eitaa logo
شهید شیخ احمد کافی
80.1هزار دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
6.7هزار ویدیو
5 فایل
🌹﷽🌹 و ان یکاد الذین کفرو لیزلقونک بابصارهم لما سمعو الذکر و یقولون انه لمجنون و ما هو الا ذکر اللعالمین آثار ماندگار از صدای ماندگار 👇 《رسانه حفظ و نشر آثار #شیخ‌احمد‌ڪافی》 . . آیدی تبلیغات👇 🇮🇷 @Tb_samen 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸یاد کنیم یکدیگر را تا خدا ما را یاد کند 🌸در گذریم ؛ تا خدا از ما در گذرد 🌸خوب بخواهیم؛ تا خدا برایمان خوب بخواهد 🌸خطاهای دیگران را بپوشانیم؛ 🌸تا خدا خطاهایمان را بپوشاند ‌‌‌‌‌‌‌‌ 🌸صبحتون بخیر🌸 @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
صلوات خاصه امام هادی{ ع}☝️ 🔴أقبِل عَلی شَأنِکَ فَاِنَّ کَثرَةَ المُلقِ یَهجِمُ عَلَی الظَّنِّ وَ اِذا حَلَلتَ مِن أخیکَ فی مَحَلِّ الثِّقَةِ فَاعدِل عَنِ المُلقِ اِلی حُسنِ النِّیَّة شخصیت خود را محترم شمار و تملق مکن، چون تملق موجب سوءظن می‌گردد، زمانی که برادرت را مورد وثوق یافتی از تملق احتراز کن و نسبت به او حُسن نیّت داشته باش. 📚(محجّة البیضاء، ج. ۵، ص. ۲۸۳) @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
السلام در زمان خلفای پیشین مهم ترین منابع خزانه و درآمد حکومت از غنیمت های فراوانی بود که در جنگ هایی به اسم جهاد و نشر اسلام با ممالک دیگر، تأمین می شد. امّا امیرالمؤمنین علیه السلام به هیچ وجه با انتشار اسلام به این شیوه موافق نبودند و آنها را متوقف کرده بودند. البته یک منبعی را از دست داده بودند، امّا جمع آوری زکات در خلافت امیرالمؤمنین علیه السلام با دقت و با کمال انصاف صورت می گرفت. ما از کلام امیرالمومنین علیه السلام خطاب به متولیان جمع آوری زکات داریم که حضرت می فرمود هیچ فشار و مته به خشخاش گذاشتن نداشته باشید. خود افراد داوطلبانه آنچه داشته اند را اظهار می کردند و بر مبنای اظهار آن ها زکات جمع آوری می شده است. دومین منبع مهم هم خراج مالیات زمین هایی بود که در اختیار دولت بود و به افراد می دادند که روی آنها کار کنند. این غیر از بحث زکات بود، چون مالکیت این زمین ها متعلّق به دولت بود. حضرت بسیار با دقت نظر و سیاست های مدبرانه ی اقتصادی که عرض کردم، بدون اینکه به مؤدیان فشار و اجحافی وارد شود، موفق شدند که بیت المال را توزیع کنند و هیچ کمبودی هم حس نشود. این خیلی مهم است، به خصوص وقتی که درآمدهای غنائم و خمس غنیمت ها که یکی از موارد مهم تأمین بیت المال بود را دیگر ندارد، امّا وقتی جلوی حقوق های نجومی خلفای پیشین گرفته شده و افراد یکسان از بیت المال برخوردار هستند، جز اظهار ناراحتی همان رانت خواران و حرام خواران بقیه ی جامعه کمال آسایش و آرامش و برخورداری از بیت المال را به صورت عادلانه دارند و ما در سطح جامعه به هیچ مورد اعتراضی که وضعیتشان مشکل پیدا کرده برخورد نمی کنیم.‌ پی نوشت ها: [1] مَن عَمِلَ بِالْعَدلِ حَصَّنَ الله ُ مُلکَهُ؛ غررالحکم، ج۲، حدیث ۱۰۶۰. [2] همان فیروزآباد فارس است. [3] خطبه‌ی ۴۴ نهج‌البلاغه. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
_اقتصادی در حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام عمدتا در آغاز حکومت است. مربوط به آغاز رسیدن امیرالمؤمنین علیه السلام به حکومت است که این مفاسد قبل از حکومت ایشان بود، چون امیرالمؤمنین علیه السلام بعد از رحلت پیغمبر صلی الله وعلیه وآله وسلم به قدرت نرسید که یک جامعه ی پاک بر مبنای عدالتی که پیغمبر ایجاد کرده بود را حاکم شود. ۲۵ سال فاصله افتاده بود و در این ۲۵ سال خیلی از ارزش ها از بین رفته و مادی گرایی، دنیاطلبی و فسادهای گسترده ی اقتصادی ایجاد شده بود و جامعه به انحطاط کشیده شده بود. امیرالمؤمنین علیه السلام همان روز اوّل خلافت تصریح می کنند که من می خواهم شما را به همان حال وهوای دوران پیغمبر برگردانم و این کار سختی هم است. حضرت در ادامه می فرمایند اگر هم کسی بخواهد مقابل من بایستد و فتنه ای ایجاد کند سرکوب خواهد شد؛ یعنی به هر صورت باید جامعه را متحول کرد و از این مفاسد دورش کرد. لذا امیرالمؤمنین علیه السلام در موقعیتی روی کار می آیند که فضا فاسد است و در یک چنین فضایی حضرت مسئولانی را در جاهای مختلف منصوب می کند. با اینکه حکومت عدل علوی است، ولی چون موقعیت، موقعیت به ارث رسیده ی فاسد از دوران گذشته است، در همین حاکمیت هم ما می بینیم که تخلفاتی صورت می گیرد و مفاسدی رخ می دهد؛ حضرت چون این قضیه را می دانست به قدری حساس بود که مبادا مسئولان حکومتی به فساد و اختلاس و سوءاستفاده بپردازند، حضرت مأموران بسیار مورد اعتماد و مخفی برای کنترل و نظارت بر مسئولانش حتی در نقاط دوردست تعیین کرده بودند که از این ها به عیون، یعنی چشم های حاکمیت تعبیر شده است. در نامه های امیرالمؤمنین علیه السلام هم مشخص است که به صورت مخفی مسئولان را زیر نظر داشتند و هم موردی داشتیم که به یکی از اصحاب سرشناس فرمانی داده است که برود و به صورت آشکار بررسی کند عملکردها را و به حضرت گزارش بدهد؛ امّا در حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام یک موردی از مفاسد اقتصادی و اختلاس داریم که اتفاق افتاد و ایشان از طریق شبکه ی عیون و مأموران مخفی خود مطلع شدند. ماجرا این بود که یزیدبن حُجَیّه، فرمانروای ری بود و از سوی امیرالمؤمنین علیه السلام در آنجا حکومت می کرد. او از بیت المال اختلاس کرد و به قدری امیرالمؤمنین علیه السلام نامحسوس و زیرکانه این قضیه را کشف کرد که طرف نفهمید برای چه امیرالمؤمنین علیه السلام او را به کوفه احضار کرده است. وقتی به کوفه آمد حضرت وضعیت اختلاسش را با مدارکی که بود برای او رو کرد و طرف هم چاره ای جز اعتراف نداشت. امیرالمؤمنین علیه السلام او را به زندان انداخت. البته ایشان می خواستند مجازات درخور برایش داشته باشند که متأسفانه این فرد زندانبان را فریب داد و نزد معاویه به شام فرار کرد. امیرالمؤمنین علیه السلام هم او را نفرین کرد. یا مصقلة بن هبیره ی شیبانی که فرمانروای ناحیه ای در فارس به نام اردشیر خُره[2] و از کارگزاران حضرت بود؛ او پانصد هزار درهم سر مسئله ای به حاکمیت بدهکار بود و چون سر موعد آن را پرداخت نکرد حضرت او را احضار کرد و او هم از ترس برخورد ایشان به سوی معاویه گریخت. امیرالمؤمنین علیه السلام هم خانه ی او را در کوفه خراب کرد. در نهج البلاغه هم هست که او را سرزنش می کنند و می فرمایند: «قَبَّحَ اللَهُ مَصْقَلَة»[3] یعنی خدا روی زشت مصقله را زشت بگرداند که این گونه خیانت کرد و گریخت. امیرالمؤمنین علیه السلام هیچ ملاحظه ای در برخورد با فساد اقتصادی و خیانت در بیت المال نداشت و کوچک ترین تخلف یا خیانتی را با سرعت و جدّیت برخورد و مقابله می کرد. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 کلیپ 🔴 شماره 5⃣ ✨به عشق حضرت حیدر، به عشق آل‌علی🌸🍃 ✨به عشق حضرت زهرا، به طلعتِ نبوی🌸🍃 ✨همیشه ذکرِ لبانم به هرکجا این است🌸🍃 ✨علی امامِ من است‌و منم غلامِ علی🌸🍃 🌸🍃 (ع) ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‍ 🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃 🌼🍃🌼🍃 🍃🌼 🌼 🍃 🍃👈 🔅امام زمان حضرت مهدی-عجل الله تعالی فرجه الشریف-فرموده اند: هرگز شک به خود راه مده ؛ زیرا شیطان دوست دارد که تو شک کنی. (کافی،ج۱،ص۵۱۸--بحارالانوار،ج۵۱،ص۳۰۹) ✔️ شرح 🔸شیخ کلینی(ره) به سند خود از حسن بن نضر، نقل میکند : هنگامی که وارد منزل امام عسکری(ع) شدم، شخص سیاهی را دیدم که ایستاده است. او به من گفت ؛ " تو حسن بن نضر هستی ! " گفتم ؛آری. گفت: داخل شو. پس داخل خانه شدم و سپس اتاقی را دیدم که بر در آن پرده ای آویزان شده بود. از داخل اتاق ندایی شنیدم که فرمود : ای حسن بن نضر ! خدا را بر آنچه بر تو منت گذاشته شکرگزار باش و حمد کن، و هرگز شکی به خود راه مده؛ زیرا شیطان دوست دارد که تو شک کنی ... از آنجا که حسن بن نضر و جماعتی دیگر از شیعیان، در امر وکلا و دیگر امور شک کرده بودند، و در امر امامت و رهبری جامعه -که از مسائل اعتقادی است- شک، موجب فساد دین خواهد شد، امام (ع) او را از شک و تردید بر حذر می دارد. 📖 از این حدیث شریف چند نکته استفاده می شود : 1⃣ از آنجا که امام(ع) خبر از باطن حسن بن نضر میدهد، میفهمیم که آن حضرت علم غیب میداند. 2⃣ امام(ع) اگرچه در غیبت به سر میبرد، به فکر شیعیان خود است و آنان را از حیرت و ضلالت و گرفتاریها نجات میدهد. 3⃣ شک در امور اعتقادی، زیان فراوان دارد؛ زیرا منشأ همه ی بی بند و باری ها، نداشتن یقین و باور دینی است. ما باید ایمان خود و دیگران را تقویت کنیم و در صورت القای شبهات، پاسخ گوی آنها باشیم. 4⃣ یکی از راههای نفوذ شیطان، ایجاد شک و تردید در باورهای عقیدتی مردم است، و طبق این حدیث، شیطان این حالت از انسان را بسیار دوست دارد. 5⃣ انسان باید شک و تردید را از خود و افراد جامعه دور سازد. همانگونه که امام(ع) در صدد بر آمدند تا شک را از حسن بن نضر و جماعت شیعه برطرف کنند. 💠 قرآن کریم، در پانزده مورد شک را مذمّت، و شک کننده را به تفکر دعوت کرده است. نتیجه ی تفکر، زوال شک و رسیدن به یقین است.     ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 بهشت دنیای ظهور، در انتظارِ سعادتمندان... وَ أَمَّا الَّذينَ سُعِدُوا فَفِي الْجَنَّةِ خالِدينَ فيها ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ إِلاَّ ما شاءَ رَبُّكَ عَطاءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ ؛ و اما سعادتمندان! تا آسمان‌ها و زمین پابرجاست، جاودانه در بهشت خواهند ماند؛ مگر آنچه پروردگارت بخواهد. این(بهشت) بخششى است قطع نشدنی و بی‌پایان! (هود/ ۱۰۸) 🌕 مفضّل به امام صادق علیه‌السلام عرض کرد: آقای من! مدت حکومت مهدی عجل الله فرجه چند سال است؟ حضرت در جواب آیاتی از سوره هود را تلاوت فرمودند؛ سپس در توضیح آیه ۱۰۸ فرمودند: «معنای «مَجْذُوذٍ» یعنی قطع شده؛ و «غَیْرَ مَجْذُوذٍ» یعنی بخششی که از آن‌ها قطع نمی‌شود بلکه تا ابد این بخشش ادامه دارد و سلطنت او پایان نمی‌پذیرد و حکمرانی او تمام نمی‌شود و دستورات او از بین نمی‌رود مگر به خواست و اراده و مشیّت الهی و آن زمان را کسی نمی‌داند مگر خداوند؛ سپس قیامت برپا می‌شود.» 🌕 علی بن‌ ابراهیم رحمة الله علیه گوید: «عطاء غیر مجذوذ» یعنی نعمت‌های دنیوی آن‌ها قطع نمی‌شود بلکه به نعمت‌های آخرت در بهشت متصل می‌شود. 🌕 رسول خدا صلی‌الله علیه و آله نیز در وصف بهشت دنیای ظهور فرمودند؛ «مردم آن طور نزد مهدی علیه‌السلام می‌آیند که عروس در شب عروسی پیش داماد می‌آید... امّت من در جوار آن حضرت خوش خواهند بود؛ به‌طوری که تا به حال چنین خوشی برایشان پیش نیامده است.» 🌕 و در روایاتی دیگر فرمودند: امت من در زمان ظهور او چنان مرفه الحال زندگی کنند که قبل از وی هیچ نیکوکار و بدکاری بِدان نعمت نرسیده باشند. آسمان باران رحمت خود را بر آنان می‌بارد و زمین از روییدنی‌های خود چیزی فرو نمی‌گذارد. مردم در زمان آن حضرت طوری زندگی می‌کنند که قبل از آن هرگز چنین زندگی نکرده باشند، و چنین خوشی ندیده باشند. هنگامی که مهدی عجل‌الله فرجه، قیام می‌کند... مردم درست مانند شب عروسی خوشحال و شاد اطراف حضرت را می‌گیرند... پس او دنیا را پر از عدل می‌سازد و زمین روئیدنی‌های خود را می‌رویاند و آسمان می‌بارد و جهان سبز و خرّم می‌شود. 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۶،ص۷۸۸ 📗بحارالأنوار، ج۵۳، ص۳۳ 📗تفسیر القمی، ج۱، ص۳۳۷ 📗نوادر الأخبار، ج ۱، ص ۳۲۱ 📗التشريف بالمنن، ج ۱، ص ۲۷۵ 📗روضة الواعظین، ج ۲، ص۴۸۵ 📗بهجة النظر، ج ۱، ص ۱۶۶ 📗عوالم العلوم، ج ۱۵، ص ۳۰۵ 📗بحارالأنوار، ج ۳۶، ص ۳۶۹ 📗التشريف بالمنن، ج ۱، ص ۳۴۷ ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴🌗 «یوم دحر الشیطان» ، روز رانده شدن شیطان... در روز غدير با كامل شدن دين، شيطان نيز براى دومين بار رانده شد... 🌕🌗 امیرمؤمنان حضرت علی علیه‌السلام فرمودند: «...وَ يَوْمُ دَحْرِ اَلشَّيْطَانِ...» روز غدیر، روز رانده شدنِ شیطان است! 📗بحار الأنوار، ج ۹۴، ص ۱۱۲ 📗مصباح المتهجد ج ۲، ص ۷۵۲ 📗إقبال الأعمال ج ۱، ص ۴۶۱ ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 انکار امامت= انکار ربوبیّت پروردگار 💚 پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله: کسی که امامت علی علیه‌السلام را بعد از من انکار کند، نبوّت مرا انکار کرده است؛ و کسی که نبوّت مرا انکار نماید، ربوبیّت پروردگار عزّوجلّ را انکار کرده است. ☝️غدیر یعنی فقط حیدر امیرالمومنین است!!! 📗بحارالأنوار، ج ۳۸، ص ۱۰۹ 📗نوادر الأخبار، ج ۱، ص ۱۲۱ 📗إثبات الهداة، ج ۳، ص ۷۴ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 غدیر و امام زمان عجل‌الله فرجه الشریف... 🌕 الویت امام زمان علیه‌السلام در زندگی، شرط و کمال ایمان است!!! ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا🙏 بزرگ شدن کار سختی است هرگاه مارا لايق بزرگ شدن دانستي به ما دانشی ببخش✨ تا رويای هيچکس را نابود نکنیم وبرای قلب همه ارزش قائل شویم🙏 آمین یا رَبَّ 🙏 رویاهاتون زیبا شبتون خوش💜 ‎‌ ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
آرامش یعنی میان صدها مشکل خیالت نباشد... لبخند بزنی چون میدانی خدایی داری که هوایت را دارد که با بودنش همه چیز حل میشود صبحتون بخیر🌸 @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 کلیپ 🔴 شماره 6⃣ همین که گفته شد اسمت،🌸🍃 عبادتِ محض است همیشه و همه‌جا‌‌ بر زبانمان افتاد...🌸🍃 حقا که حقیقتا "علی" حق باشد... حق با "علی" و "علی مع الحق" باشد🍃🌸 🌸🍃 (ع) 🌸🍃 ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📜 💢 بوی کدام پیراهن ؟! 🔹 نقل شده بعد از بازگشت حضرت یوسف به کنعان، حضرت یعقوب با اصرار از او خواست که واقعه را تعریف کند، یوسف نیز داستان را تعریف کرد تا به جایی رسید که "برادران لباسش را کندند و او را در چاه انداختند" در این هنگام حضرت یعقوب از هوش رفت!! (برگرفته از فرات تا فرات، ج۱، ص۲۸) 🔸 شکی نیست که جریان حضرت یوسف و امام حسین با هم قابل مقایسه نیستند اما حضرت یعقوب در اوج قدرتِ روحی نتوانست آن بَلای یوسف را تحمل کند! به راستی کدام یک از ما به جهت مصائب امام حسین از هوش رفته ایم؟! 🔺 واقعه‌ی عاشورا بلایی بود که امام حسین آن را به جهت هدایت ما تحمل کرد؛ اگر کسی عظمت عاشورا را درک کند قطعا متوجه خواهد شد که جریانِ ابلیس - در آن روز - شکست خورده و ماندگاری نخواهد داشت، پس ایمان به پایانِ این حرکت می آورد. اینجاست که بلای امام حسین با بلای حضرت مهدی پیوند می خورد؛ غیبت را ابتلای عظیم امام زمان می داند - که ایشان را از به تحقق رساندن وعده های خدا و گرفتن انتقام از قاتلینِ جد بزرگوارشان مانع شده!! - لذا آرزو و خواسته اش چنین می شود. ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‍ 📜 ۱ ♥️ سفر عشق، جگر شیر می خواهد.. 🔹 مصیبت و بلا، رشته‌ی تعقلات به غیر خدا را قطع می کند، ناخالصی ها را از بین می برد و انسان را از فتنه‌ی نفس و گرفتاری به آن نجات میدهد. 🔸 حضرت یعقوب ۲۰ یا به نقلی ۴۰ سال به دردِ فراق یوسف مبتلا شد. بی شک خدا نمی خواهد انسانِ مؤمن را اذیت کند، بلکه قصد دارد او را به وسیله‌ی بلا، مخلص کند تا قلبش فقط متوجه خدا باشد؛ بلا بهترین نردبانِ سلوک است. 🔺 در این میان، سلوکِ بلای اولیای خدا مؤثر تر و راهگشا تر است چرا که بلای ما به اندازه‌ی خودٓ ما سلوک دهنده است ولی بلای اولیاء خدا به اندازه‌ی عظمتِ ایشان است، از این رو در دعای ندبه خدا را به خاطر ابتلائاتِ اولیائش حمد می کنیم که «اللهُمَّ لکَ الحَمدُ عَلی ما جَری فی قَضائِکَ فی اولیائک» ☑️ مقام "شناختِ حمد بر قضای اولیا" مقام بالایی است که هر کسی نمی تواند به آن دست پیدا کند بلکه تنها کسانی به این مقام می رسند که شاکر باشند؛ چنانچه در زیارت عاشورا خدا را به خاطر توفیق درک و شراکت در مصیبت سیدالشهدا حمد می کنیم و خود را در زمره آنان می بینیم که «اللهُمَّ لکَ الحَمدُ حَمدَ الشّاکِرینَ لکَ عَلی مُصابِهِم»رضایتِ اصحاب امام حسین در روز عاشورا هم به دلیل رسیدن به مقام درکِ بلایِ ولیّ خدا بود! کجایند منتظرانی که بدانند و بفهمند بلای غیبت امام زمان را و بار سنگینی که سالهاست بر شانه های امام زخم تازه می گذارد...! ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📜 ۲ بُرِیر در شب عاشورا، وقتی تهدید شمر را شنید گفت: «آیا مرا از مرگ می ترسانی؟ به خدا قسم، مرگ با پسرِ پیامبر خدا، نزد من از زندگی با شما عزیزتر است.» / یاران امام مهدی نیز با چنین روحیه ای آرزو دارند "در راه خدا" به شهادت برسند: «وَ یَتَمَنَّونَ أن یُقتَلوا فی سَبیلِ اللّه» عشق در یاران حضرت مهدی نیز وجود دارد؛ چنانکه در وصف ایشان گفته اند: «در میدان رزم، گِرد وجودش می چرخند و با جان، حفاظتش می کنند.» دو برادر در کربلا بودند به نام عَمرو بن قرضه و علی بن قرضه. عَمرو هنگام نماز ظهر، سپر امام گشت و به شهادت رسید و برادرش در لشگر عبیدالله بن زیاد به شقاوت! [یا] فرزندِ محمدبن بشیر در کربلا اسیر شد، امام بیعتش را از او برداشت تا به یاری پسرش برود، اما محمّد گفت: «درّندگان در حالی که زنده ام، مرا بدرّند، اگر تو را تنها بگذارم» انتظارِ مهدی باوران و مهدی یاوران نیز هنگام ظهور چنین است که در زیارت جامعه کبیره می خوانیم: «بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي وَ نَفْسِي وَ أَهْلِي وَ مَالِي»؛ پدرم به فدایت مهدی جان، مادرم، خودم و خانواده ام به فدایت... ❌ منبع مطالب در عکس موجود است. ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📜 ۳ 💢 زنان عاشورایی | زنان منتظر 🔹 وقتی "تقوا" مِلاکِ ارزش شد؛ جنسیت، دیگر دخالتی نخواهد داشت! یادی کنیم از صیانه، آرایشگرِ کاخ فرعون، همان شهیده‌ی راه حقی که پس از ظهور، رجعت نموده و به دنیا بازخواهد گشت. 🔸 در هر زمانی همیشه بانوانی درخشیده اند؛ از جمله‌ی آشناترین و درخشنده ترینِ ایشان؛ مریم، آسیه و حضرت فاطمه می باشد (درود خدا بر ایشان) 🔺 در ماجرای قیام امام حسین نیز زنان نقش موثری داشتند؛ طوعه که به مسلم بن عقیل پناه داد، همسر زهیر که شوهرش را به کاروان امام و شهدای کربلا رهسپار کرد، مادر عبدالله ابن عمیر که حتی پس از شهادت فرزندش، قصد داشت خود به میدان برود و بجنگد، و شیرزنی همچون زینب کبری (سلام الله علیها) سفیرِ نهضت عاشورا، اسوه‌ی صبر و استقامت در برابر خطِ نفاق! امروز، در دوران غیبت هم "زنانِ پاکدامن، دین دار و دین یاری" برای سپاه حضرتش نیرو سازی نموده و به یارگیری حضرتش، کمک می کنند. «تربیت نسل منتظر» واژه ای آشنا برای چنین بانوانی است که همواره مردان بزرگ، مدیون ایشانند... ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما مال گناه نیستیم استاد مهدی دانشمند @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸قشنگ ترین عشق 💫نگاه خداوند بر بندگان است 🌸هر کجا هستید به 💫به نگاه پر مهر خدا می‌سپارمتون 🌸الهی مهـر؛ بركت؛ عشـق محبت و سلامتى 💫شادی و عاقبت بخیری 🌸هميشه همنشین شما باشند 💫شبتون معطر به عطر گل @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌  ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌   ‌‌‌‌‌‌‌‌‌   ‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌  ‌‌‌‌‌‌‌‌    ‌‌‌‌‌‌‌‌      ‌
سلام 😊✋ صبح زیباتون بخیر ☕ 😊 🌺 به چهار شنبه ۶ مردادماه خوش آمدید 🌺🍃 روزتون ختم به زیباترین خیرها 🌺🍃 امیدوارم امروز حاجت دل پاک ومهربان تون💕 با زیباترین و مهربانترین💕🌺 حکمتهای خدا یکی گردد 😊🙏🌺 🌺🍃 @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‍🔴 حال و هوای قبر مؤمنی که امام زمانش را بشناسد... 💚 آقا امام کاظم علیه‌السلام فرمودند: «هنگامیکه مومن را در قبرش قرار می‌دهند، از او پرسیده می‌شود پرورردگارت کیست؟ می‌گوید: الله پروردگار من است؛ از او پرسیده می‌شود دین تو چیست؟ می‌گوید: اسلام؛ بعد، از او پرسیده می‌شود پیامبرت کیست؟ می‌گوید: محمد صلی الله علیه و آله؛ سپس از او پرسیده می‌شود: «مَنْ إِمَامُکَ؟»امامت کیست؟ «فَیَقُولُ فُلَانٌ» پس می‌گوید: فلان شخص؛ از او می‌پرسند: این‌ها را چگونه یاد گرفتی؟ می‌گوید: این امری است که خدا مرا به آن راهنمایی کرده و بر آن استوار نموده است. (یعنی اگر راهنمایی و هدایت خداوند نبود من چیزی نمی آموختم)! پس به او گفته می‌شود بخواب همانند خوابیدن عروس که هیچ ترس و هیجانی در او نیست؛ سپس برای او دری به بهشت گشوده می‌شود و به او گفته می‌شود: داخل بهشت شو در حالیکه در آرامش و راحتی هستی؛ او هم می‌گوید: پروردگارا زودتر قیامت را برپا کن (تا به حساب و کتاب‌ها رسیدگی کنی)، شاید که من به سوی اهل و مالم برگردم» (یعنی شاید زودتر به نعمت‌هایی که لایق آن‌ها هستم برسم.) 📗بحارالانوار، ج ۶ ص ۲۶۳ ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📜 ۴ ♥️ تکمیل کنندۀ سفر حسین... 🔹 امام حسین به جانب کوفه رهسپار شد تا شاید مانند پدر بزگوارشان، آنجا را مَقرّ حاکمیت اسلامی قرار دهد. وقتی جَوّ سیاسی کوفه عوض شد، همان دعوت کنندگان! راه را بر امام بستند!! و ایشان به ناچار در روز دوّم محرم، در کربلا منزل نمود. 🌤 اما هنگامی که خورشیدِ تابناکِ مکه ظهور کند، کوفه را به عنوان مقرّ حکومت خود برخواهد گزید، آنجاست که رفت و آمد یاران عاشورایی اش کوفه را محور حکومت قرار خواهد داد و نور حکومت اسلامی همه جا را فرا خواهد گرفت...✨ ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📜 ۵ 🌟«سفارش امام حسین برای حضرت مهدی» ♥️«تاکید حضرت مهدی به زیارت عاشورا» 🔹 یکی از بزرگان قم می گوید در عالَم مکاشفه امام حسین به من فرمودند: «مهدیِ ما در عصرِ خویش مظلوم است. تا می توانید درباره او بگویید، قلم بزنید و بنویسید... بیش از آنچه نوشته و گفته شده، باید درباره اش نوشت و گفت.» [صحیفه مهدیه، ص۵۹] 🔸 حضرت مهدی به سید رشتی می گوید: «شما چرا نافله نمی خوانید؟ نافله، نافله، نافله! شما چرا عاشورا نمی خوانید؟ عاشورا، عاشورا، عاشورا! شما چرا جامعه نمی خوانید؟ جامعه، جامعه، جامعه!» [نجم الثاقب، ص۶۰] آری! حسین تو را میخواند و تو حسین را ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 کلیپ 🔴 شماره 7⃣ ✨علی دلدارِ ربّ العالمین است تمامِ عشقِ خَتم المُرسلین است ✨ ✨پیامِ صاحبِ قرآن همین است فقط حیدر امیرالمومنین است✨ 🌸🍃 (ع) 🌸🍃 ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی