eitaa logo
پاتوق بچه شیعه ها
2.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
83 فایل
نکات ناب اخلاقی و اعتقادی ارتباط با مدیر کانال @alihasanvand
مشاهده در ایتا
دانلود
4_6010468751185547385.mp3
23.33M
🎧 صوت کامل کلمه سی‌ام - چله موسویه گفتگو با استاد فیاض‌بخش ▫️«برنامه تلویزیونی کلمه» 🏷️@kalame_tv1 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• رسانه پاتوق بچه شیعه ها ایتا: https://eitaa.com/shia_patogh بله: https://ble.ir/shia_patogh اینستاگرام: https://instagram.com/shia_patogh تلگرام: https://t.me/shia_patogh واتس آپ(گروه دوازدهم): https://chat.whatsapp.com/HCNOsHZWuXYExqgqMgGil7 روبیکا: https://rubika.ir/shia_patogh سروش پلاس: https://splus.ir/shia_patogh1
فردا یکشنبه است •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را می‌توانید در هرکدام از شبکه‌های اجتماعی ⟨ایتا⟩، ⟨بله⟩، ⟨اینستاگرام⟩، ⟨تلگرام⟩، ⟨واتس‌اَپ⟩، ⟨روبیکا⟩، ⟨سروش‌پلاس⟩ دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 🆔 @shia_patogh
برنامه روزانه آیت الله بروجردی حجت الاسلام علی دوانی نقل می کنند: 🌹آیت الله فقید همیشه دو ساعت پیش از اذان صبح از بستر برمی خاستند و وضو گرفته نماز می خواندند، سپس در آن دل شب مدتی مطالعه می کردند. 🌹اول وقت نماز صبح را خوانده و بعد از تعقیبات نماز و قرائت قرآن مجدداً مشغول مطالعه کتب مختلف می شدند. آنگاه نزدیک  صبح صبحانه مختصری که از نان و پنیر تجاوز نمی کرد، صرف نموده و بعد از آن به کتابخانه تشریف می بردند و تا هنگام درس که اغلب از ساعت ده صبح شروع می شد، به مطالعه و تتبع در پیرامون درس آن روز می پرداختند، ودر این وقت هیچ کس را نمی پذیرفتند. 🌹در ساعت ده دُرشکه و اخیراً تاکسی در خانه می آمد و ایشان سوار شده، مسافت بین خانه و حرم حضرت معصومه علیها السلام را طی کرده و به مجلس درسی که اغلب در حرم و صحن حضرت معصومه علیها السلام و اخیراً در مسجد اعظم برگزار می شد، حضور می یافتند و در مجلسی که بالغ بر هزار نفر از دانشمندان بزرگ و فضلای مستعد نشسته و آماده استفاده از محضر پرفیض آن علامه بزرگ بودند، یک ساعت روی منبر نشسته و درس می گفتند، با دقت به اشکالات دانشمندان گوش می دادند، و جواب اشکال آنها را می دادند. 🌹بعد از درس که به خانه برمی گشتند، داخل اتاقی در اندرون، و گاهی در بیرونی اشخاصی را می پذیرفتند، و طبقات مختلف می توانستند به حضورشان رسیده حوائج خود را معروض دارند، یا آنها که به زیارت آمده و فقط می خواستند مرجع تقلید خود را ببینند و به دستبوسی ایشان نائل شوند، در این جلسات موضوعات گوناگونی مطرح می شد، و ایشان شخصاً به همه آنها رسیدگی نموده و دستورات لازم را صادر می فرمودند. 🌹مقارن ظهر اشخاصی رخصت طلبیده متفرق می شدند و اگر در بیرونی بودند برمی خاستند و می رفتند و مجلس عمومی نیز به پایان می رسید. 🌹در آن موقع به اندرون می رفتند و خود را مهیای وضوء برای نماز می کردند. وضوی ایشان مدتی طول می کشید. قبل و بعد از وضو در اثنای آن آیات قرآن تلاوت می نمودند، سپس نماز ظهر و عصر گزارده و پس از تعقیبات نماز ناهار میل می کردند. 🌹ناهار ایشان هم مانند صبحانه مختصر و بسیار ساده بود، بعد از صرف ناهار به نامه های وارده که به طور متوسط روزانه بین هفتاد تا هشتاد و الی صد نامه بود شخصاً رسیدگی می نمودند. 🌹این کار را در اواخر عمرشان ساعت دوازده شب به اتفاق همسرشان انجام می دادند. بعد از مطالعه نامه ها و تلگرافات واصله، روی پاکت آنها می نوشتند: مربوط به فلان موضوع است تا هنگام رسیدگی مجدد، کار به سهولت انجام گیرد. 🌹یک روز را اختصاص داده بودند به جواب نامه ها و یک روز هم برای پاسخ به استفتائات، جواب نامه ها را منشی مخصوص ایشان آقای حاج حسین احسن می نوشتند. ایشان آنها را مطالعه کرده و عبارات آن را اصلاح فرموده و گاهی خودشان املاء نموده و سپس ذیل آن را مهر و امضاء می کردند. 🌹به قدری در خصوص نامه ها و مطالب و پاسخ آنها دقت می فرمودند که گاهی مثلاً پنج روز یا ده روز قبل که نامه ای خوانده بودند، هنگامی که جواب آن را می خواستند مهر کنند، می گفتند این جواب فلان نامه نیست، به آن موضوع که در نامه نوشته بود مناسب و کافی نیست و دستور می دادند که آن را عوض کنند، و از نو بیاورند تا ایشان ببینند و آنگاه امضاء نمایند. این موضوع خود موجب اعجاب همگان بود و همه از حافظه قوی و هوش سرشار آن پیشوای شایسته اظهار تعجب می نمودند. 🌹بعد از رسیدگی به نامه ها و جواب آنها احیاناً اشخاصی را می پذیرفتند و چون وقت غروب می رسید وضو گرفته و نماز مغرب و عشاء می گذاردند. نماز مغرب و عشاء را در صحن بزرگ حضرت معصومه علیها السلام به جماعت می خواندند •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را می‌توانید در هرکدام از شبکه‌های اجتماعی ⟨ایتا⟩، ⟨بله⟩، ⟨اینستاگرام⟩، ⟨تلگرام⟩، ⟨واتس‌اَپ⟩، ⟨روبیکا⟩، ⟨سروش‌پلاس⟩ دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 🆔 @shia_patogh
18.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الا غریب خراسان رضا مشو که بمیرد اگر که مرغک زاری از آشیانه بیافتد... حبیب من ♥️ ولادت امام الرئوف ، حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام مبارک باد 🌺😍 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را می‌توانید در هرکدام از شبکه‌های اجتماعی ⟨ایتا⟩، ⟨بله⟩، ⟨اینستاگرام⟩، ⟨تلگرام⟩، ⟨واتس‌اَپ⟩، ⟨روبیکا⟩، ⟨سروش‌پلاس⟩ دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 🆔 @shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غرب‌زده‌ترین ایرانیِ تاریخ •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را می‌توانید در هرکدام از شبکه‌های اجتماعی ⟨ایتا⟩، ⟨بله⟩، ⟨اینستاگرام⟩، ⟨تلگرام⟩، ⟨واتس‌اَپ⟩، ⟨روبیکا⟩، ⟨سروش‌پلاس⟩ دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 🆔 @shia_patogh
📢 آثار تاریخی و تمدّنی هجرت امام رضا علیه‌السلام به ایران 💠 آیت‌الله میرباقری: «مهاجرت وجود مقدس امام رضا(ع) به ايران، حاوی مسائل مهمی است که توجه به آنها ديد تاريخی ژرفی به ما می‌دهد. اول اينكه اين هجرت، كاملاً آگاهانه بود و حضرت(ع) می‌دانستند كه آثار هجرتشان چيست و چه پيامدی خواهد داشت. و آنچه ما می‌بينيم تنها گوشه‏ای از آن چيزی است كه امام رضا(ع) می‌ديدند و تا زمان ظهور اتفاق خواهد افتاد. يكی از نمونه‏های آثار مهاجرت امام رضا(ع)، جابه‏جايی مرز جغرافيای شيعه است. وقتی حضرت(ع) به ايران تشريف آوردند تشيع را با خود جابه‌جا كردند و شيعه دارای كانون جغرافيايی گرديد. امّتی كه در يك نقطه تمركز جغرافيايی ندارد، بسياری از امكانات اجتماعی را از دست می‌دهد؛ اين هجرت غالب شيعيان را در ايران متمرکز کرد. در ادامه، كم‌كم با فروپاشی عبّاسيان، دولت پادشاهی شيعی با زمام‌داری صفويه آغاز شد. بنابراين، شيعه به نقطه‌ای رسيد كه از فرهنگ مدوّن، كانون جغرافيايی مقتدر و روحانيّت متمركز برخوردار شد. سپس حركتي اجتماعی برای بنيان‌گذاری دولت دينی و حاكميت شكل گرفت كه در نهايت نيز به وسيله مرجعی مورد وفاق همچون امام خمينی(ره)، به سرانجام رسيد و شيعه، نظام پيدا كرد. اكنون در اين مرحله از تاريخ می‌توان ادّعا كرد که جريان تشيّع، جريانِ هدايت شده است: «اِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ، وَلا ناسینَ لِذَکْرِکُمْ، وَلَوْلا ذلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ الَّلاْواءُ وَاصْطَلَمَکُمُ الاَْعْداءُ». اينکه بر مهاجرت به طرف امام رضا(ع) بسيار تأكيد شده است و در زمره هدايت‌های تاريخی است؛ بايد در همين راستا تحليل و تبيين شود. از سوی ديگر، بر اساس برخی نقل‏ها، امام رضا(ع) بعد از هجرت خودشان امامزادگان را نيز دعوت كردند؛ يعنی هجرت امامزاده‏ها، ادامه مهاجرت امام رضا(ع) است. جامعه شيعه و فرهنگ تشيع، گرد امامزاده‏ها شكل می‌گيرد. اين همان چيزی است كه برخی در بحث جامعه‏شناسی، هنگام مطالعه جامعه‏های شيعی اذعان می‌کنند که «جوامع شيعی جوامعی هستند كه [عمدتاً] گرد امامزاده‏هايشان شكل گرفته‌اند و فرهنگ و هويت آنها متأثر از امامزاده‏هاست». در دورترين روستاهای ايران امامزاده‏هايی وجود ندارد كه اصلاً دين مردم آن روستاها به آن امامزاده بستگی دارد؛ و اگر اين امامزاده‌ها نبودند تاريخ دينداری مردم عوض می‌شد. درواقع، محور حفظ تشيع، همين امامزاده‏ها هستند و فرهنگ شيعی، چه در گذشته و چه در حال، به‌وسيله آنها حفظ می‌شود. اگر آدمی در دوره كهنسالی و ميان‏سالی هم باشد، چنانچه رگه‏هايی از محبت اين امامزاده‏ها در روحش نقش بسته باشد، نمی‌تواند از آنها جدا شود. به هر ترتيب، اين امر نيز، يكی از آثار هجرت امام رضا(ع) بوده که اثر عميقی بر فرهنگ جامعه ما بر جای گذشته است. تلقی ما در خصوص هجرت حضرت معصومه(س) نيز نبايد تلقی منفعلانه‌ای باشد؛ مثل اينكه گفته شود: ايشان برای برادرشان دلتنگ شده بودند و به قصد ديدار برادر هجرت كردند ولی در بين راه مريض شده و رحلت فرمودند و موفق به ديدار برادر نشدند. البته اين هم امر مهمی است ولی هدف از اين هجرت را هم بايد بيش از اين مطلب، تفسير کرد. حركت ايشان را هم بايد يك حركت آگاهانه، از سر يك بصيرت و احتمالاً با يك برنامه‏ريزی دقيق تاريخی دانست؛ حضرت معصومه(س) می.آيند و در قم مدفون می‌شوند تا اتفاقات خاصی را رقم بزنند. گرچه اين كار برای ايشان سخت و سنگين است ولی با آمدن خودشان، به جابه‌جايی در قطب معنويت کمک كرده‏اند. آمدن ايشان به قم منشأ پيدايش خيرات عظيمی در عالم بوده است؛ يعنی همان‌گونه که آمدن امام رضا(ع) به ايران يك جابه‌جايی در جغرافيای عالم اسلام به وجود آورده، تشيع به ايران منتقل شده و محور خاصی پيدا كرده و از اينجا به دنيا منتشر می‌شود، حضور حضرت معصومه(س) در قم هم، تحولات عظيمی را با خود به همراه آورد است و آن حضرت(س) در حركت خود همه اين عواقب را می‌ديده‌اند. البته ممكن است اين جريانات تصادفی به نظر بيايد، ولی انسان بصير و دارای فلسفه تاريخ اسلامی، دقيقاً يك جريان رو به پيش را مشاهده می‌كند، تا جايی كه امروزه می‌بينيم اسلام شيعی كه اسلام ناب است، به يكی از قطب‌های فرهنگی مهم و به يكی از كانون‌های تأثيرگذار در فرهنگ جهان تبديل شده است، به‌طوری كه فرهنگ جهانی از شيعه الهام می‌گيرد. دشمنان نيز مستقيم و غيرمستقيم به اين واقعيت اقرار می‌كنند. می‌بينيد وقتی رئيس جمهور ما به كشورهای آفريقايی می‌رود، بسیار از او استقبال می‌كنند. اين امر را نمی‌توان صرفاً يك جوشش سياسی دانست، بلكه يك جوشش عميق معنوی است كه گاهی چهره سياسی به خود می‌گيرد. اين جوشش عميق و متراکم معنوی که از ايران بر می‌خيزد از مديريت تاريخی اهل بيت عصمت و طهارت(ع) جان می‌گيرد.» •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 🆔 @shia_patogh
💖 آیت الله مشکینی: مبادا روز شهادت یا ولادت امامی بگذرد و شما آن امام را زیارت نکنید 💖میلاد با سعادت امام رضا ع بر شما و خانواده گرامی مبارک باد🌷 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را می‌توانید در هرکدام از شبکه‌های اجتماعی ⟨ایتا⟩، ⟨بله⟩، ⟨اینستاگرام⟩، ⟨تلگرام⟩، ⟨واتس‌اَپ⟩، ⟨روبیکا⟩، ⟨سروش‌پلاس⟩ دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 🆔 @shia_patogh
مقید بود اول و آخر ماه را مشهد باشد! میگفت اگر جسم با دو روز حمام نرفتن بو میگیرد... روح با يك نيت بد...سیاه و کدر میشود. بیشتر به امام رضا پناه می‌برد. از او شنیده بودیم زیارت مثل حمام است! و با این نیاز... زیارت میرفت در یکی از سفرها... یکی از مریدان مشهدی گفته بود منزل ما که در خیابان نخریسی است خالی است تشریف ببرید آنجا. گفته بود: دور است من جایی دور و بر می‌خواهم پرسیدند چرا این قدر نزديك ؟! گفت:آلوده‌ها ... لب حوض می‌نشینند! آن قدر یقین به رافت و.... دست گشایش‌گر امام داشت... که وقتی نیازمندی.... نزدیکی حرم چیزی از او خواست... با آن همه دست و دل بازی... محل نمی گذاشت و.... بی‌اعتنایی می‌کرد وقتی اصرار او را می‌دید. می‌فرمود بی‌سلیقه آدم در کنار دریا ... از يك پیت حلبی آب نمی‌خواهد. برگرفته از زندگی استاد علی صفایی حائری (مشهور به عین صاد) صلوات الله عليه •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را می‌توانید در هرکدام از شبکه‌های اجتماعی ⟨ایتا⟩، ⟨بله⟩، ⟨اینستاگرام⟩، ⟨تلگرام⟩، ⟨واتس‌اَپ⟩، ⟨روبیکا⟩، ⟨سروش‌پلاس⟩ دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 🆔 @shia_patogh
Mohammad Esfehani - Khiyal Kon Ke Ghazalam.mp3
7.6M
خیال کن که غزالم... محمد اصفهانی شبیه مرغک زاری کز آشیانه بیفتد جدا زدامن مادر، به دام دانه بیفتد ز نازکی ز ندامت، ز بیم صبح قیامت بدان نشان که شنیدی،سری به شانه بیفتد به کارآنکه برون ازبهشت گشته عجب نیست که در جهنم غربت، به یاد خانه بیفتد نشان گرفته دلم را، کمان ابروی ماهی خدای را که مبادا، دل از نشانه بیفتد دلم به کشتی کربت، به طوف لجه غربت چو از کرانه ی تربت، به بیکرانه بیفتد شوم چو ابر بهاران، ز جوش اشک چو باران که دانه دانه برآید، که دانه دانه بیفتد جهان دل است و تو جانی، نه بلکه جان جهانی همه سکندر و دارا، کزین فسانه بیفتد خیال کن که غزالم، بیا و ضامن من شو بیا که آتش صیاد، از زبانه بیفتد الا غریب خراسان، رضا مشو که بمیرد اگر که مرغک زاری از آشیانه بیفتد •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را می‌توانید در هرکدام از شبکه‌های اجتماعی ⟨ایتا⟩، ⟨بله⟩، ⟨اینستاگرام⟩، ⟨تلگرام⟩، ⟨واتس‌اَپ⟩، ⟨روبیکا⟩، ⟨سروش‌پلاس⟩ دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 🆔 @shia_patogh
زندگی گوارا عیش تمام به بیان حضرت رضا (ع)، آن نیست که(فقط) قدرت و ثروت و یا ایمان و تقوا داشته باشی. بلکه این است که در زندگی مادی و معنوی و در وسعت وجود تو دیگران بهره مند و بارور شوند. علی صفایی حائری 📚 | ص ۱۲۶ پ‌ن: خدمت امام رضا عليه السلام مشرف شدم حضرت به من فرمود: اى على! بهترين زندگى را چه كسى دارد؟ عرض كردم : سرورم! شما بهتر از من مى دانيد. حضرت فرمود : اى على! كسى كه زندگى ديگرى در زندگى او خوش و خرّم باشد. اى على! بدترين زندگى را چه كسى دارد؟ عرض كردم : شما بهتر مى دانيد. فرمود : كسى كه ديگرى در زندگى او [خوش و خرّم ]نباشد. تحف العقول عن عليِّ بنِ شُعَيب : دَخلتُ على أبي الحَسنِ الرِّضا عليه السلام ، فقالَ لي : يا عَلِيُّ ، مَن أحسَنُ النّاسِ مَعاشا ؟ قُلتُ : أنتَ يا سَيِّدي أعلَمُ بِه مِنّي ، فقالَ عليه السلام : يا عَلِيُّ ، مَن حَسُنَ مَعاشُ غَيرِهِ في مَعاشِهِ يا عَلِيُّ ، مَن أسوَأُ النّاسِ مَعاشا ؟ قُلتُ : أنتَ أعلَمُ ، قالَ : مَن لَم يَعِشْ غَيرُهُ في مَعاشِهِ . •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را می‌توانید در هرکدام از شبکه‌های اجتماعی ⟨ایتا⟩، ⟨بله⟩، ⟨اینستاگرام⟩، ⟨تلگرام⟩، ⟨واتس‌اَپ⟩، ⟨روبیکا⟩، ⟨سروش‌پلاس⟩ دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 🆔 @shia_patogh
داستانک پیرمرد و روباه... 🌾کشاورزی يک مزرعه ی بزرگ گندم داشت. زمين حاصلخيزی که گندم آن زبانزد خاص و عام بود. 🌾هنگام برداشت محصول بود. شبی از شبها روباهی وارد گندمزار شد و بخش کوچکی از مزرعه را لگدمال کرد و به پيرمرد کمی ضرر زد. 🌾پيرمرد کينه ی روباه را به دل گرفت. بعد از چند روز روباه را به دام انداخت و تصميم گرفت از حيوان انتقام بگيرد. مقداری پوشال را به روغن آغشته کرده، به دم روباه بست و آتش زد. 🌾روباه شعله ور در مزرعه به اينطرف و آن طرف می دويد و کشاورز بخت برگشته هم به دنبالش. در اين تعقيب و گريز، گندمزار به خاکستر تبديل شد... 🌾وقتي کينه به دل گرفته و در پی انتقام هستيم، بايد بدانيم آتش اين انتقام، دامن خودمان را هم خواهد گرفت! بهتر است ببخشيم و بگذريم... امام على علیه السلام: اَلغِلُّ یُحبِطُ الحَسَناتِ؛ کینه، خوبى ها را نابود مى کند. (غررالحکم، ج۱، ص ۱۶۸، ح۶۴۲۹) 💐 اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 💐 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را می‌توانید در هرکدام از شبکه‌های اجتماعی ⟨ایتا⟩، ⟨بله⟩، ⟨اینستاگرام⟩، ⟨تلگرام⟩، ⟨واتس‌اَپ⟩، ⟨روبیکا⟩، ⟨سروش‌پلاس⟩ دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 🆔 @shia_patogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اطلاعاتی درباره ریز مهمات جداشونده از سرجنگی موشک‌های ایرانی از جمله موشک خرمشهر 4 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 👌 رسانه «پاتوق بچه شیعه‌ها» را می‌توانید در هرکدام از شبکه‌های اجتماعی ⟨ایتا⟩، ⟨بله⟩، ⟨اینستاگرام⟩، ⟨تلگرام⟩، ⟨واتس‌اَپ⟩، ⟨روبیکا⟩، ⟨سروش‌پلاس⟩ دنبال کنید: 👉 zil.ink/shia_patogh 👈 🆔 @shia_patogh