4⃣آیا میدانید که:
« #کوکمأ» نام امام عصر (علیه السلام) در کتاب نجتا است!
📗(نجم الثاقب، باب دوم)
5⃣آیا میدانید که:
« #گات_ها» کهنه ترین و مقدس ترین قسمت #اوستا،
📗 در آن نویدهایی درباره ظهور #حضرت_مهدی (علیه السلام) و سیطره جهانی او آمده است!
7⃣آیا میدانید که:
✍نام امام زمان (علیه السلام) در کتب مقدس (آسمانی) #زرتشتیان و هندیان « #منجی_اعظم» است!
8⃣آیا میدانید که:
✍گروهی از #مصریان که سه هزار سال پیش از میلاد در #ممفیس زندگی میکردند
👈 به ظهور سلطانی در #آخرالزمان معتقد بودند که با نیروی غیبی برجهان مسلط میشود!
0⃣1⃣آیا میدانید که:
✍اهل سنت به خود تردید راه نمی دهند که #مهدی (علیه السلام) از نسل #پیامبر و از فرزندان #زهرای_اطهر (سلام اله علیها)
و از اولاد امام #حسین (علیه السلام) است!
🔸حکایتی غدیری شنیدنی🔸
دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلس بزرگی رسیدند.
پرسیدند : این مجلس متعلّق به کیست؟
گفتند : مجلس درس امام اعظم ابوحنیفه ! است.
راوی حکایت می گوید : رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود و مردی ولایی و متعصّب در مذهب شیعه ، و در عین حال آدمی بحّاث بود ، گفت :
من می روم و با این مرد مباحثه می کنم و تا او را ملزم و مجاب نکنم از این مکان نمی روم.
گفتم : این بزرگترین عالم اهل سنت است و از عهدۀ بحث با او بر نمی آیی!
گفت : من معتقد به مذهب حقم و حق مغلوب نمی شود.
وارد مجلس شدیم و نشستیم و در یک فرصت مناسب ، فضل از جا برخاست و گفت :
ایها العالم ، من برادری دارم که رافضی است (یعنی شیعه است) و من هر چه می خواهم به او بفهمانم که ابوبکر بعد از پیامبر اکرم ، افضل امّت و خلیفۀ به حق بوده قبول نمی کند و می گوید : علی بن ابیطالب ، افضل و خلیفۀ به حق است.
شما یک دلیل قاطعی به من یاد بدهید که به او بفهمانم و او را به راه راست بیاورم.
ابوحنیفه گفت : به برادرت بگو بهترین و روشن ترین دلیل این است که پیامبر ص همواره در میدان های جنگ ، آن دو بزرگوار ( ابوبکر و عمر) را کناری می نشاند و علی را مقابل نیزه و شمشیر دشمن می فرستاد ! و این نشان می دهد که آن دو نفر ، محبوب پیامبر بوده اند و چون آن حضرت می خواسته که آنها بعد از خودش جانشین باشند آنها را حفظ می کرد ! و چون علی را دوست نمی داشت ، طردش می کرد ؛ و به میدان می فرستاد تا کشته شود و این بهترین دلیل بر افضلیت ابوبکر و عمر است !
فضل گفت : بله من این را به برادرم می گویم.
ولی او از قرآن به من جواب می دهد که خداوند فرموده است :
«خداوند ، مجاهدین را بر قاعدین و نشستگان برتری داده و اجری بزرگ برای آنان آماده است»
و به حکم این آیه ، علی چون مجاهد بوده افضل از ابوبکر وعمراست که قاعد( نشسته) بوده اند.
ابوحنیفه گفت : به او بگو از این بهتر می خواهی که ابوبکر و عمر قبرشان کنار قبر پیامبر است ؛ در حالی که قبر علی از قبر پیامبر دور افتاده و در عراق است !
فضل گفت : بله این را هم به برادرم می گویم.
امّا او می گوید : آن ها غاصبانه در کنار پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ، دفن شده اند!
برای این که خداوند فرموده است :
« ای مؤمنان بدون اذن و اجازۀ پیامبر ، داخل خانه اش نشوید…»
و می دانیم که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اذن در خانۀ آن حضرت دفن شده اند و محل دفن ایشان غصبی است.
ابوحنیفه که از این گفتگو سخت ناراحت شده بود تأمّلی کرد و سپس با لحنی تند گفت : به این برادر خبیثت بگو آنها غاصبانه در خانه پیامبر ص دفن نشده اند ! بلکه عایشه و حفصه که دختران آن دو بزرگوار و همسران پیامبر ص بودند و از پیامبر ص مهریه طلبکار بودند ، پدرانشان را در مهریه خودشان دفن کردند !
فضل گفت : بله من این مطلب را هم به برادرم گفته ام ، ولی او باز آیه ای برای من می خواند و می گوید : پیامبراعظم (صلی الله علیه و آله ) به همسرانش بدهکار نبوده است.
برای اینکه خداوند فرموده است :
«ای پیامبر ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته ای برای تو حلال کردیم»
طبق این آیه ، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مهریۀ زن هایش را داده بود و وقتی که از دنیا رفت به زن هایش بدهکار نبوده است.
ابوحنیفه اندکی تأمّل کرد و گفت :
به این برادرت بگو درست است که همسران پیامبر ص مهریّه طلبکار نبوده اند ، اما سهم الارث که از ماتَرَک پیامبر داشته اند و ماتَرَک (یعنی آنچه پیامبر اکرم بعد از مرگش از خود باقی گذاشته) نیز همین خانه اش بوده و شرعاً سهمی هم از آن خانه به همسرانش می رسد و چون عایشه و حفصه وارث پیامبر ص بوده اند پدرانشان را در سهم الارث خودشان دفن کرده اند و بنابراین غصبی در کار نبوده است !
فضل گفت : بله من این را هم به برادرم گفته ام.
ولی او می گوید : شما آقایان سنّی ها مگر نمی گویید: پیامبر ارث نمی گذارد و خودتان حدیث نقل می کنید که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرموده است :
«ما پیامبران اصلاً ارث نمی گذاریم و هر چه از ما باقی مانده صدقه است»
پس طبق گفته خودتان عایشه و حفصه سهم الارث نداشتهاند.
به همان دلیلی که شما حضرت فاطمه علیها السلام را از فدک محروم کردید و گفتید : پیامبر صلی الله علیه وآله ، ارث نمی گذارد آن دو همسر نیز نباید ارث ببرند.
آیا دختر( تنهایادگار رسول الله ص) از پدر ارث نمی برد اما همسر از شوهر ارث می برد ؟!
سخن که به اینجا رسید ، ابوحنیفه حسابی از کوره در رفت وبا دشنام و سب و لعن گفت این مرد را بیرون کنید او رافضی است و اصلا برادر ندارد!!!
پیشنهاد:
به عنوان هدیه ای ناچیزبه محضر اول مظلوم عالم امیر المومنین (ع) بجاست اگر این دلایل حقانیت شیعه بودنمان را حفظ کنیم، به فرزندانمان بیاموزیم
سلام علیکم، عرض ادب و احترام محضر یک یک دوستان،
❇️میلاد امام رضا علیه السلام بر همه شما خجسته و مبارک
✅بسم الله الرحمن الرحیم✅
📚کنفرانس: تاریخ اسلام
✍محوریت: سیری در زندگانی امام رضا علیه السلام
👳♂ابو نصر بزنطی روایت میکند که از ابو جعفر #جواد_الائمه علیه السلام پرسید:
برخی بر این پندارند که لقب #رضا را #مأمون به پدرت «علی ابن موسی» علیه السلام عنوان نمود.
🔻🔻🔻🔻🔻
چون به ولایت عهدی وی راضی شده بود.
💫💫💫💫💫💫
✳️ امام جواد علیه السلام فرمود: #دروغ میگویند و گناه میکنند؛
خداوند سبحان ایشان را رضا نامید.
🟨🟨🟨🟨🟨
🔸امام جواد فرمود:
✍چون #خداوند در آسمانها از وی راضی است و #رسول_الله صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه علیهم السلام بر روی زمین از ایشان راضی هستند، #رضا نامیدند.
💫💫💫💫💫💫💫
✍ آنگاه هنگامی که علت این لقب زیبا را بیان کرد، بزنطی سؤال دوم را مطرح میسازد که:
🔰🔰🔰🔰🔰
مگر خدا از دیگر امامان راضی نیست، پس چرا از میان همه على بن موسی علیه السلام ملقب به رضا است.⁉️⁉️
🟨🟨🟨🟨🟨
🔷 #مامون بعد از تحميل سمت #ولایت_عهدی بر« علــــی بن موســی الرضا» علیه السلام این موضوع را مطرح میسازد که:
👈 اکنون که «علی ابن موسی» علیه السلام بر پذیرش این منصب راضی شده، لقب « #رضا» را مأمون برای ایشان انتخاب کرده
🔸🔸🔸🔸
⚠️ و از همگان می خواهد تا حضرت را به این لقب فراخوانند.
💫💫💫💫
♦️این نکته بسیاری از مردم را نیز باور آمده و عده بسیاری از تاریخ نگارانی که از حقایق تاریخی اهل بیت علیهم السلام بی خبرند، نیز باورشان شده است.🔶🔶🔶🔶