eitaa logo
شهید شیخ احمد کافی
90.4هزار دنبال‌کننده
16.2هزار عکس
7.5هزار ویدیو
5 فایل
🌹﷽🌹 آثار ماندگار از صدای ماندگار 👇 《رسانه حفظ و نشر آثار #شیخ‌احمد‌ڪافی》 تبلیغات ثامن برندینگ💚👇 https://eitaa.com/joinchat/2308702596Cce98270c04 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
شهید شیخ احمد کافی
‌ #وقایع_آخرالزمان #قسمت_نوزدهم مدت فعالیت سفیانی اقدامات سفیانی از ابتدا تا زمان کشته شدنش ۱۵ ما
صیحه آسمانی | خَسفِ بَیداء 💡 : در بین پنج علامتِ حتمی ظهور، فقط این دو علامتند که به صورت معجزه‌اند. 💡 : ۱_ صیحه معجزه ای از سوی آسمان اما خَسفِ بَیداء معجزه ای از سوی زمین است. ۲_ صیحه را همه می‌شنوند اما خَسف فقط بر تعداد خاصی از انسانها اتفاق خواهد افتاد. ۳_ صیحه فقط جنبه گزارش‌ و اطلاع‌رسانی دارد . اما خَسف، دخالت مستقیم خدا در حمایت از جبهه حق می‌باشد. ۴_ صیحه گرچه پدیده ای اعجازگونه است . ولی از آنجا که بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارد ممکن است با اقدامات رسانه ای جبهه باطل از خاصیتش کم شود، اما خسف بیداء اقدامی کوبنده است که جبهه باطل از انجام نمونه مشابه آن عاجز می‌ماند... 📔 تأملی در نشانه‌های حتمی ظهور، ص۱۸۲ سپاه ابرهه به سوی امام مهدی علیه السلام در طول تاریخ، دو سپاهِ جنگی وجود داشته و خواهد داشت که در مسیر مکه به شکل اعجازآمیز و با دخالتِ نیروه های غیبی نابود می‌شوند: ۱_ که به هدف کشتن روح و حقیقت کعبه، بدان سمت حرکت می‌کند و در میانه ی راه به بلایی از سوی آسمان گرفتار می‌شود. ۲_ که در یورش به سمت مکه، به نفس زکیه [شخصیتی الهی و خاص] سوء قصد دارند، اتفاق خواهد افتاد و همچنین سوء قصد آنها به امام مهدی علیه السلام، که آن سپاه بین مدینه و مکه در سرزمین بیداء به بلایی از سوی زمین به هلاکت می‌رسند. → @sheikh_kafi
📚صبر را تکیه گاه خود قرار بده به نقل از علامه مجلسی :مردی خدمت امام جواد (ع) آمد و گفت : من را موعظه کنید، دستورالعملی به من بدهید، امام از او سؤال کرد اگر بگویم عمل می‌کنی یا فقط من بگویم و تو بشنوی، امام می‌خواست بگوید فایده ندارد [صرفا] دور هم بنشینید و موعظه هم بشنوید و ثواب ببرید. حالا اینگونه است، غالباً برای ثواب در مجالس شرکت می‌کنند. در مجالس عزای امام حسین(ع) برای ثواب می‌روند. ثواب یعنی چه؟ ثواب یعنی تحولی در روح انسان ایجاد شود، وقتی موعظه را شنید با خودش تطبیق بدهد. تا تحول روحی پیدا نکنیم، تا فضایل را کسب نکنیم و فضایلی که داریم را بیشتر نکنیم ثواب کسب نکرده‌ایم. [خلاصه] مرد قول داد به امام که موعظه را در زندگی خود پیاده کند. امام فرمود: صبر را تکیه‌گاه خود قرار بده. از فضائل نفسانی که باید مسلمان داشته باشد صبر است. صبر انواع مختلفی دارد؛ صبر در مصیبت، صبر بر طاعت و صبر بر معصیت. در مصیبت نباید جزع و بی‌تابی کرد. باید گفت مقدر الهی بوده، تحمل می‌کنم؛ البته گریه اشکالی ندارد. گریه از عاطفه است. جزع و اعتراض به خدا اشکال دارد. گریه کردن و اندوه داشتن منافاتی با صبر ندارد. پیامبر(ص) هم وقتی پسرش از دنیا رفت گریه کرد. نباید حرفی زد که خدا به خشم بیاید. گاه عبادت هم صبر می‌خواهد،‌ عبادت هم دشواری‌ها دارد. روزه واقعی دشواری دارد، صبر و تحمل باید باشد. انفاقات مالی دشواری دارد باید صبر کرد. [حتی] والدین کافر هم [به گردن فرزندان] حق دارند باید صبر داشت و محبت کرد. 📚منبع: بریده ای از مصاحبه خبرگزاری بین المللی قرآن کریم با حضرت آیت الله ضیاءآبادی حفظه الله → @sheikh_kafi
