eitaa logo
شهید شیخ احمد کافی
88.1هزار دنبال‌کننده
15.1هزار عکس
7.2هزار ویدیو
5 فایل
🌹﷽🌹 آثار ماندگار از صدای ماندگار 👇 《رسانه حفظ و نشر آثار #شیخ‌احمد‌ڪافی》 تبلیغات ثامن برندینگ💚👇 https://eitaa.com/joinchat/2308702596Cce98270c04 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️ برخورد آیه الله گلپایگانی با حوریان بهشتی  سید جمال‌الدین گلپایگانی (۱۲۹۵-۱۳۷۷ق) فقیه شیعی قرن ۱۴ هجری قمری، از شاگردان میرزای نائینی بود و تقریرات دروس او را به رشته تحریر درآورد. همچنین با سید حسین بروجردی هم‌درس و هم‌ مباحثه بود. در جریان جنگ جهانی اول و تهاجم به عراق در مقابله با مهاجمان فعالیت کرد. از وی آثاری بر جای مانده است. می فرمودند: روزی نشسته بودم، ناگاه وارد باغی شدم که بسیار مجلّل و با شکوه بود و مناظر دلفریبی داشت. ریگهای زمین آن بسیار دلربا بود، و درخت ها بسیار باطراوت و خرّم، و نسیم های جان فزا از لابلای آنها جاری بود. من وارد شدم و یکسره به وسط باغ رفتم، دیدم حوضی است بسیار بزرگ و مملوّ از آب صاف و درخشان، بطوری که ریگهای کف آن دیده می شد. این حوض لبه ای داشت و دختران زیبائی که چشم آنها را ندیده، با بدنهای عریان دور تا دور این حوض نشسته و به لبه و دیواره حوض یک دست خود را انداخته و با آب بازی می کنند، و با دست آبهای حوض را بروی لبه و حاشیه می ریزند. و آنها یک رئیس دارند که از آنها مجلّل تر و زیباتر و بزرگتر بود، و او شعر میخواند و این دختران همه با هم ردّ او را می گفتند و جواب میدادند. او با آواز بلند یک قصیده طولانی را بندبند میخواند، و هر بندش خطاب به خدا بود که به چه جهت قوم عاد را هلاک کردی، و قوم ثمود را هلاک کردی، و فرعونیان را غرق دریا کردی، و و و. ..؟ و چون هر بند که راجع به قوم خاصّی بود تمام می شد این دختران همه با هم می گفتند: به چه حسابی به چه کتابی؟ ❌ ادامه در پست های بعدی... @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دیدار با امام زمان عج - علامه حلی سخنران شهید کافی@sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
در ستایش اتفاقی که محفل در ورزشگاه آزادی رقم زد امیل دورکیم، پدر جامعه‌شناسی مناسک را ستایش می‌کند و آن را محل تولد جامعه انسانی می‌داند. دورکیم در مهم‌ترین اثرش درباره دین با استناد به داده‌های تجربی توضیح می‌دهد که مناسک به بازسازی و قوام اخلاقی افراد کمک می‌کند. دورکیم برای مناسک چهار کارکرد بیان می‌کند: ۱.انضباط بخش: انسان‌ها در مناسک از طریق تحمیل انضباط و خویشتنداری برای زندگی اجتماعی آماده می‌شوند. ۲.انسجام بخش: مناسک با گرد هم آوردن مردم، پیوندهای مشترک را ایجاد و تقویت می‌کند. ۳.حیات بخش: مناسک، میراث جمعی را احیاء و ابقاء می‌کند و ارزش‌های پایدار را به نسل‌های آینده منتقل می‌کند. ۴.شادی بخش: دین در شکل جمعی آن با برانگیختن احساس اطمینان و تنها نبودن به انسان در مواجهه با فقدان‌ها و ناکامی‌ها مانند تجربه مرگ کمک می‌کند. واقعیت آن است که غرب‌زده‌های کم فهم و جامعه‌ستیز، علیه مناسک می‌گویند: «مناسک همان فرم از محتوا و معنا تهی شده است». معتقدند دین نباید حیات و بروز اجتماعی داشته باشد اما اگر دین در جامعه نباشد، جامعه جسمی مرده خواهد شد./دکتر علیمردانی ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ شیعه و نماز اول وقت سخنران شهید کافی@sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
❤️ برخورد آیه الله گلپایگانی با حوریان بهشتی  سید جمال‌الدین گلپایگانی (۱۲۹۵-۱۳۷۷ق) فقیه شیعی قرن
و همینطور آن دخترِ رئیس اعتراضات خود را بیان میکرد و اینها همه تأییداً و تأکیداً پاسخ میدادند. من وارد شدم، ولی دیدم اینها همه با من نامحرمند، لذا یک دور استخر که حرکت کردم از همان راهی که آمده بودم به بیرون باغ رهسپار شدم. مرحوم آقا سید جمال یک شاگرد مؤمن از شاگردان قرآن کریم بود، و یک تربیت شده به چندین واسطه از مکتب رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم؛ ولی چون این مکاشفه قبل از وصول به مقام کمال روحی برای ایشان رخ داده است و در سِرّ وجود ایشان مسأله هلاکت قوم عاد و ثمود و نوح بدست عوامل غیبیه کاملًا حلّ نشده بوده است، لذا در عالم معنی بصورت اعتراض حوریه های بهشتی تجلّی نموده است، و گرنه در عالم معنی و تجرّد اعتراضی نیست و تمام اهل ملا أعلی در تسبیح و تقدیس وجود و صفات و افعال حضرت احدیت هستند. و نکته مهمّ که بشارتی برای آن مرحوم بوده است اینکه ایشان آن حوریه ها را بر خود نامحرم دیده است؛ و این یک مژده روحی است که از این منزل که محلّ شبهه و اعتراض است عبور خواهد نمود و به منزلگاه تسبیح و تقدیس مطلق ذات حضرت احدیت عزّ و جلّ خواهد رسید. کما آنکه در مکاشفاتی که در اواخر عمر برای ایشان حاصل شده است این معنی بخوبی روشن و مشهود است که به این مقام نائل شده اند؛ رحمةُ الله علیه رحمةً واسعة. آیا ارزش کلام خدا و بیانات رسول خدا از کلمات آقا سید جمال و أمثال او ضعیف تر و کوتاه تر است!؟ [1] پی نوشت: [1] حسینى طهرانى، سید محمد حسین، معاد شناسى، 10جلد، نور ملکوت قرآن - مشهد مقدس - ایران، چاپ: 11، 1423 ه.ق. ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
32.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ داستان ازدواج امام حسن عسکری (ع)و حضرت نرجس خاتون سخنران شهید کافی @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ دمی با کافی حجه الاسلام کافی در سال 1338 ش به توصیه شهید آیه الله سید اسدالله مدنی جهت وعظ و تبلیغ ، نجف اشرف را ترک نمود و عازم مشهد گردید ، در همین دوران بود که با صبیه ارشد آیه الله سید حسین موسوی خراسانی ( شاهرودی ) – خانم طاهره موسوی خراسانی – ازدواج نمود . وی پس از ازدواج جهت ادامه تحصیل راهی شهر مقدس قم شده و با عشق و علاقه ای دو چندان در محضر درس علمای قم از جمله آیه الله شیخ محمد یزدی حاضر و کسب فیض نمود . حجه الاسلام کافی در پاسخ به سؤال مندرج در فرم بیوگرافی ساواک در سال 42 ، میزان تحصیلات خود را خارج فقه و اصول عنوان نموده است . از این زمان به بعد است که به صورت جدی تر ، قدم در عرصه تبلیغ نهاد و به طور تخصصی این رشته را انتخاب و به موعظه و ارشاد پرداخت اندک اندک آوازه منبرهای او از قم و مشهد فراتر رفت و در اقصی نقاط کشور طنین انداز شد . مردم شهرهای مختلف وی را دعوت و این امر گاهی موجب رقابت بین آنان می گردید . اخلاص و ارادت وی به حضرت بقیه الله الاعظم و ارائه سبکی نوین و منحصر در امر ارشاد ، تبلیغ و تبیین معارف اسلامی وی را محبوب بسیاری نمود . وی پس از مسافرتهای متعدد و اقامتهای کوتاه مدت در تهران ، نهایتاً با اصرار برخی از دوستانش در اواخر 1342 ش به تهران عزیمت نمود و در خانه ای استیجاری در محله قنات آباد تهران سکنی گزید و پس از مدتی به منطقه امیریه نقل مکان نمود که تا هنگام رحلت در آنجا ساکن بود. ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
#اطلاعیه  #طرح_سراسری_استغاثه "از حضرت درخواستِ توجه بکنید و بدانید که به این درخواست‌ها توجه می‌کند! " مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ※ لیست مکان‌های برگزاری مراسم دعا و استغاثه به امام زمان علیه‌السلام بمنظور تعجیل در امر فرج، جمعه‌ها دو ساعت مانده به اذان مغرب، بطور همزمان در سراسر کشور √ این هفته: جمعه ۱۰ فروردین| دو ساعت قبل از اذان مغرب ✘ برای اطلاعات بیشتر به جدول بالا یا سایت استغاثه مراجعه فرمایید: 🌐 esteghase.com 🔺نشانی اجتماع مرکزی در «تهران» : بهشت زهرا، گلزار شهدا، قطعه ۴۰(شهدای گمنام) جمعه ۱۰ فروردین، ساعت ۱۶ «با سخنرانی استاد محمد شجاعی    و مداحی سید حیدر موسوی» ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خاطره شهید کافی از ماه رمضان سخنران شهید کافی@sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
قاعدتا به دلیل تذکرات مکرر و نیز سخت تر شدن اوضاع سیاسی کشور در سالهای 51 – 55 اندکی از حدت تندی های
(ص 412 – 414). نامه ای هم به آیت الله خوانساری نوشت تا نزد مقامات وساطت کرده زمینه بازگشت او را فراهم سازند (ص 418). ساواک با بازگشت وی موافقت نکرده روی سخنرانی ضد یهودی وی انگشت گذاشت (ص 420). بعید نیست که این اقدام برای راضی کردن کلیمیان و یا حتی اسرائیل صورت گرفته باشد. کار منبر و نماز مرحوم کافی در ایلام گرفت و پس از گذشت بیست روز، مقامات شهر از وی خواستند تا دیگر منبر نرود (ص 422). وساطت آیت الله خوانساری و دیگران تا پاییز سال 55 به جایی نرسید و او همچنان در تبعید بسر می برد. وی در دوم آذر 55 پس از قریب یک سال تبعید به تهران بازگشت (ص 434). در اسنادی که به چاپ رسیده جز یکی دو مورد از سخنرانی های وی در سال نیمه اول سال 56 گزارشی نیست، جز یک گزارش که او از اجرای احکام اسلامی در سعودی ستایش کرده و تلویحات از عدم اجرای آنها در ایران اظهار ناخشنودی نموده است (ص 438). نخستین گزارش جدید در باره برگزاری مراسم چهلم حاج آقا مصطفی خمینی در مهدیه است که به نوشته ساواک: گرداننده این مراسم شیخ احمد کافی و واعظی که منبر رفته شیخ ابوالقاسم اسلامی قمی بوده است (ص 441). مرحوم کافی از جمله منبریهایی بود که پس از واقعه قم در 19 دی 56 به اعتراض از ایراد سخنرانی خودداری کردند (ص 446). نیز پس از سخنرانی وی در 28 اردیبهشت 57 در سیرجان تظاهرات ضد حکومتی برگزار شد (ص 450). مرحوم کافی در چهلم شهدای یزد هم که در 19 اردیبهشت سال 57 برگزار شد سخنرانی کرده و گفت که من : به وسیله ارتباط قلبی این عزاداری را به ساحت آیت الله خمینی می رسانم (ص 452). ❌ ادامه در پست های بعدی... @sheikh_kafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ احترام به پدر سخنران شیخ احمد کافی (ره)@sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
