2.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️الهی بگردم این اشکهارو...
📍آخه چرا برخی از ما پدر و مادرها اینقدر خودخواهیم؟
#_فرزند_آوری
https://eitaa.com/shekhmohammadamikhteh
#نشر_خوبی_ها
حجت الاسلام مهدوی ارفعشیعه شدن جوان کمونیست یوگسلاوی.mp3
زمان:
حجم:
7.96M
تاثیر نهجالبلاغه بر جوان کومونیست!!😔
https://eitaa.com/shekhmohammadamikhteh
3.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 شرط ایمان در کلام حضرت صادق🖤 علیهالسلام
شهادت حضرت صادق علیهالسلام تسلیت🖤
#حوزه_علمیه_امام_صادق_علیه_السلام
#شیخ محمد آمیخته←https://eitaa.com/shekhmohammadamikhteh
3.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری
🔰 راهکار عاقبت بخیر شدن در کلام امام صادق(ع)
🎤 #شیخ محمد آمیخته←https://eitaa.com/shekhmohammadamikhteh
#حوزه علمیه امام صادق علیهالسلام_تایباد
🌤«اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج»🌤
✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان
┏━━━━━━━📚┓
@howzehfarhang
┗📚━━━━━━━┛
بسم الله الرحمن الرحیم🌹🌹🌹
#در هیاهوی جهان یاد توام مهدی جان❤️
#لبیک_یا_مهدی✋
#روزی حدوداً یک صفحه مطالعهٔ مهدوی
#کتاب_آفتاب_مهر(ج دوم)_چندثانیه ب یاد امام زمان عج
#صفحه104
#لینک گروه در ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/754581712Cb26259c366
👇👇
۵۱. دربارة ابعاد انتظار امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف توضیحاتی ارائه کنید؟
ابعاد انتظار از یک منظر عبارت است از:
۱. توانمندی فکری
بناهای فکری اگر بخواهد از تزلزل و انحراف به دور بماند، باید دارای پایههای عمیق و محکم فکری باشد، همان گونه که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم میفرماید:
لکل شیء دعامة و دعامة هذا الدین الفقه. و الفقیه الواحد اشدّ علی الشیطان من الف عابد؛ ←برای هر چیز، پایه ای است. اساس دین اسلام، فهم عمیق است و یک فقیه در برابر شیطان، از هزار مسلمان عبادت گزار [بدون شناخت] محکم تر و اثر گذارتر است. [۱]
بنابراین یکی از ابعاد انتظار، تقویت ریشهها و بنیانهای فکری شخص است؛ تا توانایی تقابل با آرا و نظرات مکاتب دیگر را داشته باشد.
۲. توانمندی روحی
منتظر باید در زمینههای روحی نیز از آمادگی بالایی برخوردار باشد که در کوران حوادث و ناملایمات از پا نیفتد، و ظرفیت وجودی خود را برابر گرفتاریها و مشکلات بالا ببرد.
یکی از یاران امام باقر علیه السلام پرسید: «فرج شما چه هنگام است؟ » آن حضرت فرمود: «هیهات، هیهات لاتکون فرجنا حتی تغربلوا ثم تغربلوا یقولها ثلاثا حتی یذهب الکدر و یبقی الصفو؛←هرگز، هرگز، فرج ما نمی رسد، تا اینکه غربال شوید، و باز هم غربال شوید، و باز هم غربال شوید تا کدورت ها، رفته صفا بماند. [۲]
پس منتظر در این دوران پرمخاطره، روحیة خود را در پناه قرآن و عترت علیهم السلام حفظ کرده، با نشاط و بالندگی، چشم به راه امام خوبان خواهد بود.
۳. برنامه ریزی
منتظر، خود باید جامعه را برای آمدن موعود آماده کرده، و برای استقبال از یوسف زهرا علیه السلام برنامه ریزی نماید. این امر، مانند هر کار دیگر، نیازمند طرح و نقشة جامع و تعیین اهداف و ارزشها است.
اینجا است که منتظر میتواند زمینه و شرایط را با بینش و آگاهی بیشتر فراهم کرده، در مقابل توفانهای روزگار بایستد.
۴. توانمندی در عمل
قرآن درباره توانمندی پیامبران در عرصه عمل میفرماید:
لقد أرسلنا رسلنا بالبینات و أنزلنا معهم الکتاب و المیزان؛
انبیا، افزون بر بینات، همراه کتاب و میزان بوده اند.
در نگرش دینی، افراد با بینش صحیح از آن عمل، به ارزش میرسند. انسان منتظر نیز، نیازمند کتاب و میزان است، تا دستورات و تعالیم او را بشناسد و در صورت نیاز، با میزانها و معیار ها، راهِ صحیح را تشخیص دهد.
از منظر دیگر، انتظار دارای ابعاد فردی و اجتماعی است. ابعاد فردی عبارتند از:
الف. تکامل در اصول دین
در این بُعد، انسان منتظر، متوجه مبدأ عالَم و خدای جهان میشود. انسان منتظر، همواره چشم به راه فرجی است که به قدرت مطلق الهی، تحقق خواهد یافت و او را به عنوان خلیفه خداوند در زمین و واسطة میان خدا و بندگان میداند؛ لذا توجه به او، همواره توجه به خداوند را به همراه دارد.
منتظران، چشم انتظار کسی هستند که همة اوصاف پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در او جمع است؛ چرا که از اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بوده، به حق، همنام و هم کنیة پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است، عدالت را در تمام عالم گسترش میدهد میگویند: عدالت او مثل عدالت امیرالمؤمنین علی علیه السلام است و در ظهور او، صحبت از رجعت و برگشتن مردگان از قبرها است.
پس منتظر در تمام زندگی روزانه خود با تمام اصول دین سر و کار دارد و اثر آن، تقویت عقاید یک منتظر است.
ب. بعد دین داری
انتظار باعث میشود منتظر در دوران غیبت، در امر دین خود مواظبت بیشتر داشته، از هرگونه سستی و انحراف دوری گزیند.
امام صادق(علیه السلام) میفرماید: ←برای صاحب این امر غیبتی طولانی است. در این دوران، هر کس باید تقوا پیشه سازد و به دین خود چنگ زند.
ابعاد اجتماعی
الف. امر به معروف و نهی از منکر ←با توجه به اینکه رضای امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را در عملی شدن معروف در جامعه و ترک منکرات در میان شیعیان و منتظران میدانیم، یک منتظر، مقابل این دو عمل الهی نمی تواند بی تفاوت باشد. او، نه تنها خود، بلکه تلاش دارد جامعه را به سمت معروف و ترک منکرات سوق دهد که نتیجة آن، رضایت امام زمان خود خواهد بود.
ب. اخلاق اسلامی
امام صادق علیه السلام میفرماید: ←هر کس خوش دارد در شمار یاران قائم باشد، باید در عصر انتظار، مظهر اخلاق نیک اسلامی باشد. اگر او پیش از قیام قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف در گذرد، پاداش او مانند کسانی است که قائم را درک کرده، به حضور او میرسند. [۳]
لذا یک منتظر، با اخلاق اسلامی و زیبای خود، بیانگر روی خوش و معطر امام زمان خود در جامعه خواهد بود.
ج. فرهنگیدر بخش فرهنگی، کسی منتظر واقعی آن حضرت است که علاوه بر خودسازی به دگرسازی نیز بپردازد، تا از این طریق، زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کند.
امام باقر علیه السلام به عبدالحمید واسطی فرمود:
به خدا قسم! کسی که خودش را در راه خدا وقف کند، خدای سبحان برای او راه گشایشی قرار میدهد. خدا رحمت کند بنده ای را که خود را وقف ما کند! خدا رحمت کند بنده ای را که امر ما را احیا نماید! …. [۴]
ـ................
[۱]: نهج الفصاحه، ح۹۰.
[۲]: اثبات الهداة، ج۷، ص۲۴.
[۳]:غیبت نعمانی،ج۵۲،ص۱۴
[۴]:بحارالانوار،ج۵۲، ص۱۲۶
بسم الله الرحمن الرحیم🌹🌹🌹
#در هیاهوی جهان یاد توام مهدی جان❤️
#لبیک_یا_مهدی✋
#روزی حدوداً یک صفحه مطالعهٔ مهدوی
#کتاب_آفتاب_مهر(ج دوم)_چندثانیه ب یاد امام زمان عج
#صفحه109
#لینک گروه در ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/754581712Cb26259c366
👇👇
۵۲. انتظار فرج چه فوایدی دارد؟
پاسخ←بعضی از فواید انتظار فرج عبارتند از:
۱. امید:
انتظار در انسان امید ایجاد میکند. شخصی که منتظر آینده ای روشن است، هرگز در مشکلات و سختیها امید خود را از دست نمی دهد و برای آنچه وعده داده شده، تلاش میکند.
۲. صبر:
کسی که منتظر است، اهل صبر و تحمل میشود و اگر در راه رسیدن به هدف، به موانعی برخورد کند، بردباری نموده و با یاد امام زمان علیه السلام دوران سخت غیبت را سپری میکند.
۳. آمادگی:
اگر انسان، منتظر امام خود باشد، خود و جامعه را برای ظهور او آماده میکند؛ از گناه و سستی پرهیزداشته، و به دنبال عدالت میرود. او شهر و کشور خود را آماده ظهور میکند. میکوشد عدالت را در جامعه برقرار سازد و سعی میکند کارهای ثواب و نیک را ترویج داده، کارهای گناه و بد را بزداید. تبلور این آمادگی میتواند در موارد زیر باشد:
الف. خودسازی فردی:
کسی که منتظر حکومت مصلح است، خود نیز باید صالح باشد؛ یعنی منتظر واقعی نمی تواند نقش تماشاگر داشته باشد؛ بلکه حتماً باید در صف مصلحان باشد. پس نخست باید خودش را اصلاح کند.
۲. خودیاری اجتماعی:
منتظر، بعد از آنکه خودش را اصلاح کرد، باید دربارة دیگران نیز بی تفاوت نباشد و در اصلاح آنان نیز بکوشد.
۳. غرق نشدن در فساد محیط: وقتی در جوامع، فساد شیوع یافت، انسان منتظر خود را پاک نگه میدارد؛ زیرا به اصلاح جهان امید دارد. تنها در این صورت است که منتظر، دست از تلاش و کوشش برای حفظ پاکی خویش و حتی برای اصلاح دیگران برنخواهد داشت.
۴. پایداری برابر رهبریهای فاسد و مبارزه با فساد:
منتظر واقعی، هیچ گاه برابر رهبران فاسد و ستمگر خضوع نکرده و سرتسلیم فرو نمی آورد؛ بلکه در مبارزه همیشگی با فساد و حاکمان فاسد به سرمی برد و منتظر تشکیل حکومت عدل اسلامی است.
6.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا