eitaa logo
شهید شیخ احمد کافی
89.4هزار دنبال‌کننده
15.5هزار عکس
7.3هزار ویدیو
5 فایل
🌹﷽🌹 آثار ماندگار از صدای ماندگار 👇 《رسانه حفظ و نشر آثار #شیخ‌احمد‌ڪافی》 تبلیغات ثامن برندینگ💚👇 https://eitaa.com/joinchat/2308702596Cce98270c04 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ 🎙سخنان ماندگار احیا گر بزرگ غدیر مرحوم علامه امینی رحمت الله علیه 🕯میزان تشخیص مومن از منافق چیه؟ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴🌖 حکومت امام مهدی عجل الله فرجه‌الشریف، مُلکی که نهایت ندارد: ⭕️ بهشت پشتِ بهشت... 🌕🌖 مفضل بن عمر می‌گوید: به امام صادق علیه السلام عرض کردم: ای پسر رسول خدا مدت خلافت حضرت قائم (عج) چه مقدار است؟ حضرت در جوابم آیه ۱۰۸ سوره هود را تلاوت فرمودند: «وَ أَمَّا الَّذينَ سُعِدُوا فَفِي الْجَنَّةِ خالِدينَ فيها ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ إِلاَّ ما شاءَ رَبُّكَ عَطاءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ» «اما نيك بختان تا آسمان ها و زمین پابرجاست ، در بهشت جاودانه‌اند مگر آنچه را مشیت پروردگارت اقتضا کرده ، (بهشت) عطايی قطع ناشدنی و بی‌پایان است» سپس در توضیح آیه فرمودند: منظور از عطاء غير مجذوذ این است: که آن نعمت و عطا از ایشان (حضرت مهدی عج) بریده نمی‌شود. بلکہ نعمتی است دائمی؛ و ملکی که نهایت ندارد. و حكمی که منقطع نمی‌گردد. و امری است که باطل نمی‌شود مگر به اراده و مشیت حق تعالى. و از آن اراده و مشیت، کسی جز ذات او آگاه نیست. 📗مهدی موعود جلد۲/ صفحه۳۵۵ 🌕🌖و در حدیثی دیگر فرمودند: «عَطاءً غَیْرَ مَجْذُوذٍ یَعْنِی غَیْرَ مَقْطُوعٍ مِنْ نَعِیمِ الْآخِرَهًِْ فِی الْجَنَّهًِْ یَکُونُ مُتَّصِلًا بِهِ» «عَطاءً غَیْرَ مَجْذُوذ» یعنی نعمت‌های دنیوی آن‌ها قطع نمی‌شود بلکه به نعمت‌های آخرت در بهشت متصل می‌شود. 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۷۹۴ 📗بحار الأنوار، ج۶، ص۲۸۵ 📗القمی، ج۱، ص۳۳۷ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴🌓منتظر امام زمان علیه‌السلام باید چگونه باشد؟ 🌕🌓در برخی از روایات به شیعیان دستور داده‌اند که باید هر زمان آماده ظهور امام عصر علیه‌السلام باشند؛ چون ظهور، ناگهانی فرا می‌رسد. وقتی اراده خدا تعلق بگیرد، به تعبیر روایات، خداوند، امر فرج حضرت مهدی علیه‌السلام را در یک‌شب اصلاح می‌کند؛ بنابراین، آنچه وظیفه حتمی و تغییرناپذیر ماست و هیچ اتفاقی در آن خللی و تردیدی ایجاد نمی‌کند، ضرورت آمادگی ما برای ظهور حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه است. 🌕🔴به تعبیر امام باقر علیه‌السلام، «مرابطه (مرزداری) ما مرابطه‌ای است که همیشگی است» و شیعه همواره باید مانند یک مرزدار آماده و مهیای عکس‌العمل مناسب باشد. مرزدار یا «مرابط» با «مجاهد» متفاوت است! مجاهد با دشمنی که در زمان و مکان مشخص رودرروی اوست می‌جنگد، اما مرزدار همیشه باید چشم به مرز داشته باشد تا دشمن حمله نکند؛ مرزدار باید همیشه بیدار و هوشیار باشد تا در زمانی که لازم شد، اقدامات