👈البته حضرت بعد از #ظهور نیز در آغاز ۳۱۳ نفر یار ویژه خواهند داشت
💢💢💢💢
🖊 که فرماندهان حضرت هستند و غیر از آنها یاران فراوان دیگری نیز دارند🔻🔻🔻
که تعداد آنها به هزاران نفر میرسد.🍃🍃🍃🍃
📜براساس روایات، عدد اصحاب ویژۀ امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به تعداد لشکر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در #غزوۀ_بدر (۳۱۳نفر) خواهد بود.....
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️💫💫💫💫
📜در تفسیر آیۀ «وَلَئِنْ أَخَّرْنَا عَنْهُمُ الْعَذَابَ إِلَی أُمَّةٍ مَعْدُودَةٍ»،
از امام باقر و امام صادق علیهما السلام نقل شده است که فرمودند:
🔰🔰🔰🔰🔰
↩️ همانا امت معدوده ۳۱۳ نفر از اصحاب مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در آخرالزمان است که همانند عدۀ #اهل_بدر، در یک ساعت اجتماع میکنند....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📜کافی، جلد۸، صفحه۳۱۳.
📜براساس روایات، یاران ویژۀ حضرت ۳۱۳ نفر هستند که #یاران_حکومتی حضرت به شمار میآیند....
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
↩️ و هرکدام #مسئولیت و #مأموریت خاصی از طرف حضرت دارند...
💫💫💫💫✨✨✨✨✨
👈این تعداد که جزء یاران ویژۀ حضرت هستند، در مرحلۀ آغازین ظهور با ایشان همراه میشوند و هستۀ اولیۀ انقلاب جهانی #مهدوی را تشکیل میدهند 🍃🍃🍃🍃
👈👈 و تعدادشان افزایش و کاهش نمی پذیرد.
📜با مراجعه به روایات، نام بعضی از پیامبران الهی را میتوان یافت که در حکومت حضرت #مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف حضور خواهند داشت؛.....
👈 مهم ترین آنان، #حضرت_عیسی علیه السلام است.
🔰🔰🔰🔰
📚 بنابر روایات #شیعه و #سنی، در زمان ظهور #حضرت_عیسی علیه السلام نزول خواهد کرد..
↩️ و پشت سر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف نماز خواهد خواند.
🔻🔻🔻🔻
✅ این #نماز و اقتدای حضرت عیسی علیه السلام باعث میشود بسیاری از مسیحیان مسلمان شوند و امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را بپذیرند.
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🔷اصحاب اولیۀ امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ۳۱۳ نفر هستند که نام بعضی از آنها در روایات آمده است که از آن جمله اند:
✔️ اصحاب کهف،
✔️یوشع بن نون،
✔️مالک اشتر،
✔️ مقداد
✔️ سلمان.... و
✔️ ابودجانۀ انصاری؛
⚠️ اما نام و مشخصات همۀ آنها را نداریم، البته تعدادی از کسانی که در گذشتۀ تاریخ زندگی میکردند در میان اصحاب حضرت حضور خواهند داشت،
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
⬅️ یعنی گروهی نیز زنده شده، در رکاب حضرت حاضر میشوند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📙بحارالانوار، جلد۵۳، صفحه۶۰.
🟩وقتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور نمایند،
همۀ مردم دنیا را مورد خطاب قرار داده،🔰🔰🔰
✍پیام #اسلام و #عدالت را به تمام افراد ابلاغ مینمایند.🗞
🍃🍃🍃🍃
♦️ در آن هنگام هرکس سخنان حضرت را بپذیرد، جزء یاران وی میشود.
💫💫💫💫✨✨✨✨
📚 لذا در روایات آمده است: کسانی جزء یاران امام میشوند که شبیه #خورشید و #ماه_پرستان بوده اند؛
🤔(نیاز به توضیح)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📙الغیبة، نعمانی، صفحه۳۳۲،
🙏(چشم توضیح هم میدیم)
👆👆یعنی تا این حد از #خدا و اسلام دور بودند،...
👈 تا چه رسد به اینکه حتی #اهل_سنت که به خدا و پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم معتقدند باشند،
♻️♻️♻️♻️♻️♻️
👈پس ممکن هست از یاران امام زمان،از اهل سنت هم باشند
♻️♻️♻️
🔻و در مقابل🔻
کسانی که سخن عدالت خواهانه امام را #قبول_نکنند،
جزء دشمنان حضرت میشوند؛ هرچند قبل از ظهور درظاهر #مؤمن باشند.🚫🚫
✍بنابراین حال فعلی افراد، نقش بسیار اساسی دارد؛
♻️♻️♻️♻️♻️
⚠️ زیرا کم اتفاق میافتد که انسان در یک لحظه عوض شود، تنها ملاک عاقبت به خیری نیست.
♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️
❇️ بنابراین باید دائماً روحیۀ انتظار و عدالت طلبی و عمل به احکام اسلام را در نهاد خودمان تقویت کنیم تا هنگام ظهور جزء یاران حقیقی امام شویم.
🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅
دوستان عزیز!!
✍البته یاران ویژۀ امام که طبق روایات« ۳۱۳ نفر» هستند و #فرماندهان و #کارگزاران حضرت محسوب میشوند،...
⚡️⚡️💫💫💫💫
↩️ چکیدۀ تمام دوران هایند و از اصحاب حضرت موسی علیه السلام تا انسانهای زمان ظهور را شامل میشوند↪️
🍃🍃🍃🍃✨✨
👈و افراد #مخلص و سخت کوش هر زمانی در کنار امام حاضر خواهند بود.
🟦🟦🟦🟦🟦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاجزانه تقاضا دارم نشر دهید به برکت امیر مومنان کشورمان سیراب گردد آمین
یا علی ابن ابیطالب اغثنی
کلام نورانی امیر در نهج البلاغه
هدایت شده از یوسف الزهرا
❁﷽❁
✨ساعت ۸ به وقت امام هشتم✨
از ششجهٺ، جهان بہقصد رڪوع عشق
هر اصل،پیش اصل علے درفروع عشق
دارم دخیل پنجـره_فـولاد مےشوم
آقا سلام، سلام و یعنے شروع عشق
#السلام_علیک_یاامام_رئوف
#یاامام_رضاجانم✋
اللهّمَ صَلّ عَلے عَلے بنْ موسَے الرّضا المرتَضے الامامِ التّقے النّقے و حُجّّتڪَ عَلے مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثرے الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ ڪثیرَةً تامَةً زاڪیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَـہ ڪافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلے اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِڪَ
❤️قرار عاشقی❤️
🌹به نیابت از اقا امام زمان عج بخوانیم و ثوابش را هدیه کنیم ب اقا جانمون علی بن موسی الرضا علیه السلام🌹
🌹هدیه به ساحت مقدس امام رضا ع هر کدوم سه صلوات عنایت بفرمایید🌹
🕗•••|↫
دعایی با ثواب های عجیب:👇
📚📚ملائکه ۷ آسمان تاقیامت نمی توانند ثوابش را بنویسند و خداوند او و پدر و مادرش را از جهنم آزاد می کندو شفاعت ۱۰۰۰ نفر را برایش می نویسد و...
منبع:کتاب عده الداعی
🔷بسم الله الرحمن الرحمن الرحیم🔷
📚کنفرانس: مهدویت
🖊محوریت: #فرقه_شناسی
✍شاخص بحث: #فرقه_های_مردود_آخرالزمانی
🔷پیدایش این فرقه، بعد از شهادت حضرت علی (ع)، سال ۴۰قمری، میباشد......
👈 اینان اولین دسته ای هستند که در اسلام قائل به #غیبت علی (ع) و بازگشت او شدند و ادعا کردند که او نمرده است.
🤔🤔🤔🤔
🔶آنها میپنداشتند که
علی (ع) تا #آخرالزمان باقی است و روزی خروج خواهد کرد.....
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
↩️ و زمین را از عدل پر خواهد کرد؛ چنان که از ظلم پر شده است.
🍃🍃🍃🍃
⛔️ اولین بار « #عبدالله_ابن_سبا» قائل به #رجعت_علی (ع) شد و فکر رجعت را میان شیعه القا کرد....
✨🍃✨🍃✨🍃✨
📜بغدادی میگوید: «سبائیه نسبت به علی (ع) غلو کردند و گمان کردند او نبی است و حتی گمان کردند او خداست».
🟥 #سبائیه غلو را دربارهِ علی (ع) به حد اعلا رسانده بودند و معتقد به ویژگی خارق العاده علی (ع) بودند....
💫⚡️💫⚡️
📜 البته بنابر قولی به آنان « #طیاره» و بنابر قولی « #سحابیه» هم میگویند.
🍃🍃🍃🍃🍃
آنها معتقدند که علی (ع) نمرده و در ابرهاست.🔺
📙البته اهل اخبار، مخالفان #عثمان را مطلقاً « #سبائیه» مینامیدند.
🟥🟥🟥🟥🟥🟥
🖊در مورد خود « #عبدالله_ابن_سبا» باید گفت، که اولین بار نام او در کتاب #تاریخ_طبری، با روایت« سیف ابن عمرو،» آمده است، که نقل میکند:
🔰🔰🔰🔰
🖊 «او مردی یهودی از صنعا، از مادری سیاه پوست بود و در زمان عثمان مسلمان شد؛
💫💫💫✨✨✨✨
به این قصد که در پوشش اسلام شروع به فساد کند و اسلام را براندازد؛ و در قتل #عثمان هم شریک بود. »
🟥🟥🟥🟥
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📗محمدبن جریر طبری، تاریخ الرسل و الملوک، ، جلد ۲، صفحه ۶۴۷.
🌀و در جای دیگر، #طبری بنابر قول #سیف_ابن_عمرو روایتی را نقل میکند که:
«دو سپاه علی (ع) و بصره توافق به صلح کردند (در جنگ جمل) ؛
✨✨✨✨
اما #قاتلان_عثمان این امر را به صلاح خود نمی دیدند؛...
💢💢💢💢💢
↩️از این رو شبانه توطئه کردند و به هر دو سپاه حمله کردند و هر دو را به جان هم انداختند. »
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📗تاریخ طبری، جلد ۳، صفحه ۳۸.