eitaa logo
مدرسه شناص
629 دنبال‌کننده
406 عکس
141 ویدیو
67 فایل
🔰مدرسه شناخت صحنه برای فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی 🔍مدرسه شناص؛ دریچه‌ای به صحنه تقابل تمدنی (shenasschool.ir) 🔸️ارتباط با ما: @a_bakhtiari_08
مشاهده در ایتا
دانلود
🪧 | 🔰 سنت پیروزی حق بر باطل در آیات و روایات ➖ بشارت قرآن بر پیروزی مستضعفان ▫️شماره هشتم ✍️ محمدتقی احمدی پور و معصومه خوئینی 🗃️ منبع: نشریه پژوهش‌های اجتماعی اسلامی، شماره 126 ◇【 @shenasschool 】◇
📕 | 🔰اهم شایعات و اخبار جعلی در ۲۴ ساعت گذشته 📆 انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ 1️⃣ بازداشت و شکستن بینی دو دانشجو توسط نیروهای امنیتی در تجمعات کوی دانشگاه علیه قتل امیرمحمد خالقی توسط سارقین ▫️ هدف: تهییچ مردم برای توسعه تنش‌ها در تهران و تبدیل آن به تجمعات سراسری ▫️ بستر انتشار: تلگرام/اینستاگرام ▫️ سطح انتشار: ملی 2️⃣ نقض آتش‌بس توسط حماس با تعویق آزادی اسرای اسرائیلی ▫️ هدف: باورسازی توجیه‌پذیر بودن حملات احتمالی ارتش اسرائیل به غزه ▫️ بستر انتشار: تلگرام/اینستاگرام ▫️ سطح انتشار: ملی/ بین‌المللی 3️⃣ تلاش ایران برای تولید 60 درصدی اورانیوم به منظور رسیدن به سطح ساخت سلاح هسته ای به گفته مدیرکل آژانس انرژی اتمی ▫️ هدف: باورسازی اهتمام مسئولان نظام به ساخت بمب هسته‌ای برخلاف ادعای مطرح شده توسط آنان ▫️ بستر انتشار: تلگرام/اینستاگرام ▫️ سطح انتشار: ملی/ بین‌المللی 4️⃣ سرکوب معترضین در دهدشت استان کردستان و ایجاد فضای شدید امنیتی و حضور گسترده ماموران در میدان مرکزی این شهر ▫️ هدف: باورسازی نقض گسترده حقوق بشر در کشور ▫️ بستر انتشار: تلگرام/اینستاگرام ▫️ سطح انتشار: ملی 5️⃣ استفاده ایران از هواپیماهای غیرنظامی خود برای قاچاق وجوه نقد به بیروت ▫️ هدف: باورسازی اهتمام نظام به توسعه تنش در منطقه خاورمیانه از طریق شبه نظامیان طرفدار خود ▫️ بستر انتشار: تلگرام/اینستاگرام ▫️ سطح انتشار: ملی/ بین‌المللی 🗃https://ble.ir/rasadefori/1192742278958689261/1739644462199 ◇【 @shenasschool 】◇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | 🔰مقابله با تهدید نرم افزاری دشمن رهبر انقلاب: صاحبان دستگاه‌های تبلیغاتی،‌ صاحبان بیان، صاحبان قلم،‌ اصحاب هنر و دانش و مسئولان دستگاه‌های رسمی رسانه و آموزش و هنر و آحاد جوانانی که با فضای مجازی ارتباط دارند،‌ باید تمرکز خود را برای مقابله با تهدید نرم‌افزاری دشمن قرار دهند. ۱۴۰۳/۱۱/۲۹ 🗃Farsi.Khamenei.ir ◇【 @shenasschool 】◇
📕 | 🔰 ویژه‌نامه مردمک (۱۰): مهاجران افغانستانی و سایر اتباع خارجی ➕ مشاهدات و تحلیل‌های میدانی 🔸 در این شماره از ویژه‌نامه مردمک، جمعی از برادران و خواهران فعال در مجامع استانی و تخصصی "جبهه مردمی فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی" هریک از دریچه منطقه جغرافیایی و حیطه تخصصی خودشان به توصیف مردم‌نگارانه از واکنش‌ها و نگرش‌های مردم به و ساير اتباع خارجى پرداخته‌اند و در این زمینه، نظرات اصحاب اندیشه آن مجامع را جمع‌آوری نموده‌اند. این نوشتار حاصل جمع‌بندی و تدوین مشاهدات و گزارش‌های ایشان می‌باشد که توسط "مدرسه شناص" در راستای نزدیک شدن به شناخت صحیحی از وضعیت میدانی این پدیده و مربوط به آن منتشر شده است. 📥 دانلود فایل مردمک ۱۰ ◇【 @shenasschool 】◇