لازم را انجام دهد. منتظر امام زمان (عج) همانند مرزداری است که همواره باید گوش ‌به ‌زنگ باشد؛ با چشم‌های بینا و گوش‌های شنوا و تیز... منتظر باید آمادگی عکس‌العمل را داشته باشد؛ نه اینکه با قحطی و خشک‌سالی و کرونا و هر رویدادی دیگر دچار هیجان شود که بگوید امام زمان (علیه‌السلام) آمد ولی بعد از آرامش جامعه بگوید: ای بابا مشکلات حل شد و از امام زمان خبری نیست. آمادگی منتظران باید همیشگی باشد و رویدادها و اتفاقات در آن خللی وارد نکند. → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 📚نفرین مادر در حق عالم بنی اسرائیل   از امام باقر(عليه السلام) روایت است که در بنی اسرائیل عابدی بود بنام جریح، که در صومعه خویش به عبادت مشغول بود. روزی مادرش در حالی که وی به نماز اشتغال داشت، وی را بخواند، و او مادر را پاسخ نداد ـ (در بعضی روایات آمده که اگر جریح فقیه می بود می دانست که قطع نماز نافله و پاسخ مادر از نماز افضل بود) ـ مادر برگشت، و بار دوم آمد و او را صدا زد، و باز پاسخ نداد، تا سه بار. در این بار مادر وی را نفرین کرد و گفت: از خدای بنی اسرائیل می خواهم که تو را به خود واگذارد و یاریت نکند. روز بعد زن بدکاره ای به کنار صومعه او آمده و فرزندی را که در رحم داشت در آنجا وضع حمل کرد، و ادعا کرد که فرزند از آن جریح است. در میان بنی اسرائیل شایع شد که آن کس که مردمان را از زنا نهی می نمود خود مرتکب زنا گشته است! حاکم دستور داد وی را بدار کشند، مادر بر سر و روی زنان به پای چوبه دار آمد. جریح گفت ساکت باش که این نتیجه همان نفرین تو است. مردمان چون شنیدند گفتند: ما از کجا بدانیم که این تهمت و این نسبت دروغ است؟ جریج گفت: کودک را حاضر کنید. چون کودک بیاوردند، از او پرسیدند: پدرت کیست؟ وی به زبان آمد و گفت: فلان چوپان پدر من است، و بدین گونه خداوند بر اثر توبه جریح وی را نجات داد، و جریح سوگند یاد کرد که از این پس از خدمت مادر جدا نگردد. 📙بحار الأنوار ، ج‏71، ص: 75 → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 راه ارتباط با عالم غیب 🎙استاد مسعود عالی → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سخنرانی حاج آقا دانشمند ✍موضوع: قلبمون آهنی شده → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
نیایش صبحگاهی🌸🍃 🙏خدایا ما بنده توئیم و بنده را جز اطاعت نشاید به ما الفبای بندگی بیاموز... 🙏خدایا بی نگاه لطف تو هیچ کار به سامان نمی رسد نگاهت را از ما دریغ نکن... 🙏خدایا عنانمان را از دست نفسمان بستان نگاهمان را از غیر خودت بگردان... 🙏خدایا همه بندگان توایم کلید همه بسته ها دست توست دوای همه خسته ها دست توست به احسان و لطف خود درها و مشکلات همه را باز کن آمین صبحتون بخیر → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 📚نتیجه فاش کردن راز سدید الدین محمد عوفی در جوامع الحکایات مینویسد: ابراهیم مدبر می‌گوید: در آن وقت که امیرالمؤمنین مأمون به روم رفته بود، روزی سوار بود و او را اسفهسالاری بود «عجیب» نام. گفت: یا عجیب! می‌خواهم که اسب با تو بدوانم تا