eitaa logo
شهید شیخ احمد کافی
88.8هزار دنبال‌کننده
15.8هزار عکس
7.4هزار ویدیو
5 فایل
🌹﷽🌹 آثار ماندگار از صدای ماندگار 👇 《رسانه حفظ و نشر آثار #شیخ‌احمد‌ڪافی》 تبلیغات ثامن برندینگ💚👇 https://eitaa.com/joinchat/2308702596Cce98270c04 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴انتقام دختر بی حجاب از پسر بسیجی!!! ی خانم بعد ازکلی آرایش و پوشش نامناسب راهی خیابونای شهرشد. همینطوری که داشت می رفت وسط متلک های جوونا یه صدایی توجهش را جلب کرد:"خواهرم بخاطر خدا حجابت رو رعایت کن" نگاه کرد،دید یه جوون ریشوئه ازهمونا که متنفر بود ازشون با یه پیراهن روی شلوار به دوستش گفت باید حال اینو بگیرم😡تصمیم گرفت مسیرش و به سمت اون آقا کج کنه ویه چیزی بگه دلش خنک شه وقتی مقابل پسر رسید یهو چشماشو... ادامه این داستان در ↯↯ http://eitaa.com/joinchat/4033871893C0cb7888cc3
💕سلام و صد سلام 🌸صبحتون قشنــگ 💕روزتون پر از سلامتی 🌸 شروع روزتون 💕سرشار از مهر و دوستی ، 🌸موفقیت و لطف خدای مهربان 💕با آرزوی یکشنبه ای زیبـا 🌸و هفته ای خوب و عالی ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 آئین شهرداری در عصر ظهور 🌕 امام کاظم علیه‌السلام فرمودند: هنگامی که قائم ما قیام کند به سواران دستور می‌دهد که از وسط راه حرکت کنند و به پیادگان دستور می‌دهد که از دو طرف خیابانها بروند. در این حدیث دیه کسانی که از فرمان او سرپیچی می‌کنند ذکر شده. 📗تهذيب الاحکام، ج۱۰، ص۳۱۴ 🌕 در این حدیث که بیش از ۱۲ قرن پیش از معصوم صادر شده وضع امروز دقیقا مورد توجه قرار گرفته، و به عنوان یکی از دستوراتی که آن مصلح کل در آخر الزمان در ضمن برنامه های وسیع خود در رابطه با آئین شهرداری صادر خواهد کرد، بیان شده اگر کوچه بنی هاشم در مدینه و دیگر کوچه های باریک و پر پیچ و خم مکه و مدینه امروزی را مورد توجه قرار دهیم که امام کاظم در آنها رفت و آمد داشت، ولی خیابانهای وسیع امروز را در چشم انداز وسیع خود مورد توجه قرار داده، از جدا شدن مسیر سواران از دو مسیر دست راست و دست چپ ویژه پیاده روها سخن گفته است، دچار شگفتی میشویم ولی جای شگفت نیست که علم آنها از علوم بی کران الهی سرچشمه میگیرد. ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
سال ۱۳۳۳ شیخ احمد تصمیم گرفت تا برای ادامه تحصیلات دینی به همراه پدربزرگش آیت‌الله حاج میرزا احمد کا
شیخ احمد به پیشنهاد این استاد خود در صحن حرم امام حسین (ع) دعای کمیل و ندبه قرائت می‌کرد. وی همچنین سال 1338 به توصیه ایشان به قصد وعظ و تبلیغ دین، نجف اشرف را به مقصد مشهد ترک گفت. در همین دوران با طاهره موسوی خراسانی خواهر آیت‌الله سیدحسین موسوی خراسانی (شاهرودی) ازدواج کرد و پس از آن برای ادامه تحصیلات دینی به قم رفت و در آن جا از محضر آیت‌الله شیخ محمد یزدی فیض برد. وی از سال 1342 به بعد به صورت جدی‌تر قدم در مسیر تبلیغ گذاشت و به صورت تخصصی به فراگیری وعظ و ارشاد پرداخت. مدتی نگذشت که آوازه منبرهای او شهرهای قم و مشهد را فراگرفت. مردم شهرهای مختلف از وی دعوت می‌کردند تا برای وعظ به شهرهای آنان سفر کند. او پس از مسافرت‌های متعدد تهران را برای اقامت دائم خود انتخاب کرد و در اواخر سال 1342 منزلی در محله قنات‌آباد تهران اجاره کرد. البته بعد از مدتی به منطقه امیریه نقل مکان کرد و تا زمان درگذشت در همان جا ساکن بود. ❌ ادامه در پست های بعدی... @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚چهره حضرت ولی عصر (عج) متأسفانه يكي از جفاها و ظلم‌هايي كه به امام زمان(ع) مي‌شود همين است كه چهره‌ي حضرت را بعضي‌ها متأسفانه چهره‌ي خشني شناختند. حالا يا در اثر جهالت‌ها و بي‌معرفتي‌ها، يا در اثر بد معرفي كردن‌ها، يا در اثر غرض ورزي‌ها، به هر حال هرچه كه هست بعضي‌ها اين چهره‌ي نوراني و اين دل رئوف و منور را خشن فرض كردند كه خيلي سختگير است و نعوذ بالله يك شمشيري در دستش هست كه همينطور از كشته، پشته مي‌سازد و جوي‌هاي خون راه مي‌اندازد. مي‌دانيد اين نگاه به وليعصر(ع) باعث مي شود كه ميل به ظهور را در بعضي‌ها بگيرد. بعضي‌ها حتي دعا براي ظهور هم نمي‌كنند. بعضي‌ها مي‌گويند: ما آلوده هستيم، گناهكار هستيم. حضرت وقتي اينطور بخواهد بيايد، ظهور كند، برخورد داشته باشد و سختگير باشد، طبيعتاً مي‌خواهد با ما برخورد كند. پس براي چه دعا كنيم كه بيايد؟ دعا كنيم كه با ما برخوردي صورت بگيرد؟ يا حداقل اينطور مي‌گويند كه: چون گنهكار و آلوده هستيم، جزء ياران حضرت كه نمي‌توانيم باشيم. بنابراين جايگاه و موقعيت و ارزشي در حكومت و دولت حضرت نخواهيم داشت. پس ديگر آمدن و نيامدنش براي ما چيزي ندارد. آمدنش براي ما حسني ندارد. اين نگاه خيلي نگاه اشتباهي است. اگر ديده شود كه سختگيري حضرت براي مردم نيست. براي يك عده علف هرزهايي است، معاند، لجوج، عنود كه با وجود اينكه حق بر آنها آشكار شده و حجت بر آنها تمام شده مهلت به آنها داده شده كه حقيقت را بفهمند، و همه گونه دلايل و براهن براي آنها آورده مي‌شود يك عده كافر لجوج يا مشرك منافق يا امثال اين تيپ افراد كه علف هرزهاي انسانيت هستند، اينها برداشته مي‌شوند. و الا بقيه‌ي مردم، حتي آنهايي كه گناهاني داشتند، آلودگي‌ها و اشتباهات و خطاهايي در اثر تربيت‌هاي نامناسب اجتماعي داشتند، در اثر حكومت‌ها و حاكميت‌هاي اشتباه بر جهان و ولايت‌هاي ابليسي داشتند، با همه‌ي آنها با رأفت و رحمت برخورد خواهد شد و به گونه‌اي كه انسان از اين رأفت شرمنده مي‌شود. 📚از بیانات حجت الاسلام عالی 🌹أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌹 @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
ویژگی های حضرت مهدی عج ( بشارت به آمدن)   از ویژگی های حضرت مهدی عج بشارت های فراوان پیامبر اکرم صلی الله و امامان معصوم علیهم السلام درباره ی ولادت آن حضرت و ظهور او است. این روایات، هم در کتاب های شیعه و هم در آثار اهل سنت آمده است که تنها به ذکر چند نمونه بسنده می کنیم: ?پیامبر اکرم صلی الله فرمودند: شما را به مهدی عج بشارت می دهم. او وقتی که مردم گرفتار اختلاف و پراکندگی شده اند؛ برانگیخته می شود و زمین را از عدل و داد پر می کند، همان گونه که از ظلم و جور پر شده است… ?امام حسین علیه السلام فرمودند: قائم این امت همانا نهمین نفر از فرزندان من است. او دارای غیبت است و کسی است که میراث او تقسیم می شود؛ در حالی که زنده است. ?از امام رضا علیه السلام سوال شد ” قائم شما اهل بیت کیست؟ فرمودند: چهارمین نفر از اولاد من خواهد بود؛ فرزند بهترین کنیزان که خداوند به وسیله او زمین را از هر گونه ظلم و ستم پاک خواهد کرد. اوست کسی که مردم در ولادتش شک می کنند و او همان است که قبل از قیامش، غیبت خواهد نمود… منابع: کتاب نگین آفرینش صفحه 44 غیبت طوسی حدیث 136 کمال الدین و تمام النعمه جلد 1، باب 30، حدیث 1 و جلد 2، باب 35، حدیث 5 ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
شیخ احمد به پیشنهاد این استاد خود در صحن حرم امام حسین (ع) دعای کمیل و ندبه قرائت می‌کرد. وی همچنین
🔴 آغاز مبارزات سیاسی سخنرانی یک از روش‌های مبارزاتی حجت‌الاسلام کافی به شمار می‌رفت. وی در جریان مخالفت امام خمینی با لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی و به پیروی از ایشان، فعالیت‌های سیاسی خود را آغاز کرد. در نخستین گزارشی که ساواک از وی در تاریخ 14 / 12 / 1341 ثبت کرده، آمده است که شیخ احمد کافی در مراسم روضه‌ای که منزل آقای قمی برگزار شد بالای منبر رفته و به دولت و وزراء توهین کرده است.[3] همین گزارش باعث شد تا ساواک دستور بازداشت وی را صادر کند.   البته پی‌نوشت ساواک در ذیل این گزارش نشان می‌دهد که در زمان وصول این خبر به ساواک، شیخ احمد در بازداشت به سر می‌برد، اما در خصوص علت بازداشت او و مدت آن سندی موجود نیست.  با این وجود چند روز بعد از این سخنرانی که همزمان با حمله نیروهای رژیم شاه به مدرسه فیضیه در فروردین 1342 بود، وی مجدد در منزل آیت‌الله سیدحسن قمی به منبر رفت و علیه شاه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: «تو چرا ای پادشاه اختیار خودت را به دست اجنبی داده‌ای یعنی به دست آمریکایی‌ها» ❌ ادامه در پست های بعدی ... @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 عواقب خطرناک افراط در تربیت مذهبی کودکان 🔸در تربیت، تمام قوایی که در وجود انسان هست حکمت و مصلحتی دارند. اگر در ما غرایز شهوانی هست، لغو و عبث نیست. ما باید این غرایز شهوانی را در حد احتیاج طبیعی اشباع کنیم؛ اینها یک حقی دارند. آدم‌های کج سلیقه‌ای پیدا می‌شوند که به خودشان یا به بچه‌شان که تحت کفالت تربیتشان است، فشار می‌آورند. 🔹احتیاج به بازی در بچه یکی از حکمت‌های پروردگار است. یک مقدار انرژی در وجود کودک ذخیره است که او فقط به وسیله بازی می‌تواند این انرژی را دفع کند. انسان اشخاصی را می‌بیند که نمی‌گذارد بچه پنج شش ساله برود با بچه‌ها بازی کند، هر مجلسی که خودش می‌رود بچه را هم می‌برد برای اینکه تربیت بشود. جلوی خنده او را می‌گیرد، جلوی خوراک او را می‌گیرد. 🔸یا یک افرادی پیدا می‌شوند (ما دیده‌ایم) که چون خود او مُعَمّم است، یک عبا و عمامه و نعلین تهیه می‌کند، بچه هشت ساله را عمامه سرش می‌گذارد، عبا به دوشش می‌اندازد و همراه خودش این طرف و آن طرف می‌برد. 🔹بچه بزرگ می‌شود در حالی که احتیاجات طبیعی وجودش برآورده نشده است، همواره به او گفته‌اند خدا، قیامت، آتش جهنم. تا در سنین بیست و چند سالگی، این قوای ذخیره شده، این شهوت‌ها و تمایلات اشباع نشده یک‌مرتبه زنجیر را پاره می‌کند. 🔸این بچه‌ای که شما می‌دیدید در اثر تلقین پدر در دوازده سالگی نمازش بیست دقیقه طول می‌کشید، نماز شب می‌خواند، دعا می‌خواند، یک‌مرتبه می‌بینید در بیست و پنج سالگی یک فاسق و فاجری از آب درمی‌آید که آن سرش ناپیداست. چرا؟ برای اینکه شما به بهانه مقامات عالیه روح، سایر غرایز او را سرکوب کرده‌اید. 📝 استاد مطهری، آزادی معنوی، ص۱۱۵ (با تلخیص) → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴فضيلت ميهمان بر ميزبان محمّد بن قيس حكايت كند: روزى در محضر مبارك امام جعفر صادق عليه السلام نام گروهى از مسلمانان به ميان آمد و من گفتم : سوگند به خدا، من شب ها شام نمى خورم ، مگر آن كه دو يا سه نفر از اين افراد با من باشند؛ و من آن ها را دعوت مى كنم و مى آيند در منزل ما غذا مى خورند. امام صادق عليه السلام به من خطاب كرد و فرمود: فضيلت آن ها بر تو بيشتر از فضيلتى است ، كه تو بر آن ها دارى . اظهار داشتم : فدايت شوم ، چنين چيزى چطور ممكن است ؟! در حالى كه من و خانواده ام خدمتگذار و ميزبان آن ها هستيم ؛ و من از مال خودم به آن ها غذا مى دهم ؛ و پذيرائى و انفاق مى نمايم !! حضرت صادق عليه السلام فرمود: چون هنگامى كه آن ها بر تو وارد مى شوند، از جانب خداوند همراه با رزق و روزى فراوان ميهمان تو مى گردند و زمانى كه خواستند بيرون بروند، براى تو رحمت و آمرزش به جا خواهند گذاشت . 📚محجّة البيضاء: ج 3، ص 33. ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از بزرگان دین، همیشه راه های امیدواری به خدا را برای مردم ذکر می کرد. چون وی از دنیا رفت، او را در خواب دیدند، گفت: مرا بردند در موقف. خطاب پروردگار رسید که: چه چیز تو را بر این داشت که پیوسته، مردم را به طمع و امیدواری دعوت می کردی؟ من عرض کردم: می خواستم دوستی تو را در دل ایشان جای دهم. خداوند تعالی فرمود: من تو را آمرزیدم ! 📙معراج السعاده، ص 158 ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴 دام بهائیت بر قشر فرهنگی و آموزشی در زمان‌های گذشته با اینکه بی‌عدالتی‌های حاکم بر اکثریت جامعه، بستری برای تمسک به ندای دادخواهان ایجاد کرده بود اما با این وجود، هدف اولیه فرقه‌هایی نظیر بهائیت میسر نشد. امروزه بهائیت با تشکیل لابی‌های قدرت وبرنامه‌ریزی‌های دقیق، به این نتیجه رسیده‌ که برای پیاده‌سازی مقصود خود یعنی نفوذ به بدنه قشر گسترده‌ای از جوامع، تمرکز برجذب اقشار خاص و آماده تر را در دستور کار قرار دهد تا بواسطه افزایش جمعیت قشری، کم کم برشمار جمعیت خود افزوده و راه را برای پیاده‌سازی سیاست‌هایش هموار سازد. از این رو گروه‌های حساس جامعه درصدر برنامه‌های فریب و جذب قرار گرفته‌اند. درهمین راستا و با توجه به طرح توسعه اجتماعی و اقتصادی، عناصر تشکیلات بهائیت سعی در برقراری ارتباط با مراکز فرهنگی وآموزشی، علی‌الخصوص مهد‌های کودک را در اولویت خود قرار داده‌اند. این اقدام بر اساس ابلاغیه بیت العدل، مبنی بر نفوذ به فعالیت‌های اجتماعی و آموزشی صورت پذیرفته و در راستای ارائه تفکرات فرقه‌ای بدون ورود مستقیم به مباحث عقیدتی و با بهره‌گیری از روش‌های روانشناسی می‌باشد. اما از آن‌جایی که بهائیت مبنایی دینی ندارد، لذا تعهدی به آموزه‌های دینی یا جنبه الهی امور نداشته و صرفا در پی جذب افراد به هر وسیله ای و با هر عنوان ممکن می باشد که از جمله این موارد می‌توان به القای باورهای تشکیلاتی در پوشش برگزاری کلاس‌های موسیقی، تئاتر، جلسات کتاب‌خوانی در خانه‌های فرهنگ، کلاس‌های مهدکودک، خانه سالمندان و … اشاره نمود. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
12.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 این مردم عزیز، این جشن تاریخی... 🌺 مهمونی ده کیلومتری عید غدیر خم عصر امروز در فضایی شاد و مفرح و دلپذیر با حضور میلیونی اقشار مختلف مردم در حدفاصل میدان امام حسین تا میدان آزادی تهران برگزار شد. 🌷 مهمونی ده کیلومتری غدیر امسال بزرگترین جشن غدیر در تاریخ است. 💠 @sazmantablighaat