فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹اسم اعظم و شفاعت
عبد صالح خدا ایت الله مبشر کاشانی :
باید اذن باشد برای شفاعت؛ شخص بیمار دلش میخواهد که شفا پیدا کند ولی ، خداوند اذن نمی دهد...
برخی از اولیا خدا بعد از فوتشان گفته اند ، یکی از چوب هایی که ما میخوردیم به این خاطر هست که هر مریضی نزد ما اوردند ، دعا کردیم که خوب شود؛ به ما گفتند شما چرا دخالت کردید در کار خدا؟
حکایت شنیدنی استادی که به شاگردش ذکری داده بود که اسم اعظم در ان بود و به شاگردش سفارش کرده بود که اگر بیمار هم شدم ، مبادا از سر دلسوزی، برای حل مشکل ، این ذکر را بخوانی که من خوب شوم.من برای رشد ، باید این سختی های بیماری را بگذارنم...
@shia12t
هدایت شده از تفاوت اساتید اخلاق و عرفان و اشنایی با عرفان و تصوف
🔹چرا اولیا الله همیشه گمنام هستند و کسی آنها را نمیشناسد؟چه اشکالی دارد فردی که به واسطه بندگی و عبادات خداوند قدرتهای غیبی گرفته و مستجاب الدعوه است خود را به مردم عرضه کند و مثلا برای شفای مریضان دعا کند و برای حل مشکلات مردم دعا کند و به واسطه قدرتهای غیبی که خداوند به او داده است حلّال و غم خوار و کمک یار مشکلات مردم باشد؟
پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات (ایکس – شبهه):
🔻اول آن که اگر خودتان این پرسش را مجدد و با تأمل بخوانید، متوجه میشود که مشکلتان، در ناشناخته بودن اولیاء الله نمیباشد، بلکه این است که چرا آنان در اختیار و در خدمت "منِ نوعی" نیستند، تا اگر بیمار شدم، یک دست بکشند و بهبود یابم، یا اگر گرفتارم، دعایی کنند که مثل جادو و جنبل، گرفتاری "من" بر طرف شود؛ و خلاصه آن که "من" هیچ کاری نکنم و خیالم راحت باشد که به فلانی دستور میدهم و او چون از اولیاء الله است، سریعاً یک دعایی میکند و خداوند متعال نیز زمین و زمان و هر چه هست را به هم میریزد، تا دعای او مستجاب گردد؟!
شاید اولیاء الله، برای بنده و شما ناشناخته باشند، برای خداوند متعال که ناشناخته نیستند؛ حال آیا برای برچیده شدن ظلم در سطح جهان، دعا نمیکنند، یا دعایشان مستجاب نمیشود؟! یا استجابت و تحقق نیز ایجابها و مراحل و مراتبی دارد که ما نمیدانیم؟!
الف – پس این نگرش جادو و جنبلی که نامش را "غیب" میگذاریم که تطهیر شود، راجع به اولیاء الله و نظام خلقت و هدایت، کاملاً غلط است. رأس اولیاء الله، اهل عصمت علیهم السلام میباشند، که هم ناشناس نبودند، و هم نرفتند یک گوشه بنشینند و فقط دعا بکنند، و نیز چنین نبود که وقتی مردم به آنها رجوع مینمودند، وِردی، دعایی یا ... بگویند، و تمامی مشکلات از خودشان و مردم مرتفع گردد.
●- انبیا و رسولان الهی و اهل عصمت علیهم السلام (اولیاء الله) نیز مثل همگان زندگی میکردند، ازدواج داشتند، کار میکردند، گشایش رزق و تنگنا برایشان پیش میآمد، بیمار میشدند و بهبود مییافتند، با افتراها، طعنهها، تهمتها، شایعات و ... مواجه میشدند، در راه خدا فعالیت میکردند و حتی اگر لازم بود میجنگیدند، مجروح و کشته میشدند ... .
ب – تمامی اولیای الهی، ناشناخته نیستند؛ نه تنها اهل عصمت علیهم السلام را میشناسیم، و با یک سلام و صلوات، هر چند مختصر و از راه دور نیز متصل و مرتبط میگردیم، بلکه این همه انسان عالم (نه الزاماً روحانی)، مؤمن، متقی و با کرامتی که میشناسیم، همه "اولیاء الله" میباشند. حال با اینها چه کردید (کردیم) که دنبال نوع دیگرش بگردیم؟! و به فرض که بیابیم، میخواهیم چه کنیم؟! بگوییم: «من اینجا مینشنیم و شما برای این مشکل و آن مشکلی که من میگویم، دعا کن، تا یک دفعه حل شود»!
