( #معرفت_و_بیعت_با_موعود_از_غدیر_تا_ظهور )
،معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه ی غدیر خم
«ألَا إِنَّهُ قَد بُشِّرَ بِهِ مَن سَلَفُ بَینَ یَدَیه»
« بدانید او کسی است که گذشتگان قرون پیش به او بشارت داده اند.»
اعتقاد به مهدویت و وجود مصلح کل، اعتقاد همه ی ادیان، و تمامی سیستم های فکری، حتی نظام های فکری غیر دینی (که اغلب سیستم های فکری سیاسی هستند) می باشد. چون بشر به طورطبیعی و فطری انتظارِحکومت و دنیایی را می کشد که در آن، هیچ بی عدالتی، ظلم و ستمی نباشد تا در آن جا بتواند حکومت کند. در این قسمت، که به اصطلاح، بخش موعود ملل و ادیان است، حضرت می فرمایند: « ... ألَا إِنَّهُ قَد بُشِّرَ بِهِ مَن سَلَفُ بَینَ یَدَیه ...» و نمی فرمایند: تمام انبیا به او بشارت داده اند؛ بلکه می فرمایند: « قد بشّر به من سلف القرون بین یدیه»؛ تمام قرونی که در گذشته بوده اند به او وعده داده اند. منظور حضرت این است که چه نظام های دینی، چه نظام های غیر دینی، چه فکرهای فلسفی و چه فکرهای اجتماعی، تمامشان به مهدی موعود وعده داده اند؛ منتها هر کدام از اینها یک بعد از این موعود را معرفی کرده اند؛ چون اولاً این وعده، فطری است؛ ثانیاً موعود ادیان است؛ ثالثاً تمام نظام های فکری در انتظار چنین حکومتی هستند. پس تشکیل چنین حکومتی که (از نظر عمومی) در آن جا عدل و داد، حکومت کند و پایه این حکومت، خدا باشد، بسیار مطلوب است که این مطلب را برخی از آیات و روایات هم بدان اشاره دارند:
(یعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِکُونَ بِی شَیئًا)
« لَا یَبقَی أَرضٌ إِلَّا نُودِیَ فِیهَا شَهَادَةُ أَن لَا إِلَهَ إِلَا اللهُ وَ أَنَّ مُحَمَداً رَسُولُ الله».
این مسأله مورد تأکید آموزه ها و مدارک دینی ما است. پس نکته ی مهم و شاهکار این وعده حتمی و بطلان ناپذیر بودن و قطعی بودن ظهور امام زمان (ارواحنافداه) و غلبه اش بر دنیا است؛ زیرا خداوند فرمود:
( وَ لَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یرِثُهَا عِبَادِی الصَّالِحُونَ)
و نیز فرمود:
(وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ ...)
که اگر در مدارک دینی ما، پیش گویی های اناجیل اربعه، اسفار تورات، کتاب های زند، پازند و پانیشال های زرتشتی ها و در کتب هندوها، کتب براهمایی ها و نوع کسانی که الان در دنیا اسمی از آن ها هست را مشاهده کنیم- با وجود همه ی تحریفات شان- به آن حضرت (علیه السّلام) وعده داده اند.
پس ظهور منجی قطعی در تمام ادیان است و یکی از مشترکات تمام ادیان اعتقاد به موعود مصلح در آخرالزمان است و تنها اختلاف در مصداق این موعود وجود دارد....
باور کنیم روزی خواهد آمد که بنی آدم صبح کنند هیچ گرفتار، مریض ،فقیر و مشرکی در عالم هستی نباشد....
تمام دعایمان درک این ایام باشد ....
اللهم انا نرغب الیک فی دوله کریمه...
@shiitehistory
هدایت شده از تاریخ تشیع
( #معرفت_و_بیعت_با_موعود_از_غدیر_تا_ظهور )
،معرفی امام زمان ارواحنافداه در خطبه ی غدیر خم
«ألَا إِنَّهُ قَد بُشِّرَ بِهِ مَن سَلَفُ بَینَ یَدَیه»
« بدانید او کسی است که گذشتگان قرون پیش به او بشارت داده اند.»
اعتقاد به مهدویت و وجود مصلح کل، اعتقاد همه ی ادیان، و تمامی سیستم های فکری، حتی نظام های فکری غیر دینی (که اغلب سیستم های فکری سیاسی هستند) می باشد. چون بشر به طورطبیعی و فطری انتظارِحکومت و دنیایی را می کشد که در آن، هیچ بی عدالتی، ظلم و ستمی نباشد تا در آن جا بتواند حکومت کند. در این قسمت، که به اصطلاح، بخش موعود ملل و ادیان است، حضرت می فرمایند: « ... ألَا إِنَّهُ قَد بُشِّرَ بِهِ مَن سَلَفُ بَینَ یَدَیه ...» و نمی فرمایند: تمام انبیا به او بشارت داده اند؛ بلکه می فرمایند: « قد بشّر به من سلف القرون بین یدیه»؛ تمام قرونی که در گذشته بوده اند به او وعده داده اند. منظور حضرت این است که چه نظام های دینی، چه نظام های غیر دینی، چه فکرهای فلسفی و چه فکرهای اجتماعی، تمامشان به مهدی موعود وعده داده اند؛ منتها هر کدام از اینها یک بعد از این موعود را معرفی کرده اند؛ چون اولاً این وعده، فطری است؛ ثانیاً موعود ادیان است؛ ثالثاً تمام نظام های فکری در انتظار چنین حکومتی هستند. پس تشکیل چنین حکومتی که (از نظر عمومی) در آن جا عدل و داد، حکومت کند و پایه این حکومت، خدا باشد، بسیار مطلوب است که این مطلب را برخی از آیات و روایات هم بدان اشاره دارند:
(یعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِکُونَ بِی شَیئًا)
« لَا یَبقَی أَرضٌ إِلَّا نُودِیَ فِیهَا شَهَادَةُ أَن لَا إِلَهَ إِلَا اللهُ وَ أَنَّ مُحَمَداً رَسُولُ الله».
این مسأله مورد تأکید آموزه ها و مدارک دینی ما است. پس نکته ی مهم و شاهکار این وعده حتمی و بطلان ناپذیر بودن و قطعی بودن ظهور امام زمان (ارواحنافداه) و غلبه اش بر دنیا است؛ زیرا خداوند فرمود:
( وَ لَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یرِثُهَا عِبَادِی الصَّالِحُونَ)
و نیز فرمود:
(وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ ...)
که اگر در مدارک دینی ما، پیش گویی های اناجیل اربعه، اسفار تورات، کتاب های زند، پازند و پانیشال های زرتشتی ها و در کتب هندوها، کتب براهمایی ها و نوع کسانی که الان در دنیا اسمی از آن ها هست را مشاهده کنیم- با وجود همه ی تحریفات شان- به آن حضرت (علیه السّلام) وعده داده اند.
پس ظهور منجی قطعی در تمام ادیان است و یکی از مشترکات تمام ادیان اعتقاد به موعود مصلح در آخرالزمان است و تنها اختلاف در مصداق این موعود وجود دارد....
باور کنیم روزی خواهد آمد که بنی آدم صبح کنند هیچ گرفتار، مریض ،فقیر و مشرکی در عالم هستی نباشد....
تمام دعایمان درک این ایام باشد ....
اللهم انا نرغب الیک فی دوله کریمه...
@shiitehistory
🗞تقویم شیعه / ٢۵ ذی الحجة
🥀 روزه حضرت على علیه السلام با خانواده اش و بخشش سه روز افطارى به نيازمندان ۲۵ذى الحجه
🌺امام حسن مجتبی عليه السلام و امام حسين عليه السلام در ايام كودكی بيمار شدند و پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله به همراه برخی از صحابه از آنان عيادت نمودند و آنگاه پيامبر صلي الله عليه و آله به پدرشان حضرت علی عليه السلام فرمود: اگر برای بهبودی آنان نذری نمایی اميد است خداوند سبحان زودتر شفا عنايت كند.
🔅حضرت علی عليه السلام گفت:
ای رسول خدا صلي الله عليه و آله! برای شفای آن دو نذر می كنم كه سه روز روزه شكر به جای آورم.
🌸حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و خدمتكارش فضه نيز به مانند حضرت علی عليه السلام نذر كردند.
و سه روز متوالی افطاری خود را به فقیر ، اسیر ،یتیم بخشیدند و با آب افطار کردند.🥀
هَل اَتي عَلَي الاِنسانِ حينٌ مِنَ الدَّهرِ… اِنَّما نُطعِمُكُم لِوَجهِ اللهِ لانُريدُ مِنكُم جَزائاً وَ لاشَكوراً...»
✍🏼 بنا به روايتی در آن روز برای اهل بيت فداكار پيامبر صلی الله عليه و آله غذایی از آسمان فرود آمد و آن را تا هفت روز تناول كردند.
🌱 بدين گونه خداوند سبحان از ايثار و خودگذشتگی حضرت علی عليه السلام و خانواده بی نظيرش تقدير كرد و قلب پيامبر صلی الله عليه و آله را تسلی بخشيد.
📖سوره انسان “دهر
📗مسارالشيعه شيخ مفيد، ص ۲۳
📘الاقبال بالاعمال الحسننة سيد بن طاووس، ج ۲
@shiitehistory
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚘﷽⚘
#یک_قرار_معنوی
#ساعت_۸_به_وقت_امام_هشتم🕗
تاخراسان راهی نیست...✋
دست بر سینه و عرض ادب
🌷بسم الله الرحمن الرحیم
🌷اللّهُمَّ صَلِّ عَلى
🌷علِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى
🌷الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ
🌷و حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ
🌷و مَنْ تَحْتَ الثَّرى
🌷الصِّدّیقِ الشَّهیدِ
🌷صلاةً کَثیرَةً تامَّةً
🌷زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً
🌷کاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِک...
تو بزن نقـاره زن اسیر آهنگ توام...
به امام رضابگوبدجوری دلتنگ توام...
خوشبختی یعنی تو زندگیت امام رضارا داری....😍
📖 السَّلامُ عَلَيْكَ يَا غریب الغربا
📖 السَّلامُ عَلَيْكَ يَا معین الضعفا
📖 السَّلامُ عَلَيْكَ يَا علی بن موسی الرضا
─┅═ঊঈ🌹ঊঈ═┅─
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از این روزها نابودی اسرائیل
21.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای شیعه شدن پسر عبدالباسط
بی حب علی بهشت و رضوان مطلب
کاروان اباذعبدالله الحسین(ع)
امروز۲۶ ذی الحجه منطقه #شراف
👇👇👇
«شراف» به فتح شين، منزلي است بين واقصه و قرعاء و تا احساء هشت ميل راه است، و منسوب به قبيله ي بني وهب است، و در اين منزل چاههاي زيادي وجود دارد كه داراي آب شيرين و گوارايي است.
امام حسین عليه السلام روز شنبه بيست و ششم ذيحجه وارد منزل «شراف» شدند
كسي كه از مكه به طرف كوفه ميآيد، بعد از «عقبه» به منزل ديگري ميرسد به نام «واقصه»، ولي چون در «شراف»، امكانات و خصوصأ آب بيشتر بوده، لذا امام عليه السلام در «واقصه» كه آن را «واقصه الحزون» نيز گويند، توقف نكردند و در«شراف» منزل گزيدند
ابومخنف از عبدالله ابن سليم و مردي ديگر از قبيله ي بني اسد نقل كرده است كه:
امام حسين عليه السلام در منزل «شراف» فرود آمدند، و سحرگاهان به جوانان دستور دادند كه آب زياد بردارند و از اين منزل حركت كرده و صبح را تا هنگام غروب آفتاب طي طريق نمودند، گويا امام تصميم داشتند در
👈«قرعاء» كه منزل ديگري است از منازل حجاج منزل كنند و بعد از آنجا تا «مغيثه» كه آخرين منزل حجاز است،
و از مغيثه تا «قادسيه» كه ابتداي عراق است، كوچ كنند
عبيدالله ابن زياد چون از حركت امام حسين عليه السلام بسوي كوفه آگاه شد، حصين ابن تميم را- كه رئيس شرطه او بود- به «قادسيه» فرستاد
و او لشكرش را در فاصله ي «قادسيه» تا «خفان»
و «قطقطانيه» تا «لعلع» و نيز از «واقصه» تا راه شام و راه بصره مستقر كرد تا راهها را دقيقأ زير نظر بگيرند بطوري كه اگر كسي از آن محدوده خارج و يا پا در آن محدوده بگذارد، اطلاع يابند.
امام حسین عليه السلام بسوي عراق ميآمد تا اينكه گروهي از اعراب را در راه ملاقات كرد و از آنها سئوال فرمود، گفتند: ما چيزي جز اين نمي دانيم كه ما نمي توانيم وارد و خارج شويم.
امام حسین عليه السلام در همان مسير، ادامه ي راه دادند.
گفته اند كه حصين ابن تميم با چهار هزار نفر مرد نظامي به منطقه اعزام شده بود
و ازجمله حر ابن یزید ریاحی با هزار سرباز راهی منطقه شده بودند
چون منطقه شراف دارای آب شیرین و گوارا بود، حضرت فرمان داد مشکها را پر آب کنند،
اگر این آب را حضرت نگه میداشت تا چندین روز مشکل آبی برا خیام و نیروهای حضرت وجود نمیداشت
اما حضرت چه کرد!؟
👇👇👇
فردا ،در منطقه دیگر که بهش اشاره میکنیم و منطقه بی آب بود،
امام با لشگر ۱۰۰۰ نفری حر ملاقات میکنه،
امام اینجا رسم مهمون نوازی رو بجا میاره ،و تمام این هزار نفر و حتی اسبان آنها را از همین آب سیراب فرمود
حتی یک نفر به نام #علی_ابن_طعان_محاربی آخرین نفری بود که رسید ،
حضرت امام حسین با دست مبارک خودش هم او و هم اسبش را با مشک که در دست داشت سیراب کرد،
اماسوال اینحاست ،آیا او در روزعاشورا این احسان امام رو پاسخ داد یا خیر!!؟😔😔
هدایت شده از تاریخ تشیع
کاروان اباذعبدالله الحسین(ع)
امروز۲۶ ذی الحجه منطقه #شراف
👇👇👇
«شراف» به فتح شين، منزلي است بين واقصه و قرعاء و تا احساء هشت ميل راه است، و منسوب به قبيله ي بني وهب است، و در اين منزل چاههاي زيادي وجود دارد كه داراي آب شيرين و گوارايي است.
امام حسین عليه السلام روز شنبه بيست و ششم ذيحجه وارد منزل «شراف» شدند
كسي كه از مكه به طرف كوفه ميآيد، بعد از «عقبه» به منزل ديگري ميرسد به نام «واقصه»، ولي چون در «شراف»، امكانات و خصوصأ آب بيشتر بوده، لذا امام عليه السلام در «واقصه» كه آن را «واقصه الحزون» نيز گويند، توقف نكردند و در«شراف» منزل گزيدند
ابومخنف از عبدالله ابن سليم و مردي ديگر از قبيله ي بني اسد نقل كرده است كه:
امام حسين عليه السلام در منزل «شراف» فرود آمدند، و سحرگاهان به جوانان دستور دادند كه آب زياد بردارند و از اين منزل حركت كرده و صبح را تا هنگام غروب آفتاب طي طريق نمودند، گويا امام تصميم داشتند در
👈«قرعاء» كه منزل ديگري است از منازل حجاج منزل كنند و بعد از آنجا تا «مغيثه» كه آخرين منزل حجاز است،
و از مغيثه تا «قادسيه» كه ابتداي عراق است، كوچ كنند
عبيدالله ابن زياد چون از حركت امام حسين عليه السلام بسوي كوفه آگاه شد، حصين ابن تميم را- كه رئيس شرطه او بود- به «قادسيه» فرستاد
و او لشكرش را در فاصله ي «قادسيه» تا «خفان»
و «قطقطانيه» تا «لعلع» و نيز از «واقصه» تا راه شام و راه بصره مستقر كرد تا راهها را دقيقأ زير نظر بگيرند بطوري كه اگر كسي از آن محدوده خارج و يا پا در آن محدوده بگذارد، اطلاع يابند.
امام حسین عليه السلام بسوي عراق ميآمد تا اينكه گروهي از اعراب را در راه ملاقات كرد و از آنها سئوال فرمود، گفتند: ما چيزي جز اين نمي دانيم كه ما نمي توانيم وارد و خارج شويم.
امام حسین عليه السلام در همان مسير، ادامه ي راه دادند.
گفته اند كه حصين ابن تميم با چهار هزار نفر مرد نظامي به منطقه اعزام شده بود
و ازجمله حر ابن یزید ریاحی با هزار سرباز راهی منطقه شده بودند
چون منطقه شراف دارای آب شیرین و گوارا بود، حضرت فرمان داد مشکها را پر آب کنند،
اگر این آب را حضرت نگه میداشت تا چندین روز مشکل آبی برا خیام و نیروهای حضرت وجود نمیداشت
اما حضرت چه کرد!؟
👇👇👇
فردا ،در منطقه دیگر که بهش اشاره میکنیم و منطقه بی آب بود،
امام با لشگر ۱۰۰۰ نفری حر ملاقات میکنه،
امام اینجا رسم مهمون نوازی رو بجا میاره ،و تمام این هزار نفر و حتی اسبان آنها را از همین آب سیراب فرمود
حتی یک نفر به نام #علی_ابن_طعان_محاربی آخرین نفری بود که رسید ،
حضرت امام حسین با دست مبارک خودش هم او و هم اسبش را با مشک که در دست داشت سیراب کرد،
اماسوال اینحاست ،آیا او در روزعاشورا این احسان امام رو پاسخ داد یا خیر!!؟😔😔
هدایت شده از این روزها نابودی اسرائیل
🔴وعده های روحانی= وعده های شیطان🔴
کسانی که به تبلیغ دولت روحانی و تاکید شخص حسن روحانی
برای ورود به بازار بورس
سرمایه گذاری ( قمار ) کردند
و خسارت دیده یا میبینند
مانند همانهایی هستند
که با وعده های دروغ روحانی
به او رٱی دادند
بدبخت تر از همه کسانی هستند امیدشان
به دولت پمبئو ،بعد از ترامپ است
بازهم دارند
به وعده های پوچ روحانی اعتماد می کنند
فریب وعده های شیطان را خوردن نتیجه اش ذلت و خسارت است
فریب وعده های دولت کذاب روحانی را نخوریم
اولئک کالانعام بل هم اضل...
سید حسین