پنهان شده است. آنان به حضرت عرضه می‌دارند: تویی مهدی«ع»؟! حضرت می‌فرماید: آری، ای یاوران من! آن گاه مهدی علیه السلام خویش را از آنان پنهان می‌کند تا بیازمایندشان که در فرمانبرداری چگونه اند. لذا حضرت به جانب مدينه در راه می‌شود. آنان را خبردار می‌سازند که مهدی علیه السلام به قبر جدش ملحق شد (یعنی به مدینه نزد قبر جدش رسول خدا صلی الله علیه و آله رفت). پس آنان در مدینه به حضرتش ملحق می‌شوند. چون آن حضرت احساس می‌کند که ایشان به مدینه آمده‌اند به مکه باز می‌گردد و این عمل سه بار انجام می‌دهد. پس از سه مرتبه حضرت خود را در میان صفا و مروه به ایشان می نمایاند...» فقال علي عليه السلام: إنهم هؤلاء يجتمعون كلهم من مطلع الشمس و مغربها و سهلها و جبلها يجمعهم الله تعالى في أقل من نصف ليلة فيأتون إلى مكة فلا يعرفونهم أهل مكة فيقولون كبستنا أصحاب السفياني فإذا تجلى لهم الصبح يرونهم طائفين و قائمين و مصلين فينكرونهم أهل مكه ثم إنهم يمضون إلى المهدي و هو مختف تحت المنارة فيقولون له: أنت المهدی؟ فيقول لهم: نعم ياأنصاري ثم إنه يخفي نفسه عنهم لينظرهم كيف هم في طاعته فيمضي إلى المدينة فيخبرونهم أنه لاحق بقبر جده رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم فيلحقونه بالمدينة فإذا أحس بهم یرجع إلى مكة فلا يزالون على ذلك ثلاثا ثم يتراءى لهم بعد ذلك بين الصفا و المروة... 📗إلزام الناصب، ج‏۲، ص۱۴۸ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌖🔴آقا می‌شود برگردی؟... لاتَخافِي وَ لاتَحْزَنِي إِنّا رَادُّوهُ إِلَيْكِ... نترس و غمگين مباش، كه ما او را به تو باز مى گردانيم... → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴🌖 هروج الروم: جنگ جهانی قبل از ظهور... 🌕🌖 در خلال حوادث منطقه شام، وقوع هرج الروم و جنگ بین غربی ها، قبل از ظهور محتمل است. البته شعله های آتش جنگ و قتل قبل از ظهور، به رومی ها و غربی ها محدود نخواهد شد و جنگ در سراسر جهان شعله ور خواهد شد:  «…دَعْوَةُ أَهْلِ بَيْتِ نَبِيِّكُمْ فِي آخِرِ اَلزَّمَانِ فَالْزَمُوا اَلْأَرْضَ وَ كُفُّوا حَتَّى تَرَوْا قَادَتَهَا فَإِذَا خَالَفَ اَلتُّرْكُ اَلرُّومَ وَ كَثُرَتِ اَلْحُرُوبُ فِي اَلْأَرْضِ وَ يُنَادِي مُنَادٍ عَلَى سُورِ دِمَشْقَ وَيْلٌ لاَزِمٌ مِنْ شَرٍّ قَدِ اِقْتَرَبَ وَ يُخَرَّبُ حَائِطُ مَسْجِدِهَا.» «...دعوت اهل بيت پيامبر شما در آخرالزمان است. ملازم خانه‌های خود باشيد و از جای خود حرکت نکنيد و صبر پيشه سازيد تا اينکه رهبر قيام را ببينید. پس، هرگاه ترکها با روميها درگير شوند و جنگ و خونريزی در زمين بالا گيرد، منادی بر دروازه دمشق فرياد خواهد زد: که وای از شری که نزديک شده است، و نيز ديوار مسجد دمشق فرو ريزد. 📗بحار الأنوار،ج ۵۲، ص ۲۱۲ 📗الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۴۴۱ به گونه ای که قبل از ظهور، بسیاری از مردم جهان در اثر مرگ سرخ (جنگ و خونریزی با شمشیر و یا کنایه از سلاحهای جنگی و اتمی) و مرگ سفید (طاعون، وبا و...) به قتل خواهند رسید: «قُدّامَ القائِمِ مَوتَتانِ: مَوتٌ أحمَرُ و مَوتٌ أبيَضُ ... المَوتُ الأَحمَرُ السَّيفُ، وَالمَوتُ الأَبيَضُ الطّاعونُ» 📗کمال الدين، ج ۲، ص ۶۵۵ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴🌖«منتصر» و «سفّاح» چه کسانی هستند؟ ⭕️پنجاه سال آشوب، پس از مرگ حضرت قائم عجل الله فرجه‌الشریف... 🌕جابر گوید: از امام باقر علیه السلام شنیدم که فرمود: «به خدا سوگند، یکی از ما اهل بیت، سیصدونه سال بر زمین فرمانروایی می‌کند». عرض کردم: «در چه زمانی»؟ فرمود: «پس از مرگ امام قائم (عج)». عرض کردم: «امام قائم (عج) از زمان قیام خویش چند سال زنده می‌ماند»؟ فرمود: «نوزده سال، از روز قیام تا روز مرگش». عرض کردم: «آیا پس از مرگ قائم (عج) آشوب می‌شود»؟ فرمود: «آری! پنجاه سال آشوب می‌شود آنگاه مُنتَصِر ظهور می‌کند و برای او و یارانش خونخواهی می‌کند. سپس دست به کشتار و اسارت می‌زند تا جایی که گویند، اگر او از سلاله پیامبران بود این چنین مردم را نمی‌کشت. آنگاه همه‌ی مردم، اعم از سیاه و سفید علیه او بسیج می‌شوند تا اینکه او مجبور می‌شود به حرم خدا پناه جوید. پس وقتی سختی به او شدّت می‌گیرد، منتصر می‌میرد و سفّاح به طرفداری از او ظهور می‌کند و تمام دشمنان ما را به قتل می‌رساند و فرمانروای تمام زمین می‌شود و خدای عزّوجلّ کار او را به صلاح می‌آورد و سیصدونه سال عمر می‌کند». آنگاه امام صادق (ع) فرمود: «ای جابر! آیا می‌دانی منتصر و سفّاح چه کسانی هستند؟ ای جابر منتصر همان حسین و سفّاح همان امیرالمؤمنین علیهما السلام هستند». 🌕🌖متن عـــــــربی: «الباقر - عَنْ جَابِرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ یَقُولُ وَ اللَّهِ لَیَمْلِکَنَّ رَجُلٌ مِنَّا أَهْلَ الْبَیْتِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهِ ثَلَاثَمِائَهًِْ سَنَهًٍْ وَ یَزْدَادُ تِسْعاً قَالَ قُلْتُ فَمَتَی ذَلِکَ قَالَ بَعْدَ مَوْتِ الْقَائِمِ قَالَ قُلْتُ وَ کَمْ یَقُومُ الْقَائِمُ فِی عَالَمِهِ حَتَّی یَمُوتَ قَالَ تِسْعَ عَشْرَهًَْ سَنَهًًْ مِنْ یَوْمِ قِیَامِهِ إِلَی مَوْتِهِ قَالَ قُلْتُ فَیَکُونُ بَعْدَ مَوْتِهِ هَرْجٌ قَالَ نَعَمْ خَمْسِینَ سَنَهًْ قَالَ ثُمَّ یَخْرُجُ الْمَنْصُورُ إِلَی الدُّنْیَا فَیَطْلُبُ دَمَهُ وَ دَمَ أَصْحَابِهِ فَیَقْتُلُ وَ یَسْبِی حَتَّی یُقَالَ لَوْ کَانَ هَذَا مِنْ ذُرِّیَّهًِْ الْأَنْبِیَاءِ مَا قَتَلَ النَّاسَ کُلَّ هَذَا الْقَتْلِ فَیَجْتَمِعُ النَّاسُ عَلَیْهِ أَبْیَضُهُمْ وَ أَسْوَدُهُمْ فَیَکْثُرُونَ عَلَیْهِ حَتَّی یُلْجِئُونَهُ إِلَی حَرَمِ اللَّهِ فَإِذَا اشْتَدَّ الْبَلَاءُ عَلَیْهِ مَاتَ الْمُنْتَصِرُ وَ خَرَجَ السَّفَّاحُ إِلَی الدُّنْیَا غَضَباً لِلْمُنْتَصِرِ فَیَقْتُلُ کُلَّ عَدُوٍّ لَنَا جَائِرٍ وَ یَمْلِکُ الْأَرْضَ کُلَّهَا وَ یُصْلِحُ اللَّهُ لَهُ أَمْرَهُ وَ یَعِیشُ ثَلَاثَمِائَهًِْ سَنَهًٍْ وَ یَزْدَادُ تِسْعاً ثُمَّ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (یَا جَابِرُ وَ هَلْ تَدْرِی مَنِ الْمُنْتَصِرُ وَ السَّفَّاحُ یَا جَابِرُ الْمُنْتَصِرُ الْحُسَیْنُ وَ السَّفَّاحُ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ أَجْمَعِینَ.» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۴۶۰ 📗بحارالأنوار، ج۵۳، ص۱۴۶ 📗بحار الأنوار، ج ۵۳، ص ۱۰۰ 📗التفسير (للعیاشی) ج ۲، ص ۳۲۶ 📗البرهان في تفسير القرآن ج ۳، ص ۶۲۹ 📗الإختصاص ج ۱، ص ۲۵۷ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
