eitaa logo
تاریخ تشیع🇮🇷
163 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
5.9هزار ویدیو
32 فایل
کانال تاریخ تشیع همراه با عالیترین مطالب در حوزه های تاریخ، علوم سیاسی، اجتماعی، هنر، ادبیات، نجوم، دانستنیها، فایلها + پی دی اف تمامی مطالب معتبر هستند همراه با مرجع، منابع آورده می شوند. نظرات وپیشنهادات مدیرکانال: @uwiyut
مشاهده در ایتا
دانلود
📜از اين حديث صحيح، متواتر و قطعي بين مسلمين استفاده مي‌شود كه: 🔰🔰🔰 ✍ رسول اكرم صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِه بعد از آن حضرت، و مردمان اند؛ ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ ⚠️ براي آنكه رسول اکرم«ص» همه امّت را به آنان ارجاع فرموده. ✅ پس معلوم مي‌گردد كه  همه مردم به آن عترت پاكيزه محتاج اند و عترت به مردم محتاج نيستند. 🟩🟩🟩🟩🟩🟩
💎و از این حدیث چنین نتیجه گیری میشود که: 🔰🔰🔰 👈 اين از خطا و از كفر و شرك و معصيت پاک اند؛ ⚡️⚡️⚡️ ✔️به تمام  دانايند؛ ✔️از جانب خدا و رسول، خليفه پيغمبرند؛ ✨✨✨✨✨ ✔️امامت بر حقّ اِللهي مخصوص و منحصر به آنان است؛ ⚡️⚡️⚡️ ✔️هدايت به سوي حقّ و حقيقت، در سايه تمسّک به ذيل عنايت آنها امكان پذير است؛ ✨✨✨✨✨✨ ✅  و تا روز قيامت؛ زمين از اين عترتِ پاكيزه و نيز از قرآن خالي نمي شود. 🟦🟦🟦🟦🟦
دوستان عزیز!! ✍ چگونه میشود از این حدیث فهمید، عترت پیامبر اشرف و افضل بر سایر مردمند⁉️⁉️⁉️ ✅✍ پيغمبر صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِه   و را قرين و عديل يكديگر قرار داده... 🔰🔰🔰🔰 🔺 و فرموده:  اين دو از يكديگر تا روز قيامت جدا نمي شوند (كه خداوند، در عالم خارج، چنين مقرّر فرموده) و تمسّك به اين دو را مانع گمراهي امّت قرار داده است. 🔷🔷🔷🔷🔷🔷
👆👆👆پيداست كه اگر فردي در ميان افراد امّت مانند يا افضل از ايشان بود، امّت را به تمسّک به عترت به طور خاص امر نمي فرمودند؛ 🔰🔰🔰🔰 💢 بلكه اگر فرد يا افرادي در ميان مردم از آن عترتِ پاكيزه افضل بودند، 👈آن حضرت بايد عترت را امر مي‌فرمود به كساني كه افضل اند متمسّك شوند. 💎💎💎💎💎
دوستان!! ✍چرا پيامبر صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِه فرموده است كه قرآن از عترت و عترت از قرآن هرگز جدا نمي شود. ⁉️⁉️ 🔰🔰🔰🔰 ✅جالبه که مطلب اوّل، يعني جدا نشدن قرآن از عترت، دلالت مي‌كند بر آنكه 👈  امّت همگي محتاج به عترت اند؛ ✨✨✨✨✨✨ ✅و مطلب دوم، يعني جدا نشدن عترت از قرآن، دلالت مي‌كند كه: 🔰🔰🔰 👈👈  آن عترت پاكيزه به هيچ فردي از افراد امّت محتاج نيستند. 🟦🟦🟦
✍توضيح اينكه 🔷  همه افراد امّت، براي فهميدن احكام و وظايف ديني خود و كيفيّت قضاوت و رفع نزاع و اصلاح جامعه و شناختن امور مربوط به حقوق و اصلاح امور معاش و معاد مسلمين، به  محتاج اند. 🔰🔰🔰🔰 ✳️و چون از هرگز جدا نخواهد شد،  پس همه محتاج به عترت اند.
✍از طرفي، قرآن كريم« هر چند جامع جميع مايحتاج خلق است» به بيان صريح خودش، و دارد؛ 🔰🔰🔰 🔺و از طرف ديگر، به تصريح روايات متواتر قرآن ظاهري دارد و باطني تا ۷۰ بطن. 💫💫💫💫💫 🔷 محكمات قرآن تمام احتياجات مردم را رفع نمي كند و ايشان، براي كشف و و بطون قرآن،  راهي ندارند مگر مراجعه به كسي كه خداوند او را براي علم قرآن اختيار فرموده 🔰🔰 👈 و در آخر سوره ، به او اشاره فرموده است.
دوستان عزیز!! 🌀🌀🌀 ✅فقط    كه به جميع عالم اند؛ 🔻زيرا اگر به همه قرآن عالم نباشند، در آنچه عالم نيستند، از قرآن جدا مي‌شوند؛💥 ✨✨✨✨✨ ✅ و چون هيچ گاه از جدا نمي شوند، پس چيزي كه به آن عالم نباشند نخواهد بود. 💫💫💫💫💫💫 ✅پس ثابت شد مردم، كه  محتاج به علم قرآن اند، همه محتاج به عترت اند؛ 👈👈و عترت، چون تمام علوم قرآن را دارند، به هيچ فردي  .
دوستان بزرگوار!! 🔷نيز واضح است كه اگر در بين افرادي غير عترت پاكيزه عالم به باشند، ✨✨✨✨✨✨✨ 👈👈واجب است كه پيغمبر صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِه  آنان را نيز قرين عترت خود قرار دهد و به تمسّك به آنان نيز امر فرمايد. 🔻🔻🔻🔻🔻 ✍ پس چون را به تمسّك به امر فرموده و احدي را نكرده، 🌀🌀🌀🌀 ✳️معلوم مي‌شود كه همه افراد امّت محتاج به عترت اند و به همه علوم قرآن عالم نيستند؛ 🟩🟩🟩 👈👈كه اگر عالم مي‌بودند، محتاج به عترت نبودند.
دوستان،  چگونه از این حدیث میشه فهمید که: عترت معصوم  از خطا و لغزش هستند⁉️ 🔰🔰🔰 💢در پاسخ باید گفت که: ✍پيغمبر صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِه فرمودند كه از جدا نمي شود و در تمسّك به آنها، مايه ايمني از و است. 🔻🔻🔻🔻🔻 ✳️پس نتيجه اين مي‌شود كه بايد باشند؛ 💎💎 ✅براي آنكه اگر و خطا و لغزش داشته باشند، از *قرآن جدا مي‌شوند و تمسّك به آنان موجب نجات از گمراهي نخواهد بود و از ضلالت نيز مصون نخواهند بود. 🔻🔻🔻🔻🔻
✍پس بايد باشند كه هيچ وقت از جدا نشوند و تمسّك به آنان مايه مصونيّت از ضلالت باشد.✅✅✅
دوستان!! بر طبق این حدیث،  چگونه میشه فهمید همه علم قرآن در اختیار عترت هست⁉️⁉️ ✍درپاسخ باید گفت: 🔻 بايد به تمام دانا باشند؛ 🔻براي آنكه اگر بعضي را ندانند، در آنچه نمي دانند از مي‌شوند ⚠️ كه جاهل از آنچه نمي داند جداست. ❎ نيز با اين فرض كه بعضي را ندانند،  تمسّك به آنان موجب امنيّت از ضلالت نخواهد بود؛