بنگرم که اسب تو چگونه می‌رود. پس هر دو اسب را بتاختند، چندان که از نظر خواص دور شدند. مأمون عجیب را گفت: غرض من آن بود از این مسافت که مرا با توستری بود و [خواستم] با تو خالی کنم و بگویم. بدان که من از این برادر خود معتصم اندیشه میکنم. باید که پیوسته احوال مرا مراقبت کنی و در محافظت من حزم (احتیاط) به جای آری. «عجیب» خدمت کرد و چون بازگشتند و چندی برآمد، عجیب فرصت طلبید و این معنی نزد معتصم حکایت کرد. معتصم از وی منت داشت و زندگانی به حزم کردن گرفت، چندان که نوبت خلافت به معتصم رسید و اول روز که به خلافت بنشست، بفرمود تا عجیب را بگرفتند و فرمود که سیاست کنند. عجیب گفت: یا أمیرالمؤمنین! گناه من جز اخلاص و هواداری تو چیست؟ گفت: گناه تو فاش کردن راز برادرم بود و سری که با تو گفت نگاه نداشتی و مرا به تو چه اعتماد بود پس از این؟ پس در حال «عجیب» را بکشتند و افشای آن سر، سر او را از مصاحبت تن معزول کرد. 📔جوامع الحکایات → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🌗🔴امتحان یاران حضرت مهدی عجل‌الله فرجه‌الشریف توسط خداوند: «الصّادق إِنَّ أَصْحَابَ مُوسَی ابْتُلُوا بِنَهَرٍ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ إِنَّ اللهَ مُبْتَلِیکُمْ بِنَهَرٍ وَ إِنَّ أَصْحَابَ الْقَائِمِ یُبْتَلَوْنَ بِمِثْلِ ذَلِکَ.» 🌕🌔امام صادق علیه السلام میفرمایند: خداوند اصحاب موسی علیه‌السلام را به ‌وسیله‌ی نهر آبی امتحان کرد؛ چنانکه خدا فرمود: «إِنَّ اللهَ مُبْتَلِیکُمْ بِنَهَرٍ. بقره/۲۴۹»، اصحاب قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هم، چنین امتحان خواهند شد. 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۲۷۰ 📗بحارالأنوار، ج۵۲، ص۳۳۲ 📗الغیبهًْ للطوسی، ص۴۷۲ 📗الغیبهًْ للنعمانی، ص۳۱ 🔴🌓و در روایتی دیگر حضرت مهدی علیه‌السلام یاران خود را می‌آزماید: 🌕🌖«...پس حضرت علی علیه السلام فرمود: به درستی که ایشان گروهی هستند که در محل سر زدن خورشید یعنی از جانب مشرق و مغرب آن، و در زمین‌های هموار و کوه‌ها گرد هم می آیند. خدای تعالی ایشان را در کمتر از نصف شبی به دور هم گرد می آورد. آن گاه آنان به سوی مکه روان می‌شوند، در حالی که کسی از اهل مکه آنان را نمی‌شناسند. آنان چنین می‌گویند: لشکریان سفیانی به ناگاه متوجه ما شده ما را به کام خود بردند. اما چون صبح روشن بدمد اهل مکه آنان را در حالی که طواف کنندگان و بر پای دارندگان و نماز گذارانند می‌بینند. از این رو، اهالی مکه منکر آنان می‌شوند. آن گاه آنان به نزد مهدی علیه السلام می‌روند، در حالی که حضرتش در زیر مناره‌ای پنهان شده است. آنان به حضرت عرضه می‌دارند: تویی مهدی«ع»؟! حضرت می‌فرماید: آری، ای یاوران من! آن گاه مهدی علیه السلام خویش را از آنان پنهان می‌کند تا بیازمایندشان که در فرمانبرداری چگونه اند. لذا حضرت به جانب مدينه در راه می‌شود. آنان را خبردار می‌سازند که مهدی علیه السلام به قبر جدش ملحق شد (یعنی به مدینه نزد قبر جدش رسول خدا صلی الله علیه و آله رفت). پس آنان در مدینه به حضرتش ملحق می‌شوند. چون