15.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 🔴چرااز نسل یوسف علیه السلام کسی به پیامبری نرسید؟؟؟ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
خـ♡ـداونـدا💕 چشمی عطا کن تا بهترین‌ها را ببینیم قلبی عنایت کن تا خطاها را ببخشیم ذهنی بما ارزانی دار تا بدی‌ها را فراموش کنیم و روحی که هیچ‌گاہ خودخواہ نشویم در این روزها برای يكديگر شادی و رفاه آرامش و آسايش، امنيت سلامتی، دل‌خوشی، بركت گشايش در کارها و خوشبختی آرزو کنیم. → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴🌗مرگ پیرمرد (حاکم بنی عباس) توسط غلامش... حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ يُوسُفَ بْنِ يَعْقُوبَ اَلْجُعْفِيُّ أَبُو اَلْحَسَنِ قَالَ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ مِهْرَانَ قَالَ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِيهِ وَ وُهَيْبِ بْنِ حَفْصٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: بَيْنَا اَلنَّاسُ وُقُوفٌ بِعَرَفَاتٍ إِذْ أَتَاهُمْ رَاكِبٌ عَلَى نَاقَةٍ ذِعْلِبَةٍ يُخْبِرُهُمْ بِمَوْتِ خَلِيفَةٍ يَكُونُ عِنْدَ مَوْتِهِ فَرَجُ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِم وَ فَرَجُ اَلنَّاسِ جَمِيعاً. 🌕🌗 از امام صادق علیه السلام است که فرمود: هنگامی که مردم در عرفات، وقوف کرده‌اند (عصر روز نهم ذی الحجة) فردی سوار بر مرکبی تندرو به سوی آنان می‌آید و خبر مرگ خلیفه را به آنان می‌دهد. در مرگ او فرج آل محمد و فرج همه ی مردم است. 📗الخرائج و الجرائح ج ۳، ص ۱۱۶۰ «عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: يَمُوتُ سَفِيهٌ مِنْ آلِ اَلْعَبَّاسِ بِالسِّرِّ يَكُونُ سَبَبُ مَوْتِهِ أَنَّهُ يَنْكِحُ خَصِيّاً فَيَقُومُ فَيَذْبَحُهُ وَ يَكْتُمُ مَوْتَهُ أَرْبَعِينَ يَوْماً. فَإِذَا سَارَتِ اَلرُّكْبَانُ فِي طَلَبِ اَلْخَصِيِّ لَمْ يَرْجِعْ أَوَّلُ مَنْ يَخْرُجُ إِلَى آخِرِ مَنْ يَخْرُجُ حَتَّى يَذْهَبَ مُلْكُهُمْ.» 🌕🌔 امام باقر علیه السلام در ذیل همین حدیث فرمودند: سفيهی از بنی عباس در نهان بمیرد و سببش آن باشد که بر خواجه‌ای(مردی عقیم شده که ظاهرا خدمتکارش است) تجاوز کند و او برخیزد و سرش را ببرد و مرگش چهل روز، پنهان نگه داشته می‌شود. و چون سواران در طلب آن خواجه روند هنوز اولین نفر آنها برنگشته باشد که ملکشان زایل شود. 📗کمال الدين، ج ۲، ص ۶۵۵ ---------------------------------------------- ⭕️🌔آری! چنین حرامیانی حق اهل بیت علیهم السلام را غصب کردند: «قال الصّادق علیه السلام: إنّ حقّاً ابتزّه منّا معادن الأُبَن.» ➖امام صادق علیه السلام فرمودند: برای ما حقی است که غصب شد توسط کسانی که معادن ابنه (لواط) بودند!!! 📗زهر الربیع، تالیف مرحوم سید نعمت الله جزایری، صفحه ۲۲۵ ➖امام حسن عسکری علیه السلام در قنوت خود می‌فرمودند: «ابتز أمورنا معادن الأبن.» امر (خلافت) ما را کسانی به سرقت بردند که معادن ابنه (لواط) بودند. 