۲۲ فروردین ۱۴۰۲
۲۲ فروردین ۱۴۰۲
۲۲ فروردین ۱۴۰۲
۲۲ فروردین ۱۴۰۲
۲۲ فروردین ۱۴۰۲
۲۲ فروردین ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳صلوات خاصه
امیرالمومنین علی علیهالسلام 🔳
🔳جانم به فدای تو یا امیـرالمؤمنین علی (ع)
، با هم صلوات خاصه مولا را زمزمه کنیم.
🔳تعجیل در فرج مولا صاحب الزمان (عج) صلوات🔳
۲۳ فروردین ۱۴۰۲
🙏🏼🙏🏼🌑 زیارت امیرالمؤمنین علیه السلام که برای روز شهادت ایشان توصیه می شود
مرحوم علامه مجلسی زیارت شریفی را به نقل از مرحوم سید بن طاووس برای امیرالمؤمنین علیه السلام نقل می کند که خواندن این زیارت به نیابت از مولایمان حضرت مهدی علیه السلام در روز شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام توصیه می شود:
السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللَّهِ! السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ! السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَصِيَّ رَسُولِ اللَّهِ! السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ النَّبِيِّينَ، وَ أَفْضَلَ الْوَصِيِّينَ، وَ وَصِيَّ خَيْرِ الْمُرْسَلِينَ! السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مُعِزَّ الْمُؤْمِنِينَ! وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، الْوَصِيِّ الْمُرْتَضَى، الْخَلِيفَةِ الْمُجْتَبَى، وَ الدَّاعِي إِلَيْكَ وَ إِلَى دَارِ السَّلَامِ، صِدِّيقِكَ الْأَكْبَرِ، وَ فَارُوقِكَ بَيْنَ الْحَلَالِ وَ الْحَرَامِ، وَ نُورِكَ الظَّاهِرِ الْجَمِيلِ، وَ لِسَانِكَ النَّاطِقِ بِأَمْرِكَ، الْحَقِّ الْمُبِينِ، وَ عَيْنِكَ عَلَى الْخَلْقِ أَجْمَعِينَ، وَ يَدِكَ الْعُلْيَا الْيَمِينِ، وَ حَبْلِكَ الْمَتِينِ، وَ عُرْوَتِكَ الْوُثْقَى، وَ كَلِمَتِكَ الْعُلْيَا، وَ وَصِيِّ رَسُولِكَ الْمُرْتَضَى، وَ عَلَمِ الدِّينِ، وَ مَنَارِ الْمُتَّقِينَ، وَ خَاتَمِ الْوَصِيِّينَ، وَ سَيِّدِ الْمُؤْمِنِينَ، وَ إِمَامِ الْمُتَّقِينَ بَعْدَ النَّبِيِّ مُحَمَّدٍ الْأَمِينِ، وَ قَائِدِ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ، صَلَاةً تَرْفَعُ بِهَا ذِكْرَهُ، وَ تُحَسِّنُ بِهَا أَمْرَهُ، وَ تُشَرِّفُ بِهَا نَفْسَهُ، وَ تُظْهِرُ بِهَا دَعْوَتَهُ، وَ تَنْصُرُ بِهَا ذُرِّيَّتَهُ، وَ تُفْلِجُ بِهَا حُجَّتَهُ، وَ تُعِزُّ بِهَا نَصْرَهُ، وَ تُكْرِمُ بِهَا صُحْبَتَهُ، سَيِّدِ الْمُؤْمِنِينَ، وَ مُعْلِنِ الْحَقِّ بِالْحَقِّ، وَ دَافِعِ جُيُوشِ الْأَبَاطِيلِ، وَ نَاصِرِ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ.
اللَّهُمَّ كَمَا اسْتَعْمَلْتَهُ عَلَى خَلْقِكَ فَعَمِلَ فِيهِمْ بِأَمْرِكَ، وَ عَدَلَ فِي الرَّعِيَّةِ، وَ قَسَّمَ بِالسَّوِيَّةِ، وَ جَاهَدَ عَدُوَّ نَبِيِّكَ، وَ ذَبَّ عَنْ حَرِيمِ الْإِسْلَامِ، وَ حَجَزَ بَيْنَ الْحَلَالِ وَ الْحَرَامِ، مُسْتَبْصِراً فِي رِضْوَانِكَ، دَاعِياً إِلَى إِيمَانِكَ، غَيْرَ نَاكِلٍ عَنْ حَزْمٍ، وَ لَا مُنْثَنٍ عَنْ عَزْمٍ، حَافِظاً لِعَهْدِكَ، قَاضِياً بِنَفَادِ [بِنَفَاذِ] وَعْدِكَ، هَادِياً لِدِينِكَ، مُقِرّاً بِرُبُوبِيَّتِكَ، وَ مُصَدِّقاً لِرَسُولِكَ، وَ مُجَاهِداً فِي سَبِيلِكَ، وَ رَاضِياً بِقَوْلِكَ، فَهُوَ أَمِينُكَ الْمَأْمُونُ، وَ خَازِنُ عِلْمِكَ الْمَكْنُونِ، وَ شَاهِدُ يَوْمِ الدِّينِ، وَ وَلِيُّكَ فِي الْعَالَمِينَ.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، وَ افْسَحْ لَهُ فَسْحاً عِنْدَكَ، وَ أَعْطِهِ الرِّضَا مِنْ ثَوَابِكَ الْجَزِيلِ، وَ عَظِيمِ جَزَائِكَ الْجَلِيلِ.
اللَّهُمَّ وَ اجْعَلْنَا لَهُ سَامِعِينَ مُطِيعِينَ، وَ جُنْداً غَالِبِينَ، وَ حِزْباً مُسَلِّمِينَ، وَ أَتْبَاعاً مُصَدِّقِينَ، وَ شِيعَةً مُتَأَلِّفِينَ، وَ صَحْباً مُؤَازِرِينَ، وَ أَوْلِيَاءَ مُخْلِصِينَ، وَ وُزَرَاءَ مُنَاصِحِينَ، وَ رُفَقَاءَ مُصَاحِبِينَ، آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ.
اللَّهُمَّ اجْزِهِ أَفْضَلَ جَزَاءِ الْمُكْرَمِينَ، وَ أَعْطِهِ سُؤْلَهُ، يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ!
وَ أَشْهَدُ أَنَّهُ قَدْ نَاصَحَ لِرَسُولِكَ، وَ هَدَى إِلَى سَبِيلِكَ، وَ جَاهَدَ حَقَّ الْجِهَادِ، وَ دَعَا إِلَى سَبِيلِ الرَّشَادِ، وَ قَامَ بِحَقِّكَ فِي خَلْقِكَ، وَ صَدَعَ بِأَمْرِكَ، وَ أَنَّهُ لَمْ يَجُرْ فِي حُكْمٍ، وَ لَا دَخَلَ فِي ظُلْمٍ، وَ لَمْ يَسْعَ فِي إِثْمٍ، وَ أَنَّهُ أَخُو رَسُولِكَ، وَ أَوَّلُ مَنْ آمَنَ بِهِ، وَ صَدَّقَهُ بِرِسَالَاتِهِ وَ نَصَرَهُ، وَ أَنَّهُ وَصِيُّهُ، وَ وَارِثُ عِلْمِهِ، وَ مَوْضِعُ سِرِّهِ، وَ أَحَبُّ الْخَلْقِ إِلَيْهِ، وَ أَنَّهُ قَرِينُهُ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ، وَ أَبُو سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ أَبْلِغْهُ عَنَّا التَّحِيَّةَ وَ السَّلَامَ، وَ ارْدُدْ عَلَيْنَا مِنْهُ التَّحِيَّةَ وَ السَّلَامَ، وَ السَّلَامُ عَلَيْهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ.
(بحارالأنوار، ج102، ص218-220 به نقل از فلاح السائل)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
۲۳ فروردین ۱۴۰۲
در انجیل آمده که، ایران اسرائیل را شکست خواهد داد،،
محقق مسیحی #سعادة_الیازجی در همایش «قدس میراث مشترک ادیان» #آستان_قدس رضوی(ع): در کتاب انجیل به ما مسیحیان بشارت داده شده است که ایرانیان در آخرالزمان به حکومت می رسند و بر پلیدی ها پیروز می شوند چون از حمایت شمشیر دولبه برخوردارند.
سالها تحقیق کردم در میان شمشیرهای تاریخ تا توانستم رمز گشایی کنم که شمشیر دولبه همان ذوالفقار است و منظور از ایرانیان #شیعیان #امام_علی (ع)است.
طبق مطالبی که در #انجیل آمده است ایران ، #اسرائیل را شکست خواهد داد و تا آن لحظه مدت زمان زیادی نمانده است.
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈
۲۳ فروردین ۱۴۰۲
۲۳ فروردین ۱۴۰۲
هدایت شده از 📢 کانال ندای حق ❤️
خط دو داداش هادی:
*این متن رو بخونید تا در شب قدر مرتکب اشتباه نشید:*
همیشه ارزش شب قدر را به نزول قرآن میدانستم اما یک شب قدر حرفهایی را از یک استاد یاد گرفتم که همه چیز را در ذهنم به هم ریخت.
سوره قدر را تفسیر میکرد. میگفت:
آیا نزول قرآن شب قدر را شب قدر کرده؟ یا اینکه شب قدر شب قدر بوده و قرآن در آن نازل شده است؟ مثل کسی که ازدواج خود را که یک کار مهمی است در یک وقت با برکتی قرار میدهد. نزول قرآن یک کار مهم و بزرگی است اما در شب قدر اتفاق افتاده….
انا انزلناه فی لیلة القدر
یعنی اول، شب، شبِ قدر بوده و بعد قرآن در آن نازل شده. دلیل بهتر آیات بعدی است که شروع میکند به توضیح چیستی شب قدر:
لَیلةُ القَدرِ خَیر مِن ألفِ شهر
تَنَزَّلُ الملائکةُ و الرّوحُ فیها بِإذنِ ربِّهم مِن کُلِّ أمر
سَلام هی حتّی مطلعِ الفَجر
«انزلناه» فعل ماضی است یعنی نازل کردیم و تمام شد. اما در معرفی شب قدر میفرماید «تَنَزَّلُ» که فعل مضارع است. یعنی هنوز نازل میکنیم. یک عملی در این شب هر سال تکرار میشود و در توضیح عظمت این شب این عمل را بیان میکنند.
یادم هست این حرفها بدجوری مرا گیج کرده بود این استاد چه میخواست بگوید؟ جلسه سکوت محض بود و من یقین داشتم همه میخواستند بیشتر بشنوند. اما استاد آرام ولی محکم ادامه میداد:
«الملائکه» یعنی «همهی ملائکه» این الف و لام در زبان عربی معنای «همه» میدهد. «الروح» که (برخی معتقدند) همان رئیس ملائکه است. در آن شب، همه اینها متوجه زمین اند و فرود میآیند. چه واقعه ای رخ میدهد؟ چه شده که همهی دارودسته خدا در صحنه عالم متوجه زمین اند؟!
هر سال؟ همه؟ از تمام آسمانها؟ به سوی زمین؟
*یعنی هر خبری هست اینجاست و در عوالم بالا خبری نیست!*
سوال اینجاست که اینها کجا نازل میشوند؟ به کجا فرود می آیند؟
برای پاسخ خوب است اول بپرسیم اینها برای چه میآیند؟
«مِن کُلِّ أمر»
یعنی چه؟
یعنی برای تصمیم گیری برای همه چیز. این امر امر تکوینی است. یعنی هر موجودی.
از این جا باید فهمید کجا میآیند .
حرفها علمی بود اما برای من مثل یک رمان شیرین و دلکش بود که دوست داشتم زودتر آخرش را بفهمم. با این تفاوت که این بار قضیه فرق میکرد قرار بود تکلیف مهمترین شبهای زندگی ام را تعیین کنم باید میفهمیدم کجا باید بروم و چه باید بکنم؟ منتظر بودم و باز استاد با آرامش معنی داری پیش میرفت:
«مِن کُلِّ أمر»
«امر» چیست؟
این امر دو جای دیگر در قرآن آمده: یکی «إنما أمرهُ اذا أرادَ شیئاً أن یَقولَ لهُ کُن فیکون» و دیگری «أئمة یَهدونَ بأمرِنا»
علامه طباطبایی از اولین آیه این را استفاده میکند که معنای این «امر» هر شیئی است که وجود داشته باشد. امر تکوینی. و از آن استفاده میکند که آیه «ائمة یهدون بامرنا» فضل امامت را بیان میکند یعنی وجه تمایز ائمه را نشان میدهد که آنها هدایت تکوینی میکنند همه موجودات عالم را.
و در شب قدر تکلیف کل امر است که مشخص میشود . ....
کم کم رنگ صورت استاد عوض میشد انگار موقع نتیجه گیری بود. استاد ادامه داد:
عزیزان! آن رئیس حقیقی و ذاتی عالم آن خدای لا یزال همه را به سراغ فرمانده زمینی و خلیفه خود میفرستد همه متوجه ولی عصر ارواحنا فداه هستند! اوست که قرار است همه تصمیمات منجز و معلق عالم یعنی قضا و قدر به دستش برسد و از مجرای او جاری شود . شب، شب اوست.
یعنی رفیق من! اگر تا به صبح مناجات کنی و قرآن سر بگیری اما از او غافل باشی بیراهه میروی.
هیچ عملی بدون فریاد درونی «یا صاحب الزمان» فایده ای ندارد بقیه همه بیراهه رفتن است.
بعد با بیانی طعنه آمیز گفت: همه می آیند پایین تو میخواهی تنها بروی بالا؟!
*حقیقت دین معرفت امام است معرفت امام و حجت خدا* شب قدر شب تجلی خلافت خلیفة الله است. خلافت او در این شب تجلی میکند. تمام گردانندگان عالم هستی «مِن کُلِّ أمر» بر او نازل میشوند.
*نکند همه عالم از دیو و دد تا فرشته و جبرئیل متوجه او باشند و من و تو متوجه جای دیگر!*
*یک چشم زدن غافل از آن ماه نباشیم
شاید که نگاهی کند آگاه نباشیم*
*اللّهمَّ عَجِّل لِولیِّکَ الفَرَج*
۲۴ فروردین ۱۴۰۲
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
📚 تاریخ اسلام
✍محوریت: آخرین پیامها از اولین امام📜
🔶🔶شاخص بحث: فرازی از وصایای حضرت علی علیه السلام
📨
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
✍امیرالمومنین علی«ع» فرمود:
اللهَ اللهَ #فی_الأَیتَامِ فَلاَ تُغَیرُوا أَفْوَاهُهُمْ وَ لاَ تضیعوا بِحَضْرَتِکُمْ؛
فَإِنَّی سَمِعْتُ رَسُولَ اللهَ (ص) یقُولُ: مَنْ عَالَ #یتِیماً حتی یسْتَغْنِی أَوْجَبَ اللهَ لَهُ الْجَنَّةَ کَمَا أَوْجَبَ لآِکِلِ مَالِ #الْیتِیمِ النَّارَ؛
📖ترجمه #پست_بعد👇👇👇
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
✍ ترجمه:
👈و خدا را اطاعت کنید و او را به یاد بیاورید در باره ی #یتیمان که صدای شان به گریه بلند نشود،
🔸🔸🔸🔸
✔️✔️ و در حضور شما پایمال و تباه نشوند؛
🌀🌀🌀🌀
✔️✔️ زیرا من از رسول خدا شنیدم که میفرماید: کسی که #یتیمی را کفالت کند تا بی نیاز گردد، خدا بهشت را بر او #واجب میسازد
💫💫💫
همان طور که دوزخ را برای خورنده ی مال یتیم واجب میدارد.
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
دوستان!!
🔷 #یتیم» در لغت به معنای تنها و منفرد است، و از «یُتْم» میباشد،
✍ و در انسان به انقطاع و جدایی کودک از پدر یا از دست دادن او قبل از سن بلوغ اطلاق میشود
📚مفردات الفاظ قرآن صفحه ۸۸۹، لغت نامه ی دهخدا جلد۱۴
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
❇️قرآن کریم در این باره میفرماید:
🌀🌀🌀🌀🌀
(وَ إِذْ أَخَذْنَا میثَاقَ بَنی إِسْرَائیلَ لاَ تَعْبُدُونَ إِلاّ اللهَ وَ بِالْوَالِدَینِ إِحْسَانًا وَ ذِی الْقُرْبَی وَ الْیتَامَی)
💫💫💫💫💫
یعنی👈 به یاد آرید آن هنگام را که از #بنی_اسرائیل پیمان گرفتیم که جز خدا را نپرستید، و به پدر و مادر و خویشاوندان و #یتیمان نیکی کنید.
✅سوره ی بقره آیه ی ۸۳.
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
❇️حضرت محمد«ص» میفرمایند:
✍پروردگار عزّ وجلّ درباره ی یتیمان به حضرت #عیسی چنین موعظه فرمود:
💫💫💫💫💫💫
🖊ای عیسی! همانا تو مسئولیت سنگین به عهده داری،
👈مانند رحمت و مهربانی من به تو،
به ضعیفان و بیچار گان رحم نما، و هرگز بر #یتیمان. و بی سر پرستان خشمگین نشو و بر آنها غضب نکن.
🌀🌀🌀🌀🌀
📚کافی جلد ۸ صفحه ۱۳۳ضمن حدیث ۱۰۳، امالی شیخ صدوق ص ۵۱۶ ضمن حدیث ۱، مرآة العقول جلد ۲۵ صفحه ۳۱۸ ضمن حدیث ۱۰۳.
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
✅حضرت امام محمد باقر فرمودند:
«أرْبَعُ مَنْ کُنَّ فِیهِ بَنَی اللهُ لُهِ بَیتاً فِی الْجَنَّةِ: مَنْ آوَی الْیتِیمَ، وَ رَحِمَ الضَّعیفَ، وَ أشْفَقَ عَلَی وَالِدَیهِ، وَ رَفَقَ بِمَمْلُوکِهِ؛»
💫💫💫💫
✍هر کس دارای #چهار_خصلت باشد، خداوند خانه ای در بهشت برایش بنا میکند:
🌀🌀🌀🌀
1⃣یتیمی را سرپرستی کند،
2⃣و بیچاره ای را ترحم کند،
3⃣ و با پدر و مادر مهربان باشد،
4⃣ و با مملوک خود نیکی و مدارا کند.
📚 ثواب الاعمال ص ۱۳۳، خصال شیخ صدوق ج ۱ ص ۲۲۳ حدیث ۵۳، وسائل الشیعه ج ۱۶ ص ۷۳۳ حیث ۲۱۷۰۴.
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
📚با مطالبی که از آیات نورانی #قرآن کریم و اهلبیت عصمت و طهارت متذکر شدیم،
💫💫💫
✍ بار دیگر کلام و وصیت مولای متقیان #امیرمؤمنان را دوباره مرور میکنیم تا از اسرار گران بها و ارزشمند آن کلمات کوتاه ولی جامع و پرمحتوا حظی بیش تر ببریم.
👇👇👇
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
✍ #امیرمومنان_علی (ع) در کلام جانبخش خود به همه #بشارت میدهد
🌀🌀🌀
👈 که آن دسته از کسانی که بال محبت بر روی کودکان بی سرپرست و #ایتام میگسترانند،
💫💫💫💫
و با مهربانی و عطوفت به آنها توجه کرده و در حقّ شان احسان روا میدارند،
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
❇️خداوند متعال در قرآن میفرماید:
(إِنّ اللهَ لاَ یضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ)
🌀🌀🌀🌀🌀
✍، اما اگر کسی بخواهد در روضه ی رضوان، خالد و جاودان باشد، باید کفالت و سرپرستی او را به عهده گرفته و به بهترین روش با آنها رفتار کرده و از اموال شان مواظبت نماید تا زمانی که آنها به حد بلوغ برسند، و اموال آنان را سالم و کامل به آنها تحویل نماید.
📗: سوره ی توبه آیه ی ۱۲۰.
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
📚کلام #امیرالمومنین_علی«ع» در تمسک به کلام گهربار پیامبر گرامی اسلام به این مطلب مهم نیز اشاره دارد که:
🌀🌀🌀🌀
👈 آن عده از کسانی که از روی طمع، ستمگرانه به اموال #یتیمان دست میآویزند،
💫💫💫💫
اگر چه به ظاهر اموال یتیمان را با اشتهای فراوان و با لذت اکل میکنند،
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
✍اما چهره ی واقعی و صورت
حقیقی آن، شعلههای آتشی سوزان است که در شکمهای خود قرار میدهند،
🌀🌀🌀🌀
👈👈علاوه بر این که آنها در صحرای محشر در جهنمی سوزان و بر افروخته معذب خواهند بود.
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
۲۵ فروردین ۱۴۰۲
۲۵ فروردین ۱۴۰۲