مردمک 10 ، مهاجرین.pdf
2.8M
📕 | 🔰 ویژه‌نامه مردمک (۱۰): مهاجران افغانستانی و سایر اتباع خارجی ➕ مشاهدات و تحلیل‌های میدانی ◇【 @shenasschool 】◇
📕 | 🔰صلح آمیزترین انقلاب مدرن! 🖊 دکتر میثم مهدیار 🔺۱-انقلاب اسلامی نه صرفا در جهان سیاست بلکه در نظریه های جامعه‌شناسی هم زلزله‌ای درانداخت. تا قبل از آن تبیین‌ نظری انقلاب‌های بزرگ صرفا به عوامل اقتصادی، ساختاری و یا روانشناختی محدود می‌شد. تدا اسکاچپول یکی از مهمترین نظریه پردازان این حوزه بعد از پدیده انقلاب ایران با تجدید نظر در نظریات سابق خود، در مقاله‌ای انقلاب اسلامی را موجد تولد نسل چهارم نظریه‌های انقلاب یعنی نظریه‌های فرهنگی عنوان کرد. در واقع یکی از اصلی‌ترین عواملی که برای ناظران غربی جدید بود فراگیری انقلاب و از آن مهم‌تر فرم صلح آمیز بسیج انقلابی در آن بود. 🔸۲-در حالیکه گفته می‌شد حتی در انقلاب‌های کبیر از فرانسه تا روسیه حداکثر ۱۰ الی ۱۵ درصد مردم مشارکت داشته‌اند اما در انقلاب ایران از مرکز تهران که راهپیمایی‌های میلیونی تاسوعا و عاشورا در آن زبانزد رسانه‌های جهان شده بود تا دور افتاده‌ترین روستاها نیز درگیر تظاهرات و مبارزه انقلاب شده بودند. ( مثلا نگاه کنید به روزهای انقلاب:‌ چگونه زنان یک روستا در ایران انقلابی شدند؟ نوشته مری هگلند، انتشارات ترجمان) میشل فوکو و لیلی عشقی که خود از مهد انقلاب‌های مدرن ناظر انقلاب اسلامی بودند از آن با «انقلابی با حضور همه» یاد می‌کنند. 🔸۳-مهمتر اینکه این فراگیری که اقشار و طبقات و گروه‌های مختلف فکری و سیاسی و فرهنگی را در بر داشت با کمترین میزان خشونت انقلابی نسبت به دیگر انقلاب‌های مدرن در قرن بیستم و قبل از آن به وقوع پیوست. در حالیکه در انقلاب‌های دیگر خشونت انقلابی به ده‌ها هزار می‌رسید در انقلاب ایران این مقدار صرفا به محاکمه ده‌ها تن از دست‌اندرکاران اصلی جنایات رژیم قبل محدود مانند. بنا بر اسناد موجود حتی بسیاری از کارمندان اداری (‌و نه عملیاتی) دستگاه‌ اطلاعاتی رژیم پهلوی (‌ساواک)‌ هم بعد از انقلاب به سرکار خود بازگشتند. در واقع برخلاف تصویرسازی‌های گفتمان غالب جامعه‌شناسی در ایران ( گفتمان استبداد تاریخی) که فرهنگ سنتی و عامه ایرانیان را فرهنگی غیر روادار، غیر مشارکتی، ستیزه‌جو و غیر عقلانی تصویر کرده و می‌کنند ایرانیان در یکی از بحرانی‌ترین لحظات تاریخی این کشور رفتاری کاملا صلح آمیز و مشارکتی از خود بروز دادند. 🔸۴-به عبارت دیگر انقلاب‌های کبیر اگرچه گسستی سیاسی نسبت به گذشته محسوب می‌شوند اما حداقل فرم آن‌ بازتاب دهنده فرهنگ تاریخی ملت‌های انقلابی است. رهبر اسلامی این انقلاب خود برآمده از فلات مرکزی ایران و شهر خمین (‌منطقه کمره) بود که امثال جواد صفی‌نژاد و مرتضی فرهادی مردم شناسان بوم‌گرای ایرانی در آثار مختلفشان (از جمله کمره نامه و فرهنگ یاریگری در ایران از مرتضی فرهادی) جلوه‌های مختلف فرهنگ غنی مشارکتی آن را به تصویر کشیده بودند. در کوران انقلاب گروه‌های مختلف چریکی چپ و یا مسلمان بارها در ملاقات با او به عنوان رهبر انقلاب می‌خواستند برای مبارزه چریکی و مسلحانه خود مشروعیت کسب کنند اما امام خمینی زیر بار نرفت و بر مبارزه انقلابی صلح آمیز و فرم راهپیمایی‌های گسترده خیابانی و تبلیغ انقلابی چهره به چهره تاکید داشت. 🔸۵-این فرم صلح آمیز ریشه در تاریخ فرهنگی ایران داشته و دارد. بی دلیل نیست که عمده قله‌های ادبی جهان از این خاک برخاسته‌اند و مانند حافظ و سعدی و مولانا و فردوسی نادی مهر و دوستی و فتوت و داد و دهش بوده‌اند. بی علت نیست که ایرانیان در یک مشارکت جمعی در جنگ تحمیلی ۸ساله توانستند با دست خالی در مقابل یک دنیا تجهیزات و حمایت مقاومت کنند. بی دلیل نیست که در سیل و زلزله و کرونا بیشترین کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی در ایران شکل می‌گیرد. همین ماه‌های گذشته زنان و مردان ایرانی در اوج تحریم‌های ظالمانه غربی از طریق پویش ایران همدل خود بیش از هزار و پانصد میلیارد تومان به جنگ زدگان لبنانی کمک کرده‌اند. 🔸۶-با این همه متاسفانه «جامعه شناسی ایرانیان» بدون در نظر گرفتن چنان تاریخی و چنین ظرفیت‌هایی به بیراهه رفته و خواهد رفت. 🗃@esharat_57 ◇【 @shenasschool 】◇
📕 | 🔰رهبر انقلاب: عصبانیت مستکبرین عالم از جمهوری اسلامی بخاطر این است که زیر بار تحمیل و اسارت نمی‌رود 🔹️رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی: ✏️انقلاب ما به معنای حقیقی کلمه مبارزه‌ی نور با ظلمت بود، مبارزه‌ی حق با باطل بود، انقلاب درصدد اعتلای ایران، اعتلای ملت ایران و عظمت آینده‌ی ایران و نشان دادن هویت ملت ایران بوده امروز هم همان است. بحمداللّه تا امروز موفق شدیم، تا امروز در این راه توانستیم پیش برویم بله به اهدافی که انقلاب برای ما ترسیم کرده بطور کامل دست پیدا نکردیم. ✏️ما امروز در زمینه‌ی عدالت عقبیم، در زمینه‌ی شکافهای اجتماعی عقبیم، در بعضی از مسائل گوناگون اصولی عقبیم که باید تلاش بیشتری کنیم، پیش برویم. لکن انقلاب توانسته است خود را بعنوان یک هویت مستقل، بعنوان یک پایگاه عظیم و امیدبخش برای ملتهای منطقه بلکه حتی برخی از ملتهای فرامنطقه حفظ کند، نگهدارد عصبانیت مستکبرین عالم و مستعمرین عالم و عناصر پلیدی که زیر نامهای خوب دارند جنایت میکنند عصبانیت اینها از جمهوری اسلامی بخاطر همین است که جمهوری اسلامی توانسته بماند، توانسته بایستد، توانسته مشت محکم خود را به اینها نشان بدهد. ✏️بعضی در تحلیلهای ناقص دوست میدارند این‌جور وانمود کنند که ملت ایران خودش به دست خودش دشمن درست میکند این‌جور نیست. اگر شما می‌بینید دستگاههای سیاستگذار آمریکای جبار علیه ملت ایران بطور دائم دارند تلاش میکنند این دشمنی با ملت ایران بخاطر این نیست که شما مرگ بر آمریکا میگویید، این بخاطر این است که ایران توانسته است به همت این مردم، به فداکاری این مردم خودش را از یوغ اسارت قدرت استعمارگر خارج کند بخاطر این است. از ملت ایران عصبانی هستند بخاطر اینکه زیربار تحمیل آنها نمیرود. ✏️اینها نمیتوانند ببینند یک ملتی مثل ملت ایران بر روی پای خودش بایستد، علیه ظلم آنها، علیه دخالت آنها، علیه تجاوز آنها اعتراض کند نظام تشکیل بدهد و این نظام را بتواند چهل و چند سال نگه دارد و روز به روز قوی‌تر کند. ۱۴۰۳/۱۱/۲۹ 🗃Farsi.Khamenei.ir ◇【 @shenasschool 】◇
🔰 پرمخاطب‌ترین تولیدات رسانه‌ای در دی ماه ۱۴۰۳ 🔺جوکر۲؛ همچنان در صدر 📊 نتایج موج چهارم مخاطب‌سنجی ماهیانه تولیدات رسانه‌ای توسط متا منتشر شد. این داده‌ها در دی ماه ۱۴۰۳ و در بستر پانل ملی متا (مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)) جمع‌آوری شده است. 🗃 @rushdisu ◇【 @shenasschool 】◇