📗بحار الأنوار، ج ۸۲، ص ۲۲۸ 📗مصباح المتهجد ج ۱، ص ۱۵۶ «وَ قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِذَا رَأَيْتُمْ عَلاَمَةً فِي اَلسَّمَاءِ نَاراً عَظِيمَةً مِنْ قِبَلِ اَلْمَشْرِقِ تَطْلُعُ لَيَالِيَ فَعِنْدَهَا فَرَجُ اَلنَّاسِ وَ هِيَ قُدَّامَ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بِقَلِيلٍ» ➖و امام باقر علیه السلام در ادامه اضافه نمودند: هنگامی که علامتی در آسمان مشاهده کردید؛ آتش عظیمی از طرف مشرق، چند شب ظاهر خواهد شد در آن وقت فرج و گشایش برای مردم خواهد بود و این اندکی قبل از قیام قائم علیه‌السلام خواهد بود.(ان شاءالله...) 📗الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۲۶۷ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🎙سخنرانی حاج آقا دانشمند 🎯موضوع: همو درک کنیم → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴🌔صحبت حضرات آقا امام صادق و حضرت رضا علیهما‌السلام با منتظران خسته و ناامید: 🌕🌘امام صادق علیه السلام فرمودند: «محقّقا پیش از شماها مردمی بودند که کشته می‌شدند و سوخته می‌شدند و با ارّه، ارّه می‌شدند و زمین پهناور برای زندگی آن‌ها تنگ می‌شد و هیچ چیز آن‌ها را از عقیده‌ای که داشتند بر نمی‌گردانید، دشمنان از آن‌ها خونی طلب نمی‌کردند و آزاری ندیده بودند که در برابر آن چنین کارهایی با آن‌ها بکنند بلکه تنها از آن‌ها انتقام می‌کشیدند، که به خداوند عزیز حمید ایمان آورند، شما از پروردگارتان درجات آن‌ها را طلب کنید و بخواهید که با آن‌ها همپایه گردید و بر ناگواری‌های روزگار خود شکیبایی کنید تا به کوشش آن‌ها برسید» «الصّادق (علیه السلام)- وَ قَدْ کَانَ قَبْلَکُمْ قَوْمٌ یُقْتَلُونَ وَ یُحْرَقُونَ وَ یُنْشَرُونَ بِالْمَنَاشِیرِ وَ تَضِیقُ عَلَیْهِمُ الْأَرْضُ بِرُحْبِهَا فَمَا یَرُدُّهُمْ عَمَّا هُمْ عَلَیْهِ شَیْءٌ مِمَّا هُمْ فِیهِ مِنْ غَیْرِ تِرَهًٍْ وَتَرُوا مَنْ فَعَلَ ذَلِکَ بِهِمْ وَ لَا أَذًی بَلْ ما نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَنْ یُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ فَاسْأَلُوا رَبَّکُمْ دَرَجَاتِهِمْ وَ اصْبِرُوا عَلَی نَوَائِبِ دَهْرِکُمْ تُدْرِکُوا سَعْیَهُمْ.» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۲۲ 📗الکافی، ج۸، ص۲۴۸ 🌕🌘از محمّدبن‌فضل نقل است: از امام رضا علیه السلام درباره‌ی موضوع فَرَج پرسیدم. فرمودند: مردمان پیشین شکیباتر و صبورتر از شما بودند». «الرّضا (علیه السلام)- عن مُحَمَّدِ‌بن‌الفَضل سَأَلْتُهُ عَنْ شَیْءٍ مِنَ الْفَرَجِ فَقَدْ کَانَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ أَصْبَرَ مِنْکُم.» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۴۴۰ 📗العیاشی، ج۲، ص۱۳۸ ------------------------------------------------ «طبق کلام ائمه «ع» انتظار ظهور امام زمان «عج» به قدری طولانی خواهد شد که بسیاری از مردم دست از انتظار بر می‌دارند و سرد می شوند»؛ لذا منتظران باید از حرکت در مسیر انتظار و چشم به راهی امام عصر «عج» خسته و مایوس نشوند. → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴🌖کشته شدنِ میلیون‌ها نفر در جنگِ فرزندان عبّاس با جوانان ارمنستان و آذربایجان: «...وَ خُرُوجِ السُّفْیَانِیِّ وَ حَرْبِ وُلْدِ الْعَبَّاسِ مَعَ فِتْیَانٍ أَرْمِینِیَّهٍ وَ آذَرْبِیجَانَ‏ تِلْکَ حَرْبٌ یُقْتَلُ فِیهَا أُلُوفٌ وَ أُلُوفٌ کُلٌّ یَقْبِضُ عَلَى سَیْفٍ مُحَلَّى تَخْفِقُ عَلَیْهِ رَایَاتٌ سُودٌ تِلْکَ حَرْبٌ یَشُوبُهَا الْمَوْتُ الْأَحْمَرُ وَ الطَّاعُونُ الْأَغْبَر» 🌕...خروج سفیانى و جنگ فرزندان عبّاس با جوانان ارمنستان و آذربایجان چنان جنگى که هزاران و هزاران نفر در آن کشته مى‏‌شوند، هر جنگجو شمشیرى زیور یافته به دست مى‏‌گیرد، پرچم‌هاى سیاه بر آن به اهتزاز در مى‌‏آید، آن جنگى است که به مرگ سرخ و طاعون بسیار خطرناک آمیخته است. 📗الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۱۴۵ 📗فضائل أمیرالمؤمنین«ع» ج ۱، ص ۱۰۳ 📗البرهان في تفسير القرآن ج ۴، ص ۱۳۲ 🔴🌖خروج «شروسی» از ارمنستان و آذربایجان و پیر شدن کودکان در این نبرد: «...وَ يَخْرُجُ الشروسي مِنْ أرمنية [إِرْمِينِيَّةَ] وَ آذَرْبِيجَانَ يُرِيدُ وَرَاءَ اَلرَّيِّ اَلْجَبَلَ اَلْأَسْوَدَ اَلْمُتَلاَحِمَ بِالْجَبَلِ اَلْأَحْمَرِ لَزِيقُ جِبَالِ طَالَقَانَ فَتَكُونُ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اَلْمَرْوَزِيِّ وَقْعَةٌ صَيْلَمَانِيَّةٌ يَشِيبُ فِيهَا اَلصَّغِيرُ وَ يَهْرَمُ مِنْهَا اَلْكَبِيرُ وَ يَظْهَرُ اَلْقَتْلُ بَيْنَهُمَا فَعِنْدَهَا تَوَقَّعُوا خُرُوجَهُ إِلَى اَلزَّوْرَاءِ…» 🌕🌖از ارمنستان و آذربایجان شروسی «سروسى» به شورش برخیزد و قصد سرزمین‌هاى وراى رى را داشته باشد هم آنجا که آن کوه سیاه به آن کوه سرخ بهم پیوسته و نزدیک به کوه طالقان است و میان او و مَرْوَزِى نبرد سختى درگیرد که کودکان در آن پیر شوند و بزرگان در آن به نهایت پیرى رسند و کشتار در میان آنها ظاهر گردد، در چنین هنگامى منتظر خروج او باشید تا به «زوراء» درآید. 📗بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۴۲ 📗کمال الدين و تمام النعمة ج ۲، ص ۴۶۵ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🌖🔴برخواستنِ آتشی از آذربایجان... 🔸روایت اول: «عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ إِنَّهُ قَالَ لِي أَبِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ : لاَ بُدَّ لِنَارٍ مِنْ آذَرْبِيجَانَ لاَ يَقُومُ لَهَا شَيْءٌ وَ إِذَا كَانَ ذَلِكَ فَكُونُوا أَحْلاَسَ بُيُوتِكُمْ وَ أَلْبِدُوا مَا أَلْبَدْنَا فَإِذَا تَحَرَّكَ مُتَحَرِّكُنَا فَاسْعَوْا إِلَيْهِ وَ لَوْ حَبْواً وَ اَللَّهِ لَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَيْهِ بَيْنَ اَلرُّكْنِ وَ اَلْمَقَامِ يُبَايِعُ اَلنَّاسَ عَلَى كِتَابٍ جَدِيدٍ عَلَى اَلْعَرَبِ شَدِيدٌ وَ قَالَ وَيْلٌ لِطُغَاةِ اَلْعَرَبِ مِنْ شَرٍّ قَدِ اِقْتَرَبَ» 🌕ابو بصیر از امام صادق علیه السّلام روایت کرده که آن حضرت فرمود: «پدرم- امام باقر علیه السّلام- به من فرمود: ناگزیر آتشى از ناحیه آذربایجان زبانه خواهد کشید که هیچ چیز در مقابلش نتواند ایستاد، چون چنین شود خانه ‏نشین باشید (بى ‏طرف بمانید) و تا آنگاه که ما در خانه نشسته‏‌ایم شما نیز خانه‏ نشین باشید و چون کسى که از طرف ما حرکت مى‌کند فعّالیت خود را آغاز کرد به سوى او بشتابید (به هر نحو ممکن) اگر چه بر دست و زانو. به خدا سوگند گوئى هم اکنون به او می ‏نگرم که میان رکن و مقام به فرمانى جدید از مردم بیعت مى‏‌گیرد، فرمانى که بر عرب سخت گران است، و (پدرم) فرمود: واى بر سرکشان عرب از شرّى که روى نموده است». 📗الغيبة (للنعمانی) ج ۱، صص ۲۶۳-۱۹۴ 📗إثبات الهداة ، ج ۵، ص ۱۵۸ 🔴🌖برخواستنِ آتشی از آذربایجان... 🔸روایت دوم: «عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: إِذَا صَعِدَ اَلْعَبَّاسِيُّ أَعْوَادَ مِنْبَرِ مَرْوَانَ أُدْرِجَ مُلْكُ بَنِي اَلْعَبَّاسِ وَ قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ لِي أَبِي يَعْنِي اَلْبَاقِرَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ لاَ بُدَّ لَنَا مِنْ آذَرْبِيجَانَ لاَ يَقُومُ لَهَا شَيْءٌ فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ فَكُونُوا أَحْلاَسَ بُيُوتِكُمْ وَ أَلْبِدُوا مَا أَلْبَدْنَا وَ اَلنِّدَاءُ وَ خَسْفٌ بِالْبَيْدَاءِ فَإِذَا تَحَرَّكَ مُتَحَرِّكٌ فَاسْعَوْا إِلَيْهِ وَ لَوْ حَبْواً وَ اَللَّهِ لَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَيْهِ بَيْنَ اَلرُّكْنِ وَ اَلْمَقَامِ يُبَايِعُ اَلنَّاسَ عَلَى كِتَابٍ جَدِيدٍ عَلَى اَلْعَرَبِ شَدِيدٌ وَ قَالَ وَيْلٌ لِلْعَرَبِ مِنْ شَرٍّ قَدِ اِقْتَرَبَ.» 🌕ابو بصیر از امام صادق علیه السّلام روایت کرده که آن حضرت فرمود: «هنگامى که‏ عبّاسىّ از چوب هاى (پله‏ هاى چوبین) منبر مروان بالا رود، حکومت بنی عبّاس ترقّى و رونق خواهد یافت و فرمود: پدرم- یعنى امام باقر علیه السّلام- به من فرمود: لا جرم باید آتشى از آذربایجان برافروزد که چیزى در برابرش نتواند ایستاد، پس چون چنین شود در خانه‏ هاى خود بمانید و تا زمانى که ما آرام هستیم شما نیز آرام باشید، و چون حرکت ‏کننده ما به فعّالیت پرداخت به سوى او بشتابید اگر چه بر سر زانوان، به خدا سوگند گوئى من هم اکنون بدو مى ‏نگرم که در میان رکن و مقام از مردم بر فرمانى جدید که بر عرب سخت گران است بیعت مى‌‏گیرد، فرمود: و واى بر عرب از شرّى که به زودى فرا مى‏رسد». 📗بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۲۹۳ 📗الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۲۶۳ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴راه مشاهده ملکوت 🎙 استاد مسعود عالی → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚صدقه،درمان بیماری طبق فرمایش اهل بیت علیهم السلام، صدقه دادن، یکی از راه های بسیار مؤثر در رفع بیماری های انسان هاست و البته این، تنها یکی از آثار نیکوی صدقه است. پیامبر خدا صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلم: بیمارانتان را با صدقه درمان كنید كه آن، بیماری‏ ها و آفت‏ ها را از شما دور می‏ كند. امام کاظم علیه السلام هم فرمود: بیماران خود را با صدقه دادن درمان کنید؛ من چیزی را نمی شناسم که سریع تر از همه چیز اجابت می شود جز صدقه و هیچ چیزی را نمی شناسم که برای بیمار نافع باشد و زودرس باشد، جز صدقه دادن! دین اسلام هیچ گاه انسان ها را فراموش نکرده، لذا در این مورد هم در رابطه با کسانی که توانایی مالی برای صدقه دادن ندارند، جایگزین ارائه نموده است: 💢 پیامبر اکرم صلی الله‌ علیه‌ و آله و سلم: بر هر مسلمانی است که هر روز صدقه بدهد. عرض شد: کسی که مال ندارد چه کار کند؟حضرت فرمودند: 👈 برداشتن چیزهای آسیب رسان از سر راه،صدقه است. 👈 نشان دادن راه به کسی صدقه است. 👈 عیادت بیمار صدقه است. 👈 امر به معروف صدقه است. 👈 نهی از منکر صدقه است. 👈 جواب سلام دادن صدقه است. 📚 بحارالانوار، ج ۷۵، ص ۵۰ → @sheikh_kafi
‌ 📚بی حیایی در جامعه از رسول گرامي اسلام بخوانم. فرمود: «مَا كَانَ الْفُحْشُ‏ فِي شَيْ‏ءٍ قَطُّ إِلا شَانَهُ» (أمالي مفيد، ص 167) هرجا فحش و کار زشت بيايد، اين باعث ننگ است و باعث آبروريزي است. «وَ لا كَانَ الْحَيَاءُ فِي شَيْ‏ءٍ قَطُّ إِلا زَانَهُ‏» هرجا حياء و شرم بيايد، باعث زينت است و باعث زيبايي است. دشمن امروز روي شکستن حريم دست گذاشته است. من نمي‌خواهم بگويم هرکسي کم حجاب است يا بد حجاب است الزاماً فساد اخلاقي در زندگي‌اش است. نه! متدين است، مؤمن است، اهل روزه و نماز است، ساختار خانوادگي اين بوده است. مقام معظم رهبري فرمودند: ما به درون خانه‌ها کار نداريم. هرکسي اختيار خودش را دارد. اما جامعه ديني بايد سبقه‌ي ديني‌اش حفظ شود. چطور شما در جامعه ديني مثلاً قوانيني وضع مي‌کنيد که راننده بايد کمربند ببندد و از اين سرعت بيشتر عبور نکند، حفظ و قوام يک جامعه ديني به حفظ ارزش‌هايش است و يکي از اين ارزش‌ها حجاب است. کساني که مي‌نشينند بحث مي‌کنند آيا اين در زمان معصومين اينطور بوده يا آنطور بوده، اينها معلوم است. گاهي بهانه است براي فرار از مسئوليت، اين صريح آيات قرآن است. در سوره احزاب، در سوره نور، به پيغمبر مي‌گويد: به زنانت بگو، به زنان مؤمنين بگو که اينها جلابيب، يعني لباس‌هاي بلند. وقتي مي‌گويد: به مؤمنين بگو چشمشان را فرو ببندند از نامحرم، مجموعه اين آيات و روايات را که روي هم مي‌ريزيم، نتيجه مي‌گيريم اسلام دلش نمي‌خواهد، حريم‌هاي جامعه بشکند. حرمت‌ها بايد حفظ شود. لذا امروز دشمن دست روي بحث عفت و حياء گذاشته است. اگر عفت و حياء در جامعه از بين رفت، همه ارزش‌ها از بين مي‌رود. رسول خدا فرمودند: اگر تمام انبياء خلاصه شود، عصاره دعوتشان يک جمله است و آن اين است «إِذَا لَمْ‏ تَسْتَحي‏ فَاصْنَعْ مَا شِئْتَ‏» (أمالي صدوق، ص 510) کسي که حياء ندارد، هرکاري از او انتظار مي‌رود. يعني بي حيايي دروغ مي‌آورد. بي حيايي بي عفافي مي‌آورد. بي حيايي تهمت مي‌آورد. بي حيايي سرقت مي‌آورد. من اين حديث را از رسول خدا بخوانم. «إِنَّ اللَّهَ‏ يُحِبُ‏ الْحَيِيَ‏ الْمُتَعَفِّفَ» خدا انسان‌هاي با حياء و عفيف را دوست دارد. برعکس «وَ يُبْغِضُ الْفَاحِشَ الْبَذِي‏ءَ السَّائِلَ الْمُلْحِفَ‏» (أمالي طوسي، ص 39) انسان‌‌هايي که فحشاء مي‌کنند، بد دهان هستند، حرمت‌ها را مي‌شکنند، خدا از اينها بدش مي‌آيد. 📚از بیانات حجت الاسلام رفیعی → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
خـدایـا 🙏 نزدیک عیده و خیلیا بہ دلیل این بیماری ناراحتن و بعضیاهم شاهد از دست دادن عزیزانشون هستن... خیلیا هم تو کسب کارشون مشکل پیش اومده و نمیتونن امرار معاش کنن... خـدایـا 🙏 قسمت میدم به همه مقدساتت، دمه عیده... نزار هیچ خانواده ای داغدارشه نزار هیچ مردی شرمنده زن بچش شه 🌸بارالها🙏 🌸مردم سرزمینم را زیر سایه لطف 🌸رحمتت سالم سلامت شـاد نگه دار روزتون بخیر و شادی → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴🌖منظور از «یمین» و «اصحاب یمین» چه کسانی هستند؟ علیّ‌بن‌ابراهیم می‌گوید: «و أَصْحَابُ الیَمِینِ مَا أَصْحَابُ الیَمِینِ» منظور از یمین علی -علیه السلام- و یاران و شیعیان او می‌باشد. «علی‌بن‌إبراهیم رحمة الله علیه: قَوْلُهُ وَ أَصْحَابُ الْیَمِینِ مَا أَصْحَابُ الْیَمِینِ قَالَ: عَلِیُّ‌بْنُ‌أَبِی‌طَالِبٍ علیه السلام وَ أَصْحَابُهُ شِیعَتُهُ.» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۴۷۶ 📗القمی، ج۲، ص۳۴۸ 🌕🌖حضرت باب الحوائج آقا امام کاظم علیه سلام نیز فرمودند: محمّدبن‌فضیل گوید: از امام کاظم علیه السلام درباره‌ی سخن خدای عزّوجل: وَ أَصْحابُ الْیَمِینِ پرسیدم. فرمود: «به خدا سوگند! آن‌ها از شیعیان ما هستند» «عَنْ مُحَمَّدِ‌بْنِ‌الْفُضَیْلِ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الْمَاضِی علیه السلام فِی قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَل قَالَ قُلْت وَ أَصْحابُ الْیَمِینِ قَالَ هُمْ وَ اللَّهِ مِنْ شِیعَتِنَا.» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۴۷۸ 📗بحارالأنوار، ج۲۷، ص۱۳۹ 📗بحارالأنوار، ج۸۴، ص۴۶ 📗تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۶۹۹ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🎙سخنرانی حاج آقا دانشمند 🎯موضوع: دختران بی ریشه → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴داستان تربیتی واقعی معلّم از دانش‌آموز سوالی کرد امّا او نتوانست جواب دهد، همه او را تمسخر کردند. معلّم متوجّه شد که او اعتماد به نفس پایینی دارد. زنگ آخر وقتی همه رفتند معلّم، او را صدا زد و به او برگه‌ای داد که بیت شعری روی آن بود و از او خواست آن بیت شعر را حفظ کرده و با هیچ‌کس در این مورد صحبت نکند. روز بعد، معلّم همان بیت شعر را روی تخته نوشت و به سرعت آن را پاک کرد و از بچّه‌ها خواست هر کس توانسته شعر را سریع حفظ کند، دستش را بالا ببرد. تنها کسی که دست خود را بالا برد و شعر را خواند همان دانش آموز بود. بچّه‌ها از این که او توانسته در فرصت کم شعر را حفظ کند مات و مبهوت شدند. معلّم خواست برای او دست بزنند. معلّم هر روز این کار را تکرار می‌کرد و از بچّه‌ها می‌خواست تشویقش کنند. دیگر کسی او را مسخره نمی‌کرد و دارای اعتماد به نفس شد و احساس کرد دیگر آن شخصی که همواره او را "خِنگ" می‌نامیدند، نیست و تمام تلاش خود را می‌کرد که همیشه احساس خوبِ برتر بودن و باهوش بودن را حفظ کند. آن سال با معدّلی خوب قبول شد. به کلاس‌های بالاتر رفت. وارد دانشگاه شد. مدرک دکترای فوق تخصص پزشکی گرفت و اکنون پدر پیوند کبد جهان است. 📚کتاب زندگانی دکتر ملک حسینی ‌ → @sheikh_kafi