آن حضرت احساس می‌کند که ایشان به مدینه آمده‌اند به مکه باز می‌گردد و این عمل سه بار انجام می‌دهد. پس از سه مرتبه حضرت خود را در میان صفا و مروه به ایشان می نمایاند...» فقال علي عليه السلام: إنهم هؤلاء يجتمعون كلهم من مطلع الشمس و مغربها و سهلها و جبلها يجمعهم الله تعالى في أقل من نصف ليلة فيأتون إلى مكة فلا يعرفونهم أهل مكة فيقولون كبستنا أصحاب السفياني فإذا تجلى لهم الصبح يرونهم طائفين و قائمين و مصلين فينكرونهم أهل مكه ثم إنهم يمضون إلى المهدي و هو مختف تحت المنارة فيقولون له: أنت المهدی؟ فيقول لهم: نعم ياأنصاري ثم إنه يخفي نفسه عنهم لينظرهم كيف هم في طاعته فيمضي إلى المدينة فيخبرونهم أنه لاحق بقبر جده رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم فيلحقونه بالمدينة فإذا أحس بهم یرجع إلى مكة فلا يزالون على ذلك ثلاثا ثم يتراءى لهم بعد ذلك بين الصفا و المروة... 📗إلزام الناصب، ج‏۲، ص۱۴۸ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
7.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌖🔴آقا می‌شود برگردی؟... لاتَخافِي وَ لاتَحْزَنِي إِنّا رَادُّوهُ إِلَيْكِ... نترس و غمگين مباش، كه ما او را به تو باز مى گردانيم... → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴🌖 هروج الروم: جنگ جهانی قبل از ظهور... 🌕🌖 در خلال حوادث منطقه شام، وقوع هرج الروم و جنگ بین غربی ها، قبل از ظهور محتمل است. البته شعله های آتش جنگ و قتل قبل از ظهور، به رومی ها و غربی ها محدود نخواهد شد و جنگ در سراسر جهان شعله ور خواهد شد:  «…دَعْوَةُ أَهْلِ بَيْتِ نَبِيِّكُمْ فِي آخِرِ اَلزَّمَانِ فَالْزَمُوا اَلْأَرْضَ وَ كُفُّوا حَتَّى تَرَوْا قَادَتَهَا فَإِذَا خَالَفَ اَلتُّرْكُ اَلرُّومَ وَ كَثُرَتِ اَلْحُرُوبُ فِي اَلْأَرْضِ وَ يُنَادِي مُنَادٍ عَلَى سُورِ دِمَشْقَ وَيْلٌ لاَزِمٌ مِنْ شَرٍّ قَدِ اِقْتَرَبَ وَ يُخَرَّبُ حَائِطُ مَسْجِدِهَا.» «...دعوت اهل بيت پيامبر شما در آخرالزمان است. ملازم خانه‌های خود باشيد و از جای خود حرکت نکنيد و صبر پيشه سازيد تا اينکه رهبر قيام را ببينید. پس، هرگاه ترکها با روميها درگير شوند و جنگ و خونريزی در زمين بالا گيرد، منادی بر دروازه دمشق فرياد خواهد زد: که وای از شری که نزديک شده است، و نيز ديوار مسجد دمشق فرو ريزد. 📗بحار الأنوار،ج ۵۲، ص ۲۱۲ 📗الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۴۴۱ به گونه ای که قبل از ظهور، بسیاری از مردم جهان در اثر مرگ سرخ (جنگ و خونریزی با شمشیر و یا کنایه از سلاحهای جنگی و اتمی) و مرگ سفید (طاعون، وبا و...) به قتل خواهند رسید: «قُدّامَ القائِمِ مَوتَتانِ: مَوتٌ أحمَرُ و مَوتٌ أبيَضُ ... المَوتُ الأَحمَرُ السَّيفُ، وَالمَوتُ الأَبيَضُ الطّاعونُ» 📗کمال الدين، ج ۲، ص ۶۵۵ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴🌖«منتصر» و «سفّاح» چه کسانی هستند؟ ⭕️پنجاه سال آشوب، پس از مرگ حضرت قائم عجل الله فرجه‌الشریف... 🌕جابر گوید: از امام باقر علیه السلام شنیدم که فرمود: «به خدا سوگند، یکی از ما اهل بیت، سیصدونه سال بر زمین فرمانروایی می‌کند». عرض کردم: «در چه زمانی»؟ فرمود: «پس از مرگ امام قائم (عج)». عرض کردم: «امام قائم (عج) از زمان قیام خویش چند سال زنده می‌ماند»؟ فرمود: «نوزده سال، از روز قیام تا روز مرگش». عرض کردم: «آیا پس از مرگ قائم (عج) آشوب می‌شود»؟ فرمود: «آری! پنجاه سال آشوب می‌شود آنگاه مُنتَصِر ظهور می‌کند و برای او و یارانش خونخواهی می‌کند. سپس دست به کشتار و اسارت می‌زند تا جایی که گویند، اگر او از سلاله پیامبران بود این چنین مردم را نمی‌کشت. آنگاه همه‌ی مردم، اعم از سیاه و سفید علیه او بسیج می‌شوند تا اینکه او مجبور می‌شود به حرم خدا پناه جوید. پس وقتی سختی به او شدّت می‌گیرد، منتصر می‌میرد و سفّاح به طرفداری از او ظهور می‌کند و تمام دشمنان ما را به قتل می‌رساند و فرمانروای تمام زمین می‌شود و خدای عزّوجلّ کار او را به صلاح می‌آورد و سیصدونه سال عمر می‌کند». آنگاه امام صادق (ع) فرمود: «ای جابر! آیا می‌دانی منتصر و سفّاح چه کسانی هستند؟ ای جابر منتصر همان حسین و سفّاح همان امیرالمؤمنین علیهما السلام هستند». 🌕🌖متن عـــــــربی: «الباقر - عَنْ جَابِرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ یَقُولُ وَ اللَّهِ لَیَمْلِکَنَّ رَجُلٌ مِنَّا أَهْلَ الْبَیْتِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهِ ثَلَاثَمِائَهًِْ سَنَهًٍْ وَ یَزْدَادُ تِسْعاً قَالَ قُلْتُ فَمَتَی ذَلِکَ قَالَ بَعْدَ مَوْتِ الْقَائِمِ قَالَ قُلْتُ وَ کَمْ یَقُومُ الْقَائِمُ فِی عَالَمِهِ حَتَّی یَمُوتَ قَالَ تِسْعَ عَشْرَهًَْ سَنَهًًْ مِنْ یَوْمِ قِیَامِهِ إِلَی مَوْتِهِ قَالَ قُلْتُ فَیَکُونُ بَعْدَ مَوْتِهِ هَرْجٌ قَالَ نَعَمْ خَمْسِینَ سَنَهًْ قَالَ ثُمَّ یَخْرُجُ الْمَنْصُورُ إِلَی الدُّنْیَا فَیَطْلُبُ دَمَهُ وَ دَمَ أَصْحَابِهِ فَیَقْتُلُ وَ یَسْبِی حَتَّی یُقَالَ لَوْ کَانَ هَذَا مِنْ ذُرِّیَّهًِْ الْأَنْبِیَاءِ مَا قَتَلَ النَّاسَ کُلَّ هَذَا الْقَتْلِ فَیَجْتَمِعُ النَّاسُ عَلَیْهِ أَبْیَضُهُمْ وَ أَسْوَدُهُمْ فَیَکْثُرُونَ عَلَیْهِ حَتَّی یُلْجِئُونَهُ إِلَی حَرَمِ اللَّهِ فَإِذَا اشْتَدَّ الْبَلَاءُ عَلَیْهِ مَاتَ الْمُنْتَصِرُ وَ خَرَجَ السَّفَّاحُ إِلَی الدُّنْیَا غَضَباً لِلْمُنْتَصِرِ فَیَقْتُلُ کُلَّ عَدُوٍّ لَنَا جَائِرٍ وَ یَمْلِکُ الْأَرْضَ کُلَّهَا وَ یُصْلِحُ اللَّهُ لَهُ أَمْرَهُ وَ یَعِیشُ ثَلَاثَمِائَهًِْ سَنَهًٍْ وَ یَزْدَادُ تِسْعاً ثُمَّ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (یَا جَابِرُ وَ هَلْ تَدْرِی مَنِ الْمُنْتَصِرُ وَ السَّفَّاحُ یَا جَابِرُ الْمُنْتَصِرُ الْحُسَیْنُ وَ السَّفَّاحُ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ أَجْمَعِینَ.» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۴۶۰ 📗بحارالأنوار، ج۵۳، ص۱۴۶ 📗بحار الأنوار، ج ۵۳، ص ۱۰۰ 📗التفسير (للعیاشی) ج ۲، ص ۳۲۶ 📗البرهان في تفسير القرآن ج ۳، ص ۶۲۹ 📗الإختصاص ج ۱، ص ۲۵۷ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی