eitaa logo
انجمن علمی_دانشجویی شیعه شناسی پردیس فارابی دانشگاه تهران
217 دنبال‌کننده
422 عکس
53 ویدیو
36 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠📣 دومین جلسه از فصل دوم سلسله نشست های "دین و چالش های روز" ویژه برنامه "چهارشنبه های اعتقادی" برگزار می شود. ↙️ موضوع این هفته: "دین و چالش باستان گرایی" 🔸ارائه کننده: 🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر رسول رضوی؛ استاد گروه کلام دانشگاه قرآن و حدیث 🗓 زمان:چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ 🕘 ساعت: ۲۱ تا ۲۲ 🟣 حضور برای عموم افراد از طریق لینک زیر:👇 https://www.aparat.com/el_balagh/live 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🆔@Islamic_theology
🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩🟩⬜⬜⬜⬜⬜🕋⬜⬜⬜⬜⬜🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥🟥 @hamehgimedia 📌 تلفظ درستِ کلمات و معنی صحیح آنها را یاد بگیریم : شلیته : سَلیطه( زنِ زبان دراز و بد زبان ) : خواب زَن چپه : خواب ظنّ چپه ظن: گمان (خواب ظن، به این معنی است که با گمان به چیزی خوابیده باشی و خواب دیده باشی) : گرگِ باران دیده : گرگ بالان دیده بالان : تله‌ای است که برای گرفتن و یا کشتن جانوران از آن استفاده می‌شود. (گرگی که از تله‌های مرگبار زیادی، جان سالم به در برده باشد) : بَعضِ شما نباشه : به از شما نباشه بِه : بهتر ، برتر : پیار سال : پیرار سال پیرار : دو سال قبل @hamehgimedia : تخمه ژاپنی : تخمه جابانی جابان : منطقه‌ای در دماوند هست که در گذشته این محصول را تولید می‌کرد. به همین دلیل در زمان‌های قدیم ، این محصول به عنوان "تخمه جابانی" شناخته می‌شد که با گذشت زمان ، کم‌کم تلفظ آن از تخمه جابانی به تخمه ژاپنی تغییر یافت : پهباد : پهپاد پ : پرنده ه : هدایت پ : پذیر ا : از د : دور مخفَّفِ پرنده هدایت‌پذیر از دور @hamehgimedia : تیلیت(آبگوشت و آب‌دوغ) : تِرید : ضرب‌العجل : ضرب‌الاجل : طاق زدن : تاخت زدن تاخت : معاوضه کردن : پارس کردن سگ نگویید : این سگ پارس می‌کند ، چرا که ریشه و اصالت ایرانی ، کلمه "پارس" می‌باشد و از قدیم ایرانی به اسم "پارسی" شناخته می‌شد . : پاس کردن سگ پاس : نگهبانی ، پاسبانی سگ پاس می‌کند ، یعنی مشغول پاس و نگهبانی است. لذا هر وقت بگوییم "سگ پاس می‌کند" ، یعنی دارد با صدایش ، پاسبانی می‌کند و نگهبانی می‌دهد : ارج و قرب : اجر و قرب : فلاکس چای : فلاسک چای : جد و آباد : جد و آباء آباء : پدران @hamehgimedia : ظرص قاطع : ضرس قاطع ضرس: دندان. ضرس قاطع تشبیهی از فردی است که با فشردن دندان‌هایش روی هم هنگام صحبت، اطمینان از درستی کلامش را به مخاطب القاء می‌کند : راجبِ : راجع به : پیشِ قاضی و مَلَق‌بازی : پیشِ غازی و معلق‌بازی غازی : بندباز ، آکروبات‌باز. پیشِ آدمِ آکروبات‌باز ، معلق‌بازی نکن. ✍ را پاس بداریم... 📲 ثواب انتشار برای شما @hamehgimedia
مدرسه آنلاین دی ماه با موضوع "دین و چالش های روز" ویژه برنامه "چهارشنبه های اعتقادی" برگزار می‌شود. 💢 مسائل و چالش های دین شناختی هوش مصنوعی ▫️ مدرس: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید محسنی 🗓 چهارشنبه‌ها به مدت 2 هفته ⏳ از 5 دی ماه 1403 ⏰ 15 الی 16 📌 به صورت آنلاین و رایگان 🔹خواهران و برادران 📃 همراه با صدور گواهی پایان دوره ⌛️ مهلت ثبت نام تا 10دی 1403 🔻 ثبت نام و آشنایی بیشتر با استاد در سایت مرکز آموزش‌های کاربردی 🌐 el.balagh.ir/doreh/7479 ارتباط با ادمین 👇 📱 @admin_el ☎️ 02531156361 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ✔️ مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🆔@Islamic_theology 💠 https://eitaa.com/joinchat/315686930C4d8d228136
‌ ✍🏻 دکتر مجید کافی به نام خدا یک مسئله‌ای که در اکثر طرحنامه‌های پژوهشی دیده می‌شود این است که محققان می‌نویسند روش این تحقیق توصیفی تحلیلی است . به نظر می‌رسد این عبارت دقیق و درست نباشد به دلیل اینکه ذکر عام به جای خاص است. وقتی که سوال از روش پژوهش می‌شود باید به سه تکنیک اشاره کرد: ۱ تکنیک جمع‌آوری داده و اینکه ابزار جمع‌آوری داده چیست اآیا داده ها از منابع و اسناد جمع‌آوری می‌شود که بیشتر در مطالعات و تحقیقات تاریخی استفاده می‌شود یا از میدان و یا از جامعه آماری و همچنین از چه ابزار جمع‌آوری مثلاً پرسشنامه یا مشاهده یا از فیش‌برداری الکترونیکی یا فیش برداری دستی استفاده میکنیم. دومین مورد تکنیک تحلیل داده‌های جمع آوری شده است و سومین مورد در مورد تکنیک سنجش اعتبار و روایی داده‌ها و نتایج به دست آمده می‌باشد.خب این ۳ مطلب باید در بخش روش هر طرح نامه‌ای بیان شود و اکتفا کردن به اینکه تحقیق توصیفی و تحلیلی است کفایت نمی‌کند، چون همه تحقیقاتی که پژوهشگران و عالمان انجام می‌دهند توصیفی تحلیلی است. نمیشود به صرف گفتن توصیفی و تحلیلی در طرحنامه اکتفا کرد . باید حتماً از تکنیک جمع آوری داده‌ها ، ابزار جمع‌آوری داده‌ها ، و تکنیک تحلیل داده و همچنین نحوه یا چگونگی استخراج و استنباط نتایج و در نهایت تکنیک سنجش اعتبار و روایی نتایج استفاده کرد موفق باشید ▫️ارتباط با ادمین: @Mkafi50 🔸کانال روش تحقیق اجتهادی -https://eitaa.co/raveshejtehadiKAFI -https://ble.ir/raveshejtehadikafi -@raveshe_ejtehadiKAFI -https://t.me/raveshe_ejtehadiKAFI ♻️ لینک کانال👇🏻 ➡️ @Historical_topics ⬅️ ‌
استاد گرامی آقای دکتر محمدی با درود و احترام با اهدای نیکوترین تحیات، انتصاب شایسته جنابعالی را بعنوان ریاست دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران را تبریک می گویم. امیدوارم در سایه ایزد منان و با استفاده از تجارب و توانمندی خود و دیگر همکاران در اعتلای آرمان‌های دانشگاه و نسل جوان دانشجو موفق و موید باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۴ در رشته‌های ذیل دانشجو می‌پذیرد. 🔹 کارشناسی ارشد ۱. شیعه شناسی گرایش کلام ۲. شیعه شناسی گرایش جامعه شناسی(حضوری و غیر حضوری) ۳. کلام شیعه(غیر حضوری) ۴. مطالعات اسلامی به زبان خارجی 🔹 دکتری ۱. شیعه شناسی ۲. کلام شیعه گرایش امامت ✍️ لینک ثبت‌نام 👇👇 🔵 https://azmoon.urd.ac.ir/ 🆔 https://eitaa.com/SHIASTUDI98 ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
6.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣خبر فوق‌العاده مهم 🌟یه دعوت‌نامه ویژه از طرف امام رضا ع در پایان ماه محرم و شروع ماه صفر🌟 💎با حضور صدها فرهیخته ی برگزیده و نخبه از ده ها مجموعه فرهنگی مختلف سرتاسر کشور 🤗در یک اجتماع مومنانه که تا به حال تجربه نکردی برای پاسخِ به مهمترین مسائل اعتقادی 🤝بیا تا تولدی دوباره رو تجربه کنی 🔻 ۴ کتاب در مشهد مقدس ۲۰ تیر تا ۱۲ مرداد 🔻 ۲ کتاب اوایل شهریور خواهران در قم مقدسه و برادران در کشور عراق یا قم ➕با برنامه های متنوع و جذاب بصیرتی، اخلاقی، فرهنگی و ورزشی☺️ 📌 ثبت نام سریع: 🌐 www.hamzevasl.ir 📞بعد از ثبت نام منتظر تماس خادمین مون باش 📲کسب اطلاعات بیشتر برادران: ۰۹۱۰۹۹۱۲۵۰۰ خواهران: ۰۹۳۸۷۸۰۴۱۶۱ ☘ کانال اطلاع رسانی طرح ولایت👇 @moalemesani1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 🦋 پروا 🦋
«بسم‌ الله الرحمن الرحیم» باید که ببارم عطشِ خاکت را گلدسته شوم مزار غمناکت را تو باغ علومی و نچیده‌است هنوز دستان جهان خوشه‌ای از تاکت را 🖤هدیه به پیشگاه امام غریبمون، ۵ صلوات🥀 (
علیه‌السلام
) ᯽⊱┈──🦋 @parva1403 🦋┈──⊱᯽
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
🌗 آشنایی با فرقه دروزیان و نسبت آن ها با اسرائیل 🔹یادداشت روز 🔸 دروزیان، گروهی قومی-مذهبی عرب‌زبان منشعب از آیین باطنی گری اسماعیلی می باشند، که خود را موحدون می‌نامند. 🔸 این آیین در قرن پنجم هجری در مصر از فرقه اسماعیلیه‌ معروف به شش امامی ها منشعب شدند، آنان الحاکم بامرالله، خلیفه‌ ششم فاطمی را تجلی الهی می‌دانند؛ از دیگر عقاید خاص آنان تناسخ ارواح و انکار بهشت و جهنم مورد اعتقاد دیگر فرق اسلامی است. 🔸همچنین‌دروزی‌ها معتقدند شریعت‌های پیشین (از جمله شریعت اسلامی) نسخ شده و آنها به «باطن باطن» دین پایبندند. 🔸مذهب آن ها ترکیبی از عناصر اسلامی، مسیحی، فلسفی،‌ عرفانی و نوافلاطونی می باشد. 🔸کتاب مقدس دروزی‌ها، «رسائل الحکمة» است که شامل تعالیم رهبران آن است. این کتاب تنها در دسترس عقال (دانایان) است و برای جهال (نادانان) مخفی نگه داشته می‌شود.عبادت دروزی‌ها محرمانه و محدود به عقال است. 🔸آن ها به جای احکام شرعی مانند نماز و‌ روزه، هفت وظیفه اخلاقی (الشروط السبعة) را رعایت می‌کنند که شامل صداقت، کمک به هم‌کیشان، دوری از شیطان، و تسلیم به اراده الهی است. 🔸 دروزی‌ها نماز و روزه به سبک اسلامی را انجام نمی‌دهند، بلکه به وظایف اخلاقی مانند صداقت و وفاداری به جامعه تأکید دارند. 🔸 عید قربان مهم‌ترین عید دروزی‌هاست، و برخی روزه های خاص مانند نه روز اول ذیحجه را روزه می گیرند که شرایط و آداب آن همانند روزه مسلمانان است. 🔸دروزیان در مساله ازدواج نیز قوانین خاص خود را دارند از جمله اینکه آن ها ازدواج با غیر دروزی را جایز نمی دانند. 🔸جامعۀ دروز، با وجود بسته بودن، به دلیل رعایت تقیه و پنهان‌کردن عقاید خود، با دیگر ادیان زندگی مسالمت‌آمیزی دارد. 🔸دروزیان به دو بخش عقّال و جهّال تقسیم می‌شوند.روحانیونی که قادر به تفسیر نوشته‌های سرّی و رسائل الحکمة‌ هستند و در جامعه مرجعیت دارند عقال می باشند و شیخ نیز خوانده می‌شوند. سایر افراد از جرگه جهالند و برای ورود به جرگه عقال مراحل سختی را باید بگذرانند. 🔸آن ها بیشتر در مناطق کوهستانی لبنان، سوریه و فلسطین اشغالی ساکن‌اند. 🔸جمعیت دروزیان حدودا بالای یک میلیون نفر برآورد می‌شود: ▪️ سوریه: حدود ۷۰۰ هزار نفر در سویدا ▪️ لبنان: حدود ۳۵۰ هزار نفر در شوف، عالیه و حاصبیا ▪️ فلسطین اشغالی: حدود ۱۵۰ هزار نفر در جولان اشغالی (تحت اشغال اسرائیل) و منطقه‌ی الجلیل 🔺افزون بر این مناطق، گروه‌های کوچکی از دروزیان در اردن، اروپا، کانادا، امریکای لاتین، فیلیپین، ایالات متحده، استرالیا و غرب افریقا ساکنند. 🔸دروزیان فلسطین اشغالی تابعیت اسرائیل دارند و از سال ۱۹۵۶، مردانشان مشمول خدمت اجباری نظامی‌اند. اسرائیل، این رابطه را «پیمان خون» می‌نامد. هرچند آن ها در اسرائیل شهروندان درجه‌ دوم هستند اما همسویی نزدیکی با سیاست‌های تل‌آویو دارند. 🔸 دروزیان سوریه بر هویت عربی و وحدت ملی تأکید می‌ورزند و اغلب در جولان اشغالی، تابعیت اسرائیلی را نپذیرفتند. آنان در ساختارهای حکومتی سابق و فعلی سوریه نقش چندانی نداشته‌اند و در جنگ داخلی نیز عمدتاً بی‌طرف ماندند و مداخلات اسرائیل را نیز محکوم کرده‌اند. 🔸 در لبنان، دروزیان در ساختار پارلمان و ارتش سهم دارند. ولید جنبلاط، رهبر سیاسی فعلی این فرقه، در کنار حزب‌الله علیه تجاوزات اسرائیل همسو شدند؛ اگرچه در گذشته، تعاملاتی با رژیم صهیونیستی داشته‌اند. ✍ نتیجه آنکه اگر دروزیان سوریه تحت فشار سیاست‌های غاصبانه‌ اسرائیل، به سرنوشت دروزیان فلسطین اشغالی و جولان دچار شوند؛ این وضعیت می‌تواند دروزیان لبنان را نیز به‌سوی آینده‌ای مشابه سوق دهد زیرا مناطق جغرافیایی آنها نیز با فلسطین اشغالی مرز مشترک دارند. در این صورت تغییراتی جدی در ژئوپلیتیک خاورمیانه پدید خواهد آورد؛ تحولی که شاید تحقق آرزوی دیرینه‌ی نتانیاهو باشد، آن‌گونه که در کتابش با عنوان جایی زیر آفتاب (۱۹۹۵) نوشت:«دروزیان سوریه، به دروزیان لبنان و فلسطین می‌پیوندند.» 🔸به امید آنکه با تدبیر عالمان و حاکمان اسلامی و با پررنگ کردن وجوه اشتراکی این فرقه با اصول و شریعت اسلامی اجازه ندهیم که جامعه دروزی بیش از این موجب تقویت و توان اسرائیل گردند. ✍ مسلم محمدی 🌍 پايگاه نقد و تبیین؛ هر روز صبح یک یادداشت🔻 https://eitaa.com/joinchat/2013790376Cc0f9186832 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•