سخنان روشنگرانه استعداد و توانایی حجه الاسلام کافی در فن سخنوری به زودی وی را به خطیبی برجسته و خوش سخن تبدیل نمود . آوازه مجالس او به سرعت در شهرها پیچید . و به بیش از صد شهر جهت سخنرانی سفر نمود . این شهرت ، از مرزهای ایران هم گذشت ، تا جایی که علماء و مردم برخی از کشورهای مجاور نیز ، برای سخنرانی از وی دعوت می نمودند . سفر به لبنان و ملاقات با امام موسی صدر از خاطرات فراموش نشدنی ایشان بود . کثرت دعوت از او ، به حدی بود که در برخی ایام در یک روز هشت منبر می رفت و میزان افراد شرکت کننده در جلسات سخنرانی بعضی مواقع بالغ بر پنجاه هزار نفر بود . حجه الاسلام محمد مقدسیان در رابطه با تلاش خستگی ناپذیر وی می گوید : « یک شب ساعت حدود سه بعد از نیمه شب در میدان آزادی ایشان را دیدم . گفتم : کجا بودی ؟ گفت : از کرمانشاه می آیم . می خواهم بروم مهدیه دعای ندبه بخوانم ، دوباره برگردم کرمانشاه . » کلام گرم و دلنشین کافی ، چون از دل برمی خاست بر دل می نشست و باعث جذب بسیاری از افراد که تقید چندانی به رعایت آداب شرع نداشتند ، گردید . حجه الاسلام مرحوم شیخ حسن کافی در این باره می گوید : « این مرحوم مغفور اثر عجیبی داشت ، شاید صدها شراب خوار ، رباخوار ، گناهکار و .. را این مرد به راه خدا آورد و توبه شان داد و به صراط مستقیم وادارشان کرد ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
(ص 412 – 414). نامه ای هم به آیت الله خوانساری نوشت تا نزد مقامات وساطت کرده زمینه بازگشت او را فراه
نخستین گزارش جدید در باره برگزاری مراسم چهلم حاج آقا مصطفی خمینی در مهدیه است که به نوشته ساواک: گرداننده این مراسم شیخ احمد کافی و واعظی که منبر رفته شیخ ابوالقاسم اسلامی قمی بوده است (ص 441). مرحوم کافی از جمله منبریهایی بود که پس از واقعه قم در 19 دی 56 به اعتراض از ایراد سخنرانی خودداری کردند (ص 446). نیز پس از سخنرانی وی در 28 اردیبهشت 57 در سیرجان تظاهرات ضد حکومتی برگزار شد (ص 450). مرحوم کافی در چهلم شهدای یزد هم که در 19 اردیبهشت سال 57 برگزار شد سخنرانی کرده و گفت که من : به وسیله ارتباط قلبی این عزاداری را به ساحت آیت الله خمینی می رسانم (ص 452). بر اساس گزارش دیگر مرحوم کافی در روز 29/4/57 (روز جمعه نیمه شعبان المعظم سال 1398 ق) در حالی که از قوچان عازم زیارت مشهد بود، اتومبیلش با دو اتومبیل دیگر تصادف و در نتیجه خود او و فرزند ده ساله و هفت نفر دیگر کشته شدند (ص 458). جنازه وی روز 31 همان ماه در مشهد با حضور ده هزار نفر از افراطیون مذهبی به صحن آورده شده و پس از نماز خواندن آیت الله سید عبدالله شیرازی بر آن با هواپیما به تهران منتقل شد. پس از آن بود که جمعیت در شهر پراکنده شده و تظاهرات زیادی به راه افتاد (بنگرید: ص 458 – 461). بعد از انتقال به تهران و مراسم در مهدیه مجددا جنازه مرحوم کافی به مشهد منتقل و در خواجه ربیع دفن شد. ❌ ادامه در پست های بعدی... @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