. 📚 🌴می‌گویند که دو برادر بودند پس از مرگ پدر یکی جای پدر به زرگری نشسته دیگری تا از به دور ماند از مردم کناره گرفته و غار نشین گردید. روزی قافله‌ای از جلو غار گذشته و چون به شهر برادر می‌رفتند، برادر غارنشین غربالی پر از آب کرده به قافله سالار می‌دهد تا در شهر به برادرش برساند. منظورش این بود که از ریاضت و دوری از خلایق به این مقام رسیده که غربال سوراخ سوراخ را پر از آب می‌تواند کرد بی آنکه بریزد. 🐪چون قافله سالار به شهر و بازار محل کسب برادر می‌رسد و امانتی را می‌دهد، برادر آن را نخ بسته و از سقف دکان آویزان می‌کند و در عوض گلوله آتشی از کوره در آورده میان پنبه گذاشته و به قافله سالار می‌دهد تا آن را در جواب به برادرش بدهد. چون برادر غارنشین برادر کاسب خود را کمتر از خود نمی‌بیند عزم دیدارش کرده و به شهر و دکان وی می‌رود. در گوشه دکان چشم به برادر داشت و دید که برادر زرگرش دستبندی از طلا را روی دست زنی امتحان می‌کند،‌ دیدن این منظره همان و دگرگون شدن حالت نفسانی همان و در همین لحظه آبی که در غربال بود از سوراخ غربال رد شده و از سقف دکان به زمین می‌ریزد. چون زرگر این را می‌بیند می‌گوید: «ای برادر اگر به دکان نشستی و هنگام کسب و کار و دیدن زنان آب از غربالت نریخت زاهد می‌باشی، وگرنه دور از اجتماع و عدم دسترس همه زاهد هستند!» → @sheikh_kafi
شهید شیخ احمد کافی
#اخلاق‌مهدوی 0⃣1⃣ حقیقت تلخی که میتوان تغییرش داد! متاسفانه امروزه یکی از معضلاتی که در جامعه ما ر
1⃣1⃣ هنرمندانه زندگی کن! قناعت، کلید رضایت از زندگی است. شخص قانع برای کسب روزی تلاش می کند ولی به آنچه خدا روزی اش کرده، اکتفا می کند. چنین کسی نه معترض است و نه احساس ناکامی می کند؛ در نتیجه از زندگی خود احساس رضایت خواهد کرد. تفاوت فرد قانع با فرد حریص، تنها یک چیز است: آرامش👌؛ چیزی که فرد قانع از آن بهره مند و فرد حریص از آن محروم است. امام صادق میفرمایند: «به آنچه خدا قسمت تو کرده قانع باش، تا زندگی ات با صفا شود» 📚قصص الانبیا، ص١٩۵ کدام شایسته تر است: منتظرِ حریص یا منتظرِ قانع → @sheikh_kafi
میگم خیلی زشته ڪه ڪانال ☝️🏻 امام ( عج ) خالی بمونه ها اگه بیای تو این ممڪنه تمام ڪانالای دیگه ای ڪه داری رو ڪنی به عشـــق امام زمان بزن روی لینڪ↓ https://eitaa.com/joinchat/371195984Cc861b12aed
نام شما را هر روز بر زبان جاری می سازم برای آغازِ با خودت السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ وَعْدا غَيْرَ مَكْذُوبٍ 💚اللهم عجل لولیک الفرج💚 → @sheikh_kafi
شهید شیخ احمد کافی
5. شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت عیسی علیه‌السّلام امام محمد باقر ـ علیه‌السّلام ـ می‌فرمایند: اما
6. شباهت حضرت مهدی (عج) به حضرت یوسف علیه‌السّلام ابو بصیر از امام باقر ـ علیه‌السّلام ـ روایت کرده که فرمود: حضرت قائم ـ علیه‌السّلام ـ شباهتی به حضرت یوسف دارد، راوی می‌گوید عرض کردم آن چیست؟ فرمود سرگردانی و غیبت. (10) امام محمد باقر ـ علیه‌السّلام ـ در قسمتی از روایت دیگری می‌فرمایند: همانگونه که امر حضرت یوسف از پدرش با وجود نزدیک بودن مسافت بین آن حضرت و پدر و خاندانش پوشیده بود مهدی (عج) نیز با وجود نزدیکی به شیعیان از آنان مخفی هستند. (11) یوسف زیباترین اهل زمان خود بود و روایت‌های بسیاری نیز بر زیبایی حضرت مهدی(عج) دلالت دارد. (12) → @sheikh_kafi
52.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 🎙با صدای شهيد حاج شيخ احمد كافے خاک بودیم و یاعلی گفتیم جان گرفتیم تا علی گفتیم ما به ربی که روحمان بخشید همگی یکصدا علی گفتیم → @sheikh_kafi
