eitaa logo
شیخ محمد آمیخته
198 دنبال‌کننده
278 عکس
438 ویدیو
34 فایل
اطلاعاتی پیرامون کلاس ها و سخنرانی های حقیر جهت ارائه‌ی انتقادات و پیشنهادات👇 @emam_hasan118 لینک دعوت به کانال👇
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم🌹🌹🌹 هیاهوی جهان یاد توام مهدی جان‌❤️ حدوداً یک صفحه مطالعهٔ مهدوی (ج دوم)_چندثانیه ب یاد امام زمان عج گروه در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/754581712Cb26259c366 👇👇 ۵۷. آیا میان «جهانی شدن» و «جهانی سازی» فرقی هست؟ آیا این روند، به حکومت حضرت منتهی می‌شود یا خیر؟  پاسخ←جهانی شدن، یعنی حرکت همة جوامع به سوی جهانی وحدت یافته که همه چیز در سطحِ جهانیِ آن، مطرح می‌شود. در حقیقت، جهانی شدن به معنای آزادی مطلق کسب و کار، برداشته شدن همة موانع جریان یافتن سهل و آسان سرمایه و نفوذ آن در همة عرصه ها، حرکت روان اطلاعات و امور مالی و خدماتی، تداخل فرهنگ ها، آن هم به سوی یکسان شدن است. تمام این امور در مقیاس جهانی رخ می‌دهد و هدف آن، دستیابی به بازار واحد جهانی فارق از موانع تولید و سرمایه گذاری و خدمات و اشتغال خواهد بود.  در این پروسه، جهانی شدن اقتصاد، مهم بُعد است و سیاست و فرهنگ تا حد زیادی تحت تأثیر نظام سرمایه داری می‌باشد. همچنین جهانی شدن، یک روند و حرکت تدریجی، طبیعی و تکاملی برای ایجاد جهانی با ارزش‌های مشترک و احترام به مبانی فرهنگی دیگران است. امروزه این روند طبیعی به سوی اهداف خاص اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی قدرت‌های سلطه جو سوق داده شده است.  قدرت‌های پیشرفته غربی و صاحبان شرکت‌های بزرگ اقتصادی تجاری و … این روند را در خدمت منافع خود گرفته، به نوعی خود را به این فرایند طبیعی (جهانی شدن) تحمیل کرده اند. آن‌ها به نوعی جهانی کردن را به میل خود و در جهت اهداف خود پدید آورده، سیر طبیعی آن را دچار انحراف کرده اند. به این پروژه جدید «جهانی سازی» گفته می‌شود.  به عبارت دیگر جهانی شدن یک سیر و روند طبیعی برای حرکت جوامع به سوی فناوری پیشرفته و استفاده بهینه از قابلیت‌های علمی و طبیعی در پرتو استعداد‌های انسانی است؛ اما وقتی این حرکت و روند طبیعی در اختیار تفکر عده ای خاص قرار گیرد و به نوعی با اعمال اراده، این مسیر طبیعی را به سوی اهداف خاص و از پیش تعیین شده سوق دهند، این حرکت را از جهانی شدن به جهانی سازی تبدیل کرده اند؛ برای مثال می‌توان از «انرژی اتمی» را که در اختیار قدرت‌های خاصی قرار دارد، نام برد. امروزه جهانی سازی دقیقاً همان غربی سازی و آمریکایی سازی است؛ یعنی تحت سلطه قرار دادن کل جهان از سوی آمریکا با در اختیار گرفتن اهرم‌های تعیین کننده در اقتصاد جهانی و سیاست جهانی. در نهایت، فرهنگ آمریکایی به عنوان یک پروژه نهایی در دستور کار قرار می‌گیرد.  قابل توجه، اینکه می‌توان حکومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام را در راستای جهانی شدن تلقی کرد و در صورت عدم انحراف اساسی در مسیر آن، می‌توان آن را منتهی به حکومت عدل جهانی حضرت مهدی علیه السلام دانست که حاکمیت عدالت در همة ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و … است؛ اما جهانی سازی که برنامه ای بر اساس منافع و اهداف قدرت‌های سلطه در جهان است، به هیچ وجه نمی تواند با حکومت مهدوی و اهداف و برنامه‌های آن هماهنگ باشد؛ بلکه یکی از اهداف اساسی حکومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام قطع هرگونه سلطه فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی از سوی قدرت‌های استعمارگر و ظالم در جهان خواهد بود.  در نتیجه باید گفت حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بنا بر آیات و روایات، حتمی است؛ لذا اگر جهانی شدن به آن سمت حرکت کند، حضرت برای تشکیل حکومت جهانی خود، موانع کمتری دارد وگرنه حضرت برای این کار بزرگ، موانع بیشتری سر راه خود خواهد داشت. [۱] ـ........................‌ [۱]: برای مطالعات بیشتر دربارة جهانی شدن، ر. ک: الف. کتاب‌ها جهانی شدن، فرهنگی آزمونی برای تمدن‌ها ؛ ژرارلوکلر، ترجمه سعید کامران؛ آینده جهان، رحیم کارگر؛ جهانی شدن قتل عام اقتصادی ؛ فریبرز رئیس دانا؛ جهانی شدن قدرت و دموکراسی ؛ مارک پلاتنر، ترجمه سیروس فیضی؛ برندگان و بازندگان جهانی شدن ؛ لستر تارو، ترجمه مسعود کرباسیان؛ جهانی شدن و جنگ ؛ ترجمه لطفعلی سمینو؛ فصلنامه انتظار، شماره ۶، مقاله «جهانی شدن و حکومت حضرت مهدی علیه السلام »؛ فصلنامه انتظار، شماره ۷، و....... منابع فوق در کتابخانه مرکز تخصصی مهدویت قم موجود است. 🖤 علیه السلام تسلیت
3.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سهم من از غدیر 🔸مشارکت در ایستگاه صلواتی عید غدیر 📌هر سهم ٢۵٠ هزار تومان عید غدیر، رکن شیعه است. چقدر حاضریم برای مذهب مون و اعتقادمون هزینه کنیم؟! شماره کارتِ هیات بیت الحسن علیه السلام 502‪9087001441800‌
بسم الله الرحمن الرحیم🌹🌹🌹 هیاهوی جهان یاد توام مهدی جان‌❤️ حدوداً یک صفحه مطالعهٔ مهدوی (ج دوم)_چندثانیه ب یاد امام زمان عج گروه در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/754581712Cb26259c366 👇👇 ۵۸. ظهور، چگونه می‌تواند خاستگاه ارادی داشته باشد؟  پاسخ←تحقق این امر، دلایل مختلفی دارد؛ از جمله اینکه: در فطرت انسان ها، حق طلبی و عدالت خواهی نهفته شده است. در درون جان و خمیر مایه آنان رشد و تعالی، مهر ورزی و نیک خواهی، آسایش و آرامش همگانی، بیزاری از ظلم و فریب کاری، نفرت از تباهی و آلودگی نهادینه شده است. انسان ها، واقعاً زیبایی و رفاه را برای همه خواسته، از مشکلات و کاستی‌های دیگران رنج می‌برند؛ لذا هنگام بروز بلا ها، به یاری یک دیگر برمی خیزند. طبیعی است انسانی که دارای حیات اجتماعی است، زمانی می‌تواند به امیال فطری خود پاسخ دهد که جامعه، تحت مدیریت صحیح قرار گیرد. آدمی وقتی می‌بیند مکتب‌های دست ساز بشر و حاکمیت انسان‌های بریده از خدا، نه تنها نتوانسته اند محیط مطلوب را فراهم آورد؛ بلکه با فراوانی ظلم و فساد، درد‌های بی شماری را بر او تحمیل کرده اند، از درون جان، آرزو می‌کند که روزی انسان کامل بیاید و در سایه سار حکومتش، حقیقت زیبایی خویش را جلوه گر سازد؛ بنابراین ظهور امام مهدی علیه السلام امری است که فطرت، آن را می‌طلبد و خداوند در پاسخ به این نیاز فطری، ظهور منجی را نوید داده است. اگر از راه عقل بخواهیم به این مطلب بنگریم، می‌توانیم بگوییم: یکی از صفات زیبای الهی، لطف است. هرجا فیض الهی امکان داشته باشد، لطف او می‌طلبد که این فیض را برساند؛ از این رو امامت طبق تعریف شیعه پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم معنا پیدا می‌کند؛ چرا که وجود امام و راهبری او، انسان را به خدا نزدیک تر و از معصیت دورتر می‌کند. حال اگر مردم به گونه ای آمادة پذیرش مدیریت و حاکمیت امام معصوم شدند، تا در سایه حکومت او، به سوی تعالی و قرب الهی حرکت کنند، لطف خدا می‌طلبد ظهور چنین فردی را رقم بزند. 
بسم الله الرحمن الرحیم🌹🌹🌹 هیاهوی جهان یاد توام مهدی جان‌❤️ حدوداً یک صفحه مطالعهٔ مهدوی (ج دوم)_چندثانیه ب یاد امام زمان عج گروه در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/754581712Cb26259c366 👇👇 ۵۹. آیا صحیح است که در عصر ظهور، پستی و بلندی‌های زمین رفع شده، بُعد مسافت، مانع دید نخواهد شد؟  مرور روایات مهدویت نشان می‌دهد موانع ظهور امام دوازدهم علیه السلام رو به کاهش نهاده است و در آستانه ظهور، به طور کامل از بین خواهند رفت؛ به همین لحاظ می‌توان از مضمون سؤال که از روایات مهدویت برداشت شده است، چنین استفاده نمود بینش و بصیرت جامعه افزایش می‌یابد و از جایگاه امام عصر علیه السلام آگاهی می‌یابند وبه بهترین شکل اورا حس می‌کنند؛ گویی او را می‌بینند و مانعی از شناخت امام پیش روی جامعه قرار نمی گیرد. در حدیثی از امام صادق علیه السلام آمده است:  وهو الذی تطوی له الأرض ویذل له کل صعب؛ [۱]  حضرت مهدی علیه السلام همان شخصیتی است که زمین برای او به حرکت در می‌آید و مانعی مقابل ظهور او تاب نمی آورد.  طبق این روایت، می‌توان گفت حرکت زمین کنایه از پذیرش حکومت آن حضرت در حد گسترده و نامحدود است؛ چرا که با ارتقاء دیدگاه جامعه و رشد فکری انسان ها، مقابل اندیشه مهدویت و حکومت امام دوازدهم علیه السلام مقاومت نخواهد شد.  گویی همه پستی و بلندی‌های آن کنار رفته اند تا جامعه شاهد تحقق عدالت در سرتا سر جهان باشد؛ به همین روی تعبیر روایت، کنایه از فراگیر بودن حکومت امام دوازدهم علیه السلام و ظهور او خواهد بود. بعید می‌نماید در عصر ظهور، ظاهر زمین تغییر یافته، پستی و بلندی آن دچار تحول غیر طبیعی شود. ـ......................... [۱]:رک: کمال الدین، ص۳۷۸
بسم الله الرحمن الرحیم🌹🌹🌹 هیاهوی جهان یاد توام مهدی جان‌❤️ حدوداً یک صفحه مطالعهٔ مهدوی (ج دوم)_چندثانیه ب یاد امام زمان عج گروه در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/754581712Cb26259c366 👇👇 ۶۰. ولادت امام دوازدهم علیه السلام چگونه اثبات می‌شود؟  ولادت امام دوازدهم علیه السلام از منظر شیعیان آن حضرت امری مسلم به شمار می‌آید؛ شهادت شاهدانی چون حضرت حکیمه خاتون دختر امام جواد علیه السلام گواه این ادعاست. [۱] از آن جا که ولادت امام دوازدهم علیه السلام به صورت پنهانی انجام گرفت بیم آن بود که شیعیان در شناخت آخرین حجّت پروردگار به اشتباه و گمراهی گرفتار آیند. امام عسکری علیه السلام وظیفه داشت تا فرزند خود را به گروهی از بزرگان شیعه و افراد مورد اعتماد معرفی کند تا آنان نیز خبر ولادت او را به دیگر پیروان اهل بیت علیهم السلام برسانند و بدین ترتیب ضمن معرفی آن بزرگوار، تهدیدی نیز متوجّه وجود آن آخرین سفیر حق نگردد.  «احمد بن اسحاق» که از بزرگان شیعه و پیروان ویژه امام یازدهم علیه السلام است می‌گوید:  خدمت امام عسکری علیه السلام شرفیاب شدم و می‌خواستم در مورد امام پس از او سؤال کنم؛ ولی پیش از آن که سخنی بگویم فرمود: «ای احمد! همانا خدای متعال از آن زمان که آدم را آفریده، زمین را از حجّت خود خالی نگذاشته است و تا قیامت نیز چنین نخواهد کرد! به واسطه حجّت خدا، بلا از اهل زمین برداشته می‌شود و [به برکت وجود او] باران باریده و بهره‌های زمینی بیرون می‌آید. »  عرض کردم: ای پسر رسول خدا! امام و جانشین پس از شما کیست؟!  آن حضرت با شتاب به درون خانه رفت و بازگشت در حالی که پسری سه ساله که رویش همانند ماه تمام می‌درخشید بر دوش خویش داشت و فرمود: «ای احمد بن اسحاق! اگر نزد خدای متعال و حجّت‌های او گرامی نبودی، این پسرم را به تو نشان نمی دادم! همانا او هم نام و هم کنیه رسول خداست و کسی است که زمین را از عدل و داد پر می‌کند همان گونه که از ظلم و ستم پر شده باشد. »  گفتم: سرور من! آیا نشانه ای هست که قلبم به آن آرام گردد؟!  [در این هنگام] آن کودک، لب به سخن گشود و به زبان عربی روان گفت:  «اَنا بَقیةُ اللّهِ فی اَرْضِهِ والمُنْتَقِمُ مِنْ اَعْدائِهِ... من بقیة الله در زمین هستم که از دشمنان خدا انتقام خواهم گرفت؛ ای احمد بن اسحاق، پس از این که با چشم خود می‌بینی در پی نشانه مباش!!»  احمد بن اسحاق گوید: پس [ از شنیدن این سخنان ]با شادمانی از خانه امام علیه السلام بیرون شدم.... [۲]  همچنین محمد بن عثمان [۳] و چند تن دیگر از بزرگان شیعه نقل می‌کنند:  چهل نفر از شیعیان نزد امام یازدهم گرد آمدیم. آن حضرت، فرزندش را به ما نشان داد و فرمود: «پس از من، این امام شما و جانشین من است. از او فرمان برید و بعد از من در دین خود پراکنده نشوید که هلاک خواهید شد و [ بدانید که ] پس از امروز او را نخواهید دید.... » [۴]  گفتنی است که یکی از برنامه‌های دینی و سنّت‌های سفارش شده، عقیقه کردن و ولیمه دادن برای نوزاد است و آن کشتن گوسفند و طعام دادن به گروهی از مردم است که برای سلامتی و طول عمر فرزند تأثیر فراوان دارد. امام حسن عسکری علیه السلام بارها برای فرزندش عقیقه کرد [۵] تا ضمن عمل به این سنّت نیکوی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم گروه‌های بسیاری از شیعیان را از ولادت امام دوازدهم آگاه سازد.  محمد بن ابراهیم گوید:  امام عسکری علیه السلام برای یکی از شیعیان خود، گوسفند سر بریده ای فرستاد و فرمود: «این از عقیقه فرزندم «محمد» است. » [۶]  ـ......‌‌ٕ‌‌................ [۱]: کمال الدین، ص۴۲۴.  [۲]: کمال الدین، ج ۲، باب ۳۸، ح ۱، ص ۸۰.  [۳]: او دومین نائب خاص امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در دوره غیبت صغری است که در بخش غیبت، شرح حال او خواهد آمد.  [۴]: کمال الدین، ج ۲، باب ۴۳، ح ۲، ص ۱۶۲.  [۵]: کمال الدین، ج ۲، باب ۴۲.  [۶]: کمال الدین، ج ۲، باب ۴۳، ح ۲، ص ۱۵۸.
بسم الله الرحمن الرحیم🌹🌹🌹 هیاهوی جهان یاد توام مهدی جان‌❤️ حدوداً یک صفحه مطالعهٔ مهدوی (ج دوم)_چندثانیه ب یاد امام زمان عج گروه در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/754581712Cb26259c366 👇👇 ۶۱. سیمای جهان در دوران پیش از قیام حضرت مهدی علیه السلام چگونه خواهد بود؟  جهان در آستانه ظهور را می‌توان چنین تصور کرد: گروهی از مردم برای کسب منافع بیشتر، به ظلم و ستم رو می‌آورند. اینان برای به دست آوردن امکانات بیشتر از هیچ جنایتی روی گردان نبوده، به استثمار مردم اقدام می‌کنند. [۱] در کنار استفاده از ابزار ظلم، فساد را نیز در جامعه رواج می‌دهند. آنان می‌کوشند با فریب مردم و کشاندن آنان به ورطه فساد، حاکمیت ظالمانه خود را ادامه دهند و در این راستا عده ای را به دامن فساد می‌کشانند؛ درنتیجه: وضع حکومت ها، استبدادی [۲] و افراد آن، فاسد و ظالم هستند و حکومت‌ها ضعیف و زودگذر و متزلزلند.  از اسلام و قرآن فقط اسمی باقی می‌ماند و مساجدِ زیبا، اما بدون جمعیت، فراوان است. [۳]  عواطف انسانی ضعیف می‌شود و رحم و دلسوزی وجود ندارد. انواع فساد‌های اخلاقی به صورت علنی و بدون نهی و جلوگیری در جامعه انجام می‌شود. [۴]  ترس و اضطراب، فراگیر و راه‌ها ناامن می‌شود. جنایت‌های هولناک صورت می‌گیرد و مردم، آرزوی مرگ می‌کنند. مرگ‌های ناگهانی و زلزله و جنگ و فتنه و بیماری و مرگ زیاد می‌شود. [۵] باران و محصولات کشاورزی کاهش یافته و رود‌ها و چشمه‌ها خشک می‌شوند و گرانی و فقر و گرسنگی و عدم رونق تجارت و بازار، بیداد می‌کند.  در مقابل این گروه، برخی دیگر از مردم که دین را ضامن سعادت، و دولت امام مهدی علیه السلام را شایسته جامعه و منزلت انسان‌ها می دانند، ضمن تقویت درونی باور‌های دینی، زمینه سازی برای دوران ظهور را سرلوحه برنامه‌های خود قرار می‌دهند. آن‌ها سعی می‌کنند مردم را با امام مهدی علیه السلام و واقعیت‌های حکومت او آشنا کنند تا آماده پذیرش ظهور شوند. [۶]  در آستانه ظهور، حرکت این دو گروه به اوج می‌رسد و هریک با تلاش فراوان می‌کوشند مردم را با خود هم رأی کنند. نتیجه این تقابل، خواست عمومی مردم برای ظهور است. [۷]  برابر با روایات مهدویت قطع به یقین خواسته مهدی یاوران تحقق می‌یابد.  ـ.............‌.‌‌ [۱]: ملاحم، ص۷۷.   [۲]: غیبت نعمانی، ص۲۵۳؛ غیبت طوسی، ص۲۷۴.   [۳]: بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۳۳.   [۴]: بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۸۰.   [۵]:بحارالانوار،ج۵۲، ص۳۸۰  [۶]: احتجاج، ج۲، ص۲۶۰؛ بحارالانوار، ج۲، ص۶.   [۷]: احقاق الحق، ج۱۳، ص۳۲۴.
بسم الله الرحمن الرحیم🌹🌹🌹 هیاهوی جهان یاد توام مهدی جان‌❤️ حدوداً یک صفحه مطالعهٔ مهدوی (ج دوم)_چندثانیه ب یاد امام زمان عج گروه در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/754581712Cb26259c366 👇👇 ۶۲. پیشرفت و شکوفایی علمی و معنوی در دوران ظهور حضرت مهدی علیه السلام چگونه خواهد بود؟  درباره شکوفایی و پیشرفت در جامعه پس از ظهور، به صورت عام و کلی به چند گزینه می‌توان اشاره کرد:  ۱. اجرای دستورات اسلام با عمل به کتاب خدا و احیای سنت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و از بین بردن بدعت ها.  امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود:  [حضرت مهدی] آنچه از کتاب و سنت مرده است را زنده می‌کند. [۱]  امیرالمؤمنین علیه السلام دربارة آموزش قرآن؛ فرمود:  گویی شیعیانم را می‌بینم که در مسجد کوفه، گرد آمده اند و با برپایی چادر هایی، قرآن را به همان ترتیبی که نازل شده است، به مردم آموزش می‌دهند. [۲]  همچنین آن حضرت دربارة توجه به عبادت فرمود:  مردم در روزگار مهدی به عبادت و دین، روی می‌آورند و نماز را به جماعت برگزار می‌کنند. [۳]  دربارة رشد اخلاق و صفات پسندیده و از بین رفتن رذایل و صفات ناپسند، از امیرالمؤمنین علیه السلام چنین نقل شده است:  هنگامی که قائم ما قیام کند، کینه‌های بندگان از یک دیگر از دل هایشان زدوده می‌شود.  در روایتی امام باقر علیه السلام فرمود:  هنگامی که قائم ما قیام کند، دستش را بر سر بندگان می‌گذارد و اخلاقشان را به کمال می‌رساند. [۴]  ۲. شکوفایی علم و دانش  امام صادق علیه السلام می‌فرماید:  دانش، ۲۷ حرف است و همه آنچه پیامبران آورده اند، فقط دو حرف از آن است و مردم تا کنون جز با آن دو حرف با حرف‌های دیگر آشنایی ندارند. هنگامی که قائم قیام کند، ۲۵ حرف دیگر را بیرون می‌آورد و میان مردم، نشر و گسترش می‌دهد. آن دو حرف را نیز ضمیمه کند و مجموع ۲۷ حرف را میان مردم گسترش می‌دهد. [۵]  امام باقر علیه السلام دربارة فراگیری حکمت فرمود:  در روزگار مهدی علیه السلام به اندازه ای به شما حکمت و فهم داده می‌شود که یک زن در خانه اش، طبق کتاب خدا و سنت پیامبر قضاوت می‌کند. [۶] نیز فرمود: در زمان او به شما حکمت داده می‌شود. [۷]  ۳. امنیت فراگیر در عرصه‌های مختلف  خداوند می‌فرماید:  و لیبدلنهم من بعد خوفهم امناً؛ ترسشان را به امنیت و آرامش مبدل می‌کند. [۸]  ۴. اقتصاد شکوفا و سالم  امام صادق علیه السلام فرمود: «در دولت مهدی علیه السلام ربا از بین می‌رود». [۹]  دربارة عمران و آبادی، امام باقر علیه السلام فرمود:  در زمان حکومت مهدی علیه السلام روی زمین، ویرانه ای باقی نمی ماند، مگر آنکه آباد می‌شود». [۱۰]  همچنین محصولات کشاورزی فراوان می‌شود.  پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:  رودخانه ها، پر از آب می‌شوند و چشمه سار‌ها به جوشش آمده، لبریز می‌گردند. زمین، چند برابر محصول می‌دهد. [۱۱]  ۵. سلامتی جسم و روان  امام باقر علیه السلام فرمود: هر کس قائم را درک کند، اگر به بیماری دچار شود، شفا یابد و چنانچه دچار ناتوانی باشد. توانا و نیرومند شود. [۱۲] ـ............ [۱]: نهج البلاغه، خطبه ۱۳۸. [۲]: همان، ج۵۲، ۳۶۴.   [۳]: عقد الدرر، ص۱۵۹.   [۴]: بحار الانوار، ج۵۲، ص۳۳۶.   [۵]: بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۳۶.   [۶]: بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۵۲. [۷]: بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۵۲.   [۸]: نور: ۵۵.   [۹]: منتخب الاثر، ص۴۷۴.   [۱۰]: منتخب الاثر، ص۶۰۶. [۱۱]: بحار الانوار، ج۵۲، ص۳۰۴.  [۱۲]: بحار الانوار، ج ۵۲، ص۳۳۵.
بسم الله الرحمن الرحیم🌹🌹🌹 هیاهوی جهان یاد توام مهدی جان‌❤️ حدوداً یک صفحه مطالعهٔ مهدوی (ج دوم)_چندثانیه ب یاد امام زمان عج گروه در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/754581712Cb26259c366 👇👇 ۶۳. وظیفه جامعه اسلامی در برابر اخباری که از سوی حضرت مهدی علیه السلام می‌رسد، چیست؟  خبرهایی که از ناحیه حضرت مهدی صادر می‌شود، بر دو گونه اند:  دستة ا ول خبرهایی هستند که به صورت مکتوب، ثبت و ضبط شده است. صحت و سقم این گونه اخبار با سنجش و بررسی آن‌ها در علم حدیث شناسی و علم رجال، مشخص خواهد شد.  دستة دوم، خبرهایی اند که در هیچ یک از منابع حدیثی و روایی یافت نمی شود و چه بسا به صورت یک ادعا مطرح شوند. در این صورت چنانچه این خبر مطابق آموزه‌های مهدوی، هماهنگ با آیات قرآن و سنت و سیره و روش و منش اهل بیت علیهم السلام و نیز قابل تطبیق با واقعیات تاریخی باشد، می‌توان آن را پذیرفت لکن همان گونه که از ناحیه امام دوازدهم عجل الله تعالی فرجه الشریف توصیه شده است؛ شایسته است منتظران آن حضرت در این گونه موارد به علما مراجعه نمایند. [۱] در غیر این صورت، دلیلی بر پذیرش آن‌ها وجود ندارد. امام صادق علیه السلام در پاسخ سؤال مفضل بن عمر از کیفیت برخورد با این گونه ادعاها فرمود:  هرگاه شخصی مدعی مهدویت شد، از او چیزهایی را سؤال کنید که مانند او پاسخ می‌دهد (با مقایسه پاسخ او نسبت به کلام امام علیه السلام او را مورد سنجش قرار دهید). [۲]  بنابراین بایسته است اخبار با آموزة مهدویت مقایسه شوند. چنان چه هماهنگی بین این گونه اخبار و آموزه مهدویت نباشد، دلیلی بر پذیرش آن‌ها وجود ندارد. شایان ذکر است در نظر گرفتن ویژگی‌های شخصی حضرت برای تشخیص چهره مدعی از چهره واقعی نیز لازم است؛ چرا که ممکن است در پاره ای موارد، سخنی هماهنگ با مهدویت از سوی غیر امام صادر شود. به همین لحاظ هوشیاری در این گونه اخبار نیز زینت بخش فراست و زیرکی منتظران خواهد بود. ـ....................... [۱]: کمال الدین، ص۴۸۴. [۲]: ر. ک: کافی، ج۱، ص۳۴۰.
به نظر میاد داریم بازی میخوریم ! باید به همه چیز مشکوک بود مگر اینکه خلافش ثابت شه. نقاشی روی صورت بچه ها شروع پدیده ی شدن هاست ! 🧛 به طور سراسری آگاه سازی کنید که توی مراسمات مذهبی مون این پدیده رو اجرا نکنن ! توی جشن 10 کیلومتری غدیر قراره این اتفاقات بیفته ! « اصلا جشن تبلیغ ولایت ست نه تبلیغ حیوانات متعدد روی صورت کودکان معصوم » که شاخ‌ و‌ دم نداره ...
بسم الله الرحمن الرحیم🌹🌹🌹 هیاهوی جهان یاد توام مهدی جان‌❤️ حدوداً یک صفحه مطالعهٔ مهدوی (ج دوم)_چندثانیه ب یاد امام زمان عج گروه در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/754581712Cb26259c366 👇👇 ۶۴. در نامه حضرت مهدی علیه السلام به شیخ مفید به چه مطالبی اشاره شده است؟  نامه‌های حضرت به شیخ مفید که در منابع شیعی نقل شده، سه مورد است که یکی در ماه صفر_سال۴۱۰ق و دیگری در شوال ۴۱۲ق و توقیع سوم، در ذیحجه ۴۱۲ق صادر شده است. در توقیع سوم آمده است:  «اما بعد، سلام بر تو ای دوست با اخلاص در دین که در اعتقاد به ما از روی علم و یقین امتیاز داری! در منظر تو، خداوندی را که جز او خدایی نیست، سپاس گزارده و از [سوی] او بر آقا و مولا و پیامبرمان حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و نیز خاندان پاکش درود و رحمت فرستادیم.  تو را که برای یاری حق، [کار می‌کنی] خداوند توفیقت را دوام بخشد و پاداشت را به سبب سخنانی که با صداقت از جانب ما می‌گویی افزون گرداند، آگاه می‌کنیم که به ما اجازه داده شده که تو را به شرافت مکاتبه مفتخر سازیم و موظف کنیم که آنچه به تو می‌نویسیم به دوستان ما که نزدت هستند، برسانی. تا خداوند به اطاعت از خود گرامی شان بدارد و با حراست و عنایت خود، امورشان را کفایت نموده، مشکلات شان را برطرف سازد.  پس تو که خداوند با یارانش در برابر دشمنان که از دینش خارج شده اند، تأییدت نماید به آنچه که یادآور و متذکر می‌شوم، متوجه باش و در رساندن و ابلاغ آن به کسانی که به آنها اعتماد داری، طبق آنچه که برای تو اگر خدا بخواهد ترسیم و تعیین می‌کنیم، عمل نما.  ما اگرچه هم اکنون در مکانی دور از جایگاه ستمگران، سکنی گزیده ایم که خداوند صلاح ما و شیعیان با ایمان ما را مادامی که حکومت دنیا به دست تبهکاران است، در این کار به ما ارائه فرموده است؛ در همه حال بر اخبار و احوال شما آگاهیم و هیچ چیزی از اوضاع شما برای ما پنهان و مخفی نیست. از لغزش‌هایی که از برخی شیعیان سر می‌زند از وقتی که بسیاری از آنان میل به بعضی از کارهای ناشایسته نموده اند که نیکان گذشته از آن احتراز می‌نمودند و پیمانی را که از آنان برای توجه به خداوند و دوری از زشتی‌ها گرفته شده است را پشت سر انداخته اند، اطلاع داریم. گویی آنان نمی دانند که ما شما را ر‌ها نکرده و یادتان را از خاطر نبرده ایم که اگر جز این بود، بلا‌ها و مصیبت‌ها بر شما فرود می‌آمد و دشمنان، شما را ریشه کن می‌کردند؛ پس تقوای الهی را پیشه کنید و ما را یاری دهید تا از فتنه‌هایی که به شما روی آورده، نجاتتان دهیم؛ فتنه و آشوبی که هر کس مرگش فرا رسیده باشد، از آن دور نماند و هر آنکه به آرزوی خود رسیده باشد، از ورطة آن به سلامت می‌رود و آن فتنه، نشانة نزدیکی حرکت و جنبش ما و آگاه کردن شما به امر و نهی ما است. خداوند نور خود را تمام خواهد کرد، گرچه مشرکان را خوش نیاید.  به تقیه چنگ زنید؛ چرا که هر آتشی که جاهلیت را برافروزد، گروه‌های اموی آن را شعله ور ساخته و با آن، گروه هدایت شده را بیمناک سازند. من عهده دار نجات کسی هستم که در آن فتنه برای خود مقام و جایگاهی نجوید و در عیب جویی از آن، به راهی پسندیده گام گذارد.  از حادثه ای که هنگام فرا رسیدن جمادی الاولی در همین سال روی خواهد داد، عبرت گیرید و از خوابی که شما را فرا گرفته است، برای حوادث بعدی آماده و بیدار شوید. به زودی از آسمان، نشانه روشن و آشکار و از زمین نیز علامتی همانند آن برای شما پدیدار می‌شود. در مشرق زمین حوادثی غمبار و نابسامان، روی خواهد داد و بعد از آن، گروه‌هایی که از اسلام روی گردانیده، خروج کرده اند، بر عراق سلطه خواهند یافت و بر اثر بدکاری و سوء اعمال آنان، اهل عراق، دچار سختی معیشت می‌گردند. پس از مدتی، با هلاکت و نابودی فرمانروایی بدکار، ناراحتی‌ها برطرف می‌شود و سپس پرهیزکاران نیکوکار از هلاکت و نابودی [او] شاد می‌گردند.  کسانی که از گوشه و کنار دنیا به حج می‌روند، به همة آرزو‌ها و اهداف خود می‌رسند و هرچه می‌خواهند در دسترس آن‌ها وجود خواهد داشت. ما نیز در آن وقت برای آسان کردن حج آنان بر طبق دلخواهشان، برنامه داریم که با انسجام و نظم ظاهر می‌شود.  بنابراین، هر یک از شما باید کاری کند که وی را به محبت و دوستی ما نزدیک نماید و از آنچه خوشایند ما نیست و باعث کراهت و خشم ما است، دوری گزیند؛ زیرا امر ما ناگهان فرا می‌رسد؛ هنگامی که توبه و بازگشت برای کسی سودی ندارد و پشیمانی او از گناه، وی را از کیفر ما نجات نمی بخشد.  خداوند، راه رشد و هدایت را به شما نشان دهد و به لطف و رحمت خود، وسایل توفیق را برایتان فراهم فرماید! [۱] ـ................. [۱]: احتجاج، ج۲، ص۵۹۶.