♥️ ای خدای مهربان ✨در این شب زیبا ✨ عطا کن بر تک تک عزیزانم ✨ سلامتی و عافیت.. ♥️ عشق و محبت و دلخوشی.. ✨ آسایش و آرامش و ✨ عاقبت به خیری... ✨به امید طلوعی دیگر ✨شبتون بخیر ♥️در پنـاه خدای مهربون ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
💕درود بر شما عـزیزان 💕صبح بهاریتون زیبـا 💕از هـمین امـروز 💕از هـمین لحظه  💕گرما بخش قلبی باشیم 💕آرامـش یـعنی 💕گـره از کـار کسی باز کنی صبحتون مهدوی❤️ ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 متن سخنرانی شهید کافی(سلام به امام حسین علیه السلام ) قله قاف وجود،منزل عنقا بود برسر این آشیان پر نگشاید مگس   کشته بسی دیده ام در هوسی داده جان کشته چو تو کس ندید کشته ترک هوس   کشته غفلت بود هر که تو را کشته خواند  ای دم جان پرورت زنده دلان را نفس   کرده دل از چشم دل در همه عالم نظر غیر تو کس را نیافت یا بدهد دل به کس   گفت : برادری داشتم. بعد از مرگ در قبرستان دفنش کردیم. دو سه شب از مرگش گذشت. یک شب در خواب دیدم خیلی گرفتار،معذب و ناراحت است.از خواب بیدار شدم،خیلی متأثر شدم. یکی دو شب گذشت. دوباره خوابش را دیدم. دیدم خیلی در ناز و نعمت است. گفتم: برادر! چه شد یک دفعه وضعت خوب شد؟ گفت: دیشب زنی را در قبرستان دفن کردند،خدا به واسطه آن زن عذاب را از همه اهل قبرستان برداشت. گفتم: مگر این زن کیست؟ گفت: عیال استاد اشرف  آهنگر است. گفتم: مگر این زن چه کرده؟ گفت: نمی دانم؛ همین قدر به تو بگویم این زن اینقدر مهم است که از سر شب تا به صبح حسین(ع) سه مرتبه اینجا آمد. یا ابا عبدالله! یا ابا عبدالله! ❌ ادامه در پست های بعدی... @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
🔴 متن سخنرانی شهید کافی(سلام به امام حسین علیه السلام ) قله قاف وجود،منزل عنقا بود برسر این آشیان
صبح از خواب بیدار شدم. آمدم به بازار آهنگرها،دیدم یکی از مغازه ها بسته است. گفتم: این دکان کیست؟ گفتند:دکان اشرف آهنگر است. گفتم: چرا بسته است؟ گفتند: زنش مرده است.من هم مثل بقیه برای تسلیت به مجلس زن اشرف آهنگر رفتم. من آمدم نزدیک اشرف آهنگر نشستم. وقتی خلوت تر شد گفتم: آقا! عیال شما کربلا رفته است؟ گفت: نه. گفتم: عیالتان مرثیه خوان امام حسین (ع) بوده است؟ گفت: نه. گفت: آقا! به عیال من چه کار دارید؟ گفتم: یک خواب عجیبی دیده ام. جریان را نقل کردم تا جریان را گفتم، گفت: درست خواب دیده ای. گفتم: چرا؟ گفت: عیال من فقط یک برنامه داشت. صبح که نمازش را می خواند، می آمد زیر آسمان و بالای بلندی رو به قبله می ایستاد و سه مرتبه می گفت: السلام علیک یا ابا عبدالله!پول نداشت کربلا برود. کار دیگری هم نمی توانست انجام بدهد اما سلام به امام حسین(ع) را می توانست انجام دهد.ای با وفا! قربانت شوم! تو به یاد من هستی ولی من یادت نکنم؟ « صلی الله علیکم یا أهل بیت النبوّة ! » ❌ پایان متن سخنرانی@sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
امام زمان عزیز جمعه ای دیگر را با ذکر﷽ و سپس با نام شمـا آغاز می کنیم امروز،بی نظیرترین روز زندگی ام خواهد بود سلام بر تو ای سرچشمه زندگانی 🌺 اللهم عجل لولیک الفرج 🌺 ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 عُلمای صالح، بهترین مردم پس از امامان هدایت... احتجاج با سند خود از امام عسکری علیه‌السلام آورده است: به أمیرالمؤمنین علیه‌السلام عرض شد: «پس از امامان هدایت و چراغ‌های تاریکی، بهترین مخلوقات چه کسانی هستند»؟ حضرت فرمود: «علمای صالح» دوباره پرسیدند: «بدترین مخلوقات پس از ابلیس، فرعون، نمرود و کسانی‌که نام و لقب شما را بر دوش کشیده، جایگاه شما را غصب نموده و در سرزمین‌های شما حکم می‌رانند، چه کسانی هستند»؟ حضرت فرمود: «علمای فاسد؛ و آنان کسانی هستند که امور باطل را اظهار کرده و حقایق را می‌پوشانند؛ و خداوند در شأن آنان فرموده است: أُولَئِکَ یلعَنُهمُ اللّه وَیلْعَنُهمُ اللَّاعِنُونَ» (بقره‌/۱۵۹) 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۱،ص۷۶۰ 📗تفسير نورالثقلين، ج ۱، ص ۱۴۹ 📗تفسير الصافي، ج ۱، ص ۲۰۷ 📗التفسيرالإمام العسکري،ج۱، ص۲۹۹ 📗بحارالأنوار، ج۲، ص۸۸ 📗الاحتجاج، ج۲، ص۴۵۸ ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بشنوید از قول امام سجاد (ع) سخنران شهید کافی@sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 نگاهی به مبارزات شهید کافی سخنرانیهای ضد رژیم در مسجد گوهرشاد و افشاگری در زمینه فعالیتهای فساد آور نظام همچون واردات مشروبات الکلی و دایر کردن مراکز فساد در آذر سال 1342، سبب شد رژیم طرح خدمت سربازی اجباری این روحانی مجاهد را طرحریزی کند به گزارش مشرق، در میان جریانهای مبارزاتی که در به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی نقش ایفا کردند، جریان متکی به مذهب و مردم، خون اصلی در رگهای این انقلاب بود. مرحوم شیخ احمد کافی هر دوی این مولفه را در مبارزه خود با رژیم طاغوت به همراه داشت. در واقع بذر جریان مبارزاتی ایشان، به ویژه سخرانیهای ایام محرم، در ذهن عامه مردم از هر طبقه‌ای کشت می‌شد و به جریان خاصی محدود نبود. منبر و روضه بلندگوی تبلیغاتی وی در مبارزه با رژیم پهلوی بود. به حق باید او را مرد منبرهای آتشین دانست. این خطیب اصالتاً یزدی، به سال 1315 در مشهد متولد شد. تعلیمات دینی را در نجف و سپس در قم نزد اساتید مشهوری همچون آیت‌الله مدنی، شهید محراب و آیت‌الله راستی کاشانی سپری کرد. شیخ احمد کافی هم در زمینه مذهب و هم در زمینه مبارزات سیاسی فعال بود. تاسیس مراکز مذهبی متعدد از جمله ساخت تعدادی مهدیه، ساخت درمانگاه، ایجاد قرض الحسنه و کمک به خانواده های نیازمند از خدمات این روحانی مبارز بود. وی در سال 1347 با کمکهای مردمی مهدیه تهران را تاسیس کرد.1 در واقع رژیم پهلوی چنین اقداماتی از سوی کافی را کمک به مخالفین رژیم قلمداد می‌کرد که در نتیجه به دستگیری وی منجر می‌شد. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تعجب مرتاض هندی از سوالی درباره امام زمان (عج) @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 اقدامات فرهنگی، عمرانی و خدماتی شهید کافی حجت‌الاسلام کافی در مدت اقامت دائمی‌اش در تهران با جدیت به فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی پرداخت. وی که در ابتدا جلسات وعظ و خطابه و مراسم دعای ندبه و کمیل را هر هفته به طور منظم در گوشه و کنار تهران و در منزل علاقمندان به صورت سیار برگزار می‌کرد، پس از مدتی منزل مسکونی خود را در محله امیریه به کانون این جلسات تبدیل کرد. اما دیری نگذشت که به دلیل شمار بسیار شرکت‌کنندگان در این جلسات و پیگیری اهداف بلندمدت فرهنگی سال 1347 مهدیه تهران را در زمینی به مساحت 4000 متر با کمک مردم تأسیس کرد. این مهدیه در طول جلسات دعا و سخنرانی‌های وی میزبان خیل عظیمی از مردم بود. گاهی ازدحام جمعیت به حدی بود که مردم ساعت‌ها پشت درهای آن به انتظار می‌نشستند تا بتوانند در این جلسات شرکت کنند. از دیگر فعالیت‌هایی که به واسطه تأسیس مهدیه تهران شکل گرفت، می‌توان به تأسیس صندوق قرض‌الحسنه مهدیه  کمک‌های مالی مستمر به خانواده‌های بی‌بضاعت در قالب تهیه کفش و لباس و پرداخت وجوه نقدی و لوله کشی یکی از محلات فقیرنشین جنوب تهران  ارائه خدمات درمانی و تأسیس داروخانه مهدیه ، تأسیس حوزه علمیه مهدیه و برپایی مراسم عمامه‌گذاری طلاب  اسکان و پذیرایی بیش از دو هزار تن از ایرانیان رانده شده از عراق در مهدیه ، خریداری مشروب‌فروشی مجاور مهدیه و تبدیل آن به کتابخانه اسلامی اشاره کرد. ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ نصیحت به جوانان سخنران شهید کافی @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
نخستین گزارش جدید در باره برگزاری مراسم چهلم حاج آقا مصطفی خمینی در مهدیه است که به نوشته ساواک: گرد
جنازه وی روز 31 همان ماه در مشهد با حضور ده هزار نفر از افراطیون مذهبی به صحن آورده شده و پس از نماز خواندن آیت الله سید عبدالله شیرازی بر آن با هواپیما به تهران منتقل شد. پس از آن بود که جمعیت در شهر پراکنده شده و تظاهرات زیادی به راه افتاد (بنگرید: ص 458 – 461). بعد از انتقال به تهران و مراسم در مهدیه مجددا جنازه مرحوم کافی به مشهد منتقل و در خواجه ربیع دفن شد. بازتاب این ماجرا در قم هم به تظاهرات مخالفان دولت منجر شد (ص 470). در اصفهان هم پس از برگزاری مراسم فاتحه وی تظاهرات شد (ص 473). و نیز در کاشان (ص 478) و به احتمال بسیاری از شهرهای دیگر. آن زمان شایع گردید که : شیخ احمد کافی چون چندین بار از وضع کنونی کشور انتقاد کرده بود به دست دشمنان به قتل رسید (ص 476). در تهران هم روز پنجم مرداد 57 برای مرحوم کافی در مهدیه فاتحه گذاشته شد که پس از اتمام مردم با شعار مرگ بر منصور و زنده باد خمینی از حسینیه بیرون آمدند (ص 481). روحانیت تهران هم در مسجد ارک فاتحه گرفته بود که آن هم تبدیل به تظاهرات ضد حکومتی شد (ص 484). تعداد دیگری گزارش مربوط به مجالس فاتحه برای مرحوم کافی در شهرهای مختلف در ادامه آمده است که در بیشتر آنها منجر به رخدادهای ضد حکومتی شده و بی تردید باید این واقعه را از عوامل مؤثر در گسترش بیش از پیش تظاهرات ضد حکومتی در ایران در این مقطع دانست. کیفیت تصادف نیز در گزارشی در همین مجموعه اسناد درج شده است (ص 507 – 509). ❌ پایان@sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 داستان پیرمرد حمال از زبان شهید کافی @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی