eitaa logo
تاریخ تشیع
179 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
4.9هزار ویدیو
28 فایل
کانال تاریخ تشیع همراه با عالیترین مطالب در حوزه های تاریخ، علوم سیاسی، اجتماعی، هنر، ادبیات، نجوم، دانستنیها، فایلها + پی دی اف تمامی مطالب معتبر هستند همراه با مرجع، منابع آورده می شوند. نظرات وپیشنهادات مدیرکانال: @uwiyut
مشاهده در ایتا
دانلود
1⃣دسته اول؛ ✍ أَيْنَ الظُّلْمِ، أَعْوَانُ الظَّلَمَةَ، أَشْبَاهُ الظَّلَمَةَ یعنی👈:  و یاران ستمگران و مشابهان ستمگران کجایند؟ ــــــــــــــــــــــــ 📙مجموعة ورام، جلد ۱، صفحه ۵۴ 📗وسائل الشيعة، جلد ۱۷، صفحه ۱۸۲
2⃣گروه دوم ✍«أَيْنَ أَعْدَائِي» یعنی:👈  دشمنان من کجایند⁉️؟ ✳️خداوند می‌فرماید: دشمنان من کجا هستند.؟ صف خود را جدا کنند. 🔶 جبرائیل عرضه می‌دارد:  خدايا، دشمنان تو فراوان اند. همان طور که اولیاء الله فراوان اند، أعداء الله هم فراوان اند. ✨✨✨✨✨✨ ✳️خداوند می‌فرماید: منظور من دو گروه است: 👈 یکی . کسانی که در دنیا گرفتار بودند. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 👈 دوم کسانی که به تجاوز می‌کردند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📙 ارشاد القلوب، جلد ۱، صفحه ۱۷۴.
3⃣گروه سوم: ✍  أینَ الصَّدودُ لِأولِیایی؛ یعنی:👈  آزاردهندگان دوستان من کجایند؟ ⁉️ ↩️کسانی که اولیای من، مؤمنین، بندگان خوب را و می‌کردند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📙الکافی، جلد ۲، صفحه ۳۵۱ 📗 ثواب الاعمال، صفحه ۲۵۷: 📘 بحارالانوار، جلد ۷، صفحه ۲۰۱
🚨 🖊یکی از گروههایی که به عنوان شاخص بدیها صدا زده می‌شوند: هستند. 📢ندا می‌آید: «أَيْنَ اَلظَّلَمَةُ، ستمکاران کجایند؟ »⁉️ 🔰🔰🔰🔰🔰 🟩در قرآن کریم تقریبا واژه ظلم با مشتقات آن تکرار شده است...... 🔰🔰🔰 📜 بحث بسیار گسترده ای است. شاید کمتر واژه ای در زمینه گناهان به اندازه این واژه در قرآن آمده باشد. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ⚠️ گمان نمی کنم هیچ واژه ای این مقدار تکرار شده باشد.
📜در روایات هم بسیار است. واژه‌هایی همچون  !! 📗در «بحار الانوار» که یک موسوعه حدیثی نسبتأ جامع است، ↩️واژه  قریب  ۲۵۰۰ مرتبه آمده است. 🍂🍂🍂🍂🍂🍂 ⚠️ اینها خیلی پیام دارد.
🚨 📜در اینجا سه حدیث را مطرح می‌کنیم: 🖊حدیث اول از پیامبر گرامی اسلام است که آن را در کتاب «من لا يحضره الفقيه» نقل کرده است. 🔰🔰🔰🔰🔰 🔷 پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به امیر مؤمنان علیه السلام فرمودند: «يا على أفضَلُ الجِهادِ مَن أصبَحَ لايَهُمُّ بِظُلمِ أحَدٍ» یعنی👈:  این است که انسان وقتی صبح می‌کند و وارد جامعه می‌شود، همتش این نباشد که به فردی . ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📙من لا يحضره الفقیه، جلد ۴، صفحه ۳۵۳؛ 📗مكارم الأخلاق، صفحه ۴۳۳، 📙 بحارالانوار، جلد ۷۴، صفحه ۴۶.
🚨 ! حدیث دوم حدیث  قدسی است. 🟩خداوند متعال به پیامبر وحی کرد: «أَنْذِرْ قَوْمَكَ لا يَدْخُلُوا بَيْتاً مِنْ بُيُوتِي وَ لِأحَدٍ مِنْ عِبادِي عِنْدَ أَحَدِ منهِمْ مَظْلِمَةٌ،» یعنی: 👈 قوم خود را بیم ده از این که وارد خانه ای از خانه‌های من نشوند، در حالی که نزد بنده ای از بندگانم . ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ ↩️منظور از خانه‌های خدا است. افرادی که  ظلمی به کسی کرده اند و حقی از کسی از بین برده اند و کسی از اینها طلبی دارد،  . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📗 عدة الداعی، صفحه ۱۴۱؛ 📙مجموعة ورام، جلد ۱، صفحه ۵۳، 📕بحارالانوار، جلد ۸۱ صفحه ۲۵۷.
🟥گاهی  کسی هستم، 🔻آبروی کسی را برده ام، 🔻مال کسی را از بین برده ام، 🔻به کسی خسارتی زده‌ام ✍و حالا برای ما خیلی مهم نیست که به دیگران ظلم کرده‌ایم و به راحتی می‌گوییم  حالا از آن بگذریم؛ 🔰🔰🔰🔰🔰 ✍چون خیلی وقتها ما فکر می‌کنیم با این چیزها قابل جمع است🔆🔅🔆🔅🔅 ⚠️ برای ما مهم نیست که ظلمی به کسی کرده ایم.🚫
حالا چرا خدا میگه چنین شخصی وارد مسجد نشه!!!🤔 🔰🔰 📣خطاب شد:  به امت بگو: کسی که به دیگری کرده و این ظلم برای او مهم نیست، به من نرود. ♦️ چرا به مسجد نرود؟ 🟩خداوند می‌فرماید: فإنّي أَلْعَنُهُ مَا دَامَ قَائِماً يُصَلِّي بَيْنَ يَدِى حَتَّى يَرُدَّ تِلْكَ الظُّلَامَةَ إِلَى أَهْلِهَا ؛ ✨✨✨✨✨✨✨✨ ↩️ برای این که تا وقتی که در برابر من ایستاده است و ، او را می‌کنم، تا زمانی که آن ناحق را به صاحبش بر گرداند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📙 مجموعة ورام، جلد۱ صفحه ۵۳
🟥چنین شخص تا زمانی که است فکر می‌کند با من راز و نیاز می‌کند،... مورد و من است. 💫💫💫💫💫💫💫 🔷 یعنی این که ما فکر کنیم حالا حقی از مردم کردیم، اینها خیلی مهم نیست.! ✨✨✨ ما واجبات خود را انجام میدهیم و همان مقدار کافی است، ❌  این فکر کاملا اشتباه است.❌ 🔻🔻🔻🔻🔻 🚨یعنی هر مقداری توقف این شخص در بیشتر باشد و خود را بیشتر طول بدهد، 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🟥طبق این حدیث بیشتر مورد و خداوند خواهد بود باید زودتر برگردد برود و حق مردم را ادا کند.
📗در فتاوای فقها آمده است که اگر می‌خواستم و همان هنگام آمد و گفت:  امروز پول مرا باید می‌دادی، و پول خود را طلب کند، ↩️ من حق ندارم نماز اول وقت بخوانم؛↪️ چون وقت نماز موسع است. تا غروب وقت دارم. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ✍بنابر این، اگر کسی به مسجد برود و به ، در حق دیگران کرده و برای او خیلی مهم نیست. فرمود:  به مسجد نرود. اگر برود مورد لعن و نفرین خداست.🚫🚫🚫
✍البته منظور این روایت این نیست که اگر کسی است، دیگر به مسجد نرود!!. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 👈 بلکه منظور این است که  زودتر دینش را ادا کند. ↩️ فكر او این نباشد که من نماز خواندم تمام، خدا دیگر درست می‌کند. 🔰🔰🔰 ✅بنابراین، منظور این است که باید در صدد باشد. (و الا چه کسی است که مدیون نباشد؟) ✨✨✨✨✨✨ 🔷 اگر این طور باشد، هیچ کس نباید به مسجد برود.!! 🔶قطعا برداشت این است که باید جبران شود