شهید شیخ احمد کافی
‌ #وقایع_آخرالزمان #قسمت_بیستم صیحه آسمانی | خَسفِ بَیداء 💡 #شباهت: در بین پنج علامتِ حتمی ظهور،
قرآن | خَسف بَیداء (فرو رفتن در زمین) واژه خسف و مشتقاتش، چند بار در قرآن کریم به کار رفته، مثلا در آیه ۸۱ از سوره قصص، خداوند می‌فرماید: «آنگاه که [قارون] را با خانه اش در زمین فرو بردیم، و گروهی نداشت که در برابر [عذاب] خدا او را یاری کنند و [خود نیز] نتوانست دفاع کند.» فَخَسَفنا بِهِ وَ بِدارِهِ الأرضَ ... یا در آیه ۴۵ از سوره نحل، خداوند می‌فرماید: «آیا کسانی که تدبیرهای بَد می‌اندیشند، ایمن شدند از اینکه خدا آنان را در زمین فرو ببرد؟...» .. أن یَخسِفَ اللّهُ بِهِمُ الأرض ... و همچنین در آیه ۸۶ از سوره إسراء، آیه ۶۵ از سوره انعام، آیه ۸۳ از سوره هود، آیه ۴۷ از سوره نساء و ... خَسف بَیداء در منابع اهل سنت ... سفیانی سپاه دیگرش را در مدینه رها می‌کند و آنها سه شبانه روز آنجا را غارت می‌کنند! سپس به سوی مکه حرکت می‌کنند و چون به بیداء می‌رسند خداوند جبرئیل را فرستاده و به او می‌فرماید: ای جبرئیل! برو و آنها را نابود کن. پس او با ضربه ای به زمین می‌زند و خداوند آنها را در دل زمین فرو می‌برد و این همان سخن خداوند در سوره سبأ است که می‌فرماید: «و ای کاش می‌دیدی هنگامی را که [کافران] وحشت زده اند [آنجا که راهِ] گریزی نمانده است...» 📚جامع البیان، ج۲۲، ص۱۲۹ → @sheikh_kafi
شهید شیخ احمد کافی
#اخلاق‌مهدوی 1⃣1⃣ هنرمندانه زندگی کن! قناعت، کلید رضایت از زندگی است. شخص قانع برای کسب روزی تلاش
2⃣1⃣ اگر ایستاده ای بنشین! خشم، عقل را از کار می اندازد و اگر عقل نباشد، ممکن است کارهایی که نباید انجام دهیم. امام باقر علیه السلام میفرمایند: «هنگامی که شخصی بر مردم غضب می کند، اگر ایستاده باشد فورا باید بنشیند، که این کار پلیدی شیطان را از او دور می کند.»(١) همچنین امام صادق علیه السلام میفرمایند: «کسی که اگر ناراحت شود، ناراحتی اش او را از حق بیرون نکند، و اگر خوشحال شود، خوشحالی اش او را به باطل نکشاند، و اگر قدرت یافت، بیش از حق خود دریافت نکند؛ بی شک یک مومن و منتظر واقعی است.» (٢) 📚١-کافی کلینی ج٢ ص٣٠٢؛ ٢-جهاد بانفس، حر عاملی، ص٣٧٠ → @sheikh_kafi
🌹ندارم مونسے در غارِ گیتے بیا،تا مونسِ غارم تو باشے اگر چہ سخت دشوار است ڪارم شود آسان،چو در ڪارم تو باشے همے نالم چو بلبل در سحرگاه بہ بوے آنڪہ گلزارم تو باشے 🌹 → @sheikh_kafi
شهید شیخ احمد کافی
#رجعت ۷ خدا می‌تواند... امکان هر چيز، به دو قسم تقسيم می‌شود: امکان ذاتی و امکان وقوعی.  شکی نيست
۸ اتفاق تازه‌ای نیست! رجعت در گذشته، بارها اتفاق افتاده است. و همين وقوع در گذشته، دليلی بر امکان وقوع آن در آينده است. داستان عُزير نبی، يکی از موارد رجعت در گذشته است که در هم به آن اشاره شده است: «اَلسَّلامُ عَلي عُزَيرِ الَّذي أَحياهُ اللهُ بَعدَ مَيتَتِهِ» «سلام بر عُزَیر که خداوند او را پس از مرگش به حیات بازگردانید» در آيه 259 سوره بقره، به داستان عُزير نبي، اينگونه اشاره می‌شود که روزی عُزير، از کنارِ شهری مخروبه عبور می‌کرد. با ديدن قبرها از خدا پرسيد که اين جماعت، چگونه در قيامت زنده خواهند شد. خدا او را به مدت صد سال ميراند. هنگامی که به فرمان خداوند زنده شد، متوجه شد در حاليکه غذایی که همراه خود آورده بود در اين سالها سالم مانده، الاغش مرده و کاملاً تجزيه شده است. و او اين چنين به قدرت خداوند پی برد. → @sheikh_kafi