eitaa logo
پاتوق بچه شیعه ها
2.4هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
71 فایل
نکات ناب اخلاقی و اعتقادی ارتباط با مدیر کانال @alihasanvand
مشاهده در ایتا
دانلود
عمر سعد هم گریه کرد! بله یک گریه برای (علیه‌السلام) می‌تواند همه دردها را علاج کند اما نه هر گریه‌ای. گریه‌ای مطلوب است که از روی معرفت باشد. ابن سعد هم برای سیدالشهدا (علیه‌اسلام) گریه کرد. وقتی حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) وارد گودی قتلگاه آمدند و گفتند: اَمَا فِیکُم مُسلِم؟؛ آیا در میان شما مسلمانی نیست؟ عمر سعد هم به گریه افتاد، و نظیر این گریه‌ها بسیار است. ۸۹/۹/۱۶ پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
شیرینی شهادت و ابتهاج مرگ و انس به نیزه ها و شمشیر ها ریشه می خواهد. رشد وجودی و سعه وجودی می طلبد. برای ما که این دنیای کوچک خیلی بزرگ و جادار است و از سرما هم بزرگتر است اشتیاق به دنیای دیگر و به غیت و لقاء الله و رضوان الله دیگر معنا ندارد و اشتیاق و شتابی نیست. خیال نکنیم که این اشتیاق به خاطر درد پیری و یا خامی جوانی است شیخ الشهدا ؛ بریر و نوباوه امام مجتبی قاسم هر دو بی قرار هستند دوری و نزدیکی به مرگ و خامی و پختگی و جوانی و پیری مطرح نیست که اینها از دنیا بزرگتر شده است و کفش دنیا برای اینها تنگ و سنگین شده است. این‌ها با این رشد به شیرینی مرگ و انس آن رسیده اند پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
990603-Panahian-MaktabSardarSoleimani-05-18k.mp3
5.21M
سلیمانی(۵) 📅 جلسه پنجم | ‌۹۹/۰۶/۰۳ پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
990604-Panahian-MaktabSardarSoleimani-06-18k.mp3
5.51M
سلیمانی(۶) 📅 جلسه ششم | ‌۹۹/۰۶/۰۴ پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
خطبه را پاشید سوی آسمان پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
حریرچی: با حجم سفرهای فعلی آمار کرونا مانند تیرماه بالا خواهد رفت 🔹براساس پیش‎بینی ها در ۴ روز آینده روزانه ۲ میلیون تردد بین‎شهری خواهیم داشت. همه این ترددها باعث افزایش تماس اجتماعی و شمار مبتلایان به کرونا خواهد شد. 🔹پیش‎بینی ما این است که ۵ تا ۷ روز بعد موارد سرپایی، ۲ تا ۳ هفته بعد موارد بستری و ۴ تا ۶ هفته بعد موارد مرگ بر اثر کرونا افزایش پیداکند. پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
990605-Panahian-MaktabSardarSoleimani-07-18k.mp3
6.01M
سلیمانی(۷) 📅 جلسه هفتم | ‌۹۹/۰۶/۰۵ پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
آیینه پیغمبر صد تکه شدی آخر . پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
990606-Panahian-MaktabSardarSoleimani-08-18k.mp3
6.86M
سلیمانی(۸) 📅 جلسه هشتم | ‌۹۹/۰۶/۰۶ پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
990607-Panahian-MaktabSardarSoleimani-09-18k.mp3
5.75M
سلیمانی(۹) 📅 جلسه نهم | ‌۹۹/۰۶/۰۷ پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
💢 بررسی بنیان‌های فکری شیعه باتدبر در زیارت عاشورا 🎙ما در زیارت عاشورا حدود ۱۷-۱۸ دعا میکنیم که متناسب با ان ۱۷-۱۸ مقام هم میخواهیم. درخواستهای زیارت عاشورا دنیوی و مادی نیست چون اینها فانی هستن ،بلکه همه خواسته ها معنوی است 📌بعضی از این‌ مقامها انقدر بالاست که اگه زیارت عاشورا نبود قابل باور نبود که کسی جرات درخواست انرا از خدا داشته باشد 🏴۱_مقام خونخواهی امام حسین علیه السلام ⬅️ ان یرزقنی طلب ثارک... کسی که بخواد خونخواهی بکنه مقام خیلی بالاییه چون خونخواه ابی عبدالله امام زمانه 🏴۲_مقام وجاهت عندالله (آبروداری نزد خدا) ⬅️ اللهم اجعلنی عندک وجیها 🏴۳_مقام معِیَّت وهمراهی با معصوم ⬅️ ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الاخر ⬅️ مع امام منصور (این درخواست دیگه ویژست چون تمام انبیا و اولیا آرزوشو داشتن) 🏴۴_درخواست گره خوردن با معصوم در تمام مراحل زندگی ⬅️ اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد ... 🏴۵_مقام شهادت ⬅️ مماتی ممات محمد و ال محمد مرگ همه معصومین از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم السلام با شهادت بوده 🏴۶_رسیدن به مقام محمود ⬅️ ان یُبِلِغنی المقام المحمود در قران آیه ای داریم که به پیامبر میگه نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی و مقام محمود یعنی مقام شفاعت از نگاه عموم مفسران خود شفاعت گرفتن مقامی است که به هر کس نمیرسد (لا یملکون الشفاعه... شفاعت به هر کس نمیرسد) از شفاعت شدن یه مقامی بالاتر هست که مقام شفاعت کردن هست و در این فراز این را از خدا میخواهیم 🏴۷_مقام مشارکت در مصیبت ولی معصوم ⬅️ لقد عظمت الرزیه.....بک علینا ⬅️ و اسئل الله بحقکم....ان یعطینی بمصابی بکم..(یعنی مصیبت مال منه) ⬅️ الحمدلله علی عظیم رزیتی (دقیقا اینجا دیگه مصیبت رو برای خودت میدونی) این مقام خیلی عظیمه ها و کلی بحث باید روش انجام بشه. داستان زیارت عاشورا داستان یکی شدنه، قراره بچسبی به شجره حیات 🏴۸_مقام برائت ⬅️و ایام‌حیاتی بالبرائه منهم... برای دوری و تبری جستن از بعضی جریانها و افراد و خصایص(خصوصیتها) 🏴۹_مقام لعن ⬅️اللهم العن اول ظالم ظلم... انقدر مهمه که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت داره اول صدتا لعن میدی بعد صد تا سلام نکته:اصل برائت و لعن بعد از ظهور محقق میشه چون مردم تا قبل از ظهور نمیفهمیدن که مسببین چیو ازشون دریغ داشتن 🏴۱۰_مقام سلم ⬅️ انی سلم لمن سالمکم ⬅️ ولی لمن والاکم این مقام یعنی مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهل بیت 🏴۱۱_مقام حرب ⬅️ حرب لمن حاربکم مگه به هر کسی مقام مجاهدت میرسه 🏴۱۲_مقام ایثار ⬅️ بابی انت و امی تو زیارت عاشورا اینو خواستیم و لااقل اداشو دراوردیم. ایثار یعنی بذل بهترینها و تو زیارت عاشورا بهترین چیزاتو میدی 🏴۱۳_مقام قربه الی الله (آخر مقامه این مقام) ⬅️ انی اتقرب الی الله... ⬅️ اللهم انی اتقرب الیک .. 🏴۱۴_مقام دوستی و نزدیکی به اهل بیت ⬅️ انی اتقرب الی الله و الی رسوله و الی ..... 🏴۱۵_مقام معرفت اهل بیت (من مات ولم یعرف امام زمانه میت میته جاهلیه( ⬅️ اکرمنی بمعرفتکم و معرفه اولیائکم.. 🏴۱۶_مقام ثبات قدم و نداشتن تزلزل ⬅️ ان یثبت لی عندکم قدم صدق_ ثبت لی قدم صدق عندک مع الحسین... 🏴۱۷_مقام رجعت که هرکسی به این مقام نمیرسه و باید کلی کار انجام بده. ⬅️طلب ثارک‌مع امام منصور 🏴۱۸_مقامی که خدا به بندش درود بفرسته ⬅️ اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمه و مغفره 🌹صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین 🌹اللهم عجل لولیک الفرج پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به سمت گودال از خیمه دویدم من شمر جلو تر بود دیر رسیدم من سر تو دعوا بود ناله کشیدم من سر تورو بردن دیر رسیدم من عزیز خواهر غریب مادر یه گوشه گودال مادر و دیدم من که رفته بود از حال دیر رسیدم من صدا زدی من رو خودم شنیدم من صدای رگهات بود دیر رسیدم من به سمت گودال از خیمه دویدم من شمر جلو تر بود دیر رسیدم من سر تو دعوا بود ناله کشیدم من سر تورو بردن دیر رسیدم من عمامتو بردن دیر رسیدم من شمشیر تو بردن دیر رسیدم من افتان و خیزارن و نفس بریدم من پیرهن و بردن دیر رسیدم من با بوسه از رگهات به خون تپیدم من میون خاک و خون دیر رسیدم من عزیز خواهر غریب مادر پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
990608-Panahian-MaktabSardarSoleimani-10-18k.mp3
6.08M
سلیمانی(۱۰) 📅 جلسه دهم | ‌۹۹/۰۶/۰۸ پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
990609-Panahian-MaktabSardarSoleimani-11-18k.mp3
5.94M
سلیمانی(۱۱) 📅 جلسه یازدهم | ‌۹۹/۰۶/۰۹ پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
علیه‌السلام: حُسنُ الظَّن یخَفِّفُ الهَمَّ وَ ینجِی مِن ثِقلَةِ الاثْمِ خوش بینی اندوه را می کاهد و از افتادن در بندگناه می رهاند پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
ما مشق غم عشق تو را خوش ننوشتیم اما تو بکش خط به خطای همه ما پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان کریستوفر پاول کلوهسی، نویسنده و کشیش کاتولیک که کتاب‌هایی را درباره حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) به رشته تحریر درآورده کتاب «فاطمه، دختر حضرت محمد» و کتاب «نیمی از قلبم؛ روایت‌هایی از زینب دختر علی» دو اثر از این نویسنده است. پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
فقط نه اینکه ره عاشقی خطر دارد؛ گذر ز مجلس عشاق دردسر دارد ... - چه حکمتی‌ست، نمیدانم، اینکه هر بیتی؛ نوشته ایم، به کف آهِ شعله ور دارد ... - بگو دو جرعه می از اشک چشم ما بزند؛ طبیب اگر به مداوای ما نظر دارد ... - روایت است که هجران عقوبت عشق است؛ چه قصه‌ایست که سود اینقدر ضرر دارد ... - چه مکتبی‌ست که عقل و جنون کنار همند؛ چه بیرقی‌ست که دلهای دربه‌در دارد ... - دو بیت روضه بخوان فارغ از شلوغی شهر؛ بخوان که روضه بر احوال ما اثر دارد ... - پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
چشم آهو چه مگر گفت به سرپنجه‌ی شیر که شد از صید پشیمان و سر افکند به زیر اگر از یاد تو جانم نهراسید ببخش زندگی پیش من ای مرگ! حقیر است حقیر منّتی بر سر من نیست اگر عمری هست پیش این ماهی دلمرده چه دریا، چه کویر چو قناری به قفس؟ یا چو پرستو به سفر؟ هیچ یک! من چو کبوتر؛ نه رهایم، نه اسیر از تهیدستی خود شرم ندارم چون سرو شاخه را دلخوشی میوه کشیده‌ست به زیر ما به نظم تو خطایی نگرفتیم ای شعر! تو هم آداب پریشانی ما را بپذیر پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 چگونه ما باید به مهمانی حوادث برویم؟ 🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری : 🛒 www.zekraa.ir پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh
سخنان عمیق و دقیق درباره : «نظام سیاسیِ تحقق عدالت، نظام خلافت الهي بر محور معصوم است. اصلي‌ترين رکن اين عدالت در مقیاس کل تاریخ، خود معصوم است؛ خود او، کلمۀ عدل است. در مقیاس نظام اجتماعي، نظام سياسيِ عادلانه در مقابل تمدن جور، نظام ولايت فقيه است. رکن اصلي در این نظام، خود فقيه عادل جامع‌الشرايط است. لذا اگر کسي خيال کند دنبال عدالت است، ولی بخواهد خارج از دایرۀ ولایت امام زمان(عج) اقدام کند، همۀ اقداماتش جائرانه است؛ کمااینکه انسان نمی‌تواند بگوید مي‌خواهم عدالت را محقق کنم، ولی با خدا کاری ندارم؛ این انسان حتماً ظلم مي‌کند؛ عدالت بدون توحید، ممکن نيست. وقتي انسان از مدار بندگي بیرون رفت، خودش يک ابليس می‌شود. تحقق عدالت در مقياس تاريخ و جامعه، قواعدي دارد؛ کمااينکه دستگاه شيطان، وقتی يک تمدن جائرانه ایجاد مي‌کند و به‌دنبال طرح توسعۀ پايدار در مقياس جامعه جهاني است، همه الزامات آن را هم ايجاد مي‌کند و براي همۀ جامعۀ جهاني، طرح دارد، اَسناد بين‌المللي تصويب مي‌کند و بعد اِعمال مي‌کند. بنابراین، يک ساختار جهانيِ هماهنگ وجود دارد که مبتني بر یک ايدئولوژي جائرانه شکل گرفته و فلسفه‌ها و دانش‌هایش هم جائرانه است. در مقابل چنین نظامی، چه اقدامی باید انجام بدهیم؟ اقدام ما باید بزرگ باشد؛ انقلاب اسلامی، اقدام بزرگ جامعۀ مؤمنين در عصر غیبت است که بر محور امام زمان (عج) شکل گرفته تا مقدمۀ ظهور باشد. امتي بر محور وليّ فقيه و نيابت عامۀ امام زمان (عج) قيام کرده و اين قيام به يک نظام تبدیل شده و در مرحلۀ بعد، اين نظام باید به تبدیل شود. بنابراين عدالت‌خواهي يعني تلاش براي تحقق مراحل بعدیِ انقلاب اسلامي. اين یک شوخی است که کسی خيال کند بیرون از انقلاب اسلامي، یا با تضعیف محور نظام اسلامي ـ يعني ولايت فقيه ـ عدالت محقق مي‌شود؛ عدالت، تعریف دارد و ساختار کلان می‌خواهد. کمااینکه در يک قدم بالاتر، کسي نمی‌تواند بگويد با امام زمان(عج) کاری ندارم اما می‌خواهم عدالت را محقق کنم! جواب او این است که عِرض خود مي‌بري و زحمت ما مي‌داري. این نگاه، انسان را در دام شيطان می‌اندازد و او را جزو قواي شيطان قرار می‌دهد، تا آنجا که شيطان به‌وسيلۀ او، جور خودش را محقق مي‌کند؛ این یک توهم است که انسان خيال کند من به امام کار ندارم و خودم محور عدالت در عالم هستم. عدالتِ نازل شده در حيات تاريخي و اجتماعي انسان‌ها، بر محور انسان عادل شکل مي‌گيرد؛ کمااینکه کسی نمی‌تواند عدالت را در عرض توحيد قرار دهد، چون عدالت از صفات فعل حضرت حق است. اگر جهان بر مدار عدل مي‌چرخد، به این دلیل است که اله عالم، عادل است. پس عدالت در عرض توحید نیست و‌ در عرض خلیفة‌الله هم نیست، بلکه خليفة الله ـ که مقام عصمت دارد و محل مشيت الهی است ـ خودش کلمۀ عدل است؛ لذا آیۀ شریفۀ ««وَ تَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ صِدْقاً وَ عَدْلاً»، به امام تأويل مي‌شود. لذا همان‌طور که عبوديت در عالم، با امام محقق مي‌شود (بِنَا عُبِدَ اللَّهُ‏ وَ بِنَا عُرِفَ‏ اللَّهُ‏)، عدالت هم با امام محقق مي‌شود و اگر ما منتظر عدالت هستيم، منتظر ظهور فعل امام هستيم. اگرچه عدالت به‌وسيله حضرت حق محقق مي‌شود، و منتظر عدالت، در انتظار ظهور فعل الهي است و مي‌خواهد خداي متعال عالم را پر از عدل کند (اللَّهُمَّ امْلَأْ بِهِ‏ الْأَرْضَ‏ عَدْلًا وَ قِسْطاً)، اما آن دست الهی که حضرت حق، عدالت را با آن محقق مي‌کند، خود امام است. عدالت، جداي از امام نیست، بلکه ظهور فعل خود امام است؛ لذا ما دنبال تجلیِ خود امام هستيم؛ حتی عادل شدن انسان، بر محور امام ممکن است. گاهي در فلسفه اخلاق مي‌گويند عدالت، حاکميت قوۀ عاقله بر قواي ديگر است؛ اين تعريف، ناقص است. عدالت یعنی انسان بر محور معصوم حرکت کند. اگر تمام قواي انسان، ذيل معصوم بود و ارادۀ معصوم در قوای انسان ظاهر شد، انسان، عادل است؛ مثلاً سلمان، انسان عادل است. اما اگر انسان بر مدار نفس خودش حرکت کرد، جائر است. حرکت کردن بر مدار خدا، به حرکت بر مدار امام بر مي‌گردد؛ یعنی پرستش خدا، که پايگاه اساسي عدل است، بر محور تولي به امام واقع مي‌شود. امام همان عبد حقيقی است که با او، هم عبادت در عالم جاري مي‌شود و هم عدالت». پاتوق بچه شیعه‌ها @shia_patogh