●- اگر شما به حد خودتان، سعی در شناخت، اطاعت، عبادت و انجام امر و نهی الهی بنمایید، میشوید "اولیاء الله"؛ و وقتی دعا میکنید، یا عیناً اجابت میشود، و یا به مصلحت الهی برای شما عمل میشود و برای شما "نصرت" و گشایشهای دیگری که رفع مشکل کند، میرسد.
ج – اولیاء الله، نیازی ندارند که من و شما آنها بشناسیم، لذا جار نمیزنند که ما اولیاء الله هستیم؛ بلکه ما نیاز داریم که آنها بشناسیم و از آنان بیاموزیم و وصل شویم؛ حال چقدر در این امر همّت نمودهایم؟!
اما این که من و شمای نوعی، آنها را نمیشناسیم، دلیل نمیشود که آنها به حد توان و وسعشان، کار نکنند، برای مردم اعم از آشنا یا غیر آشنا، دعا نکنند، اگر کمکی از دستشان بر میآید انجام ندهند و ...؛ مگر شما خودتان برای شفای بیماران، و رفع مشکل دیگران دعا نمینمایید که گمان میکنید، آنها پنهان و دور از چشم و شناخت همه در یک گوشه نشستهاند و به امور غیبی مشغول هستند و پس هیچ کار و دعایی برای دیگران نمیکنند؟!
●●●- بنابراین، مشکل در اولیاء الله نیست، بلکه مشکل اساسی ما در شناخت ما نسبت به توحید، معاد، اولیاء الله، خودمان، جهان هستی، دعا، استجابت و ... میباشد؛ ما بیشتر درگیر اوهام هستیم، تا واقعیتها. بسیاری از باورهای ما، مبتنی بر گمانهاست، و حال آن که آن گمانها خطاست.
منبع : http://www.x-shobhe.com/view/9594.html
@erfanvaakhlagh
هدایت شده از تفاوت اساتید اخلاق و عرفان و اشنایی با عرفان و تصوف
21.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹صحبت های مرحوم سید محسن طهرانی در مورد موضوعات زیر :
🔻آیا وظیفه ی شخص عارف ، درمان بیماری ها و مشکلات مردم است؟
چه زمانی یک عارف ، اعلام کرده که هر کسی بیماری و مشکلی دارد به سراغ وی بیاید؟
چرا برخی افراد بیمار ، پس از مراجعه به اولیا الهی ، مشکلشان حل نمی شود؟
بعضی بیماری ها نباید خوب شود؛ ایا ما راهی جز راه انبیا و اولیا الهی داریم؟انبیا که قدرت معنوی شان خیلی زیاد بود ، چرا انها چنین بساطی درست نکردند برای درمان بیماری ها و مشکلات؟ چرا فرزندان حضرات معصومین در جلوی چشمان ان بزرگواران از دنیا می روند ولی ان بزرگواران ، زنده نمی کنند انها را؟ چون بنا نیست این گونه باشد.
🔻تفاوت مكتب عرفاني سيد علي اقای قاضي با بزرگاني چون مرحوم نخودكي در چیست؟
قدرت شخص کامل در حل کردن مشکل
#عارف_کامل
@erfanvaakhlagh
9.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹حکایت شنیدنی سوال از مرحوم حاج اقای خوشوقت در مورد مشکلات و درخواست ذکر از ایشان برای حل مشکلات و راه حل برای رفع مشکلات و پاسخ ایشان...
منبع :
پیج اینستاگرامی aminikhaah
@shia12t
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برای رهایی از مشکلات چکار کنیم؟
کسی که احساس بن بست میکنی، کسی که در مشکلات گیر کرده ای! تو به وظیفه ی خودت عمل کن ، خداوند راه خروجی را ، او برای تو تعریف می کند؛ تو کار خودت را بکن ، خداوند کار خودش را انجام خواهد داد...
وَ مَن یَتَّقِ اللهَ یَجعَل لَه مَخرَجا
هر کس در مسیر تقوا گام نهاد ؛ به حسب سعی و تلاش و عملکرد و ادامه و ثبات ، خواهد دید که چگونه خدای متعال راه های خروجی را ، او تعریف می کند...
🎙 شیخ جعفر ناصری
🎞 مشاهده کلیپ کامل در آپارات:
aparat.com/v/G1bUy
@nasery_ir
@shia12t
هدایت شده از استاد وکیلی
💡 جوش و خروشت برای چیه؟
انسان اگر بداند همه چیز فقط دست خداست، بهجای اینکه برای رسیدن به مقصود خود دنبال اسباب باشد، فقط روی نیازش به سمت خداست و فقط از باب #انجام_وظیفه، به اسباب و واسطهها رجوع میکند و نتیجه را از خدا میخواهد . در این حال انسان #آرامش قلبی دارد و همیشه خوش است و به گفته بزرگان برای امر #دنیا جوش و خروش ندارد.
حجةالاسلام و المسلمین استاد وکیلی
☑️ @ostad_vakili | towhid.org
هدایت شده از تفاوت اساتید اخلاق و عرفان و اشنایی با عرفان و تصوف
🔻استاد ادبی :
🔹بسیاری از انسان ها به کمال نمی رسند؛
چون انتظار دارند انسانی دیگرراه را برایشان هموار کند و مسائل معنوی شان را سامان دهد.
در حالی که خداوند دعوت به توحید کرده است ، چاره کار این است که واسطه های شرک امیز را کنار بگذاریم ، خودمان با خدای خود حسابی ویژه داشته باشیم...
@erfanvaakhlagh
معرفی اساتید اخلاق و عرفان در قید حیات شیعه
🔻در پست های بعدی ، مطالبی پیرامون ، برخی از افرادی که می خواهند مشکلاتشان توسط برخی از اولیا الهی حل
🔻در چند پست اخیر که از پست بالا🖕 اغاز شد ، پیرامون مراجعه برخی افراد به اولیا الهی برای حل مشکلاتشان و نقد و بررسی این کار و نظرات مختلف در این مورد پرداختیم ؛ جهت استفاده از این مطالب میتوانید به پست بالا مراجعه کرده و مطالب را به ترتیب مطالعه فرمایید...
@shia12t
معرفی اساتید اخلاق و عرفان در قید حیات شیعه
◾️انالله و انا الیه راجعون◾️ روح ملکوتی عالم ربانی ، آیت الله حاج سید عزیز الله امامت ، به ملکوت ا
🔻مرحوم ایت الله امامت کاشانی در علوم غریبه ، از شاگردان علامه حافظیان بودند.
@shia12t
🔻 تصویر فوق ، نوشته ای است بر دیوار حسینیه مرحوم آیت الله امامت کاشانی؛ ایشان تاکید بسیار زیادی به نماز صبح اول وقت داشتند...
@shia12t
🍁 در سوگ عزیز خدا
(به مناسبت ارتحال حضرت آیتالله امامت کاشانی)
✍🏻 علی قنبری بیدگلی
🔹 امروز کاشان زیبا و عزیزمان، عزادار و داغدار عالِمی از بازماندگان دودمان فقاهت و سیادت است که با رفتنش، دفتر عالمان بلاد در شهر مذهبی کاشان نیز بسته شد.
🔸 بقیّة السّلف، حضرت آیتالله حاج سیّد عزیزالله امامت کاشانی، فرزند آیتالله حاج سیّد فخرالدّین امامت، نوادهٔ دختری حاج ملّا حبیبالله شریف کاشانی (صاحب منتقد المنافع)، و خالهزادهٔ آیتالله حاج آقا رضا مدنی - از شاگردان آیتاللهالعظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی و مرجع تقلیدِ ساکن کاشان - بود.
🔹 آنمرحوم از اعاظم مشایخ اجازاتِ حدیث در عصر ما بودند و بسیاری از فضلا جهت استجازه از ایشان، به صوب کاشان شدّ رحال میکردند. آیتالله امامت ثمرهٔ سالها استفاده و خوشهچینی از محضر فحول علمای نجف و قم و مشهد بوده، و خود نیز به مدّت چند دهه، چراغ پرفروغ محافل درس و بحث طلّاب علوم دینی در کاشان به شمار میرفتند.
🔸 در دو دههٔ پایانی حیات طیّبهٔ خود، به علّت عارضهٔ سکته و بروز مشکلاتی در ناحیهٔ فکّ و دستگاه تکلّم، تدریس و منبر خود را تعطیل کرده و به اقامهٔ جماعت، انعقاد مجالس اعیاد و وفیات اهل بیت، اِطعام مؤمنین و رفع احتیاجات مادّی و معنویِ فقرا و نیازمندان اکتفا نموده بودند.
🔹 آیتالله امامت، هرروز ظهر (حتّی روزهای جمعه) در مسجدِ باشکوه و نورانیِ مدرسهٔ سلطانی - که سالیانی تولیت این مدرسهٔ کهن قاجاری را خود بر عهده داشتند - اقامهٔ جماعت مینمودند، و شبها نیز در مسجد بزرگ صادقیّه نماز میخواندند که با استقبال عجیب و ازدحام علاقمندان و ارادتمندان ایشان همراه بود.
🔸 در طول روز هم از صبحِ علیالطّلوع تا یک ساعت به ظهر شرعی، در حسینیّهٔ خود مینشستند و جوابگوی مردمان بیچاره و گرفتار و نیز فقرا و نیازمندان بودند. علیرغم اتّهامات مخالفینشان، حاجب و دربانی نداشته و کیسهای هم برای مال مردم ندوخته بودند. بدون هیچ چشمداشتی در رفع نیاز مردم کوشش میکردند و از تهمتها و اهانتهای جاهلان - که غالباً برخی از روحانیّون کاشان، و یا افرادی نادان به تحریک آنها بودند - با بیاعتنایی درمیگذشتند.
🔹 آنچه در مورد آنمرحوم بایستهٔ ذکر است، نقش ایشان در گشودن گرههای مادّی و معنوی مردم بود. کاشان به دلیل اقتضائات و ظروف اجتماعیِ خاصّی که دارد و اکنون جای توضیح آن نیست، از دیرباز تاکنون آشیانهٔ سودجویانِ ازخدابیخبری بوده است که در پوستین ساحری، بر گُردهٔ مردم مظلومِ این سامان سوار شده و با به خطر افکندنِ جان و مال و ناموس آنها، اعاشه میکنند. لذا از همان آغاز، عالمانی متّقی و اهل تقوا و ورع، از روی وظیفه و تکلیف شرعی به آموختن فنون ابطال سحر و طلسم پرداخته و افسون این رجّالهها را از بین میبردند و آرامش را به زندگیها بازمیگرداندند. پیش از مرحوم امامت، والد بزرگوارشان، و جز وی امثال مرحوم آیتالله سیّد محمّدعلی علوی برجردی کاشانی (معروف به سیّدِ باغ) نیز بخشی از وقت شریف خود را صرف کتابت ادعیهٔ مأثوره و رفع مشکلات گرفتاران و نیازمندان مینمودند.
🔸 در واقع، حسینیّهٔ ایشان، پناهگاه تمام کسانی بود که آستین پارهای داشتند و دلِ شکستهای و سینهٔ سوختهای. چه بسیار درماندگان بیپناهی که ناامید از همهٔ اسباب ظاهریّه، از شهرهای مختلف روانهٔ کاشان شده و به ایشان ملتجی میشدند. چه تازهدامادها و نوعروسهایی که در دام حسادت خویشاوندانِ بدخواه، گرفتار شده و در اثر تأثیرات شوم طلسمات شیطانی، در آستانهٔ مفارقت و جدایی بودند؛ امّا رشتهٔ محبّتشان به دست مبارک و نفَس گرم مرحوم امامت از هم نمیگسست و آشیانهٔ عشق و دلدادگیشان آباد میشد. چه بسیار بیماران بدحالی که در اثر طبابت و تصرّفات معنوی ایشان، دومرتبه روی عافیت را دیدند و به کار و زندگیشان برگشتند.
🔹 آخرین نکتهای که به طور خلاصه دربارهٔ آیةالله امامت باید ذکر شود، قدم راسخ ایشان در تهجّد و سحرخیزی، اذکار و ختومات، مناجات و تلاوت قرآن در دل شبهای تار است. در اثر همین نفَس گرم ایشان بود که جوانان زیادی با دو جمله نصیحت مشفقانهٔ آنمرحوم، از غفلتهای پیشینِ خود دست شسته و توبه کرده، اهل نماز و روزه میشدند و به آغوش خدای مهربان بازمیگشتند.
🔸 چنانچه مخالفین ایشان نیز بدان اذعان دارند، آنمرحوم همیشه دستگیر فقرا و گرسنگان بود؛ هیچ دلی را نرنجاند؛ با رفتارش هیچکس را از دین خدا بیزار نکرد؛ در طول قریب به یک قرن زندگی، با سخنان و مواضعش هیچ ظلمی را به جان و مال و آبروی بندگان خدا به گردن نگرفت و با کولهباری سبک، آسوده و خرامان رهسپار ملکوت اعلی شد.
🕯 رفتی و رفتنِ تو، داغی نهاد بر دل
از کاروان چه مانَد، جز آتشی به منزل؟!
▪️ بیدگل؛ چهارشنبه، ۱۴ شوّال المکرّم ۱۴۴۲ / ۵ خرداد ۱۴۰۰ ه ش.
منبع :
t.me/cheraghe_motaleeh/1442
@shia12t
نفحات الولاية جلد 3، مجالس معرفتی ولایی عالم ربانی و عارف خراباتی آیت الله سید احمد نجفی.
تعداد نسخه چاپ شده:500 عدد
قیمت: 69 هزار تومان
هماهنگی خرید: 09101425450
آیدی سفارش در تلگرام :
@nafahatolvelayat
@shia12t