📌 قدر داشته های فرهنگی خود را بدانیم؛ فواید گذاشتن #کرسی
💠 فواید گذاشتن کرسی در سرمای طاقت فرسای ایران قدیم چه بود؟
چرا باید داشته های فرهنگی خود را به صورت مدرن تر در کشورهای دیگر ببینیم؟
💠 فواید استفاده از کرسی در فصول سرد:
حتما برای شما هم خیلی جالب و شگفت انگیزخواهد بود که بدانید با انجام یک کار ساده و لذت بخش ضمن کسب سلامتی ، می توانید به وطن خود خدمت کنید و از اجر الهی نیز بهره مند شوید.
💠 استفاده از کرسی و احیای این سنت حکیمانه ایرانیان علاوه بر صرفه جویی بسیار زیاد در مصرف گاز ، باعث حفظ سلامتی بدن شده و فواید بی شماری را به همراه دارد.
💠 رفع کم خونی:
پاها در زیر کرسی آرام آرام گرم می شود.. در این حالت مغر استخوان که کارش خونسازی است شروع به فعالیت کرده و عملیات خون سازی را تقویت می کند.
💠 پاکسازی بدن:
زیر کرسی آرام آرام عروق گشادتر میشوند . خون گرم میشود . وقتی بدن در حالت افقی است خون راحت تر گردش میکند . دریچه قلب راحت تر باز و بسته شده .
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
@shiatebb
📌 عوارض #متفورمین
💊 قرص متفورمین را درمواقعی که فردی دچاردیابت می شودتجویز می کنند.
💢 اگراین موارد دیده شودمتفورمین حتی کشنده می شود:
بیماری شدید کلیوی،کتواسیدوز دیابتی و اگرنیاز به هرنوع اشعه ایکس یا سی تی اسکن با استفاده از رنگی که در رگهای خودتزریق می کنید،
بیماری کلیوی، کبدی، سابقه بیماری قلبی یاسکته قلبی اخیر،مصرف تازه ی کلرپروپامید
💢 وهمچنین سن بالای هشتادسال
بسیاری ازمردمی که متفورمین مصرف میکنند بیماری اسیدوز لاکتیک رادر خود تقویت میکنند که این به احتمال زیاد ممکن است به دلیل وجودبیماری کلیوی یا کبدی،نارسایی قلبی تنگی، عفونت شدید،دهیدراسیون(کمآبیبدن)و همچنین به دلیل مصرف زیاد الکل باشد.
💢 احتمال آسیب جدی به جنین وجود دارد.کسانی که باردارند یاقصد بارداری دارند نباید این قرص را مصرف کنند.
احتمال عبوراز پستان ومضر کردن شیرمادر وجود دارد.زنان شیرده این قرص را مصرف نکنند.
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🌐 bit.ly/2RfMkTL
✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده
🆔 sapp.ir/ravazadeh
➡️ @ravazadeh
📸 Instagram.com/dr.ravazadeh
#مناظره_امام_صادق_علیهالسلام_با_طبیب_هندی
“مفضل بن عمر جعفى” به امام صادق علیهالسلام نوشت و به او اطلاع داد که گروه هایى از این مردم پدید آمده اند که ربوبیت خدا را انکار مى کنند و در این مسأله به مجادله مى پردازند. مفضل از امام خواست که سخن این گروهها را رد کنند تا وى بتواند با آنها محاجه کند. امام علیه السلام در پاسخ مفضل چنین نوشتند:
بِسمِ اللَّهِ الرَّحمنِ الرَّحِیم
اما بعد .. خداوند، ما و تو را به انجام طاعت خود موفق بدارد و بدین وسیله، خوشنودى و رحمت خود را شامل ما سازد … نامه تو به من رسید و براى تو نامه اى مى نویسم که در آن با بعضى از اهل ادیان از منکران، مباحثه کرده ام و آن چنین است:
پزشکى از هند پیش من آمد و با من در عقیده خود منازعه مىکرد و در گمراهى خود مجادله مىنمود.
روزى او هلیلهاى را خورد مىکرد تا با دوایى که به آن احتیاج داشت مخلوط کند.
این سخن را که همواره در آن با من منازعه مىکرد، بر زبان آورد و آن ادعاى او بود مبنى بر اینکه دنیا همواره بوده است و همیشه درختى روئیده و درختى افتاده است و کسى متولد شده و کسى مرده است.
او گمان می کرد که اعتقاد به خداوند، یک ادعایى است که دلیلى ندارد و براى او ثابت نشده است و این مطلبى است که آخرى از اولى و کوچک از بزرگ اخذ کرده اند و همانا اشیائى که جدا و یا با هم و آشکار و یا پنهان هستند، تنها با حواس پنجگانه شناخته مىشوند.
پس گفت: به من خبر بده که با چه چیزى به شناخت پروردگارت که او را با قدرت و ربوبیت میشناسى، استدلال مىکنى؟
در حالى که همه چیز با همان حواس پنجگانه شناخته مى شود.
امام صادق علیه السلام به آن طبیب فرمود:
به من اطمینان بده که اگر براى تو از همین هلیله که در دست توست و از همین طب که فن تو و فن پدران و نیاکان توست و از دواهایى که مشابه آن است، دلیل آوردم، تو حق را مىپذیرى و انصاف میدهى؟
طبیب گفت: اطمینان مىدهم
گفتم: آیا مردم را زمانى گذشته است که طب و منافع آن را مانند همین هلیله و امثال آن نمىشناختند؟
گفت: آرى
گفتم: پس از کجا به آن راه پیدا کردند؟
طبیب گفت: با تجربه و مقایسه
گفتم: پس چگونه به این فکر افتادند که تجربه کنند و از کجا فهمیدند که این کار به مصلحت بدنهاى آنهاست در حالى که جز ضرر در آن نمىدیدند؟ چگونه آن را شناختند و چیزى را فهمیدند که حواس ظاهرى به آن هدایت نمىکرد؟
طبیب گفت: با تجربه
گفتم: به من خبر بده از بنیانگذار علم طب و تعریف کننده این گیاهان دارویى که در شرق و غرب عالم پراکنده است مگر چنان نیست که به ناچار، مرد حکیمى از این شهرها این علم را وضع کرده است؟
گفت: به ناچار چنین است و مرد حکیمى آن را وضع کرده و دانشمندان دیگر را بر آن گرد آورده و آنها در آن نظر کرده اند و با عقول خود راجع به آن اندیشیده اند.
گفتم: مثل اینکه انصاف را رعایت کردى و به اطمینانى که داده بودى عمل نمودی
اکنون بگو که این حکیم چگونه این مطلب را فهمید؟
فرض کنیم که او دواهایى را که در مملکت خود او بود شناخت مانند زعفران که در بلاد فارس به عمل مى آید آیا تمام گیاهان زمین را جستجو کرد و درخت به درخت آنها را چشید تا اینکه همه آن بر او معلوم شد؟
آیا عقل تو به تو این اجازه را مىدهد که بگویى حکیمانى همۀ بلاد فارس و گیاهان آن را درخت به درخت بررسى کردند و با حواس خود آنها را شناختند و به آن درختى که در آن یکى از ترکیبات این دواها وجود داشت دست یافتند، با اینکه حواس آن ها آن را درک نمىکرد؟
فرض کنیم که آن حکیم پس از جستجوى بسیار و بررسى در همه بلاد فارس، این درخت را شناخت، پس چگونه دانست که آن درخت خاصیت دوایى پیدا نمىکند مگر اینکه به آن هلیله از بلاد هند و مصطکى از روم و مشک از تبت و دارچین از چین و بیضۀ بیدستر از ترک و افیون از مصر و حبر از یمن و بورق از ارمنستان و غیر اینها از ترکیبات داروئى که گیاهانى گوناگونى هستند، مخلوط شود؟
چون تأثیر آن در صورتى است که اینها یک جا جمع شوند و به تنهایى آن منفعت را ندارند.
ادامه دارد1⃣
🆔 @NeyshaburShiaTebb
#مناظره_امام_صادق_علیهالسلام_با_طبیب_هندی۲
او چگونه به محل روییدن این گیاهان داروئى که اقسام گوناگونى دارند و در شهرهاى مختلف قرار دارند پى برد و این در حالى است که برخى از آنها به صورت ریشه و برخى به صورت برگ و برخى بصورت فشرده و برخى به صورت مایع و برخى به صورت صمغ و برخى به صورت روغن و برخى به صورت فشار دادن و برخى به صورت طبخ کردن است و برخى به صورتى است که فشار داده مى شود ولى طبخ نمى شود و این هر کدام با لغت خاصى است و بعضى از آنها جز با ترکیب با بعضى دیگر حالت دوا پیدا نمى کند و برخى از آنها اعضاء بدن درندگان و حیوانات خشکى و دریاست.
در همین حال، مردم این شهرها با یک دیگر دشمنى و اختلاف دارند و با زبانهاى گوناگونى صحبت می کنند و در حال جنگ هستند و همدیگر را مى کشند و اسیر مى کنند. آیا به نظر تو این حکیم تمام این شهرها را گشته و تمام زبانها را مى دانسته و در همه جا گردش کرده و این گیاهان را در شرق و غرب با امنیت و سلامت بررسى نموده و هرگز بیمار نشده و نترسیده و همواره زنده بوده و مرگ به سراغ او نیامده و همیشه هدایت یافته و گمراه نشده و خسته نشده تا زمان و محل رشد آنها را دانسته، با اینکه آنها صفات و رنگها و نامهاى گوناگونى دارند، سپس او هر کدام را به صفت خود شناخته و هر درختى را با رویش و برگ و میوه و بو و طعم آن مشخص کرده است؟
آیا این حکیم، چاره اى جز این داشته که تمام درختان دنیا و سبزیها و ریشه هاى آن را درخت به درخت و برگ به برگ و جزء به جزء بررسى کند؟
فرض کنیم که آن درختى را که مى خواسته پیدا کرده، پس چگونه حواس ظاهرى او را راهنمایى کرده که این درخت، صلاحیت داروئى دارد؟ و درخت گوناگون است، بعضى از آن شیرین و بعضى تلخ و بعضى ترش و بعضى شور است. اگر بگویى که آن حکیم در این شهرها از این و آن مى پرسد، او چگونه در باره چیزى که آن را مشاهده نکرده و با حواس خود درنیافته مى پرسد و اساسا او چگونه از این درخت مى پرسد در حالى که او زبان آنها را نمى داند و به زبانهاى دیگر چیزهاى بسیارى است؟
فرض کنیم که او چنین کرد، او سودها و زیانها و چگونگى تسکین دادن و تحریک و سردى و گرمى و تلخى و تندى و نرمى و شدت آن را چگونه مى شناسد؟ اگر بگویى از راه گمان مى شناسد، این درست نیست چون اینها با طبایع و حواس درک نمى شوند و اگر بگویى با تجربه و خوردن آنها مى شناسد، او باید در اولین دفعه اى که این دواها را مى خورد، مى مرد، چون به آنها جهالت داشت و سود و زیان آنها را
نمى دانست و بیشتر آنها سم قاتل است و اگر بگویى که او در تمام شهرها گشته و در میان هر ملتى زندگى کرده و زبان آنها را یاد گرفته و دواهاى آنها را با کشتن اولى و دومى تجربه کرده، در چنین حالتى او باید جماعت بسیارى را بکشد تا یک دارو را بشناسد و مردم این شهرها که کسانى از آنها را کشته است خود را فداى او نمى کنند و نمى گذارند که در میان آنها زندگى کند.
فرض کنیم که او همه اینها را بررسى کرد، ولى بیشتر آنها سم قاتل است اگر زیاد بدهد مى کشد و اگر کم بدهد اثر نمى کند.
فرض کنیم که او همه این کارها را کرد و در مشرق و مغرب زمین سیر نمود و عمر او هم آنقدر طولانى شد که درخت به درخت و شهر به شهر بررسى نمود، او چگونه چیزهاى دیگر مانند پرندگان و درندگان و حیوانات دریا را تجربه کرد. حال که این حکیم به گمان تو تمام گیاهان دارویى را تجربه کرده و همه را جمع آورى نموده است ولى برخى از آنها حالت دارویى پیدا نمى کند مگر اینکه به اعضاء بدن حیوانى مخلوط شود، آیا او تمام پرندگان و درندگان دنیا را یک یک به دست آورده و آنها را کشته و تجربه کرده است، همان گونه که به گمان تو تمام گیاهان را تجربه کرده است؟
اگر چنین بوده پس چگونه حیوانات باقى ماندند و نسل آنها از بین نرفت و آنها مانند درخت نیستند که اگر یکى را ببرى دیگرى جاى آن را بگیرد.
فرض کنیم که تمام پرندگان را به دست آورد، او با حیوانات دریایى چه مى کند؟ او باید دریا به دریا و حیوان به حیوان بگردد تا به آن احاطه پیدا کند همان گونه که به فرض به تمام گیاهان احاطه پیدا کرده است. اگر هر چیزى را قبول نکنى حتما این را قبول دارى که حیوانات دریایى همگى زیر آب هستند آیا عقل و حواس به تو این اجازه را مى دهد که گمان کنى که همه اینها را با بررسى و تجربه می توان درک کرد؟
طبیب هندى گفت: همۀ راهها را به روى من بستى، اکنون نمى دانم چه جوابى بدهم؟
پس گفتم: بزودى براى تو برهان دیگرى مى آورم که مطلب، بیشتر از آنچه گفتم روشن تر شود.
آیا نمى دانى که این دواها که شامل گیاهان و اعضاى بدن پرندگان و درندگان مى شود، حالت دارویى پیدا نمى کنند مگر پس از آنکه با یک دیگر ترکیب شوند؟
گفت: آرى چنین است.
گفتم: به من خبر بده که حواس این حکیم، چگونه مقدار آن را که چند مثقال و چند قیراط است، درک کرده؟
ادامه دارد2⃣
🆔 @NeyshaburShiaTebb
#مناظره_امام_صادق_علیهالسلام_با_طبیب_یهودی۳
تو دانشمندترین مردم در این موضوع هستى چون کار تو طب است و تو گاهى در یک دارو از یک قلم، چهار صد مثقال، و از قلم دیگر سه یا چهار مثقال و قیراط، یا کمتر و بیشتر وارد مى کنى تا به اندازه معلومى دوا به دست مىآید، که اگر آن را به کسى که اسهال دارد بدهى اسهال او بند شود و اگر همان را به کسى بدهى که قولنج دارد شکم او باز مىشود.
چگونه حواس او دریافت که آنچه را که براى سردرد مىدهد به پاها نمىرسد در حالى که پایین رفتن دارو آسانتر از بالا رفتن است و آنچه براى درد پا مىخورد به سر نمىرسد، در حالى که آن نزدیک است و همین طور تمام دواهائى که براى عضوهاى مخصوص خورده مىشود، در حالى که همۀ اینها به معده مىرسد و از آنجا پخش مىگردد، چگونه آن بالا مىرود و پایین نمىآید؟
حواس چگونه اینها را درک کرد و فهمید که آنچه براى گوش است به چشم فایده ندارد و آنچه براى چشم است درد گوش را ساکت نمىکند و همین طور تمام اعضاى بدن که دواى هر عضوى به همان عضو مىرسد؟
عقلها و حسها چگونه اینها را فهمید در حالى که حس در داخل بدن و عروق و گوشت و بالاى پوست راه ندارد.
نه با شنیدن و نه با دیدن یا بوییدن یا چشیدن و یا لمس کردن، آنها را درک نمیکند.
طبیب هندى گفت: از آنچه مى دانستم به من سخن گفتى، جز اینکه ما مىگوییم حکیمى که این دواها و ترکیبات آنها را وضع کرده وقتى به کسى دوایى مىداد و او مىمرد، شکم او را مىشکافت وعروق او را بررسى مىکرد و مجارى دوا را مى دید و آن جاهایى را که دوا به آنها رسیده بود تحقیق مىکرد.
گفتم: به من خبر بده که آیا تو نمىدانى که وقتى دوایى در عروق قرار گرفت با خون مخلوط مى شود و با آن یکى مىگردد؟
گفت: آرى
گفتم: آیا تو نمى دانى که وقتى انسان مىمیرد، خون او سرد و منعقد مى شود؟
گفت: آرى
گفتم: پس این حکیم چگونه دوایى را که به مریض داده بعد از آنکه مخلوط شد و رنگى جز رنگ خون پیدا نکرد، مىشناسد؟
گفت: مرا به جاى سختى بردى و تا به حال چنین حالتى پیدا نکرده بودم. چیزهایى گفتى که نمى توانم آنها را رد کنم.
📚طب النبى و طب الصادق -روش تندرستى در اسلام، صفحه ۹۴-۱۰۳
📚بحارالانوار ج ۳ ص ۱۸۱-۱۸۴
📚سید ابن طاووس در کتاب کشف المحجۀ لثمره المهجه ص ۹ و فرج المهموم ص۱۱ به این رساله (اهلیلجه) استناد و از آن نقل کرده است.
پایان...
🆔 @NeyshaburShiaTebb
🥣سفره غذا=سجاده عبادت و دعا🤲
هنگام غذا وسرسفره زمان ومکان شهوت رانی وغفلت آدمی است اما برای اهل بیت آسمانی پیامبر صلی الله علیه وآله سفره همان سجاده عبادت است ولحظه ومکان تقرب الی الله.
⭐️نیت=قوت گرفتن برای عبادت الاهی
⭐️حلال وطیب خوردن=عمل صالح نتیجه غذای حلال وطیب
⭐️تفکر=شناختن وتوجه به منعم و نعمت
⭐️جمعی غذاخوردن=همدلی و اتحاد وبرکت
⭐️شروع بانام خدا=برای خدا به یادخدا
⭐️برای هر نوع غذاوبرای هرلقمه بسمالله گفتن=دائم الذکر بودن
⭐️نشستن بر روی زمین=مانند بندگان
⭐️دراز کش وتکیه نداده خوردن=دوری از روش متکبران
⭐️دوزانو نشستن=رعایت تواضع در مقابل منعم
⭐️لقمه های نور=صحبت نکردن برای شکر وتسبیح گفتن
⭐️بدنگفتن از غذا=ناشکری نکردن
⭐️ازپیش خود خوردن=رعایت انصاف وادب
⭐️در روی دیگران نگاه نکردن=رعایت آرامش و حقوق دیگران
⭐️سیرنخوردن=هیچ ظرفی نزد خدابدترازشکم پرنیست
⭐️نان رانبریدن وروی نان چیزی نگذاشتن=احترام گذاشتن به نعمات
⭐️ظرف غذا و انگشتان رالیسیدن=اظهار نیازوفقر به درگاه بی نیاز
⭐️دست رابادستمال پاک نکردن=رعایت حرمت طعام
⭐️بادست راست خوردن=قداست راست
⭐️جداکردن بهترین قسمت غذابرای فقرا=ایثار وتوجه به فقرا
⭐️برنداشتن تکه های غذا در طبیعت=توجه به حقوق حیوانات
⭐️درظرف طلا و نقره غذا نخوردن=دوری ازروش مستکبران ومتکبران
⭐️ طول دادن جلوس برسفره=ادامه مجلس ذکر وحضور
⭐️ درکنار بیمار غذا نخوردن=رعایت انصاف بابیمار
⭐️ آروغ نزدن=پرهیزاز سیری وغفلت
⭐️پانگذاشتن برسفره=ا حترام به نعمات
⭐️حمد الهی=شاکر بودن
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین والائمه المعصومین علیهم السلام
✍ح ر.ابوحیدر
📌 آیا می دانید افرادی که بیشتر #غذاهای_خانگی می خورند، کمتر مبتلا به #سرطان و #ناباروری می شوند
🔰 نتایج یک مطالعه نشان می دهد، افرادی که بیشتر غذاهای خانگی می خورند، مقادیر کمتری از مواد شیمیایی مرتبط با ابتلا به سرطان و ناباروری در بدن خود دارند.
🔰 به گزارش روزنامه دیلی میل، این مطالعه که توسط محققان «موسسه سایلنت اسپرینگ» انجام شد، نشان داد، افرادی که غذاهای خانگی مصرف می کنند، در بدن خود کمتر از این مواد شیمیایی به نام PFAS دارند.
🔰 این مواد شیمیایی در بسیاری از مناطق محیط اطراف ما پیدا شده و وارد غذای ما می شوند .اما درست کردن غذا در خانه باعث می شود که انسان کمتر در معرض این مواد شیمایی قرار گیرد و به انسان کمک می کند تا از خود در برابر ابتلا به برخی سرطان ها و مشکلات مرتبط با تیروئید محافظت کند؛ در عین حال درست کردن غذا در خانه به انسان اطمینان می دهد که مواد مغذی بیشتری دریافت می کند.
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
🌐 ravazadeh.com
✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده
🆔 sapp.ir/ravazadeh
➡️ @ravazadeh
📸 Instagram.com/dr.ravazadeh
#فلاحت_اسلامی
#برکت
#افزایش_روزی
✅دعای هنگام کاشت محصول
امام صادق _ علیه السلام :
هرگاه خواستی زراعت کنی، مشتی از بذر را بگیر، روبه قبله بایست و سه مرتبه بگو :
" اَفَرَءَیتُم مَا تَحرُثُونَ ، ءَاَنتُم تَزرَعُونَه اَم نَحنُ الزَّارِعُونَ "
سپس سه مرتبه بگو :
بَلِ اللّهُ الزَّارعُ
و بعد بگو :
اَللّهُمَّ اجعَلهُ حَبّاََ مُبَارَکََا وَارزُقنَا فیهِ السَّلامه.
آنگاه آن مشت بذر را که در دست داری، در مزرعه بپاش.
کافی / ج۵ / ص ۲۶۲
مجله طب اسلامی
⭕️استفاده از رنگ مو و صافکنندهها میتواند خطر ابتلا به سرطان پستان را بالا ببرد.
🔺به گزارش نشریه خبری مؤسسه ملی سلامت (NIH)، پژوهشگران مؤسسه ملی علوم بهداشت محیط با استفاده از اطلاعات نزدیک به ۴۷ هزار زن، دریافته اند که زنانی که بطور مرتب و در دفعات زیاد از رنگ مو استفاده می کنند نسبت به سایر زنان ۹ درصد بیشتر در خطر ابتلا به سرطان پستان هستند.
🔹مطالعات نشان داده است که استفاده از رنگ مو هر ۵ تا ۸ هفته خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان سیاهپوست (آفریقایی تبار) تا ۶۰ درصد و در زنان سفید پوست ۸ درصد بالا می برد.
📚نتایج این پژوهش چهارشنبه ۱۳ آذر، آنلاین، در «ژورنال بینالمللی سرطان» (International Journal of Cancer) منتشر شد.
https://www.nih.gov/news-events/news-releases/permanent-hair-dye-straighteners-may-increase-breast-cancer-risk
✅واحد سلامت مصاف
@masaf_salam
⭕️ حقیقت تکاندهنده در مورد خطرات در کمین ناخنکاران
🔺نتایج مطالعات محققان نشان داد قرارگیری درازمدت ناخنکاران در معرض ترکیبات آلی فرار (VOCs) آنان را در معرض خطرات جدی چون ابتلا به مشکلات تنفسی، اختلال در باروری و سرطان قرار میدهد.
🔹به گزارش «ساینس الرت»، هرکس که یک بار هم گذرش به سالنهای ترمیم و زیبایی ناخن افتاده باشد، با بوی زننده برآمده از ناخنهای مصنوعی، لاک و لاک پاکنها آشناست. مشتریانی که برای ترمیم یا طراحی ناخنهای خود به این سالنها مراجعه میکنند به طور موقت و گذرا این بو را تحمل میکنند اما ناخنکارهایی که ساعتها در معرض مواد شیمیایی موجود در فضای این سالنها هستند، با جان و سلامت خود بازی میکنند.
🔸بوی نامطبوعی که در سالنهای ناخنکاری به مشام میرسد، ناشی از ترکیبات آلی فرار (VOCs) است که بهسادگی بخار شده و به گاز تبدیل میشوند. استشمام طولانی مدت این مواد طیف گستردهای از مشکلات را برای سلامت افراد به همراه دارد که از آن جمله میتوان به بروز سردرد، ابتلا به التهاب تنفسی، اختلال در باروری و سرطان اشاره کرد.
💅 محققان دانشگاه ایالتی کلرادو این مساله را در ۶ سالن ترمیم و کاشت ناخن این ایالت مورد مطالعه قرار داده و دریافتند که ناخنکارانی که در این سالنها مشغول به کار هستند، بیشتر ساعات روز را در معرض سطوح بالایی از بخار ترکیبات آلی فرار قرار دارند. ناخنکارهای حرفهای که تا ۱۹ سال سابقه کار در این سالنها داشتند، از سردرد و التهابات پوستی و چشمی شکایت میکردند.
⚠️ بسیاری از افراد کار کردن در سالنهای زیبایی را به عنوان یک شغل نسبتا بیخطر به حساب میآورند اما این طور نیست. یافتههای مطالعات محققان نشان داد که میزان قرار گرفتن در معرض هیدروکربنهای آروماتیک چون بنزن، تولوئن، اتیل بنزن و زایلین در این سالنها با سطحی که از مطالعات انجام شده بر روی کارگران پالایشگاههای نفت و تعمیرکاران خودرو به دست آمده، برابری میکند.
✅ واحد سلامت مصاف
@masaf_salam
📢📣📢📣📢📣قابل توجه اعضای محترم و فعال پژوهشکده 👇
عرض سلام و ادب 🌼
از باب درآمدزایی و اشتغال خانگی، در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی و شیعی و ارتقاء سطح سلامت و برخورداری حداکثری مردم عزیز با دسترسی آسان و سریع به محصولات سالم و ارگانیک و داروهای طب اسلامی؛...
پژوهشکده طب شیعی در اقصی نقاط ایران #نمایندگی_فعال می پذیرد🤩
به راحتی با سرمایه کم به تولید یا عرضه محصولات طبیعی بپردازید.. کافیست از قابلیتهای منطقه و شهر و یا روستای خود بهره ببرید..
مرکز سبک زندگی شیعی در این مسیر خداپسندانه ، آمادگی خود را جهت هرگونه تعامل با تولیدکنندگان و عرضهکنندگان اعلام میکند.
در صورت تمایل با آی دی مذکور هماهنگی لازم را داشته باشید 👇
🆔 @Shialifeorg
پژوهشکده طب شیعی
http://eitaa.com/joinchat/2476998687Cc037f8dde4
کانال
@shiatebb
جهت پیروزی سپاهیان اسلام
دعای جوشن صغیر - متن و ترجمه استاد انصاریان - صوتی
http://www.erfan.ir/mafatih49/%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%88%D8%B4%D9%86-%D8%B5%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%81%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D8%AD-%D8%A7%D9%84%D8%AC%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%B5%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86
+ گفتیم نماز لیلة الدفن
_ گفتند نام پدر حسن..
نماز هم روضه شد
قاسمبنالحسن...
#قاسم...
🚩🚩🚩
✡ پیشرفت دانش ژنتیک، اصلیترین تهدید علیه بشر (١)
1⃣ فرض کنید که بشر از نظر رشد عقلی و تمدنی به جایی برسد که تنازع و جنگ را کنار گذاشته، ساخت سلاحهای کشتارجمعی را متوقف کرده؛ و منابع طبیعی را عاقلانه و عالمانه استفاده کند. مجموع این تحولات، هرچند تحولات شگرف و مثبتی هستند، عمر دوران بشر کنونی را چندان افزایش نمیدهند. چون آن چیزی که بیشتر از هر چیز دیگری بشر را تهدید میکند، پیشرفت #علم_ژنتیک است؛ تهدیدی که هنوز کسی برای مقابله با آن تمهیدی نیاندیشیده است!
2⃣ همانطور که هر بشری دوره عمر محدودی دارد، جوامع بشری و تمدنها هم نوجوانی و جوانی و پیری و مرگ را تجربه میکنند. همین مطلب درباره کل نسل فرزندان حضرت آدم نیز صادق است، و با پایان دوران بشر کنونی، دوره جدید با تولد و توالد دیگری شروع میشود.
3⃣ عوامل زیادی را میتوان نام برد که بتوانند پایان یک تمدن، یا پایان کلی دوران بشر کنونی را رقم بزنند؛ و هر کدام از ما میتوانیم با کمی تفکر، لیستی از این عوامل را تهیه کنیم:
4⃣ پیشرفت تکنولوژی، آلودگی محیطزیست، پیشرفت سلاحهای کشتارجمعی، رشد جمعیت غیر قابل کنترل که به جنگ منجر شود، فقط نمونههایی از بین هزاران عامل تهدیدکننده بشر هستند.
5⃣ اما عاملی که کمتر کسی دربارهی آن روشنگری کرده، پیشرفت #دانش_ژنتیک است.
✍ مسعود شاکری
✡ پیشرفت دانش ژنتیک، اصلیترین تهدید علیه بشر (٢)
🔬 چرا پیشرفت علم ژنتیک تهدید است؟!
1⃣ درک آدمها از زیبایی و خوبی، درک مستقل و مجردی نیست، و تا حد زیادی از نظر جمعی تأثیر میپذیرد. همین مطلب باعث میشود که مجموعه یک جامعه، مشخصات خاصی را بهعنوان شاخص زیبایی و سلامتی در نظر بگیرند.
2⃣ فرض کنید از امروز به مادران ایرانی این اختیار داده شود که در هفتههای اول بارداری، بتوانند مشخصات فرزند آینده خود را تعیین کنند. مثلاً والدین بتوانند جنسیت، رنگ چشم، رنگ مو، میزان هوش، شکل بدن و میزان رشد عضلات، و مشخصات دیگر فرزند، را خود انتخاب کنند. طبعاً اکثر والدین فقط بخش کوچکی از گزینهها را انتخاب خواهند کرد، و ممکن است فقط در یک نسل، میزان افرادِ با هوش زیاد، قیافه موزون، موهای بلوند، چشمهای آبی و سبز و هیکل عضلانی، بسیار زیاد شود.
3⃣ کمتر پدر و مادری را میشود یافت که به انتخاب خود، بچهی آینده را با دماغی بزرگ، عمری کوتاه، هوش متوسط، و مشخصاتی که به درد مشاغل کمدرآمد و معمولی میخورد، سفارش دهند. همین مطلب به معنی این است که پیشرفت #ژنتیک، معادل کاهش سریع #تنوع_ژنتیکی در بین آدمها است؛ چون همه به سمت مشخصهها، یا traitهای ژنتیک خاص گرایش پیدا میکنند.
4⃣ اما هیچ trait ژنتیکی را نمیتوان یافت که در کنار مشخصات مطلوب، احتمال آسیبپذیری در مقابل بیماری خاصی را به همراه نداشته باشد.
5⃣ هرچه تنوع ژنتیک در بین بشر بیشتر باشد، احتمال اینکه عوامل بیماریزا بتوانند بخش عمدهای از جمعیت بشر را نابود کنند، پایینتر میآید. از طرف دیگر پایین آمدن تنوع ژنتیک بهمعنی آسیبپذیری بیشتر نسل بشر در مقابل عوامل بیماریزا است.
6⃣ زمانی که بشر بتواند با دستکاری ژنتیک، traitهای خاصی را در نسل بعدی تقویت کند، عملاً باعث کاهش تنوع ژنتیک شده، و در چند نسل آینده عوامل بیماریزایی پیدا خواهند شد که بشرِ آن دوره توان مقاومت در برابر آن را نداشته باشد؛ و کاهش جمعیت سنگینی را تجربه کند، که به فروپاشی کل تمدن منجر شود.
✍ مسعود شاکری
📌 بهترین #آبمیوه برای عیادت بیمار دچار سکته قلبی و مغزی
🍹 آب انار تازه طبیعی با مزه شیرینوترش (نه آب انار صنعتی) بهترین انتخاب برای ملاقات و عیادت بیمار دچار سکته قلبی است.
🍹 پژوهشهای بالینی نشان میدهد که نوشیدن روزانه یک لیوان آب انار طبیعی، دفعات وقوع دردهای قلبی پس از سکته، و شدت و طول مدت آنها را کاهش میدهد.
🍹 مصرف آب انار طبیعی، پس از سکته مغزی ایسکمیک (ناشی از انسداد رگ) نیز به بهبود عملکردهای شناختی و بازگشت عملکردهای حرکتی بطور موثری کمک میکند.
🍹 مصرف آب انار ترش برای بیماران دچار سکته قلبی و مغزی پیشنهاد نمیشود.
💢 احتیاط:
✔️ نوشیدن مقدار زیاد و یا هر روزه آب انار شاید در برخی افراد موجب یبوست گذرا شود. درین حال، خوردن انجیر برای آنان سودمند خواهد بود.
✔️ در فشارخون پایین یا مصرف همزمان داروهای کاهنده فشار خون، آب انار باید با احتیاط و با ارزیابی فشارخون مصرف شود.